Federaţia Patronatelor din Turism: Eliminarea impozitului la tichetele de vacanţă ar creşte încasările din turism cu 1,2 miliarde euro

default

Dimensiune font:

| 02-10-2012 13:58

Eliminarea impozitării cu 16% a tichetelor de vacanţă ar trimite în concedii în ţară peste 1,5 milioane de angajaţi din sectorul privat, care ar genera încasări din turism de mai mult de 1,2 miliarde de euro, potrivit calculelor FPTR, care cere Guvernului impozit zero la tichetele de vacanţă.

"Legea privind tichetele de vacanţă, promulgată prin ordonanţă de ugenţă în în februarie 2009, a eşuat lamentabil din cauza introducerii în iulie 2010 a unei alte ordonanţe pentru modificarea şi completarea Legii 571/2003 privind Codul Fiscal. Printre măsurile prevăzute a fost şi impozitarea cu 16% a tichetelor de masă, cadou, de creşă şi de vacanţă", se arată într-un comunicat al Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR).

Din cauza impozitării, numărul tichetelor de vacanţă utilizate de către angajatorii privaţi este "aproape nul", arată sursa citată.

"Această lege a fost readusă în discuţie de către reprezentanţii Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT) ca fiind o şansă acordată turismului românesc, care ar putea să-şi consolideze creşterile din acest an şi în decursul anilor viitori. Pentru a putea fi adoptate şi de firmele private şi a stimula astfel creşterile din turism, FPTR cere Guvernului eliminarea impozitului de 16% aplicat tichetelor de vacanţă", a declarat, în comunicat, Mohammad Murad, preşedintele FPTR.

 Federaţia estimează că eliminarea impozitării cu 16% ar face ca numărul turiştilor care îşi fac concediile în ţară să se majoreze cu peste 1,5 milioane de persoane, ceea ce ar reprezenta creşteri de peste 1,2 miliarde de euro, ţinând cont că fiecare angajat va primi tichete în valoare de aproximativ 800 de euro (3.600 de lei).

Potrivit FPTR, tichetele de vacanţă nu au fost puse în practică de angajatori tocmai din cauza impozitării acestora.

  "Pe de altă parte există exemple pe scară largă la nivelul Europei, în ţări precum Franţa, Polonia, Ungaria, Italia, Belgia, Elveţia sau Ucraina, unde sistemul tichetelor de vacanţă a fost implementat şi pus în practică cu succes. De aceea aceste ţări reuşesc să reţină între graniţele proprii un număr mare de turişti. Acest lucru nu este de neglijat, pentru că posibila investiţie a angajatorului în astfel de vacanţe oferite salariaţilor ar aduce beneficii de ambele părţi, reprezentând o stabilizare a forţei de muncă şi o măsură eficientă de motivare a angajaţilor", a mai spus Murad.

 Reprezentanţii federaţiei spun că tichetele de vacanţă vor avea un impact pozitiv atât în ceea ce priveşte stimularea turismului intern al României şi creşterea numărului de turişti, cât şi în ceea ce priveşte încasările la bugetul de stat, prin creşterea bazei de impozitare aplicată asupra încasărilor operatorilor din turism.

Tichetele de vacanţă, eliminate în 2010, ar putea fi reintroduse de anul viitor, iar instituţiile şi companiile de stat obligate să le acorde, în cuantum de 3.600 de lei pe angajat, măsura fiind susţinută de MDRT şi aflată în prezent în analiza comisiillor parlamentare.

Modificările propuse de MDRT la un proiect de lege aflat în dezbatere parlamentară prevăd extinderea acordării tichetelor pentru societăţile şi instituţiile care angajează funcţionari publici.

Astfel, pe lângă instituţiile publice centrale şi locale, regiile autonome, societăţile şi companiile naţionale care încadrează personal prin încheierea unui contract individual de muncă, şi cele care încadrează funcţionari publici ar putea fi obligate să acorde prima de vacanţă doar prin intermediul tichetelor de vacanţă.

Tichetele de vacanţă au fost introduse în 2009, prin ordonanţă de urgenţă, pentru angajaţii din sectorul public şi privat, decizia de acordare fiind la latitudinea angajatorului în funcţie de bugetul disponibil. Tichetele aveau valori nominale de 10, 20, 30, 40 şi 50 lei.

Ulterior, însă, în contextul crizei economice, prin legea bugetului pe 2010 instituţiilor publice li s-a interzis să mai acorde angajaţilor atât tichete cadou şi de masă, cât şi tichete de vacanţă. Interdicţia a fost prelungită suuccesiv pentru următorii doi ani.

În prezent, ordonanţa de urgenţă din 2009 prin care tichetele de vacanţă au fost introduse se află în dezbaterea comisiei parlamentare din Camera Deputaţilor. Reprezentanţii Ministerului Dezvoltării Rregionale şi Turismului (MDRT) doresc să depună mai multe amendamente.

Pentru ca bugetarii să primească din nou aceste tichete, este necesar ca amendamentele să fie introduse în proiectul de lege, aprobate în plenul Parlamentului şi promulgate de preşedinte.

O persoană va putea beneficia de tichete de vacanţă în sumă maximă de 3.600 de lei, respectiv trei salarii medii pe economie.

O altă noutate va fi eliminarea limitării la 10% a comisionului perceput de agenţiile de turism.

Guvernul estima în 2009 că aproximativ 100.000 de angajaţi ar putea beneficia de tichete de vacanţă în acel an, iar scutirile la impozite prevăzute de lege ar fi redus cu 36 de milioane de lei încasările la bugetul de stat

Pe fondul crizei economice, Guvernul a interzis instituţiilor publice centrale şi locale să acorde angajaţilor, în 2010 şi în anii următori tichete de masă, tichete cadou şi tichete de vacanţă.

Şi în 2009 Executivul a intenţionat să interzică autorităţilor şi instituţiilor publice să acorde angajaţilor tichete cadou şi tichete de vacanţă, până la sfârşitul anului, dar a renunţat la idee în urma negocierilor cu sindicatele şi a hotărât că pot fi acordate astfel de tichete dacă instituţiile publice se încadrau în cheltuielile aprobate cu această destinaţie.

Anul trecut, circa 5,5 milioane de români au mers în vacanţă în ţară.

Sursa: http://www.mediafax.ro/economic/federatia-patronatelor-din-turism-eliminarea-impozitului-la-tichetele-de-vacanta-ar-creste-incasarile-din-turism-cu-1-2-miliarde-euro-10148298

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:08

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei