Valentin Ionescu (ISF): Lichiditatea de pe bursa de valori, factor important privind cererea investitorilor pentru acțiuni

Valentin Ionescu

Dimensiune font:

| 25-05-2021 20:45

 

Prezent astăzi la Conferința digitală LIVE ”SMART INVESTMENT - Piața de Capital din România - nivelul următor” organizată de Gândul.ro,  Președintele Institutului de Studii Financiare, dl Valentin Ionescu, a declarat:

 „Criza pandemică a relevat o serie de provocări structurale pe termen lung în sectorul corporativ și pe piețele de capital. Faza de redresare și evoluția pe termen lung a sectorului corporativ românesc sunt dependente de accesul la o o gamă mai largă de opțiuni de finanțare, precum acțiuni și obligațiuni corporative și o piață de capital mai dinamică. În special, un echilibru mai bun între creditarea bancară tradițională și accesul întreprinderilor la surse de finanțare prin bursa de valori va contribui la avansarea integrării României în sistemul financiar european.

Nivelul de lichiditate de pe bursă este un factor important care influențează cererea investitorilor pentru acțiuni, deoarece o lichiditate mai mare reduce prima de risc a deținerii acțiunilor și crește eficiența mecanismului de descoperire a prețurilor. O piață lichidă poate contribui, de asemenea, la atragerea mai multor emitenți, care s-ar aștepta ca piața să-i coteze mai bine titlurile. Pe de altă parte nivelurile scăzute de lichiditate pot crește costul capitalurilor proprii pentru companiile care doresc să ridice capital, deoarece investitorii vizează o rentabilitate așteptată mai mare pentru a compensa riscul suplimentar de lichiditate redusă.
Pe lângă aspectele tehnice si cele de reglementare, un factor important în dezvoltarea pieței de capital îl reprezintă gradul de înțelegere a mecanismului de finanțare prin piața de capital pentru companiile din economie și nivelul de cunoștințe pe care persoanele fizice îl au cu privire la instrumentele financiare împreună cu posibilitățile de acces la aceste instrumente (incluziune financiară).
Toate aceste aspecte se pot îmbunătăți prin programe de educație financiară destinate companiilor, persoanelor fizice (adulților și elevilor) susținute în mod continuu de toți stakeholderii implicați (bursa, asociații profesionale, autorități samd). ISF împreună cu Autoritatea de Supraveghere Financiară desfășoară mai multe programe voluntare de educație financiară pentru toți cei interesați, atât pentru retail dar și pentru companiile interesate.
Studiile au arătat că există o corelație mai puternică între evoluțiile bune școlare și creșterea economică, corelația, însă, nu implică neapărat cauzalitate. În definitiv, îmbunătățirile educației și creșterea mai rapidă pot fi influențate de alți factori de țară, cum ar fi infrastructura instituțională, capitalul social, sau cultura. Corelația dintre școlarizare și creștere poate fi, de asemenea, determinată de „cauzalitatea inversă” de la creștere la educație, deoarece indivizii investesc mai mult în educație atunci când performanța și perspectivele de creștere ale economiei există.
În concluzie, se poate spune că atât educația, cât și experiența sunt necesare pentru dezvoltarea piețelor financiare, deși educația formală oferă un punct de plecare care este necesar pentru a reuși în demersurile viitoare.
Prin activitățile pe care le desfășoară, ISF ajută la formarea profesională care se împletește armonios, tot în cadrul institutului, cu educația financiară și cercetarea.”

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

%ANUNTSPECIAL%
Lichidatorul judiciar desemnat în dosarul nr. 200/89/2011, aflat pe rolul Tribunalului Vaslui şi C.E.C. Bank Sucursala Vaslui, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2006, privind procedura insolvenţei, precum şi a Codului de procedură civilă, a bunurilor din patrimoniul debitoarei S.C. „GENIALUL” S.R.L. Vaslui, cu sediul în mun. Vaslui, str. Alexandru cel Bun, bl. 187, sc. C, et. 2, ap. 12, judeţul Vaslui, cât şi terenul proprietatea lui Cordunianu Tudorel, după cum urmează: Nr. crt. DENUMIRE ACTIV, ADRESA, Componenţa/Observaţii, Valoare - lei- 1. Construcţia C2 – magazin, birou, spaţiu odihnă, Loc. Secuia, com. Muntenii de Jos, jud. Vaslui, suprafaţă construită 130,96 m.p., iar terenul pe care este amplasată construcţia nu aparţine debitoarei, 24.720,00 2. Bunuri mobile, Loc. Secuia, com. Muntenii de Jos, jud. Vaslui Vitrină frigorifică Mondial Elite, Rafturi PAL, Birou-masă PAL, Raft pâine lemn, Cântar electronic, Casă de marcat Datecs MP55A, 1.165,00. Preţul de pornire la licitaţie este cel de mai sus, iar vânzarea se va face conform hotărârii Adunării creditorilor din data de 23.03.2021. Vânzarea prin licitaţie publică pentru bunurile debitoarei va avea loc la data de 18.06.2021, ora 1000 şi se vor organiza 5 şedinţe săptămânale, respectiv la până la data de 16.07.2021. Până la data şi ora licitaţiei, ofertanţii vor depune la sediul lichidatorului judiciar dovada achitării taxei de participare de 5% din preţul de pornire al licitaţiei pentru bunurile mobile şi 2.000 lei din valoarea activului licitat, a garanţiei de participare la licitaţie de 30% din preţul de pornire al licitaţiei şi a caietului de sarcini, cât şi documentele de înfiinţare şi împuternicirea dată persoanei fizice de către persoana juridică pentru participare la licitaţie, iar pentru persoanele fizice buletinul de identitate. Preţul caietului de sarcini este 500,00 lei pentru bunurile imobile şi 50,00 lei pentru bunurile mobile şi este obligatoriu pentru participanţii la licitaţie. Neplata bunurilor la termenul stabilit prin procesul-verbal de licitaţie, duce la pierderea garanţiei de participare la licitaţie, cât şi a celorlalte sume achitate în contul bunurilor, iar bunurile vor fi scoase din nou la vânzare în contul adjudecatarului. Toţi cei care pretind vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, au obligaţia să anunţe lichidatorul judiciar înainte de data stabilită pentru vânzare. Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul lichidatorului judiciar din Huşi, str. 1 Decembrie nr. 32, localitatea Huşi, judeţul Vaslui sau la telefonul 0335/566.035, 0727/850.575, fax 0335/814.103. Lichidator judiciar, Estconsult I.P.U.R.L. Huşi
1. Informații generale privind autoritatea contractantă, în special denumirea, codul de identificare fiscală, adresa, numărul de telefon, fax și/sau adresa de e-mail, persoană de contact: Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Zemeș, str. Principală, nr. 200, Zemeș, judeţul Bacău, telefon 0234383037, fax 023438330, email adp@zemes.ro, persoană de contact Alupei Teofil. 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie închiriat: Spațiu nr. 1 (boxă), în suprafață de 16,03 m.p., ce face parte din imobilul Piață Zemeș, strada Principală nr.160, proprietate publică a Comunei Zemeș, pentru activități economice comerț sau servicii. Închirierea se face conform H.C.L. 82/17.05.2021, si O.U.G. nr. 57/2019. 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc in Caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: de pe site-ul www.zemes.ro sau de la sediul U.A.T. Comuna Zemeș. 3.2. Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul instituției de la care se poate obține un exemplar din documentația de atribuire: Compartimentul Administrare Domeniu Public si Privat, U.A.T. Comuna Zemeș, strada Principală nr. 200, de luni până vineri, între orele 08.00-13.00. 3.3. Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 10 lei, se poate achita numerar la casieria UAT Comuna Zemeș. 3.4. Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 14/06/2021, ora 13.00. 4. Informații privind ofertele: 4.1. Data-limită de depunere a ofertelor: 23/06/2021, ora 13.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura UAT Comuna Zemeș, strada Principală, nr. 200, județul Bacău. 4.3. Numărul de exemplare în care trebuie depusă fiecare ofertă: un exemplar. 5. Data și locul la care se va desfășura ședința publică de deschidere a ofertelor: 24/06/2020, ora 10.00, la sediul UAT Comuna Zemeș, str. Principală nr. 200, județul Bacău. 6. Denumirea, adresa, numărul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Bacău, Str. Ştefan cel Mare nr. 4, tel: 0234/514419, fax 0234/525211, email tr-bacau-info@just.ro. 7. Data transmiterii anunțului de licitație către instituțiile abilitate, în vederea publicării: 26/05/2021
EuroBusiness LRJ ”S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei ”FANYON”S.R.L., conform Hotărârii nr.120/02.04.2018, pronunțată în dosarul nr. 2172/113/2017, de către Tribunalul Brăila, organizează în zilele de 24.06.2021, 01.07.2021, 08.07.2021, respectiv 15.07.2021, ora 14:00, la sediul ales al lichidatorului judiciar din Bucuresti, Bd.Magheru, nr.31, et.1, cam.25, Sector 1, licitații în vederea valorificarii următoarelor bunuri imobile, proprietatea debitoarei: BUNURI IMOBILE, PREȚ DE PORNIRE LA LICITAȚIE (EUR, fără TVA), Proprietate imobiliară, cu destinație industrială, situată în Mun. Brăila, Calea Galați nr.146, Lot 2, Jud. Brăila, CF nr. 77045 a Mun. Brăila, compusă din: Teren intravilan, categoria curți–construcții, în suprafață de 96,00 mp, amplasat în Mun. Brăila, Calea Galați nr.146, Lot 2, Jud. Brăila, nr. cad. 77045,CF nr. 77045 a Mun. Brăila și Construcția C1-grup social, nr. cad. 77045-C1, CF nr. 77045 a Mun. Brăila, Sc la sol=93,00 mp și Sc desf=279,00 mp, cu regim de înălțime S+P+1E; 19.279,60. Proprietate imobiliară, cu destinație industrială, s ituată în Mun. Brăila, Str. Costache Negruzzi nr.63-65, Jud. Brăila, CF nr.72141 a Mun. Brăila, compusă din: Teren intravilan, categoria curți–construcții, în suprafață de 580,00 mp, amplasat în Mun. Brăila, Str. Costache Negruzzi nr.63-65, Jud. Brăila, nr.cad.3362, CF nr.72141 a Mun. Brăila, Construcția C1-spațiu producție și sediu, nr.cad.3362-C1, CF nr.72141 a Mun. Brăila, Sc la sol=367,89 mp și Sc desf=735,78 mp, cu regim de înălțime P+1E,Construcția C2-centrală electrică, nr.cad.3362-C2, CF nr.72141a Mun. Brăila, Sc la sol=13,99 mp, cu regim de înălțime P și Construcția C3-atelier, nr.cad.3362-C3, CF nr.72141 a Mun. Brăila, Sc la sol=36,67 mp, cu regim de înălțime P. 43.048,00. Proprietate imobiliară, teren și construcții cu destinație nerezidențială, situată în Localitatea Eforie Sud, Str. Eternității nr.1, Jud. Constanța, CF nr.102530 a localității Eforie Sud, compusă din: Teren intravilan în suprafață de 950,00 mp din acte (972,00 mp măsurat), amplasat în Loc.Eforie Sud, Str. Eternității, nr.1, Jud. Constanța, CF nr.102530 a localității Eforie Sud, nr.cad.102530, Construcția C1(construcție fără acte)-locuință, nr.cad.102530-C1, Sc=123,00 mp, Construcția C2(construcție fără acte)-magazie, nr.cad.102530-C2, Sc=8,00 mp, Construcția C3(construcție fără acte)-spații cazare, nr.cad.102530-C3,Sc=32,00 mp, Construcția C4-anexă gospodarească, nr.cad.102530-C4, Sc=43,00 mp, Construcția C5-umbrar, nr.cad.102530-C5, Sc=26,00 mp, Construcția C6-grup sanitar, nr.cad.102530-C4, Sc=10,00 mp; Construcția C7-anexă gospodarească, nr.cad.102530-C4,Sc=6,00 mp, Construcția C8-spații de cazare, nr.cad.102530-C8, Sc=90,00 mp, Construcția C9-magazie, nr.cad.102530-C9, Sc=5,00 mp, Construcția C10-spațiu comercial și locuință, nr. cad.102530-C10, Sc=57,00 mp și Construcția C11(construcție fără acte)-spații de cazare, nr.cad.102530-C11, Sc=58,00 mp. 79.807,60. Prețurile nu includ TVA, urmând a fi făcută aplicabilitatea dispozițiilor art.292, (alin.2),l it.F, din Codul Fiscal,în măsura aplicabilității. Toate condiţiile de participare la licitaţie şi condiţiile de adjudecare se regăsesc în caietul de sarcini care poate fi procurat on-line de la lichidatorul judiciar, contravaloarea acestuia fiind de 2.380,00 RON,TVA inclus, dovada achiziţiei acestuia fiind obligatorie pentru participarea la licitaţie, plata acestora efectuându-se în contul lichidatorului judiciar, nr.:RO93BUCU1031215949892RON,deschis la Alpha Bank Iaşi. Persoanele care doresc să se înscrie la licitaţie au obligaţia de a depune garanţia de participare la licitaţie de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, plata acesteia efectuându-se în lei, la cursul BNR din data plății în contul de lichidare al ”FANYON”S.R.L., nr.:RO76BUCU1032235342465RON, deschis în lei la Alpha Bank S.A. Înscrierile la licitație se pot face până în preziua licitaţiei, ora 14:00, scrisoarea de participare la licitaţie, împreună cu toate documentele menţionate în caietul de sarcini,urmând a fi trimise on-line pe adresele de e-mail :vanzari@lrj.ro și stefania.nitu@insolvency.ro.Vizitarea şi prezentarea activelor se poate face doar în conformitate cu prevederile legale în vigoare, în fiecare zi de luni până vineri, cu acceptul lichidatorului judiciar, la locul în care acestea se află. Lichidatorul judiciar va permite accesul ofertanţilor care vor achiziţiona caietul de sarcini, doar în prezenţa unui reprezentant al acestuia şi la solicitarea scrisă prealabilă însoţită de o programare în acest sens. Reprezentanţii lichidatorului judiciar vor furniza toate informaţiile suplimentare disponibile către cei care au achiziţionat caietul de sarcini.Vizualizarea activelor imobile este o condiție obligatorie pentru participarea la licitații. Informaţii suplimentare se pot obţine de pe site-ul lichidatorului judiciar.: www.lrj.ro, telefon: 0733.683.702, 0729.292.746, mail: vanzari@lrj.ro, office.is@lrj.ro, telefon:0737.242.544, mail: stefania.nitu@insolvency.ro, telefon: 0747.012.820, mail:paula.stoian@fanyon.ro.
Cinci schimbari majore de la 1 iulie. Masuri de relaxare, noi reguli de TVA si produse ce vor disparea definitiv din magazine
22/06/2021 00:09

 Mai sunt mai putin de doua saptamani pana la 1 iulie, cand sunt anuntate mai multe schimbari in domenii cruciale pentru cetateni. Urmeaza sa fie introdusa "contributia personala" in sistemul ...

Bitcoin, 3 defecte care îl împiedică să fie un mijloc de plată eficient
21/06/2021 21:13

Bitcoin, cea mai veche si in acelasi timp cea mai cunoscută criptomondă, incepe să fie criticată inclusiv de adeptii acestui sistem. Are defecte, chiar mari. Chiar si cel mai fluturat atribut, al anonimită ...

DATE OFICIALE: Care sunt cele mai BĂNOASE meserii din România
21/06/2021 20:18

În vreme ce milioane de romani duc un trai modest, permitandu-si un concediu abia o dată pe an, in tara noastră există si angajati care au venituri frumoase si care nu lucrează la stat. Conform INS, i ...

Bitcoin continuă să scadă după ce China a interzic criptominarea
21/06/2021 17:26

Valoarea bitcoin a continuat să scadă luni, pe fondul interdictiei criptominării in China, scrie Reuters. Luni, bitcoin a scăzut la 32.094 dolari, cel mai redus nivel din ultimele 12 zile, la aproape 50% f ...

Topul judeţelor cu cele mai mici şi cele mai mari pensii medii
21/06/2021 14:31

Topul judeţelor cu cele mai mici şi cele mai mari pensii medii Pensia medie lunară a crescut cu 1 leu in luna mai, faţă de luna precedentă, depăşind pentru prima oară suma de 1.600 de lei, potrivit da ...

Parcarea în Mamaia, cât o noapte de cazare. Iată și alternativele de transport local
21/06/2021 09:46

 Obisnuiesc să folosesc alternative de transport local atunci cand vine vorba despre vacantele pe care le programez, iar autoturismul personal este ultima alternativă. Din păcate, nu este vorba despre p ...

Începerea implementării proiectului finanțat  prin măsura “Granturi pentru capital de lucru acordate IMM-urilor”  pentru OŞELNIK SRL
21/06/2021 09:00

 Începerea implementării proiectului finantat prin măsura “Granturi pentru capital de lucru acordate IMM-urilor” pentru OŞELNIK SRL

HEAVY - PROJECTS - TRANSPORTS SRL anunta finalizarea proiectului
21/06/2021 09:00

 HEAVY - PROJECTS - TRANSPORTS SRL anuntă finalizarea proiectului “GRANT”

Salariul minim îi ţine pe mulţi români la limita sărăciei
18/06/2021 14:00

Luna iulie este luna scumpirilor. Creste pretul carburantilor, se scumpeste energia electrică pentru cei care nu au şi-au schimbat furnizorul, va creşte şi factura la gaz. Benzina standard ar putea ajunge ...

Popoarele amazoniene au salvat pădurea tropicală, lăsând-o nealterată timp de 5.000 de ani
18/06/2021 13:08

Relatia dintre oameni si pădurea tropicală amazoniană nu a fost intotdeauna una armonioasă. Ultimele cercetări sugerează că popoarele indigene din regiunea Putumayo au ajutat la cultivarea pădurii tropi ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei