GROAZNIC-ANPC anunta controale la automatele de cafea. ANSVSA va autoriza functionarea fiecarui aparat

00000 scandal-696x233

Dimensiune font:

| 14-03-2019 17:10

 Automatele de cafea vor fi vizate de o actiune de control la nivel national, iar Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor (ANSVSA) va autoriza functionarea fiecarui aparat, a declarat, joi, intr-o conferinta de presa, Marius Pirvu, presedintele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC).

"In prezent, avem o actiune de control care va incepe la nivel national si care se refera la automatele de cafea. Acestea, in momentul de fata, in urma specificatiilor tehnice transmise de catre producator, reiese ca nu au dreptul sa functioneze outdoor, ci numai indoor.

De asemenea, nu au voie sa functioneze decat daca sunt bransate la o retea de apa si trebuie sa se scrie pe eticheta lor ceea ce beti, respectiv cafea sau... cafea cu albitor, pentru ca nu vorbim despre cafea cu lapte, ci cafea cu inalbitor de rufe, de ce vreti dumneavoastra...Machiatto nu e machiatto... La automatele de cafea "nicht" cafea macinata.

Intram in foarte multe amanunte. Din nefericire, nu voi incasa eu, ca de obicei. Noi decat constatam si sunt alte entitati care vor face asta. ANSVSA va trebui sa mearga la fiecare loc in care un automat de cafea se instaleaza. Acolo va primi autorizatie de functionare. Deja am dat informari catre ANSVSA si ANAF", a afirmat Pirvu.

Acesta a adaugat ca institutia pe care o conduce a discutat cu patronatele din domeniu "carora le-am spus, de bun-simt, sa le scoata ei, ca sa nu venim sa le scoatem noi".

"Am discutat cu patronatele carora le-am spus, de bun-simt, sa le scoata ei ca sa nu venim sa le scoatem noi... Ei au spus ca le vor scoate in urmatoarea perioada, de 14-15 zile, dupa care se vor duce frumos ca orice cetatean civilizat sa desfasoare o activitate sa-si ia toate autorizatiile necesare sa functioneze.

Inainte nu existau niste norme, aceste automate fiind amplasate in baza unei autorizatii acordate de catre primarie, nu de ANSVSA.

Mai vorbim aici si de o fiscalizare. Ca idee, sunt cam 100.000 de automate... deci nu sunt putine. Vrem sa stim ca atunci cand mergem la mare si vrem sa ne luam o cafea de la automat sa nu fie cu nisip...", a mentionat seful ANPC.

Mai multe campanii de control

In privinta altor campanii de control pregatite de ANPC in decursul acestui an, Pirvu a amintit de zona marilor comercianti, zona financiar-bancara si cea a dezvoltatorilor imobiliari.

"In acest moment, una dintre campaniile de control de amploare este ca vom continua cu hypermarketurile. Vom merge in toata tara, impreuna cu Directia Generala de Control si cu Corpul de Control, pentru a verifica legalitatea.

O alta actiune mare este cea din zona metalelor pretioase, insa acolo incepem sa verificam anumite lucruri si dupa aceea intram mai in forta.

 


Vom continua pe zona de financiar-bancara actiunile privind verificarea agentilor economici care au facut cesiuni de creante. Chiar in zilele urmatoare o sa avem o tematica in zona societatilor de leasing.

In derulare mai avem actiuni pe dezvoltatorii imobiliari si aici pot sa spun ca sunt extrem de dezamagit, pentru ca, din punctul meu de vedere, acestia incalca legea de la momentul in care incep sa construiasca si pana cand vand. Daca cineva doreste sa ma contrazica, eu doresc sa port o discutie cu dansii oricand", a sustinut presedintele autoritatii de control.

Multe reclamatii

Potrivit sursei citate, in momentul de fata, problema autoritatii de control o reprezinta numarul mare de reclamatii provenite de la consumatori.

"Sunt cateva lucruri pe care ne axam si vom merge, in anul 2019, pe lucruri clare, mari si care sunt de impact pentru populatie si care ii afecteaza pe consumatori. Problema mea la momentul de fata sunt reclamatiile, care sunt extrem de multe si la care comisarii nu fac fata, uneori.

Se depasesc termenele, dar nu din rea-vointa. Efectiv, sunt foarte multe.

Consumatorul nu stie ca o eticheta e falsa, el se uita la produs, citeste, isi pune trei perechi de ochelari sa vada cam ce contine acel produs. Din acest motiv, in viitorul proiect Larex care va avea ca tematica anumite studii pe ceea ce inseamna produse, noi vom iesi si vom spune: "Asta se incadreaza, dar are multa sare", "Celalalt se incadreaza, dar are grasime mai putina".

Atunci, consumatorul va sti exact cam ce ar trebui sa cumpere. Eu am evitat sa merg cu presa in controale, dar cred ca odata o va duc, ca poate incepeti sa ma credeti. In acelasi timp, ei (comerciantii - n.red.) sunt cei care fac plus valoare, trebuie sa recunoastem. Au oameni angajati, produc valoare si trebuie sa avem grija, in asa fel incat sa nu distrugem o afacere", a subliniat Marius Pirvu.

Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) a anuntat, joi, ca, in 2018, a efectuat 94.883 de controale la nivel national si a aplicat amenzi in valoare de peste 80,43 milioane de lei.

Din totalul controalelor realizate, peste o treime (34%) au fost in zona prestarilor de servicii, 30,9% in zona bunurilor alimentare, 29,4% in zona bunurilor nealimentare, 2,7% in cea a serviciilor financiare, iar 2% au acoperit alte zone ale pietei.

Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) a organizat, joi, la sediul din Bucuresti, o conferinta de presa cu ocazia Zilei Mondiale a Drepturilor Consumatorilor.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:08

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei