000000  240242686300

Dimensiune font:

Patru modificări fiscale legiferate joi de Guvern care intră în vigoare într-o săptămână

| 25-05-2019 00:18

 În Monitorul oficial de joi a fost publicată OUG nr. 31/2019, care reglementează mai multe proceduri distincte de foarte mare interes public, astfel: modifică termenul de plată pentru impozitele generate de venituri extrasalariale realizate în perioada 2014 – 2017, anulează contribuția la asigurările de sănătate pentru venituri extrasalariale realizate de persoane fizice din perioada 01 iulie 2015 –31 decembrie 2017și aplică o cotă de TVA de 5% pentru mai multe sortimente de alimente începând cu data de 01 iunie 2019. De asemenea, pentru restituirea taxei de primă înmatriculare, se fac transferuri de fonduri bugetare.

De asemenea, pentru restituirea taxei de primă înmatriculare, se fac transferuri de fonduri bugetare. 
 
Să dezvoltăm analiza ținând cont de aceste noi reglementări legale.
 
  • Prelungirea termenului de plată pentru impozite și contribuții aferente veniturilor extrasalariale realizate de persoane fizice în perioada 2014 – 2017
Pentru impozitele aferente veniturilor extrasalariale și, după caz pentru contribuția de asigurări de sănătate sau contribuția la asigurările sociale pensii, aferente perioadei 2014 – 2017, se prelungește termenul de plată cu 120 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe (19 septembrie 2019). Anterior, acest termen era data de 30 iunie 2019. Această prelungire de termen este valabilă pentru deciziile de impunere emise și comunicate de organul fiscal între 15 martie 2019 și data de intrare în vigoare a prezentei ordonanțe (23 mai 2019).
 
Foarte important: dacă sumele amintite anterior sunt achitate în 60 de zile de la data intrării în vigoare a ordonanței, respectiv până în data de 21 iulie 2019, se acordă o bonificație de 10%. 
 
Ce se întâmplă cu deciziile de impunere pentru contribuția la sănătate emise după data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe?
Pentru eventualele decizii privind plata contribuției la sănătate pentru perioada 2014 – 2017, emise după data de intrare în vigoare a prezentei ordonanței, termenul de plată este de 120 de zile de la comunicarea deciziei. Dacă plata se realizează integral în termen de 60 de zile de la comunicarea deciziei de impunere, se acordă o bonificație de 10%.

  • Anularea contribuției la asigurările de sănătate pentru venituri extrasalariale
E vorba de veniturile realizate de persoane fizice din perioada 01 iulie 2015 – 31 decembrie 2017, când veniturile anuale cumulate au fost mai mici decât salariul minim brut garantat în plată corespunzător unui an de zile.
 
Persoanele ce au realizat astfel de venituri în perioada mai sus amintită și ce nu erau asigurate la sistemul public de sănătate prin calitatea de salariat, PFA sau pensionar, au fost puse în situația să achite contribuție la sănătate la o bază de calcul la nivelul salariului minim.
De exemplu, o persoană fizică a încasat dividende din acțiunea cuponiada în sumă de 10 lei în luna septembrie 2017, iar contribuția la sănătate era în sumă de 1.450 lei x 5,5% x 12 luni = 957 lei. 
 
Desigur, acest lucru nu este unul firesc, toți cetățenii trebuie să participe la finanțarea sistemului de sănătate, proporțional cu veniturile realizate, iar contribuția nu poate să depășească venitul realizat.
 
Ordonanța are două categorii de proceduri:
 
• Dacă a fost deja emisă decizia de impunere, aceasta se anulează. Implicit, acele persoane care au plătit deja contribuția la sănătate au dreptul să solicite restituirea sumelor sau compensarea cu alte impozite. Ordonanța nu aduce o astfel de procedură și nici nu este necesară, având în vedere existența Codului de procedură ce reglementează deja restituirea unor sume plătite în plus la buget.
 
• Dacă nu a fost emisă decizia de impunere, ordonanța stabilește faptul că aceasta nu se va mai emite.
Foarte important: pentru situații similare existente anterior datei de 01 iulie 2015, se va ține cont de o altă lege ce aduce o amnistie fiscală, respectiv Legea nr. 209/2015, ce a adoptat o procedură similară.

  • Pentru livrarea de alimente montane, eco sau produse tradiționale, se va utiliza cota de TVA de 5%
Produsele trebuie să fie autorizate de Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale. Aici trebuie să așteptăm o clarificare prin normele de aplicare.
Notă: pentru celelalte livrări de alimente, nu există modificări normative privind cota de TVA aplicabilă, acestea se facturează pe teritoriul României cu cota de TVA de 9%.

  • Taxa de primă înmatriculare pentru autoturisme se va restitui până pe data de 30 iunie 2019
Avem în vedere și faptul că România a comunicat Comisiei Europene faptul că restituie rapid aceste sume pentru a evita procedura de infrigement, astfel prin prezenta ordonanță de urgență se stabilește faptul că eventualele sume ce nu pot fi susținute din bugetul mediului, pentru restituirea taxei de primă înmatriculare, vor fi finanțate din bugetul de stat, respectiv din fondul de rezervă al Guvernului.
 
 

 

 

 

 

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

Subscrisul Cabinet Individual de Insolvenţă Opriş Irina, în calitate de lichidator judiciar al debitorului S.C. SALIX FARM IMPEX S.R.L, conform Încheiere nr. 137 din data de 16.10.2018, emisă de Secţia a II a Civilă a Tribunalului Iaşi-Faliment, anunţă, scoaterea la vânzare, prin licitaţie publică cu strigare, în data de 09.03.2020, orele 14.00, a imobilului situat în localitatea Popeşti, parter, ap.1, judeţul Iaşi, la 9.037,50 euro fără TVA, reprezentand 75% din valoarea de piaţă stabilită prin Raportul de evaluare. Licitaţia se va desfăşura la sediul lichidatorului judiciar din Iaşi, str. Pictor Octav Băncilă, nr.1, jud. Iaşi în conformitate cu regulamentul de vânzare, ce va fi afişat la loc vizibil, cu cel puţin 5 zile înaintea ţinerii şedinţei de licitaţie. Preţul de la care începe licitaţia este echivalentul în Ron la cursul BNR din ziua licitaţiei a 75% din valoarea stabilită prin Raportul de evaluare a imobilului, la care se adaugă TVA. În cazul în care la licitaţia din data de 09.03.2020 nu se va reuşi valorificarea imobilului, se vor organiza noi licitaţii, în aceleaşi condiţii, pe 16.03.2020, respectiv 23.03.2020 orele 14,00. Toţi cei care posedă un drept real asupra imobilului scos la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, de a face lichitatorului dovada acestuia, până în preziua licitaţiei. Imobilul se va vinde liber de orice sarcini conform art. 91 alin. 1 din Legea 85/2014. Poate participa la licitatie orice persoană fizică sau juridică care depune cu cel puţin o zi înaintea ţinerii şedinţei de licitaţie, până la ora 12.00, la sediul lichidatorului documentele prevăzute în caietul de sarcini, care se poate procura de la sediul lichidatorului judiciar, în fiecare zi de luni până vineri, între orele 08.00-16.00. Garanţiei de participare este în procent de 20% din preţul de pornire la licitaţiei. Informaţii suplimentare se pot obţine la telefon 0751103771.
Tribunalul Iaşi, prin lichidatorul judiciar desemnat în dosarul nr. 4383/99/2017 (210/2017), în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2014, privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență, precum și a Codului de procedură civilă, anunță scoaterea la vânzare prin licitație publică cu strigare a bunurilor din patrimoniul debitoarei S.C. „Ago – Parus” S.R.L. Iaşi, cu sediul în municipiul Iaşi, str. Sf. Lazăr nr. 4, bl. Peneş Curcanu, tronson 5, biroul 9, în NH Bussiness Company, la sediul Cabinetului de Avocat Daniela Arhire, etj. 1, județul Iași, după cum urmează: Nr. crt. - DENUMIRE ACTIV – Componenţa – Valoare -lei- 1. Bunuri mobile - Aparate de joc electronice slot machine - 22.605,00. Preţul de pornire al licitației pentru bunurile scoase la vânzare este cel de mai sus, iar vânzarea se va face conform regulamentului de vânzare și hotărârea Adunării creditorilor din data de 10.03.2019. Vânzarea prin licitație publică va avea loc la data de 16.04.2020, ora 10.00 și se vor organiza 6 ședinţe la un interval de 7 zile, respectiv la data de 23.04.2020, 30.04.2020, 07.05.2020, 14.05.2020 și 21.05.2020, la sediul lichidatorului judiciar. Până la data și ora licitației, ofertanții vor depune la sediul lichidatorului judiciar dovada achitării taxei de participare de 10% din prețul de pornire al bunului licitat, a garanţiei de participare la licitaţie de 30% din preţul de pornire al bunului licitat și a caietului de sarcini, respectiv 100 lei, cât şi documentele de înfiinţare şi împuternicirea dată persoanei fizice de către persoana juridică pentru participare la licitație, iar pentru persoanele fizice buletinul de identitate. Neplata bunurilor la termenul stabilit prin procesul-verbal de licitație, duce la pierderea garanţiei de participare la licitație, cât și a celorlalte sume achitate în contul bunurilor, iar bunurile vor fi scoase din nou la vânzare în contul adjudecatarului. Toţi cei care pretind vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, au obligația să anunțe lichidatorul judiciar înainte de data stabilită pentru vânzare. Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul lichidatorului judiciar din Huşi, str. 1 Decembrie, nr. 32, localitatea Huşi, judeţul Vaslui sau la telefoanele 0335/566035 şi 0727/850575..
Tribunalul Iași, prin lichidatorul judiciar desemnat în dosarul nr. 8669/99/2017 (526/2017), în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2014, privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență, precum şi a Codului de procedură civilă, anunță scoaterea la vânzare prin licitație publică cu strigare a bunurilor din patrimoniul debitoarei S.C. „Tutun și Ziare” S.R.L. Iași, cu sediul în municipiul Iași, str. Bălţii nr. 6, judeţul Iaşi, după cum urmează: Nr. crt. DENUMIRE ACTIV – Valoare -lei- 1. Chioşcuri ziare dezafectate - 10.906,00; 2. Utilitare dacia Logan - 10.230,00. Preţul de pornire al licitației pentru bunurile scoase la vânzare este cel de mai sus, iar vânzarea se va face conform regulamentului de vânzare și hotărârea Adunării creditorilor din data de 10.03.2020. Vânzarea prin licitație publică va avea loc la data de 13.04.2020, ora 10.00 și se vor organiza 6 ședinţe la un interval de 7 zile, respectiv la data de 27.04.2020, 04.05.2020, 11.05.2020, 18.05.2020 și 25.05.2020, la sediul lichidatorului judiciar. Până la data și ora licitației, ofertanții vor depune la sediul lichidatorului judiciar dovada achitării taxei de participare de 10% din prețul de pornire al bunului licitat, a garanției de participare la licitație de 30% din prețul de pornire al bunului licitat și a caietului de sarcini, respectiv 100 lei, cât și documentele de înființare și împuternicirea dată persoanei fizice de către persoana juridică pentru participare la licitație, iar pentru persoanele fizice buletinul de identitate. Neplata bunurilor la termenul stabilit prin procesul-verbal de licitație, duce la pierderea garanției de participare la licitație, cât şi a celorlalte sume achitate în contul bunurilor, iar bunurile vor fi scoase din nou la vânzare în contul adjudecatarului. Toți cei care pretind vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, au obligația să anunțe lichidatorul judiciar înainte de data stabilită pentru vânzare. Informații suplimentare se pot obține la sediul lichidatorului judiciar din Huşi, str. 1 Decembrie, nr. 32, localitatea Huşi, județul Vaslui sau la telefoanele 0335/566035, 0727/850575 și 0744/291653..
Ediția a treia a programului Start Up Nation, undă verde de la deputați
29/05/2020 14:03

  Cea de-a treia editie a programului Start Up Nation, care finantează afacerile antreprenorilor debutanti cu pană la 44.000 de euro, a trecut de Camera Deputatilor.   „Start Up Nation est ...

Fii din nou la modă la Moldova Center!
29/05/2020 12:24

 Experienta cumpărăturilor directe, in magazin, precum si cea a lucrului la birou trebuie recastigate. Procesul de revenire la normal trebuie sustinut de măsuri de sigurantă si solutii practice, usor d ...

Dan Lungu (USR) și George Pleșu (PLUS) vin cu propuneri pentru autoritățile ieșene, destinate revitalizării sectorului cultural
29/05/2020 12:24

  Cultura este unul dintre sectoarele cele mai afectate de pandemie, iar măsurile de sprijin si de relansare sunt un imperativ la toate nivelele. În acest context, Dan Lungu, senator USR si membru ...

Sindicat: Renault planuieste sa dea afara 15.000 de angajati la nivel mondial
29/05/2020 08:27

 Producatorul francez de automobile Renault urmeaza sa anunte vineri concedierea a 15.000 de angajati la nivel mondial, in cadrul unui plan de redresare in contextul scaderii cererii si al costurilor mari, ...

 Dan Armeanu (ASF): Pandemia Covid-19 - Impact scăzut asupra sistemului de pensii private
28/05/2020 10:21

                Vicepreşedintele ASF al Sectorului Sistemului de Pensii Private - domnul Dan Armeanu, a declarat:   "Impactul pandemiei cu COVID-19 asupra ...

CAR Flexicredit Credit Rapid si Economii avantajoase
24/05/2020 08:16

 CAR Flexicredit este o Casă de Ajutor Reciproc care poate avea membri salariati in orice domeniu de activitate, salariati din mediul privat, bugetari, pensionari si studenti, netinandu-se cont de nationa ...

Leul dă noi semne de slăbiciune
20/05/2020 21:59

* moneda naţională a avut ieri o evolutie descendentă fată de principalele valute, in conditiile cresterii cererii comerciale * nivelul lichiditătii din piata monetară continuă să fie ridicat, in urma o ...

A crescut apetitul pentru risc al investitorilor
19/05/2020 21:49

Publicarea datelor preliminarea referitoare la un vaccin anti-COVID produs de compania Moderna, care a produs anticorpi protectori intr-un grup mic de voluntari sănătoşi, a crescut apetitul pentru risc al in ...

Gramul de aur a atins un nou maxim istoric - 253,77 lei!
18/05/2020 22:56

Mentinerea la cote inalte a aversiunii fată de risc, la care au contribuit si unele declaratii ale presedintelui Rezervei Federale americane, Jerome Powell, au inmultit plasamentele in active considerate drept ...


CTP IASI- Totul pentru sanatatea ta!


CTP IASI- Totul pentru sanatatea ta!