Venituri din vânzări și profit în creștere în Q1 2022 pentru Antibiotice Iași

logo-antibiotice

Dimensiune font:

| 13-05-2022 12:56

 Astăzi, 13 mai 2022, Antibiotice SA (simbol ATB) a remis Bursei de Valori Bucureşti, raportul cuprinzând rezultatele economico-financiare aferente primului trimestru al anului 2022.

În perioada ianuarie-martie 2022 compania Antibiotice și-a desfășurat activitatea urmărind realizarea indicatorilor planificați prin  Planul de Organizare și Dezvoltare Strategică (PODS) pentru perioada 2021-2030 care vizează creșterea veniturilor și maximizarea profitabilității afacerii pe termen lung.

Antibiotice a obținut în Q1 2022 venituri din vânzări către distribuitori de 128,25 mil. lei, mai mari cu 54% în comparație cu valoarea planificată și cu 94% față de perioada similară a anului precedent (66,10 mil. lei).

Pe piața internă au fost obținute din valorificarea produselor 86,07 mil. lei, (cu 87% mai mare în comparație cu valoarea planificată), diferența de 42,18 mil lei obținându-se pe piețele internaționale (cu 14% mai mare în comparație cu valoarea planificată).

De asemenea, profitul brut înregistrat în Q1 2022 este de 11,4 mil. lei în creștere comparativ cu valoarea realizată în Q1 2021 (4,35 mil. lei).  Pentru perioada de raportare, profitul brut cumulat cu taxa clawback, respectiv 19,25 milioane lei, a determinat un randament al afacerii de 14%.

Totodată, măsurile întreprinse pentru realizarea obiectivului pe termen mediu de reducere a dependenței bancare, au determinat îmbunătățirea valorii indicatorului grad de îndatorare ajungând la 24,44% comparativ cu 28,38%, înregistrat în primul trimestru al anului 2021.

Aceste rezultate demonstrează faptul că Antibiotice a reușit în primul trimestru al anului 2022 să depașească țintele planificate privind vânzarea produselor, atât în România cât și pe piețele externe.

Antibiotice a înregistrat o creștere de vânzări în trendul pieței farmaceutice din România determintă de relansarea consumului de produse finite în perioada post-pandemie, prin strategii precum:

- vânzarea într-o structură de produse echilibrată, optimizată, ce realizează o profitabilitate superioară, atat pe segmentul hospital, cat si pe retail. Segmentul hospital, care deține o pondere semnificativă din vânzările companiei, a  înregistrat un ritm accelerat al vânzărilor dupa perioada pandemică, caracterizată de restricții privind accesul pacienților și tratarea afecțiunilor cu nevoie de internare;

- dezvoltarea și consolidarea strategiilor de brand (Nutriensa- gamă de suplimente alimentare) prin promovarea produselor pentru sănătatea familiei, creșterea calității vietii, având în vedere interesul crescut al publicului pentru o viață activă și sănătoasă. Astfel, vânzările produselor fără prescripție medicală ale companiei au înregistrat aceeași tendință de creștere, ajungând la o pondere de 26% din total vânzări.

Consolidarea vânzărilor pe piețele internaționale

Pe piețele externe, în teritoriile unde compania este prezentă, se observă o revenire treptată a consumului față de perioada similară a anului trecut. În acest context, Antibiotice și-a consolidat vânzările mai ales pentru produsele sterile injectabile pentru care este recunoscută ca un producător important la nivel mondial. Astfel, vânzările au fost susținute de continuitatea livrărilor de produse injectabile în zonele unde au fost câștigate licitații (SUA, UK). În același timp, una dintre principalele piețe ale companiei, Vietnam, optimizează vânzările realizate în ultimii ani, chiar dacă această piață s-a confruntat cu  multe perioade de lockdown și diverse restrictii impuse de pandemie.

În același timp, s-a consolidat vânzarea substanțelor active ale companiei pe plan internațional prin strategii de repoziționare zonală, Antibiotice menținându-se pe primul loc la nivel mondial pentru producția de Nistatină (substanță activă).

Revitalizarea producției de biofertilizatori 100% naturali

În condițiile în care se pune accent din ce în ce mai mult pe protejarea biosferei, a resurselor naturale, agricultura ecologică devine de mare interes. Adaptându-se acestui context, Antibiotice a revitalizat producția biofertilizatorului 100% natural Ecofertil P și își propune să investească în acest produs pentru a asigura o mare parte din consumul la nivel național, dar și pentru export în statele membre UE.

Dezvoltarea portofoliului de produse prin cercetare proprie și achiziții de licențe

Portofoliul de medicamente vandabil, autorizat în România și în teritoriile internaționale, numără peste 200 de produse și este orientat către dezvoltarea unor branduri în etape multianuale cât și creșterea ponderii produselor fără prescripție.

Cele două direcții pe care se axează strategia companiei Antibiotice pentru dezvoltarea portofoliului sunt rereprezentate de cercetarea proprie și achiziții licențe pentru produse noi. Astfel, Antibiotice dezvolta 28 de proiecte pe clase terapeutice principale, derulate prin  activitatea de cercetare-dezvoltare a companiei și peste 70 de proiecte de in-licensing (achiziții de licențe), având etape de derulare în cadrul direcției Business Development. Toate aceste proiecte vor contribui la dublarea cifrei de afaceri în anul 2030, fiind operabile începând cu perioada 2022-2025 în piețele țintă cu pondere importantă în veniturile totale.

Managementul modern al resurselor umane

Gestionarea eficientă, corectă și etică a resursei umane este una dintre principalele preocupări ale managementului companiei, fiind totodată unul dintre obiectivele prioritare din Planul de Organizare si Dezvoltare Strategică al Antibiotice. Astfel, în primul trimestru al anului 2022 s-au desfășurat o serie de acțiuni precum:

-       analiza și redefinirea structurilor organizatorice din cadrul companiei, adaptate la principiile moderne de resurse umane, corelate cu nevoia de business

-       adoptarea unor forme moderne de recrutare pentru creșterea gradului de remanență

-       echilibrarea sistemelor de salarizare în companie după natura joburilor și modernizarea sistemelor motivaționale adaptate la piața farmaceutică actuală

-       adaptarea pachetelor motivaționale în scopul atragerii și retenției angajaților valoroși (pozitii cheie) și creșterii gradului de retenție

-       managementul carierei angajaților și a planurilor de succesorat.

 

De asemenea, pentru susținerea dezvoltării și instruirea continuă a propriilor angajați, compania Antibiotice a înființat în primul trimestru 2022, “Academia a+”, o platformă axată pe programe de educație, inovație, susținere și dezvoltare a competențelor profesionale ale angajaților. Acest proiect urmărește dezvoltarea calitativă a structurii de resurse umane și adaptarea acesteia la noua configurație a platformei în perspectiva anilor 2028-2030.

O structură distinctă din cadrul “Academiei a+” este „Colegiul Tehnic a+”, un program prin care  Antibiotice își propune să investească în recrutarea și instruirea persoanelor vulnerabile din mediul rural pentru activitățile tehnice din cadrul companiei. În trimestrul I al acestui an s-a organizat o primă sesiune de recrutare și training pentru prima generație de operatori pe site-uri de produse farmaceutice.

 

Persoanele interesate de a afla mai multe informații, pot consulta Raportul la 31.03.2022 pe site-ul Bursei de Valori București, al Autorității de Supraveghere Financiară  sau pe pagina web a companiei Antibiotice SA (www.antibiotice.ro), secțiunea “Investitori > Informatii financiare > Raportări financiare”.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

ALFA & OMEGA INSOLV IPURL, lichidator judiciar al debitoarei MEGA EDILE IAȘI SRL – societate în faliment, dosar nr. 2517/99/2019 aflat pe rolul Tribunalului Iași–Faliment, în temeiul dispozițiilor Legii nr.85/2014, vinde prin licitație publică competitivă cu strigare următoarele active : Nr. crt. Denumire activ Buc Preț de pornire 90% (lei-fără TVA) 1. Mobilier 1 2.507 2. Bena cu descarcare centrala 1 1.877 3. Masina de curatat panouri 1 4.981 4. Masina de taiat 1 2.864 5. Masina de taiat caramida 1 2.951 6. Masina de fasonat 1 9.470 7. Aparat suduraMAX 403 1 10.434 8. Compresor de aer AB 300/808F 1 3.667 9. Masina de sudat carcase tip PILEMASTER IIIDF200/1500/12 si accesoriile aferente 1 554.088 10. Masina de confectionat etrieri tip TWINMASTER 12S, Model 031 si accesoriile aferente 1 355.857 11. Masina de fasonat 1 9.743 12. Compresor trifazat stationar AB300/808F 1 3.574 13. Masina de legat fier RB441T 1 8.228 14. Pistol sudura MIG,DC-00020 1 4.393 15. Radiocomanda macara 1 5.401 16. Bos furca macara auto 1 4.066 17. Uscator de aer prin refrigerare QNOM=900 L/M 1 3.001 18. Bena 1000 l descarcare centrala cu tub 1 3.646 Licitațiiile vor avea loc în zilele de 03,17.06.2022 respectiv 01 și 15.07.2022 ora 10.00, la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iași, Str. Maior Popescu Eremia nr. 1, Birou nr. 1, Jud. Iaşi, putând participa orice persoană fizică sau juridică care va depune o ofertă care va conţine :  cerere de participare la licitaţie;  dovada achitării taxei de participare de 595 lei;  dovada achitării cauţiunii de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, sumă care se va achita în contul colector RO25PIRB2400776062003000 deschis pe numele debitoarei la First Bank;  actele de identificare a persoanei juridice/fizice, împuternicire pentru persoana care reprezintă societatea cu menţiunea că are mandat de a licita indiferent de sumă, ştampila. Taxa de participare se va achita în contul lichidatorului judiciar RO33PIRB2400738563001000 deschis la First Bank. Cererile de participare se vor depune cu cel târziu cu 1 zi înainte de ziua licitaţiei, până la ora 16.00. Ofertanţii care se înscriu la licitaţie, dar nu participă, pierd toate sumele avansate în vederea participării la licitaţie. Neplata preţului în termen de 30 zile, duce la pierderea sumelor avansate pentru achiziţionarea bunurilor, care vor fi scoase din nou la vânzare în sarcina cumpărătorului. Oricine pretinde vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, sub sancţiunea decăderii, se va adresa lichidatorului judiciar şi va face dovada până în ziua licitaţiei. Informaţii suplimentare la biroul lichidatorului judiciar sau tel:0744520508,0744994490; fax:0332814773, e-mail: alfa.omega.insolv@gmail.com.
ALFA & OMEGA INSOLV IPURL, lichidator judiciar al debitoarei RESIDENT EST COM S.R.L. – societate în faliment, dosar nr. 5539/99/2020 aflat pe rolul Tribunalului Iași–Faliment, în temeiul dispozițiilor Legii nr. 85/2014, vinde prin licitație publică competitivă cu strigare următoarele bunuri: 1. Autoutilitară marca Ford, model Transit, fabricat în anul 2002, capacitate cilindrică 2.402 cmc, putere 66 kw, 90 CP, norma de poluare E3 - Preț de pornire 2.000 Euro reprezentând 100% din valoarea de piață/de lichidare stabilită prin raportul de evaluare. Licitațiile vor avea loc în zilele de 27.05.2022 respectiv 03, 10 și 17.06.2022 ora 10.00, la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iași, Str. Maior Popescu Eremia nr. 1, Birou nr. 1, Jud. Iaşi, putând participa orice persoană fizică sau juridică care va depune o ofertă care va conţine:  cerere de participare la licitaţie;  dovada achitării taxei de participare de 595 lei;  dovada achitării cauţiunii de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, sumă care se va achita în contul colector RO54PIRB2400764684002000 deschis pe numele debitoarei la First Bank;  actele de identificare a persoanei juridice/fizice, împuternicire pentru persoana care reprezintă societatea cu menţiunea că are mandat de a licita indiferent de sumă, ştampila. Taxa de participare se va achita în contul lichidatorului judiciar deschis la First Bank. Ofertele se vor depune la biroul lichidatorului judiciar cel târziu cu 1 zi lucrătoare înainte de ziua licitaţiei, până la ora 16.00. Ofertanţii care se înscriu la licitaţie dar nu participă, pierd toate sumele avansate în vederea participării la licitaţie. Neplata preţului în termenul stabilit de 30 zile calendaristice de la data licitaţiei, duce la pierderea sumelor avansate pentru achiziţionarea bunurilor, care vor fi scoase din nou la vânzare în sarcina cumpărătorului. Oricine pretinde vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, sub sancţiunea decăderii, se va adresa lichidatorului judiciar şi va face dovada până în ziua licitaţei. Informaţii suplimentare la biroul lichidatorului judiciar sau la: tel:0744520508, 0744994490; fax:0332814773, e-mail: alfa.omega.insolv@gmail.com.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Primaria Comunei Cotusca, Cotusca, Str. Principala nr. 116, judetul Botosani, telefon 0231/561.946, fax 0231/561.936, e-mail: primariacotusca@ yahoo.com, cod fiscal 3372157. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: a) teren in suprafata de 7.900 mp, din Parcela Cadastrala 677, lot 2, situat in comuna Cotusca, judetul Botosani, apartine domeniului public al Comunei Cotusca, conform caietului de sarcini; b) teren in suprafata de 680 mp, din Parcela Cadastrala 682, lot 2, situat in comuna Cotusca, judetul Botosani, apartine domeniului public al Comunei Cotusca, conform caietului de sarcini; c) teren in suprafata de 7.210 mp, din Parcela Cadastrala 682, lot 1, situat in comuna Cotusca, judetul Botosani, apartine domeniului public al Comunei Cotusca, conform caietului de sarcini; conform H.C.L. nr. 22/08.04.2022 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitarea scrisa, de la sediul Primariei Comunei Cotusca. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Registratura Primariei Comunei Cotusca, Cotusca, Str. Principala nr. 116, judetul Botosani. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei, se achita numerar la Casieria institutiei sau in contul concedentului: RO60 TREZ 1195 006X XX00 0330, deschis la Trezoreria Saveni, cod fiscal al concedentului 3372157. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 20.05.2022, ora 15.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 30.05.2022, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura Primariei Comunei Cotusca, Cotusca, Str. Principala nr. 116, judetul Botosani. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.05.2022, ora 12.00, la sediul Primariei Comunei Cotusca, Cotusca, Str. Principala nr. 116, judetul Botosani. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de contencios administrativ a Tribunalului Botosani, oras Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, e-mail: tr-botosani-reg@ just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 06.05.2022.
3.000 de lei, amenda pentru cei care nu s-au recenzat
28/05/2022 09:00

De luni, 30 mai, recensămantul populatiei intră intr-o altă etapă. Romanii se mai pot autorecenza doar pană vineri, apoi recenzorii vor bate din usă in usă pentru ca cei care nu au completat chestionarel ...

Consolidarea capacității unităților de învățământ preuniversitar de stat din comuna Popești, în vederea gestionării situației de pandemie generată de virusul SARS-COV-2, cod smis 148823,
28/05/2022 08:20

 COMUNICAT DE PRESA Data: 28.05.2022 Anunt de incepere proiect Consolidarea capacitătii unitătilor de invătămant preuniversitar de stat din comuna Popesti, in vederea gestionării situatiei de pande ...

Cerere de insolvență pe numele Nordis Management în contul unei datorii de 5,5 milioane de euro
27/05/2022 17:53

 Societatea Weststar Real Estate SRL Arad a depus astăzi, la Tribunalul Bucuresti, o cerere de intrare in insolventă pe numele Nordis Management SRL, cea mai importantă firmă din grupul dezvoltatorului ...

CURS BNR, 27 mai 2022. Este valabil în weekend și luni. Sunt ultimele informații de la Banca Centrală despre leu
27/05/2022 17:38

CURS BNR, 27 mai 2022. Sunt ultimele informatii de la Banca Natională a Romaniei. CURS BNR, 27 mai 2022. Euro a crescut astăzi la 4,9429 lei, cu 0,0006 lei. CURS BNR, 27 mai 2022. Dolarul continuă s ...

Preţul gazelor SCADE peste tot în Europa
27/05/2022 14:12

Preţurile de referinţă la gaze naturale in Europa au continuat să scadă vineri, indreptandu-se spre a treia săptămană de declin consecutiv, in urma diminuării temerilor privind intreruperea livrăril ...

Sindicaliştii de la Poşta Română au protestat astăzi în faţa Guvernului
27/05/2022 14:00

Sindicaliştii de la Poşta Romană au protestat astăzi in faţa Guvernului, solicitand majorarea salariilor şi păstrarea locurilor de muncă. Ultima creştere a veniturilor a avut loc anul trecut cand cond ...

 Banca Central Europeană anunță o corecţie în piaţa imobiliară
27/05/2022 11:45

  O inversare a evoluţiei pieţelor imobiliare din regiune a fost unul dintre principalele riscuri identificate de analiza semestrială a stabilităţii financiare a BCE, care a avertizat, de asemenea, c ...

Italienii vor realiza primii 21 de kilometri ai autostrăzii
27/05/2022 11:00

  Primul contract scos la licitatie de pe viitoarea autostradă a Moldovei A7 va fi semnat cu italienii de la Impresa Pizarotti, care intre 2014 si 2021 au lucrat la 17 km pe A10 Sebes - Alba Iulia, anunt ...

Auchan recrutează în județul tău: Hai în noua echipă Auchan Miroslava și bucură-te de nenumărate beneficii
27/05/2022 09:28

Cauti un loc de muncă stabil, care să te motiveze si să iti ofere noi provocări, sau pur si simplu iti doresti să faci o schimbare cu un job mai bun, mai aproape de casă? Noul supermarket Auchan Miroslava ...

VIDEO Podul peste Dunăre de la Brăila: A fost montat mai bine de jumătate din tablier. Cum arată acum
26/05/2022 16:12

 Podul peste Dunăre de la Brăila ar trebui să fie deschis la finalul anului, iar in această perioadă constructorul lucrează in prezent la montarea elementelor tablierului metalic suspendat. La acest ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei