Interviu cu Andrei Vlad Tătar - fondator, FECO. Viitorul antreprenoriatului din România este unul promițător

profil

Dimensiune font:

| 03-10-2022 15:09

Ați început proiectul FECO în anul 2010. feco.ro este primul magazin online de soluții complete pentru orice tip de sistem de epurare. Care este profilul clienților dumneavoastră? Ce strategie aveți pentru atragerea altor clienți?
Ținând cont de faptul că suntem în acest domeniu de mai bine de 12 ani, profilul clienților noștri s-a schimbat de-a lungul timpului, plecând de la o bază de clienți mai slab informați, proveniți din zone periurbene, ajungând astăzi la clienți din toate zonele până la cele mai izolate colțuri din țară.

De ce ați ales acest domeniu al epurării apelor menajere?
Alegerea a fost una foarte ușoară, având la rândul meu un profil de activist de mediu și analizând impactul pe care așezările umane îl produc asupra acestuia în lipsa unor rețele naționale de preluare a apelor menajere și tratare a acestora. Astfel s-au evidențiat atât o nevoie cât și o soluție care ulterior au definit un plan concret de afacere.

Care sunt cele mai solicitate produse? Care sunt produsele care va diferențiază de concurență?
Produsele pe care le oferim clienților noștri sunt pliate în principal pe calitate, dar depunem eforturi mari, mai ales în condițiile economice prin care trecem acum, să menținem prețurile calibrate la puterea de cumpărare a pieței. Dar dincolo de acest aspect, cred că produsul nostru de bază suntem chiar noi, echipa. Deoarece cumulând o foarte mare experiență și având o mentalitate orientată spre promptitudine, calitate și o abordare cu profesionalism a tuturor situațiilor, am identificat în urma chestionării clienților noștri că rata de satisfacție maximă se regăsește cu unanimitate când vine vorba de servicii și relaționarea cu clientul.

Care a fost cel mai valoros proiect?
Sunt sigur că mare parte din antreprenorii din România s-ar orienta să caute cel mai valoros contract sau cea mai valoroasă vânzare, dar din punctul meu de vedere, cel mai valoros proiect este cel care ajută pe cei din ariile protejate ale naturii să o protejeze și să nu o altereze folosind produsele noastre. Astfel pentru mine, cele mai valoroase proiecte se regăsesc, de exemplu, în Bucegi, unde avem clienți care activează în zona turismului și care, folosind produsele noastre, protejează mediul înconjurător, permițând turiștilor ce le trec pragul să se bucure de natură în forma ei pură, fără a o altera.

Care sunt ultimele tendințe în producția de sisteme de epurare a apelor menajere?
Tendințele se schimbă într-un ritm foarte dinamic din două direcții. Una este dictată de normativele europene și de rezultatele cercetărilor la nivel european. Acestea caută să găsească soluții tot mai eficiente pentru a proteja mediul, soluții pentru care nu doar o dată am avut ocazia să fim consultați și pe care le adoptăm de fiecare dată când apar modificări. Cealaltă direcție este dată de clienți. Aceștia au început să ceară produse într-un ritm mult mai accelerat și cu o serie de cerințe la care a trebuit să ne adaptăm.

Astfel, putem spune că astăzi avem produse aliniate atât la cerințele europene, care solicită o epurare adecvată a apelor menajere în 3 etape, respectiv 4 pentru stațiile de epurare, precum și la cerințele pieței de a crea un produs rezistent la manipulare și volume tot mai mari.

Cum vă motivați echipa? Pe ce abilități puneți accent, atunci când luați în considerare recrutarea de noi colaboratori?
Cred că motivarea fiecăruia trebuie să vină la pachet cu personalitatea acestuia. Și spun asta după ce am abordat foarte multe metode de a stimula echipa, începând de la venituri peste media locală, până la flexibilitate în ceea ce privește programul de lucru. Dar în continuare, credem că o colaborare eficientă se atinge doar prin compatibilitate între toate părțile implicate. Astfel că, de ceva vreme, am început să considerăm că mediul pe care îl creăm împreună este aspectul principal, când vine vorba de echipă și de fiecare dată când se alătura un coleg sau colaborator nou, evidențiem acest lucru.

Cum apreciaţi condiţiile oferite investitorilor locali şi străini de către administraţiile locale şi de către Executiv?
Aici discuția este foarte lungă, deoarece de-a lungul activității mele antreprenoriale am avut de nenumărate ori tangență cu zona administrativă locală și uneori chiar și cu partea de executiv. Concluzia generală este că, atâta timp cât influența politicului din România este foarte versatilă, intențiile celor din zona locală sunt de multe ori limitate de pârghiile directe ce conectează aceste două paliere. Cred cu tărie că o dezvoltare reală și o colaborare benefică pentru societate între investitori și administrațiile locale ar putea exista în România doar în condițiile unei regionalizări și descentralizări. Astfel, gestionarea resurselor ar fi facilitată la nivel local, iar impactul ar putea fi mult mai vizibil.

Cum vedeți evoluția antreprenoriatului în țara noastră, ținând cont de nivelul nostru de acum și de nivelul la care au ajuns statele din Europa Centrală?
Chiar recent am analizat impactul pe care contextul CoViD-19 l-a avut asupra zonei antreprenoriale din România în raport cu alte țări din Uniunea Europeană, unde, spre exemplu Austria, statul are un rol îmbrățișat de „partener” al zonei antreprenoriale și unde, în perioada de pandemie, statul și-a respectat obligațiile pe care și le-a asumat, intervenind ca susținător economic major chiar și cu 80% din cifra de afaceri a aceleiași luni din anul precedent pentru a asigura perpetuarea activității zonei antreprenoriale de îndată ce pandemia s-a încheiat. În România, dacă ne uităm la impactul zonei antreprenoriale asupra PIB-ului, vedem o scădere bruscă doar în prima parte a pandemiei urmată de o creștere la fel de bruscă spre finalul aceluiași trimestru, semn că zona antreprenorială din țara noastră, raportată la celelalte țări, este una foarte ușor adaptabilă și foarte inteligentă, ceea ce ne spune că dacă am avea puțin mai multă deschidere din partea executivului, antreprenoriatul din România ar lua o amploare ce ar produce un impact benefic major asupra economiei din România.

În concluzie, consider că viitorul antreprenoriatului din România este unul promițător cu o mică rezervă față de predictibilitatea pe care statul o conferă pentru a veni în sprijinul acestuia.

Am văzut că ați urmat și cursurile unor Universități din Statele Unite ale Americii. Cât de mult a contribuit această experiență la evoluția dumneavoastră profesională?
Da, am profitat de timpul pe care perioada pandemiei mi l-a pus la dispoziție și am urmat câteva cursuri ale unor universități de prestigiu, atât din Statele Unite cât și din Europa. Însă, scopul principal al acestui demers a fost axat mai mult pe dezvoltarea personală decât pe cea profesională. Bineînțeles, nivelul de dezvoltare personală este direct conectat și influențează nivelul de evoluție profesională.

Vă implicați activ în viața comunității. Sunteți voluntar în Rețeaua pentru Educație, Scut pentru Spital-filiala Arad, precum și în Rescue 4 X 4. Ce le recomandați antreprenorilor care doresc să realizeze acțiuni de CSR?
Când vine vorba de responsabilitate socială, cred că cel mai mult contează caracterul și educația de bază a fiecăruia dintre noi. Nu vreau să spun aici că o persoană care nu simte o astfel de nevoie de implicare este mai puțin educată sau are un caracter defectuos. Nicidecum. Ci spun că educația primită de-a lungul anilor, în special cea primită acasă, precum și experiențele de viață care ne formează caracterul, contribuie foarte mult la acest aspect. De exemplu, în cazul meu știu sigur că atât copilăria cât și etapele prin care am trecut de-a lungul vieții m-au modelat într-o persoană cu anumite sensibilități față de subiecte ce țin de zona civică și de conceptul de responsabilitate socială. Dar dincolo de acest aspect, cred cu tărie că fiecare gest și faptă pe care le facem pentru cei din jurul nostru, atunci când aceștia au nevoie de ele, fie că e vorba de o mână de ajutor, un ajutor financiar sau chiar și o îmbrățișare, modelează lumea din jurul nostru și ulterior impactează, inevitabil, și asupra noastră.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
Bancul Zilei

04:09

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
La cine apelezi când ai nevoie urgentă de bani? Descoperă soluțiile de finanțare rapidă
23/04/2024 15:37

La cine apelezi cand ai nevoie urgentă de bani? Descoperă solutiile de finantare rapidă O urgentă poate apărea in momente neprevăzute, lucru care crează griji, stres si dezechilibru pe plan financiar. C ...

Royal Laundry SRL  a demarat in luna aprilie  2024 implementarea proiectului cu titlul “Performanta si dezvoltare in activitatea de finisare a materialelor textile “, cod SMIS 313613, proiect finanțat de Uniunea Europeană prin Programul Regional Nord
23/04/2024 10:50

 Royal Laundry SRL  a demarat in luna aprilie  2024 implementarea proiectului cu titlul “Performanta si dezvoltare in activitatea de finisare a materialelor textile “, cod SMIS 3 ...

O nouă masă de aer încărcată cu particule de praf de origine sahariană deasupra României
23/04/2024 10:20

În perioada 23 aprilie ora 09 – 24 aprilie ora 13, circulatia aerului, predominant sud-vestică, va favoriza avansul dinspre nordul Africii a unei mase de aer incărcată cu particule de praf de ori ...

 ”Viitorul producției agroalimentare”, conferință internațională
22/04/2024 14:43

Consulatul Regatului Tărilor de Jos de la Iasi, in parteneriat Ambasada Regatului Tărilor de Jos in Romania, Universitatea de Stiintele Vietii "Ion Ionescu de la Brad" Iasi (USV Iasi) si cu OFA UGI ...

Anunț de selecție partener în vederea accesării granturilor pentru sprijinirea antreprenorilor în dezvoltarea tehnologiilor digitale avansate
22/04/2024 13:38

Anunt de selectie partener in vederea accesării granturilor pentru sprijinirea antreprenorilor in dezvoltarea tehnologiilor digitale avansate

Euro rămâne la trei bani de „cota” 5 lei
21/04/2024 22:17

* un raport recent al unei bănci comerciale estimează, pentru finalul anului un curs, un curs al euro de „5,05 cu presiuni de depreciere a leului provenite dinspre deficitul de cont curent incă mare, d ...

Cine sunt cei mai mari angajatori de la stat? Ministerul Finanţelor: Aproape 1,29 milioane
21/04/2024 13:29

Numărul posturilor ocupate in instituţiile şi autorităţile publice din Romania era, in februarie 2024, de 1.289.965, cu 1.827 mai puţine comparativ cu ianuarie 2024, aproape 64% dintre acestea fiind in ad ...

20/04/2024 13:07

Ne vom revedea foarte curand la Business Days, care revine in tară cu sloganul "Beyond Business Evolution" pentru a apropia regiunile si a creste performanta Romaniei! Cel mai asteptat eveniment de ...

Dragoș Damian: 'Marcel Ciolacu, data vitoare când mai pleci în Qatar, ia cu tine și șefii celor mai mari 10 fabrici din România'
16/04/2024 19:35

Olaf Scholtz a plecat in China cu sefii celor mai mari corporatii nemtesti, crema industriei germane si internationale. S-a dus acolo stiind că nu poate opri importurile de produse (ieftine) chinezesti, dar in ...

Peste 40 la sută dintre români sunt nemulțumiți de locul de muncă
16/04/2024 14:26

Sondaj eJobs x Up Romania: 41% dintre angajati sunt nemultumiti si foarte nemultumiti de actualul loc de muncă. Salariul, relatia cu managerul si lipsa recunoasterii profesionale sunt principalele motive de fr ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei