EVE Online Trinity

default

Dimensiune font:

| 22-10-2012 14:13

EVE Online Trinity

„Welcome, I\'m Aura, your electronic assistant"

 

Acestea sunt primele cuvinte pe care le-am auzit in joc. Debusolat, doar cu imaginea unei nave micute in fata mea, asteptam ca vocea fatucii electronice sa imi spuna ce si cum. Şi incepe sa imi spuna: "Fa click acolo, misca mouse-ul asa, selecteaza aia, fa aia". Faceam mecanic tot ce imi spunea si vazui ca e bine. M-a trimis intr-o statie, mi-a mai explicat una alta, m-a pus sa vorbesc cu un agent, care mi-a dat o misiune, m-a trimis pachet sa duc misiunea la capat. Incet, incet, controlul navei, care poate parea stupid daca e povestit la o bere pe terasa, incepe sa imi devina familiar. Ascultam cuminte tot ce imi spunea Aura si am descoperit cam ce se poate face cu fiecare din iconitele din stanga. Incepe sa fie frumos, am descoperit canalul de chat "Local" in stanga jos si ma uitam la ce discuta omuletii. Dar eu nu sunt un newbie oarecare, eu sunt "The Newbie", asa ca nu ma voi amesteca prin existenta omuletilor de pe local. Şi la un moment dat, dupa ce mi-a mai vandut cateva ponturi, Aura imi zice: "You are ready now to enter the world of capitalism and piracy." Fericit ca am terminat tutorialul, ma indrept spre statia unde mi-a zis Aura ca mi-a facut lipeala cu alt agent, care sa ma ajute in continuare. Şi fac misiune dupa misiune, fascinat de felul cum se misca nava, cum trage, experimentand miscari artistice ale camerei. Primesc ca reward de la una din misiuni o alta nava, apoi dupa inca vreo 3 misiuni, alta nava. Hehe, deja imi deschid centru de inchirieri nave. Şi vine ultima misiune din seria de 10 pe care mi-o oferea agentul. O termin repede, sa vad ce e mai departe. Nimic. "Cum adica nimic?" Nedumerit si revoltat, intreb pe local ce trebuie sa fac acum. "Poti sa faci ce vrei, ai terminat trainingul". [moment de traire interioara:"Super, am terminat trainigul. Acu pot sa fac ce vreau. aaaa ... stai asa ! Ce vreau sa fac?"] Momentul in care esti lasat de capul tau, sa faci ce vrea muschiuletul tau, e destul de dureros pentru un incepator. Dar am descoperit canalul "Romanian" si mi-au dat baietii de acolo cateva ponturi despre ce as putea face mai departe. Asa am inceput eu, si fara sa exagerez, cred ca asa au inceput 80% din jucatorii de EVE.

 

Acum?

 

Deoarece am vazut in timpul tutorialului cum e cu mineritul, am decis ca nu e destul de palpitant pentru mine. E adevarat, daca antrenezi skilluri de minat, ajungi sa faci bani frumosi destul de repede. "Şi voi fi bogat, dar cand ma distrez ?". Am abandonat ideea minatului, si am cautat alte variante. Research ? "Cam in ce consta researchul in EVE?", m-am intrebat. Şi am inceput sa caut informatii. Se cumpara un blueprint al unui item, se introduce intr-un laborator, se selecteaza "Invention" si in ceva timp si cu putin noroc iti va iesi un blueprint al acelui item, dar versiunea "Tech 2". Cautat pe piata un blueprint de munitie, cautat o statie cu laborator, si cautat "Invention" pe acolo. [injuratura inabusita din spate] Toate sloturile pentru inventii erau ocupate, pentru urmatoarele 10-15 zile. Am cautat alta statie, la fel. Am aruncat ceva intrebari si am aflat raspunsul. Mi s-a spus ca un slot intr-un laborator se gaseste foarte greu, din cauza numarului foarte mare de jucatori. Ok, sa lasam research-ul pentru cand voi mai creste. Am incercat sa fac munitie cu ajutorul blueprintului cumparat. Trebuie minerale, pe care le poti mina, apoi rafina, si cand am stat sa calculez mineralele la pretul pietei, pierderile de rafinare, timpul in care se creaza itemele, am realizat ca nu va fi profitabil pentru mine. Munitia mea iesea la un cost de productie peste pretul mediu al pietei. Am realizat ca nici manufacturer nu pot fi acum, ca e nevoie de skilluri multe pe ramura de industrie. As putea sa stau sa fac trading dintr-o regiune in alta, dar e mult de studiat la preturile pietei, calculat mult, prea stufos. Şi apoi, piata o duce foarte bine si fara mine. Ce ar fi sa fiu eu baiat cuminte si sa fac ce face orice newbie, si anume misiuni de kill. Misiuni care, e adevarat, se cam repeta destul de des, si la inceput sunt plictisitoare tare. Din fericire pentru mine, am descoperit secretul EVE-ului. Deodata am realizat de ce e atat de laudat.

 

Nu esti singur

 

Asta era ! E un joc online, si ii mai zice si "Massive Multiplayer Online". Eram sceptic la inceput, abia venit din universul World of Warcraft, care e tot un MMO, si unde, dupa 5 luni, aveam vreo 5 caractere in lista de friends, din care unul imi era coleg de apartament. Diferenta fata de EVE este colosala. Cand am intrat in prima seara in joc, am adaugat la buddies un singur caracter, cel al unui coleg de munca si bun prieten. Dupa o saptamana aveam vreo 10 buddies. In momentul de fata, lista depaseste lejer 100, desi multi i-am sters din diverse motive. Şi am inteles ca jocul in sine, gameplay-ul, grafica, si tot ce tine de partea "jucabila" a EVE-ului, e doar varful iceberg-ului. Comunitatea care s-a format este cea care face EVE-ul asa cum e. Fiecare cu interesele lui, cu ideile lui, adunati in corporatii, care la randul lor sunt grupate in aliante. Şi pentru ca evolutia caracterului, in ceea priveste skillurile, este destul de inceata, jocul devine plictisitor la un moment dat, daca nu ai cu cine sa conversezi in timp ce tragi cu armele in pirati. Şi am intrat intr-o corporatie, pentru a avea cu cine conversa si a-mi face sederea in EVE cat mai placuta. Şi am mers la operatiuni cu ei, am aruncat in aer alte nave, am strans din dinti cand imi pierdeam nava si imi promiteam ca data viitoare nu voi mai face aceleasi greseli. Şi cand nu aveam chef sa intru in joc, stateam si ma uitam la filmulete facute de altii, in care se laudau cu faptele lor de glorie. Uimitor, dar nu toate erau de genul "uite ce critical hit am dat", "uite ce nava misto am", "fii atent ce il batem noi 20 pe ala singur". Am vazut filme facute despre EVE care sunt veritabile lectii de istorie a jocului. Alianta X a cucerit teritoriile din sudul universului EVE. Alianta Y nu este de acord si se duce sa ii bata. Alianta Z este revoltata de atitudinea aliantei Y si ii declara razboi. Acesta e un scenariu fictiv. Dar se intampla mereu in joc. Razboaie se poarta peste tot, poti sa te alaturi lor, daca simti la fel ca ei si ei simt ca au nevoie de tine, sau poti sa te duci in alta parte, sa te bati cu NPC-uri, sau sa stai paznic la vreo poarta pocnind tot ce trece pe acolo.

 

Looting...

 

Privesc retrospectiv, la 8 luni de cand m-am apucat de joc, la ce inseamna EVE, si incerc sa imi fac un sumar.

Ce imi place la EVE ? Pai, nu am un soldatel pe care sa il imbrac in diverse haine care ii dau bonusuri, am un hangar intreg de nave din care pot sa aleg cu ce vreau sa ma plimb. Daca vreau sa ma dau cu o fregata micuta si sa iau la bataie un alt player care joaca de o saptamana, nu ma impiedica nimeni sa fac asta. Partea mai nasoala e ca, desi am 8 luni de joc si el o saptamana, are sanse sa ma bata. Nu conteaza cat de vechi esti in joc, conteaza ce ai invatat tu ca player. Lasand la o parte skillurile pe care le invata pilotul, experienta de joc a playerului are o importanta imensa. Iar faptul ca eu pot sa ma iau la bataie cu un player de 3 ani, fiind in nave identice, dar cu echipamente diferite pe ele, si am sanse reale sa il bat mi se pare un lucru extraordinar, care te face sa fii mereu atent in joc si sa lasi la o parte acea aroganta prosteasca de care ai parte in alte RPG-uri, cand un level xx vine peste tine si tu nu ai nici cea mai mica sansa sa il bati. Ba mai mult, isi bate si joc de tine, batandu-te doar cu pumnii, fara vreo arma.

Şi apoi vine un lucru inevitabil in orice joc. Moartea. Momentul in care computerul de bord iti spune calm "Ship is out of control", si vezi cum nava frumoasa pe care o conduceai face boom, intr-o explozie feerica, si e inlocuita rapid de o chestie asemanatoare cu un ou, numita "pod". Asta e, poti sa iti iei adio de la nava, a explodat si nu mai ai ce face. Poti sa vii cu o alta nava sa culegi de pe nava explodata ce a mai ramas intreg, asta daca "prietenii" care ti-au facut gluma asta nu au luat deja. Cred ca e cea mai dura penalitate de moarte din orice joc multi-player jucat de mine. Pentru unii poate parea descurajant, recunosc, pentru mine e un motiv in plus sa joc cat mai bine astfel evitand momentul in care nava mea face poc. Şi spuneam ca esti aruncat in oul numit "pod" dupa ce pierzi nava. Nici acolo nu esti safe. Pentru ca "pod"-ul este considerat o nava ca toate navele, destructibila. Şi daca, dupa ce iti distrug nava, nu fugi repejor cu pod-ul, il pierzi si pe ala. Dar nu e sfarsitul. Te renasti intr-o statie, in care ai pregatita o clona cu toate cunostintele tale. Asta daca ai fost cuminte si nu ai uitat sa upgradezi clona sa incapa in ea toate cunostintele. Am vazut destule cazuri in care prieteni au pierdut chiar milioane de skill points pentru ca nu aveau clona upgradata la zi. Şi daca nici pierderea unei luni sau doua de training nu e un motiv descurajant, nu stiu ce altceva poate fi. Dar nu am vazut nici unul din cei ce au patit asta sa se lase de joc. Este un joc dur, care isi cam alege jucatorii. Nu oricine rezista in EVE. Chiar cei de la CCP, producatorii jocului spun asta. EVE nu este pentru oricine, dar cine simte ca universul EVE a fost creat si pentru el, are parte de o experienta extraordinara.

 

Mayday! Going down!

 

La cei aproape 5 ani de cand a fost lansat, EVE este un joc care inca nu a aratat tot ce poate. E adevarat, engine-ul grafic cu care a inceput a fost imbunatatit pe parcurs si in decembrie 2007 a fost inlocuit de un engine grafic nou. E adevarat ca acum sunt de doua ori mai multe tipuri de nave decat erau cand a fost lansat. Dar exista un mare "dar". Fata de un patch/addon/expansion intr-un oricare alt RPG, in care probabil se adauga teritorii noi si iteme noi, un expansion in EVE inseamna mult mai mult. Desi in general se adauga cateva nave in plus si cateva module, aceste adaosuri modifica atat de mult echilibrul de forte, incat pana si jucatorii care au jucat de la inceput trebuie sa isi regandeasca toata strategia de lupta. Jucatorii care au mers pe skillurile de research trebuie sa se apuce sa faca blueprinturi pentru noile iteme si nave. Manufacturerii trebuie sa isi faca skills pentru a le putea construi. Comerciantii incearca sa exploateze cat mai mult noile lucruri pentru a-si rotunji veniturile. Iar pilotii, ei incearca sa vada ce pot noile nave si module, pentru a sti daca merita sa le foloseasca. E o lume mereu in miscare, in plina evolutie.


Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<<Click pe locatie pentru detalii>>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

Cine ar fi răspândit coronavirusul în al doilea val al pandemiei în Europa
30/10/2020 23:33

Miscarea de masă a turistilor europeni dornici să se relaxeze după impunerea restrictiilor in această vară ar putea fi cauza pentru aparitia celui de-al doilea val de infectii cu coronavirus de pe continen ...

Coronavirus: Universitatea Miami testează o nouă metodă de detectare a Covid-19, ce oferă rezultate în câteva minute
30/10/2020 23:21

 Universitatea din Miami (UM) testează pe un grup de studenţi o nouă metodă de detectare a maladiei COVID-19 in doar cateva minute, care va permite medicilor să afle dacă o persoană este infectată ...

Slovacia a scos armata pe străzi ca să testeze toată populația: Cine nu vrea, OBLIGAT să se autoizoleze
30/10/2020 23:14

Slovacia a inceput vineri o operaţiune in două etape de testare pentru COVID-19 practic a intregii populaţii, prin teste antigen rapide care dau rezultatul in mai puţin de 15 minute, relatează agenţia EFE ...

Romania a primit inca doua F-16. Tara noastra ajunge la 16 avioane de vanatoare F-16
30/10/2020 20:31

Cea de-a treia si cea de-a patra aeronava F-16 Fighting Falcon - din noul lot de cinci care vor intra in dotarea Fortelor Aeriene Romane - au sosit azi din Portugalia, la Baza 86 Aeriana "Locotenent aviato ...

VIDEO Momentul dramatic in care un bloc se prabuseste sub privirile ingrozite ale trecatorilor, in urma cutremurului din Turcia
30/10/2020 20:21

 Cutremurul cu magnitudinea 6,7 pe Richter care a avut loc vineri, 30 octombrie, la aproximativ 17 km in largul coastei Izmirului si care a fost resimtit pana la Atena si Istanbul, a dus la prabusirea a ce ...

De ce politistul-pedofil a fost condamnat la o pedeapsa record de 20 de ani de inchisoare
30/10/2020 15:58

Fostul politist Eugen Stan a fost condamnat definitiv vineri, 30 octombrie, la 20 de ani de inchisoare cu executare, in dosarul in care era acuzat de acte sexuale cu minori si agresiune sexuala. Eugen Stan se a ...

VIDEO Cutremur puternic in Grecia, cu o magnitudine de 6,7. Oameni panicati si cladiri distruse inclusiv pe coasta Turciei
30/10/2020 15:29

 Un cutremur puternic, de 6,6 grade pe scala Richter, a avut loc vineri, 30 octombrie, in largul Insulei Samos, la Marea Egee, si a fost resimtit pana in capitala greaca, situata la aproximativ 300 de kilo ...

Bucureștiul a confirmat 900 de cazuri noi în ultimele 24 de ore. Timiș, Cluj și Iași - județele cu cele mai multe infecții
30/10/2020 14:35

 Bucurestiul a raportat vineri 900 de cazuri noi de coronavirus, in scădere semnificativă fată de bilantul record de 1.129 anuntat joi, potrivit Grupului de Comunicare strategică. În afara cap ...

Fosta Securitate a recrutat 10.000 de adolescenti inainte de 1989.
30/10/2020 13:12

Fosta Securitate a fost bratul inarmat al PCR condus de Nicolae Ceausescu. Teroarea anilor '50 a fost urmata dupa 1965 pana in 1989 de supravegherea totala a populatiei. Nu doar adultii au fost recrutati, ci si ...

Se strică vremea: Ploi, lapoviță și vânt puternic în mare parte din țară   Prognoza meteo pentru urmatoarele zile
30/10/2020 13:00

    VREMEA      Prognoza meteo pentru IASI Iasi http://www.tititudorancea.ro/z/vremea_prognoza_meteo_iasi_romania.htm DATI CLIC PE " detalii" si se va dechide pa ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei