Maşinile mai vechi să circule doar noaptea? În noaptea minţii!
Dimensiune font:
Dorian OBREJA
Să fiu bine înţeles, chiar de la începutul acestor rânduri: sunt un partizan necondiţionat al tuturor măsurilor – logice şi realiste! – ce pot şi trebuie să fie luate pentru a combate poluarea.
Aceasta cu atât mai mult cu cât locuiesc în Iaşi: nu numai că nu mă mândresc câtuşi de puţin cu faptul că acesta, conform unor măsurători/date mai vechi, dar şi foarte recente - deci avem de a face cu o constanţă -, este cel mai poluat oraş din România (şi să nu credeţi că doar prin unele zone, ci chiar şi acolo unde am crede că e cel mai pur aer: astfel, s-a constatat că valorile poluării în Bucium, altădată unul dintre plămânii verzi ai oraşului sunt mai mari decât în India), dar sunt şi extrem de îngrijorat pentru sănătatea mea, a celor dragi, a tuturor ieşenilor, în general. Mi se pare absolut revoltător şi inadmisibil să fim îmbolnăviţi cu bună ştiinţă - şi rea-credinţă, adică premeditat şi continuu!
Potrivit specialiştilor, traficul intens (deci gazele de eşapament), inclusiv cel greu, ce ar trebui direcţionat în exclusivitate pe şoseaua de centură, şantierele de construcţii, coşurile industriale (câte mai sunt...) şi, atenţie!, încălzirea rezidenţială contribuie cel mai mult la o asemenea poluare, pulberile în suspensie şi ozonul de nivelul pământului afectând cel mai grav sănătatea noastră. Avem, aşadar, explicaţia faptului că tot mai mulţi ieşeni suferă de cancere pulmonare, bronşite acute şi cronice, boli cardiovasculare, crize de astm, alergii, alte maladii ale căilor respiratorii, precum şi, poate nu ştiaţi, până şi afecţiuni ale aparatului reproducător!!!
Prin urmare, situaţia este cunoscută, sun toate aspectele şi cu toate problemele ei. Ca orice probleme, şi acestea ar putea avea soluţii; ba, mai mult, ar trebui ca factorii de răspundere din administraţie (plus diferite agenţii şi alte entităţi) să fi trecut/să treacă rapid la aplicarea lor.
Nu am văzut sau auzit, însă, nimic despre măsuri luate pentru rezolvare în cazul dirijării traficului greu, a şantierelor de construcţii (sumedenie prin tot oraşul) sau a încălzirii rezidenţiale.
Unora li s-a căşunat exclusiv pe traficul autoturismelor în oraş. Şi s-a ajuns la un proiect de hotărâre conform căruia maşinile sub „euro 5” vor avea voie să circule doar noaptea, în intervalul 22-6.
Dar nu se ţine cont de structura parcului auto al ieşenilor. în condiţiile în care peste 90 la sută dintre maşinile înmatriculate în ultimii (zeci de) ani sunt vechi, câţi ar mai putea circula ziua?
Mi se pare absolut necinstit ca, după ce o lungă perioadă de vreme, Occidentul să fi transformat (cu complicitatea cointeresată a guvernanţilor care s-au perindat la Bucureşti) ţara noastră într-un cimitir de maşini, ca, în circumstanţele în care românii (deci şi ieşenii) sunt cei mai săraci europeni, să ni se impună asemenea măsuri discriminatorii, sau, culmea cinsimului, cumpărarea de maşini noi.
Este nevoie, într-un asemenea subiect, nu de o „consultare a populaţiei” formală, ci de un referendum - organizat rapid şi cât mai corect!
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau