Patru modificări fiscale legiferate joi de Guvern care intră în vigoare într-o săptămână

000000  240242686300

Dimensiune font:

| 25-05-2019 00:18

 În Monitorul oficial de joi a fost publicată OUG nr. 31/2019, care reglementează mai multe proceduri distincte de foarte mare interes public, astfel: modifică termenul de plată pentru impozitele generate de venituri extrasalariale realizate în perioada 2014 – 2017, anulează contribuția la asigurările de sănătate pentru venituri extrasalariale realizate de persoane fizice din perioada 01 iulie 2015 –31 decembrie 2017și aplică o cotă de TVA de 5% pentru mai multe sortimente de alimente începând cu data de 01 iunie 2019. De asemenea, pentru restituirea taxei de primă înmatriculare, se fac transferuri de fonduri bugetare.

De asemenea, pentru restituirea taxei de primă înmatriculare, se fac transferuri de fonduri bugetare. 
 
Să dezvoltăm analiza ținând cont de aceste noi reglementări legale.
 
  • Prelungirea termenului de plată pentru impozite și contribuții aferente veniturilor extrasalariale realizate de persoane fizice în perioada 2014 – 2017
Pentru impozitele aferente veniturilor extrasalariale și, după caz pentru contribuția de asigurări de sănătate sau contribuția la asigurările sociale pensii, aferente perioadei 2014 – 2017, se prelungește termenul de plată cu 120 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe (19 septembrie 2019). Anterior, acest termen era data de 30 iunie 2019. Această prelungire de termen este valabilă pentru deciziile de impunere emise și comunicate de organul fiscal între 15 martie 2019 și data de intrare în vigoare a prezentei ordonanțe (23 mai 2019).
 
Foarte important: dacă sumele amintite anterior sunt achitate în 60 de zile de la data intrării în vigoare a ordonanței, respectiv până în data de 21 iulie 2019, se acordă o bonificație de 10%. 
 
Ce se întâmplă cu deciziile de impunere pentru contribuția la sănătate emise după data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe?
Pentru eventualele decizii privind plata contribuției la sănătate pentru perioada 2014 – 2017, emise după data de intrare în vigoare a prezentei ordonanței, termenul de plată este de 120 de zile de la comunicarea deciziei. Dacă plata se realizează integral în termen de 60 de zile de la comunicarea deciziei de impunere, se acordă o bonificație de 10%.

  • Anularea contribuției la asigurările de sănătate pentru venituri extrasalariale
E vorba de veniturile realizate de persoane fizice din perioada 01 iulie 2015 – 31 decembrie 2017, când veniturile anuale cumulate au fost mai mici decât salariul minim brut garantat în plată corespunzător unui an de zile.
 
Persoanele ce au realizat astfel de venituri în perioada mai sus amintită și ce nu erau asigurate la sistemul public de sănătate prin calitatea de salariat, PFA sau pensionar, au fost puse în situația să achite contribuție la sănătate la o bază de calcul la nivelul salariului minim.
De exemplu, o persoană fizică a încasat dividende din acțiunea cuponiada în sumă de 10 lei în luna septembrie 2017, iar contribuția la sănătate era în sumă de 1.450 lei x 5,5% x 12 luni = 957 lei. 
 
Desigur, acest lucru nu este unul firesc, toți cetățenii trebuie să participe la finanțarea sistemului de sănătate, proporțional cu veniturile realizate, iar contribuția nu poate să depășească venitul realizat.
 
Ordonanța are două categorii de proceduri:
 
• Dacă a fost deja emisă decizia de impunere, aceasta se anulează. Implicit, acele persoane care au plătit deja contribuția la sănătate au dreptul să solicite restituirea sumelor sau compensarea cu alte impozite. Ordonanța nu aduce o astfel de procedură și nici nu este necesară, având în vedere existența Codului de procedură ce reglementează deja restituirea unor sume plătite în plus la buget.
 
• Dacă nu a fost emisă decizia de impunere, ordonanța stabilește faptul că aceasta nu se va mai emite.
Foarte important: pentru situații similare existente anterior datei de 01 iulie 2015, se va ține cont de o altă lege ce aduce o amnistie fiscală, respectiv Legea nr. 209/2015, ce a adoptat o procedură similară.

  • Pentru livrarea de alimente montane, eco sau produse tradiționale, se va utiliza cota de TVA de 5%
Produsele trebuie să fie autorizate de Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale. Aici trebuie să așteptăm o clarificare prin normele de aplicare.
Notă: pentru celelalte livrări de alimente, nu există modificări normative privind cota de TVA aplicabilă, acestea se facturează pe teritoriul României cu cota de TVA de 9%.

  • Taxa de primă înmatriculare pentru autoturisme se va restitui până pe data de 30 iunie 2019
Avem în vedere și faptul că România a comunicat Comisiei Europene faptul că restituie rapid aceste sume pentru a evita procedura de infrigement, astfel prin prezenta ordonanță de urgență se stabilește faptul că eventualele sume ce nu pot fi susținute din bugetul mediului, pentru restituirea taxei de primă înmatriculare, vor fi finanțate din bugetul de stat, respectiv din fondul de rezervă al Guvernului.
 
 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:36

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Gura Vaii, cu sediul social in comuna Gura Vaii, satul Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau, cod postal 607220, telefon 0371/407.500, fax 0372/002.112, e-mail: primariaguravaii@yahoo.com, cod fiscal 4278108. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: - teren in suprafata de 316 mp, situat in intravilanul comunei Gura Vaii, satului Rotunda, nr. Cadastral 62185, CF 62185, apartinand domeniului privat al Comunei Gura Vaii, conform H.C.L. Comunei Gura Vaii nr. 09/22.01.2024, caietului de sarcini si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartimentul Achizitii Publice sau se poate consulta pe site-ul: www.uatcomuna guravaii.ro, sectiunea -Anunturi. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: de la Compartimentul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau in contul de trezorerie RO17 TREZ 0625 006X XX00 0079, deschis la Trezoreria Onesti, cod fiscal: 4278108. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 27.03.2024, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 04.04.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura Comunei Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 05.04.2024, ora 09.00, Comuna Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Judecatoria Onesti, cu sediul in municipiul Onesti, Str. Tineretului nr. 1, judetul Bacau, telefon 0234/311.913, fax 0234/326.170, e-mail: jud-onesti-reg@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 08.03.2024.
ANUNȚ DE LICITAȚIE. Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail: primaria_valealupului@yahoo.com, patrimoniu@comuna-valealupului.ro, organizează în data de 29.03.2024, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 16.000,00 mp, nr. cadastral 96128, CF nr. 96128, zona Dedeman. 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail: primaria_valealupului@yahoo.com, patrimoniu@comuna-valealupului.ro 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 16.000 mp, situat în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 96128, CF nr. 96128, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: gratuit 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 20.03.2024, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 29.03.2024, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 29.03.2024, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro PRIMAR, Florin-Liviu DULGHERU
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei