Evaluare Naţională, 2019 - De 35 de ori 10!
Dimensiune font:
* Iaşul îşi consolidează poziţia de centru educaţional de prestigiu * cu cele 35 de medii de 10, Iaşul ocupă locul al doilea, după Bucureşti, care are 48 de medii, dar înaintea altor judeţe importante, precum Cluj - 28 medii de 10, Dolj - 26, Constanţa - 24, Timiş – 22 * 357 de elevi ieşeni au obţinut medii peste 9,50 * în celelalte judeţe ale Regiunii de Nord-Est, numărul de medii de 10 a fost destul de mare, raportat la anii anteriori: Suceava şi Bacău - câte 13 medii de 10, Botoşani - 8, Neamţ şi Vaslui - câte 5 * cele mai slabe rezultate au fost la Vaslui
Au fost afişate notele la examenul de Evaluare Naţională! Iaşul, ca de obicei, se află în topul naţional, cu 35 de medii de 10 ocupând a doua poziţie. Cele mai multe au fost obţinute de elevi de la Colegiul Naţional şi Colegiul Naţional „Emil Racoviţă”, câte 11, Colegiul „C.Negruzzi” - 4, Şcoala Gimnazială „Alexandru cel Bun” - două, Colegiul Naţional „Mihail Sadoveanu” Paşcani - două, Colegiul Naţional de Artă „Octav Băncilă” - o medie de 10, Liceul de Informatică „Grigore Moisil” - o medie, Şcoala Gimnazială „Alecu Russo” - o medie.
Totodată, 357 de elevi ieşeni au obţinut medii peste 9,50! 77,44 la sută dintre elevi au obţinut medii peste 5. În anul şcolar anterior, în judeţul Iaşi s-au înregistrat, înainte de contestaţii, un număr de 32 de medii de 10. „Reuşitele elevilor noştri, absolvenţi ai clasei a VIII-a, la Evaluarea naţională ne bucură şi în acelaşi timp ne confirmă faptul că strategiile noastre educaţionale la nivelul inspectoratului, precum şi al şcolilor, reuşesc să producă succes şi motivaţie pentru învăţare, procentele ridicate ale elevilor cu nota 10 la ambele probe, situând Iaşul pe locul II la nivel naţional, după Bucureşti. Cele două simulări organizate pe parcursul anului şcolar, competenţa şi implicarea profesorilor de limba română şi matematică s-au întâlnit în mod fericit cu o motivaţie superioară a elevilor pentru cunoaştere, dar şi cu dorinţa acestora de a avea şanse crescute la admiterea în învăţământul liceal şi profesional”, a punctat prof. dr. Genoveva Farcaş, inspector şcolar general.
Rezultatele în judeţul Iaşi depăşesc, aşa cum s-a întâmplat în fiecare an, media naţională, care este de 80,6% la limba română şi de 62,7% la matematică.
„Decariştii” din Moldova
În celelalte judeţe ale Regiunii de Nord-Est, numărul de medii de 10 a fost destul de mare, raportat la anii anteriori: Suceava şi Bacău - câte 13 medii de 10, Botoşani - 8, Neamţ şi Vaslui - câte 5.
Media generală obţinută în cadrul Evaluării Naţionale are o pondere de 80% în calculul mediei pe baza căreia se realizează admiterea în clasa a IX-a.
La Suceava, au participat 6.161 de elevi, iar procentul mediilor peste 5 a fost de 74,04. Note de 10 au fost la Suceava, Rădăuţi, Fălticeni şi Câmpulung Moldove,esc, dar şi în mediul rural. La Bacău, 13 elevi din judeţ au reuşit să obţină media 10.00 la Evaluarea Naţională, după ce au predat teze perfecte atât la limba română, cât şi la matematică. Cei mai mulţi „decarişti”, 7 la număr, provin de la şcoli din municipiul Bacău. Medii de 10 au mai obţinut trei elevi din Oneşti, doi din Moineşti şi unul din Târgu Ocna. La polul opus, la nivelul judeţului au fost înregistrate şi 7 medii de 1.00, ceea ce înseamnă că elevii au predat lucrările goale, fără să rezolve măcar una dintre cerinţele subiectelor de la examen. La Evaluarea Naţională de anul trecut, 17 elevi din judeţ au obţinut media generală 10 (zece).
La Botoşani, rezultatele la Evaluarea Naţională, înainte de contestaţii, arată că 63,29% dintre candidaţi au obţinut medii peste 5.00. Din cei 3.844 de candidaţi ce au susţinut ambele probe, 2.433 au medii peste cinci. La examenul de anul trecut, rata de promovare înainte de contestaţii a fost de 69,26%. 8 elevi au obţinut media 10, cele mai multe (5) fiind la Colegiul „Mihai Eminescu” Botoşani.
La Neamţ, doi elevi de la Colegiul Naţional „Roman Vodă” din Roman au obţinut note maximela cele două probe, pe listă mai este un elev de la Şcoala Gimnazială nr. 2 Piatra Neamţ şi câte unul de la Colegiul „Petru Poni” din Roman şi Colegiul Naţional „Petru Rareş” Piatra Neamţ. Mai sunt înregistrate 382 de medii între 9 şi 9,99. 93 de elevi au obţinut medii între 1 şi 1,99, 234 între 2 şi 2,99, 405 între 3 şi 3,99, 557 între 4 şi 4,99 şi 621 între 5 şi 5,99. Per total, 1. 289 de elevi de clasa a VIII-a au obţinut note sub 5, dintr-un total de 4.093 de elevi care au susţinut acest examen. În 2018, au fost înregistrate 6 medii de 10 şi 1299 cu note mai mici de 5 din cei 4058 prezenţi în sălile de examinare. În acest an, un elev a fost eliminat de la proba de matematică a examenului de Evaluare Naţională. Elevul de la Colegiul Naţional „Roman Vodă” din municipiul Roman a fost prins cu fiţuică şi dat afară din examen.
Dezastru la Vaslui
La Vaslui, rezultatele din acest an sunt printre mai slabe dintre cele înregistrate din 2014 încoace. Procentul de medii peste 5 al elevilor vasluieni este de doar 65,10%, asta fără a ţine cont de absenteism; altfel, acest procent ar scade la doar 60,48%, cu peste 6% mai slab ca anul trecut. Nu mai puţin de 242 de elevi din totalul de 3.502 înscrişi au absentat la ambele probe, lor adăugându-li-se alţi 7 elevi care au susţinut prima probă, cea la limba şi literatura română, unul dintre ei, din Rebricea, obţinând chiar o notă acceptabilă, 5,90. Matematica a fost şi proba la care s-au obţinut cele mai slabe rezultate, în medie, notele acordate fiind cu circa o treime mai mici decât cele de la proba la limba şi literatura română.
2.561 candidaţi, 78,74% dintre cei care s-au prezentat, au reuşit să ia medii peste 5 la proba de limba şi literatura română. Spre deosebire de matematică, unde nu doar că procentul de „promovabilitate” a fost de doar 52,81%, dar şi numărul de note maxime a fost mai mic, 23, faţă de 26 de note de 10. Din punct de vedere statistic, 1.143 dintre candidaţii care s-au prezentat la examen nu au reuşit să obţină medii de minim 5, iar dintre cei care au „promovat” acest examen, 564 au obţinut medii între 5,00 şi 5,99, 535 de candidaţi au avut media între 6,00 şi 6,99, 480 – între 7,00 şi 7,99, alţi 349 de elevi, între 8,00 – 8,99, şi doar 185 dintre absolvenţii de gimnaziu vasluieni, faţă de 213 de candidaţi, anul trecut, au reuşit să obţină medii peste 9! Dintre acestia, 5 elevi au reuşit să obţină media maximă.
Între primii cei mai buni elevi vasluieni s-a situat şi o absolventă a unei şcoli din mediul rural, Roxana Georgiana Asavei, care a urmat cursurile Şcolii gimnaziale „Mihai Eminescu” din Laza şi care acum, cu o medie de 9,90 nu doar că s-a clasat pe locul 7 între cei mai buni elevi vasluieni, dar are acum şansa să poată urma cursurile oricărui liceu de elită. Din păcate, între primii 100 de absolvenţi de gimnaziu vasluieni cu cele mai mari medii obţinute, se mai numără doar alţi 8 elevi provenind de la şcoli din mediul rural: Pogoneşti, Dumeşti, Pungeşti, Stănileşti, Viişoara, Deleşti, Codăeşti şi Vutcani.
Media obţinută la examenul de capacitate are o pondere de 80% din media de admitere la liceu, iar media generală de absolvire a claselor V-VIII are o pondere de 20%.
Reguli la contestaţii
După afișarea primelor rezultate la Evaluarea Națională, elevii nemulțumiți de note au putut depune contestații. Profesorii evaluatori au la dispoziție trei zile pentru soluționarea contestațiilor, iar rezultatele finale vor fi afișate pe 29 iunie. Fiecare lucrare de examen este corectată și punctată de către doi profesori, care lucrează în săli separate, potrivit edupedu.ro. Evaluarea lucrărilor de examen se face „cu respectarea strictă a baremului”, pe baza unui punctaj pe scara 1-100; se acordă 90 de puncte pentru răspunsurile corecte și complete și 10 puncte din oficiu. După evaluare, fiecare profesor stabilește nota prin împărțirea la 10 a punctajului obținut de elev, fără rotunjire, și o trece pe lucrare.
Dacă diferența dintre notele date de cei doi profesori evaluatori este mai mică sau egală cu 1 punct, atunci notele se trec pe lucrare cu cerneală roșie și cei doi semnează. Nota finală este calculată de președintele comisiei de examen (adică de director sau directorul adjunct al școlii) și reprezintă media aritmetică cu două zecimale a notelor acordate de cei doi profesori evaluatori, fără rotunjire. Nota finală este trecută pe lucrare de către președintele comisiei, în prezența profesorilor evaluatori, și este înregistrată în catalogul evaluării naționale, prevede Ordinul privind organizarea și desfășurarea Evaluării Naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a în anul școlar 2018-2019. Dacă diferența dintre notele puse de cei doi profesori evaluatori este mai mare de 1 punct, atunci lucrarea va fi recorectată de alți doi profesori evaluatori numiți de președintele comisiei. Nota finală este apoi calculată luând în considerare cele 4 (patru) note, după eliminarea celor două note/valori extreme, ca medie aritmetică cu două zecimale, fără rotunjire, a celor două note/valori centrale. Media rezultată reprezintă nota finală care se trece pe lucrare și este înregistrată în catalogul evaluării naționale. Sub nota finală semnează cei patru evaluatori și președintele comisiei. După ce sunt corectate toate lucrările de la examene, comisia din centrul zonal de evaluare calculează pentru fiecare elev media generală la evaluarea națională, ca medie aritmetică, cu două zecimale, fără rotunjire, din notele obținute la probe. Metodologia de Evaluare statuează că președintele comisiei de examen și secretarul din centrul zonal de evaluare sunt obligați să asigure, pentru fiecare disciplină la care se organizează evaluarea, o sesiune de instruire pentru evaluatori. Scopul instruirii este de a diminua diferențele dintre evaluatori în aplicarea baremului de evaluare și de notare. „Se interzic interpretările personale și efectuarea de modificări în baremul de evaluare și de notare”, prevăd regulile de examen.
Maura ANGHEL
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau