Global Operations
Dimensiune font:
Global Operations
Global Operations, un joc care a facut o buna impresie inca din luna mai a anului trecut, cu ocazia desfasurarii evenimentului E3, se joaca in principiu aproape la fel ca si Counter-Strike: doua echipe de jucatori se confrunta de-a lungul unor serii de harti, armele din dotare fiind cumparate in schimbul unor sume de bani.
Acest joc contine 13 nivele, jucabile atat in multiplayer, dar si single-player unde rolul inamicilor si al coechipierilor este luat de boti controlati de AI. Cele 13 scenarii sunt niste misiuni desfasurate in medii diferite (tundra, jungla, sate), cu unul sau cu mai multe obiective in cadrul aceluiasi scenariu, cum ar fi dezamorsarea unei bombe, salvarea de ostatici, asasinarea sau escortarea unei persoane. Global Operations cuprinde 16 locatii specifice (Peru, Mexic, Quebec, Africa, Cecenia, Antarctica si Sri Lanka), iar fiecare nivel are povestea sa – de exemplu, in Mexic, DEA urmareste marii traficanti de droguri din America de Sud, iar in Quebec trebuie salvati ostaticii din ambasada candiana, cele doua echipe (teroristi si contrateroristi) purtand nume specifice in functie de scenariul la care participa.
Fiecare misiune incepe cu introducerea jucatorilor in nivel prin intermediul unui Troop Transport Device (TTD) – elicopter sau camion – in care se cumpara arme si echipament si se stabilesc ultimele detalii privind strategia abordata de fiecare echipa pentru respectivul scenariu. Armele din Global Operations sunt 36 la numar: 8 handguns, 6 submachine guns, 4 shotguns, 4 machine guns, 8 assault rifles si 6 sniper rifles, dar intalnim si lansator de grenade, cutit, diverse tipuri de grenade si explozibili, lansator de rachete, truse medicale si trei feluri de armuri: light, medium si heavy.
Balistica armelor este destul de apropiata de realitate: o suprafata metalica solida serveste drept ricoseu pentru gloante care pot ramane sau chiar strabate diferitele medii prin care trec, fiind posibila astfel uciderea a doi jucatori deodata sau producerea a doua rani aceluiasi adversar datorita impuscarii din profil. De asemenea, impactul unei lovituri tine seama si de felul armei, de tipul de munitie folosita, de distanta pana la tinta, cat si de unghiul fata de aceasta.
Cei de la Barking Dog Studios (cunoscuti pentru munca depusa la Final Doom, Half-Life, Team Fortress Classic, Half-Life: Day of Defeat si Counter-Strike beta 4 si 5) nu s-au oprit aici cu inovatiile. Astfel, spre deosebire de Counter-Strike, folosirea lentilelor (indiferent ca este vorba de arma sau de binoclu) se poate face numai din pozitie statica, iar precizia tirului scade pe parcursul deplasarii jucatorului. Totodata, friendly fire poate fi setat la 10% pentru a evita asa-zisii team-killers, ba mai mult, damage-ul pricinuit unui coechipier se scade si din viata jucatorului respectiv, existand deci ocazii cand pot muri doi membri din aceeasi echipa in acelasi timp.
O alta diferenta fata de Counter-Strike consta in faptul ca, atunci cand un jucator moare, el nu trebuie sa astepte sfarsitul partidei, ci poate reaparea, dupa un interval de timp, la punctul de pornire din nivel doar cu echipamentul sau, insa fara arme, ele putand fi ridicate de oricine. Mai mentionam ca banii (necesari pentru cumpararea de arme si echipament) se castiga prin completarea obiectivelor respectivului scenariu, dar si prin uciderea unui inamic. Omorat de mai multi jucatori deodata, suma de bani astfel rezultata se imparte echitabil intre acestia.
Echipele poate fi formate din 6 clase combatante: 2 light (sniper, recon), medium (medic, commando) si heavy (demolition expert, heavy gunner), fiecare clasa fiind specializata intr-o anumita arma, insa existand limitari privind cumpararea lor la inceputul unui nivel; dar, in timpul jocului, de exemplu, un medic poate folosi o arma cu luneta gasita la locul uciderii unui adversar sau coechipier, chiar daca nu are aceeasi precizie cu sniper-ul.
Cele 6 clase se prezinta astfel: 1. Sniper Este excelent in ucisul de la distanta, desi nu poate folosi luneta decat din pozitie statica. Pe langa faptul ca este limitat la a purta doar light armor, nu poate cumpara arme secundare. 2. Recon Cea mai slaba clasa din punct de vedere ofensiv, insa fuge cel mai repede si are un camp de vedere mult mai larg decat ceilalti, fiind echipat si cu un mic tracking device ce detecteaza camarazii si inamicii pe o anumita distanta, informatiile fiind afisate coechipierilor aflati in imediata sa apropiere. Ca arma primara are submachine guns la care pot fi adaugate amortizoare, dar si sisteme de ochire prin laser sau lumina. 3. Medic Are ca arma primara doar submachine guns, neputand cumpara arme secundare, ci doar folosi pe cele gasite pe campul de batalie. Rolul lui este de a-si vindeca camarazii cu ajutorul unei seringi contra unui procentaj din sanatatea respectivilor jucatori, lucru intalnit si in Return to Castle Wolfenstein. Are in dotare un radar care afiseaza sanatatea coechipierilor in functie de culori, de la verde, galben (ranit) pana la rosu (rani grave). 4. Commando Este clasa cea mai echilibrata, avand atribute medii la toate capitolele. Desi ca arma primara poseda assault rifle si ca secundara submachine gun sau shotgun, specialitatea lui consta in lansatorul de rachete din dotare. 5. Demolitions expert Avand in dotare lansatorul de grenade ca arma primara, el poate arunca cel mai departe cu grenadele. Este singura clasa ce poate detecta bombele, fiind cel mai rapid in detonarea acestora. 6. Heavy gunner Foloseste una din cele 4 machine guns ca arma primara si este una din cele doua clase ce se poate echipa cu heavy armor direct din buy menu, dezavantajul sau constand in viteza foarte lenta cu care se deplaseaza. Ca arma secundara are shotgun.
Pe langa aceste 6 clase combatante, exista si o a saptea, si anume Intelligence Officer al carui ecran este impartit in doua sectiuni. Prima este aceea prin care vede harta nivelului, toti jucatorii echipei sale, miscarile lor in timp real, putand pune waypoints, da ordine, precum si transmite mesaje in vederea unui atac coordonat. A doua sectiune este formata dintr-o serie de camere video dinamice (cele situate pe umerii coechipierilor) si statice de securitate dispuse prin nivel, ele activandu-se prin controlarea de catre membrii echipei sale a unor terminale. De mentionat ca, daca referitor la celalalte clase nu exista limita privind numarul de specializari – pot fi 12 lunetisti din 12 jucatori, nu poate exista decat un singur Intelligence Officer in cadrul unei echipe. Global Operations foloseste un engine modificat LithTech v2.5, intalnit si in Aliens vs. Predator 2, caracterele din joc fiind formate din aproximativ 1200 de poligoane, grafica fiind una medie spre buna. Desi exista comenzi vocale prestabilite – "Help! I need a medic!", "Covering Fire!", "Enemy spotted!" sau "In position!", jocul suporta si voice-over-IP, remarcandu-se si sincronizarea vocilor cu miscarea buzelor.
In ceea ce priveste posibilitatea de a trisa, una din partile negative ale jocului Counter-Strike, Barking Dog Studios au asigurat potentialii cumparatori ca acest lucru va fi imposibil in Global Operations, nefiind permisa nici macar rularea de macro-uri si nici folosirea comenzii ALT-Tab, o practica atat de des intalnita in Counter-Strike pentru a trisa.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau