default

Dimensiune font:

„Centenarul? Ceremonii obosite, de un primitivism cultural...”

| 02-04-2018 11:07

* dialog cu Alexandru Muraru, cercetător ştiinţific dr. în cadrul Departamentului de Cercetare al Facultăţii de Filosofie, specializarea Ştiinţe Politice, Relaţii Internaţionale şi Studii Europene a Universităţii „Al. I. Cuza” Iaşi

 

  - Prezentă, săptămâna trecută, în cadrul sesiunii solemne aParlamentului, care aniversa o sută de ani de la unirea Basarabiei cu România, principesa Margareta a afirmat că, pentru ea, reprezintă o prioritate implicarea Casei Regale în susţinerea proiectului european al Republicii Moldova. Este posibil acest fapt? Cum s-a raportat regele Mihai, în perioada exilului, la Basarabia?

- Da, este posibil, ba chiar şi de dorit. Timp de peste patru decenii, mulţi români nu au ştiut absolut nimic despre ce se întâmpla peste Prut si nici invers. În aceste condiţii, proiectele regale nu aveau nicio şansă de a fi dezvoltate. Au existat români care au plecat din Basarabia în anii comunismului şi care au mers la Versoix. Această mică localitate din Elveţia devenise centrul României libere pentru că era singura instituţie liberă si legitimă în anii comunismului. Regele vorbea în mesajele sale mereu despre Basarabia şi despre românii de peste Prut, iar la sfârşitul anilor dictaturii comuniste şi-a intensifică tirul la adresa URSS şi a asupririi românilor. Pentru regele Mihai, pactul Ribbentrop- Molotov a fost decizia care a desprins Basarabia de România, chiar dincolo de Pacea de la Paris din Februarie 1947.

Regele nu a recunoscut Basarabia ca fiind un stat în sine stătător

- Au existat proiecte regale de unificare în perioada comunistă?

- Perioada comunistă a fost o prăbuşire a statalităţii României cu toate componentele sale. Recăpătarea prerogativelor regale, contestarea permanentă a regimului comunist şi denunţarea actului de la 30 Decembrie 1947, solicitările adresate puterilor occidentale, comunicarea cu românii, mesajele de la posturile de radio libere vestice, toate acestea au făcut parte din proiectul regal. Dar regele nu a vorbit niciodată în exil de legitimitatea republicii moldoveneşti. Regele nu a recunoscut Basarabia ca fiind un stat în sine stătător.

- Cum s-a raportat regele la Republica Moldova după revenirea la democraţie?

- În nenumăratele luări de poziţie, ultimul rege al României a făcut trimitere la acordul din 23 august 1939, semnat între Germania nazistă şi Uniunea Sovietică, cunoscutul pact Ribbentrop-Molotov. Acesta era, după cum se ştie, documentul în baza căruia sovieticii plănuiseră ocuparea teritoriului dintre Prut şi Nistru. Pactul avea o semnificaţie specială pentru modul în care românii au perceput această înţelegere. În fond, dezvăluirea acestuia nu venea decât să întărească teza potrivit căreia o sumă de înţelegeri nelegitime transformaseră şi deciseseră pentru jumătate de secol destinul popoarelor din Estul Europei. Într-un mesaj din septembrie 1991, regele chiar făcea un apel la Occident, la comunitatea internaţională, pentru a accepta declaraţia de independenţă a Republicii Moldova, în special la foştii Aliaţi.

- Un mesaj istoric, am putea spune...

- El nu poate uita că Basarabia (împreună cu Bucovina de nord şi Herţa) a fost anexată cu forţa de către Uniunea Sovietică în urma unui pact încheiat între Stalin şi Hitler”. Problema Basarabiei era, pentru regele Mihai, mult mai complexă pentru că ea circumscrie, într-un anume fel, şi românitatea celor care s-au aflat la modul propriu sub URSS – şi care, datorită circumstanţelor politice internaţionale, au devenit mai repede emancipaţi politic şi naţional – unei evoluţii diferite în raport cu implicarea reparatorie a vestului în Europa de Răsărit. Într-un mesaj „solemn” adresat basarabenilor, în iunie 1990, la împlinirea a jumătate de secol de la evenimentele care au marcat cedarea teritoriului către Uniunea Sovietică, Mihai I a vorbit despre un adevărat „miracol” prin care românii de peste Prut au reuşit, în numai doi ani, să restabilească limba română, simbolurile naţionale, datinile, „surse de inspiraţie” pentru românii din interiorul hotarelor României şi de pretutindeni, pentru modul în care au reuşit să îşi ia soarta în propriile mâini.

- După revenirea Regelui în România care a fost noua sa percepţie asupra realităţilor de peste Prut?

- La nivelul anilor 1991-1992, regele vedea în recunoaşterea independenţei Republicii Moldova ca o formă de abandonare a acesteia. România a fost primul stat al comunităţii internaţionale care a recunoscut independenţa fostei republici sovietice. Prezenţa Armatei Roşii pe teritoriul Moldovei era, în opinia regelui, la începutul anilor `90, o dovadă incontestabilă a unei situaţii grave, a unui îngheţ geopolitic ce afecta, deopotrivă, atât Republica Moldova, cât şi România. Totodată, Mihai I a considerat ca inacceptabilă situaţia în care independenţa Republicii Moldova a fost declarată, nu şi cucerită, „dovadă că pe teritoriul ei staţionează o armată antrenată de la începuturi să nu apere interesele naţionale. Dacă nu ai o armată proprie, îţi lipseşte însuşirea independenţei”. Consideraţiile monarhului fac, de asemenea, trimitere şi la modelul celor două Germanii, ca o regăsire firească între graniţele Comunităţii Europene, în contradicţie cu modelul românesc, Mihai I concluzionând că o eventuală unire nu poate veni decât din interiorul ţării.

Basarabia e parte a Europei pentru că a fost parte a Europei”

- Există perspectiva aceasta europeană a Republicii Moldova... La ce ne putem aştepta?

- Opţiunea pro-Vest a Republicii Moldova şi, în acelaşi timp, a Europei pentru a aduce fosta republică sovietică alături de familia europeană, nu apare ca fiind congruentă, sinonimă, bilaterală. Regele era sceptic faţă de constanţa şi soliditatea acţiunilor UE, mai ales că prejudecata monarhului pleca de la modul în care Occidentul tratase Europa de Est vreme de jumătate de secol. În acelaşi timp, regele a fost contrariat de atitudinea UE în raport cu Federaţia Rusă. El spunea că pentru mulţi lideri europeni Rusia exercită o anumită fascinaţie. Perspectiva integrării Republicii Moldova în UE este pusă, aşadar, în oglindă, cu atitudinea rezervată a UE şi a relaţiei „nefireşti” de bune pe care europenii ar dezvolta-o cu Federaţia Rusă. „(...) desigur, e o ţară enormă şi uneori occidentalii nu pun piciorul în prag aşa cum ar trebui. Ei ar trebui să încerce să aducă Basarabia înapoi în Europa”. Teza regelui cu privire la apartenenţa istorică, geografică şi politică a teritoriului basarabean la UE face apel la configuraţia Europei antebelice, găsind în acest fel o legitimitate istorică puternică, asumată: „Nu ar fi vorba de schimbarea frontierelor, deocamdată, dar Basarabia e parte a Europei pentru că a fost parte a Europei”.

- Există o mişcare regalistă în Republica Moldova?

- Faţă de anii 90, mişcările monarhiste din România sunt mai structurate şi dispun de mijloace de popularizare electronice care le fac mai vizibile şi prezente în interiorul şi în afara graniţelor. Nu cunosc situaţia exactă a organizaţiilor pro-monarhiste în complicatul peisaj politic şi civic din Republica Moldova, dar e posibil să existe. Totuşi, ele, în fragmentarea politică de peste Prut, ar avea acest handicap. Aş mai menţiona faptul că Republica Moldova are aproape un milion de locuitori în afara graniţelor, şi aceştia sunt dintre cei mai curajoşi, educaţi şi cosmopoliţi si ei nu se disting astăzi între românii din UE sau Diaspora din afara graniţelor, astfel încât este posibil ca simpatiile lor monarhiste şi organizaţiile lor să fie integrate între cele din afara României.

- Cum apreciaţi manifestările din Republica Moldova, legate de ceremonia înmormântării regelui Mihai I?

- A existat refuzul lui Igor Dodon de a declara doliu naţional, deşi fostul preşedinte Nicolae Timofti declarase doliu naţional, în august 2016, la trecerea la cele veşnice a reginei Ana. A fost un gest motivat politic, deşi Dodon a trimis o scrisoare de condoleanţe familiei regale. Deci, gestul de a nu declara doliu naţional a fost motivat politic, pentru a nu deranja electoratul socialiştilor. Dar prezenţa constantă a familiei regale în ultimii ani a statuat o relaţie de lungă durată şi asta s-a văzut. Au existat slujbe acolo şi manifestări pentru a deplânge moartea regelui pentru că regele a fost ultimul monarh sub care Basarabia a fost în componenţa României.

Familia regală este un vector de neegalat ca utilitate şi credibilitate

- Activităţile organizate de guvern pe tema Centenarului se ridică la înălţimea exigenţelor necesare unui asemenea moment?

- Centenarul a fost compromis de guvernele care s-au succedat după decembrie 2016. Există astăzi în Europa şi alte state care serbează centenare, cum sunt statele baltice. Dar nicăieri nu a fost o asemenea demolare a propriilor reprezentări memoriale şi istorice. Compromiterea centenarului este cea mai clară dovadă că PSD a confiscat instituţiile statului, că acestea nu mai pot avea spaţiu de manevră şi că inclusiv simbolurile României sunt ameninţate şi confiscate în propriul interes politicianist. Există alături de PSD o complicitate a UDMR care nu a dorit – şi există afirmaţii publice în acest sens, nu a dorit ca prezentul centenar să beneficieze de întregul suport al instituţiilor. UDMR este condus lamentabil de liderii săi, inclusiv comunitatea maghiară suferă din această privinţă. UDMR este modelul PSD care şi-a abandonat electoratul şi guvernează o minoritate care a confiscat proiectele politice şi totul se desfăşoară într-o atmosferă de oameni dubioşi şi rapace. Centenarul era ocazia de a crea o punte de legătură cu Preşedinţia Consiliului Uniunii Europene, pe care România o va deţine în semestrul I din 2019. Ori, cum centenarul a fost compromis, cred ca şi preşedinţia UE va avea aceeaşi soarta. În afară de festivism şi ceremonii obosite, de un primitivism cultural, nu exista mare lucru. Mai sunt câteva luni pana la 1 Decembrie şi astăzi România nici nu mai are un agregator naţional al Centenarului, sub forma unei structuri naţionale. La ora la care vorbim, Departamentul Centenar a fost dizolvat. Este de neînchipuit. E ca şi cum în timpul Campionatului Mondial de fotbal s-ar desfiinţa FIFA. Pentru PSD, centenarul înseamnă mici, bere si paranghelii.

- Cum ar trebui definite noile statute ale Casei Regale care urmează să fie adoptate de Parlament?

- Am vorbit pentru prima dată despre această prioritate în 2016, în anul jubileului regal, când se împlineau 150 de ani de la fondarea Casei Regale Române. Cred că s-a ajuns la maturitatea necesară a actorilor politici pentru ca familia regală să nu mai fie privită nici ca un concurent şi nici ca o obsesie. Anii 90 sunt în urmă, deşi acum câteva luni un fost premier ne-a adus aminte că nu toate fobiile şi isteriile au pierit. Prăbuşirea sa a fost şi o consecinţă a acelor declaraţii. A nega rolul Casei Regale astăzi, de la acea tribună, sau a ameninţa o minoritate etnică cu exterminarea duc azi neîndoielnic la izolare politică şi, în final, la prăbuşire. Au trecut aproape doi ani de când deja trei proiecte de lege au fost elaborate şi discutate în spaţiul public şi în instituţii. Actorii politici vor merge în final probabil pe varianta intermediară de a crea a o instituţie de reprezentare care să asiste logistic Casa Regală si Dinastia. Este o variantă de compromis rezonabil. Nici în vechea formă Casa Regală nu îşi reducea cu absolut nimic capacitatea de acţiune sau valorile şi idealurile, dar tema a fost atunci prea politizată de contextul electoral şi de câteva grupuri şi persoane resentimentare. Noua instituţie va fi un lucru necesar, util României, într-un stat care are numeroase instituţii de reprezentare care nu servesc interesului public şi imaginii ţării în exterior sau nevoilor noastre de reprezentare.

- În ce măsură Casa Regală poate juca un rol important în parcursul european al Republicii Moldova?

- Familia Regală a României – ca dinastie românească, purtătoare a idealurilor naţionale şi a moştenirii fondatorilor României Mari şi a ultimului Suveran care a domnit peste România Mare – este cel mai important actor instituţional românesc care poate fi prezent în Republica Moldova. Cel mai credibil, cel mai obiectiv, cel care oferă garanţii de continuitate. Pentru că politicienii, şeful statului, primul ministru, parlamentarii şi toţi liderii politici vor fi acuzaţi că tranzitează interese politicianiste, că vor să confişte tema sau sa o subordoneze priorităţilor lor partizane. Mai mult, orice lider politic aduce, în mod nefericit, voluntar sau involuntar cu el, un nou clivaj – ideologic, pe care îl adaugă, inevitabil, acelui climat atât de complicat. Mai mult, statul român a avut numeroase rateuri peste Prut în a crea un climat favorabil. Au fost sprijiniţi până acum doar lideri care au compromis şi ideile unioniste, cât şi visul european. Cred că familia regală este un vector de neegalat ca utilitate şi credibilitate, atât în proiectul românesc al integrării europene a Basarabiei, cât şi în cel unionist. Ambele au în familia regală cel mai bun şi autentic partener. Nici o altă persoană sau instituţie din România nu poate oferi peste Prut atât de mult şi de bine cum o face Casa Regală. Văd posibile câteva evoluţii importante şi semnificative în anii următori pe relaţia România – Republica Moldova cu familia regală în centrul acestei comuniuni. Membrii familiei regale sunt foarte prezenţi şi vor fi, din câte cunosc, în anii următori, inclusiv în acţiuni publice, de reprezentare. Custodele Coroanei poate fi cel mai bun ambasador al unionismului şi al visului european al Moldovei.

A consemnat Daniel-Valeriu BOBOC

 

 

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

 

ULTIMA ORA

 

 

 

 

EURO-SIMCOS IMPEX S.R.L. Nr. de înreg. ORC: J33/1391/1994, CUI: 6180733, prin lichidator judiciar Management Reorganizare Lichidare Iași S.P.R.L. numit conform Sentinței nr. 163/24.02.2015 pronunțată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 9950/86/2013, în conformitate cu prevederile Legii nr.85/2006 și ale H.A.C./12.11.2018, anunță scoaterea la vânzare, prin licitație publică cu strigare, la data de 08.11.2019, ora 14.00, a activelor: Stație Peco amplasată în oraș Frasin, Calea Bucovinei, nr. 8, jud. Suceava ce include spațiu comercial, platforma betonată, pompă distribuție cu sistem managerial, distribuitor automat tip FBD 2036R pentru 3 produse cu 6 furtune, cuva cu 3 rezervoare oțel pentru depozitare combustibil, separator grăsimi și bazin vidanjabil pentru apă menajeră. Identificare cadastrală: - Teren cu suprafața de 1.515 mp, înscris în Cartea Funciară nr. 30399/Suceava, nr. top. 3526/2; - Teren cu suprafața de 1.000 mp, înscris în Cartea funciară veche nr. 30398/Suceava, nr. top. 3526/100, pe care se află edificat Corpul C1 – Stație PECO cu regim de înălțime P+M (mansardă nefinalizată) cu suprafața construită de 47 mp; Valoare de pornire a licitației (lei, fără T.V.A.) - 232.570,00. Poate participa la licitație orice persoană fizică sau juridică care depune până la data de 07.11.2019, orele 14.00 la sediul lichidatorului judiciar toate documentele prevăzute în caietele de sarcini care se pot procura din mun. Suceava, strada Mihai Eminescu, nr. 10, județ Suceava în fiecare zi de luni până vineri până la data de 07.11.2019. Relații suplimentare se pot obține: Management Reorganizare Lichidare Iași S.P.R.L. la telefoanele: 0232/243864, 0757545545, 0755132476.
Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., cu sediul în mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, în calitate de lichidator judiciar al debitorului S.C. BARNAR GRUP S.R.L., cu sediul în Sat Holda, oraș Broșteni, nr. 43, cătun Barnar, camera 2, jud. Suceava, C.U.I. RO 23279681, nr. de înregistrare în Registrul Comerțului J33/299/2008, numit potrivit Încheierii de ședință nr. 393/2017 din data de 30.06.2017, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 5528/86/2016, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, la data de 28.11.2019, ora 12.00, a următorelor active: Nr. Activ - Denumire şi descriere active - Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.) - Valoare de pornire licitație (lei, fără T.V.A.) Activ 1 Utilaje de lucru prelucrare lemn compuse din: Linie de debitat buşteni, Wood-Mizer, tip LT 300S, seria 012007 54 B1.02; Gater universal tip RP50, an fabricaţie 1992; Bandă tăiere (bandă transportoare), Doma; Maşină de calibrat (marca Maweg, tip SE 2, serie 202056 7879, an fabricaţie 1972); Maşină de ascuţit+accesorii (Wood Mizer); Maşină de rosturi în coadă, Leone; Motoferăstrău Sthil; Motoferăstrău Sthil; Circular radial; 144.200,00 lei, 72.100,00 lei. Pentru bunurile mobile se percepe T.V.A. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data 27.11.2019, ora 12.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iaşi. Bunurile se vând libere de sarcini. Componenţa şi descrierea activului scos la vânzare este cuprinsă în caietul de sarcini, care se poate procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iaşi, în fiecare zi de luni până vineri, orele 09.00 – 16.00, până pe data de 27.11.2019, ora 12.00, în baza unei cereri prealabile (24 de ore de la primirea dovezii de achitare). Relaţii suplimentare se pot obţine la telefoanele: # 0755132475; 0757545545; 0232/243864, fax: 0232/212231, e-mail: vanzari@insolventa.ro.
Com-Beton S.A. Iași, cu sediul social în mun. Iaşi, B-dul Chimiei nr. 14, jud. Iaşi, C.U.I. RO5551582, nr. de înregistrare la O.R.C. J22/189/1994, Auto Remat S.R.L., cu sediul în mun. Iași, Bd. Chimiei, nr. 14, C1, parter, jud. Iași, C.U.I. 7168576, nr. de înreg. în Registrul Comerțului J22/436/1995, prin lichidator judiciar Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în data de 04.12.2019, ora 13.00, a următoarelor active: Nr. Activ - Denumire și descriere active - Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.) - Valoare de pornire (lei, fără T.V.A.) Activ 24.1 Teren în suprafață totală de 6.922,46 mp, construcții, amenajări și bunuri mobile aferente, proprietatea Com–Beton S.A., situat in intravilanul municipiului Iaşi, b-dul Chimiei, nr. 14, jud. Iaşi, după cum urmează: 1. Teren în suprafață măsurată de 4.875,00 m.p., provenit din imobilul cu nr. cds. 4520/6 al C.F. 128833/mun. Iaşi, împreună cu următoarele construcții, amenajări și bunuri mobile: clădire birouri; centrală termică; rezervor; groapă var; depozit var și vestiare (demolat); magazine (demolat);stație mortare (demolat); platformă zona de birouri (nr. inv. 1004); toalete ecologice (nr. inv. 10346, 10347) şi alte bunuri mobile. 2. Cotă parte indiviză de 481,46 m.p. (22,27% din terenul în suprafață de 1.323 m.p., provenit din imobilul cu nr. cds. 4520/6 al C.F. 128833/mun. Iaşi, 11,52% din terenul în suprafață de 562 m.p., identificat cu nr. cds. 4520/3 al C.F. 128903/mun. Iaşi, cu destinație drum și 27,62% din terenul în suprafață de 442,12 m.p., identificat cu nr. cds. 128834 al C.F. 128834/mun. Iaşi. 3. Teren în suprafață de 1.566 m.p. identificat cu nr. cds. 4520/1 al C.F. 128901/mun. Iaşi, ocupat de o construcție (bloc de locuințe P+4E) ce nu este proprietatea societății și nu face obiectul vânzării. 3.708.053,41 lei, 1.670.000,00 lei; Activ 24.2-3 Proprietate imobiliară compusă din: Activ 24.2 - Teren în suprafață totală de 5.717,53 m.p., proprietatea Com–Beton S.A., situat in intravilanul municipiului Iaşi, b-dul Chimiei, nr. 14, jud. Iaşi, după cum urmează: 1. Teren în suprafață măsurată de 5.325,00 m.p., provenit din imobilul cu nr. cds. 4520/6 al C.F. 128833/mun. Iaşi. 2. Cotă parte indiviză de 321,80 m.p. (24,32%) din terenul în suprafață de 1.323 m.p., provenit din imobilul cu nr. cds. 4520/6 al C.F. 128833/mun. Iaşi. 3. Cotă parte de 70,73 m.p. (12,59%) din terenul în suprafață de 562 m.p., identificat cu nr. cds. 4520/3 al C.F. 128903/mun. Iaşi, cu destinație drum. Activ 3 - Stație preparare asfalt WIBAU, fixă, tip S25 300, serie fabricație 113271, an fabricație 1968, proprietatea Auto Remat S.R.L., montată pe proprietatea Com Beton SRL din mun. Iași, bld. Chimiei, nr. 14, jud. Iași și modernizată în anul 2009. 3.743.831,33 lei, 1.992.453,00 lei; Activ 24.3 Activ 24.3 -Teren in suprafață totală măsurată de 12.555,40 m.p., construcții și amenajări aferente, proprietatea Com Beton S.A., după cum urmează: 1. Teren în suprafață măsurată de 5.754,00 m.p., provenit din imobilul cu nr. cds. 4520/6 al C.F. 128833/mun. Iaşi, ocupat de următoarele construcții: - ateliere,-929,64 m.p.; ateliere - 534,75 m.p.; ateliere și magazii,-254,36 m.p.; amenajări ale terenului (platformă atelier electric-nr. inv. 10349); 2. Teren în suprafață de 4.184,48 m.p., situat în intravilanul mun. Iaşi, b-dul Chimiei-Depozit Socola Poligon 1B, judeţul Iaşi; 3. Teren în suprafaţă de 1.753,97 m.p., situat în intravilanul mun. Iaşi, b-dul Chimiei-Depozit Socola Poligon II, judeţul Iaşi; 4. Cotă parte indiviză de 862,95 mp (53,41% din terenul în suprafață de 1.323 m.p., provenit din imobilul cu suprafata totala măsurată de 17.277 m.p. (din acte: 17.040 m.p.) cu nr. cds. 4520/6 al C.F. 128833/mun. Iaşi și 27,82% din terenul în suprafață de 562 m.p., identificat cu nr. cds. 4520/3 al C.F. 128903/mun. Iaşi, cu destinație drum. 7.108.923,76 lei, 2.843.570,00 lei; Activ 13 Teren arabil în suprafață de 2.121,00 m.p. situat în extravilanul satului Pădureni, oraşul Mărăşeşti, jud. Vrancea, neîmprejmuit, învecinat cu drum, teren proprietatea primăriei și proprietatea Melinte Maria pe două laturi, utilități, pretabil pentru activitati agricole si posibil construcții rezidențiale. Amplasat în cvartal 36, parcela 186, CF nr. 750/N a loc. Mărăşeşti, jud. Vrancea (nr. C.F. nou 52359/oraş Mărăşeşti), având nr. cds. 918N. 76.000,00 lei, 13.000,00 lei; Activ 25 Bunuri mobile situate în mun. Iași, B-dul Chimiei, nr. 14, jud. Iași, compuse din: Echipament tipografie, Echipament tipografie Korad, Echipament procesare tipografică, Echipament procesare tipografică, Roland VP 540, Aparat automat indosariat, Laminator Roll Lam E 160c. 42.700,00 lei, 17.080,00 lei. Descrierea activelor este pur comercială și nesusceptibilă de a crea obligații în sarcina vânzătorului. Persoanele interesate au posibilitatea de a se informa cu privire la componența activelor din publicația de vânzare ce se găsește pe site-ul www.insolventa.ro, secțiunea Vânzări. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 03.12.2019, ora 12.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, C.P. 700221, jud. Iaşi. Bunurile se vând libere de sarcini. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare, precum şi condiţiile de participare (inclusiv condiţia prezentării dovezii de depunere a garanţiei de participare în valoare de 10% din valoarea de pornire a licitaţiei), sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iaşi, de luni până vineri, orele 09.00 – 16.00, până pe data de 03.12.2019, ora 12.00, în baza unei cereri prealabile (24 de ore). Relaţii suplimentare se pot obţine de pe site-ul www.insolventa.ro, e-mail secretariat@insolventa.ro și la numerele de telefon: fax: 0232/212231; tel.: 0232/243864, 0755132473.
LEXINSOLV I.P.U.R.L. Suceava, lichidator judiciar desemnat în dosar nr. 4520/86/2014 al Tribunalului Suceava, scoate la vânzare prin licitaţie publică, individual, bunuri imobile și mobile aparţinând debitorului S.C. MICA INDUSTRIE ȘI PRESTĂRI SERVICII S.R.L., cu sediul în oraș Cajvana, nr. 1996, jud. Suceava, CUI 756668, aflat în procedura falimentului prevăzută de Legea nr. 85/2006, constând din: Activul format din teren curți-construcții în suprafață totală de 7.331 mp, din care 2.500 mp cu nr. cadastral 1557 înscris în cartea funciară nr. 30457, 4.831 mp cu nr. cadastral 30429 înscris în cartea funciară nr. 30429 a comunei cadastrale Cajvana, pe care sunt amplasate un număr de 10 construcții cu nr. cadastral 1557 – C1, 30429 – C1, C2, C3, C4, C5, C6, C7, C8, C9, situat în oraș Cajvana, nr. 1996, jud. Suceava, prețul de pornire al licitațiilor publice fiind de 1.417.550 lei, exclusiv TVA; Bunurile mobile proprietatea debitorului S.C. MICA INDUSTRIE ȘI PRESTĂRI SERVICII S.R.L. Cajvana, din care o parte sunt evaluate ca materiale refolosibile, Autoturism Skoda Fabia, nr. înmatriculare SV99MPS, preț de pornire al licitațiilor publice în sumă de 1.930 lei, exclusiv TVA; Autoutilitară Mercedes Benz Sprinter 208 D KA, nr. înmatriculare SV90MPS, preț de pornire al licitațiilor publice în sumă de 2.436 lei, exclusiv TVA; Autoutilitară Dacia furgon, nr. înmatriculare SV06SXI, preț de pornire al licitațiilor publice în sumă de 1.379 lei, exclusiv TVA; Autoutilitară Gaz Gazelle, nr. înmatriculare SV97MPS, preț de pornire al licitațiilor publice în sumă de 3.447 lei, exclusiv TVA; Autotractor DAF tip FT85CF 380, nr. înmatriculare SV94MPS, preț de pornire al licitațiilor publice în sumă de 7.170 lei, exclusiv TVA; Semiremorcă Schwartzmuller SPA 3E EURO, nr. înmatriculare SV80HXX, preț de pornire al licitațiilor publice în sumă de 5.170 lei, exclusiv TVA; Autotractor DAF tip FT85CF 380, nr. înmatriculare SV95MPS, preț de pornire al licitațiilor publice în sumă de 8.410 lei, exclusiv TVA; Semiremorcă Schwartzmuller SPA 3E EURO, nr. înmatriculare SV80HXU, preț de pornire al licitațiilor publice în sumă de 5.170 lei, exclusiv TVA; Autotractor DAF tip FT85CF 380, nr. înmatriculare SV98MPS, preț de pornire al licitațiilor publice în sumă de 9.582 lei, exclusiv TVA; Semiremorcă Schwartzmuller SPA 3E EURO, nr. înmatriculare SV88MPS, preț de pornire al licitațiilor publice în sumă de 5.170 lei, exclusiv TVA; Semiremorcă Kogel, tip SN 24P 100/1060, nr. înmatriculare SV83MPS, preț de pornire al licitațiilor publice în sumă de 6.848 lei, exclusiv TVA; Linie de panificație, preț de pornire al licitațiilor publice în sumă de 31.825 lei, exclusiv TVA; Autoutilitară Mercedes Benz Sprinter, nr. înmatriculare SV91MPS, preț de pornire al licitațiilor publice în sumă de 1.724 lei, exclusiv TVA; Autoutilitară MAN 19362, nr. înmatriculare SV02ZDC, preț de pornire al licitațiilor publice în sumă de 6.319 lei, exclusiv TVA; Autotractor DAF tip TE85XC/CF 85 380, nr. înmatriculare SV93MPS, preț de pornire al licitațiilor publice în sumă de 6.319 lei, exclusiv TVA; Autotractor DAF tip FT85.430 380/4X2, nr. înmatriculare SV07FGY, preț de pornire al licitațiilor publice în sumă de 6.319 lei, exclusiv TVA; Semiremorcă Schwartzmuller SPA 3E EURO, nr. înmatriculare SV88MPS, preț de pornire al licitațiilor publice în sumă de 5.170 lei, exclusiv TVA; IFRON D204, preț de pornire al licitațiilor publice în sumă de 5.285 lei, exclusiv TVA. Prețurile de pornire reprezintă 50% din valorile stabilite prin rapoartele de evaluare existente la dosarul cauzei. Licitaţia va avea loc la data de 27.11.2019, ora 11:00, la sediul LEXINSOLV I.P.U.R.L. din mun. Suceava, str. Zamcei, nr. 5, jud. Suceava. În vederea participării la licitaţie, licitatorii au obligaţia de a depune 10% din preţul de pornire al licitaţiei în contul de lichidare judiciară nr. RO42BTRLRONCRT00W6312002 deschis la Banca Transilvania pe numele debitorului S.C. MICA INDUSTRIE ȘI PRESTĂRI SERVICII S.R.L. Cajvana. În caz de neadjudecare licitaţia publică se va repeta în aceleaşi condiţii în data de 20.12.2019 ora 11:00. Prezenta publicaţie de vânzare constituie şi notificare către creditori, debitor şi orice persoană fizică sau juridică interesată în dosarul în cauză. Informaţii suplimentare la sediul lichidatorului judiciar sau la tel./fax 0230/551784, 0745635896, e-mail: lexinsolv@yahoo.com, www.lexinsolv.ro.
„Participarea marilor scriitori la FILIT este meritul personal şi rodul credibilităţii internaţionale a organizatorilor”
07/10/2019 11:02

  „Participarea marilor scriitori la FILIT este meritul personal şi rodul credibilităţii internaţionale a organizatorilor” * dialog cu scriitorul Dan Doboş, directorul Bibliotecii Judeţ ...

„Părintele ideal este cel care reuşeşte să îmbine stilul democrat cu cel laissez-faire şi cu cel autoritar”
14/09/2019 12:05

  * dialog cu psihoterapeutul Anda Păcurar Anda Păcurar este psihoterapeut adlerian, formator, cu multiple stagii de pregătire efectuate in Irlanda, Germania, Olanda, Spania, Ungaria, Anglia, SUA. Est ...

Mai mult de o treime dintre pacienţii internaţi zilnic la Socola suferă de alcoolism
16/08/2019 00:00

* de vorbă cu prof. univ. Vasile Chiriţă, unul dintre cei mai mari medici psihiatri din ţară, care profesează la Institutul de Psihiatrie „Socola” - Domnule profesor, au trecut aproape 30 de ...

„Iaşul va avea, pe termen mediu şi lung, o dezvoltare mai puternică decât are Clujul”
11/08/2019 23:57

  * dialog cu deputatul ieşean Costel Alexe, lider al liberalilor ieşeni, vicepreşedinte PNL la nivel naţional - Domnule deputat, aş dori să pornim discuţia noastră de astăzi de la declaraţia n ...

Mihai Chirica„Ideea interzicerii vehiculelor poluante rămâne de actualitate”
25/06/2019 11:15

- Domnule primar, Iaşul pare să respire din nou un aer mai curat, dar fericirea nu poate dura decat pană in toamnă, cand se reiau cursurile şcolare. Ce mai este nou pe frontul acesta al poluării? În ...

Dialog cu preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi, Maricel Popa: „La un profit de până la 15 la sută nu mai găsim firme care să liciteze”
21/06/2019 12:09

* dialog cu preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi, Maricel Popa - Domnule preşedinte, PSD a pierdut alegerile europarlamentare la Iaşi. E o aserţiune care provoacă ingrijorare in randul membrilor de pa ...

„Drumul Iaşi – Suceava va fi scos la licitaţie în această lună”
15/04/2019 08:49

* dialog cu Maricel Popa, preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi - Domnule preşedinte, după o aşteptare care părea că nu se mai termină, bugetul de stat a fost deblocat. Iaşul are, aşadar, posibilit ...

„Justiţia e plină de păcate!”
30/03/2019 07:30

* de vorbă cu Vasile Lupu, fost deputat, vicepreşedinte al Camerei Deputaţilor şi preşedinte al PNŢCD - Domnule Lupu, PNŢCD a semnat, joi, un protocol de colaborare cu PSD, pentru alegerile europarlam ...

VIDEO - Mihai Chirica: „Iaşul are, de la an la an, o provocare suplimentară”
03/03/2019 09:00

- Domnule primar, se pare că veţi miza, in acest an, pe un buget de 820 milioane de lei. E mult, e puţin? Ce se poate face cu banii aceştia la un oraş ca Iaşul? - Nu e puţin, dar nici nu e mult, a ...

„Sintagma apetit scăzut pentru lectură nu este corectă în relaţie cu tinerii de astăzi”
04/02/2019 00:00

 Gustul ieşenilor pentru lectură este dominat de cărţile de dezvoltare personală şi de istorie recentă, de cele din literatura şcolară, precum şi de cele care răspund nevoii de distracţie, de d ...