Schimbarea conducerii ASF îi îngrijorează pe transportatori! FORT: „Conducerea ASF a protejat echilibrul pieţei de RCA”

default

Dimensiune font:

| 07-11-2018 17:48

* Augustin Hagiu, preşedintele FORT: „Comisia Europeană a încercat, influenţată de poziţia asigurătorilor, să elimine funcţionarea tarifului de referinţă din legea RCA”
Federaţia Operatorilor Români de Transport (FORT) este îngrijorată de schimbările preconizate la nivelul conducerii Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF) şi consideră că politizarea excesivă pe acest subiect trebuie evitată, în interesul asiguraţilor persoane fizice şi juridice.

Eliminarea tarifului de referinţă nu se justifică, atât timp cât el nu reprezintă o piedică sau un plafon, ci doar un reper, iar tarifele reale sunt la jumătatea lui, aşadar este clar că piaţa funcţionează corect, subliniază Augustin Hagiu, preşedintele FORT.
Domnia sa ne-a declarat, ieri: „Acum avem tarife la jumătatea celor de referinţă, cu alte cuvinte piaţa poate să ofere reduceri majore faţă de tariful de referinţă calculat de ASF. Ce nu funcţionează în contextul acesta?”.
Printr-un comunicat de presă, reprezentanţii FORT au transmis: "Comisia Europeană (CE) a încercat, influenţată de poziţia asigurătorilor, să elimine funcţionarea tarifului de referinţă din actuala lege RCA, însă actuala conducere a ASF s-a poziţionat corect, protejând unul din elementele cheie care au adus piaţa asigurării obligatorii auto în starea actuală de echilibru. (...). La un an şi jumătate de la intrarea în vigoare a noii legi RCA, orice schimbare la nivelul structurii de conducere a ASF, este cel puţin nepotrivită, cu atât mai mult cu cât Comisia Europeană încearcă prin orice mijloace să determine revenirea la situaţia din 2016, situaţie ce a generat explozia tarifelor RCA pe segmentele transporturilor comerciale, dar şi profituri uriaşe pentru asigurători".
Potrivit preşedintelui FORT, Comisia Europeană a transmis o scrisoare de infringement României, ca urmare a poziţiei asigurătorilor de la noi din ţară, din 2017, care s-au plâns la CE că s-a modificat legea RCA, iar ASF a trebuit să modifice anumite prevederi legale. "Mie îmi este teamă, însă, că, dacă are loc o schimbare la nivelul conducerii ASF, Comisia Europeană va reveni şi dacă cei care vor veni în fruntea Autorităţii nu vor avea capacitatea şi pregătirea celor pe care îi vor înlocui, s-ar putea să ne trântească înapoi în 2016, când acest tarif nu exista".
Conform domniei sale, comunicatul FORT vine în contextul "mişcărilor politice pentru a schimba conducerea Autorităţii", subliniind că nu este bine să schimbăm lucrurile atunci când ele funcţionează.
La noi în ţară, piaţa poliţelor RCA este în echilibru, dar mai sunt lucruri de făcut (trebuie să avem un grad de acoperire mai mare şi să eliminăm anumite tendinţe de a creşte nejustificat valoarea despăgubirilor), însă lucrurile acestea se cunosc şi sunt asumate de către toţi jucătorii implicaţi în piaţă, aşa că trebuie doar să avem continuitate, a mai spus domnia sa, precizând că în cazul în care conducerea ASF se schimbă după 17 luni de la apariţia noii legi, obţinem efectul contrar.
Domnul Hagiu a adăugat: "Nici nu vreau să mă gândesc la ce ar urma dacă s-ar elimina tariful de referinţă la RCA. Gândiţi-vă că aveţi nevoie de pâine şi mergeţi la magazin, unde constataţi că pâinea a ajuns la preţul de 10 lei şi nu aveţi bani, sau vă luaţi una dar nu vă ajunge mai mult de o zi. La fel se întâmplă şi la RCA. Tariful de referinţă este pentru ca oricine să poată vedea cât ar trebui să coste poliţa de asigurare RCA şi, deşi are, într-adevăr, un caracter orientativ, el cântăreşte foarte mult”.
Astfel, FORT consideră că este nevoie de continuitate în mandatul conducerii ASF, care, împreună cu patronatele din domeniul transporturilor, service-uri auto, brokeraj si asigurări, şi-au propus să continue colaborarea, în perioada următoare, pentru eliminarea unor derapaje în ceea ce priveşte contravaloarea prestaţiei în service precum şi pentru creşterea gradului de acoperire pana la peste 90%.
FORT aşteaptă cu interes decizia oficială a Consiliului Concurenţei generată de finalizarea anchetei cu privire la existenţa de practici nesănătoase şi înţelegeri între vânzătorii de RCA pe zona tarifelor de primă.
Raportarea la alte state membre UE ar trebui să fie ghidată pe o raportare la contextul economic şi social în care evoluează acele ţări evoluează, consideră preşedintele FORT.

Domnia sa a afirmat: "Noi avem o putere de cumpărare a serviciilor obligatorii, cum este şi cel legat de RCA, mult mai redusă decât în Europa, pe fondul salariilor mult mai mici şi al unor operaţiuni comerciale cu profitabilitate mult mai mică (dacă mă refer la sectorul de transporturi auto), ori al unor tarife mult mai mici (dacă mă refer tot la acest sector). Astfel este evident că şi daunalitatea este mai mică în România în raport cu ţările europene, deoarece reparaţiile în România se fac la un nivel al preţurilor din service mai mic decât în UE şi evident că şi tarifele RCA trebuie să fie mai reduse, în corespondenţă cu aceste elemente, ori noi în 2016 ajunsesem la tarife care depăşeau de două-trei ori, dacă nu şi mai bine, media europeană a tarifelor pe segmentul RCA, la transporturile comerciale".

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:36

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Gura Vaii, cu sediul social in comuna Gura Vaii, satul Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau, cod postal 607220, telefon 0371/407.500, fax 0372/002.112, e-mail: primariaguravaii@yahoo.com, cod fiscal 4278108. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: - teren in suprafata de 316 mp, situat in intravilanul comunei Gura Vaii, satului Rotunda, nr. Cadastral 62185, CF 62185, apartinand domeniului privat al Comunei Gura Vaii, conform H.C.L. Comunei Gura Vaii nr. 09/22.01.2024, caietului de sarcini si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartimentul Achizitii Publice sau se poate consulta pe site-ul: www.uatcomuna guravaii.ro, sectiunea -Anunturi. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: de la Compartimentul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau in contul de trezorerie RO17 TREZ 0625 006X XX00 0079, deschis la Trezoreria Onesti, cod fiscal: 4278108. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 27.03.2024, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 04.04.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura Comunei Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 05.04.2024, ora 09.00, Comuna Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Judecatoria Onesti, cu sediul in municipiul Onesti, Str. Tineretului nr. 1, judetul Bacau, telefon 0234/311.913, fax 0234/326.170, e-mail: jud-onesti-reg@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 08.03.2024.
ANUNȚ DE LICITAȚIE. Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail: primaria_valealupului@yahoo.com, patrimoniu@comuna-valealupului.ro, organizează în data de 29.03.2024, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 16.000,00 mp, nr. cadastral 96128, CF nr. 96128, zona Dedeman. 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail: primaria_valealupului@yahoo.com, patrimoniu@comuna-valealupului.ro 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 16.000 mp, situat în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 96128, CF nr. 96128, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: gratuit 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 20.03.2024, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 29.03.2024, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 29.03.2024, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro PRIMAR, Florin-Liviu DULGHERU
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei