Guvernul a adoptat OUG pentru reducerea TVA pentru produsele bio. Teodorovici explică prevederile

supermarket-shutterstock

Dimensiune font:

| 14-05-2019 18:50

Executivul a adoptat ordonanţa de urgenţă care reglementează contribuţiile de asigurări sociale de sănătate şi reducerea cotei de TVA de la 9 la 5% pentru produsele alimentare montane, bio şi tradiţionale. Eugen Teodorovici susţine că cei care au plătit contribuţiile îşi pot recupera banii.

 

 „Câteva dintre prevederi se referă la: În primul rând pentru încurajarea consumului de alimente sămătoase şi pentru impulsionarea vânzării de produse româneşti, tradiţionale montane, eco,bio sau altele, autorizate de Ministerul Agriculturii, Guvernul României a decis reducerea la 5% a cotei de TVA pentru livrarea alimentelor, inclusiv băuturi, cu excepţia băuturilor alcoolice, destinate consumului uman şi animal, animale şi păsării vii, seminţe, plante şi ingrediente utilizate în prepararea alimentelor, produse utilizate pentru a completa sau înlocui alimentele.A doua propunere a fost cea legată de măsuta aplicării echitabile a legii şi pentru persoanele cu venituri mai mici decât salariul minim brut. În acest sens Guvernul României a decis acordarea de facilităţi fiscale acestor persoane şi a modificat în acest sens Codul fiscal. Astfel, persoanele fizice pentru care baza de calcul a cotribuţiei pentru sănătate a fost rotunjită la nivelul unui sau, după caz, a 12 salarii de bază minime brute, vor beneficia de anularea contribuţiei la sănătate şi a penalităţilor aferente perioadei 1 iulie 2015-31 decembrie 2017”, a declarat Eugen Teodorovici, marţi, la finalul şedinţei de Guvern

El a explicat că „de această măsură vor beneficia şi persoanele fizice care nu au realizat venituri în perioada respectivă, adică 1 iulie 2015-31 decembrie 2017, cu excepţia celor care au optat pentru plata contribuţiei conform OUG 41/2015”.

Ministrul Finanţelor a adăugat că prin ordonanţa de urgenţă adoptată marţi a fost modificat şi termenul de plată a contribuţiilor pentru sănătate aferente perioadei 2014-2017.
„Un al treilea punct important este cel legat de termenul de plată a contribuţiilor pentru sănătate aferente perioadei 2014-2017, care nu au fost comunicate până la data de 15 martie 2019, la 120 de zile de la durata intrării în vigoare a acestei ordonanţe de urgenţă. Deci se stabileşte ca şi termen de plată această prevedere de 120 de zile de la momentul la care se va comunica decizia de impunere. Dacă sunt plătite integral obligaţiile faţă de bugetul statului atunci în 60 de zile se acordă bonificaţia care şi până în prezent este prevăzută, de 10%. De asemenea, pentru sumele de plată stabilite prin deciziile de plată anuale emise şi comunicate de ANAF după data intrării în vigoare a ordonanţei de urgenţă, cea de astăzi, pentru definitivarea contribuţiei individuale de asigurări sociale de sănătate, datorate de persoanele fizice pentru perioada 2014-2017, termenul de plată va fi de 120 de zile. Dacă sunt plătte integral în 60 de zile de la data intrării în vigoare, se va acorda de asemenea o bonificaţie de 10%”, a conchis ministrul de Finanţe.

De asemenea, ordonanţa modifică şi cadrul legal privind tragerile comunităţilor locale din împrumuturile contractate la nivel local.

„Un alt aspect este cel legat de posibilitatea sau crearea unui cadru legal pentru ca, în cazul în care comunităţile locale solicită trageri din împrumuturile contractate la nivel local, la diferite instituţii bancare, să poată fi devansate şi în acest sens am modificat cadrul legal existent tocmai pentru a putea a ceda o parte din cotele de investiţii pe care primăriile le au în derulare. Astfel pentru obţinerea finanţării investiţilor cum spuneam de interes public local, de către unităţile administrativ teritoriale în sănătate, educaţie, canalizare, energie termică şi electrică, infrastructură de transport şi salubrizare, cultură, sport şi tineret sau locuinţe se creează posibilitatea de reautorizare a tragerilor care se efectuează din împrumuturile din veniturile din privatizare acordate unităţilor administrativ teritoriale de către Ministerul de Finanţe Publice. Condiţia reautorizării sunt eventualele modificări în structura efectuării tragerilor faţă de cea autorizată de comisia de autorizare a împrumuturilor locale, conducătorul principal de credite având obligaţia de a notifica imediat comisiei, în vederea obţinerii noii autorizaţii în limita desigur a plafonului de trageri pentru fiecare dintre anii dintre anii 2019-2020, anterior reeşalonării tragerilor din împrumutul respectiv”, a mai explicat Teodorovici.

Ministrul de Finanţe precizează însă că persoanele care au plătit deja contribuţiile de sănătate pentru perioadele respective îşi pot recupera banii sau îi pot lăsa pentru compensarea viitoarelor sume.

„Pentru cei care au plătit aceste contribuţii în urma primirii sau impunerii deciziilor de la ANAF atunci aceste sume se pot recupera în baza unei solicitări care poate fi transmisă fie prin spaţiul virtual pe care persoanele respective îl au deschişi şi aici vreau să vă spun că aproximativ 700.000 de contribuabili au deja un astfel d spaţiul virtual deschis, sau desigur printr-o cerere scrisă pentru cei care nu au astfel de mijloc modern de comunicare. Sumele se pot cere pentru fi pentru a fi rambursate sau pot rămâne la nivelul statului pentru a se face compensările pentru sumele viitoare pe care acei contribuabili le au de datorat statului român”, a conchis ministrul Finanţelor. MEDIAFAX.RO

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:36

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Gura Vaii, cu sediul social in comuna Gura Vaii, satul Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau, cod postal 607220, telefon 0371/407.500, fax 0372/002.112, e-mail: primariaguravaii@yahoo.com, cod fiscal 4278108. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: - teren in suprafata de 316 mp, situat in intravilanul comunei Gura Vaii, satului Rotunda, nr. Cadastral 62185, CF 62185, apartinand domeniului privat al Comunei Gura Vaii, conform H.C.L. Comunei Gura Vaii nr. 09/22.01.2024, caietului de sarcini si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartimentul Achizitii Publice sau se poate consulta pe site-ul: www.uatcomuna guravaii.ro, sectiunea -Anunturi. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: de la Compartimentul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau in contul de trezorerie RO17 TREZ 0625 006X XX00 0079, deschis la Trezoreria Onesti, cod fiscal: 4278108. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 27.03.2024, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 04.04.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura Comunei Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 05.04.2024, ora 09.00, Comuna Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Judecatoria Onesti, cu sediul in municipiul Onesti, Str. Tineretului nr. 1, judetul Bacau, telefon 0234/311.913, fax 0234/326.170, e-mail: jud-onesti-reg@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 08.03.2024.
ANUNȚ DE LICITAȚIE. Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail: primaria_valealupului@yahoo.com, patrimoniu@comuna-valealupului.ro, organizează în data de 29.03.2024, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 16.000,00 mp, nr. cadastral 96128, CF nr. 96128, zona Dedeman. 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail: primaria_valealupului@yahoo.com, patrimoniu@comuna-valealupului.ro 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 16.000 mp, situat în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 96128, CF nr. 96128, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: gratuit 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 20.03.2024, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 29.03.2024, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 29.03.2024, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro PRIMAR, Florin-Liviu DULGHERU
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei