Brandurile isi respecta preturile, dar nu si cantitatile, noteaza Daily Mail. Legumele de dimensiuni mici costa la fel de mult, iar producatorii spun ca asa acopera costurile cu transportul si energia.

Acelasi lucru se intampla insa si cu produsele vidate, ambalate in cutii ori pungi. Desi pe exteriorul pungii sunt inscriptionate cantitati de 360 ml, de pilda, cantitatea aflata in interior nu depaseste 330 ml.

La fel se intampla si cu detergentii. De exemplu, o sticla cu detergent lichid Ariel de 667 ml cantareste de fapt doar 592 ml, potrivit unui experiment marca Daily Mail. Ingrijorator este faptul ca acest lucru se intampla in diverse supermarketuri, hipermarketuri ori magazine. Desi cantitatile sunt reduse tot mai mult, nu acelasi lucru se intampla cu preturile produselor.

Jurnalistii englezi au stat de vorba cu reprezentantul in comunicare al retailerului Tesco. Acesta a explicat ca tarifele nu au scazut si ca este de datoria clientilor sa le aduca la cunostinta daca au cumparat un produs mai mic decat cel specificat pe ambalaj.

De cealalta parte, cercetatorul Matt Clear a declarat pentru Daily Mirror ca reducerea cantitatii produselor n-ar fi neaparat o problema pentru clienti daca preturile ar scadea, cum este firesc sa se intample. In caz contrar, cumparatorii platesc mai mult pentru mai putin.

Toti producatorii intervievati de publicatia britanica au gasit diverse scuze pentru mentinerea preturilor mari: cresterea preturilor vaniliei si a cacao. Firmele care produc Ariel si Procter & Gamble au explicat ca au comunicat furnizorilor despre schimbarea ambajelor in urma cu trei luni.

In septembrie 2011, Fairy si-a redus cantitatea recipientelor, de la 450 ml la 433 ml, fara insa a micsora si pretul, noteaza Daily Mail.