Interviu cu Andrei Vlad Tătar - fondator, FECO. Viitorul antreprenoriatului din România este unul promițător

profil

Dimensiune font:

| 03-10-2022 15:09

Ați început proiectul FECO în anul 2010. feco.ro este primul magazin online de soluții complete pentru orice tip de sistem de epurare. Care este profilul clienților dumneavoastră? Ce strategie aveți pentru atragerea altor clienți?
Ținând cont de faptul că suntem în acest domeniu de mai bine de 12 ani, profilul clienților noștri s-a schimbat de-a lungul timpului, plecând de la o bază de clienți mai slab informați, proveniți din zone periurbene, ajungând astăzi la clienți din toate zonele până la cele mai izolate colțuri din țară.

De ce ați ales acest domeniu al epurării apelor menajere?
Alegerea a fost una foarte ușoară, având la rândul meu un profil de activist de mediu și analizând impactul pe care așezările umane îl produc asupra acestuia în lipsa unor rețele naționale de preluare a apelor menajere și tratare a acestora. Astfel s-au evidențiat atât o nevoie cât și o soluție care ulterior au definit un plan concret de afacere.

Care sunt cele mai solicitate produse? Care sunt produsele care va diferențiază de concurență?
Produsele pe care le oferim clienților noștri sunt pliate în principal pe calitate, dar depunem eforturi mari, mai ales în condițiile economice prin care trecem acum, să menținem prețurile calibrate la puterea de cumpărare a pieței. Dar dincolo de acest aspect, cred că produsul nostru de bază suntem chiar noi, echipa. Deoarece cumulând o foarte mare experiență și având o mentalitate orientată spre promptitudine, calitate și o abordare cu profesionalism a tuturor situațiilor, am identificat în urma chestionării clienților noștri că rata de satisfacție maximă se regăsește cu unanimitate când vine vorba de servicii și relaționarea cu clientul.

Care a fost cel mai valoros proiect?
Sunt sigur că mare parte din antreprenorii din România s-ar orienta să caute cel mai valoros contract sau cea mai valoroasă vânzare, dar din punctul meu de vedere, cel mai valoros proiect este cel care ajută pe cei din ariile protejate ale naturii să o protejeze și să nu o altereze folosind produsele noastre. Astfel pentru mine, cele mai valoroase proiecte se regăsesc, de exemplu, în Bucegi, unde avem clienți care activează în zona turismului și care, folosind produsele noastre, protejează mediul înconjurător, permițând turiștilor ce le trec pragul să se bucure de natură în forma ei pură, fără a o altera.

Care sunt ultimele tendințe în producția de sisteme de epurare a apelor menajere?
Tendințele se schimbă într-un ritm foarte dinamic din două direcții. Una este dictată de normativele europene și de rezultatele cercetărilor la nivel european. Acestea caută să găsească soluții tot mai eficiente pentru a proteja mediul, soluții pentru care nu doar o dată am avut ocazia să fim consultați și pe care le adoptăm de fiecare dată când apar modificări. Cealaltă direcție este dată de clienți. Aceștia au început să ceară produse într-un ritm mult mai accelerat și cu o serie de cerințe la care a trebuit să ne adaptăm.

Astfel, putem spune că astăzi avem produse aliniate atât la cerințele europene, care solicită o epurare adecvată a apelor menajere în 3 etape, respectiv 4 pentru stațiile de epurare, precum și la cerințele pieței de a crea un produs rezistent la manipulare și volume tot mai mari.

Cum vă motivați echipa? Pe ce abilități puneți accent, atunci când luați în considerare recrutarea de noi colaboratori?
Cred că motivarea fiecăruia trebuie să vină la pachet cu personalitatea acestuia. Și spun asta după ce am abordat foarte multe metode de a stimula echipa, începând de la venituri peste media locală, până la flexibilitate în ceea ce privește programul de lucru. Dar în continuare, credem că o colaborare eficientă se atinge doar prin compatibilitate între toate părțile implicate. Astfel că, de ceva vreme, am început să considerăm că mediul pe care îl creăm împreună este aspectul principal, când vine vorba de echipă și de fiecare dată când se alătura un coleg sau colaborator nou, evidențiem acest lucru.

Cum apreciaţi condiţiile oferite investitorilor locali şi străini de către administraţiile locale şi de către Executiv?
Aici discuția este foarte lungă, deoarece de-a lungul activității mele antreprenoriale am avut de nenumărate ori tangență cu zona administrativă locală și uneori chiar și cu partea de executiv. Concluzia generală este că, atâta timp cât influența politicului din România este foarte versatilă, intențiile celor din zona locală sunt de multe ori limitate de pârghiile directe ce conectează aceste două paliere. Cred cu tărie că o dezvoltare reală și o colaborare benefică pentru societate între investitori și administrațiile locale ar putea exista în România doar în condițiile unei regionalizări și descentralizări. Astfel, gestionarea resurselor ar fi facilitată la nivel local, iar impactul ar putea fi mult mai vizibil.

Cum vedeți evoluția antreprenoriatului în țara noastră, ținând cont de nivelul nostru de acum și de nivelul la care au ajuns statele din Europa Centrală?
Chiar recent am analizat impactul pe care contextul CoViD-19 l-a avut asupra zonei antreprenoriale din România în raport cu alte țări din Uniunea Europeană, unde, spre exemplu Austria, statul are un rol îmbrățișat de „partener” al zonei antreprenoriale și unde, în perioada de pandemie, statul și-a respectat obligațiile pe care și le-a asumat, intervenind ca susținător economic major chiar și cu 80% din cifra de afaceri a aceleiași luni din anul precedent pentru a asigura perpetuarea activității zonei antreprenoriale de îndată ce pandemia s-a încheiat. În România, dacă ne uităm la impactul zonei antreprenoriale asupra PIB-ului, vedem o scădere bruscă doar în prima parte a pandemiei urmată de o creștere la fel de bruscă spre finalul aceluiași trimestru, semn că zona antreprenorială din țara noastră, raportată la celelalte țări, este una foarte ușor adaptabilă și foarte inteligentă, ceea ce ne spune că dacă am avea puțin mai multă deschidere din partea executivului, antreprenoriatul din România ar lua o amploare ce ar produce un impact benefic major asupra economiei din România.

În concluzie, consider că viitorul antreprenoriatului din România este unul promițător cu o mică rezervă față de predictibilitatea pe care statul o conferă pentru a veni în sprijinul acestuia.

Am văzut că ați urmat și cursurile unor Universități din Statele Unite ale Americii. Cât de mult a contribuit această experiență la evoluția dumneavoastră profesională?
Da, am profitat de timpul pe care perioada pandemiei mi l-a pus la dispoziție și am urmat câteva cursuri ale unor universități de prestigiu, atât din Statele Unite cât și din Europa. Însă, scopul principal al acestui demers a fost axat mai mult pe dezvoltarea personală decât pe cea profesională. Bineînțeles, nivelul de dezvoltare personală este direct conectat și influențează nivelul de evoluție profesională.

Vă implicați activ în viața comunității. Sunteți voluntar în Rețeaua pentru Educație, Scut pentru Spital-filiala Arad, precum și în Rescue 4 X 4. Ce le recomandați antreprenorilor care doresc să realizeze acțiuni de CSR?
Când vine vorba de responsabilitate socială, cred că cel mai mult contează caracterul și educația de bază a fiecăruia dintre noi. Nu vreau să spun aici că o persoană care nu simte o astfel de nevoie de implicare este mai puțin educată sau are un caracter defectuos. Nicidecum. Ci spun că educația primită de-a lungul anilor, în special cea primită acasă, precum și experiențele de viață care ne formează caracterul, contribuie foarte mult la acest aspect. De exemplu, în cazul meu știu sigur că atât copilăria cât și etapele prin care am trecut de-a lungul vieții m-au modelat într-o persoană cu anumite sensibilități față de subiecte ce țin de zona civică și de conceptul de responsabilitate socială. Dar dincolo de acest aspect, cred cu tărie că fiecare gest și faptă pe care le facem pentru cei din jurul nostru, atunci când aceștia au nevoie de ele, fie că e vorba de o mână de ajutor, un ajutor financiar sau chiar și o îmbrățișare, modelează lumea din jurul nostru și ulterior impactează, inevitabil, și asupra noastră.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

04:06

 

Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., cu sediul în mun. Iași, șos. Aleea Nicolina, nr, 82, jud. Iași, tel: 0232-243.864; fax: 0232-212.231, e-mail: iasi@insolventa.ro, prin asociat coordonator Mititelu Corneliu, în calitate de lichidator judiciar al debitorului S.C. Starmod S.A. Suceava cu sediul social în mun. Suceava, str. Universității, nr. 29, jud. Suceava, nr. înregistrare în Registrul Comerţului J33/69/1991 , C.U.I. RO3177717, numită potrivit Sentinţei Civile nr. 19 din data de 25.01.2022, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 9819/86/2010**, invită toți agenții economici interesați ca, până la data de 11.11.2022, ora 16:00, să depună o ofertă financiară și o ofertă tehnică pentru efectuarea lucrărilor cadastrale de reglementare a situațiilor tehnico-cadastrale pentru bunurile imobile din patrimoniul societății Starmod S.A. Suceava. Condiții de formă: Ofertele vor fi depuse la sediul lichidatorului judiciar MANAGEMENT REORGANIZARE LICHIDARE IAȘI S.P.R.L., din Iași, str. Aleea Nicolina, nr. 82, într-un plic închis şi sigilat prin aplicarea ștampilei ofertantului, ce va conţine documentele de participare mai jos menţionate. Plicul va menţiona în mod obligatoriu şi limitativ: numele/denumirea ofertantului, adresa domiciliului/sediului social al ofertantului, precum şi menţiunea „ofertă servicii cadastrale, a nu se deschide înainte de data de 11.11.2022, ora 16.00”. Solicităm ca oferta financiară să conţină următoarele elemente obligatorii: -Preț (va fi exprimat în lei, fără T.V.A.); -Acordul expres al ofertantului ca plata prețului să se efectueze în conformitate cu dispozițiile Legii 85/2006, pe măsură ce se vor obține fonduri din valorificari de active din patrimoniul societății debitoare. Solicităm ca oferta tehnică să conţină următoarele elemente obligatorii: -Termen de execuţie; -Lista serviciilor cadastrale ce vor fi prestate pentru reglementarea situațiilor tehnico-cadastrale pentru bunurile imobile din patrimoniul societății Starmod S.A. Suceava. -Certificatul de atestare din care reiese că ofertantul este calificat şi atestat în vederea efectuării de operațiuni/servicii cadastrale. Va fi descalificată automat orice ofertă care nu conţine toate documentele sus-menţionate. Pentru cuantificarea preţului de executare a lucrării, accesul în incinta societăţii debitoare se face cu programare (48 de ore) şi este condiţionat de semnarea unui Protocol de vizitare a acesteia care cuprinde clauze de confidenţialitate. Pentru programare ofertanţii trebuie să-şi anunţe prin fax la 0232-243.864 sau e-mail iasi@insolventa.ro intenţia de vizitare. Relații suplimentare se pot obține de la: -tel. 0232-243.864 0755.132.473 -fax: 0232-212.231 -email: secretariat@insolventa.ro
VANZARE TEREN SI CONSTRUCTII PIATA NEAMT str. Piata Garii, nr.7, loc. Piatra Neamt, jud. Neamt. Subscrisa BDO BUSINESS RESTRUCTURING S.P.R.L. desemnata in calitate de administrator judiciar al debitoarei PERLA INVEST S.R.L., in reorganizare, prin Incheierea de sedinta nr. 236 din data de 19.04.2016, pronuntata in Dosarul nr. 2699/103/2015/a4, de Tribunalul Neamt – Sectia a II-a Civila, de Contencios Administrativ si Fiscal, organizeaza in data de 23.11.2022, ora 13:00, la sediul BDO BUSINESS RESTRUCTURING S.P.R.L., din Bucuresti, Str. Invingatorilor nr. 24, Victory Business Center, Et. 4, Sector 3, sedinta de licitatie publica cu strigare pentru vanzarea, in bloc, a proprietatii imobiliare compuse din: -teren intravilan, in suprafata de 1.000 mp, inscris in CF nr.54618 a Mun.Piatra Neamt, avand nr. cadastral 54618; -constructie in suprafata utila de 567,46 mp, inscrisa in CF nr.54618-C1-U1 a Mun. Piatra Neamt, avand nr. cadastral 54618-C1-U1; -constructie in suprafata utila de 1.707,65 mp, inscrisa in CF nr.54618-C1-U2 a Mun. Piatra Neamt, avand nr.cadastral 54618-C1-U2 situate in Mun. Patra Neamt, str. Piata Garii, nr.7, jud. Neamt. Pretul de pornire al sedintei de licitatie 1.379.000 EUR, exclusiv TVA. Detalierea componentei acelor blocuri de active poate fi solicitata administratorului judiciar la adresa de e-mail business.restructuring@bdo.ro. Ofertantii care doresc sa participe la licitatie trebuie sa depuna la sediul BDO BUSINESS RESTRUCTURING S.P.R.L., cel tarziu cu o zi lucratoare inaintea sedintei de licitatie publica la care doresc sa participe, personal sau prin curier, ora 17:00, toate documentele specificate in cuprinsul Caietului de sarcini, ce poate fi achizitionat de la sediul BDO BUSINESS RESTRUCTURING S.P.R.L. pentru suma de 1.000 Lei, exclusiv TVA. Plata Caietului de sarcini se va realiza prin transfer bancar in contul unic de insolventa al societatii PERLA INVEST S.R.L., pe baza facturii comunicate de catre administratorul judiciar. Pentru informatii suplimentare va rugam sa ne contactati la numarul 021.319.94.76 sau e-mail business.restructuring@bdo.ro.
Când vor fi plătite pensiile în luna decembrie şi ianuarie 2023
27/11/2022 14:50

Ministrul Muncii, Marius Budăi, a anunţat că Poşta Romană va lucra in data de 2 decembrie, pentru a face plăţile in ceea ce priveşte pensiile, astfel incat, pană la 15 decembrie, toate pensiile să f ...

Greșeala uriașă care crește factura la căldură cu 25% pe lună. Secretul care te ajută să economisești
27/11/2022 13:17

Pe măsură ce cresterea costurilor la energie continuă să afecteze familiile din intreaga tară, multi romani caută modalităti de a-si reduce facturile acolo unde pot. Desi există atatea lucruri pe care o ...

Se scumpesc țigările . Bruxelles-ul va propune creșterea taxelor pe țigări și prima taxă pentru vaping la nivelul UE
27/11/2022 11:20

UE urmează să propună o taxă pentru vaping la nivelul blocului european, intr-un efort de a reorganiza impozitarea industriei tutunului. Măsura ar dubla accizele in statele membre cu taxe reduse pe tigări ...

”Fenomenul” Hidroelectrica: ”Primim și 5.000 de cereri pe zi”. Ce spune compania despre prețurile de pe piață și întârzierile la facturare
27/11/2022 10:10

Hidroelectrica, compania care ”vinde” energie la cel mai mic pret de pe piată, va continua politica de atragere a clientilor casnici, in ciuda informatiilor din ultima vreme. Hidroelectrica, cel m ...

3.000 de lei, salariul minim din 2023. Cum se vor da banii
26/11/2022 08:45

Guvernul a anuntat faptul că ar fi căzut de acord cu Patronatele si sindicatele in privinta majorării salariului minim brut garantat in plată de la 1 ianuarie 2023. „Guvernul si partenerii sociali au ...

O companie germană anunță investiții de 50 milioane euro la Brașov
25/11/2022 16:09

Compania germană Diehl Controls va construi la Brasov o unitate de producţie a componentelor de control electronic, in principal pentru aparate electrocasnice. Numărul de angajati va fi de 600, iar investi ...

Informația momentului pentru românii cu pensii până în 2000 de lei: pentru ei, majorarea nu va fi cea anunțată
25/11/2022 15:50

Informatia momentului pentru romanii cu pensii pană in 2000 de lei. Coalitia de la guvernare a anuntat mărirea pensiilor cu 12,5 % de la 1 ianuarie 2023. Concret, această inseamnă doar cateva sute in plus ...

Decizie. Ce prețuri plafonate la energie vor plăti populația și firmele de la 1 ianuarie 2023
25/11/2022 15:38

Camera Deputatilor a adoptat, miercuri, in calitate de cameră decizională, noile modificări la ordonanta din energie care stabileste preturile plafonate pe care le vor plăti populatia si firmele de la 1 i ...

Naționaliștii ruși îl atacă pe „generalul Armageddon” și îi cer să justifice retragerea din Herson
25/11/2022 15:36

Desi initial au sustinut retragerea din Herson, nationalistii rusi din linia dură ii cer acum comandantului trupelor din Ucraina, Serghei Surovikin, supranumit „generalul Armageddon”, să justifice retra ...

Grindeanu: Contractele pentru execuţia celor 3 loturi ale Autostrăzii Focşani-Bacău au fost câştigate de un constructor român
25/11/2022 15:22

Contractele pentru execuţia celor trei loturi ale Autostrăzii Focşani-Bacău au fost caştigate de un constructor roman, iar după semnarea documentelor acesta are la dispoziţie 30 de luni pentru finalizare ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei