Leonardo Badea (ASF): Piața asigurărilor voluntare este o zonă cu mare potențial de creștere

Leonardo Badea

Dimensiune font:

| 23-05-2019 22:09

Prezent astăzi la Conferința anuală Insurance Europe, președintele ASF - Leonardo Badea a declarat :

’’Pe piața asigurărilor din România activează 7 societăți de asigurare de viață, 16 societăți de asigurare generală și 6 societăți compozite care au generat peste 1,72 miliarde euro prime brute subscrise în asigurări generale și 451 mil. Euro  prime brute subscrise în asigurări de viață.
Există 300 de intermediari activi pe piață. Gradul de penetrare a asigurărilor a fost de 1,13% la sfârșitul anului 2018.

Piața asigurărilor din România este dominată de asigurarea auto (73%), din care  asigurarea RCA (47%). 
Alte sectoare au înregistrat creșteri puternice, ca urmare a eforturilor combinate ale actorilor pieței, exemplu fiind asigurările de sănătate.


Înainte de punerea în aplicare a noilor cadre de reglementare Solvency II și IDD, am efectuat o analiză diagnostic pe piață care a evidențiat vulnerabilitățile și potențialele amenințări care ne determină să luăm măsurile adecvate pentru a ne asigura că piața asigurărilor intră într-o nouă eră având la bază motive solide.

Am implementat supravegherea bazată pe riscuri, precum și alte mecanisme de stabilizare a pieței și de îmbunătățire a protecției consumatorilor: Mecanismul de recuperare și rezoluție, Fondul de Garantare a Asigurărilor, modernizarea managementului reclamațiilor, lansarea ghidurilor pentru consumatori, crearea și implementarea strategiei naționale pentru educația financiară, emiterea de avertismente și alerte, crearea cadrului de rezoluție, BAAR, SAL-FIN etc.


Ca urmare, indicatorii de reziliență a pieței în cadrul Solvency II au prezentat o bază solidă, fondurile proprii eligibile cumulând 1,09 miliarde de euro. SCR 640 mil. EUR, depășind cu mult MCR (262 mil. EUR), în timp ce nivelul pasivelor agregate a reprezentat 70% din totalul activelor. Reziliența pieței este deosebit de importantă deoarece există  riscuri extreme, cum ar fi potențiale catastrofe naturale sau riscuri cibernetice.


ASF s-a angajat să acționeze în mod judicios pentru buna funcționare a piețelor financiare nebancare, stabilitatea și integritatea sectorului financiar în general, alegând să fie o autoritate orientată spre viitor și combinând în actul de supraveghere noile  principiile ale abordării  supravegherii bazate pe risc .În acest scop, principalele funcții de reglementare și supraveghere au fost revizuite și optimizate. Au fost introduse noi elemente bazate pe identificarea și atenuarea riscurilor prin tactici de reglementare eficiente, dar simplificate și de supraveghere strategică, promovând astfel dezvoltarea pieței într-o manieră sănătoasă și, în același timp, sporind protecția consumatorilor.


Din punctul meu de vedere, piața asigurărilor voluntare este o zonă cu mare potențial de creștere.

Asigurarea locuințelor, CASCO, asigurările de viață și de sănătate trebuie sporite, deoarece o piață matură se bazează în mod evident pe aceste categorii de asigurare.


În ultimii ani, protecția consumatorilor financiari a devenit o prioritate crescândă pentru factorii de decizie din întreaga lume.
Cred că pentru a accelera maturitatea și dezvoltarea pieței de asigurări, avem nevoie de un efort comun, ca autoritate de supraveghere, și de companiile care operează pe această piață. Și aici mă refer atât la companiile de asigurări, cât și la brokeri.

Aceasta este o abordare complexă, care implică acțiuni pe mai multe niveluri. Pe de altă parte, trebuie să le arătăm consumatorilor că drepturile și interesele lor sunt protejate în conformitate cu dispozițiile legale și că nu se tolerează abateri de la aceste principii.


În același timp, prezentarea tuturor informațiilor despre produsele voluntare trebuie să fie o prioritate pentru noi toți. Oamenii trebuie să știe în detaliu riscurile pe care lcaută să le protejeze și trebuie să aleagă în cunoștință de cauză atunci când cumpără o asigurare de viață, o asigurare de sănătate sau o asigurare auto. Cu alte cuvinte, companiile de asigurări și brokerii trebuie să ofere consultanță la un nivel foarte detaliat. În timp, cred că piața românească va integra în mod natural produse de asigurare mai diverse și mai sofisticate.
În opinia mea, nivelul scăzut de educație financiară a publicului reprezintă unul dintre principalele obstacole în achiziționarea asigurării facultative. Din păcate, nu suntem printre primele țări europene la acest capitol. De aceea, consider că avem nevoie de campanii ample de educație financiară la toate nivelurile. Un individ educat financiar poate înțelege și decide mult mai ușor, în orice conștiință atunci când vine vorba de cumpărarea unui produs de asigurare...


În cele din urmă, îmbunătățirea mecanismelor de protecție, informare și transparență a consumatorilor va elimina unele dintre asimetriile pieței și va contribui la dezvoltarea unui sector de asigurare pe termen lung mai durabil și mai bine guvernat.
Desigur, industria joacă un rol foarte important atunci când vorbim despre dezvoltarea pieței de asigurări, fără o bună cooperare și implicarea tuturor părților interesate ar putea dura mai mult pentru a atinge acest obiectiv ”.

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:36

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Gura Vaii, cu sediul social in comuna Gura Vaii, satul Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau, cod postal 607220, telefon 0371/407.500, fax 0372/002.112, e-mail: primariaguravaii@yahoo.com, cod fiscal 4278108. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: - teren in suprafata de 316 mp, situat in intravilanul comunei Gura Vaii, satului Rotunda, nr. Cadastral 62185, CF 62185, apartinand domeniului privat al Comunei Gura Vaii, conform H.C.L. Comunei Gura Vaii nr. 09/22.01.2024, caietului de sarcini si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartimentul Achizitii Publice sau se poate consulta pe site-ul: www.uatcomuna guravaii.ro, sectiunea -Anunturi. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: de la Compartimentul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau in contul de trezorerie RO17 TREZ 0625 006X XX00 0079, deschis la Trezoreria Onesti, cod fiscal: 4278108. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 27.03.2024, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 04.04.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura Comunei Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 05.04.2024, ora 09.00, Comuna Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Judecatoria Onesti, cu sediul in municipiul Onesti, Str. Tineretului nr. 1, judetul Bacau, telefon 0234/311.913, fax 0234/326.170, e-mail: jud-onesti-reg@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 08.03.2024.
ANUNȚ DE LICITAȚIE. Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail: primaria_valealupului@yahoo.com, patrimoniu@comuna-valealupului.ro, organizează în data de 29.03.2024, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 16.000,00 mp, nr. cadastral 96128, CF nr. 96128, zona Dedeman. 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail: primaria_valealupului@yahoo.com, patrimoniu@comuna-valealupului.ro 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 16.000 mp, situat în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 96128, CF nr. 96128, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: gratuit 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 20.03.2024, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 29.03.2024, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 29.03.2024, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro PRIMAR, Florin-Liviu DULGHERU
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei