default

Dimensiune font:

Siretul Paşcani a învins insolvenţa!

| 20-02-2014 12:00

 O societate ieşeană a reuşit performanţa de a trece de la pierderi de milioane de lei la profit într-un singur an. Meritul îi aparţine firmei specializate care se ocupă de reorganizarea judiciară a societăţii. Controversele şi problemele nu au ocolit firma. Planul de reorganizare a fost contestat, la fel şi dreptul anumitor creditori de a vota.

 

 

Una dintre fostele „glorii comuniste” din Iaşi a reuşit să iasă învingătoare din lupta cu insolvenţa. Fabrică de renume la nivel naţional, prezentă de mai bine de 40 de ani pe piaţa de profil, Siretul SA Paşcani vede din nou lumina de la capătul tunelului. După o lungă şi anevoioasă perioadă de reorganizare judiciară, compania ieşeană a reuşit să încheie anul trecut pe profit.

Raportările financiare preliminare pentru anul 2013 arată că societatea a obţinut venituri din vânzări în sumă de 9,5 milioane de lei, în creştere faţă de anul 2012 când acestea au fost de 8,2 milioane de lei. Veniturile din exploatare ale companiei s-au ridicat la aproape 2 milioane de lei, iar rezultatul global pentru anul trecut a fost un profit de 18.164 de lei. Cu toate că suma nu este mare, aceasta reprezintă o evoluţie semnificativă comparativ cu cea din exerciţiul financiar anterior, când Siretul a raportat pierderi în valoare de nu mai puţin de 4,48 de milioane de lei.

Lungul drum de la insolvenţă la profit

Drumul producătorului de perdele de la insolvenţă la redresare nu a fost lipsit, însă, de probleme. Tribunalul Iaşi a respins în toamna anului trecut cererea privind aprobarea modificării planului de reorganizare a companiei păşcănene, propunând, în acelaşi timp, data de 29 octombrie pentru demararea planului prevăzut iniţial de Capital Insol SPRL, administratorul judiciar al societăţii. „Modificarea planului de reorganizare aprobat iniţial a fost justificată de scăderea cererii pentru toate categoriile de produse ale firmei, diminuarea sumelor încasate din piaţă, lipsa unor surse alternative de finanţare, dezinteresul acţionarilor în susţinerea producţiei şi imposibilitatea valorificării activelor nefuncţionale, evoluţia negativă a elementelor avute în vedere la întocmirea planului de reorganizare aprobat iniţial”, se arăta în constatarea instanţei. Confirmarea noului plan, însă, era condiţionată de o serie de aspecte ce nu au fost îndeplinite. Unul dintre acestea era ca minimum jumătate plus una dintre categoriile de creanţe menţionate în programul de plăţi acceptă sau sunt socotite că acceptă planul. Mai mult, după ce instanţa a verificat voturile exprimate, a descoperit că unul dintre creditori nu avea dreptul de a face acest lucru. Este vorba despre E.On Energie România, companie ce nu are de recuperat datorii de la Siretul SA, în tabelul creditorilor fiind înscrisă E.On Moldova Furnizare SA. 

Siretul Paşcani SA deţine un nivel scăzut de lichidităţi bancare, sub nivelul necesar asigurării ciclurilor de fabricaţie şi a plăţilor eşalonate aferente procedurii de insolvenţă. Prin vânzarea de active conform prevederilor planului de reorganizare societatea îşi va asigura un nivel suficient de lichidităţi bancare pentru onorarea obligaţiilor curente şi eşalonate”- Raportul administratorului Siretul SA

 

Înfiinţată încă din 1973, sub denumirea de Întreprinderea de Tricotaje şi Perdele Siretul, fabrica de textile a traversat o istorie tumultuoasă. Perioada de glorie a fost până în 1989, când avea peste 3.000 de salariaţi şi alte secţii la Frasin, în judeţul Suceava, şi la Târgu Frumos. În fiecare an era fabrică fruntaşă şi primea decoraţiile specifice ordinului muncitoresc. Produsele erau foarte căutate. Veniturile salariaţilor puteau ajunge să concureze cu cele ale directorilor, fiind calculate în funcţie de vechimea în muncă. În plus, existau prime trimestriale sau semestriale, aşa că era o mândrie să fii angajat al fabricii păşcănene.

 

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

 

 

 

ULTIMA ORA

 

 

 

 

 

 

ANUNŢ privind organizarea licitaţiei deschise în vederea atribuirii în folosinţă a PARCELELOR disponibile în perimetrul Parcului Industrial Miroslava. În conformitate cu legislaţia în vigoare şi în baza hotărârii Consiliului Local al comunei Miroslava, anexa 1 la HCL nr. 15 din 28.01.2016 privind aprobarea încheierii contractului de administrare al Parcului Industrial Miroslava între Comuna Miroslava şi SC Miroslava Industrial Parc SRL. SC MIROSLAVA INDUSTRIAL PARC SRL (societatea administrator a Parcului Industrial), cu sediul în judeţul Iaşi, comuna Miroslava, str. C. Langa, nr. 93, organizează în data de 01.03.2019, ora 11.00, licitaţie publică deschisă cu strigare în vederea atribuirii în folosinţă a mai multor parcele de teren cu următoarele suprafeţe: 2000mp, 19.331mp, 5051mp, 8537mp, 5000mp, 2000mp, 2700mp. Terenul este localizat în comuna Miroslava, sat Brătuleni, T14, şi face parte din Parcul Industrial Miroslava. Destinaţia parcelelor o reprezintă construcţia de hale/clădiri pentru activităţi de producţie şi/sau servicii. Durata maximă a contractului de folosinţă a parcelelor este de maxim 49 de ani de la data semnării contractului. Redevenţa minimă de pornire este de 0,9 euro/mp/an, preţ cu TVA inclus. Garanţia de participare la licitaţie este de 10.000 lei şi se depune/transferă în contul nr. RO03BRDE240SV10705792400 deschis în lei la BRD G.S.G. S.A. numele SC MIROSLAVA INDUSTRIAL PARC SRL. Documentaţia de licitaţie este disponibilă pe site-ul SC Miroslava Industrial Parc SRL www.miroslavaindustrial.ro sau la sediul SC Miroslava Industrial Parc SRL situat în sat Bratuleni, strada Basarabia nr. 4 Centrul de Afaceri World Vision Center, comuna Miroslava, judeţul Iaşi. Depunerea ofertelor se va face în perioada 18.02-27.02.2019, între orele 10.00-15.00 la punctul de lucru SC Miroslava Industrial Parc SRL situat în sat Bratuleni, strada Basarabia nr. 4 Centrul de Afaceri World Vision Center, comuna Miroslava, judeţul Iaşi. Evaluarea dosarelor şi ofertele publice se vor face în prezenţa ofertanţilor şi a comisiei de evaluare şi selecţie a ofertelor în data de 01.03.2019, ora 11.00, la punctul de lucru SC Miroslava Industrial Parc SRL din sat Bratuleni, strada Basarabia nr. 4 Centrul de Afaceri World Vision Center, comuna Miroslava, judeţul Iaşi. Perioada pentru care ofertanţii rămân angajaţi cu privire la termenii ofertei lor: minim 60 de zile. Relaţii suplimentare şi alte informaţii pot fi obţinute la sediul SC Miroslava Industrial Parc SRL, la numărul de telefon 0748663344 sau la adresa de mail office@miroslavaindustrial.ro
ALFA & OMEGA INSOLV IPURL, lichidator judiciar al debitoarei SC GANESHA DREAM S.R.L. – societate în faliment, dosar nr.4176/99/2017 aflat pe rolul Tribunalului Iaşi–Faliment, în temeiul dispoziţiilor Legii nr.85/2014, vinde prin licitaţie publică competitivă cu strigare următoarele bunuri: 1. Bun imobil – proprietate agroindustrială, (tip "ferma creştere suine") situată în extravilanul Com. Ibăneşti, punctul Condrea, T119, P3068/7; 3068/8, Jud. Vaslui, format din teren extravilan în sup. de 8.432 mp, Construcţia C1 în sup. de 98 mp, Construcţia C2 în sup. de 720 mp şi Construcţia C3 în sup. de 720 mp, dotate cu echipamente interior grajd creştere suine şi panouri fotovoltaice - Preţ de pornire 65% din valoarea de piaţă stabilită prin raportul de evaluare - 246.716 Euro (exclusiv TVA). 2. Bunuri mobile conform Raport de evaluare - Preţ de pornire 65% din valoarea de piaţă stabilită prin raportul de evaluare, astfel: Nr crt - Denumirea bunurilor - Buc - Preţ de pornire Lei – fără TVA 1 - Tractor DEUTZ-FAHR model AGROTON L720 DCR, fabricaţie 2012, nr. de identificare ZKDJ5904W0LD10250, serie motor 10999830 - 1 - 199.000 2 - Vidanja TESTORE model C160, fabricaţie 2015 - 1 - 50.895 3 - Semănătoare de plante praşitoare MA/AG PRECISA REALE D 6R, fabricaţie 2014, nr. de identificare 2141001 - 1 - 35.443 Licitaţiiile vor avea loc în zilele de 01,08,15 şi 22.03.2019 ora 12.00, la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iaşi, str. Sf.Lazăr, nr.4, bl.Peneş Curcanu, TR. 5, Etaj 1, Cabinet nr.13, Jud.Iaşi, Complex de Birouri "NH BUSINESS", putând participa orice persoană fizică sau juridică care va depune o ofertă care va conţine: - cerere de participare la licitaţie; - dovada achitării taxei de participare de 2.000 lei; - dovada achitării caietului de sarcini de 1.000 lei fără TVA–pentru bunul imobil; - dovada achitării cauţiunii de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, sumă care se va achita în contul colector deschis pe numele debitoarei la First Bank; - actele de identificare a persoanei juridice/fizice, împuternicire pentru persoana care reprezintă societatea cu menţiunea că are mandat de a licita indiferent de sumă, ştampila. Taxa de participare şi contravaloarea caietului de sarcini se vor achita în contul lichidatorului judiciar deschis la First Bank. În cazul în care creditorul garantat First Bank S.A. îşi exprimă intenţia de a adjudeca în contul creanţei bunul imobil, acesta va putea participa la licitaţiile organizate fără alte cheltuieli (taxă de participare la licitaţie, caiet de sarcini, cauţiunea de 10% etc.) şi fără a fi necesar a prezenta documentele de participare. Creditorul garantat poate adjudeca în contul creanţei bunul asupra căruia poartă garanţia sa la un preţ care se încadrează în strategia de valorificare aprobată de către creditori. Ofertele se vor depune la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iaşi, str. Sf.Lazăr, nr.4, bl. Peneş Curcanul, TR. 5, Etaj 1, Cabinet nr.13, Jud. Iaşi, cel târziu cu 1 zi lucrătoare înainte de ziua licitaţiei, până la ora 16.00. Ofertanţii care se înscriu la licitaţie, dar nu participă, pierd toate sumele avansate în vederea participării la licitaţie. Neplata preţului în termenul stabilit de 30 zile calendaristice de la data licitaţiei, duce la pierderea sumelor avansate pentru achiziţionarea bunurilor, care vor fi scoase din nou la vânzare în sarcina cumpărătorului. Oricine pretinde vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, sub sancţiunea decăderii, se va adresa lichidatorului judiciar şi va face dovada până în ziua licitaţei. Informaţii suplimentare la biroul lichidatorului judiciar sau tel: 0744520508, 0744994490; fax: 0332/814773, e-mail: alfa.omega.insolv@gmail.com
Românii din străinătate vor trebui să își declare veniturile în țară. De ce
14/02/2019 08:33

 ANAF doreste ca toti romanii care stau in străinătate mai mult de 183 de zile să isi declare veniturile.   În baza conventiilor europene, ANAf face schimb de informatii cu statele parten ...

Innovation Labs 2019 - tinerilor pasionaţi de inovare li s-a pregătit „scena”
13/02/2019 00:00

Innovation Labs 2019, programul de pre–accelerare pentru startup–uri tehnice, invită tinerii pasionaţi de tehnologie şi inovare digitală să işi transforme ideile in realitate la Hackathoanele ...

Iaşul, vizat de unul dintre cele mai importante concernuri din Turcia
13/02/2019 00:00

Reprezentanţii Universităţii Tehnice „Gheorghe Asachi” din Iaşi (TUIASI) s-au intalnit in cursul zilei de ieri cu o delegaţie a grupului Arçelik, unul dintre cele mai importante concernu ...

LOCURI DE MUNCĂ STRĂINĂTATE -    12  FEBRUARIE  2019
12/02/2019 09:00

  Dacă reprezinţi o agenţie de recrutare, poţi obţine mai multe informaţii despre publicarea anunţurilor contactand Departamentul de Publicitate al Ziarului EVENIMENTUL REGIONAL ...

Dezvoltatorii imobiliari din județul Iași
10/02/2019 08:44

              80% dintre dezvoltatorii imobiliari din judetul Iasi sunt deja partenerii nostri. Pentru o ofertă personalizată de promovare a proiectului imobiliar, ...

„ASF sprijină educaţia financiară pentru a impulsiona dezvoltarea pieţei asigurărilor”
05/02/2019 11:23

Prezent astăzi la evenimentul „Quo Vadis - Piaţa de asigurări in 2019”, organizat de DC NEWS, Leonardo Badea - preşedintele ASF, a declarat că, din punct de vedere al volumului de prime brute s ...

Autostrada Unirii, ignorată!  Asociaţiile civice ieşene vor să cheme Guvernul în judecată
01/02/2019 17:58

* Opoziţia acuză Guvernul că in proiectul de Lege a bugetului de stat pe anul 2019, lansat in dezbatere publică, nu este inclusă şi finanţarea pentru Autostrada Unirii * iniţiatorul Legii Autostrăzii U ...