default

Dimensiune font:

Aeroportul ieşean, un loc unde buturugile mici ameninţă carele mari

| 04-12-2018 12:13

 Dorian OBREJA

Conform datelor oferite de către Institutul Naţional de Statistică la începutul acestui an, Iaşul a ajuns pe locul doi în România, cu peste 370.000 de locuitori, iar ecartul faţă de oraşele cu care concurează la acest capitol creşte (Timişoara avea în jur de 330.000, iar Cluj-Napoca şi Constanţa – puţin peste 320.000).

Asta e prima veste bună. Înseamnă că municipiul atrage. Despre ce oferă şi cât produce el, cu cât contribuie la PIB – constituie alte subiecte, pe care le-am abordat cu alte prilejuri, sau urmează a o face şi care conferă o imagine nu la fel de demnă de laudă şi aspiraţii.

Problema e cum ajungi şi pleci de la Iaşi – şi ca turist ori om de afecri, dar, mai ales, ca „navetist”, ţinând cont de numărul mare al românilor siliţi să muncească „afară” şi care vor să vină acasă periodic. Pe şosea (în lipsa revoltătoare a unor autostrăzi), e un chin, doar de la Bucureşti (390 km) faci vreo 6-7 ore, dar, dacă venim de la Oradea (575 km), ajungi şi în 10 ore, dacă ai noroc. Despre trenuri, ce să mai vorbesc? Pe ultima rută, de exemplu, trebuie să rezişti cam 12 ore!

Rămâne, desigur. calea aerului. Pe cale de consecinţă, potrivit declaraţiilor unor oficialităţi de la Aeroportul Iaşi, „traficul de aici este în continuă creştere” - în octombrie acest an, a fost înregistrat pasagerul cu numărul 1.000.000 din 2018, cu o lună mai devreme faţă de anul anterior. Desigur, este loc de mai bine, dacă privim topul aeroporturilor din ţară, în care cel din Cluj-Napoca are bifaţi aproape 2.700.00 pasageri, iar cel din Timişoara, peste 1.600.000. Impresionantă e dinamica în perioada 2010-2016, procentul Timişoarei fiind de 2 la sută, al Clujului, de 83 la sută, iar al Iaşului, de 453 la sută! (detronat doar de cel al Craiovei, cu aproape 800 la sută). Numărul destinaţiilor şi curselor creşte de la lună la lună, conectând tot mai mult Iaşul de lume, ceea ce este lăudabil.

Numai că, aproape potrivit tradiţiei autohtone, sunt buturugi mici ce riscă să răstoarne carele mari. Într-o şedinţă a CJ Iaşi, s-a semnalat că pista se degradează, punând în pericol siguranţa aeronavelor şi, de aici, a pasagerilor.

Apoi, dacă este să dăm crezare unui articol apărut într-o publicaţie ieşeană :”parcarea nu este luminată noaptea, cardul nu poate fi introdus în parcometru, banda de bagaje e antică, toaletele sunt subdimensionate şi insalubre, monitoarele cu informaţii nu funcţionează, în staţia de taximetre e harababură”.

De câteva dintre aceste lucruri/adevăruri m-am convins cu ochii proprii. Cea mai revoltătoare şi presantă mi se pare a fi problema parcării, mult sub capacitatea necesară. La un asemenea trafic, e un adevărat infern să intri în ea, să găseşti loc şi apoi să ieşi. Iată de ce mulţi „băieţi deştepţi” preferă să parcheze, chiar maşini de fiţe, ca la ţară, mai la vale, pe marginea şuşelei. Circulă zvonuri despre proiecte fanteziste, precum o parcare subterană, sau unele foarte profitabile, o parcare privată. Dar, până la materializarea lor, ditamai Aeroportul Internaţional are o parcare de nivel maidan comunal, ceea ce e ruşinos!

Încă un lucru: durează mai mult de ajuns din Dacia la aeroport, cu maşina, decât la acesta din Bucureşti, cu avionul. De ce, dacă există proiectul unei şosele (Podul Sf.Ioan-Hotel Basarabia-Aeroport) care să facă cinste Iaşului şi scurteze distanţele şi timpii dintre acesta şi poarta sa aeriană de intrare, nu i se dă prioritate maximă?

P.S. Doar coincidenţa a făcut ca, exact ieri, să apară un articol despre proiectele de la aeroport...Sincer, mi-aş dori să se împlinească, dar rămân, deocamdată, cel puţin circumspect!

 


 

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

 

 

 

ULTIMA ORA

 

 

 

 

 

 

ANUNŢ privind organizarea licitaţiei deschise în vederea atribuirii în folosinţă a PARCELELOR disponibile în perimetrul Parcului Industrial Miroslava. În conformitate cu legislaţia în vigoare şi în baza hotărârii Consiliului Local al comunei Miroslava, anexa 1 la HCL nr. 15 din 28.01.2016 privind aprobarea încheierii contractului de administrare al Parcului Industrial Miroslava între Comuna Miroslava şi SC Miroslava Industrial Parc SRL. SC MIROSLAVA INDUSTRIAL PARC SRL (societatea administrator a Parcului Industrial), cu sediul în judeţul Iaşi, comuna Miroslava, str. C. Langa, nr. 93, organizează în data de 01.03.2019, ora 11.00, licitaţie publică deschisă cu strigare în vederea atribuirii în folosinţă a mai multor parcele de teren cu următoarele suprafeţe: 2000mp, 19.331mp, 5051mp, 8537mp, 5000mp, 2000mp, 2700mp. Terenul este localizat în comuna Miroslava, sat Brătuleni, T14, şi face parte din Parcul Industrial Miroslava. Destinaţia parcelelor o reprezintă construcţia de hale/clădiri pentru activităţi de producţie şi/sau servicii. Durata maximă a contractului de folosinţă a parcelelor este de maxim 49 de ani de la data semnării contractului. Redevenţa minimă de pornire este de 0,9 euro/mp/an, preţ cu TVA inclus. Garanţia de participare la licitaţie este de 10.000 lei şi se depune/transferă în contul nr. RO03BRDE240SV10705792400 deschis în lei la BRD G.S.G. S.A. numele SC MIROSLAVA INDUSTRIAL PARC SRL. Documentaţia de licitaţie este disponibilă pe site-ul SC Miroslava Industrial Parc SRL www.miroslavaindustrial.ro sau la sediul SC Miroslava Industrial Parc SRL situat în sat Bratuleni, strada Basarabia nr. 4 Centrul de Afaceri World Vision Center, comuna Miroslava, judeţul Iaşi. Depunerea ofertelor se va face în perioada 18.02-27.02.2019, între orele 10.00-15.00 la punctul de lucru SC Miroslava Industrial Parc SRL situat în sat Bratuleni, strada Basarabia nr. 4 Centrul de Afaceri World Vision Center, comuna Miroslava, judeţul Iaşi. Evaluarea dosarelor şi ofertele publice se vor face în prezenţa ofertanţilor şi a comisiei de evaluare şi selecţie a ofertelor în data de 01.03.2019, ora 11.00, la punctul de lucru SC Miroslava Industrial Parc SRL din sat Bratuleni, strada Basarabia nr. 4 Centrul de Afaceri World Vision Center, comuna Miroslava, judeţul Iaşi. Perioada pentru care ofertanţii rămân angajaţi cu privire la termenii ofertei lor: minim 60 de zile. Relaţii suplimentare şi alte informaţii pot fi obţinute la sediul SC Miroslava Industrial Parc SRL, la numărul de telefon 0748663344 sau la adresa de mail office@miroslavaindustrial.ro
ALFA & OMEGA INSOLV IPURL, lichidator judiciar al debitoarei SC GANESHA DREAM S.R.L. – societate în faliment, dosar nr.4176/99/2017 aflat pe rolul Tribunalului Iaşi–Faliment, în temeiul dispoziţiilor Legii nr.85/2014, vinde prin licitaţie publică competitivă cu strigare următoarele bunuri: 1. Bun imobil – proprietate agroindustrială, (tip "ferma creştere suine") situată în extravilanul Com. Ibăneşti, punctul Condrea, T119, P3068/7; 3068/8, Jud. Vaslui, format din teren extravilan în sup. de 8.432 mp, Construcţia C1 în sup. de 98 mp, Construcţia C2 în sup. de 720 mp şi Construcţia C3 în sup. de 720 mp, dotate cu echipamente interior grajd creştere suine şi panouri fotovoltaice - Preţ de pornire 65% din valoarea de piaţă stabilită prin raportul de evaluare - 246.716 Euro (exclusiv TVA). 2. Bunuri mobile conform Raport de evaluare - Preţ de pornire 65% din valoarea de piaţă stabilită prin raportul de evaluare, astfel: Nr crt - Denumirea bunurilor - Buc - Preţ de pornire Lei – fără TVA 1 - Tractor DEUTZ-FAHR model AGROTON L720 DCR, fabricaţie 2012, nr. de identificare ZKDJ5904W0LD10250, serie motor 10999830 - 1 - 199.000 2 - Vidanja TESTORE model C160, fabricaţie 2015 - 1 - 50.895 3 - Semănătoare de plante praşitoare MA/AG PRECISA REALE D 6R, fabricaţie 2014, nr. de identificare 2141001 - 1 - 35.443 Licitaţiiile vor avea loc în zilele de 01,08,15 şi 22.03.2019 ora 12.00, la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iaşi, str. Sf.Lazăr, nr.4, bl.Peneş Curcanu, TR. 5, Etaj 1, Cabinet nr.13, Jud.Iaşi, Complex de Birouri "NH BUSINESS", putând participa orice persoană fizică sau juridică care va depune o ofertă care va conţine: - cerere de participare la licitaţie; - dovada achitării taxei de participare de 2.000 lei; - dovada achitării caietului de sarcini de 1.000 lei fără TVA–pentru bunul imobil; - dovada achitării cauţiunii de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, sumă care se va achita în contul colector deschis pe numele debitoarei la First Bank; - actele de identificare a persoanei juridice/fizice, împuternicire pentru persoana care reprezintă societatea cu menţiunea că are mandat de a licita indiferent de sumă, ştampila. Taxa de participare şi contravaloarea caietului de sarcini se vor achita în contul lichidatorului judiciar deschis la First Bank. În cazul în care creditorul garantat First Bank S.A. îşi exprimă intenţia de a adjudeca în contul creanţei bunul imobil, acesta va putea participa la licitaţiile organizate fără alte cheltuieli (taxă de participare la licitaţie, caiet de sarcini, cauţiunea de 10% etc.) şi fără a fi necesar a prezenta documentele de participare. Creditorul garantat poate adjudeca în contul creanţei bunul asupra căruia poartă garanţia sa la un preţ care se încadrează în strategia de valorificare aprobată de către creditori. Ofertele se vor depune la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iaşi, str. Sf.Lazăr, nr.4, bl. Peneş Curcanul, TR. 5, Etaj 1, Cabinet nr.13, Jud. Iaşi, cel târziu cu 1 zi lucrătoare înainte de ziua licitaţiei, până la ora 16.00. Ofertanţii care se înscriu la licitaţie, dar nu participă, pierd toate sumele avansate în vederea participării la licitaţie. Neplata preţului în termenul stabilit de 30 zile calendaristice de la data licitaţiei, duce la pierderea sumelor avansate pentru achiziţionarea bunurilor, care vor fi scoase din nou la vânzare în sarcina cumpărătorului. Oricine pretinde vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, sub sancţiunea decăderii, se va adresa lichidatorului judiciar şi va face dovada până în ziua licitaţei. Informaţii suplimentare la biroul lichidatorului judiciar sau tel: 0744520508, 0744994490; fax: 0332/814773, e-mail: alfa.omega.insolv@gmail.com
Încurcate sunt...autostrăzile domnilor şi doamnelor!
12/02/2019 00:00

La prima vedere, o ştire apărută in presa de ieri, vine, prin titlul ei – „Guvernul şi-a asumat construcţia autostrăzii A 8 pană in anul 2016” - să insufle ceva speranţă locuitoril ...

Cine investeşte într-o poiană de rai?
11/02/2019 00:00

M-a interesat, dintotdeauna, fenomenul ce ar putea fi sintetizat in bineştiuta expresie „omul sfinţeşte locul”, după cum m-a intristat reversul medaliei, adică situaţia in care un om/grup de o ...

Anomalii fel de fel, de la Iaşi pân’la Bruxelles
06/02/2019 00:01

Potrivit dicţionarelor, anomalia poate să insemne o abatere de la normal, de la regulă sau chiar un defect patologic. Anomalii pot fi considerate, de ce nu?, şi formele fără fond (sintagmă care, potrivi ...

Milion(I)aşul - mulţi, da’ săraci...
05/02/2019 00:00

Cand nu se pot lăuda/impăuna cu oarece realizări, roade ale iniţitivelor şi activităţilor proprii (situaţie ce poate fi consemnată mult mai des decat ne-am dori), autorităţile locale de pe cuprinsul ...

Trenule, maşină mică, cine te vrea nimică?
29/01/2019 08:43

Am mai scris, nu de mult, despre lucrurile grave ce se intamplă pe căile ferate din ţara noastră, oferind şi date semnificative pentru o asemenea afirmaţie, precum şi posibile explicaţii. Nu credeam s ...

Săracii noştri sunt mai săraci ca ai lor...
22/01/2019 00:00

  Dorian OBREJA Aşa, dacă mergem pe străzi şi ne uităm la maşinile care trec ori sunt parcate, dacă intrăm prin mall-urile ce impanzesc in număr din ce in ce mai mare tot mai multe localităţi, ...

To be or not to B(r)E(xit)?
21/01/2019 08:19

    Dorian OBREJA   Mai intai e nevoie, pentru cei mai puţin familiarizaţi cu subiectul „Brexit” (termenul traducandu-se prin „British exit” din UE), de o incurs ...

Creşterea intoleranţei = scăderea gradului de civilizaţie
15/01/2019 00:00

Dacă şi pentru cine mai era nevoie, aş incepe amintind că toleranţa este definită drept „un termen social, etic şi religios aplicabil unei colectivităţi sau unui individ, care defineşte respectu ...

Limba şi literatura română, braţ la braţ, spre final?
14/01/2019 00:00

Într-o reccntă luare de poziţie pe o reţea de socializare, scriitorul Nichita Danilov deplangea declinul literaturii, sub titlul „Amurgul cărţilor”, afirmand că asistăm la finalul epoc ...

Ce ar putea fi în lume în 2019
08/01/2019 11:04

Dacă titlul de mai sus ar fi o intrebare, răspunsul ar varia funcţie de „in gura cui” ne-am uita. Astfel, dacă este să ne luăm după celebrul Nostradamus (vieţuind in urmă cu peste jumătat ...