Federaţia Patronatelor din Turism: Eliminarea impozitului la tichetele de vacanţă ar creşte încasările din turism cu 1,2 miliarde euro

default

Dimensiune font:

| 02-10-2012 13:58

Eliminarea impozitării cu 16% a tichetelor de vacanţă ar trimite în concedii în ţară peste 1,5 milioane de angajaţi din sectorul privat, care ar genera încasări din turism de mai mult de 1,2 miliarde de euro, potrivit calculelor FPTR, care cere Guvernului impozit zero la tichetele de vacanţă.

"Legea privind tichetele de vacanţă, promulgată prin ordonanţă de ugenţă în în februarie 2009, a eşuat lamentabil din cauza introducerii în iulie 2010 a unei alte ordonanţe pentru modificarea şi completarea Legii 571/2003 privind Codul Fiscal. Printre măsurile prevăzute a fost şi impozitarea cu 16% a tichetelor de masă, cadou, de creşă şi de vacanţă", se arată într-un comunicat al Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR).

Din cauza impozitării, numărul tichetelor de vacanţă utilizate de către angajatorii privaţi este "aproape nul", arată sursa citată.

"Această lege a fost readusă în discuţie de către reprezentanţii Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT) ca fiind o şansă acordată turismului românesc, care ar putea să-şi consolideze creşterile din acest an şi în decursul anilor viitori. Pentru a putea fi adoptate şi de firmele private şi a stimula astfel creşterile din turism, FPTR cere Guvernului eliminarea impozitului de 16% aplicat tichetelor de vacanţă", a declarat, în comunicat, Mohammad Murad, preşedintele FPTR.

 Federaţia estimează că eliminarea impozitării cu 16% ar face ca numărul turiştilor care îşi fac concediile în ţară să se majoreze cu peste 1,5 milioane de persoane, ceea ce ar reprezenta creşteri de peste 1,2 miliarde de euro, ţinând cont că fiecare angajat va primi tichete în valoare de aproximativ 800 de euro (3.600 de lei).

Potrivit FPTR, tichetele de vacanţă nu au fost puse în practică de angajatori tocmai din cauza impozitării acestora.

  "Pe de altă parte există exemple pe scară largă la nivelul Europei, în ţări precum Franţa, Polonia, Ungaria, Italia, Belgia, Elveţia sau Ucraina, unde sistemul tichetelor de vacanţă a fost implementat şi pus în practică cu succes. De aceea aceste ţări reuşesc să reţină între graniţele proprii un număr mare de turişti. Acest lucru nu este de neglijat, pentru că posibila investiţie a angajatorului în astfel de vacanţe oferite salariaţilor ar aduce beneficii de ambele părţi, reprezentând o stabilizare a forţei de muncă şi o măsură eficientă de motivare a angajaţilor", a mai spus Murad.

 Reprezentanţii federaţiei spun că tichetele de vacanţă vor avea un impact pozitiv atât în ceea ce priveşte stimularea turismului intern al României şi creşterea numărului de turişti, cât şi în ceea ce priveşte încasările la bugetul de stat, prin creşterea bazei de impozitare aplicată asupra încasărilor operatorilor din turism.

Tichetele de vacanţă, eliminate în 2010, ar putea fi reintroduse de anul viitor, iar instituţiile şi companiile de stat obligate să le acorde, în cuantum de 3.600 de lei pe angajat, măsura fiind susţinută de MDRT şi aflată în prezent în analiza comisiillor parlamentare.

Modificările propuse de MDRT la un proiect de lege aflat în dezbatere parlamentară prevăd extinderea acordării tichetelor pentru societăţile şi instituţiile care angajează funcţionari publici.

Astfel, pe lângă instituţiile publice centrale şi locale, regiile autonome, societăţile şi companiile naţionale care încadrează personal prin încheierea unui contract individual de muncă, şi cele care încadrează funcţionari publici ar putea fi obligate să acorde prima de vacanţă doar prin intermediul tichetelor de vacanţă.

Tichetele de vacanţă au fost introduse în 2009, prin ordonanţă de urgenţă, pentru angajaţii din sectorul public şi privat, decizia de acordare fiind la latitudinea angajatorului în funcţie de bugetul disponibil. Tichetele aveau valori nominale de 10, 20, 30, 40 şi 50 lei.

Ulterior, însă, în contextul crizei economice, prin legea bugetului pe 2010 instituţiilor publice li s-a interzis să mai acorde angajaţilor atât tichete cadou şi de masă, cât şi tichete de vacanţă. Interdicţia a fost prelungită suuccesiv pentru următorii doi ani.

În prezent, ordonanţa de urgenţă din 2009 prin care tichetele de vacanţă au fost introduse se află în dezbaterea comisiei parlamentare din Camera Deputaţilor. Reprezentanţii Ministerului Dezvoltării Rregionale şi Turismului (MDRT) doresc să depună mai multe amendamente.

Pentru ca bugetarii să primească din nou aceste tichete, este necesar ca amendamentele să fie introduse în proiectul de lege, aprobate în plenul Parlamentului şi promulgate de preşedinte.

O persoană va putea beneficia de tichete de vacanţă în sumă maximă de 3.600 de lei, respectiv trei salarii medii pe economie.

O altă noutate va fi eliminarea limitării la 10% a comisionului perceput de agenţiile de turism.

Guvernul estima în 2009 că aproximativ 100.000 de angajaţi ar putea beneficia de tichete de vacanţă în acel an, iar scutirile la impozite prevăzute de lege ar fi redus cu 36 de milioane de lei încasările la bugetul de stat

Pe fondul crizei economice, Guvernul a interzis instituţiilor publice centrale şi locale să acorde angajaţilor, în 2010 şi în anii următori tichete de masă, tichete cadou şi tichete de vacanţă.

Şi în 2009 Executivul a intenţionat să interzică autorităţilor şi instituţiilor publice să acorde angajaţilor tichete cadou şi tichete de vacanţă, până la sfârşitul anului, dar a renunţat la idee în urma negocierilor cu sindicatele şi a hotărât că pot fi acordate astfel de tichete dacă instituţiile publice se încadrau în cheltuielile aprobate cu această destinaţie.

Anul trecut, circa 5,5 milioane de români au mers în vacanţă în ţară.

Sursa: http://www.mediafax.ro/economic/federatia-patronatelor-din-turism-eliminarea-impozitului-la-tichetele-de-vacanta-ar-creste-incasarile-din-turism-cu-1-2-miliarde-euro-10148298

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<<Click pe locatie pentru detalii>>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA


1. Informații generale privind concedentul, în special denumirea, codul de identificare fiscală, adresa, numărul de telefon, fax şi/sau adresa de e-mail, persoană de contact: Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Bivolari, judeţul Iasi, telefon 0232-298555, Fax: 0232-298508, email primaria primariabivolari@yahoo.com, persoana de contact:Alina Abuzatoaie; 2.1 Informații generale privind obiectul concesiunii, în special descrierea şi identificarea bunului care urmează să fie concesionat: Terenuri apartinand domeniului privat al UAT Bivolari : NC61473- TABARA= 583mp, NC61478- TABARA=583mp, NC62701- TABARA=583mp, NC62702- TABARA =583mp, NC62703- TABARA=583mp, NC62704- TABARA=583mp, NC62706- TABARA =583mp, NC62709- TABARA=583mp, NC62705- BIVOLARI=500mp, NC61481- BIVOLARI=500mp. Concesiunea se face conform HCL nr 65/28.05.2020 si OUG 57/2019. 2.2 Informații generale privind obiectul inchirierii, în special descrierea şi identificarea bunului care urmează să fie inchiriat: Terenuri apartinand domeniului privat al UAT Bivolari : T77 P609/29=3238 mp, T63 P419 TRAIAN=13ha, T64 P421 TRAIAN=7,4221 ha; Inchirierea se face conform HCL nr 69/28.05.2020 si OUG 57/2019. 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la sediul U.A.T. Comuna Bivolari în baza unei cereri scrise. 3.2. Denumirea şi adresa serviciului/compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obţine un exemplar din documentaţia de atribuire: Compartimentul Administrare Domeniu Public si Privat, de luni până vineri, între orele 08.00-13.00, Comuna Bivolari, jud. Iasi. 3.3. Costul şi condiţiile de plată pentru obţinerea acestui exemplar, unde este cazul: 50 lei, se poate achita la casieria UAT Comuna Bivolari de luni până vineri, între orele 08.00-13.00. 3.4. Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 20/11/2020, ora 13.00. 4. Informaţii privind ofertele: 4.1. Data-limită de depunere a ofertelor: 26/11/2020, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura UAT Comuna Bivolari, județul Iasi. 4.3. Numărul de exemplare în care trebuie depusă fiecare ofertă: 1 exemplar. 5. Data şi locul la care se va desfăşura sedinţa publică de deschidere a ofertelor 26/11/2020, ora 14.00, la sediul UAT Comuna Bivolari, județul Iasi. 6. Denumirea, adresa, numărul de telefon, fax şi/sau adresa de e-mail ale instanţei competente în soluţionarea litigiilor apărute şi termenele pentru sesizarea instanţei: Tribunalul Iasi, Str. Elena Doamna, nr. 1A, tel: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, email tr-iasi-info@just.ro. 7. Data transmiterii anunţului de licitaţie către instituţiile abilitate, în vederea publicării: 04/11/2020
Cu cat cresc preturile la benzina, motorina si tigari. Majorarile se aplica de la 1 ianuarie 2021
05/12/2020 14:15

 Ministerul Finantelor a publicat miercuri, 2 decembrie, noul nivel al accizelor valabil de la 1 ianuarie 2021. Benzina, motorina si tigarile vor fi "campioanele" majorarilor, dupa ce Guvernul Ro ...

Senatul a votat vineri, după Camera Deputaţilor, o lege care instituie un impozit extraordinar asupra marilor averi
05/12/2020 10:08

Senatul a votat vineri, după Camera Deputaţilor, o lege care instituie un impozit extraordinar asupra marilor averi care afectează circa 12.000 de persoane, in scopul combaterii epidemiei de coronavirus şi ...

3 motive pentru care afacerile mici au nevoie de contabilitate
04/12/2020 16:10

  Daca afacerea ta se afla la inceput de drum, probabil ca te intrebi daca este absolut necesar sa apelezi la un contabil. Cei mai multi proprietari de afaceri care lucrează deja cu un contabil vor spune ...

Curs valutar 4 decembrie 2020. Ce se întâmplă cu leul, în raport cu euro și dolarul american
04/12/2020 14:28

Moneda naţională s-a apreciat, vineri, in raport cu euro, care a fost calculat de Banca Naţională a Romaniei la 4,8725 lei, in scădere uşoară, cu 0,11 de bani (-0,02%), faţă de cotaţia precedentă, de ...

Angajații care câștigă 1.000 de euro pentru că au purtat mască. Află cine le oferă bonusul
04/12/2020 13:30

Producătorul german de masini Daimler, care detine si brandul Mercedes-Benz, a anuntat că le va oferi angajatilor săi un „bonus corona”, relatează Reuters. Acest „bonus corona” cons ...

Ce amenzi riscă Google, Facebook, Amazon, Instagram în cazul promovării online
04/12/2020 12:54

Guvernul are pe ordinea de zi a sedintei de azi un proiect de ordonantă de urgentă ce prevede posibilitatea de sanctionare a serviciilor de intermediere online si motoarelor de căutare online pe care comer ...

Criza mai face o victimă. Un retailer celebru de modă trage obloanele
04/12/2020 12:30

Unul dintre cei mai mari retaileri locali online de modă, cu operaţiuni in patru ţări, a intrat in insolvenţă, la propria cerere, scrie profit.ro. FashionUP şi-a inceput activitatea in iunie 2009, cu cir ...

Granturi de 100.000 de euro pentru IMM-uri și HoReCa
04/12/2020 11:45

Programul Electric Up dedicat IMM-urilor şi domeniului HoReCa este deschis inscrierilor incepand de vineri, 4 decembrie, de la ora 10:00 pe platforma informatică granturi.imm.gov.ro, potrivit unui anunţ al M ...

Semnatura care va schimba soarta angajaților
04/12/2020 08:30

Guvernul va discuta, in sedinta de vineri, un proiect de OUG privind folosirea semnăturii electronice pentru contractele de muncă. Actul normativ simplifică foarte mult contractele de muncă si relatia angaj ...

Apar două noi meserii. Se vor crea mii de locuri bine plătite
04/12/2020 08:15

Asociaţia pentru Relaţii cu Investitorii la Bursă din Romania (ARIR) a primit aviz favorabil de la Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale pentru introducerea in COR (Clasificarea Ocupaţiilor din Romania) ...


Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei