Industriile creative, bani din pasiune
Dimensiune font:
* cu toate că au o contribuţie la PIB mai mare decât domeniul turismului, industriile creative sunt percepute ca o „Cenuşăreasă” a economiei
Privite foarte rar ca un sector economic relevant, industriile culturale au dovedit în ultima perioadă că sunt un domeniu care are posibilitatea de a crea valoare adăugată la nivel naţional şi care poate genera locuri de muncă. Specialiştii în domeniu s-au întâlnit ieri la Iaşi cu ocazia celui de-al treilea seminar regional de promovare a antreprenoriatului în industrii creative. „Pe lângă faptul că industriile creative aduc o contribuţie economică semnificativă, există un motiv în plus pentru care ele trebuie să dobândească o atenţie mai mare din partea decidenţilor la nivel local sau naţional. Ele au un potenţial creativ deosebit, bazându-se foarte mult pe factorul uman, într-o proporţie mai mare decât pe cel material. Acestea reprezintă un câmp foarte bun pentru dezvoltarea antreprenoriatului de profil”, explică iniţiatorii proiectului, reprezentanţi ai Fundaţiei Post Privatizare.
De asemenea, aceştia susţin că industriile creative din domenii precum arte, advertising, cinematografie, design, arhitectură sau software au o contribuţie la produsul intern brut net superioară turismului, spre exemplu, domeniu care se bucură de mediatizare şi susţinere intensă.
Printre speakerii prezenţi în cadrul seminarului de la Iaşi s-au numărat arhitectul Adriana Gheorghiescu, cunoscută pentru implicarea în Proiectul „Turnul Nostru“, Ciprian Ionescu, creative partner în cadrul September Media, şi consultantul în fashion marketing Ana Raluca Chiosa. (Dana Chiru)
Acum ne poți urmări și pe FACEBOOK
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau