Șase persoane au fost reținute în dosarul DIICOT al fraudei de 70 de milioane de lei/ Măsuri asiguratorii asupra a 50 de imobile, 17 terenuri, 20 de autoturisme şi a 110 conturi la 13 unităţi bancare

DIICOT   2957200

Dimensiune font:

| 07-05-2022 21:25

 

 Şase persoane au fost reţinute, fiind instituite măsuri asiguratorii asupra a 50 de imobile, 17 terenuri, 20 de autoturisme şi a 110 conturi la 13 unităţi bancare, în cazul unui grup infracţional care se ocupa cu înşelăciuni, şantaj sau spălarea banilor, ai cărui mebri au transferat prin mijloace frauduloase, în conturile proprii, peste 70 de milioane de lei din conturile unei firme cu sediul în America Centrală, care deţine şi operează o platformă de e-wallet. “La data de 5 mai 2022, poliţişti din cadrul I.G.P.R. – Direcţia de Investigare a Criminalităţii Economice şi Direcţia de Combatere a Criminalităţii Organizate, cu sprijinul B.C.C.O. Constanţa şi I.P.J. Bistriţa Năsăud – S.I.C.E., împreună cu procurorii D.I.I.C.O.T. – Structura Centrală, au pus în aplicare 28 de mandate de percheziţie domiciliară. Activităţile s-au desfăşurat în municipiul Bucureşti şi în judeţele Ilfov, Tulcea, Cluj, Giurgiu şi Ialomiţa, la domiciliile unor persoane fizice, precum şi sediile unor persoane juridice. Acţiunea s-a derulat într-o cauză vizând destructurarea unui grup infracţional organizat, constituit în luna august 2021, în scopul obţinerii, prin mijloace frauduloase, a aproximativ 16 milioane de dolari, aflaţi în conturile deschise la o unitate bancară din România de către o societate comercială cu sediul în America Centrală, care deţine şi operează o platformă de e-wallet”, a precizat sâmbătă comisarul de poliţie Cristian Bîra, şef serviciu în cadrul Direcţiei de Investigare a Criminalităţii Economice din I.G.P.R.

El a precizat că au fost puse în aplicare 11 mandate de aducere emise pe numele persoanelor bănuite şi au fost citaţi mai mulţi martori, în vederea audierii acestora şi dispunerii măsurilor legale, la sediul D.I.I.C.O.T. – Structura Centrală.

“În fapt, poliţiştii D.I.C.E. şi D.C.C.O. au efectuat cercetări într-un dosar penal înregistrat la nivelul D.I.I.C.O.T. – Structura Centrală, cu privire la săvârşirea infracţiunilor de constituire a unui grup infracţional organizat, înşelăciune care a produs consecinţe deosebit de grave, delapidare care a produs consecinţe deosebit de grave, spălarea banilor, fraudă informatică cu consecinţe deosebit de grave, efectuarea de operaţiuni financiare în mod fraudulos cu consecinţe deosebit de grave, fals în înscrisuri sub semnătură privată, abuz în serviciu care a produs consecinţe deosebit de grave, uz de fals, fals în declaraţii şi şantaj. În cauză s-a reţinut că, începând cu luna august 2021, în baza rezoluţiei infracţionale de a obţine în mod fraudulos întregul disponibil aflat în conturile unei societăţi comerciale cu sediul în America Centrală, care deţine şi operează o platformă de e-wallet, asupra cărora a fost instituită măsura asigurătorie a popririi de către P.Î.C.C.J., într-o cauză penală, în perioada 17 martie 2015 – 16 august 2021, membrii grupării ar fi organizat şi ar fi pus în executare un amplu mecanism financiar, menit să asigure inducerea în eroare a instituţiei bancare”, a explicat Cristian Bîra..

Pentru realizarea acestui scop, gruparea ar fi folosit mai multe înscrisuri falsificate (respectiv mandate şi procuri certificate prin apostile falsificate, în care atestau calitatea nereală de împuternicit pe conturi a liderului grupării, în baza unui contract de mandat oneros) sau care nu erau apte să justifice, din punct de vedere legal, comercial sau economic transferul/retragerea din conturi a acestor fonduri băneşti (contract de mandat cu titlu oneros falsificat, contract de asistenţă juridică încheiat cu un avocat, pus în executare în mod formal prin intermediul unui executor judecătoresc, contracte de consultanţă financiară fictive, al căror obiect nu a fost prestat în realitate), documente menite să asigure transferurile de sold/viramentele în conturile pretinşilor prestatori de servicii juridice/financiare. 

Acţiunile de inducere în eroare a unităţii bancare au fost posibile şi ca urmare a încălcării dispoziţiilor legale prevăzute în Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului şi Regulamentul BNR Nr. 2/2019 privind prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, care reglementează modalitatea de actualizare a datelor clienţilor în evidenţele unităţilor bancare, acceptând informaţii nereale şi înscrisuri falsificate, cunoscând caracterul incomplet, contradictoriu şi neclar al acestora.

“Acţionând în această modalitate, grupul infracţional organizat a indus în eroare unitatea bancară din România şi a determinat factorii de decizie să aprobe, în perioada noiembrie- decembrie 2021, plăţi în valoare totală de 70.156.151,72 de lei, din conturile clientului băncii în conturile membrilor grupului infracţional sau în alte conturi controlate de aceştia. Ulterior, sumele obţinute ar fi fost supuse unui proces de spălare a banilor, membrii grupului procedând la împărţirea fondurilor obţinute prin mijloace frauduloase din conturile firmei offshore şi transmiterea acestora către mai multe conturi bancare, urmată de retragerea acestora în numerar, cumpărarea unor imobile sau autoturisme de lux, plata creditelor pentru companii unde membrii grupului sau apropiaţi ai lor sunt acţionari sau creditarea societăţilor deţinute de aceştia, acordarea unor împrumuturi fictive unor persoane fizice de cetăţenie română, moldoveană, ucraineană şi rusă sau transferuri cu valori neobişnuit de mari în raport cu obiectul tranzacţiilor (contracte de cesiune părţi sociale, antecontracte de vânzare-cumpărare)”, a relatat comisarul de poliţie.

Operaţiunea a avut drept scop documentarea şi investigarea activităţilor infracţionale ale persoanelor bănuite, probarea legăturilor infracţionale, identificarea de bunuri şi înscrisuri necesare soluţionării cauzei, aplicarea de măsuri asigurătorii, conducerea persoanelor bănuite, în vederea audierii şi dispunerii de măsuri.

În urma activităţilor desfăşurate până în prezent, procurorul de caz din cadrul DIICOT a dispus reţinerea a 6 membri ai grupului infracţional, fiind instituite şi aplicate măsuri asigurătorii asupra bunurilor imobile şi mobile deţinute (50 de imobile, 17 terenuri şi 20 de autoturisme), precum şi asupra conturilor bancare (110 conturi la 13 unităţi bancare), pentru recuperarea integrală a prejudiciului cauzat.

În urma percheziţiilor, au fost ridicate 14 telefoane mobile, 4 laptop-uri, 3 PC-uri, 8 unităţi de stocare date, 5 ştampile, precum şi sume în lei şi valută, în valoare totală de aproximativ 40.000 de euro. 

Valoarea bunurilor sechestrate până în prezent este de peste 2,5 milioane de euro, la care se adaugă sumele indisponibilizate în conturi.

Echipele participante la operaţiune au fost constituite din procurori din cadrul D.I.I.C.O.T. – Structura Centrală şi poliţişti din cadrul I.G.P.R. – D.I.C.E., D.C.C.O., B.C.C.O. Constanţa şi I.P.J. Bistriţa-Năsăud – S.I.C.E.

Suportul de specialitate a fost asigurat de către Direcţia Operaţiuni Speciale din cadrul I.G.P.R. şi Biroul Tehnic şi Criminalistic din cadrul D.I.I.C.O.T.

Poliţiştii au beneficiat de sprijinul echipelor de intervenţie din cadrul I.G.J.R. – Brigada Specială de Intervenţie a Jandarmeriei „Vlad Ţepeş”.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

06:00

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Sipote, cu sediul in comuna Sipote, Str. Alexandru Lapusneanu nr. 1, judetul Iasi, cod postal 707485, telefon 0232/238.333, fax 0232/238.320, e-mail: primariasipote@yahoo.ro, cod fiscal 4540291. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 loturi de teren, amplasate in intravilanul satului Iazu Nou, Str. Tineretului, F.N., ce apartin domeniului privat al Comunei Sipote, identificate astfel: Lotul 1 -suprafata de 2.020 mp, numar cadastral 61658, Cartea Funciara 61658; Lotul 2 -suprafata de 1.797 mp, numar cadastral 61655, Cartea Funciara 61655; Lotul 3 -suprafata de 1.364 mp, numar cadastral 61659, Cartea Funciara 61659; Lotul 4 -suprafata de 1.496 mp, numar cadastral 61714, Cartea Funciara 61714; 1 lot de teren, amplasat in intravilanul satului Mitoc, Str. Arhimandrit Nectarie, F.N., ce apartine domeniului privat al Comunei Sipote, identificate astfel: Lotul 5 -suprafata de 1.236 mp, numar cadastral 61754, Cartea Funciara 61754; 2 loturi de teren, amplasate in intravilanul satului Mitoc, Str. Scolii, F.N., ce apartin domeniului privat al Comunei Sipote, identificate astfel: Lotul 6 -suprafata de 1.342 mp, numar cadastral 61765, Cartea Funciara 61765; Lotul 7 -suprafata de 1.072 mp, numar cadastral 61747, Cartea Funciara 61747; conform caietului de sarcini, H.C.L. Sipote nr. 93/30.07.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Serviciul Administrare Patrimoniu, sau se poate consulta pe site-ul: www.primaria sipote.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Serviciul Administrare Patrimoniu, din cadrul Comunei Sipote, comuna Sipote, Str. Alexandru Lapusneanu nr. 1, judetul Iasi. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita in numerar la Casieria institutiei sau cu ordin de plata in contul Comunei Sipote, RO95TREZ24A70 5000200130X, deschis la Trezoreria Municipiului Iasi, cod fiscal 4540291. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 16.10.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 24.10.2024, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Sipote, cu sediul in comuna Sipote, Str. Alexandru Lapusneanu nr. 1, judetul Iasi, Registratura. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 24.10.2024, ora 12.00, Camin Cultural Sipote, cu sediul in comuna Sipote, Str. Luca Arbore nr. 151, judetul Iasi. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Judecatoria Harlau, cu sediul in oras Harlau, Str. Gheorghe Doja nr. 1, judetul Iasi, telefon 0232/722.344, fax 0232/722.622, e-mail: jud-hirlau- reg@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 01.10.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Orasul Negresti, cu sediul in orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235.457.679, e-mail: inforpnegresti@gmail.com, cod fiscal 13407333. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: Teren in suprafata de 222 mp, situat in intravilanul orasului Negresti, Str.Decebal, F.N., T 30, P 97, Punct Tarina, ce apartine domeniului privat al Orasului Negresti, judetul Vaslui, identificat prin C.F. nr. 73740 Negresti, nr.cadastral 73740, conform H.C.L. Orasul Negresti nr. 84/23.09.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019, privind Codul Administrativ. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: Se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, la sediul institutiei, Serviciul Juridic. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Serviciul Juridic din cadrul Orasului Negresti, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Serviciul Impozite si Taxe Locale din cadrul Orasului Negresti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 15.10.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 23.10.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Orasul Negresti, Compartimentul Registratura, orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 24.10.2024, ora 11.00, Orasul Negresti, orasul Negresti, Sala Mare, parter, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235.311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 01.10.2024.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Orasul Negresti, cu sediul in orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235.457.679, e-mail: inforpnegresti@gmail.com, cod fiscal 13407333. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Teren in suprafata de 100 mp, situat in intravilanul orasului Negresti, F.N., ce apartine domeniului privat al Orasului Negresti, judetul Vaslui, identificat prin Cartea Funciara nr. 73583 Negresti, nr. cadastral 73583, conform H.C.L. Orasul Negresti nr. 72/30.08.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019, privind Codul Administrativ, pentru realizarea unei constructii provizorii, in vederea desfasurarii de activitati comerciale. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, la sediul institutiei, Serviciul Juridic. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Serviciul Juridic din cadrul Orasului Negresti, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 50 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Serviciului Impozite si Taxe Locale din cadrul Orasului Negresti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 15.10.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 23.10.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Registratura, orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 24.10.2024, ora 10.00, Orasul Negresti, Sala Mare, parter, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235.311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 01.10.2024.
Loto 6/49. Rezultatele tragerilor de duminică, 2023
06/10/2024 19:45

  Noi extrageri au avut loc la Loteria Romană. Pentru cei care se incred in noroc, extragerea a avut loc in direct, pe Romania TV. În urma extragerilor care au avut loc joia trecută, 3 octomb ...

Premierul Marcel Ciolacu a luat foc după cererea Comisiei Europene privind subvențiile la energie: România nu e obligată cu nimic
05/10/2024 12:44

Premierul Marcel Ciolacu spune că Romania nu este obligată de Comisia Europeană să reducă subventiile la energie electrică si că singurul lucru pe care l-a cerut comisia este ca Romania să joace corect ...

Achiziția de echipamente pentru digitalizare pentru firma CASA CU PIETRE SRL
05/10/2024 09:00

 Achizitia de echipamente pentru digitalizare pentru firma CASA CU PIETRE SRL

ECHIPAMENTE INDIVIDUALE PROTECTIE S.R.L – lansarea proiectului: “CREȘTEREA GRADULUI DE DIGITALIZARE A SOCIETĂȚII ECHIPAMENTE INDIVIDUALE PROTECTIE S.R.L.”
05/10/2024 08:59

 05.10.2024 COMUNICAT DE PRESĂ - Lansarea proiectului - “CRESTEREA GRADULUI DE DIGITALIZARE A SOCIETĂTII ECHIPAMENTE INDIVIDUALE PROTECTIE S.R.L.”  Beneficiar: ECHIPAMENTE INDIV ...

SDENTIST S.R.L. – lansarea proiectului ”Creșterea gradului de digitalizare a societății SDENTIST SRL ”
05/10/2024 08:59

05.10.2024  COMUNICAT DE PRESĂ Cresterea gradului de digitalizare a societătii SDENTIST SRL - Lansarea proiectului - Beneficiar: SDENTIST S.R.L. 

Publicul este așteptat în grădina Palas pentru spectacole teatrale inedite cu ocazia Festivalului Internațional de Teatru pentru Publicul Tânăr, și cu peste 200 de experimente interactive, la Science Festival
04/10/2024 14:51

Publicul este asteptat in grădina Palas pentru spectacole teatrale inedite cu ocazia Festivalului International de Teatru pentru Publicul Tanăr, si cu peste 200 de experimente interactive, la Science Festival ...

ECHIPAMENTE INDIVIDUALE PROTECTIE S.R.L – lansarea proiectului: “CREȘTEREA GRADULUI DE DIGITALIZARE A SOCIETĂȚII ECHIPAMENTE INDIVIDUALE PROTECTIE S.R.L.”
04/10/2024 10:30

 04.10.2024 COMUNICAT DE PRESĂ - Lansarea proiectului - “CRESTEREA GRADULUI DE DIGITALIZARE A SOCIETĂTII ECHIPAMENTE INDIVIDUALE PROTECTIE S.R.L.”  Beneficiar: ECHIPAMENTE INDIVIDUAL ...

Cum să ai un business prietenos cu mediul - 4 strategii smart, când deții o companie în domeniul transporturilor
04/10/2024 10:14

Cum să ai un business prietenos cu mediul - 4 strategii smart, cand detii o companie in domeniul transporturilor Într-o lume din ce in ce mai preocupată de sustenabilitate, companiile din domeniul tr ...

 INCEPERE PROIECT DEZVOLTAREA FIRMEI GRIMATEC SYSTEMS SMIS  313831
04/10/2024 09:00

  INCEPERE PROIECT DEZVOLTAREA FIRMEI GRIMATEC SYSTEMS SMIS  313831

Achiziția de echipamente pentru digitalizare pentru firma CASA CU PIETRE SRL
04/10/2024 09:00

 Achizitia de echipamente pentru digitalizare pentru firma CASA CU PIETRE SRL

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei