Românii caută chilipiruri la mâncare şi băutură

default

Dimensiune font:

| 28-05-2013 06:02

* şase din zece familii din România şi-au făcut cumpărăturile cel puţin o dată din discounteri, în 2012, potrivit unui studiu GfK * acest tip de magazine atrag 9% din cheltuielile gospodăriilor din întreaga ţară * în comparaţie cu 2011, se remarcă o creştere de 11% în valoare absolută

Comerţul modern românesc a crescut cu un punct procentual, în 2012, faţă de anul anterior, atrăgând 49% din valoarea totală a pieţei de bunuri de larg consum. Un studiu al GfK arată că jucătorii de pe piaţa de retail din România îşi fac din ce în ce mai mult simţită prezenţa, atât printr-un număr mai mare de magazine, cât şi prin acţiuni de promovare intensă în media. În acest context, formatul de tip discount acoperă 9% din cheltuielile gospodăriilor din România pentru bunuri de larg consum. În comparaţie cu anul precedent, se remarcă o creştere de 11% în valoare absolută. Şase din zece gospodării din România şi-au făcut cumpărăturile cel puţin o dată din discounteri, iar frecvenţa medie de cumpărare este de două ori pe lună.

Ce contează în alegerea magazinelor

Imaginea retailului din România continuă să se modifice şi prin prisma modului în care consumatorii îşi reajustează aşteptările faţă de formatul în care îşi fac cumpărăturile. „Printre elementele pe care le-am identificat în studiile GfK ca având potenţial de diferenţiere în termeni de satisfacţie faţă de tipurile de formate de retail se numără proximitatea, nivelul preţurilor, atmosfera din magazin, programele de loializare, oferta din revistele promoţionale precum şi produsele marcă privată şi varietatea de produse româneşti“, a afirmat Gabriela Luca, Retail Specialist, Consumer Goods & Retail Division. Aceasta a adăugat: „Câştigători vor fi cei care reuşesc să întâmpine atât nevoile raţionale, cât şi pe cele emoţionale, în timp ce continuă să investească în înţelegerea acestor aşteptări“.
Atunci când merg la cumpărături în magazinele de tip discount, categoriile preferate sunt din zona de mâncare şi băuturi (sucuri, cafea, bere, apă). Segmentul care înregistrează cea mai mare creştere în valoare este cel al produselor alimentare, marcând un plus de 19% faţă de 2011. Pentru băuturi, gospodăriile au cheltuit cu 10% mai mult în magazinele de tip discount pentru aceeaşi perioadă analizată.
Odată cu expansiunea formatelor comerţului modern, mărcile private au crescut puternic, ajungând în 2012 la o cotă de piaţă de 12% în valoare pentru bunuri de larg consum la nivelul întregii ţări şi a tuturor formatelor de retail. (Alina Stan)

Studiul are la bază informaţii obţinute prin monitorizarea consumului casnic din 2012 a aproximativ 90 de categorii de produse de larg consum, pe un eşantion de 2.200 gospodării

Acum ne poți urmări și pe FACEBOOK

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<<Click pe locatie pentru detalii>>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

00:09

 Discuții pe tema cărnii vegane. Parlamentul European ar putea intezice producătorilor pe bază de plante să utilizeze termeni precum „friptură”, „cârnați” și „burger”
19/10/2020 18:17

  Discutiile privind inlocuirea termenilor burgeri si carnati cu „discuri” si „batoane” vegane se intensifică in UE inainte de votul la amendamentul privind etichetarea alimentelo ...

  Gata cu ANAF!
19/10/2020 17:40

  Ministerul Finanţelor Publice propune suspendarea sancţiunilor pentru firmele care nu au au conectat casele de marcat la sistemul informatic al ANAF, potrivit unui proiect de ordonanţă de urgenţ ...

 România a dat mămăliga pe paste. Importurile de mălai și paste au crescut
19/10/2020 12:30

  Romania este campioana Europei la producţia de porumb şi grau. Cu toate acestea, in ultimii 18 ani a adunat un deficit de 10 miliarde de euro la produse agroalimentare, potrivit Mediafax. În p ...

 Compania Națională a Uraniului, la un pas de insolvență
19/10/2020 11:23

  Administratia Fondului pentru Mediu a cerut in urmă cu o lună insolventa Companiei Nationale a Uraniului (CNU), solicitand in acelasi timp si desemnarea in calitate de administrator judiciar un consor ...

 Taifunurile repetate au dus la o criză de varză murată în Coreea de Sud. Prețurile au crescut cu peste 60 la sută
19/10/2020 10:45

  O serie de taifunuri care au lovit Coreea de Sud in vara acestui an au adus aceasta ţară in pragul unei crize de varză murată, transmite Bloomberg citat de Agerpres. Campurile cultivate cu varză, ...

 Grevă japoneză la Ministerul Muncii. Oamenii se plâng de ministrul Violeta Alexandru
19/10/2020 10:40

  Sindicaliştii din cadrul Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale declanşează o grevă japoneză luni. Pe langă problemele de ordin financiar şi lipsurile din sistem, oamenii mai critică şi at ...

Granturi de 350 milioane euro pentru IMM-uri și ONG-uri
19/10/2020 10:11

  S-a anuntat perioada in care firmele mici si mijlocii (IMM) si ONG-urile eligibile vor putea solicita ajutoarele de stat pentru capital de lucru de cate 2.000-150.000 de euro fiecare, din fonduri europe ...

19.10.2020. Anunţ finalizare proiect  „Sistem de monitorizare a consumurilor energetice din cadrul S.C. Industrializarea Cărnii KOSAROM S.A.”
19/10/2020 09:00

Anunţ finalizare proiect  „Sistem de monitorizare a consumurilor energetice din cadrul S.C. Industrializarea Cărnii KOSAROM S.A.”

Angajații din Olanda primesc bani pentru cafea și hârtie igienică. Este vorba despre cei care lucrează de acasă
18/10/2020 15:46

 Un număr mare de angajatori olandezi ofereau deja opţiunea unui program flexibil, iar angajaţii din sistemul public primesc un bonus de 2 euro pe zi pentru munca remote. Funcţionarii publici olan ...

Se deschide un mare mall din România. Investiție de 148 milioane euro FOTO
17/10/2020 19:33

Centrul comercial AFI Braşov, care trebuia deschis initial in luna mai, va fi inaugurat pe 21 octombrie, cu cateva luni intarziere din cauza pandemiei, informează dezvoltatorul. Mall-ul, cu o suprafaţă ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei