Leonardo Badea

Dimensiune font:

Leonardo Badea (ASF): Piața asigurărilor voluntare este o zonă cu mare potențial de creștere

| 23-05-2019 22:09

Prezent astăzi la Conferința anuală Insurance Europe, președintele ASF - Leonardo Badea a declarat :

’’Pe piața asigurărilor din România activează 7 societăți de asigurare de viață, 16 societăți de asigurare generală și 6 societăți compozite care au generat peste 1,72 miliarde euro prime brute subscrise în asigurări generale și 451 mil. Euro  prime brute subscrise în asigurări de viață.
Există 300 de intermediari activi pe piață. Gradul de penetrare a asigurărilor a fost de 1,13% la sfârșitul anului 2018.

Piața asigurărilor din România este dominată de asigurarea auto (73%), din care  asigurarea RCA (47%). 
Alte sectoare au înregistrat creșteri puternice, ca urmare a eforturilor combinate ale actorilor pieței, exemplu fiind asigurările de sănătate.


Înainte de punerea în aplicare a noilor cadre de reglementare Solvency II și IDD, am efectuat o analiză diagnostic pe piață care a evidențiat vulnerabilitățile și potențialele amenințări care ne determină să luăm măsurile adecvate pentru a ne asigura că piața asigurărilor intră într-o nouă eră având la bază motive solide.

Am implementat supravegherea bazată pe riscuri, precum și alte mecanisme de stabilizare a pieței și de îmbunătățire a protecției consumatorilor: Mecanismul de recuperare și rezoluție, Fondul de Garantare a Asigurărilor, modernizarea managementului reclamațiilor, lansarea ghidurilor pentru consumatori, crearea și implementarea strategiei naționale pentru educația financiară, emiterea de avertismente și alerte, crearea cadrului de rezoluție, BAAR, SAL-FIN etc.


Ca urmare, indicatorii de reziliență a pieței în cadrul Solvency II au prezentat o bază solidă, fondurile proprii eligibile cumulând 1,09 miliarde de euro. SCR 640 mil. EUR, depășind cu mult MCR (262 mil. EUR), în timp ce nivelul pasivelor agregate a reprezentat 70% din totalul activelor. Reziliența pieței este deosebit de importantă deoarece există  riscuri extreme, cum ar fi potențiale catastrofe naturale sau riscuri cibernetice.


ASF s-a angajat să acționeze în mod judicios pentru buna funcționare a piețelor financiare nebancare, stabilitatea și integritatea sectorului financiar în general, alegând să fie o autoritate orientată spre viitor și combinând în actul de supraveghere noile  principiile ale abordării  supravegherii bazate pe risc .În acest scop, principalele funcții de reglementare și supraveghere au fost revizuite și optimizate. Au fost introduse noi elemente bazate pe identificarea și atenuarea riscurilor prin tactici de reglementare eficiente, dar simplificate și de supraveghere strategică, promovând astfel dezvoltarea pieței într-o manieră sănătoasă și, în același timp, sporind protecția consumatorilor.


Din punctul meu de vedere, piața asigurărilor voluntare este o zonă cu mare potențial de creștere.

Asigurarea locuințelor, CASCO, asigurările de viață și de sănătate trebuie sporite, deoarece o piață matură se bazează în mod evident pe aceste categorii de asigurare.


În ultimii ani, protecția consumatorilor financiari a devenit o prioritate crescândă pentru factorii de decizie din întreaga lume.
Cred că pentru a accelera maturitatea și dezvoltarea pieței de asigurări, avem nevoie de un efort comun, ca autoritate de supraveghere, și de companiile care operează pe această piață. Și aici mă refer atât la companiile de asigurări, cât și la brokeri.

Aceasta este o abordare complexă, care implică acțiuni pe mai multe niveluri. Pe de altă parte, trebuie să le arătăm consumatorilor că drepturile și interesele lor sunt protejate în conformitate cu dispozițiile legale și că nu se tolerează abateri de la aceste principii.


În același timp, prezentarea tuturor informațiilor despre produsele voluntare trebuie să fie o prioritate pentru noi toți. Oamenii trebuie să știe în detaliu riscurile pe care lcaută să le protejeze și trebuie să aleagă în cunoștință de cauză atunci când cumpără o asigurare de viață, o asigurare de sănătate sau o asigurare auto. Cu alte cuvinte, companiile de asigurări și brokerii trebuie să ofere consultanță la un nivel foarte detaliat. În timp, cred că piața românească va integra în mod natural produse de asigurare mai diverse și mai sofisticate.
În opinia mea, nivelul scăzut de educație financiară a publicului reprezintă unul dintre principalele obstacole în achiziționarea asigurării facultative. Din păcate, nu suntem printre primele țări europene la acest capitol. De aceea, consider că avem nevoie de campanii ample de educație financiară la toate nivelurile. Un individ educat financiar poate înțelege și decide mult mai ușor, în orice conștiință atunci când vine vorba de cumpărarea unui produs de asigurare...


În cele din urmă, îmbunătățirea mecanismelor de protecție, informare și transparență a consumatorilor va elimina unele dintre asimetriile pieței și va contribui la dezvoltarea unui sector de asigurare pe termen lung mai durabil și mai bine guvernat.
Desigur, industria joacă un rol foarte important atunci când vorbim despre dezvoltarea pieței de asigurări, fără o bună cooperare și implicarea tuturor părților interesate ar putea dura mai mult pentru a atinge acest obiectiv ”.

 

 

 

 

 

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

Subscrisul Cabinet Individual de Insolvenţă Opriş Irina, în calitate de lichidator judiciar al debitorului S.C. SALIX FARM IMPEX S.R.L, conform Încheiere nr. 137 din data de 16.10.2018, emisă de Secţia a II a Civilă a Tribunalului Iaşi-Faliment, anunţă, scoaterea la vânzare, prin licitaţie publică cu strigare, în data de 09.03.2020, orele 14.00, a imobilului situat în localitatea Popeşti, parter, ap.1, judeţul Iaşi, la 9.037,50 euro fără TVA, reprezentand 75% din valoarea de piaţă stabilită prin Raportul de evaluare. Licitaţia se va desfăşura la sediul lichidatorului judiciar din Iaşi, str. Pictor Octav Băncilă, nr.1, jud. Iaşi în conformitate cu regulamentul de vânzare, ce va fi afişat la loc vizibil, cu cel puţin 5 zile înaintea ţinerii şedinţei de licitaţie. Preţul de la care începe licitaţia este echivalentul în Ron la cursul BNR din ziua licitaţiei a 75% din valoarea stabilită prin Raportul de evaluare a imobilului, la care se adaugă TVA. În cazul în care la licitaţia din data de 09.03.2020 nu se va reuşi valorificarea imobilului, se vor organiza noi licitaţii, în aceleaşi condiţii, pe 16.03.2020, respectiv 23.03.2020 orele 14,00. Toţi cei care posedă un drept real asupra imobilului scos la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, de a face lichitatorului dovada acestuia, până în preziua licitaţiei. Imobilul se va vinde liber de orice sarcini conform art. 91 alin. 1 din Legea 85/2014. Poate participa la licitatie orice persoană fizică sau juridică care depune cu cel puţin o zi înaintea ţinerii şedinţei de licitaţie, până la ora 12.00, la sediul lichidatorului documentele prevăzute în caietul de sarcini, care se poate procura de la sediul lichidatorului judiciar, în fiecare zi de luni până vineri, între orele 08.00-16.00. Garanţiei de participare este în procent de 20% din preţul de pornire la licitaţiei. Informaţii suplimentare se pot obţine la telefon 0751103771.
Tribunalul Iaşi, prin lichidatorul judiciar desemnat în dosarul nr. 4383/99/2017 (210/2017), în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2014, privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență, precum și a Codului de procedură civilă, anunță scoaterea la vânzare prin licitație publică cu strigare a bunurilor din patrimoniul debitoarei S.C. „Ago – Parus” S.R.L. Iaşi, cu sediul în municipiul Iaşi, str. Sf. Lazăr nr. 4, bl. Peneş Curcanu, tronson 5, biroul 9, în NH Bussiness Company, la sediul Cabinetului de Avocat Daniela Arhire, etj. 1, județul Iași, după cum urmează: Nr. crt. - DENUMIRE ACTIV – Componenţa – Valoare -lei- 1. Bunuri mobile - Aparate de joc electronice slot machine - 22.605,00. Preţul de pornire al licitației pentru bunurile scoase la vânzare este cel de mai sus, iar vânzarea se va face conform regulamentului de vânzare și hotărârea Adunării creditorilor din data de 10.03.2019. Vânzarea prin licitație publică va avea loc la data de 16.04.2020, ora 10.00 și se vor organiza 6 ședinţe la un interval de 7 zile, respectiv la data de 23.04.2020, 30.04.2020, 07.05.2020, 14.05.2020 și 21.05.2020, la sediul lichidatorului judiciar. Până la data și ora licitației, ofertanții vor depune la sediul lichidatorului judiciar dovada achitării taxei de participare de 10% din prețul de pornire al bunului licitat, a garanţiei de participare la licitaţie de 30% din preţul de pornire al bunului licitat și a caietului de sarcini, respectiv 100 lei, cât şi documentele de înfiinţare şi împuternicirea dată persoanei fizice de către persoana juridică pentru participare la licitație, iar pentru persoanele fizice buletinul de identitate. Neplata bunurilor la termenul stabilit prin procesul-verbal de licitație, duce la pierderea garanţiei de participare la licitație, cât și a celorlalte sume achitate în contul bunurilor, iar bunurile vor fi scoase din nou la vânzare în contul adjudecatarului. Toţi cei care pretind vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, au obligația să anunțe lichidatorul judiciar înainte de data stabilită pentru vânzare. Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul lichidatorului judiciar din Huşi, str. 1 Decembrie, nr. 32, localitatea Huşi, judeţul Vaslui sau la telefoanele 0335/566035 şi 0727/850575..
Tribunalul Iași, prin lichidatorul judiciar desemnat în dosarul nr. 8669/99/2017 (526/2017), în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2014, privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență, precum şi a Codului de procedură civilă, anunță scoaterea la vânzare prin licitație publică cu strigare a bunurilor din patrimoniul debitoarei S.C. „Tutun și Ziare” S.R.L. Iași, cu sediul în municipiul Iași, str. Bălţii nr. 6, judeţul Iaşi, după cum urmează: Nr. crt. DENUMIRE ACTIV – Valoare -lei- 1. Chioşcuri ziare dezafectate - 10.906,00; 2. Utilitare dacia Logan - 10.230,00. Preţul de pornire al licitației pentru bunurile scoase la vânzare este cel de mai sus, iar vânzarea se va face conform regulamentului de vânzare și hotărârea Adunării creditorilor din data de 10.03.2020. Vânzarea prin licitație publică va avea loc la data de 13.04.2020, ora 10.00 și se vor organiza 6 ședinţe la un interval de 7 zile, respectiv la data de 27.04.2020, 04.05.2020, 11.05.2020, 18.05.2020 și 25.05.2020, la sediul lichidatorului judiciar. Până la data și ora licitației, ofertanții vor depune la sediul lichidatorului judiciar dovada achitării taxei de participare de 10% din prețul de pornire al bunului licitat, a garanției de participare la licitație de 30% din prețul de pornire al bunului licitat și a caietului de sarcini, respectiv 100 lei, cât și documentele de înființare și împuternicirea dată persoanei fizice de către persoana juridică pentru participare la licitație, iar pentru persoanele fizice buletinul de identitate. Neplata bunurilor la termenul stabilit prin procesul-verbal de licitație, duce la pierderea garanției de participare la licitație, cât şi a celorlalte sume achitate în contul bunurilor, iar bunurile vor fi scoase din nou la vânzare în contul adjudecatarului. Toți cei care pretind vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, au obligația să anunțe lichidatorul judiciar înainte de data stabilită pentru vânzare. Informații suplimentare se pot obține la sediul lichidatorului judiciar din Huşi, str. 1 Decembrie, nr. 32, localitatea Huşi, județul Vaslui sau la telefoanele 0335/566035, 0727/850575 și 0744/291653..
Șase din zece locuri de muncă, în pericol!
31/05/2020 19:40

* conform simulărilor făcute de specialisti, 70 la sută dintre cele 29.000 de companii de impact din Romania vor intra in dificultate in perioada imediat următoare * cele 29.000 de companii reprezintă 79% ...

Dobânzile vor continua să scadă
31/05/2020 19:38

* evolutia leului din perioada următoare va fi marcată de decizia de vineri a BNR de a reduce dobanda sa de politică monetară de la 2 la 1,75%, mai jos cu 0,75 puncte procentuale fată de inceputul lui ma ...

CONFUZIE în turism, înainte de marea redeschidere. Suprafaţa pentru o masă de 4 persoane, cât o garsonieră!
31/05/2020 16:49

 Corina Martin, preşedintele Federaţiei Asociaţiilor pentru Promovare Turistică in Romania, a explicat, in exclusivitate pentru DC NEWS, că măsurile anunţate de Guvern pentru turism creează mai mul ...

Fii din nou la modă la Moldova Center!
31/05/2020 12:24

 Experienta cumpărăturilor directe, in magazin, precum si cea a lucrului la birou trebuie recastigate. Procesul de revenire la normal trebuie sustinut de măsuri de sigurantă si solutii practice, usor d ...

Hotelierii romani au avut pierderi uriase in ultimele trei luni. Cum spera sa-si recastige clientii
31/05/2020 10:32

 Industria hoteliera a pierdut aproximativ 240 de milioane de euro in lunile martie, aprilie si mai, in urma celor circa 6 milioane de innoptari care nu au mai avut loc in aceasta perioada, a declarat pres ...

La 1 iunie se redeschid terasele: Regulile stabilite de ANSVSA
31/05/2020 10:29

 Luni, 1 iunie, se redeschid terasele restaurantelor, insa acestea trebuie sa respecte niste reguli specifice. Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor (ANSVSA) a adopta ...

BREAKING Normele pentru redeschiderea teraselor, publicate în Monitorul Oficial! Ce trebuie să știe personalul și clienții
30/05/2020 09:39

Normele care trebuie respectate la redeschiderea teraselor au fost publicate in Monitorul Oficial, acestea stabilind că nu se va permite accesul clienţilor cu simptome respiratorii. Totodată, la o masă vor ...

Ediția a treia a programului Start Up Nation, undă verde de la deputați
29/05/2020 14:03

  Cea de-a treia editie a programului Start Up Nation, care finantează afacerile antreprenorilor debutanti cu pană la 44.000 de euro, a trecut de Camera Deputatilor.   „Start Up Nation est ...

Dan Lungu (USR) și George Pleșu (PLUS) vin cu propuneri pentru autoritățile ieșene, destinate revitalizării sectorului cultural
29/05/2020 12:24

  Cultura este unul dintre sectoarele cele mai afectate de pandemie, iar măsurile de sprijin si de relansare sunt un imperativ la toate nivelele. În acest context, Dan Lungu, senator USR si membru ...

Sindicat: Renault planuieste sa dea afara 15.000 de angajati la nivel mondial
29/05/2020 08:27

 Producatorul francez de automobile Renault urmeaza sa anunte vineri concedierea a 15.000 de angajati la nivel mondial, in cadrul unui plan de redresare in contextul scaderii cererii si al costurilor mari, ...