default

Dimensiune font:

„Când leul şi tigrul ies la vânătoare, e bine ca animalele mici să rămână în vizuine”

| 30-12-2017 07:00

 * de vorbă cu prof. dr. Iulian Chifu, preşedintele Centrului de Prevenire a Conflictelor şi Avertizare Timpurie din Bucureşti, fost consilier prezidenţial pentru Afaceri Strategice, Securitate şi Politică Externă

Iulian Chifu este ieşean, are 49 de ani, a absolvit Facultatea de Matematică a Universităţii „A.I.Cuza” Iaşi, a urmat studii politice în Statele Unite şi este doctor în Ştiinţe Istorice, specializarea Istorie Contemporană. Este profesor asociat al unor Universităţi din ţară, a condus mai multe proiecte de cercetare în domeniul relaţiilor internaţionale şi a publicat zeci de cărţi pe teme de securitate, politică externă, analiză de conflict, decizie în criză şi relaţii internaţionale.

- Domnule profesor, lumea se întreabă din ce în ce mai des despre locul în care ar trebui să ne poziţionăm, în actualul context politic internaţional, marcat de tensiuni de tot felul. Ce ar fi de reţinut, în momentul de faţă, despre locul nostru pe acest eşicher al politicii externe?

- La ora actuală avem turbulenţe majore, care ne indică faptul că suntem în ceea ce Zigmunt Bauman numea o situaţie lichidă, fluidă, dacă vreţi. În momentul de faţă am terminat tranziţia, iar ceea ce trăim, cu aceste turbulenţe continue, date de accentuarea şi accelerarea globalizării, este ceea ce vom trăi cel mai probabil pe parcursul unei întregi generaţii. Nu vom avea o nouă tranziţe către ceva... Există un vechi proverb care spune că atunci când leul şi tigrul ies la vânătoare, e bine ca animalele mai mici să rămână în vizuine. Mai bine spus, este foarte bine ca în perioadele de turbulenţe majore România să-şi păstreze alianţele, să-şi păstreze relaţiile, să fie extrem de calofilă în a respecta fiecare virgulă din angajamentele sale, să evite tentaţia de a valorifica, la întâmplare, oportunităţi date de aceste turbulenţe şi să evite riscurile de orice fel. Trebuie să fie un aliat loial în cadrul Alianţei Nord Atlantice şi extrem de participativ, să fie partener strategic cu Statele Unite, în mod specific, aşa cum s-a stabilit şi, în egală măsură, să fie un membru cât mai activ al Uniunii Europene, cât mai implicat în formulelele de integrare pe care le oferă Uniunea.

- De aici şi necesitatea extragerii unor priorităţi, o atentă citire a realităţilor, a acţiunilor din plan internaţional...

- Evident, un asemenea proiect nu este întotdeauna fezabil. Sunt categorii de acţiuni care, de la un anumit punct, s-ar putea să devină contrare şi am avut un asemena exemplu atunci când a fost lansată propunerea privind armata europeană. Recenta reuniune de la Roma a marcat, însă, foarte clar care sunt temele de reflecţie pentru viitorul Europei pentru o perioadă de doi ani, perioadă care se va încheia chiar în timpul preşedinţiei româneşti a Consiliului Uniunii Europene. Ei bine, acest moment vine şi pune în acord apartenenţa noastră la NATO şi relaţia transatlantică cu perspectiva ca la nivel european să fie dezvoltată o investiţie ceva mai importantă pe zona de apărare şi pentru misiuni în afara spaţiului european.

- Afectează asta în vreun fel angajamentele asumate de România?

- Sunt şi se vor ivi în timp şi asemenea momente în care chiar propriile noastre angajamente s-ar putea să intre în anumite puncte în contradicţie. Acolo trebuie nuanţări foarte atente. Tocmai de aceea avem nevoie şi de o zonă de securitate bine dezvoltată. Va trebui ca în perioada următoare să investim în zona diplomatică şi în primul rând va trebui să avem foarte mare grijă la ceea ce facem la nivel intern, pentru a nu strica angajamentele şi aranjamentele de securitate pe care le are astăzi România. Concret, cumpărând rachete Patriot nu ne putem permite să aruncăm în aer legile justiţiei, independenţa justiţiei, combarterea corupţiei.

- Cât de necesară poate fi astăzi constituirea acestei armate comune europene, în contextul în care preşedintele american solicită statelor europene suplimentarea cotelor alocate către Alianţa Nord Atlantică?

- Din luna mai, e la reuniunea de la Roma, nu se mai pune problema existenţei unei armate europene. Vorbim aici despre PESCO, despre o colaborare europeană întărită care presupune două elemente: un număr de trupe şi un comandament comun. Mai exact, vorbim de participarea la misiuni în special în zona Africii de Nord, misiuni pe care NATO nu le asumă în mod direct. Deci, este vorba de construirea unor capabilităţi europene. Atingerea a 2 la sută din PIB pentru fiecare stat membru este angajament în cadrul NATO menit a oferi capabilităţi pentru Europa. Industria europeană produce la un anumit nivel, care nu este neapărat competitiv - nici financiar, nici din punct de vedere al calităţii, motiv pentru care Uniunea Europeană a acceptat o injecţie de fonduri pentru cerecetare şi dezvolatare în domeniu, în aşa fel încât aceste investiţii să ducă la saltul necesar pentru ca producţia europeană de armament să fie una competitivă, să permită armatelor statelor europene să cumpere capabilităţi de care au ele nevoie. Dar nu capabilităţi pe care le produc anumite companii din Uniune şi e musai să le cumpărăm.

- Care consideraţi că este deficitul de imagine al României, în plan extern, după recentele ofensive asupra legilor justiţiei? Ce riscă România, în cazul în care Parlamentul va adopta majoritatea acestor legi controversate?

- În discuţie se află trei legi, contestate la Curtea Constituţională. Mai avem un număr mare de iniţiative care ridică, evident, semne de întrebare. Existenţa unui comunicat al Departamentului de Stat, a unei scrisori a şapte state europene deja trebuie să tragă un semnal de alarmă în primul rând asupra guvernanţilor, a majorităţii, în al doilea rând asupra întregii societăţi. Vedem care sunt precedentele construite în Europa, mă refer la Ungaria şi Polonia, în cazul Poloniei tipul de lege la care se face referire fiind mult mai blând decât ceea ce avem noi, acum, pe masă în privinţa legilor în discuţie. Dar gândiţi-vă că nu am intrat încă în cele două legi pe care majoritatea guvernamentală încearcă să le zgândăre şi mă refer la Codurile penale. Aducerea în prim-plan a unui nivel de sancţionare mult mai redus al actelor de corupţie, încercarea de soluţionare a unor teme individuale, a unui politician sau altul, nu sunt argumente care să indice că România este pe un drum favorabil.

- La ce tip de reacţie ne putem aştepta?

- Să nu uităm că suntem între statele membre GRECO, un grup împotriva corupţiei, că suntem în continuare sub raport MCV. Dacă noi alterăm elementele de luptă împotriva corupţiei, evident că lucrul acesta se va regăsi în rapoartele de ţară. Nu uitaţi că raportul MCV vine la sfârşit de ianuarie, început de februarie, nu uitaţi că trimiterea legilor Justiţiei către Comisia de la Veneţia a fost solicitată până pe 10 ianuarie. În urgenţă, într-o lună vom avea şi reacţiile. Eu cred că este un moment în care va trebui să luăm ceva mai multă distanţă, o perioadă de reflecţie. Trebuie să ne gândim foarte atent la modul la care vrem să ne raportăm la aceste realităţi care, de altfel, nu înseamnă altceva decât alterarea unorangajamente cu care România a îndeplinit criteriile stabilite la Copenhaga, în 1999, ca să putem deschide negocierile pentru a intra în UE. Noi acele principii începem să le alterăm...

- Vă referiţi la dezbaterea legilor Justiţiei...

- Mă refer inclusiv la afirmaţiile din spaţiul public cu suveranitatea Parlamentului. Păi, eu am înţeles că democraţia înseamnă independenţa şi echilibrul puterilor în stat şi nu suveranitatea, supremaţia uneia dintre puteri, legislative, în cazul de faţă, asupra altor puteri. De asemenea, independenţa Justiţiei este punct special în criteriile politice de la Copenhaga. Combaterea corupţiei este un punct absolut important, rezultat în primul rând din ceea ce se petrece în interiorul României, constatat în cadrul negocierilor de aderare la capitolul Justiţie. Vă aduc aminte că în 2004 noi am ratat integrarea tocmai pentru că am avut nişte steguleţe roşii, cele mai importante pe Justiţie, şi că ministrul Justiţiei de atunci, Cristian Diaconescu, a fost nevoit să ia nişte angajamente şi să acceptăm, împreună cu Bulgaria, acel mecanism MCV. Vedeţi cât de complicat este acest eşafodaj şi e foarte complicat de acceptat că 13 sau 14 ani după acest moment, când la guvernare era tot PSD, există alţi actori politici care au uitat istoria, au uitat eforturile făcute, au uitat cât de dificil se negociază la nivel european şi aruncă în aer aceste înţelegeri, iar asta într-o perioadă de turbulenţe majore la nivel european. Toate cele expuse aici nu neagă faptul că şi la nivelul instituţiilor de tip Parchet au mai existat anumite excese, iar dacă ele există, la nivel individual, trebuie sancţionate folosind mecanisme juridice foarte clare.

- Ce-ar trebui să înţelegem din escaladarea tensiunilor în lumea arabă, cauzate, în principal, de decizia Statelor Unite de a-şi muta Ambasada la Ierusalim? Cum ne poate afecta această decizie, în cazul în care, aşa cum sugera Liviu Dragnea, România va trebui să ia foarte în serios în discuţie decizia de a-şi muta ambasada din Israel de la Tel Aviv la Ierusalim?

- România are nişte poziţii constante care nu sunt luate de ieri de azi şi au la bază nişte evaluări foarte puternice. În al doilea rând, în sânul lumii arabe există tensiuni care vin din cu totul alte lucruri... Decizia nu presupune decât o declaraţie a preşedintelui Donald Trump care acceptă sau validează legea din 1995, însă, concomitent cu prelungirea cu încă 6 luni a moratoriului de aplicare a legii. Deci, Trump a instruit Departamentul de Stat să pregătească, să planifice. Este doar o afirmaţie de poziţionare şi eu cred că sensul ei este de a crea noi pârghii de negociere în Orientul Mijlociu. Vom vedea ce se va întâmpla în perioada următoare... Este adevărat că au exista tulburări importante în ceea ce priveşte statele arabe, ca efect al acestei afirmaţii, însă ea trebuie privită şi în contextul electoral intern din Israel, acolo unde premierul Netanyahu, longeviv, se confruntă cu multe critici şi mai ales cu probleme în privinţa corupţiei. Dar el se confruntă cu o perioadă electorală în care coaliţia sa, suficient de fragilă, este alcătuită din partide ultranaţionaliste, ultrareligioase, care reflectă în primul rând coloniile. Deci, este şi un gest care are consum intern. Din punct de vedere faptic, nu s-a întâmplat nimic. Nu s-a mutat ambasada, ba mai mult, legea a fost prorogată pentru încă şase luni de către Donald Trump.

- Va veni, însă, momentul acesta...

- Va veni şi momentul unui asemenea gest, dar cred că, în momentul de faţă, nu este indicat a produce turbulenţe în plus. România este tradiţional un stat care are un balans extrem de fin în privinţa relaţiilor cu Israelul şi cu statele arabe. Să nu uităm că România nu şi-a retras ambasada şi nu a rupt relaţiile cu Israelul în perioada comunistă, în egală măsură a avut relaţii privilegiate cu Organizaţia pentru Eliberarea Palestinei, care a fost recunoscută de ţara noastră, dar şi cu alte state arabe din regiune. De altfel, nici nu ne putem permite altceva. Vă aduc aminte şi trebuie să subliniem acest lucru, atât pentru cititorii dumneavoastră, cât şi pentru minţile mai înfierbântate care privesc lumea de la Bucureşti, dintr-un fotoliu, fără a se uita la date. Există zeci de mii, până la nivelul a sute de mii de familii mixte, cu cetăţeni români sau resortisanţi români, în Gaza, în Cisordania, în Israel, în sudul Libanului, Iordania şi în Siria. Deci, în momentul în care vorbim despre gesturi de natură politică, care schimbă radical un anumit tip de eşafodaj diplomatic, trebuie să fim cu foarte mare atenţie, mai ales când deţinem funcţii importante în stat. Iar asta pentru că un asemenea tip de luare de poziţie riscă să determine probleme foarte mari la nivelul resortisanţilor români şi a familiilor lor. Să nu uităm că de fiecare dată când este un conflict, în Orientul Mijlociu sau oriunde, România se află în postura de a-şi extrage resortisanţii de acolo şi are nevoie de o relaţie echilibrată cu toate părţile implicate.

- Vă referiţi la declaraţiile liderului PSD, cu intenţia de a muta ambasada de la Tel Aviv la Ierusalim?

- Nu ştiu... Dumneavoastră aţi pronunţat acest nume... Eu mă refer la cei care încearcă să ducă la asemenea schimbări fără să gândească că în poziţii de responsabilitate nu-ţi permiţi afirmaţii publice cu asemenea greutatate. Eu am certitudinea că în urma unei asemenea afirmaţii vom avea un cârd de solicitări de audienţe la ministrul de Externe din partea ambasadeor arabe şi un număr mare de telefoane de la nivlul diplomaţiilor arabe şi chemări ale ambasadorilor noştri în capitale. Una este să faci politică internă, să faci afirmaţii care sunt absorbite la nivelul mass-mediei noastre, foarte vocale, alta este să te apuci să faci afirmaţii cu impact în politica externă, care implică importante costuri.

- Republica Moldova reprezintă o chestiune care doare din ce în ce mai mult pe ambele maluri ale Prutului. Se îndepărtează, astăzi, Moldova de România, cum se vede de aici?

- Cred că aici lucrurile sunt puţin nuanţate. Ceea ce putem spune cu certitudine este faptul că prin venirea lui Igor Dodon la Preşedinţie avem, în spaţiul public, o reacţie extrem de vocală, o reacţie foarte dură. Dealtfel, atacurile la adresa României, a identităţii româneşti, a românilor, a tuturor elementelor identitare au crescut pe fondul acestei prezenţe vocale, virulente antiromâneşti în primul rând a lui Igor Dodon. Acum, din punctul de vederea al statului Republica Moldova, al decidenţilor pe fiecare dintre feliile în discuţie, nu putem să avem o asemenea susţinere a depărtării de România, în primul rând prin dependenţa de natură financiară.

- Cât de mult a susţinut România, din punct de vedere financiar, Republica Moldova?

- România a livrat un împrumut cu dobânda proprie, de 100 de milioane de euro, livrează fonduri nerambursabile... România are o anumită implicaţie în reformele din fiecare domeniu în parte din Republica Moldova. Dacă vă uitaţi cu atenţie, dincolo de privatizările care sunt aşteptate – două reţele de distribuţie cu transgazul care, de fapt, nu este altceva decât gazoductul care va pleca de la Ungheni la Chişinău şi care a fost privatizat tot cu România, există şi alte categorii de investiţii în derulare. Putem spune că în Republica Moldova, în ultimul an an şi jumătate, a crescut nivelul investiţiilor româneşti şi a crescut nivelul implicării româneşti în special la nivel local şi în Comrat, Găgăuzia şi la Bălţi, unde derulăm acel program cu SMURD-ul... Deci, dacă ne uităm la lucruriule concrete, vedem că există, din contra, o creştere a acestei interdependenţe, mai ales a dependenţei Chişinăului de România la nivelul finanţărilor în mod direct.

- Iar aici există şi sprijinul în relaţia cu instituţiile europene...

- România a deblocat şi finanţările FMI pentru Republica Moldova şi cele de la Uniunea Europeană. O eventuală ruptură sau retragere a româniei de pe piaţa de acolo ar crea dificultăţi majore. Dar există acolo şi un sentiment românofob, pe care-l imprimă în spaţiul public cu precădere agenţii proruşi, războiul informaşional rus şi Igor Dodon, dar şi alte categorii, inclusiv din Opoziţie, nu doar de la Puterea asumat pro-europeană. Însă, în egală măsură, vedem că la nivelul osaturii şi a infrastructurii relaţiilor bilaterale există o creştere.

- Există dificultăţi de pătrundere pe această piaţă a companiilor româneşti?

- Nu pot să neg acest aspect. Există zone în care investiţiile româneşti au fost blocate să intre în Republica Moldova. Avem cazul clasic, cu Banca Transilvania, care a reuşit să intre acolo tot printr-o privatizare, cu Victoria Bank, dar pe de altă parte avem Dedemanul, care n-a mai reuşit să intre pe piaţa de acolo, din cauza unui vot negativ dat în Consiliul Local de la municipiul Chişinău. Şi mai sunt şi alte cazuri în care s-au încercat investiţii, blocate însă pe diferite motive, în special de natură tehnică. Avem, deci, sumumul acesta de relaţii, cu lumini şi umbre, însă, vorbind obiectiv, vedem totuşi o creştere, în ultima perioadă, a acestei relaţii.

- Vor fi afectate aceste relaţii de viitoarele alegeri generale din Republica Moldova?

Urmează alegeri generale în Republica Moldova şi pot apărea probleme în cazul unei modificări substanţiale a situaţiei majorităţii sau unei dificultăţi de a forma o majoritate pro-europeană. Să nu uităm că la Chişinău avem 2 componente europene: una la guvernare, alta în opoziţie. care sunt relativ ne-miscibile, în opoziţie puternică... Într-o asemenea perspectivă, evident, se crează perspectivele unor dificultăţi majore chiar după împlinirea Centenarului. Vom vedea când vor fi stabilite aceste alegeri, vom vedea rezultatele şi mai ales negocierile care vor duce la o formă sau alta. Nu trebuie uitat că 2018 este anul Centenarului, alegerile sunt la sfârşit de an – practic, mandatul se termină la 30 noiembrie şi alegerile pot fi întârziate cu trei luni, însă, în afara acestui fapt, nu trebuie uitat că în primul semestru din 2019 România va deţine preşedinţia Consiliului Uniunii Europene, care dă, de asemenea, un instrument în plus în ceea ce priveşte situaţia din Republica Moldova. Deci, cam aşa ar arăta complexitatea subiectului... Nu este simplu, sunt modificări şi tangaje mai ales în spaţiul public, motiv pentru care, evident, sunt stârnite preocupări şi reacţii diverse, inclusiv în România, în raport cu aceste evoluţii.

A consemnat Dan M.BREZULEANU

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

 

 

ULTIMA ORA

 

 

 

 

 

PUBLICAŢIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iasi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al S.C. Danilux S.R.L., cu sediul în mun. Botoşani, str. Primaverii, nr. 25, sc. F, et. P, Jud. Botoşani, CUI RO12598561 J7/6/2000 numită conform Sentinţei nr. 144/23.02.2011, pronunţată de Tribunalul Botoşani în dosarul nr. 2715/40/2010, anunţă scoaterea la vânzare, prin licitaţie publică organizată la data de 04.07.2019, ora 14.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, str. Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iaşi, a următoarelor imobile: Nr. activ Denumire activ Valoare de evaluare (lei fără T.V.A.) Valoare de pornire a licitatiei (fără T.V.A.). Activul 1 Spațiu comercial situat în mun. Botosani, str. Calea Nationala, nr. 207, jud. Botoşani cu suprafaţa construită de 251,60 mp şi suprafaţa utilă de 219,39 mp şi teren aferent construcţiei cu suprafaţa de 363 mp, înscris în Cartea Funciară nr. 50743 (provenită din conversia de pe hârtie a CF 4646/N) cu numărul cadastral 1433-4470. 1.274.300,00 78.000,00 euro*. Activul 3 Proprietatea imobiliară situată în zona marginală a loc. Cătămărești Deal, com. Mihai Eminescu, jud. Botoșani, ce include: grajd cu suprafața construită de 745 mp și teren aferent construcției cu suprafața de 2.580,76 mp, înscrise în Cartea Funciară nr. 50184 (provenită din conversia de pe hârtie a CF 357/N) cu numărul cadastral 22/21/1/2/2/2/1 și bunuri mobile aferente, respectiv telefon mobil, birouri – 10 bucăți. 1.702.400,00 89.100,00 euro*. Sumă ce va fi achitată în lei la cursul valutar BNR din ziua plății. Poate participa la licitaţie orice persoană fizică sau juridică care depune până cel târziu la data de 03.07.2019, ora 12.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, str. Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iaşi, toate documentele prevăzute în caietul de sarcini, care se poate procura de la sediul lichidatorului judiciar, în fiecare zi de luni până vineri, orele 08.00 – 16.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la telefoanele: 0330/401589, 0758049901, 0749244377; 0232/243864, fax: 0232/212231. Lichidator judiciar, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L.
ANUNŢ DE VÂNZARE Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitorului S.C. ALDO S.R.L. Vaslui, cu sediul social în mun. Vaslui, str. Traian, bl. 228, sc. A, etaj 2, ap. 9, jud. Vaslui, C.U.I. RO 3337184, nr. de înreg. O.R.C. J37/918/1992, potrivit Sentinţei nr. 924/2013 din data de 23.10.2013, pronunţată de Tribunalul Vaslui – Secţia Civilă, în dosarul nr. 2980/89/2012, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare pentru data de 14.06.2019, ora 13.00, respectiv 28.06.2019, ora 13.00 a următorului activ proprietatea S.C. Aldo S.R.L. Vaslui: Nr. crt. - Denumire activ - Valoare pornire (lei fără T.V.A.) Activul nr.1 Proprietate imobiliară comercială – Magazin Mixt: Construcție – „Magazin Mixt” situată în mun. Vaslui, str. Ștefan cel Mare, nr. 279, jud. Vaslui, în vecinătatea benzinăriei Bemoil, cu suprafața construită de 40,50 mp și supr. utilă de 38,50 mp – extratabulară – construită pe terenul unei persoane fizice - 14.190,00. Persoanele care pretind vreun drept asupra activelor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 13.06.2019, ora 14.00, respectiv 27.06.2019, ora 14.00 la sediul lichidatorului judiciar M.R.L. Iași din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr.82, jud. Iași. Relaţii suplimentare se pot obţine la: Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L.: tel: 0755132474; 0757545545; 0232/243864, fax: 0232/212231 e-mail: vanzari@insolventa.ro. Lichidator judiciar, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L..
ANUNŢ DE VÂNZARE Trans Euro Broker S.R.L., cu sediul social în mun. Iași, str. Nicolina, nr. 64, biroul 19, et. 2, jud. Iași, CUI: 24445537; nr. de înregistrare la O.R.C. J22/2739/2008, prin lichidator judiciar Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L. cu sediul în mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, C.P. 700221, jud. Iaşi, numit potrivit Încheierii civile nr. 131/01.10.2018, pronunţată de Tribunalul Iași, în dosarul nr. 5963/99/2018, anunţă, scoaterea la vânzare prin licitaţie publică la data de 07.06.2019, ora 11.00, a activelor S.C. Trans Euro Broker S.R.L. Iasi, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași astfel: nr. crt. denumire și descriere active - valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*) - valoare de pornire (lei, fără T.V.A.) 1. autoturism, ab berlină cu hayon, marca Suzuki, tip SX4, nr. înmatriculare IS-69-GIA, norma de poluare euro 4, CO2: 163 g/km, an fabricaţie 2009, nr. identificare TSMEYA11S00340822, nr. locuri 5, motor tip M15A, cilindree 1490 CMC, putere 73 kw (100 CP), sursa de energie benzină, tracţiune faţă, culoare negru, km la bord: starea tehnică: mijlocul de transport este în staţionare din iulie 2018; la data inspecţiei s-a pus contactul s-au aprins martorii în bord, nefiind pus în funcţiune electromotorul. Starea fizică: caroseria şi interiorul se prezintă în stare bună. ITP valabil până la data de 24.02.2019. dotări: aer condiţionat computer de bord, cutie manuală 5+1, închidere centralizată, comenzi volan radio CD ABS - 10.520,00 - 10.520,00 2. mobilier de birou conform anunțului de vânzare ce poate fi descărcat de pe site-ul www.insolventa.ro - 270,00 - 270,00 3. aparatură birotică conform anunțului de vânzare ce poate fi descărcat de pe site-ul www.insolventa.ro - 2.120,00 - 2.120,00 Publicaţia de vânzare în format extenso poate fi descărcată de pe site-ul www.insolventa.ro. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 06.06.2019, ora 11.00, la sediul lichidatorului judiciar Management Reorganizare Lichidare Iași S.P.R.L. din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Poate participa la licitaţie orice persoană fizică sau juridică care depune până la data de 06.06.2019, ora 11.00, la sediul lichidatorului judiciar mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, documentele prevăzute în caietul de sarcini, care se poate procura de la sediul lichidatorului judiciar, în fiecare zi de luni până vineri, orele 09.00 – 13.00, până pe data de 06.06.2019, ora 12.00, în baza unei programări prealabile. Relaţii suplimentare se pot obţine la telefoanele: 0758049904, 0757545545, 0232/243864 sau e-mail secretariat@insolventa.ro. Lichidator judiciar, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L.
Mihai Chirica„Ideea interzicerii vehiculelor poluante rămâne de actualitate”
25/06/2019 11:15

- Domnule primar, Iaşul pare să respire din nou un aer mai curat, dar fericirea nu poate dura decat pană in toamnă, cand se reiau cursurile şcolare. Ce mai este nou pe frontul acesta al poluării? În ...

Dialog cu preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi, Maricel Popa: „La un profit de până la 15 la sută nu mai găsim firme care să liciteze”
21/06/2019 12:09

* dialog cu preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi, Maricel Popa - Domnule preşedinte, PSD a pierdut alegerile europarlamentare la Iaşi. E o aserţiune care provoacă ingrijorare in randul membrilor de pa ...

„Drumul Iaşi – Suceava va fi scos la licitaţie în această lună”
15/04/2019 08:49

* dialog cu Maricel Popa, preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi - Domnule preşedinte, după o aşteptare care părea că nu se mai termină, bugetul de stat a fost deblocat. Iaşul are, aşadar, posibilit ...

„Justiţia e plină de păcate!”
30/03/2019 07:30

* de vorbă cu Vasile Lupu, fost deputat, vicepreşedinte al Camerei Deputaţilor şi preşedinte al PNŢCD - Domnule Lupu, PNŢCD a semnat, joi, un protocol de colaborare cu PSD, pentru alegerile europarlam ...

VIDEO - Mihai Chirica: „Iaşul are, de la an la an, o provocare suplimentară”
03/03/2019 09:00

- Domnule primar, se pare că veţi miza, in acest an, pe un buget de 820 milioane de lei. E mult, e puţin? Ce se poate face cu banii aceştia la un oraş ca Iaşul? - Nu e puţin, dar nici nu e mult, a ...

„Sintagma apetit scăzut pentru lectură nu este corectă în relaţie cu tinerii de astăzi”
04/02/2019 00:00

 Gustul ieşenilor pentru lectură este dominat de cărţile de dezvoltare personală şi de istorie recentă, de cele din literatura şcolară, precum şi de cele care răspund nevoii de distracţie, de d ...

VIDEO - Ion Solcanu: „Sistemul de alegere a preşedintelui trebuie modificat, odată cu Constituţia”
07/01/2019 09:41

  * dialog cu prof. univ. dr. Ion Solcanu, fost senator social-democrat, vicepreşedinte PSD şi al Senatului Romaniei, astăzi preşedinte al Secţiei de Ştiinţe Istorice şi Arheologice a Academiei Oa ...

„Masa de Crăciun este minunată cu oamenii dragi alături, nu cu platouri pline de grăsimi”
22/12/2018 00:00

Potrivit Institutului Naţional de Sănătate Publică (INSP), in Raportul Naţional al Stării de Sănătate a Populaţiei pe anul 2017 se arată că in Iaşi sunt inscrise in evidenţa medicilor 35.902 de per ...

INTERVIU - MIHAI CHIRICA: „Mai bine de jumătate din populaţia activă a marilor oraşe nu are încă o opţiune politică”
14/12/2018 07:55

* dialog cu Mihai Chirica, primarul municipiului Iaşi - Domnule primar, Clujul, Oradea, Aradul şi Timişoara au semnat, de cateva zile, Alianţa Vestului, un acord privind cooperarea in materie de mari pro ...

„În lumea aceasta a subiectivităţii au apărut prea mulţi vânzători de piei de cloşcă”
10/12/2018 00:00

    Sculptorul Liviu-Adrian Sandu este iniţiatorul şi fondatorul, in 2016, al Societăţii Artiştilor Figurativi din Romania şi, din 2013, Membru al Societăţii Sculptorilor Portretişti din ...