Indemnizaţia pentru telemuncă se acordă proporţional cu numărul de zile lucrate în acest regim

telemunca-large

Dimensiune font:

| 05-04-2021 15:12

Indemnizaţia pentru telemuncă, pe care angajatorii pot să o ofere lunar angajaţilor, în limita a 400 de lei, sumă deductibilă pentru angajator, se acordă proporţional cu numărul de zile lucrate în regim de telemuncă, se arată într-un material de opinie al Deloitte.

‘De la facilitatea privind şomajul tehnic, la Kurzarbeit, la concediul pentru părinţi sau indemnizaţia pentru telemuncă, toate presupun documentaţie specifică şi reguli clare pe care angajatorul trebuie să le respecte. Spre exemplu, indemnizaţia pentru telemuncă, pe care angajatorii pot să o ofere lunar angajaţilor, în limita a 400 de lei (sumă deductibilă pentru angajator, pentru care nu se plătesc taxe salariale), se acordă proporţional cu numărul de zile lucrate în regim de telemuncă. Asta înseamnă că angajatul este plătit diferit în zilele în care lucrează de acasă, faţă de cele în care lucrează de la sediul angajatorului. Şi acesta este doar un exemplu de situaţie care complică destul de mult calculul salarial’, se arată într-un material de opinie semnat de Maria Butcu, Director Soluţii de Servicii Externalizate, Deloitte România.

Conform opiniei, protecţia angajaţilor, atât din perspectiva sănătăţii, cât şi a veniturilor obţinute, a reprezentat, încă de la debutul pandemiei de COVID-19, principala preocupare a autorităţilor, manifestată prin măsurile de sprijin adoptate, dar şi a angajatorilor. Aceştia din urmă au întreprins toate demersurile necesare pentru a putea accesa facilităţile acordate de stat în favoarea salariaţilor şi, în plus, cei care au dispus de resurse au oferit beneficii suplimentare. Doar de la începutul acestui an au intrat în vigoare o serie de măsuri dedicate salariaţilor, cum ar fi indemnizaţia pentru telemuncă, decontarea serviciilor de testare sau vaccinare pentru bolile care pun în pericol sănătatea publică sau decontarea serviciilor turistice. În aceste condiţii, pachetele salariale capătă o flexibilitate tot mai mare, dar necesită şi o atenţie sporită din partea companiilor, în special în zona de resurse umane şi salarizare. Fiecare reglementare vine la pachet cu propriile ‘instrucţiuni de utilizare’.

Ea arată că antreprenorii şi directorii executivi trebuie să analizeze implicaţiile acestor provocări asupra personalului şi, implicit, asupra întregii activităţi, şi să ia măsurile necesare pentru o gestionare eficientă, fie în sensul redimensionării acestor funcţii pe plan intern, cu investiţiile aferente, fie prin apelarea la un furnizor extern, care dispune de resurse specializate (profesionişti cu experienţă, dotări tehnice, acces la informaţii şi expertiză în implementarea legislaţiei aplicabile în domeniu).

‘În această perioadă dificilă, dar nu numai, atenţia factorilor de decizie se concentrează în special asupra activităţii de bază, pentru a asigura continuitatea afacerii, iar departamente care, la prima vedere, par a funcţiona de la sine, beneficiază de o atenţie mai redusă. Însă provocările cu care acestea se confruntă, dacă nu sunt conştientizate la timp, îşi pot pune amprenta pe întreaga activitate a companiei. Spre exemplu, suprasolicitarea personalului din departamentul de resurse umane, cauzată de sporirea complexităţii activităţii pe care o desfăşoară, poate duce la creşterea numărului de greşeli şi, implicit, la scăderea calităţii în gestionarea calculului salarial. Apariţia greşelilor cu regularitate reprezintă un indiciu că personalul poate fi suprasolicitat şi, prin urmare, este timpul să se ia măsuri pentru remedierea situaţiei’, se spune în opinia menţionată.

Un alt efect al îngreunării procedurilor poate fi creşterea timpului de aşteptare, iar lipsa unui răspuns la timpul potrivit poate amâna sau chiar anula anumite decizii ce ţin de strategia de dezvoltare. În special în cazul unei afaceri în creştere, timpul dedicat calculului salarial este tot mai mare, aspect care limitează capacitatea personalului de a se ocupa de alte activităţi esenţiale în bunul mers al companiei.

‘Nu în ultimul rând, aspectele menţionate pot genera tot mai multe întrebări din partea angajaţilor cu privire la salariul lor, în special în condiţiile neclarităţilor legislative sau a modului defectuos de transmitere şi interpretare a informaţiilor (de exemplu, anunţul autorităţilor cu privire la acordarea unei facilităţi fiscale pentru angajaţi poate genera un val de întrebări: de când se aplică, cine poate beneficia, în ce condiţii, de ce nu se aplică şi în cazul meu etc.). În plus, flexibilizarea programului de muncă poate duce la neclarităţi referitoare la compensaţiile corespunzătoare pentru munca suplimentară, la numărul de ore pentru care un angajat este plătit sau la dreptul de a beneficia sau nu de anumite facilităţi’, menţionează Maria Butcu.

Ea susţine că un alt aspect care poate fi abordat eficient cu ajutorul unui sistem informatic performant este cel legat de confidenţialitatea datelor privind salariile angajaţilor. Orice scurgere de informaţii în această zonă poate genera discuţii între angajaţi şi poate compromite situaţia financiară a angajatorului sau a salariatului. În plus, o astfel de situaţie poate supune conturile bancare ale angajaţilor şi angajatorilor riscurilor de fraudare. Limitând numărul de persoane care au acces la datele privind salariile, se reduce riscul ca persoane neautorizate să primească informaţii confidenţiale de acest gen.  

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

%ANUNTSPECIAL%
Ziarul Evenimentul angajeaza: Economist Senior / Director Economic Poti fi persoana potrivita daca: - Ai cunostinte solide in domeniul contabilitatii si consultantei fiscale, declaratii fiscale, bilanturi, gestiune si operatii cu personalul, obligatoriu Expert contabil, membru CECCAR activ; - Detii o experienta de minim 5 ani in domeniul contabilitatii societatilor comerciale; - Ai cunostinte avansate ale programului Nexus si al pachetului Office; - Detii o forma juridica de organizare (constituie un avantaj). Descrierea jobului: - Organizarea, conducerea si controlul activitatilor financiar-contabile prin care se asigura evidentierea contabilitatii potrivit conditiilor legale. Inregistrarea si reflectarea in expresie valorica a proceselor economice din cadrul societatii. Elaborarea si propunerea spre aprobare a masurilor de imbunatatire a activitatii economico-financiare a societatii; - Coordonarea echipei din subordine. Responsabilitati: - Coordoneaza, verifica si raspunde de activitatea financiar-contabila a companiei; - Inregistreaza si asigura reflectarea in contabilitatea financiara a operatiunilor derulate de societate si a documentelor fiscal in conformitate cu reglementarile in vigoare; - Vigilenta cu privire la riscuri financiare/legale/de business; Se informeaza permanent de legislatia din domeniul financiar-contabil si transmite informatiile necesare subordonatilor, dar si managementului companiei; Intocmeste la timp si in conformitate cu dispozitiile legale, balantele de verificare, situatiile lunare, trimestriale, semestriale si anuale (declaratii catre ANAF); Asigura platile la termen a sumelor care intra in responsabilitatea firmei fata de bugetul de stat, fata de terti, conform prioritatilor stabilite de conducerea companiei; Evidenta contabila a conturilor de furnizori si client; Realizarea analizelor economice-financiare / alte rapoarte catre managementul companiei; Asigura arhivarea documentelor aferente inregistrarilor contabile; Supervizarea implementarii procedurilor de contabilitate cu ajutorul programului informational. Conditii: - Se asigura intr-un mediu ambiant, birou privat; - Colectiv tanar si bine pregatit; - Program de lucru: luni-vineri, flexibil intre 6-8 ore/zi. - Salar brut 3.500-4.000 RON/Luna. CV pe office@ziarulevenimentul.ro # 0744299159
Amazon a avut afaceri de 443 milioane lei în România
15/04/2021 13:44

Cel mai puternic retailer online a avut anul trecut afaceri de 443 milioane de lei si un profit net de 25,4 milioane de lei in Romania. Amazon inregistrează o crestere a cifrei de afaceri de la valoarea ...

Call Center-ul A.S.F., apreciat de consumatorii de servicii financiare non-bancare
15/04/2021 11:53

  Peste 96% dintre consumatorii de servicii financiare non-bancare s-au declarat multumiti de informatiile primite, anul trecut, de la expertii Call Center-ului Autoritătii de Supraveghere Financiară. ...

Traseu pentru biciclete – semicircular - Mioriței – COMUNICAT DE PRESĂ
15/04/2021 10:44

 COMUNICAT DE PRESĂ Data: 15.04.2021 “Traseu pentru biciclete – semicircular - Mioritei”  

Solidaritate în teritoriul GAL Ștefan cel Mare – Comunicat de presă
15/04/2021 09:45

  Comunicat de presă                      15.04.2021 Solidaritate in teritoriul GAL Stefan cel Mare

Angajații de lux ai României: peste 50 de bugetari au salarii care depășesc 50.000 de lei pe lună
15/04/2021 09:20

Munca la stat a devenit in Romania, din multe puncte de vedere, mai convenabilă pentru unii concetăteni. Dincolo de siguranta locului de muncă sau de criteriile de perfomantă greu de identificat (pe care si ...

ONG – Apelul 7: Acţiuni de advocacy pentru incluziunea socială a grupurilor vulnerabile, Runda 2
15/04/2021 09:05

ONG – Apelul 7: Acţiuni de advocacy pentru incluziunea socială a grupurilor vulnerabile, Runda 2 Regal Group Fonduri Norvegiene, autor Sofroni Mălin consultanta fonduri norvegiene   Suntem firm ...

Avertisment pentru cei cu card bancar: dispar banii din cont fără să-ți dai seama
15/04/2021 07:53

  Ai sesizat că ti-au disparut bani din cont si nu ai nici cea mai vagă idee cum s-a intamplat asta? Iată care e explicatia pentru toti cei cu card bancar. O cauză ar fi ca, dacă folosesti cardu ...

Mai bine de jumătate dintre muncitorii sezonieri din Spania sunt români
15/04/2021 07:30

Federatia sindicală CCOO (Comisiones Obreras), cea mai mare din Spania, a cerut ca toate măsurile de prevenire si control al posibilelor cazuri de COVID-19 in randul lucrătorilor sezonieri din agricultură s ...

Compania aeriană care oferă bilete gratuite
14/04/2021 13:15

Blue Air, singura companie aeriana low cost din Romania, are azi o oferta speciala. Conform unui comunicat al companiei, la fiecare bilet cumparat, la data de 14 aprilie, se ofera un bilet gratis, potrivit zia ...

Șmenuri de 4,2 milioane de lei la firme care făceau curățenie în spitale. Procurorii din București au intrat pe fir
14/04/2021 11:00

Mai multe perchezitii au loc miercuri intr-un dosar de evaziune fiscală si spălare de bani cu prejudiciu de 4,2 milioane de lei la firme care făceau curătenie in spitale. Surse judiciare au declarat că soc ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei