Peste 8.000 de angajați vor muri de foame

mineri-0014-rt

Dimensiune font:

| 13-06-2021 14:06

Guvernul face din noi disponibiliz[ri. Sunt vizați 8.354 de angajați de la Complexurile Energetice Oltenia și Hunedoara și de la Compania Națională a Uraniului (CNU) și Societatea Națională de Închideri de Mine Valea Jiului (SNIM).


În acest context, un proiect de Ordonanță de urgență privind modificarea și completarea OUG nr. 69/2019 pentru aplicarea unor măsuri de protecție socială acordată persoanelor disponibilizate, publicat în dezbatere de Ministerul Energiei, arată că aceștia ar putea beneficia de plăți compensatorii pentru o perioadă de până în patru ani, estimate la acest moment la suma de 915,68 milioane lei.

„Prezentul act normativ propune acordarea venitului lunar de completare și a unor plăți compensatorii, ca măsură de protecție socială de care să beneficieze persoanele disponibilizate din companiilor afectate. Numărul estimat de persoane concediate este de 8.354, din care: 4.063 persoane – Societatea Complexul Energetic Hunedoara SA (CEH); 264 persoane – Compania Națională a Uraniului SA (CNU); 3.997 persoane – Societatea Complexul Energetic Oltenia SA (CEO); 30 persoane – Societatea Națională de Închideri de Mine Valea Jiului SA (SNIM).

Totalul cheltuielilor aferente veniturilor de completare aferente acordate pentru o perioada de până la 48 luni este estimat la acest moment la suma de 915.689.000 lei. Aceste măsuri propuse prin prezentul act normativ au în vedere interesul social, politica legislativă a statului român și cerințele corelării cu reglementarile interne și ale armonizării legislației naționale”, este scris în nota de fundamentare a proiectului de Ordonanță de urgență, citată de profit.ro.

Care este perioada de aplicare a ordonanței de urgență?
De asemenea, se stabilește în cazul acestor companii perioada de aplicare a ordonanței de urgență până la data de 31 decembrie 2032 pentru persoanele disponibilizate prin concedieri colective.

„Se prevede totodată, prin excepție de la prevederile art.14 si 15 din Legea 200/2006 privind constituirea și utilizarea Fondului de garantare pentru plata creanțelor salariale, plățile compensatorii prevăzute prin contractul colectiv de muncă pentru pesoanele concediate în conditiile art. 1 se pot suporta integral și din Fondul de garantare pentru plata creantelor salariale, dar nu mai mult de valoarea totală stabilită prin contractul colectiv de muncă în vigoare la data adoptării prezentei ordonanțe de urgență.

Este prevăzută o normă tranzitorie în sensul că stabilirii modului de aplicare în timp și asupra persoanelor a actului normativ în sensul că, persoanele care, la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante, beneficiaza de venituri lunare de completare acordate in temeiul prevederilor Ordonantei de urgenta nr. 69/2019, vor primi veniturile de completare pentru perioada stabilită conform legislației în vigoare la data nașterii dreptului”, este scris în document. 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

"EuroBusiness LRJ" S.P.R.L., in calitate de lichidator judiciar al debitoarei "FANYON" S.R.L., conform Hotărârii nr.120/02.04.2018, pronunțată în dosarul nr. 2172/113/2017, de către Tribunalul Brăila, organizează în zilele de 05.08.2021, 12.08.2021, 19.08.2021, 26.08.2021, 02.09.2021, 09.09.2021, 16.09.2021, respectiv 23.09.2021, ora 14:00, la sediul ales al lichidatorului judiciar din Bucuresti, Bd.Magheru, nr.31, et.1, cam.25, Sector 1, licitații în vederea valorificarii următoarelor bunuri imobile, proprietatea debitoarei: BUNURI IMOBILE, PREȚ DE PORNIRE LA LICITAȚIE (EUR, fără TVA), Proprietate imobiliară, cu destinație industrială, situată în Mun. Brăila, Calea Galați nr.146, Lot 2, Jud. Brăila, CF nr. 77045 a Mun. Brăila, compusă din: Teren intravilan, categoria curți–construcții, în suprafață de 96,00 mp, amplasat în Mun. Brăila, Calea Galați nr.146, Lot 2, Jud. Brăila, nr. cad. 77045,CF nr. 77045 a Mun. Brăila și Construcția C1-grup social, nr. cad. 77045-C1, CF nr. 77045 a Mun. Brăila, Sc la sol=93,00 mp și Sc desf=279,00 mp, cu regim de înălțime S+P+1E; 16.869,65. Proprietate imobiliară, cu destinație industrială,s ituată în Mun. Brăila, Str. Costache Negruzzi nr.63-65, Jud. Brăila, CF nr.72141 a Mun. Brăila, compusă din: Teren intravilan, categoria curți–construcții, în suprafață de 580,00 mp, amplasat în Mun. Brăila, Str. Costache Negruzzi nr.63-65, Jud. Brăila, nr.cad.3362, CF nr.72141 a Mun. Brăila, Construcția C1-spațiu producție și sediu, nr.cad.3362-C1, CF nr.72141 a Mun. Brăila, Sc la sol=367,89 mp și Sc desf=735,78 mp, cu regim de înălțime P+1E,Construcția C2-centrală electrică, nr.cad.3362-C2, CF nr.72141a Mun. Brăila, Sc la sol=13,99 mp, cu regim de înălțime P și Construcția C3-atelier, nr.cad.3362-C3, CF nr.72141 a Mun. Brăila, Sc la sol=36,67 mp, cu regim de înălțime P. 37.667,00. Proprietate imobiliară, teren și construcții cu destinație nerezidențială, situată în Localitatea Eforie Sud, Str. Eternității nr.1, Jud. Constanța, CF nr.102530 a localității Eforie Sud, compusă din: Teren intravilan în suprafață de 950,00 mp din acte (972,00 mp măsurat), amplasat în Loc.Eforie Sud, Str. Eternității, nr.1, Jud. Constanța, CF nr. 102530 a localității Eforie Sud, nr.cad.102530, Construcția C1(construcție fără acte)-locuință, nr.cad.102530-C1, Sc=123,00 mp, Construcția C2(construcție fără acte)-magazie, nr.cad.102530-C2, Sc=8,00 mp, Construcția C3(construcție fără acte)-spații cazare, nr.cad.102530-C3,Sc=32,00 mp, Construcția C4-anexă gospodarească, nr.cad.102530-C4, Sc=43,00 mp, Construcția C5-umbrar, nr.cad.102530-C5, Sc=26,00 mp, Construcția C6-grup sanitar, nr.cad.102530-C4, Sc=10,00 mp; Construcția C7-anexă gospodarească, nr.cad.102530-C4,Sc=6,00 mp, Construcția C8-spații de cazare, nr.cad.102530-C8, Sc=90,00 mp, Construcția C9-magazie, nr.cad.102530-C9, Sc=5,00 mp, Construcția C10-spațiu comercial și locuință, nr. cad.102530-C10, Sc=57,00 mp și Construcția C11(construcție fără acte)-spații de cazare, nr.cad.102530-C11, Sc=58,00 mp. 69.831,65. Prețurile nu includ TVA, urmând a fi făcută aplicabilitatea dispozițiilor art.292, (alin.2),l it.F, din Codul Fiscal,în măsura aplicabilității. Toate condiţiile de participare la licitaţie şi condiţiile de adjudecare se regăsesc în caietul de sarcini care poate fi procurat on-line de la lichidatorul judiciar, contravaloarea acestuia fiind de 2.380,00 RON, TVA inclus, dovada achiziţiei acestuia fiind obligatorie pentru participarea la licitaţie, plata acestora efectuându-se în contul lichidatorului judiciar, nr.:RO93BUCU1031215949892RON,deschis la Alpha Bank Iaşi. Persoanele care doresc să se înscrie la licitaţie au obligaţia de a depune garanţia de participare la licitaţie de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, plata acesteia efectuându-se în lei, la cursul BNR din data plății în contul de lichidare al ”FANYON”S.R.L., nr.:RO76BUCU1032235342465RON, deschis în lei la Alpha Bank S.A. Înscrierile la licitație se pot face până în preziua licitaţiei, ora 14:00, scrisoarea de participare la licitaţie, împreună cu toate documentele menţionate în caietul de sarcini,urmând a fi trimise on-line pe adresele de e-mail :vanzari@lrj.ro și stefania.nitu@insolvency.ro. Vizitarea şi prezentarea activelor se poate face doar în conformitate cu prevederile legale în vigoare, în fiecare zi de luni până vineri, cu acceptul lichidatorului judiciar, la locul în care acestea se află. Lichidatorul judiciar va permite accesul ofertanţilor care vor achiziţiona caietul de sarcini, doar în prezenţa unui reprezentant al acestuia şi la solicitarea scrisă prealabilă însoţită de o programare în acest sens. Reprezentanţii lichidatorului judiciar vor furniza toate informaţiile suplimentare disponibile către cei care au achiziţionat caietul de sarcini.Vizualizarea activelor imobile este o condiție obligatorie pentru participarea la licitații. Informaţii suplimentare se pot obţine de pe site-ul lichidatorului judiciar.: www.lrj.ro, telefon: 0733.683.702, 0729.292.746, mail: vanzari@lrj.ro, office.is@lrj.ro, telefon:0737.242.544, mail: stefania.nitu@insolvency.ro, telefon: 0747.012.820, mail:paula.stoian@fanyon.ro.
Tribunalul Neamţ, prin lichidatorul judiciar desemnat în dosarul nr. 1445/103/2018, în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2014, privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, precum şi a Codului de procedură civilă, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare a bunrilor mobile din patrimoniul debitoarei S.C. „Casa Scutaru” S.R.L., cu sediul în municipiul Piatra Neamţ, str. Grigore Ureche, bl. G3, et. 3, ap. 71, judeţul Neamţ, după cum urmează: Nr. crt. DENUMIRE ACTIV, Valoare -lei-, 1. Tractor articulat forestier 690 OP, 98.460,00. Preţul de pornire al licitaţiei pentru bunurile mobile scoase la vânzare este cel de mai sus. Vânzarea se va face conform hotârârilor adunării creditorilor din data de 05.05.2021 şi 02.06.2021. Vânzarea prin licitaţie publică va avea loc începând cu data de 02.08.2021, ora 1200 şi se vor organiza şedinţe de licitaţie publică cu strigare la un interval de 7 zile, la sediul lichidatorului judiciar. Până la data şi ora licitaţiei, ofertanţii vor depune la sediul lichidatorului judiciar dovada achitării taxei de participare de 10% din preţul de pornire al licitaţiei pentru fiecare bun mobil, a garanţiei de participare la licitaţie de 30% din preţul de pornire al licitaţiei, a caietului de sarcini, cât şi documentele de înfiinţare şi împuternicirea dată persoanei fizice de către persoana juridică pentru participare la licitaţie, iar pentru persoanele fizice buletinul de identitate. Preţul caietului de sarcini este 500 lei şi este obligatoriu pentru participanţii la licitaţie. Neplata bunurilor la termenul stabilit prin procesul – verbal de licitaţie, duce la pierderea garanţiei de participare la licitaţie, cât şi a celorlalte sume achitate în contul bunurilor, iar bunurile vor fi scoase din nou la vânzare în contul adjudecatarului. Toţi cei care pretind vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, au obligaţia să anunţe lichidatorul judiciar înainte de data stabilită pentru vânzare. Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul lichidatorului judiciar din Huşi, str. 1 Decembrie, nr. 32, localitatea Huşi, judeţul Vaslui sau la telefoanele 0335/566.035 şi 0727/850.575.
Tribunalul Iaşi, prin lichidatorul judiciar desemnat în dosarul nr. 8766/99/2017 (527/2017), în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2014, privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, precum şi a Codului de procedură civilă, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare a bunurilor din patrimoniul debitoarei S.C. „Kolado” S.R.L., cu sediul în sat Dancu, str. Daliei nr. 70, bl. D3, sc. A, et. 3, ap. 13, judeţul Iaşi, după cum urmează: Nr. crt. DENUMIRE ACTIV, Componenţa, Valoare -lei-, 1. Bunuri mobile, Echipamente şi utilaje, 90.670,00, 2. Bunuri mobile, Mijloace de transport, 62.700,00. Preţul de pornire al licitaţiei pentru bunrile scoase la vânzare este cel de mai sus, iar vânzarea se va face conform regulamentului de vânzare şi hotărârea Adunării creditorilor din data de 23.07.2021. Vânzarea prin licitaţie publică va avea loc la data de 13.08.2021, ora 1000 şi se vor organiza 5 şedinţe la un interval de 7 zile, respectiv până la data de 10.09.2021, la sediul lichidatorului judiciar. Până la data şi ora licitaţiei, ofertanţii vor depune la sediul lichidatorului judiciar dovada achitării taxei de participare de 10% din preţul de pornire al bunului licitat, a garanţiei de participare la licitaţie de 30% din preţul de pornire al bunului licitat şi a caietului de sarcini, respectiv 500 lei, cât şi documentele de înfiinţare şi împuternicirea dată persoanei fizice de către persoana juridică pentru participare la licitaţie, iar pentru persoanele fizice buletinul de identitate. Neplata bunurilor la termenul stabilit prin procesul-verbal de licitaţie, duce la pierderea garanţiei de participare la licitaţie, cât şi a celorlalte sume achitate în contul bunurilor, iar bunurile vor fi scoase din nou la vânzare în contul adjudecatarului. Toţi cei care pretind vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, au obligaţia să anunţe lichidatorul judiciar înainte de data stabilită pentru vânzare. Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul lichidatorului judiciar din Huşi, str. 1 Decembrie, nr. 32, localitatea Huşi, judeţul Vaslui sau la telefoanele 0335/566.035 şi 0727/850.575.
Unitatea 2 de la Cernavodă, reconectată la Sistemul Energetic Naţional
31/07/2021 08:11

 Unitatea 2 a CNE Cernavodă a fost reconectată vineri seara la Sistemul Energetic National, anunţă Nuclearelectrica. Unitatea 2 a CNE Cernavodă s-a deconectat automat de la Sistemul Energetic Na ...

 ANUNȚ DE ÎNCEPERE PROIECT - „Achiziție de tablete școlare și alte echipamente necesare desfășurării activității  didactice on-line în comuna Fântânele, județul Iași” cod proiect SMIS 144683
30/07/2021 13:19

ANUNT DE ÎNCEPERE PROIECT - „Achizitie de tablete scolare si alte echipamente necesare desfăsurării activitătii didactice on-line in comuna Fantanele, judetul Iasi” cod proiect SMIS 1 ...

- ANUNȚ DE ÎNCEPERE PROIECT - „Achiziție de tablete școlare și alte echipamente necesare desfășurării activității  didactice on-line în comuna Hoceni, județul Vaslui” cod proiect SMIS 144826
30/07/2021 09:48

- ANUNT DE ÎNCEPERE PROIECT - „Achizitie de tablete scolare si alte echipamente necesare desfăsurării activitătii didactice on-line in comuna Hoceni, judetul Vaslui” cod proiect SMIS 1 ...

- ANUNȚ DE ÎNCEPERE PROIECT - „Achiziție de tablete școlare și alte echipamente necesare desfășurării activității  didactice on-line în comuna Tăcuta, județul Vaslui” cod proiect SMIS 144829
30/07/2021 09:41

- ANUNT DE ÎNCEPERE PROIECT - „Achizitie de tablete scolare si alte echipamente necesare desfăsurării activitătii didactice on-line in comuna Tăcuta, judetul Vaslui” cod proiect SMIS ...

ANUNȚ DE ÎNCEPERE PROIECT - „Achiziție de tablete școlare și alte echipamente necesare desfășurării activității  didactice on-line în comuna Grivița, județul Vaslui” cod proiect SMIS 144823
30/07/2021 09:40

ANUNT DE ÎNCEPERE PROIECT - „Achizitie de tablete scolare si alte echipamente necesare desfăsurării activitătii didactice on-line in comuna Grivita, judetul Vaslui” cod proiect SMIS 14 ...

- ANUNȚ DE ÎNCEPERE PROIECT - „Achiziție de tablete școlare și alte echipamente necesare desfășurării activității  didactice on-line în comuna Gropnița, județul Iași” cod proiect SMIS 144671
30/07/2021 09:35

- ANUNT DE ÎNCEPERE PROIECT - „Achizitie de tablete scolare si alte echipamente necesare desfăsurării activitătii didactice on-line in comuna Gropnita, judetul Iasi” cod proiect SMIS 1 ...

Cum să economisești energie când folosești aerul condiționat în zilele caniculare
29/07/2021 10:44

 Unii au propria “tactică” cand vine vorba despre economisirea curentului electric. Astfel, sunt persoane care opresc aerul conditionat atunci cand este atinsă temperatura pe care o doresc sa ...

 Preţurile cafelei au atins cel mai ridicat nivel din ultimii şase ani, din cauza îngheţului care pune în pericol culturile din Brazilia
28/07/2021 09:41

Preţurile cafelei au atins cel mai ridicat nivel din ultimii şase ani, din cauza ingheţului care pune in pericol culturile din Brazilia, transmite Reuters si news.ro. Preţurile boabelor de cafea arabica a ...

Producătorii agricoli vor împărți 38 milioane de euro
28/07/2021 09:00

  Agenţia pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale (AFIR) anunţă lansarea, la sfarşitul lunii iulie, a primelor sesiuni din acest an finanţate din fonduri europene nerambursabile, disponibile prin Pr ...

De frica urșilor, ciobanii nu mai vor să iasă cu oile la pășunat
28/07/2021 08:45

Ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Tanczos Barna, sustine că, de teama urşilor, este „din ce in ce mai greu” pentru crescătorii de animale să găsească ciobani care să meargă cu oil ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei