Ghost Recon: Future Soldier Review

default

Dimensiune font:

| 22-10-2012 15:03

Ghost Recon: Future Soldier Review

În lumile mereu instabile politic a jocurilor video cu împuşcături de natură militară, ni se servesc de ceva vreme încoace aceleaşi scenarii într-o succesiune care a devenit cel puţin obositoare. În lumea lui Tom Clancy, acest univers fictiv în care fiecare pericol pare fi rezultatul completării unui Ad Lib cu „ruşi”, „focoase nucleare” şi „echipă de hiperprofesionişti înarmaţi cu ultima tehnologie militară”, mereu există câte un dement cu scopul declarat de a-ţi strica ziua.

Cel mai recent Ghost Recon, în spiritul seriei, tratează misiunile unui cvartet de specialişti dotaţi cu echipament de strecurare de ultimă oră, arme personalizabile şi, colac peste pupăză, un sistem de cloaking. La prima vedere, e un third person shooter care a integrat toate elementele la modă ale genului, ba a mai împrumutat şi din altele. Ai un sistem de cover, viaţă ce se regenerează, marcaje pe ecran pentru grenade şi comenzi rapide pentru focuri sincronizate cu echipa.

futuresoldier036 futuresoldier035

Unele forme de cover sunt destructibile, iar altele (precum maşinile) pot exploda dacă se trage destul asupra lor. Iar în primă fază, succesiunea de evenimente şi îmbinarea aproape cinematografică a modurilor de joc şi pilotării gadget-urilor amintesc de seria Call of Duty, în timp ce Sync shot-ul şi animaţiile de contact amintesc de Splinter Cell: Conviction.

La a doua privire, începi să observi elemente de Assassin’s Creed. Stilistic, prin HUD-ul suprapus cu realitatea, prin care apar diverse marcaje imprimate uneori chiar şi pe cer, eşti anunţat că ai ajuns la obiectiv sau în ce direcţie să te îndrepţi pentru oraşul în care trebuie să îndeplineşti următorul obiectiv.

Unele segmente de misiune te obligă să rămâi ascuns, în general grupând inamicii în patrule suficient de mici încât să le poţi anihila cu un foc sincronizat din partea tuturor celor patru specialişti fără să le alertezi camarazii. Spre deosebire de seria AC însă, aici traseul e destul de liniar şi îţi oferă spaţiu de mişcare doar în momentele fixe şi adeseori în segmentele de strecurare (dar în definitiv e vorba de ce rută alegi spre acelaşi obiectiv).

futuresoldier034 futuresoldier033

Povestea e una generică, construită să te împingă mereu în faţă printr-o reţea de traficanţi de arme, în care salvarea sau capturarea unui civil pentru informaţii va deveni un refren repetitiv până la final. Apar simboluri tipice, gen răzbunarea armatei americane pentru o tragedie de la începutul jocului, lingo militar şi diverse poante la adresa mentalităţii soldatului american.

Există o serie de şabloane care se repetă, cel mai agasant fiind cel în care, forţat de joc, vei alerga cu NPC-ul, nu îţi poţi controla mişcările şi trebuie să elimini adversarii de pe ecran înainte să te omoare. Ce-i drept, oferă un respiro necesar gameplay-ului ceva mai lent bazat pe observaţie, cover şi lovituri tactice în care eşti net superior, dar momentele pe care şi le alege acest gameplay alternativ nu sunt tot timpul dintre cele mai fericite.

Dar dacă tot vorbim de variaţie, abordarea fiecărei misiuni o să difere de la jucător la jucător, fiindcă există destule jucării cu care să modificăm cursul acţiunilor suficient de mult încât să conteze. Spre exemplu, vehiculul aerian care observă şi marchează inamici, convertirea lui într-unul terestru (şi câştigarea unei abilităţi zonale care imobilizează inamici), grenadele cu senzori care îţi marchează inamicii pe hartă sau viziunea magnetică (care te scutesc de stresul vizibilităţii în momentul în care te lupţi pe ninsoare, furtuni de nisip sau când duşmanii se ascund după obstacole solide).

Iar acestea pot să ne ţină în priză cele câteva ore scurte cât durează campania şi să ne facă curioşi vizavi de ce ne rezervă multiplayer-ul.

futuresoldier032 futuresoldier031

Trebuie însă menţionat că gameplay-ul pune accentul pe progres şi este astfel gândit încât să vrei mereu să împingi linia în faţă. Modul în care abordezi o situaţie e pe plan secund, iar adeseori soluţiile pentru diversele obiective secundare sau metoda optimă de a anihila o serie de inamici sunt evidente, de dragul fluidităţii. Situaţiile în care eşti pus sunt destul de diferite, de la infiltrări la avansări prin străzi pline de inamici, în care singurul cover sunt maşini abandonate, ţinte foarte fragile pentru grenade şi explozibili. De fapt, chiar dacă look-ul e destul de omogen şi de tipar (vizual vorbind), level design-ul e destul de deştept şi distrage de la reciclarea diverselor scenarii geometrice din fiecare misiune.

Foarte interesant e sistemul de personalizare a armelor, în care poţi schimba un încărcător, cătarea, patul armei şi tot felul de alte bucăţi pentru diverse efecte practice sau estetice. La început opţiunile nu sunt extrem de multe la număr, urmând să deblocaţi pe parcurs prin diverse challenge-uri sau progres în misiuni armament mai puternic.

futuresoldier030 futuresoldier029

Totuşi, misiunile pot fi terminate cu orice tip de echipament (chiar şi atunci când nu folosiţi amortizor, pentru zonele în care nu se permite nicio alarmă veţi găsi cutii cu arme potrivite la începutul zonelor „fierbinţi”) şi diferenţele se simt mai mult în multiplayer, pentru că AI-ul n-are nicio noţiune de adaptabilitate. Ce-i drept, mai aruncă câte o grenadă şi, chipurile, încercă să te flancheze, dar de cele mai multe ori, single-player-ul din Future Soldier e un concurs de omorât adversari care stau ascunşi după bucăţi de mobilier şi moloz prin care gloanţele trec ca prin şvaiţer.

E de apreciat însă pathfinding-ul şi modul în care a fost proiectat cursul evenimentelor. Indiferent de cât de multe lucruri se întâmplă pe ecran, comenzile pentru camarazii controlaţi de AI îi fac să se relocheze fără probleme într-o poziţie din care au unghi de tragere, iar în timpul luptei li se poate ordona să concentreze focul pe o singură ţintă.

Animaţiile şi mişcările de cameră sunt hiperspectaculoase – fie că e vorba de un sprint între două cover-uri sau zguduirea ecranului în momentul în care locul în care te ascunzi se află sub foc de supresie, Ubi a ştiut cum să sugereze diverse emoţii de bază prin alterarea perspectivei şi cinetică. De fapt, tot jocul arată destul de bine, dar cu nişte menţiuni: personajele sunt mult sub decor, iar anumite efecte sau moduri de a trata suprafeţe, adâncime şi tonuri sunt inconsistente cu prezentarea majorităţii jocului. Poate are legătură cu faptul că au lucrat trei studiouri diferite la el, habar nu am, dar nu e cel mai omogen proiect vizual pe care mi-a fost dat să-l văd.

futuresoldier028 futuresoldier027

Unde Ghost Recon pare să aibe probleme e umanizarea soldaţilor – feţele spălăcite, aproape ca de ceară, replicile de duzină pe o poveste subţire, precum şi desfășurarea generală a evenimentelor nu te afectează emoţional nici când moare cineva. Unele decizii naratoriale par luate de dragul ideii, dar nu sunt suficient de convingător executate încât să te implice în consecinţe.

Dacă în Call of Duty se făceau eforturi, fie ele şi Hollywoodiene, să-ţi convingă creierul că în spatele maselor de pixeli există un Price şi un Soap care au vieţi, păreri, convingeri militare şi moartea oricărui NPC e o tragedie, aici perspectiva e mult mai detaşată. E interesant dialogul şi punctarea diverselor evenimente de pe ecran prin comentariile radio ale specialiştilor, dar nu sunt de ajuns încât să le dea o faţă şi o personalitate, chiar dacă ştim din interfaţă care e numele de cod al fiecărui soldat şi evenimentele neaşteptate sunt întâmpinate cu surpriză şi, mai rar, panică.

futuresoldier026 futuresoldier025

La rândul său, multiplayer-ul a împrumutat sistemul de evoluţie în nivel din practic orice shooter dotat cu multiplayer în 2012. Aici, attachment-urile şi accesoriile armelor (precum şi armele în sine) sunt deblocate odată ce atingi anumite praguri.

Nu-i vorbă, evoluţia e destul de plăcută datorită modurilor de joc volatile, împărţirii pe clase şi personalizării. Ca să le luăm pe rând – modurile competitive sunt Decoy, Siege, Saboteur şi Conflict. Dintre cele patru, Decoy mi se pare cel mai dinamic şi tensionat, în principiu pentru că e o formă de Domination combinat cu joc de noroc – doar unul dintre obiective valoare și niciuna dintre echipe nu ştie care e cel corect.

Împărţirea pe clase limitează accesul la diverse jucării care sunt overpowered în campania, forţând practic un joc de echipă cât mai eficient, bazat pe sinergie şi utilizarea avantajelor fiecărui specialist în parte. Dacă adaptive camo era la ordinea zilei în single-player şi co-op, aici are mai mult rol de cercetare a terenului şi livrare de informaţii către restul echipei tale.

Din păcate nu avem un mod de joc cu zombie, dar nu disperaţi! Echivalentul modului Survival din CoD se numeşte Guerilla aici şi e, în esenţă, aceeaşi chestie. Valuri peste valuri de inamici care trebuie lichidați, cu scurte momente de respiro şi experimente de poziţionare înainte de fiecare eşec. Iar datorită naturii ceva mai tactice a lui Ghost Recon, modul Guerilla mi-a plăcut mai mult decât Survival-ul din Modern Warfare 3.

futuresoldier024 futuresoldier023

Per total, single-player-ul e cam uşor şi scurt (dar având în vedere concurenţa, e mai puţin rail shooter şi mai mult „ia decizii tactice în aceşti 25 de metri pătraţi în care ai voie să te mişti”), însă multiplayer-ul e o gură de aer proaspăt. Singura mea problemă cu el e lipsa unui open lobby co-op, ceea ce limitează accesul jucătorilor individualiști la acest mod.

Unele lucruri pur şi simplu se leagă ca un balet (e o sintagmă deloc surprinzătoare când te gândeşti la cum e proiectat Assassin’s Creed, un joc în care un nivel corect construit înseamnă că poţi alerga fluid în high profile dintr-un colţ în altul al hărţii), iar plăcerea creierului uman de a întreprinde acţiuni care se leagă natural, neîntrerupt pare să fie obiectivul Ubi de ceva vreme încoace.

Ghost Recon: Future Soldier nu face excepţie din acest punct de vedere, iar micile neajunsuri estetice sau de funcţie nu schimbă cu nimic faptul că e un titlu reușit, cu moduri multiplayer care vor fi jucate probabil mult după ce vi se derulează genericul campaniei single-player pe ecran.


Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
Bancul Zilei

04:09

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Atenție, români: O CLIPĂ de gelozie vă poate costa șapte ani de închisoare!
25/12/2019 11:09

Tot mai multi romani au descoperit in ultimul an că sunt spionati de partenerii de viată cu ajutorul unor programe informatice. Desi folosirea lor este ilegală, sute de astfel de aplicatii pot fi descărcate ...

Cine sunt moștenitorii lui Nicolae Ceaușescu și ce drum au ales în viață?
21/11/2019 08:26

    Nicolae si Elena Ceausescu au avut impreună trei copiii, Valentin, Zoia si Nicu. Dintre acestia, astăzi doar Valentin mai trăieste. Rudele fostului dictator au preferat de-a lungul ...

BOMBA ATOMICĂ în justiția română DETONATĂ de Comisia Europeană - Ce a stabilit privind deciziile CCR
12/11/2019 11:29

Comisia Europeană a răspuns intr-un prim caz in care instanta supremă a transmis Curtii de Justitie a Uniunii Europene (CJUE) si in general arată că deciziile Curtii Constitutionale a Romaniei nu contravi ...

O femeie de 79 de ani a fost condamnata la inchisoare pentru ca a hranit niste pisici din vecini
02/08/2019 11:24

 Nancy Segula, o americanca de 79 de ani din Garfield Heights, Ohio, a fost condamnata la inchisoare pentru ca a hranit pisici, chiar daca fusese atentionata in mod repetat sa inceteze. Totul a inceput ...

Românii, JEFUIȚI pe autostradă cu metoda
08/07/2019 19:49

  Din cele povestite de bărbatul care era să cadă pradă hotilor, doi indivizi circula cu o dubă de Bulgaria si pandesc masini lăsate descuiate sau cu soferi care se odihnesc. Acestia deschid portier ...

Demonstraţie VIDEO. Cum poate fi FRAUDATĂ extragerea loto
22/04/2018 20:00

 Un roman a demonstrat insă că extragerile loto pot fi măsluite cu ajutorul energiei electrostatice. El şi-a confecţionat propria urnă, asemănătoare cu cea din care au loc extragerile la Loteria Ri ...

  Anunţuri de cazare false, pe OLX (MERCADOR) si Tocmai.ro. Au rămas fără bani şi fără cazare! NOI ÎNŞELĂTORII PE LITORAL:
13/12/2015 22:30

 Două familii, din Bucureşti şi Iaşi, au căzut in plasa unor astfel de escroci şi in loc să petreacă o săptămană de vis pe litoral, au rămas şi fără bani, şi fără cazare, scrie cugetliber ...

Lucrare de control! Ce mesaj a putut să-i lase o profesoară de matematică unei eleve care nu a găsit rezolvare la exercițiu
06/01/2015 19:27

 "Scoateti o foaie de hartie!", vă sună cunoscut, nu-i asa? Ei bine, această metodă destul de temătoare pentru elevi s-a păstrat din generatie in generatie. Doar că in prezent, imaginatia ...

La un pas de moarte în DIRECT după ce un aruncător de CUŢITE şi-a greşit ŢINTA VIDEO
06/01/2015 16:01

 În timpul unui spectacol transmis in direct in Lituania, spectatorii au privit inmărmuriţi cum asistentul unui maestru a fost de două ori pe punctul de a fi grav rănit sau chiar ucis. Două cuţ ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei