000000  240242686300

Dimensiune font:

Ordonanța amnistiei a apărut în Monitorul oficial. Vezi cele mai importante prevederi și ce ai de făcut dacă vrei să beneficiezi de amnistie fiscală

| 06-08-2019 12:08

 În Monitorul oficial de luni 05 august 2019, a fost publicată OG nr. 6/2019, ce adoptă procedura anulării la plată a unor obligații bugetare, cunoscută ca ”Ordonanța amnistiei fiscale”. Documentul are două structuri aplicabile contribuabililor cu datorii de până la 1.000.000 lei, unde se acordă doar posibilitatea anulării obligațiilor accesorii, dar si pentru datornicii ce depășesc acest plafon, unde apare și posibilitatea anulării debitului principal pe lângă

accesorii. Data de referință a obligației bugetare este 31 decembrie 2018.

 
Documentul analizat astăzi se adresează contribuabililor persoane juridice, persoane fizice, entități fără personalitate juridică ce înregistrează datorii restante la bugetul de stat la data de 31 decembrie 2018. Acesta instituie facilități fiscale pentru acești contribuabili în sensul anulării datoriilor accesorii (dobânzi și penalități de întârziere) sau, după caz, restructurarea debitului principal prin anularea obligației de plată.
 

Sunt instituite proceduri în funcție de valoarea datoriei bugetare existente la data de 31 decembrie 2018, astfel:

  • Pentru debitori la bugetul de stat cu sume mai mici de 1.000.000 lei, este aprobată anularea doar a obligațiilor fiscale accesorii;
  • Pentru debitori la bugetul de stat cu sume mai mari de 1.000.000 lei, este aprobată procedura anulării creanțelor accesorii, dar și anularea unei părți din debitul principal, cu respectarea unor condiții de restructurare a activității.
 

a) Anularea obligațiilor fiscale accesorii pentru debitori bugetari cu datorii restante la buget la data de 31 decembrie 2018, când suma datoriei este mai mică de 1.000.000 lei.
Debitorii bugetari din această categorie pot beneficia de anularea obligațiilor fiscale accesorii (dobânzi, penalități și orice alte penalități), dacă achită debitul principal până cel târziu în data de 15 decembrie 2019.


Pentru a beneficia de această facilitate, trebuie îndeplinite cumulativ și următoarele obligații:
  • Au achitat toate debitele principale și eventualele obligații fiscale accesorii aferente anului 2019 (cel puțin până la data depunerii cererii de acordare a facilităților prevăzute de actul normativ);
  • Au toate declarațiile fiscale depuse;
  • Depune cererea de anulare a accesoriilor până cel târziu în 15 decembrie 2019.

 

Notă: beneficiază de procedura acestei facilități fiscale și eventualele sume stabilite în urma unor inspecții, constatate prin decizii de impunere, după data de 01 ianuarie 2019, dacă acestea se referă la o perioadă anterioară datei de 31 decembrie 2018.
 

Este permisă procedura depunerii declarațiilor rectificative, inclusiv în situația existenței unei inspecții, cu condiția ca aceste declarații rectificative să se depună în maxim 10 zile după intrarea în vigoare a prezentei ordonanțe.

 
Nu sunt considerate obligații restante, obligațiile bugetare datorate la data de 31 decembrie 2018 pentru care s-au acordat înlesniri la plată.
 
Nu sunt considerate obligații restante nici acele obligații bugetare constatate prin acte administrative fiscale ce stabilesc datorii bugetare cu scadență la 31 decembrie 2018, dar aceste acte administrative sunt suspendate la executare.
 
Persoanele interesate de aplicarea facilității din prezenta ordonanță pot renunța la suspendarea efectului actului administrativ fiscal, pentru a beneficia de facilitate.
 
Ce trebuie făcut pentru a beneficia de Ordonanța amnistiei?
 

Din punct de vedere procedural, realizarea procedurii începe prin depunerea de către contribuabil a unei notificări la organul fiscal competent, în scopul aplicării ordonanței.
După primirea notificării, organul fiscal verifică depunerea tuturor declarațiilor fiscale din vectorul fiscal, efectuează stingeri/compensări și orice alte activități necesare pentru stabilirea situației fiscale exacte.

În cel mult 5 zile lucrătoare de la depunerea notificării, organul fiscal competent eliberează din oficiu certificatul de atestare fiscală în care sunt consemnate obligațiile bugetare și îl comunică debitorului.

 
Organul fiscal are obligația de a clarifica cu debitorul eventualele neconcordanțe privind obligațiile bugetare pentru care se solicită facilitățile fiscale.
 
Prin depunerea notificării conform prezentei ordonanțe, se realizează următoarele proceduri:

• Dobânzile, penalitățile și alte accesorii se amână la plată în vederea anulării;
• Procedura executării silite dacă a început se suspendă, iar dacă urma să fie aplicată nu se mai aplică;
• Obligațiile fiscale accesorii amânate la plată se sting prin depunerea unei cereri de anulare, ce poate fi depusă cel mai târziu până în data de 15 decembrie 2019 inclusiv.
De reținut: există o procedură aplicabilă și pentru debitorii care beneficiază de eșalonare la plată sau pentru debitele aflate în procedura contestației administrative.

b) Anularea obligațiilor fiscale accesorii pentru debitori bugetari cu datorii restante la buget la data de 31 decembrie 2018, când suma datoriei este mai mare de 1.000.000 lei.

Scopul anunțat de prezenta ordonanță pentru debitorii încadrați în această categorie este evitarea procedurii insolvenței, iar elementul principal este aprobarea unei restructurări (anulări) atât a debitului principal, cât și a obligațiilor fiscale accesorii.
 

Debitorul cu datorii bugetare mai mari de 1.000.000 lei trebuie să notifice organul fiscal competent până cel târziu în data de 30 septembrie 2019, termen aflat sub sancțiunea decăderii.

Pentru a beneficia de restructurarea obligaţiilor bugetare, debitorul trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:
• să nu îndeplinească condiţiile pentru a beneficia de eşalonarea la plată;
• să prezinte un plan de restructurare şi un test al creditorului privat prudent, întocmite de un expert independent;
• să nu se afle în procedura insolvenţei;
• să nu fi fost dizolvat;
• să aibă depuse toate declaraţiile fiscale;
• să îndeplinească testul creditorului privat prudent.

Pentru a beneficia de restructurarea datoriei, trebuie însă achitat și o parte din debit, în baza planului de reorganizare.
 

Ordonanța stabilește că poate fi anulat la plată până la 50% din debitul principal, iar debitul ce trebuie plătit până la data depunerii cererii de anulare a datoriilor bugetare este stabilit în funcție de suma anulată la plată, astfel:
• Un procent de 5% din debitul principal, dacă se solicită anularea de până la 30% a obligației bugetare;
• Un procent de 10% din debitul principal, dacă se solicită anularea obligației bugetare între 30% și 40% din total;
• Un procent de 15% din debitul principal, dacă se solicită anularea obligației bugetare între 40% și 50% din total.

Restul datoriei bugetare poate fi eșalonată la plată într-o perioadă de maxim 7 ani.

 

 

 

 

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

Tribunalul Iaşi, prin lichidatorul judiciar desemnat în dosarul nr. 4383/99/2017 (210/2017), în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2014, privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență, precum și a Codului de procedură civilă, anunță scoaterea la vânzare prin licitație publică cu strigare a bunurilor din patrimoniul debitoarei S.C. „Ago – Parus” S.R.L. Iaşi, cu sediul în municipiul Iaşi, str. Sf. Lazăr nr. 4, bl. Peneş Curcanu, tronson 5, biroul 9, în NH Bussiness Company, la sediul Cabinetului de Avocat Daniela Arhire, etj. 1, județul Iași, după cum urmează: Nr. crt. - DENUMIRE ACTIV – Componenţa – Valoare -lei- 1. Bunuri mobile - Aparate de joc electronice slot machine - 22.605,00. Preţul de pornire al licitației pentru bunurile scoase la vânzare este cel de mai sus, iar vânzarea se va face conform regulamentului de vânzare și hotărârea Adunării creditorilor din data de 10.03.2019. Vânzarea prin licitație publică va avea loc la data de 16.04.2020, ora 10.00 și se vor organiza 6 ședinţe la un interval de 7 zile, respectiv la data de 23.04.2020, 30.04.2020, 07.05.2020, 14.05.2020 și 21.05.2020, la sediul lichidatorului judiciar. Până la data și ora licitației, ofertanții vor depune la sediul lichidatorului judiciar dovada achitării taxei de participare de 10% din prețul de pornire al bunului licitat, a garanţiei de participare la licitaţie de 30% din preţul de pornire al bunului licitat și a caietului de sarcini, respectiv 100 lei, cât şi documentele de înfiinţare şi împuternicirea dată persoanei fizice de către persoana juridică pentru participare la licitație, iar pentru persoanele fizice buletinul de identitate. Neplata bunurilor la termenul stabilit prin procesul-verbal de licitație, duce la pierderea garanţiei de participare la licitație, cât și a celorlalte sume achitate în contul bunurilor, iar bunurile vor fi scoase din nou la vânzare în contul adjudecatarului. Toţi cei care pretind vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, au obligația să anunțe lichidatorul judiciar înainte de data stabilită pentru vânzare. Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul lichidatorului judiciar din Huşi, str. 1 Decembrie, nr. 32, localitatea Huşi, judeţul Vaslui sau la telefoanele 0335/566035 şi 0727/850575..
Tribunalul Iași, prin lichidatorul judiciar desemnat în dosarul nr. 8669/99/2017 (526/2017), în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2014, privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență, precum şi a Codului de procedură civilă, anunță scoaterea la vânzare prin licitație publică cu strigare a bunurilor din patrimoniul debitoarei S.C. „Tutun și Ziare” S.R.L. Iași, cu sediul în municipiul Iași, str. Bălţii nr. 6, judeţul Iaşi, după cum urmează: Nr. crt. DENUMIRE ACTIV – Valoare -lei- 1. Chioşcuri ziare dezafectate - 10.906,00; 2. Utilitare dacia Logan - 10.230,00. Preţul de pornire al licitației pentru bunurile scoase la vânzare este cel de mai sus, iar vânzarea se va face conform regulamentului de vânzare și hotărârea Adunării creditorilor din data de 10.03.2020. Vânzarea prin licitație publică va avea loc la data de 13.04.2020, ora 10.00 și se vor organiza 6 ședinţe la un interval de 7 zile, respectiv la data de 27.04.2020, 04.05.2020, 11.05.2020, 18.05.2020 și 25.05.2020, la sediul lichidatorului judiciar. Până la data și ora licitației, ofertanții vor depune la sediul lichidatorului judiciar dovada achitării taxei de participare de 10% din prețul de pornire al bunului licitat, a garanției de participare la licitație de 30% din prețul de pornire al bunului licitat și a caietului de sarcini, respectiv 100 lei, cât și documentele de înființare și împuternicirea dată persoanei fizice de către persoana juridică pentru participare la licitație, iar pentru persoanele fizice buletinul de identitate. Neplata bunurilor la termenul stabilit prin procesul-verbal de licitație, duce la pierderea garanției de participare la licitație, cât şi a celorlalte sume achitate în contul bunurilor, iar bunurile vor fi scoase din nou la vânzare în contul adjudecatarului. Toți cei care pretind vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, au obligația să anunțe lichidatorul judiciar înainte de data stabilită pentru vânzare. Informații suplimentare se pot obține la sediul lichidatorului judiciar din Huşi, str. 1 Decembrie, nr. 32, localitatea Huşi, județul Vaslui sau la telefoanele 0335/566035, 0727/850575 și 0744/291653..
„A sosit momentul să desfiinţezi Amazon”: Compania  a fost luată în vizor de Elon Musk, fondatorul companiilor Tesla şi SpaceX
05/06/2020 21:29

 Elon Musk, directorul executiv din cadrul Tesla şi SpaceX, a declarat că a sosit momentul ca Amazon să fie desfiinţat, potrivit CNBC. Miliardarul a postat joi un mesaj pe Twitter prin care subliniaz ...

Antibiotice Iasi premiată la Gala Romanian CSR Awards 2020
05/06/2020 15:21

  Proiectul “Alege să fii farmacist” derulat anul trecut de compania Antibiotice in parteneriat cu Facultatea de Farmacie din cadrul Universitătii de Medicină si Farmacie Grigore T. Popa Ia ...

Leul a început luna în forță
02/06/2020 21:15

Redeschiderea pietei locale a fost de bun augur pentru leu, după sfarsitul de săptămană prelungit de Ziua Copilului, dar si după decizia de politică monetară a BNR de reducere a dobanzii sale de politic ...

Nici Uniunea Europeană nu le-a putut lua țăranilor porcii din bătătură!
01/06/2020 22:35

* „Plecand de la realitatea că romanul isi intarcă copilul cu lapte si carne de porc si văzand că buruienile si urzicile sau lucernele au luat locul culturilor de porumb din grădinile oamenilor, ne p ...

Șase din zece locuri de muncă, în pericol!
31/05/2020 19:40

* conform simulărilor făcute de specialisti, 70 la sută dintre cele 29.000 de companii de impact din Romania vor intra in dificultate in perioada imediat următoare * cele 29.000 de companii reprezintă 79% ...

Dobânzile vor continua să scadă
31/05/2020 19:38

* evolutia leului din perioada următoare va fi marcată de decizia de vineri a BNR de a reduce dobanda sa de politică monetară de la 2 la 1,75%, mai jos cu 0,75 puncte procentuale fată de inceputul lui ma ...

 Dan Armeanu (ASF): Pandemia Covid-19 - Impact scăzut asupra sistemului de pensii private
28/05/2020 10:21

                Vicepreşedintele ASF al Sectorului Sistemului de Pensii Private - domnul Dan Armeanu, a declarat:   "Impactul pandemiei cu COVID-19 asupra ...

CAR Flexicredit Credit Rapid si Economii avantajoase
24/05/2020 08:16

 CAR Flexicredit este o Casă de Ajutor Reciproc care poate avea membri salariati in orice domeniu de activitate, salariati din mediul privat, bugetari, pensionari si studenti, netinandu-se cont de nationa ...

Leul dă noi semne de slăbiciune
20/05/2020 21:59

* moneda naţională a avut ieri o evolutie descendentă fată de principalele valute, in conditiile cresterii cererii comerciale * nivelul lichiditătii din piata monetară continuă să fie ridicat, in urma o ...


CTP IASI- Totul pentru sanatatea ta!


CTP IASI- Totul pentru sanatatea ta!