Liderii schimbării: Iașiul, printre cele mai active județe la returnarea ambalajelor SGR

RetuRO-SGR(1)

Dimensiune font:

| 18-03-2025 09:00

 An de an, pe 18 martie, sărbătorim Ziua Mondială a Reciclării – un prilej pentru a ne aminti cât de important este să avem grijă de mediul înconjurător și să apreciem eforturile celor care dau tonul în lupta împotriva deșeurilor. În continuare, la mai bine de un an de la lansarea Sistemului de Garanție-Returnare (SGR), ieșenii sunt printre cei mai activi la returnarea ambalajelor cu garanție.

Cu plasele pline, aceștia demonstrează lună de lună că drumul spre punctele de colectare SGR este unul bine cunoscut, iar asta se vede în cantitatea de ambalaje returnate – doar în luna ianuarie, peste 12 milioane de recipiente au fost recuperate la nivelul județului. Cu fiecare ambalaj returnat, localnicii demonstrează că responsabilitatea față de mediu nu este doar o noțiune pur teoretică, ci însăși realitatea din teren.

În prezent, SGR este cel mai eficient instrument de colectare a deșeurilor de băuturi în vederea reciclării pe care românii îl au la îndemână.

Provocarea RetuRO: 6 miliarde de ambalaje returnate la nivel național

În 2025, România are șansa de a face un pas decisiv în lupta cu deșeurile, iar RetuRO, administratorul sistemului, a lansat în acest sens o provocare tuturor românilor: 6 miliarde de ambalaje returnate până la finalul anului. O propunere ambițioasă, dar realizabilă, care ne va permite să reducem semnificativ cantitatea de ambalaje SGR care ajunge în natură sau la gropile de gunoi.

În primul an de funcționare a sistemului, românii au returnat prin SGR peste 3,36 miliarde de ambalaje. Ca un exercițiu de imaginație, dacă presupunem că toate aceste ambalaje ar fi de 0,5 litri și le-am pune cap la cap, ar rezulta un șir lung care ar putea înconjura Pământul de aproape 20 de ori.

Ce înseamnă 6 miliarde de ambalaje colectate pentru comunitate?

Provocarea celor 6 miliarde de ambalaje nu este doar o necesitate, ci și o oportunitate de a crea un impact pozitiv în comunitate pe mai multe planuri:

1. Un mediu mai curat și un consum mai responsabil de resurse

Efectele SGR se văd deja în comunitatea locală: de la străzi și spații de relaxare în aer liber mai curate, până la păduri care răsuflă ușurate. O plimbare în parc sau în mijlocul naturii devine, astfel, o plăcere.

2. Susținerea economiei circulare

Cu SGR, ambalajele de băuturi își urmează cursul firesc: de la raft, la punctele de colectare, către reciclatori și înapoi la raft, sub formă de noi ambalaje. Astfel, resursele naturale sunt protejate, întrucât, prin reciclarea ambalajelor, rezultă materie primă secundară de calitate pentru a acoperi mare parte din producția de noi ambalaje la nivel național. Mai mult, materia obținută în urma reciclării reduce dependența de importuri și susține dezvoltarea economiei circulare în România.

3. Alăturarea la o mișcare națională

Provocarea celor 6 miliarde de ambalaje este un efort colectiv care unește comunități din întreaga țară într-un obiectiv comun: un mediu mai curat pentru generațiile viitoare. Sistemul a fost gândit pentru a facilita returnarea ambalajelor într-un mod simplu și accesibil pentru toată lumea. În acest sens, planurile RetuRO pentru dezvoltarea sistemului în 2025 vizează încurajarea micilor comercianți, în special în zonele rurale, să se înscrie în SGR și să înființeze propriile puncte de colectare.

În sprijinul acestui demers, RetuRO oferă micilor comercianți asistență logistică, suport informațional și soluții adaptate nevoilor specifice ale comercianților, pentru a facilita integrarea lor în sistem, astfel încât românii din toate colțurile țării să returneze ambalajele cu ușurință și să contribuie activ la transformarea sustenabilă a comunităților.

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

13:36

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str.Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
Aproape 2 miliarde de euro pentru autostrada care ocolește Iașiul și ajunge la granița cu Republica Moldova. Când va fi gata
23/04/2025 14:42

 Ultimele trei sectoare din Autostrada „Unirii” A8 au fost scoase la licitatie, cu o valoare estimată de 9 miliarde de lei, circa 1,8 miliarde de euro. Pe cei 33 de kilometri vor fi construite ...

În programul de vară al Aeroportului Iași au fost introduse 7 curse charter
23/04/2025 13:11

 Sapte zboruri charter au fost introduse in programul de vară al Aeroportului Iasi, conform unui anunt al regiei autonome. Pachetele de servicii complete (cazare si bilete de avion) pot fi achiz ...

CLASAMENT/  Poli câștigă categoric derby-ul moldav. Iași – Botoșani 3-0
20/04/2025 19:26

 Victorie categorică a iesenilor.   Scor final 3-0.   Minutul 87 – Sut Bodisteanu, respins de Fernandez Minutul 83 – cartonas galben: Ongenda  Minutul 81 – schimb ...

Incendiu în județul Iași! Pompierii intervin
20/04/2025 17:53

 În urmă cu putin timp un incendiu a izbucnit la o casă. Din primele informatii   aceasta se află in localitatea Comarna.   UPDATE „În urma incendiului au ars div ...

Incendiu în Târgul Frumos! Focul a izbucnit la o casă
20/04/2025 13:26

 În această dimineată un nou incendiu a izbucnit in judetul Iasi. Din primele informatii obtinute de reporterii BZI, focul a izbucnit la o casă din Targul Frumos. La fata locului s-au deplasat ma ...

Incident controversat în Podu Iloaiei: O femeie de 45 de ani a căzut accidental într-un cuțit
19/04/2025 21:04

 O femei de 45 de ani a indicat o cădere accidentală intr-un cutit. Cu toate acestea, lucrurile au luat o turnură neasteptată odată cu sosirea echipajului medical de la Serviciul de Ambulant ...

Numărul de autorizații pentru clădiri rezidențiale în județul Iași, în primele luni ale anului 2025, a scăzut
17/04/2025 15:50

 Activitatea din sectorul constructiilor rezidentiale din judetul Iasi a inregistrat o scădere la inceputul anului 2025. Potrivit datelor oficiale, in luna februarie 2025 au fost eliberate 117 autoriza ...

Politehnica Iași a evitat  retrogradarea la „masa verde” în Liga a II-a de fotbal
16/04/2025 20:54

Plăti urgente de 650.000 de euro Pentru a-l indeplini, Poli trebuie să dovedească pană la miezul noptii că nu are datorii scadente la 31 decembrie 2024, sau că acestea sunt reesalonate.     ...

VIDEO Scandal în piața Alexandru cel Bun între inspectorii de control și comercianți
16/04/2025 12:00

 Vanzătorii controlati au protestat fată de actiunile de interzicere a vanzărilor fată de ei, iar inspectorii DSV au chemat jandarmii in ajutor. Inspectorii DSVSA Iasi anuntaseră anterior că se ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei