FOTO Cea mai mare păcăleală de 1 aprilie
Dimensiune font:
* la cinci ani de la startul lucrărilor de construcţie la şoseaua de centură a municipiului Iaşi se circulă pe 13,9 kilometri de drum, dar pe jumătate din distanţă au apărut deja fisuri * pentru a putea ocoli complet oraşul mai sunt în plan alte trei etape din proiect, dar lipsesc sursele de finanţare
Şoseaua păcălelii, aşa s-ar putea numi cei aproape 14 kilometri de drum care reprezintă prima etapă din varianta de ocolire a municipiului Iaşi.
La intersecţia şoselei de centură cu E583 un panou pus la pământ de vreme anunţă că 1 aprilie 2008 este momentul de start al primei etape din varianta de ocolire a municipiului Iaşi. Constructorul, Vega '93 Galaţi, trebuia să primească pentru lucrare, potrivit aceluiaşi panou, 163,5 milioane de lei. La cinci ani de la momentul de start, sunt daţi în folosinţă 13,9 kilometri de drum, dar investiţia a scos de la bugetul statului cu mult mai mult. „Valoarea execuţie actualizată pentru Varianta de ocolire a municipiului Iaşi- etapa I- varianta Sud: 296.831.000 de lei“, se arată într-un document al Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Iaşi. Practic, pentru fiecare kilometru de drum s-au cheltuit în jur de 21 de milioane de lei.
Mai mult, conducerea DRDP a anunţat că mai are de achitat din bugetul pe acest an datorii faţă de constructor pentru lucrări executate în 2012, restanţe ce se ridică la 13 milioane de lei. „Legea mă obligă să achit în primul rând datoriile la investiţiile derulate anul trecut. La varianta ocolitoare a municipiului Iaşi restanţele pe care trebuie să le acoperim sunt de 13 milioane de lei“, susţine Ovidiu Laicu, şeful DRDP Iaşi.
Petice în bătaie de joc pe şoseaua păcălelii
Sumele exorbitante cheltuite pentru această primă etapă din varianta de ocolire nu se reflectă şi în lucrările din teren. Practic, pe aproape jumătate din cei 13,9 kilometri de drum sunt vizibile petice lungi de smoală ce ar trebui să acopere crăpăturile adânci apărute deja în asfalt. Cu toate acestea, smoala turnată în urmă cu câteva săptămâni de constructor se desprinde sub roţile maşinilor asemeni unei gume de mestecat. „La atâta muncă şi atâţia bani trebuia să se facă ceva temeinic. Fisurile au apărut la câteva luni după terminarea lucrărilor, ceea ce nu este normal. Au acoperit cu smoală, dar degeaba, apa tot ajunge la crăpături. Unii spun că terenul ar fi de vină şi de asta sunt atâtea fisuri, dar cine ştie?“, a spus un localnic din satul Uricani, localitate prin care trece şoseaua de centură. Şefii de la DRDP susţin că nu cunosc încă motivul pentru care apar fisuri pe o distanţă atât de mare. „Nu ştiu care este motivul, de asta am cerut monitorizarea lor“, a afirmat şeful DRDP.
Lipsesc banii pentru 2013
Prima etapă din varianta de ocolire a municipiului destinată traficului greu trebuia continuată de la DJ248 Iaşi-Vaslui, unde se încheie acum şoseaua, până la intersecţia cu DN28 Iaşi-Albiţa. Oficialii DRDP au anunţat că aceste lucrări nu sunt luate în calcul pentru perioada următoare, ci „prioritate“ ar fi varianta destinată traficului uşor. Un drum de 7,8 kilometri ce se va desprinde din sensul giratoriu de la intrarea în satul Uricani, va trece pe şes Bahlui, prin zona străzilor Cicoarei, Arhitect Berindei până la intersecţia cu Şoseaua Nicolina. Valoarea investiţiei este estimată acum la 98,3 milioane de lei, fără TVA. Şefii DRDP Iaşi au anunţat că pregătesc achiziţia pentru proiectare şi execuţie, deşi în bugetul pe 2013 nu există fonduri alocate explicit pentru această investiţie.
(Alina Stan)
În acest moment, cei 13,9 kilometri de drum daţi în folosinţă asigură o semi-centură a municipiului. Pentru ocolirea completă a oraşului mai sunt în plan alte trei etape ale şoselei de centură, dar lipsesc fondurile pentru demararea proiectării şi a execuţiei. De aceea, multe maşini de mare tonaj continuă să circule prin oraş
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau