Protecţia datelor: Companiile recunosc importanţa datelor, dar au dificultăţi în a le proteja adecvat

semnatura-contract-shutter

Dimensiune font:

| 22-03-2019 14:39

Numărul companiilor care nu reuşesc să recupereze datele după un incident aproape s-a dublat faţă de 2016, potrivit studiului Global Data Protection Index, realizat în rândul a 2.200 de decidenţi în domeniul IT din 18 ţări.

 

 Organizaţiile chestionate au gestionat în medie 9,70 PB de date în 2018, o creştere explozivă de 569 procente faţă de 1,45 PB de date gestionate în 2016 (PB – petabyte, unitate de măsură a capacităţii de stocare a datelor care este echivalentă cu un milion de miliarde de bytes).

A treia ediţie a studiului Global Data Protection Index, realizat de Dell EMC, indică un ritm exploziv de creştere a volumului de date (569%) şi o evoluţie impresionantă, de aproape 50% în ultimii doi ani, a numărului celor care au adoptat soluţii de protecţia datelor. Studiul, în cadrul căruia au fost intervievaţi 2.200 de decidenţi din organizaţii publice şi private cu peste 250 de angajaţi, provenind din 18 ţări şi activând în 11 domenii, oferă o perspectivă completă asupra situaţiei protecţiei datelor şi asupra maturităţii strategiilor de protecţie.

92% dintre respondenţi înţeleg valoarea potenţială a datelor din companie, iar 36% dintre aceştia îşi monetizează deja datele. Deşi această conştientizare este un fapt pozitiv, majoritatea respondenţilor au dificultăţi în a le proteja adecvat. Combinaţia acestor factori stă la baza multora dintre constatările studiului.

Volumul de date în sine şi importanţa acestora pentru operaţiunile comerciale fac ca protecţia datelor să fie cu atât mai dificilă. Incidentele perturbatoare apar frecvent, dar mai alarmantă este creşterea cantităţii de pierderi de date ireversibile. Peste trei sferturi (76%) dintre respondenţii din toată lumea s-au confruntat cu un tip de incident într-o perioadă de 12 luni, iar 27% nu au reuşit să îşi recupereze datele prin intermediul soluţiilor existente de protecţie a datelor, un număr aproape dublu (14%) faţă de 2016.

În acelaşi timp, 76% dintre respondenţi utilizează cel puţin doi furnizori de soluţii pentru protecţie a datelor, crescând cu 35% probabilitatea să se confrunte cu un tip de incident în comparaţie cu cei care au un singur furnizor. Oprirea neplanificată a sistemelor reprezintă cel mai comun tip de incident (43%) în cazul celor care utilizează doi sau mai mulţi furnizori, urmată de atacuri de tip „ransomware”, care au dus la restricţionarea accesului la date (32%), şi la pierderea de date (29%).

Deşi opririle neplanificate ale sistemelor sunt mai frecvente, pierderea de date este mult mai costisitoare. De exemplu, cei care s-au confruntat cu întreruperi neplanificate au înregistrat în medie 20 de ore de nefuncţionare în ultimele 12 luni, ceea ce i-a costat 526.845 $, în timp ce pierderea de date a însumat în medie un volum de 2,13 terabyţi şi costuri în valoare de aproape 1 milion de dolari. În plus, mulţi dintre cei care au înregistrat un incident au declarat, de asemenea, că acesta a avut implicaţii comerciale profunde în ceea ce priveşte încrederea clienţilor, valoarea mărcii şi productivitatea angajaţilor, printre altele.

Nu numai volumul de date pierdute creşte costurile, ci şi valoarea datelor în sine. Este evident că organizaţiile conştientizează acest lucru, 81% dintre respondenţi declarând că acordă o mai mare atenţie protecţiei datelor care au cea mai mare valoare comercială.

Deşi numărul companiilor clasificate drept „adoptatori” ai protecţiei datelor a înregistrat un salt de aproape 50 de puncte procentuale (de la 9% în 2016 la 57% în 2018), iar numărul „liderilor” a crescut cu 10 pp (de la 2% în 2016 la 12% în 2018), majoritatea companiilor au dificultăţi în a implementa o soluţie care să fie potrivită nevoilor lor. Majoritatea respondenţilor (95%) se confruntă cu cel puţin o problemă în legătură cu protecţia datelor. Principalele trei provocări la nivel global sunt:

Pe primul loc, cu 46%, s-a situat complexitatea configurării şi operării aplicaţiilor/echipamentelor de protecţie a datelor şi creşterea exponenţială a costurilor cu stocarea şi gestionarea copiilor de rezervă, cauzată de extinderea rapidă a volumului de date.

Absenţa soluţiilor de protecţie a datelor pentru tehnologiile emergente s-a clasat pe locul al doilea, cu 45%.

Asigurarea conformităţii cu reglementările, precum GDPR, s-a plasat pe locul al treilea, cu 41%.

În cazul celor care au dificultăţi în a identifica soluţiile adecvate de protecţie a datelor pentru noile tehnologii, mai mult de jumătate (51%) au declarat că nu au putut găsi soluţii adecvate de protecţie a datelor pentru inteligenţa artificială şi învăţarea automată, urmate de aplicaţiile cloud native (47%) şi IoT (40%).

Problemele puse de tehnologiile emergente şi de creşterea rapidă a volumului de date abia încep să prindă contur. Ca atare, numai 16% dintre respondenţi consideră că actualele lor soluţii de protecţie a datelor vor fi capabile să facă faţă tuturor provocărilor operaţionale viitoare.

Potrivit studiului Global Data Protection Index, utilizarea soluţiilor de cloud publice a crescut, în medie, de la o acoperire de 28% a întregului ecosistem IT din organizaţiile respondenţilor, la nivelul anului 2016, la 40% în 2018. Aproape toate organizaţiile care utilizează soluţii de cloud public (98%) le exploatează şi în cadrul infrastructurii lor de protecţie a datelor.

În ceea ce priveşte soluţiile de protecţie a datelor într-un mediu cloud public, creşterea datelor joacă un rol extrem de critic, după cum au indicat 64% dintre respondenţi, care au menţionat ca fiind importante opţiunile de scalabilitate. Concret, 41% dintre respondenţi au indicat impactul dimensionării infrastructurii sau serviciilor de protecţia datelor ce trebuie protejate, în timp ce 40% au indicat abilitatea de a scala serviciile odată cu creşterea volumului de lucru în soluţiile de cloud public.

Reglementările privind confidenţialitatea datelor, precum Regulamentul General al Uniunii Europene privind Protecţia Datelor (GDPR) sunt relativ noi, iar adevăratul impact asupra industriei datelor nu a fost conştientizat încă. Cu toate acestea, conformitatea cu reglementările a devenit rapid un element central, 41% dintre respondenţi plasând-o printre principalele trei provocări în materie de protecţie a datelor.

În plus, numai 35% dintre cei intervievaţi s-au declarat foarte încrezători în faptul că infrastructura şi procesele actuale de protecţie a datelor din organizaţiile lor respectă reglementările la nivel de regiune. Această percepţie începe să se concretizeze, având în vedere că 12% dintre respondenţii ale căror companii au înregistrat pierderi de date sau întreruperi neplanificate în ultimele 12 luni au declarat că organizaţiile lor au plătit amenzi ca urmare a acestor incidente. MEDIAFAX.RO

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei