Românii caută chilipiruri la mâncare şi băutură
Dimensiune font:
* şase din zece familii din România şi-au făcut cumpărăturile cel puţin o dată din discounteri, în 2012, potrivit unui studiu GfK * acest tip de magazine atrag 9% din cheltuielile gospodăriilor din întreaga ţară * în comparaţie cu 2011, se remarcă o creştere de 11% în valoare absolută
Comerţul modern românesc a crescut cu un punct procentual, în 2012, faţă de anul anterior, atrăgând 49% din valoarea totală a pieţei de bunuri de larg consum. Un studiu al GfK arată că jucătorii de pe piaţa de retail din România îşi fac din ce în ce mai mult simţită prezenţa, atât printr-un număr mai mare de magazine, cât şi prin acţiuni de promovare intensă în media. În acest context, formatul de tip discount acoperă 9% din cheltuielile gospodăriilor din România pentru bunuri de larg consum. În comparaţie cu anul precedent, se remarcă o creştere de 11% în valoare absolută. Şase din zece gospodării din România şi-au făcut cumpărăturile cel puţin o dată din discounteri, iar frecvenţa medie de cumpărare este de două ori pe lună.
Ce contează în alegerea magazinelor
Imaginea retailului din România continuă să se modifice şi prin prisma modului în care consumatorii îşi reajustează aşteptările faţă de formatul în care îşi fac cumpărăturile. „Printre elementele pe care le-am identificat în studiile GfK ca având potenţial de diferenţiere în termeni de satisfacţie faţă de tipurile de formate de retail se numără proximitatea, nivelul preţurilor, atmosfera din magazin, programele de loializare, oferta din revistele promoţionale precum şi produsele marcă privată şi varietatea de produse româneşti“, a afirmat Gabriela Luca, Retail Specialist, Consumer Goods & Retail Division. Aceasta a adăugat: „Câştigători vor fi cei care reuşesc să întâmpine atât nevoile raţionale, cât şi pe cele emoţionale, în timp ce continuă să investească în înţelegerea acestor aşteptări“.
Atunci când merg la cumpărături în magazinele de tip discount, categoriile preferate sunt din zona de mâncare şi băuturi (sucuri, cafea, bere, apă). Segmentul care înregistrează cea mai mare creştere în valoare este cel al produselor alimentare, marcând un plus de 19% faţă de 2011. Pentru băuturi, gospodăriile au cheltuit cu 10% mai mult în magazinele de tip discount pentru aceeaşi perioadă analizată.
Odată cu expansiunea formatelor comerţului modern, mărcile private au crescut puternic, ajungând în 2012 la o cotă de piaţă de 12% în valoare pentru bunuri de larg consum la nivelul întregii ţări şi a tuturor formatelor de retail. (Alina Stan)
Studiul are la bază informaţii obţinute prin monitorizarea consumului casnic din 2012 a aproximativ 90 de categorii de produse de larg consum, pe un eşantion de 2.200 gospodării
Acum ne poți urmări și pe FACEBOOK
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau