Protecția Consumatorilor, despre reducerile de iarnă: Ce reguli trebuie să respecte magazinele/ Recomandările pentru cumpărători

000000   05500

Dimensiune font:

| 23-01-2022 10:35

 Directorul general în cadrul Autorităţii Naţionale de Protecţie a Consumatorilor (ANPC) Paul Anghel le recomandă celor care vor să beneficieze de perioada reducerilor de iarnă să se informeze asupra produselor pe care vor să le cumpere, să acorde maximă atenţie tuturor detaliilor, inclusiv să verifice preţurile prin consultarea site-urilor care afişează preţuri comparative pentru acelaşi produs. ”Vânzările cu preţ redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, vânzări promoţionale) trebuie să respecte o serie de reguli de fixare şi publicitate a preţurilor”, spune el.

  • ”Au trecut sărbătorile şi începe perioada reducerilor de iarnă. Vă sfătuiesc să fiţi foarte atenţi la preţuri! Reducerile mari de preţ, într-o anumită perioadă, sunt binevenite atât pentru consumatori, cât şi pentru operatorii economici.
  • Pentru a beneficia de aceste reduceri, fără să le fie afectate interesele economice, consumatorii trebuie să se informeze asupra produselor pe care intenţionează să le achiziţioneze, să fie extrem de vigilenţi şi să acorde maximă atenţie tuturor detaliilor. De asemenea recomand verificarea preţurilor prin consultarea site-urilor care afişează preţuri comparative pentru acelaşi produs”, afirmă Anghel, dând asigurări că ANPC îi va spijini pe aceia care consideră că drepturile le-au fost încălcate.
Regulile pentru vânzările cu preț redus

 

El precizează că vânzările cu preţ redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, vânzări promoţionale) trebuie să respecte o serie de reguli de fixare şi publicitate a preţurilor, una dintre acestea fiind că orice operator economic care anunţă o reducere de preţ trebuie să o raporteze la preţul de referinţă practicat în acelaşi spaţiu de vânzare pentru produse identice.

 

Preţul redus trebuie să fie inferior preţului de referintă. Preţul de referinţă reprezintă cel mai scăzut preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării preţului redus.

 

El enumeră mai multe reguli care trebuie respectate în perioada reducerilor:
  • Orice anunţ de reducere de preţ exprimată în valoare absolută sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil şi fără echivoc pentru fiecare produs sau grupă de produse identice:
  • • fie prin menţionarea noului preţ lângă preţul anterior, barat;
  • • fie prin menţiunile "preţ nou", "preţ vechi" langă sumele corespunzătoare;
  • • fie prin menţionarea procentului de reducere şi a preţului nou care apare langă preţul anterior, barat.
  • Pentru siguranţa cumpărăturilor din perioada reducerilor citiţi cu atenţie caracteristicile produsului şi verificaţi dacă acesta corespunde cu adevarat dorinţelor şi nevoilor dumneavoastră.
Sfaturi pentru cumpărători

 

Reprezentantul ANPC le transmite consumatorilor că, în perioada reducerilor, cumpărăturile pot fi făcute în siguranţă dacă:
  • Întocmesc o listă cu produsele pe care dorec să le achiziţioneze şi cu preţurile actuale ale acestora: ”Acest lucru vă va ajuta să evitaţi falsele reduceri de preţuri, de exemplu atunci când comercianţii măresc preţul şi aplică procentul de reducere la preţul astfel majorat”.
  • Citesc cu atenţie caracteristicile produsului;
  • Verifică dacă produsul corespunde cu adevărat dorinţelor şi nevoilor dvs.;
  • Verifică stocul existent (pentru comerţul on-line);
  • Verifică preţul afişat pe site şi dacă acesta este integral (conţine sau nu TVA), dacă preţul include şi costul de livrare etc.
  • În cazul în care comandă online, verifică, înainte de a trimite comanda, dacă preţul fiecărui produs din coşul de cumpărături este acelaşi cu preţul redus indicat atunci când au ales produsul.
  • În momentul cumpărării, consumatorii trebuie să verifice dacă oferta mai este valabilă şi dacă reducerea de preţuri anunţată este identică cu cea reală (la cititoarele de cod de bare din cadrul marilor magazine sau direct la casă, dacă preţul afişat este cel facturat).
  • La achiziţionarea pachetelor promoţionale de tipul „3 la pret de 2”, trebuie să verifice preţul individual al produselor, care trebuie să existe în mod obligatoriu la vânzare, pentru a-l putea compara cu preţul pachetului promoţional.
Recomandări pentru cumpărăturile online:
  • Verificaţi stocul existent;
  • Verificaţi preţul afişat pe site şi dacă acesta este integral (conţine sau nu TVA);
  • Verificaţi dacă preţul include şi costul de livrare.
  • Operatorul economic este obligat să informeze corect şi complet consumatorii. Pe website-ul acestuia trebuie publicate o serie de informaţii:
  • Datele de identificare (denumirea, adresa poştala şi electronică, numărul de telefon, numărul de înregistrare în registrul societăţilor comerciale şi cel de înregistrare fiscală etc);
  • Caracteristicile esenţiale ale produsului; Preţul cu toate taxele incluse;
  • Cheltuielile de livrare, dacă este cazul;
  • Modalităţile de plată şi de livrare;
  • • Perioada de valabilitate a ofertei sau a preţului;
  • Durata minima a contractului, în cazul contractelor care prevăd furnizarea curentă sau periodică a unui produs;
  • Existenţa şi modul de exercitare a dreptului de denunţare unilaterală a contractului.
  • Consumatorul poate contacta operatorul economic prin telefon pentru a cere informaţii suplimentare asupra produsului, serviciilor post-vanzare sau a condiţiilor de livrare. Modul în care răspunde la aceste întrebări le poate oferi consumatorilor indicii asupra seriozităţii vânzătorului.
  • Consumatorul trebuie să ştie că, din momentul în care a primit un produs comandat pe internet, are dreptul de a denunţa contractual şi 14 zile pentru a-l returna, dacă nu este mulţumit de el, fără să invoce vreun motiv.
  • Operatorul economic rambursează toate sumele pe care le-a primit drept plată din partea consumatorului, inclusiv, după caz, costurile livrării, fără întârziere nejustificată şi, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului.
  • Rambursarea se face folosind aceleaşi modalităţi de plată ca şi cele folosite de consumator pentru tranzacţia iniţială, cu excepţia cazului în care consumatorul a fost de acord cu o altă modalitate de plată şi cu condiţia de a nu cădea în sarcina consumatorului plata de comisioane în urma rambursării.
  • Consumatorul trebuie să citească termenii şi condiţiile de funcţionare a magazinului online deoarece termenul de 14 zile (în care poate opta pentru returnarea produsului) se prelungeşte cu încă 12 luni în cazul în care operatorul economic nu a furnizat pe suport durabil informaţiile legate de dreptul de returnare a produselor. 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

04:57

1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Primaria Comunei Cotusca, Cotusca, Str. Principala nr. 116, judetul Botosani, telefon 0231/561.946, fax 0231/561.936, e-mail: primariacotusca@ yahoo.com, cod fiscal 3372157. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: a) teren in suprafata de 7.900 mp, din Parcela Cadastrala 677, lot 2, situat in comuna Cotusca, judetul Botosani, apartine domeniului public al Comunei Cotusca, conform caietului de sarcini; b) teren in suprafata de 680 mp, din Parcela Cadastrala 682, lot 2, situat in comuna Cotusca, judetul Botosani, apartine domeniului public al Comunei Cotusca, conform caietului de sarcini; c) teren in suprafata de 7.210 mp, din Parcela Cadastrala 682, lot 1, situat in comuna Cotusca, judetul Botosani, apartine domeniului public al Comunei Cotusca, conform caietului de sarcini; conform H.C.L. nr. 22/08.04.2022 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitarea scrisa, de la sediul Primariei Comunei Cotusca. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Registratura Primariei Comunei Cotusca, Cotusca, Str. Principala nr. 116, judetul Botosani. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei, se achita numerar la Casieria institutiei sau in contul concedentului: RO60 TREZ 1195 006X XX00 0330, deschis la Trezoreria Saveni, cod fiscal al concedentului 3372157. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 20.05.2022, ora 15.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 30.05.2022, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura Primariei Comunei Cotusca, Cotusca, Str. Principala nr. 116, judetul Botosani. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.05.2022, ora 12.00, la sediul Primariei Comunei Cotusca, Cotusca, Str. Principala nr. 116, judetul Botosani. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de contencios administrativ a Tribunalului Botosani, oras Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, e-mail: tr-botosani-reg@ just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 06.05.2022.
Administratorul judiciar desemnat prin Sentinţa civilă nr. 76/F/12 aprilie 2022, pronunţată de Tribunalul Vaslui în dosarul nr. 454/89/2022, privind debitoarea S.C. SOPHPANIS S.R.L. Vaslui, având C.U.I. 28957084, sediul social în mun. Vaslui, str. Ştefan cel Mare, nr. 275, corp clădire C3, spaţiul 1, jud. Vaslui, înscrisă la O.R.C. Vaslui sub numărul J37/313/2011, notifică deschiderea procedurii generale a insolvenţei, conform Legii privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă. Termenul limită pentru înregistrarea cererii de admitere a creanţelor este 20.05.2022. În temeiul art. 114 din Legea privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, nedepunerea cererii de admitere a creanţei până la termenul menţionat atrage decăderea din drepturi privind creanţa/creanţele deţinute împotriva debitorului. Termenul limită pentru verificarea creanţelor, întocmirea, afişarea şi comunicarea tabelului preliminar al creanţelor este 03.06.2022. Termenul pentru soluţionarea eventualelor contestaţii şi pentru afişarea tabelului definitiv al creanţelor este 28.06.2022. Adunarea creditorilor va avea loc în data de 09.06.2022, ora 1200 la sediul administratorului judiciar din mun. Huşi, str. 1 Decembrie, nr. 32, jud. Vaslui, având următoarea ordine de zi: 1. desemnarea comitetului creditorilor şi a preşedintelui acestuia; 2. confirmarea administratorului judiciar şi a onorariului, 3. probleme diverse. Relaţii la administratorul judiciar ESTCONSULT I.P.U.R.L. Huşi, tel. 0335/566.035, 0727/850.575.
1.Informatii generale privind locatorul: Primaria Comunei Voinesti, cu sediul in satul Voinesti, str.Principala, nr.153, comuna Voinesti, judetul Iasi , telefon/fax: 0232/294755 2.Informatii generale privind obiectul inchirierii : inchiriere pe o perioada de 7 ani a unor suprafete de pasuni aflate in domeniul privat al UAT Comuna Voinesti, conform caietului de sarcini. Pretul de inchiriere stabilit conform HCL nr.74 /23.04.2021 , HCL nr.80/28.05.2021 si HCL nr.14/24.03.2022 este de 120 lei/ha/an. 2.1. Procedura aplicata : atribuire directa conform HCL nr.74 /23.04.2021 3. Informatii privind documentatia de inchiriere: 3.1.Modalitatea prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de inchiriere. Documentatia de atribuire se poate obtine de la sediul Primariei Comunei Voinesti, din sat Voinesti, str.Principala, nr.153, com.Voinesti, jud. Iasi. 3.2. Denumirea si adresa Compartimentului din cadrul locatorului de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de inchiriere. Documentatia de inchiriere se poate obtine de la Compartimentul Registru agricol din cadrul Primariei Comunei Voinesti, persoana de contact: inspector Marcoci Irina – membru comisie 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar. Documentatia de atribuire se poate obtine contra sumei de 100 lei de la sediul Primariei Comunei Voinesti, din sat Voinesti, str.Principala, nr.153, com.Voinesti, jud. Iaşi. Suma se achita la casieria institutiei. 4. Informatii privind cererile de inscriere 4.1. Data limita de depunere a cererilor de inscriere la sedinta publica de atribuire directa Dosarele de inscriere se depun la registratura Primariei Comunei Voinesti, pana la data de 16.05.2022 ora 1500. Documntele necesare in vederea intocmirii dosarului de inscriere sunt mentionate in caietul de sarcini. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de atribuire directa Sedinta publica de atribuire directa va avea loc in data de 19.05.2022 ora 0900 la sediul Primariei Comunei Voinesti. 6. Denumirea instantei competente in solutionarea litigiilor Judecatoria Iasi, str.Anastasie Panu, nr.25
Legea offshore a fost aprobată de Camera Deputaților
18/05/2022 13:45

Proiectul legii offshore, menit să deblocheze investitiile pentru extragerea gazelor de la Marea Neagră, a fost aprobat miercuri in Camera Deputatilor. Mai este nevoie acum doar de promulgare si publicare i ...

Românii nu mai vor să meargă la birou, chiar pentru salarii mai mari
18/05/2022 11:15

Romanii nu sunt dispuşi să renunţe la timpul liber sau la posibilitatea de a lucra remote, chiar şi pentru un loc de muncă mai bine plătit, iar 77% dintre ei vor să-şi schimbe jobul in următoarele 12 ...

Din iunie, angajații din agricultură și industria alimentară nu vor mai plăti impozit pe venit și contribuția la sănătate. Legea, în Monitorul oficial
17/05/2022 14:58

 Angajatii din agricultură si industria alimentară nu vor mai plăti, din iunie, impozit pe venit, contributia la sănătate (dar răman asigurati) si, optional, nici la Pilonul II de pensii, c ...

România are nevoie de peste 100 de ani ca să ajungă Germania din urmă
17/05/2022 10:11

 Cu un PIB de 218 mld. euro in 2020, Romania este doua cea mai mare economie din Europa Centrală şi de Est, după Polonia. Romania este in acest moment, ca PIB per capita, cel mai utilizat indicator pen ...

Crește vârsta de pensionare pentru femei. Anunțul momentului făcut de ministrul Muncii
17/05/2022 09:08

Marius Budăi, ministrul Muncii, a anuntat că varsta de pensionare pentru femeile din Romania se va modifica. Totodată, acesta a explicat că majorarea varstei de pensioare a femeilor este un lucru asumat pri ...

Prețul grâului a ajuns la un nivel fără precedent după ce India a interzis exporturile
17/05/2022 09:05

 Pretul graului a ajuns luni la un nou pret record la inchiderea pietelor europene după ce India a anuntat că va interzice exporturile sale de cereale, relatează AFP. Camp de grau  Pretu ...

MISIUNEA NOASTRĂ O REPREZINTA ASIGURAREA VIITORUL TĂU! Locuri de muncă în Norvegia
16/05/2022 16:20

 Sunteti un mester calificat in căutarea unor noi provocări in conditii de salariu si de muncă sigure? Atunci grupul nostru are solutia pentru tine!  Oslo Bemanningsbedrift AS recrutează mesteri ...

Criza nu-i mai sperie pe români. Schimbările pe care sunt dispuși să le facă
16/05/2022 14:30

Cea mai mare parte a romanilor, in jur de 85%, isi caută un loc de muncă mai bun sau sunt dispusi să-si schimbe job-ul actual, dacă li s-ar oferi o oportunitate. Conform unui sondaj cu privire la piata ...

Criza alimentară bate la ușă: Prețurile globale ale grâului au bubuit, după ce India a interzis exporturile
16/05/2022 13:24

Pretul graului a făcut un salt pe pietele internationale după ce India a interzis exportul cerealelor de bază, relatează BBC. Indicele de referintă al graului a crescut cu pană la 5,9% la Chicago, cel mai ...

Preţul grâului a explodat după ce India a interzis exporturile
16/05/2022 12:22

Cotaţia graului a inregistrat luni creşterea maximă admisă intr-o şedinţă, după ce India a restricţionat exporturile, o nouă dovadă a faptului că livrările mondiale sunt limitate după invadarea ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei