70350812_810417769353563_8459509564935503872_n
1anda-pacurar-poza-buna

Dimensiune font:

„Părintele ideal este cel care reuşeşte să îmbine stilul democrat cu cel laissez-faire şi cu cel autoritar”

| 14-09-2019 12:05

 

* dialog cu psihoterapeutul Anda Păcurar

Anda Păcurar este psihoterapeut adlerian, formator, cu multiple stagii de pregătire efectuate în Irlanda, Germania, Olanda, Spania, Ungaria, Anglia, SUA. Este suprevizor acreditat de Colegiul Psihologilor din România, Federaţia Română de Psihoterapie şi Asociaţia Europeană de Psihoterapie. Este instructor în cadrul Institutului de Psihologie şi Psihoterapie Adleriană. Membru în Nord American Society of Adlerian Psychology. Practică psihoterapia în cadru privat şi susţine cursuri de formare în Bucureşti şi în ţară adresate specialiştilor, părinţilor, oamenilor interesaţi să se dezvolte sau să înveţe noi metode de lucru cu copiii, adolescenţii sau adulţii. Face traininguri periodice cu părinţii pe teme legate de educaţia pozitivă, disciplină fără pedeapsă, încurajarea, ameliorarea dificultăţilor emoţionale şi de comportament. Ateliere de lucru cu adolescenţii în şcoli şi în cadru privat. Scrie articole de specialitate şi traduce cărţi adresate specialiştilor sau părinţilor. A terminat Psihologia la Iaşi şi se simte foarte ataşată de acest oraş.

 

- Eterna poveste, eterna întrebare: învăţământ privat sau de stat? Cum poate influenţa psihicul unui copil apartenenţa la un asemenea sistem de învăţământ?

- Aş zice că în primul rând este influenţat psihicul părintelui. Am remarcat că alegerea sistemului este făcută adesea de părinte pentru a-şi împlini propriile nevoi emoţionale, în special pentru a-şi calma anxietatea. Dincolo de considerente financiare sau altele de ordin pragmatic, unii dintre părinţii care aleg sistemul de stat se reîntorc emoţional la suferinţele de când erau ei elevi şi încearcă să compenseze. Cei mai mulţi aflaţi în această stare emoţională devin trişti, îngrijoraţi, revendicativi în relaţia cu cadrele didactice sau cu ceilalţi părinţi. Mai nou, se poartă adevărate „războaie” pe grupurile de Whatapp ale părinţilor sau ale cadrelor didactice... Un astfel de părinte e hotărât să nu-şi lase copilul să treacă prin ce a trecut el, doar că intenţia sa bună ajunge să îl afecteze pe copil, care se simte neputincios sau umilit exact în mediul în care ar fi trebuit să se integreze şi să se dezvolte. Părintele care alege sistemul privat alege în primul rând cu speranţa unui mediu protector şi încurajator faţă de copil. Aici, clasele sunt mai mici, condiţiile mai bune. Ideal ar fi ca alegerea să fie una academică şi părintele să vadă dacă şcoala private urmează o programă coerentă, dacă asta poate să îl ducă pe copil pe un anume drum, cum ar fi să studieze programa britanică de la începutul şcolii şi până la liceu sau facultate, inclusiv. Şcolile private oferă alternative educaţionale, cum ar fi faptul că au ore de educaţie psihologică şi dezvoltare personală pentru copii, părinţii de asemenea pot participa la workshop-uri sau prezentări pentru ei.

***

De multe ori, sistemul de învăţământ mi se pare un câmp de bătălie, aglomerat cu lupte de orgolii, care nu au nicio legătură cu procesul educaţional. E important să existe o filosofie, un set de principii morale, academice şi psihologice, care apoi să fie puse în practică”.

***

- Se simte diferenţa aceasta la copii, de la început, să spunem...?

- În cabinet, când lucrez cu copiii am remarcat că mulţi dintre cei care studiază în şcoli private au o dezinvoltură, o atitudine mai încrezătoare, dar exact aceleaşi caracteristici le-am observat şi la copiii care merg în sistemul privat şi ai căror părinţi le oferă şi alte activităţi: ateliere, sporturi, tabere tematice, şcoli de vară. Psihologic, pentru a creşte, pentru a-şi dezvolta personalitatea şi încrederea în el, copilul are nevoie de oportunităţi de învăţare, nu doar de un mediu protector. Copilul trebuie încurajat să fie activ, curios, iar interesele sale sunt cultivate într-o zonă utilă. În orice caz, învăţarea ar trebui făcută în grup, cu metode combinate, creative, să primeze ideea de ludic, de exprimare.

- Dacă ar fi să discutăm despre sistemul actual de învăţământ, cu ce ar trebui să începem?

- Ar trebui să fie întotdeauna un sistem incluziv şi dinamic care poate integra interesele actuale ale copiilor şi poate câştiga cooperarea lor şi a părinţilor. Un sistem care să ia lucrurile mai în uşor chiar şi când nu sunt uşoare. Învăţarea nu poate fi doar cu tablă şi cretă sau creion şi foaie, scris-citit... e nevoie de explorare, de experimentare, de încurajarea exprimării şi gândirii critice, cadrul didactic fiind cel care oferă reperele academic, cadrul şi fixează informaţiile. De multe ori, sistemul de învăţământ mi se pare un câmp de bătălie, aglomerat cu lupte de orgolii, care nu au nicio legătură cu procesul educaţional. E important să existe o filosofie, un set de principii morale, academic şi psihologice care apoi să fie puse în practică. De exemplu, cum s-a întâmplat în Olanda. Traduc acum şi urmează să publicăm cartea unui consilier şi consultant educaţional din Olanda, care a primit din partea regalităţii ordinal de cavaler pentru contribuţia adusă sistemului educaţional. El a introdus principii psihologice în şcoli, a scris ghiduri şi a instruit cadrele didactice. Beneficiare ale contribuţiilor sale au fost cel puţin 2.300 de şcoli primare.

***

Sistemul actual de învăţământ este un sistem ierarhic, nu colaborativ, în care cadrele didactice vor să li se recunoască autoritatea, iar elevii adesea se revoltă. De ambele părţi se folosesc aceleaşi metode, în special umilirea, batjocorirea publică. Dar nimeni nu are de câştigat...”

***

- Când ar trebui să ne îngrijoreze cu adevărat faptul că un copil refuză să meargă la şcoală? Când trebuie să solicităm sprijinul unui psiholog? Se poate transforma acest fapt într-o traumă insurmontabilă sau este ceva firesc, care nu va lăsa urme în dezvoltarea copiilor?

- Când copilul spune că nu vrea să meargă la şcoală trebuie ascultat, încurajat să se exprime, fără a fi judecat sau a i se ţine prelegeri. Pornim de la faptul că un părinte vede şcoala ca pe un demers academic, educaţional, iar copilul o vede ca pe un mediu social şi este mult mai afectat de cum face faţă relaţiilor cu colegii decât de faptul că nu se descurcă la o materie anume. De regulă, copilul care a mers la grădiniţă are deja antrenamentul social făcut şi nu mai e atât de copleşit de şcoală. Adesea, însă, părinţii au emoţii foarte mari şi transmit copilului anxietatea lor, aducând foarte des vorba despre şcoală, chiar dacă o fac într-un mod apreciativ. Când copilul are o problemă la şcoală cu colegul sau profesorul, trebuie mai întâi întrebat la ce soluţii s-a gândit. Ca părinte, când copilul are o problemă, tu ai şansa să îl educi, dar este foarte important ca scopul tău să nu fie să rezolvi imediat problema, ci să creezi mediul şi discuţia în care el găseşte soluţia şi o aplică. Doar aşa îi va creşte stima şi încrederea în sine. Dacă totuşi e blocat, îi oferi o sugestie, dacă e descurajat, dacă începe să somatizeze (acuză dureri de stomac, de cap etc.) când trebuie să meargă la şcoală, e recomandabil să meargă la un psihoterapeut. Adesea, copiii îşi protejează părinţii şi nu le spun lucruri, dar unui psihoterapeut îi pot spune, că nu au istoricul afectiv cu el. De asemenea, relaţia semnificativă, obiectivă, pozitivă, pe care o creează cu un astfel de specialist poate să-i fie de folos în diverse momente ale vieţii.

- Aţi parcurs, ca mamă, etapele sistemului actual de învăţământ. Ce pericole aţi identificat pentru dezvoltarea copilului, pericole pe care sistemul educaţional din România nu reuşeşte să le anihileze?

- Pericolul luptei de putere, în primul rând. Sistemul actual de învăţământ este un sistem ierarhic, nu colaborativ, în care cadrele didactice vor să li se recunoască autoritatea, iar elevii adesea se revoltă. De ambele părţi se folosesc aceleaşi metode, în special umilirea, batjocorirea publică. Dar nimeni nu are de câştigat... Fiul meu are acum 14 ani. A învăţat de timpuriu, încă de la grădinţă, apoi masiv în şcoală, că oamenii nu sunt corecţi şi accentul nu a fost pe justiţiarism, ci pe a găsi soluţii. Fiecare problemă pe care a avut-o l-a ajutat să fie mai încrezător în el şi neîncrâncenat. De exemplu, la grădiniţă s-au schimbat 7 educatoare şi fiecare ţipa. L-am întrebat atunci dacă ar vrea să schimbăm grădiniţa şi a spus că acolo sunt prietenii lui şi că ei sunt aceiaşi de la început (şi acum, după 8 ani de şcoală, sunt aceiaşi!) şi că educatoarele văd că nu merge cu ţipat şi după ce se acomodează sunt ok. La şcoală, o profesoară l-a tot umilit şi i-a arătat că nu ştie matematică pentru că refuza să se tundă. A continuat să poarte părul mai lung, a lucrat acasă, a cerut şi meditaţii pentru câteva ore şi a reuşit. Ca părinte, nu am intrat în lupta de orgolii sau de putere cu cadrele didactice, ci am încercat să ajut când s-a putut.

***

Orice copil poate fi îndopat artificial cu informaţii şi pare chiar geniu la un moment dat, dar asta se întoarce împotriva lui; capătă aversiune, se plictiseşte...”

***

- Ce ar trebui să ne îngrijoreze şi ce ar trebui să ne bucure din decizia statului de a solicita copiilor să parcurgă un an pregătitor înainte de clasa I şi după finalizarea grădiniţei?

- În mod normal, clasa pregătitoare face trecerea de la grădiniţă la şcoală acomodând copilul cu noul sistem. El continuă să se joace, ca la grădiniţă, doar că acum sunt şi bănci, în continuare nu sunt teme şi nu ar trebui să existe ambiţii academice din partea părinţilor sau a cadrelor didactice. Orice copil poate fi îndopat artificial cu informaţii şi pare chiar geniu la un moment dat, dar asta se întoarce împotriva lui; capătă aversiune, se plictiseşte... Faptul că se mută în şcoală, odată cu clasa pregătitoare, îl poate obişnui cu noul mediu, mai mulţi copii, vârste diferite, mai multe cadre didactice. Practic, a trecut de la comunitatea nucleu a familiei la cea mică a grădiniţei şi acum intră într-una mai mare - şcoala.

- Mulţi părinţi îşi înscriu copilul în clasa pregătitoare înainte chiar de a împlini şase ani, în baza unei evaluări psihosomatice. Este aceasta o chestiune de minoră importanţă pentru dezvoltarea ulterioară a copilului sau ţine doar de încăpăţânarea unor părinţi şi de lacunele, de toleranţa sistemului?

- Într-adevăr, într-o astfel de situaţie trebuie verificată pregătirea psihologică a copilului pentru noul pas. Şi dacă e pregătit, e bine. În prezent, copiii au nevoie să înveţe mai mult şi mai repede pentru a se adapta unei societăţi care se schimbă, se transformă, se tehnologizează constant. Astăzi, copiii încep grădiniţa mai degrabă la doi ani decât la trei ani. Au capacitatea de a învăţa, vor face faţă şcolii, totul e să fie şi pregătiţi psihologic. Iar evaluarea trebuie exact aspectele psihologice să le ia în calcul. Cu câţiva ani în urmă, un copil a cedat emoţional cu câteva săptămâni înainte de evaluare naţională. Psihologul şi psihiatrul care l-au consultat au liniştit părinţii spunând că e un copil inteligent şi va lua examenul fără probleme. Da, e un copil inteligent, dar emoţional era foarte afectat...

***

Un părinte care vrea, de exemplu, să fie recunoscut ca autoritate, să se impună, va creşte un copil supus, care probabil va fi victima bullyingului, pentru că se va supune oricărei autorităţi. Un părinte care este excesiv de liber, laissez-faire şi prieten, în sensul negativ, va creşte un copil care va avea probleme cu limitele, le va încălca mereu pentru că va tot încerca să vadă care sunt”.

***

- Studiază copiii din România prea mult, în comparaţie cu alţi copii, din statele europene? Este benefică această încăpăţânare de a ridica ştacheta cât mai sus?

- Tot timpul ne-am făcut un titlu de glorie din faptul că elevii români studiază mai mult şi când pleacă în străinătate sunt cu un an academic în faţă. De fapt, nu studiază mai mult, ci sunt îndopaţi cu informaţii. Ar fi tare util pentru pregătirea copiilor pentru viaţă să înveţe prin mai multe metode, să asocieze teoria cu practica, să asocieze matematica cu româna, adică să se depăşească graniţele clare ale fiecărui obiect de studiu. O fată care face liceul în Anglia şi se pregăteşte pentru medicină are ca materie de studiu, la liceu, Ştiinţa Cunoaşterii şi învaţă care sunt sursele de informare credibile, iar proiectele pe care trebuie să le scrie vizează relaţia medic - pacient şi cum, de exemplu, ar acţiona când la spital vine tatăl cu copilul său bolnav şi e furios că acum două zile l-au trimis acasă spunând că nu are nimic, iar acum e mai grav.

- Unde ne aflăm, astăzi, în privinţa războiului dintre generaţii? S-a acutizat sau s-au domolit disputele? Unde consideraţi că greşesc cel mai mult părinţii în relaţia cu copiii?

- În fiecare epocă au existat diferenţe generaţionale şi ele continua să existe. Odată cu tehnologizarea accelerată e suficient să existe o diferenţă de 10 ani ca fluxul informaţional să se inverseze. Adică, cei mici îi învaţă pe cei mari. În privinţa relaţiilor în familie, atâta timp cât părintele a tratat mereu cu respect copilul, în sensul că i-a respectat nevoile, i-a oferit opţiuni, a ascultat ce avea de zis, a avut o relaţie colaborativă - dă-mi să-ţi dau - nu se va confrunta cu vreun război. Copiii au nevoie ca şi adulţii să ştie că ei contează. Atâta timp cât un copil simte că aparţine familiei şi are un rol semnificativ, are tendinţa de a coopera. Pentru asta trebuie să-i fie împlinite patru nevoi psihologice de bază: a conta, a contribui, a fi conectat şi a avea curaj. Părinţii greşesc când nu văd copilul ca pe o fiinţă căreia ei îi oferă suport, aripi, oportunităţi de creştere. Un părinte care vrea, de exemplu, să fie recunoscut ca autoritate, să se impună, va creşte un copil supus, care probabil va fi victima bullyingului, pentru că se va supune oricărei autorităţi. Un părinte care este excesiv de liber, laissez-faire şi prieten, în sensul negativ, va creşte un copil care va avea probleme cu limitele, le va încălca mereu pentru că va tot încerca să vadă care sunt. Copilul are nevoie de un cadru de democraţie, în sensul de libertate cu limite. Ai de ales între trei opţiuni, nu ai alegeri infinite! Părintele ideal este cel care reuşeşte să îmbine stilul democrat, cu cel laissez-faire şi cu cel autoritar.

A consemnat Dan M.BREZULEANU

 

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

ANUNT LICITAȚIE ÎNCHIRIERE PRIMĂRIA MUNICIPIULUI ONEȘTI reorganizează licitație publică deschisă cu oferta în plic închis. 1) Informații privind locatorul: MUNICIPIUL ONEȘTI, reprezentat legal prin PRIMAR –Ing. Nicole Gnatiuc, cu sediul în B-dul Oituz, nr. 17, municipiul Onești, județul Bacău, Cod poștal 601032, Telefon: 0234/324.243, Fax: 0234/313.911, e-Mail: primarie@onesti.ro, www.onesti.ro având cont de virament nr. RO29TREZ06221A300530XXXX, deschis la Trezoreria Onești; 2) Informații privind obiectul închirierii: Informații privind obiectul închirierii conform HCL nr. 200/14.11.2019, anexa nr. 1: Nr. Crt.; Adresă amplasament; Suprafaţă mp; Preţ lei/mp/lună; Durata; Destinaţia. 1. B-dul Oituz nr. 12, 4,00 mp, 10,00 lei, 10, Amplasare totem; 2. Calea Bacăului (parte dreaptă a DN Oneşti -Bacău), 4,90 mp, 2,50 lei, 10, Amplasare panou publicitar; 3. Calea Bacăului (partea stângă a DN Oneşti -Bacău), 4,90 mp, 2,50 lei, 10, Amplasare panou publicitar; 3) Informații suplimentare si Documentația de atribuire pot fi obținute: -în format tipărit la Serviciul Patrimoniu și Pază din cadrul Primăriei Municipiului Onești, etaj VII, cam. 703, în urma achitării contravalorii de 20 lei/exemplar (în numerar la casierie sau în contul RO33TREZ0612118025XXXXX –CUI 4353250 beneficiar Municipiul Oneşti) -data limită pentru solicitarea clarificărilor: 17.02.2020, ora 16.00; 4) Informații privind ofertele: -Data limită de depunere a ofertelor: 25 februarie 2020, ora 12.00. -Ofertele se vor depune într-un număr de 1 (unu) exemplare la adresa: B-dul Oituz nr.17, municipiul Onești, județul Bacău, Cod poștal 601032; -Data licitaţiei: 26 februarie 2020, ora 12.00; 5) Locul desfăşurării şedinţei de licitaţie: la parterul Primăriei Municipiului Oneşti, la sala mică de şedinţe; 6) Denumirea, adresa, numărul de telefon, telefax și/sau adresa de e-mail a instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Bacău; Adresa: Bacău, Str. Ştefan cel Mare nr. 4 cod 600356, tel: 0234514419, fax 023452521; email: tr-bacau-reg2@just.ro; 7) Data transmiterii anunţului de licitaţie către instituţiile abilitate, în vederea publicării: 04.02.2020..
S.C. Remat S.A., cu sediul în mun. Iaşi, str. Aurel Vlaicu, nr. 88, jud. Iaşi, O.R.C. J22/286/1991, C.U.I. RO1977144, prin lichidator judiciar Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., potrivit Hotărârii nr. 1230/12.07.2016, pronunţată de Tribunalul Iaşi, Secția a II-a Civilă-Faliment, în dosarul nr. 9134/99/2014, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în data de 14.02.2020, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, a următoarelor active: Nr. activ Descrierea comercială a activelor - Valoare de evaluare (lei, fără T.V.A.) - Valoare de pornire (lei, fără T.V.A.). Activ 7 Teren intravilan construit în mun. Dej, str. Bistriţei, nr. 44, pe sensul către Cuzdrioara, jud. Cluj (zona industrială, la ieşire spre Bistriţa Năsăud, înainte de S.C. Someşul S.A.), St teren-7.149 m.p., curţi-construcţii, St construită-1.659,16 m.p., regim de înălţime: P+1parţial, împrejmuit, betonat (100%), învecinat cu S.C. Somtrans S.A., S.C. Samus Mex S.A., S.C. Com-Beton S.A., deschidere la stradă aprox. 53 m.l.; Identif. imobil: nr. cds. 837/2/1 în C.F. nr. 18837/N a localităţii Dej (nr. cds. nou 53437 al C.F. 53437/mun. Dej); - 2.732.400,00 lei; - 683.100,00 lei. Activ 16 PROPRIETATE IMOBILIARĂ, compusă din teren în suprafață totală de 3.914 m.p. și construcții în suprafață totală de 1.117 m.p., situată în oraş Mărăşeşti, str. Doinei, nr. 2, jud. Vrancea, la 6km de nodul rutier Tișița. Este alcătuită din: - Imobil situat în oraşul Mărăşeşti, str. Doinei, nr. 2, T25, P1735, jud. Vrancea, Imobilul a fost dobândit prin Contractul de vânzare-cumpărare autentificat sub nr. 1111/22.03.2001 de B.N.P. Tanase Rodica. - Împrejmuire depozit Mărăşeşti (degradat, nr. inv. 2088), platformă betonată 1.040 m.p. (degradat, nr. inv. 2092); Proprietatea are deschidere frontală la str. Doinei și este pretabilă pentru activități industriale având în vedere și caracterul zonei în care este amplasat imobilul. - 437.600,00 lei; - 80.000,00 lei. Activ 46 Construcție metalică demontată în mun. Iași, Șos. Iași – Tomești, nr. 6, jud. Iași. - 46.000,00 lei; - 7.000,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 13.02.2020, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, jud. Iaşi. Bunurile se vând libere de sarcini. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare, precum şi condiţiile de participare (inclusiv condiţia prezentării dovezii de depunere a garanţiei de participare în valoare de 10% din valoarea de pornire a licitaţiei), sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iaşi, în fiecare zi de luni până vineri, orele 09.00 – 16.00, până pe data de 13.02.2020, ora 13.00, în baza unei cereri prealabile (24 de ore). Relaţii suplimentare se pot obţine la e-mail vanzari@insolventa.ro, fax: 0232/212231, tel. 0232/243864, 0755132473..
Subscrisul Cabinet Individual de Insolvenţă Opriş Irina, în calitate de lichidator judiciar al debitorului S.C. SALIX FARM IMPEX S.R.L, conform Încheiere nr. 137 din data de 16.10.2018, emisă de Secţia a II a Civilă a Tribunalului Iaşi-Faliment, anunţă, scoaterea la vânzare, prin licitaţie publică cu strigare, în data de 09.03.2020, orele 14.00, a imobilului situat în localitatea Popeşti, parter, ap.1, judeţul Iaşi, la 9.037,50 euro fără TVA, reprezentand 75% din valoarea de piaţă stabilită prin Raportul de evaluare. Licitaţia se va desfăşura la sediul lichidatorului judiciar din Iaşi, str. Pictor Octav Băncilă, nr.1, jud. Iaşi în conformitate cu regulamentul de vânzare, ce va fi afişat la loc vizibil, cu cel puţin 5 zile înaintea ţinerii şedinţei de licitaţie. Preţul de la care începe licitaţia este echivalentul în Ron la cursul BNR din ziua licitaţiei a 75% din valoarea stabilită prin Raportul de evaluare a imobilului, la care se adaugă TVA. În cazul în care la licitaţia din data de 09.03.2020 nu se va reuşi valorificarea imobilului, se vor organiza noi licitaţii, în aceleaşi condiţii, pe 16.03.2020, respectiv 23.03.2020 orele 14,00. Toţi cei care posedă un drept real asupra imobilului scos la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, de a face lichitatorului dovada acestuia, până în preziua licitaţiei. Imobilul se va vinde liber de orice sarcini conform art. 91 alin. 1 din Legea 85/2014. Poate participa la licitatie orice persoană fizică sau juridică care depune cu cel puţin o zi înaintea ţinerii şedinţei de licitaţie, până la ora 12.00, la sediul lichidatorului documentele prevăzute în caietul de sarcini, care se poate procura de la sediul lichidatorului judiciar, în fiecare zi de luni până vineri, între orele 08.00-16.00. Garanţiei de participare este în procent de 20% din preţul de pornire la licitaţiei. Informaţii suplimentare se pot obţine la telefon 0751103771.
Tribunalul Iaşi, prin lichidatorul judiciar desemnat în dosarul nr. 4383/99/2017 (210/2017), în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2014, privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență, precum și a Codului de procedură civilă, anunță scoaterea la vânzare prin licitație publică cu strigare a bunurilor din patrimoniul debitoarei S.C. „Ago – Parus” S.R.L. Iaşi, cu sediul în municipiul Iaşi, str. Sf. Lazăr nr. 4, bl. Peneş Curcanu, tronson 5, biroul 9, în NH Bussiness Company, la sediul Cabinetului de Avocat Daniela Arhire, etj. 1, județul Iași, după cum urmează: Nr. crt. - DENUMIRE ACTIV – Componenţa – Valoare -lei- 1. Bunuri mobile - Aparate de joc electronice slot machine - 22.605,00. Preţul de pornire al licitației pentru bunurile scoase la vânzare este cel de mai sus, iar vânzarea se va face conform regulamentului de vânzare și hotărârea Adunării creditorilor din data de 10.03.2019. Vânzarea prin licitație publică va avea loc la data de 16.04.2020, ora 10.00 și se vor organiza 6 ședinţe la un interval de 7 zile, respectiv la data de 23.04.2020, 30.04.2020, 07.05.2020, 14.05.2020 și 21.05.2020, la sediul lichidatorului judiciar. Până la data și ora licitației, ofertanții vor depune la sediul lichidatorului judiciar dovada achitării taxei de participare de 10% din prețul de pornire al bunului licitat, a garanţiei de participare la licitaţie de 30% din preţul de pornire al bunului licitat și a caietului de sarcini, respectiv 100 lei, cât şi documentele de înfiinţare şi împuternicirea dată persoanei fizice de către persoana juridică pentru participare la licitație, iar pentru persoanele fizice buletinul de identitate. Neplata bunurilor la termenul stabilit prin procesul-verbal de licitație, duce la pierderea garanţiei de participare la licitație, cât și a celorlalte sume achitate în contul bunurilor, iar bunurile vor fi scoase din nou la vânzare în contul adjudecatarului. Toţi cei care pretind vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, au obligația să anunțe lichidatorul judiciar înainte de data stabilită pentru vânzare. Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul lichidatorului judiciar din Huşi, str. 1 Decembrie, nr. 32, localitatea Huşi, judeţul Vaslui sau la telefoanele 0335/566035 şi 0727/850575..
INTERVIU - „Este important ca imunizarea populaţiei să nu se facă prin trecerea prin boală, ci prin vaccinare”
07/04/2020 22:10

  * dialog cu prof. univ. dr. Doina Azoicăi, coordonatorul disciplinei de Epidemiologie din cadrul Universităţii de Medicină şi Farmacie „Gr.T.Popa” Iasi, presedinte al Societătii Rom ...

INTERVIU îSoţii nu mai pot conveni divorţul doar prin încheierea unui acord de mediere
03/03/2020 20:42

Cuplurile care doreau să divorţeze şi aveau puse la punct toate aspectele legale, puteau apela la un mediator pentru o procedură simplificată. Însă, decizia de săptămana trecută a Înaltei C ...

„Va fi dificil ca oraşul să se dezvolte cu voturi pe criterii politice în Consiliul Local”
02/03/2020 00:00

- Domnule Botez, incheiaţi, in curand, un mandat de patru ani, care se adaugă celor 16 ani de activitate in slujba administraţiei ieşene. Dacă e să faceţi bilanţul acestor ultimi patru ani, cum i-a ...

10 REGULI de urmat în caz de CORONAVIRUS
25/02/2020 11:11

Departamentul pentru Situatii de Urgentă (DGSU) a transmis atentionări cu privire la posibila aparitie a Coronavirusului in Romania. "În materialele informative de mai jos, vă prezentăm măsuril ...

„În Iaşi mai există cel mult 20 de arheologi, în instituţiile de cercetare ale statului”
01/02/2020 00:22

La Facultatea de Istorie din cadrul Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi, studenţii au posibilitatea de a opta intre a studia activităţile umane din trecut, aplicate prin recuperarea ...

MARICEL POPA: „La toţi investitorii le spun că nu avem bani, dar o să ne descurcăm...”
22/01/2020 08:09

    * dialog cu Maricel Popa, preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi     - Domnule preşedinte, ce a pierdut şi ce a caştigat Iaşul odată cu schimbarea guvernului? - A ...

MIHAI CHIRICA VIDEO-Poluarea a dublat, la Iaşi, numărul cazurilor de boli cronice respiratorii şi al celor de astm bronşic
20/01/2020 13:01

  * dialog cu primarul municipiului Iaşi, Mihai Chirica - Domnule primar, aţi reuşit să puneţi in dezbatere naţională – să-i spunem aşa, proiectul privind interzicerea inmatriculării a ...

„E necesar ca aşa-numiţii conducători ai unui stat să ştie carte şi să stăpânească ştiinţele politice”
12/12/2019 09:26

* dialog cu scriitorul Cassian Maria Spiridon, unul dintre iniţiatorii mişcării revoluţionare conspirative de la Iaşi, din 14 decembrie 1989 Se implinesc, peste două zile, trei decenii de cand Cassian Ma ...

„Participarea marilor scriitori la FILIT este meritul personal şi rodul credibilităţii internaţionale a organizatorilor”
07/10/2019 11:02

  „Participarea marilor scriitori la FILIT este meritul personal şi rodul credibilităţii internaţionale a organizatorilor” * dialog cu scriitorul Dan Doboş, directorul Bibliotecii Judeţ ...

Mai mult de o treime dintre pacienţii internaţi zilnic la Socola suferă de alcoolism
16/08/2019 00:00

* de vorbă cu prof. univ. Vasile Chiriţă, unul dintre cei mai mari medici psihiatri din ţară, care profesează la Institutul de Psihiatrie „Socola” - Domnule profesor, au trecut aproape 30 de ...