Falimentul companiei City Insurance, un eşec de supraveghere din partea ASF

OIP (3)

Dimensiune font:

| 24-09-2021 10:47

Falimentul companiei City Insurance este, în primul rând, un eşec de supraveghere din partea reglementatorului naţional, Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF), consideră reprezentanţii Asociaţiei Patronale a Transportatorilor Europa 2002 (APTE 2002).

Aceştia solicită autorităţilor să nu permită din nou cartelizarea societăţilor de asigurare şi să oprească deîndată scumpirea poliţelor RCA sub pretextul falimentului City Insurance.

"Când cea mai mare companie de asigurări din piaţă reuşeşte "să păcălească" cronic supraveghetorul naţional, cel mai important faliment despre care vorbim este al Autorităţii de Supraveghere şi abia în subsidiar cel al companiei de asigurări. Vedem cum, în prezent, decontarea acestui faliment al supravegherii se încearcă a fi pusă, din nou, în locul răspunderii personale, pe toată economia naţională, prin scumpirea nejustificată a poliţelor RCA, o nouă lovitură dată transportatorilor români. Este o metodă deja brevetată în cazul Astra Asigurări şi care a avut ca efect proteste de stradă ale transportatorilor în urma scumpirii nelegale a poliţelor RCA şi în trecut. Şi când spun nelegal mă refer la cartelizarea dovedită a societăţilor de asigurare'", susţine Dorin Jurjuţ, vicepreşedinte al APTE 2002, într-un comunicat de presă, transmis vineri AGERPRES.

Potrivit sursei citate, după falimentul Astra Asigurări, "nouă societăţi de asigurare şi asociaţia lor de profil, UNSAR, s-au înţeles să scumpească nelegal poliţele RCA, ceea ce a produs grave prejudicii sectorului transporturilor din România".

"La fel se încearcă şi acum prin solidarizarea UNSAR cu lipsa de supraveghere a ASF manifestată în cazul City Insurance şi care în mod evident urmăreşte din nou cartelizarea. În decembrie 2018, Consiliul Concurenţei a amendat nouă companii de asigurare şi Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare cu 246 de milioane de lei pentru încălcarea reglementărilor naţionale şi europene din domeniul concurenţei în vederea majorării tarifelor la asigurările RCA. Consiliul Concurenţei a constatat că prin cartelizare până în noiembrie 2016 şi în contextul falimentelor Astra şi Carpatica, UNSAR şi nouă societăţi de asigurare au profitat şi pretextat falimentele ,,nu şi-au mai stabilit în mod independent tarifele ci au acţionat concertat pe piaţă, ţinând cont de discuţiile de a-şi majora tarifele purtate în cadrul UNSAR", precizează asociaţia de profil.

APTE 2002 arată că toate asociaţiile patronale din transporturi au sesizat repetat Parlamentul României anterior falimentului City Insurance privind manoperele făcute în cadrul ASF, prin ascunderea problemelor reale în privinţa despăgubirilor (dinamica petiţiilor şi îngreunarea de către ASF a depunerii plângerilor pentru a da senzaţia de falsă stabilitate a asigurătorilor şi dispreţ faţă de asiguraţi).

"Spre exemplu, în anul 2019, numărul petiţiilor s-a majorat cu 300% faţă de anul anterior iar ASF a aplicat sancţiuni modice şi a permis continuarea modelului de afaceri bazat pe neplată şi fraudă. Refuzul conducerii Autorităţii de Supraveghere Financiară de a se prezenta şi a răspunde convocării Parlamentului României din data de 22 septembrie 2021 pentru a da explicaţii în ceea ce priveşte falimentul City Insurance ne confirmă, fără dubii, că actuala conducere ASF nu este parte a soluţiei, ci parte a problemei şi că priveşte cu satisfacţie cum asigurările RCA se scumpesc nejustificat. Pasivitatea complice de care a dat dovadă în supravegherea sectorului de asigurări atinge astfel un nou nivel, cel al inacţiunii în contextul scumpirii fără precedent într-o perioadă atât de scurtă de timp (o săptămână) a tarifelor de primă RCA. Practic, pasivitatea ASF încurajează societăţile de asigurare să se cartelizeze din nou iar prin aceste scumpiri motivate în mod fals de frauda financiară de la City Insurance, societăţile de asigurare şi asociaţia lor UNSAR, care s-au înţeles la preţ şi până în 2016, încearcă să îşi recupereze şi amenda de aproape 60 de milioane de euro impusă în 2018 de Consiliul Concurenţei, tot din banii asiguraţilor", avertizează sursa citată.

APTE 2002 reprezintă peste 1.400 de companii de transport rutier care operează mai mult de 12.800 de camioane.

Datele oficiale arată că sectorul transportului rutier generează peste 300.000 de locuri de muncă în România şi contribuie direct şi indirect la formarea a mai mult de 10% din Produsul Intern Brut (PIB). 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

10:43

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
20/04/2024 13:07

Ne vom revedea foarte curand la Business Days, care revine in tară cu sloganul "Beyond Business Evolution" pentru a apropia regiunile si a creste performanta Romaniei! Cel mai asteptat eveniment de ...

Neo Gaz  SRL  a demarat in luna aprilie  2024 implementarea proiectului cu titlul “Dezvoltare activitate de productie a gazelor industriale “, cod SMIS 313479, proiect finanțat de Uniunea Europeană prin Programul Regional Nord Est 2021 – 2027, Priori
20/04/2024 09:05

 Neo Gaz  SRL  a demarat in luna aprilie  2024 implementarea proiectului cu titlul “Dezvoltare activitate de productie a gazelor industriale “, cod SMIS 313479, proiect finantat ...

Vrei să îți cumperi un apartament în Dubai? Sâmbătă, 20 Aprilie, dezvoltatorul imobiliar SOBHA Dubai vine la Iași
19/04/2024 14:37

 În ultimii ani tot mai multi romani si-au indreptat atentia spre piata imobiliară din Dubai, unul dintre cele mai cosmopolite, dar si dintre cele mai sigure orase din lume. Pe lista celor mai aprec ...

Se scumpește benzina. Care sunt noile prețuri ale carburanților standard și premium
19/04/2024 12:23

 Pretul benzinei este din nou in crestere, fie că este vorba de benzină standard sau premium, in timp ce in cazul motorinei pretul rămane la fel. Romanii care se pregătesc să călătorească in weeken ...

 Neo Gaz  SRL  a demarat in luna aprilie  2024 implementarea proiectului cu titlul “Dezvoltare activitate de productie a gazelor industriale “, cod SMIS 313479, proiect finanțat de Uniunea Europeană prin Programul Regional Nord Est 2021 – 2027, Prior
19/04/2024 09:10

  Neo Gaz  SRL  a demarat in luna aprilie  2024 implementarea proiectului cu titlul “Dezvoltare activitate de productie a gazelor industriale “, cod SMIS 313479,&n ...

Dragoș Damian: 'Marcel Ciolacu, data vitoare când mai pleci în Qatar, ia cu tine și șefii celor mai mari 10 fabrici din România'
16/04/2024 19:35

Olaf Scholtz a plecat in China cu sefii celor mai mari corporatii nemtesti, crema industriei germane si internationale. S-a dus acolo stiind că nu poate opri importurile de produse (ieftine) chinezesti, dar in ...

Peste 40 la sută dintre români sunt nemulțumiți de locul de muncă
16/04/2024 14:26

Sondaj eJobs x Up Romania: 41% dintre angajati sunt nemultumiti si foarte nemultumiti de actualul loc de muncă. Salariul, relatia cu managerul si lipsa recunoasterii profesionale sunt principalele motive de fr ...

7 din 10 români sunt conştienţi că numărul accidentelor rutiere şi valoarea despăgubirilor plătite în baza poliţelor RCA influenţează costul acestor poliţ
16/04/2024 10:54

Aproape 7 din 10 romani sunt conştienţi că numărul accidentelor rutiere şi valoarea despăgubirilor plătite in baza poliţelor RCA influenţează costul acestor poliţe, reiese din cel mai recent studiu p ...

România este al treilea mare producător de petrol din UE
16/04/2024 00:05

Cei mai mari producători de petrol din Uniunea Europeană au fost, in 2022, Italia (4,5 milioane de tone), Danemarca (3,2 milioane de tone) şi Romania (3 milioane de tone), conform datelor publicate luni de E ...

Leul, afectat de ieșirile de capital speculativ
15/04/2024 22:00

Afirmatia făcută de oficialii de la Teheran că nu mai urma un nou atac asupra Israelului si intarzierea unui răspuns armat din partea Ierusalimului a calmat intr-o anumită măsură pietele internationale, ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei