70350812_810417769353563_8459509564935503872_n
1anda-pacurar-poza-buna

Dimensiune font:

„Părintele ideal este cel care reuşeşte să îmbine stilul democrat cu cel laissez-faire şi cu cel autoritar”

| 14-09-2019 12:05

 

* dialog cu psihoterapeutul Anda Păcurar

Anda Păcurar este psihoterapeut adlerian, formator, cu multiple stagii de pregătire efectuate în Irlanda, Germania, Olanda, Spania, Ungaria, Anglia, SUA. Este suprevizor acreditat de Colegiul Psihologilor din România, Federaţia Română de Psihoterapie şi Asociaţia Europeană de Psihoterapie. Este instructor în cadrul Institutului de Psihologie şi Psihoterapie Adleriană. Membru în Nord American Society of Adlerian Psychology. Practică psihoterapia în cadru privat şi susţine cursuri de formare în Bucureşti şi în ţară adresate specialiştilor, părinţilor, oamenilor interesaţi să se dezvolte sau să înveţe noi metode de lucru cu copiii, adolescenţii sau adulţii. Face traininguri periodice cu părinţii pe teme legate de educaţia pozitivă, disciplină fără pedeapsă, încurajarea, ameliorarea dificultăţilor emoţionale şi de comportament. Ateliere de lucru cu adolescenţii în şcoli şi în cadru privat. Scrie articole de specialitate şi traduce cărţi adresate specialiştilor sau părinţilor. A terminat Psihologia la Iaşi şi se simte foarte ataşată de acest oraş.

 

- Eterna poveste, eterna întrebare: învăţământ privat sau de stat? Cum poate influenţa psihicul unui copil apartenenţa la un asemenea sistem de învăţământ?

- Aş zice că în primul rând este influenţat psihicul părintelui. Am remarcat că alegerea sistemului este făcută adesea de părinte pentru a-şi împlini propriile nevoi emoţionale, în special pentru a-şi calma anxietatea. Dincolo de considerente financiare sau altele de ordin pragmatic, unii dintre părinţii care aleg sistemul de stat se reîntorc emoţional la suferinţele de când erau ei elevi şi încearcă să compenseze. Cei mai mulţi aflaţi în această stare emoţională devin trişti, îngrijoraţi, revendicativi în relaţia cu cadrele didactice sau cu ceilalţi părinţi. Mai nou, se poartă adevărate „războaie” pe grupurile de Whatapp ale părinţilor sau ale cadrelor didactice... Un astfel de părinte e hotărât să nu-şi lase copilul să treacă prin ce a trecut el, doar că intenţia sa bună ajunge să îl afecteze pe copil, care se simte neputincios sau umilit exact în mediul în care ar fi trebuit să se integreze şi să se dezvolte. Părintele care alege sistemul privat alege în primul rând cu speranţa unui mediu protector şi încurajator faţă de copil. Aici, clasele sunt mai mici, condiţiile mai bune. Ideal ar fi ca alegerea să fie una academică şi părintele să vadă dacă şcoala private urmează o programă coerentă, dacă asta poate să îl ducă pe copil pe un anume drum, cum ar fi să studieze programa britanică de la începutul şcolii şi până la liceu sau facultate, inclusiv. Şcolile private oferă alternative educaţionale, cum ar fi faptul că au ore de educaţie psihologică şi dezvoltare personală pentru copii, părinţii de asemenea pot participa la workshop-uri sau prezentări pentru ei.

***

De multe ori, sistemul de învăţământ mi se pare un câmp de bătălie, aglomerat cu lupte de orgolii, care nu au nicio legătură cu procesul educaţional. E important să existe o filosofie, un set de principii morale, academice şi psihologice, care apoi să fie puse în practică”.

***

- Se simte diferenţa aceasta la copii, de la început, să spunem...?

- În cabinet, când lucrez cu copiii am remarcat că mulţi dintre cei care studiază în şcoli private au o dezinvoltură, o atitudine mai încrezătoare, dar exact aceleaşi caracteristici le-am observat şi la copiii care merg în sistemul privat şi ai căror părinţi le oferă şi alte activităţi: ateliere, sporturi, tabere tematice, şcoli de vară. Psihologic, pentru a creşte, pentru a-şi dezvolta personalitatea şi încrederea în el, copilul are nevoie de oportunităţi de învăţare, nu doar de un mediu protector. Copilul trebuie încurajat să fie activ, curios, iar interesele sale sunt cultivate într-o zonă utilă. În orice caz, învăţarea ar trebui făcută în grup, cu metode combinate, creative, să primeze ideea de ludic, de exprimare.

- Dacă ar fi să discutăm despre sistemul actual de învăţământ, cu ce ar trebui să începem?

- Ar trebui să fie întotdeauna un sistem incluziv şi dinamic care poate integra interesele actuale ale copiilor şi poate câştiga cooperarea lor şi a părinţilor. Un sistem care să ia lucrurile mai în uşor chiar şi când nu sunt uşoare. Învăţarea nu poate fi doar cu tablă şi cretă sau creion şi foaie, scris-citit... e nevoie de explorare, de experimentare, de încurajarea exprimării şi gândirii critice, cadrul didactic fiind cel care oferă reperele academic, cadrul şi fixează informaţiile. De multe ori, sistemul de învăţământ mi se pare un câmp de bătălie, aglomerat cu lupte de orgolii, care nu au nicio legătură cu procesul educaţional. E important să existe o filosofie, un set de principii morale, academic şi psihologice care apoi să fie puse în practică. De exemplu, cum s-a întâmplat în Olanda. Traduc acum şi urmează să publicăm cartea unui consilier şi consultant educaţional din Olanda, care a primit din partea regalităţii ordinal de cavaler pentru contribuţia adusă sistemului educaţional. El a introdus principii psihologice în şcoli, a scris ghiduri şi a instruit cadrele didactice. Beneficiare ale contribuţiilor sale au fost cel puţin 2.300 de şcoli primare.

***

Sistemul actual de învăţământ este un sistem ierarhic, nu colaborativ, în care cadrele didactice vor să li se recunoască autoritatea, iar elevii adesea se revoltă. De ambele părţi se folosesc aceleaşi metode, în special umilirea, batjocorirea publică. Dar nimeni nu are de câştigat...”

***

- Când ar trebui să ne îngrijoreze cu adevărat faptul că un copil refuză să meargă la şcoală? Când trebuie să solicităm sprijinul unui psiholog? Se poate transforma acest fapt într-o traumă insurmontabilă sau este ceva firesc, care nu va lăsa urme în dezvoltarea copiilor?

- Când copilul spune că nu vrea să meargă la şcoală trebuie ascultat, încurajat să se exprime, fără a fi judecat sau a i se ţine prelegeri. Pornim de la faptul că un părinte vede şcoala ca pe un demers academic, educaţional, iar copilul o vede ca pe un mediu social şi este mult mai afectat de cum face faţă relaţiilor cu colegii decât de faptul că nu se descurcă la o materie anume. De regulă, copilul care a mers la grădiniţă are deja antrenamentul social făcut şi nu mai e atât de copleşit de şcoală. Adesea, însă, părinţii au emoţii foarte mari şi transmit copilului anxietatea lor, aducând foarte des vorba despre şcoală, chiar dacă o fac într-un mod apreciativ. Când copilul are o problemă la şcoală cu colegul sau profesorul, trebuie mai întâi întrebat la ce soluţii s-a gândit. Ca părinte, când copilul are o problemă, tu ai şansa să îl educi, dar este foarte important ca scopul tău să nu fie să rezolvi imediat problema, ci să creezi mediul şi discuţia în care el găseşte soluţia şi o aplică. Doar aşa îi va creşte stima şi încrederea în sine. Dacă totuşi e blocat, îi oferi o sugestie, dacă e descurajat, dacă începe să somatizeze (acuză dureri de stomac, de cap etc.) când trebuie să meargă la şcoală, e recomandabil să meargă la un psihoterapeut. Adesea, copiii îşi protejează părinţii şi nu le spun lucruri, dar unui psihoterapeut îi pot spune, că nu au istoricul afectiv cu el. De asemenea, relaţia semnificativă, obiectivă, pozitivă, pe care o creează cu un astfel de specialist poate să-i fie de folos în diverse momente ale vieţii.

- Aţi parcurs, ca mamă, etapele sistemului actual de învăţământ. Ce pericole aţi identificat pentru dezvoltarea copilului, pericole pe care sistemul educaţional din România nu reuşeşte să le anihileze?

- Pericolul luptei de putere, în primul rând. Sistemul actual de învăţământ este un sistem ierarhic, nu colaborativ, în care cadrele didactice vor să li se recunoască autoritatea, iar elevii adesea se revoltă. De ambele părţi se folosesc aceleaşi metode, în special umilirea, batjocorirea publică. Dar nimeni nu are de câştigat... Fiul meu are acum 14 ani. A învăţat de timpuriu, încă de la grădinţă, apoi masiv în şcoală, că oamenii nu sunt corecţi şi accentul nu a fost pe justiţiarism, ci pe a găsi soluţii. Fiecare problemă pe care a avut-o l-a ajutat să fie mai încrezător în el şi neîncrâncenat. De exemplu, la grădiniţă s-au schimbat 7 educatoare şi fiecare ţipa. L-am întrebat atunci dacă ar vrea să schimbăm grădiniţa şi a spus că acolo sunt prietenii lui şi că ei sunt aceiaşi de la început (şi acum, după 8 ani de şcoală, sunt aceiaşi!) şi că educatoarele văd că nu merge cu ţipat şi după ce se acomodează sunt ok. La şcoală, o profesoară l-a tot umilit şi i-a arătat că nu ştie matematică pentru că refuza să se tundă. A continuat să poarte părul mai lung, a lucrat acasă, a cerut şi meditaţii pentru câteva ore şi a reuşit. Ca părinte, nu am intrat în lupta de orgolii sau de putere cu cadrele didactice, ci am încercat să ajut când s-a putut.

***

Orice copil poate fi îndopat artificial cu informaţii şi pare chiar geniu la un moment dat, dar asta se întoarce împotriva lui; capătă aversiune, se plictiseşte...”

***

- Ce ar trebui să ne îngrijoreze şi ce ar trebui să ne bucure din decizia statului de a solicita copiilor să parcurgă un an pregătitor înainte de clasa I şi după finalizarea grădiniţei?

- În mod normal, clasa pregătitoare face trecerea de la grădiniţă la şcoală acomodând copilul cu noul sistem. El continuă să se joace, ca la grădiniţă, doar că acum sunt şi bănci, în continuare nu sunt teme şi nu ar trebui să existe ambiţii academice din partea părinţilor sau a cadrelor didactice. Orice copil poate fi îndopat artificial cu informaţii şi pare chiar geniu la un moment dat, dar asta se întoarce împotriva lui; capătă aversiune, se plictiseşte... Faptul că se mută în şcoală, odată cu clasa pregătitoare, îl poate obişnui cu noul mediu, mai mulţi copii, vârste diferite, mai multe cadre didactice. Practic, a trecut de la comunitatea nucleu a familiei la cea mică a grădiniţei şi acum intră într-una mai mare - şcoala.

- Mulţi părinţi îşi înscriu copilul în clasa pregătitoare înainte chiar de a împlini şase ani, în baza unei evaluări psihosomatice. Este aceasta o chestiune de minoră importanţă pentru dezvoltarea ulterioară a copilului sau ţine doar de încăpăţânarea unor părinţi şi de lacunele, de toleranţa sistemului?

- Într-adevăr, într-o astfel de situaţie trebuie verificată pregătirea psihologică a copilului pentru noul pas. Şi dacă e pregătit, e bine. În prezent, copiii au nevoie să înveţe mai mult şi mai repede pentru a se adapta unei societăţi care se schimbă, se transformă, se tehnologizează constant. Astăzi, copiii încep grădiniţa mai degrabă la doi ani decât la trei ani. Au capacitatea de a învăţa, vor face faţă şcolii, totul e să fie şi pregătiţi psihologic. Iar evaluarea trebuie exact aspectele psihologice să le ia în calcul. Cu câţiva ani în urmă, un copil a cedat emoţional cu câteva săptămâni înainte de evaluare naţională. Psihologul şi psihiatrul care l-au consultat au liniştit părinţii spunând că e un copil inteligent şi va lua examenul fără probleme. Da, e un copil inteligent, dar emoţional era foarte afectat...

***

Un părinte care vrea, de exemplu, să fie recunoscut ca autoritate, să se impună, va creşte un copil supus, care probabil va fi victima bullyingului, pentru că se va supune oricărei autorităţi. Un părinte care este excesiv de liber, laissez-faire şi prieten, în sensul negativ, va creşte un copil care va avea probleme cu limitele, le va încălca mereu pentru că va tot încerca să vadă care sunt”.

***

- Studiază copiii din România prea mult, în comparaţie cu alţi copii, din statele europene? Este benefică această încăpăţânare de a ridica ştacheta cât mai sus?

- Tot timpul ne-am făcut un titlu de glorie din faptul că elevii români studiază mai mult şi când pleacă în străinătate sunt cu un an academic în faţă. De fapt, nu studiază mai mult, ci sunt îndopaţi cu informaţii. Ar fi tare util pentru pregătirea copiilor pentru viaţă să înveţe prin mai multe metode, să asocieze teoria cu practica, să asocieze matematica cu româna, adică să se depăşească graniţele clare ale fiecărui obiect de studiu. O fată care face liceul în Anglia şi se pregăteşte pentru medicină are ca materie de studiu, la liceu, Ştiinţa Cunoaşterii şi învaţă care sunt sursele de informare credibile, iar proiectele pe care trebuie să le scrie vizează relaţia medic - pacient şi cum, de exemplu, ar acţiona când la spital vine tatăl cu copilul său bolnav şi e furios că acum două zile l-au trimis acasă spunând că nu are nimic, iar acum e mai grav.

- Unde ne aflăm, astăzi, în privinţa războiului dintre generaţii? S-a acutizat sau s-au domolit disputele? Unde consideraţi că greşesc cel mai mult părinţii în relaţia cu copiii?

- În fiecare epocă au existat diferenţe generaţionale şi ele continua să existe. Odată cu tehnologizarea accelerată e suficient să existe o diferenţă de 10 ani ca fluxul informaţional să se inverseze. Adică, cei mici îi învaţă pe cei mari. În privinţa relaţiilor în familie, atâta timp cât părintele a tratat mereu cu respect copilul, în sensul că i-a respectat nevoile, i-a oferit opţiuni, a ascultat ce avea de zis, a avut o relaţie colaborativă - dă-mi să-ţi dau - nu se va confrunta cu vreun război. Copiii au nevoie ca şi adulţii să ştie că ei contează. Atâta timp cât un copil simte că aparţine familiei şi are un rol semnificativ, are tendinţa de a coopera. Pentru asta trebuie să-i fie împlinite patru nevoi psihologice de bază: a conta, a contribui, a fi conectat şi a avea curaj. Părinţii greşesc când nu văd copilul ca pe o fiinţă căreia ei îi oferă suport, aripi, oportunităţi de creştere. Un părinte care vrea, de exemplu, să fie recunoscut ca autoritate, să se impună, va creşte un copil supus, care probabil va fi victima bullyingului, pentru că se va supune oricărei autorităţi. Un părinte care este excesiv de liber, laissez-faire şi prieten, în sensul negativ, va creşte un copil care va avea probleme cu limitele, le va încălca mereu pentru că va tot încerca să vadă care sunt. Copilul are nevoie de un cadru de democraţie, în sensul de libertate cu limite. Ai de ales între trei opţiuni, nu ai alegeri infinite! Părintele ideal este cel care reuşeşte să îmbine stilul democrat, cu cel laissez-faire şi cu cel autoritar.

A consemnat Dan M.BREZULEANU

 

 

 

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

 

ULTIMA ORA

 

 

 

 

EURO-SIMCOS IMPEX S.R.L. Nr. de înreg. ORC: J33/1391/1994, CUI: 6180733, prin lichidator judiciar Management Reorganizare Lichidare Iași S.P.R.L. numit conform Sentinței nr. 163/24.02.2015 pronunțată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 9950/86/2013, în conformitate cu prevederile Legii nr.85/2006 și ale H.A.C./12.11.2018, anunță scoaterea la vânzare, prin licitație publică cu strigare, la data de 08.11.2019, ora 14.00, a activelor: Stație Peco amplasată în oraș Frasin, Calea Bucovinei, nr. 8, jud. Suceava ce include spațiu comercial, platforma betonată, pompă distribuție cu sistem managerial, distribuitor automat tip FBD 2036R pentru 3 produse cu 6 furtune, cuva cu 3 rezervoare oțel pentru depozitare combustibil, separator grăsimi și bazin vidanjabil pentru apă menajeră. Identificare cadastrală: - Teren cu suprafața de 1.515 mp, înscris în Cartea Funciară nr. 30399/Suceava, nr. top. 3526/2; - Teren cu suprafața de 1.000 mp, înscris în Cartea funciară veche nr. 30398/Suceava, nr. top. 3526/100, pe care se află edificat Corpul C1 – Stație PECO cu regim de înălțime P+M (mansardă nefinalizată) cu suprafața construită de 47 mp; Valoare de pornire a licitației (lei, fără T.V.A.) - 232.570,00. Poate participa la licitație orice persoană fizică sau juridică care depune până la data de 07.11.2019, orele 14.00 la sediul lichidatorului judiciar toate documentele prevăzute în caietele de sarcini care se pot procura din mun. Suceava, strada Mihai Eminescu, nr. 10, județ Suceava în fiecare zi de luni până vineri până la data de 07.11.2019. Relații suplimentare se pot obține: Management Reorganizare Lichidare Iași S.P.R.L. la telefoanele: 0232/243864, 0757545545, 0755132476.
Subscrisa EuroBusiness LRJ S.P.R.L., cu sediul în Mun. Iaşi, Str. Zorilor, nr. 11, jud. Iaşi, înregistrată în Registrul Societaţilor Profesionale de Practicieni în Insolvenţă sub nr. RFO II 0022/2006, Cod de Identificare Fiscală 16605670, în calitate de administrator judiciar al societăţii debitoare ANTREPRIZA DE LUCRĂRI DRUMURI ȘI PODURI IAȘI S.A.– în reorganizare, în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2006, privind procedura insolvenţei, cu modificările şi completările ulterioare, coroborat cu prevederile Codului de Procedură Civilă, în măsura compatibilităţii, cu dispozițiile Sentinței nr.646/07.05.2019, prin care a fost confirmată modificarea Planului de Reorganizare al debitoarei şi cu hotărârile adoptate în cadrul Adunării Creditorilor din data de 08.11.2019, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare în data de 16.12.2019, ora 13.00, a următoarelor active proprietatea, proprietatea debitoarei: Denumire Activ - Preţ de pornire a licitaţiei (EUR fără TVA) ACTIV NR. I - Proprietate industrială, situată în Mun. Iași, Str. Calea Chișinăului, constând în teren intravilan, în suprafață totală de 13.801,97 mp, din care 12.054,25 mp categoria curți– construcții și 1.747,72 categoria căi–ferate, nr. cad. 18544, CF 120110 a Mun.Iași (nr. CF vechi: 68705), pe care se află edificate un număr de opt construcții C1–C8, neintabulate, într-o stare avansată de degradare. - 700.000,00; ACTIV NR. II - Proprietate industrială, constând în teren și construcții în suprafață de 12.175,42 mp, situată în Mun. Botoșani, Str. Progresului nr.1, jud. Botoșani, împreună cu mijloacele fixe și obiectele de inventar de la locția respectivă, astfel: - 700.000,00 Teren intravilan, în suprafață totală de 12.175,42 mp, categoria curți – construcții, nr. cad. 4675, CF 53301 a Mun. Botoșani (nr. CF vechi: 13517), pe care se află edificate două construcții C1 și C2, într-o stare avansată de degradare. - 600.000,00; Mijloace fixe și obiecte de inventar - Gestiunea Botoșani - 100.000,00; Lista completă a mijloacelor fixe, respectiv a obiectelor de inventar poate fi consultată la sediul administratorului judiciar sau pe site-ul acestuia:www.lrj.ro. Proprietatea industrială, situată în Mun. Botoșani, Str. Progresului nr.1, Jud. Botoșani se vinde în bloc ca și activ funcțional sau mijloacele fixe, împreună cu obiectele de inventar în întreaga lor componență, și separat activului imobiliar. ACTIV NR. III - Proprietate industrială, constând în teren, în suprafață totală de 10.201,87 mp, nr. cad. 447-991/5, CF 30630 a Com. Dornești (nr. CF vechi:3628), compus din: teren în suprafață de 6.262,06 mp, categoria curți – construcții, nr. cad. 447 și teren în suprafață de 3.939,81 mp categoria pădure, nr. cad. 991/5, pe care se află edificate trei construcții C1, C2 și C3, neintabulate, într-o stare avansată de degradare. - 100.000,00. Prețurile nu conțin TVA. Persoanele care pretind vreun drept asupra activelor ce urmează a fi scoase la vânzare, au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 15.12.2019, la sediul administratorului judiciar. În conformitate cu prevederile art.53, din Legea nr. 85/2006, bunurile înstrăinate de administratorul judiciar sau lichidator, în exerciţiul atribuţiilor sale, sunt dobândite libere de orice sarcini, precum ipoteci, garanţii reale mobiliare sau drepturi de retenţie, de orice fel, ori măsuri asiguratorii. Modalitatea de valorificare a activelor este licitaţie publică, cu strigare, competitivă, conform hotărârilor adoptate în cadrul ședinței Adunării Creditorilor din data de 08.11.2019. Pasul de licitaţie stabilit este de 5% din preţul de pornire al licitaţiei, conform hotărârilor adoptate în cadrul ședinței Adunării Creditorilor din data de 08.11.2019. Garanţia de participare la licitaţie este în valoare de 10% din preţul de pornire a licitației, pentru fiecare activ în parte, sumă ce va fi depusă în contul de lichidare al debitoarei, nr: RO11BUCU1032235342088RON,deschis la ALPHA BANK, suc. Iași. Garanţia de participare va fi depusă în lei la cursul BNR din data plăţii. În cazul câştigării licitaţiei garanţia se constituie avans, Iar în caz contrar se va restitui licitantului. Dovada consemnării va fi ataşată ofertei de cumpărare, până la termenul stabilit pentru vânzarea la licitaţie publică. Detaliile privind documentaţia necesară în vederea participării la licitaţia publică şi modul de organizare a licitaţiei, precum şi descrierea activelor imobile supuse procedurii de valorificare sunt expuse în Caietul de Sarcini care include Regulamentul de vânzare şi de organizare a licitaţiei şi care poate fi achiziţionat de la sediul administratorului judiciar. Potenţialii ofertanţi au obligaţia achiziţionării caietului de sarcini, aceasta fiind condiţie obligatorie privind participarea la licitaţie. Preţul caietul de sarcini este de 3.570,00 lei, TVA inclus, plătibili în contul administratorului judiciar, nr.: RO93BUCU1031215949892RON, deschis la Alpha Bank Iaşi sau în numerar la sediul administratorului judiciar. Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul administratorului judiciar EuroBusiness, pe site-ul www.lrj.ro, la tel./fax:0232/220777, 0733683702, mail:vanzari@lrj.ro.
Consorțiul format din EuroBusiness LRJ S.P.R.L., cu sediul în Iaşi, Str. Zorilor, nr.11, Jud. Iași, și INSOLVENCY HOUSE S.P.R.L., cu sediul în Sat Păun, Str. Arțarului, nr.7, Com. Bârnova, Jud. Iași, în calitate de administratori judiciari ai debitoarei PETROLBIT S.R.L., desemnați prin Încheierea nr. 99/09.05.2017, pronunţată de Tribunalul Iași Secţia a-II-a Civilă-Faliment în dosarul nr.3075/99/2017 (nr. în format vechi:131/2017), în conformitate cu prevederile Legii nr.85/2014, privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență, coroborat cu prevederile Codului de Procedură Civilă, în măsura compatibilității, organizează licitație publică competitivă, cu strigare, în data de 12.12.2019, ora 11.00, pentru valorificarea următorului activ imobil: DENUMIRE ACTIV - PREȚ DE PORNIRE A LICITAȚIEI (EUR, fără TVA) Terminal pentru descărcare și depozitare produse petroliere (bitum), amplasat în Com. Holboca, Jud. Iași, compus din: 2.561.247,00. 1.Terenuri intravilane în suprafață totală de 38.662,00 mp (Teren intravilan, categ. curți-construcții, în suprafață totală de 10.528,00 mp, nr.cad.62984, CF nr.62984/UAT Holboca; Teren intravilan în suprafață totală de 8.250,00 mp, nr.cad.62985, CF nr.62985/UAT Holboca; Teren intravilan categ. neproductiv în suprafață totală de 6.422,00 mp, nr.cad.1770,CF nr.60172/UAT Holboca; Teren intravilan categ. căi ferate în suprafață totală de 2.938,00 mp, nr.cad.61833, CF 61833/UAT Holboca; Teren intravilan categ. neproductiv în suprafață totală de 6.945,00 mp, nr.cad.61615, CF nr.61615/UAT Holboca și Teren intravilan categ. neproductiv în suprafață totală de 2.000,00 mp, nr.cad.61045, CF nr.61045/UAT Holboca) 532.800,00; 2.Construcții situate pe terenul intravilan categ. curți-construcții în suprafață totală de 10.528,00 mp, nr.cad.62984, CF nr.62984 a UAT Holboca, astfel:1.560.323,00 - Construcțiile C1, C2 și C3 - 711.114,00; - Construcțiile C4 și C5 - 9.299,00; - Construcția C6 - 21.711,00; - Construcția C7 - 29.633,00; - Construcțiile C8, C9, C10 și C11 - 210.374,00; - Construcțiile C12, C13, C15 și C16 - 306.593,00; - Construcția C17 - 6.476,00; - Construcția C18 - 6.725,00; - Construcția C19 - 7.022,00; - Construcția C20 - 205.732,00; - Construcția C21 - 45.644,00; 3. Echipamentele de automatizare și instalațiile tehnologice specifice terminalului -468.103,00. Activul constând în Proprietate de tipul Terminal pentru descărcare și depozitare produse petroliere (bitum), amplasată în intravilanul Com. Holboca se vinde în bloc, ca un activ funcțional așa cum este prezentat, la valoarea de 2.561.247,00 EUR, fără TVA. Prețurile nu includ TVA. Urmează a fi făcută aplicabilitatea dispozițiilor art.292, lit.F, din Codul Fiscal, în măsura îndeplinirii condițiilor legale. În cazul în care la licitaţia din 12.12.2019, nu se va reuși valorificarea activului imobil, aparţinând debitoarei, se va organiza o nouă licitaţie, în aceleaşi condiţii în data de 19.12.2019, ora 11.00, la sediul administratorului judiciar EuroBusiness LRJ S.P.R.L., din Iaşi, Str. Zorilor, nr.11, Jud. Iaşi. Persoanele care pretind vreun drept asupra activelor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 11.12.2019, respectiv 18.12.2019, ora 12.00, la sediul administratorului judiciar EuroBusiness LRJ S.P.R.L. din Iaşi, Str. Zorilor, nr. 11, Jud. Iaşi. În conformitate cu prevederile art.91, alin.1, din Legea nr.85/2014, bunurile înstrăinate de administratorul judiciar sau lichidator, în exerciţiul atribuţiilor sale, sunt dobândite libere de orice sarcini, precum ipoteci, garanţii reale mobiliare sau drepturi de retenţie, de orice fel, ori măsuri asiguratorii, cu excepția sechestrului penal. Modalitatea de valorificare a activului imobil este licitaţie publică, cu strigare, competitivă, conform Regulamentului de vânzare aprobat în cadrul Adunării Creditorilor din data de 05.12.2019. Pasul de licitație stabilit este de 5% din prețul de pornire al licitației, conform Regulamentului de vânzare aprobat în cadrul Adunării Creditorilor din data de 05.12.2019. Garanția de participare la licitație este în valoare de 10% din prețul de pornire a licitației, fără TVA, sumă ce va fi depusă în contul de lichidare al debitoarei PETROLBIT S.R.L., nr:RO66BUCU1032235341146RON, deschis la Alpha Bank, suc. Iași. Garanția de participare va fi depusă în lei la cursul BNR din data plății. În cazul câştigării licitației garanția se constituie avans, iar în caz contrar se va restitui licitantului. Dovada consemnării va fi atașată ofertei de cumpărare, până la termenul stabilit pentru vânzarea la licitație publică. Vizitarea și prezentarea activului se poate face în fiecare zi de luni până vineri, cu acceptul administratorilor judiciari, la locul în care acestea se află. Administratorii judiciari vor permite accesul ofertanților care vor achiziționa caietul de sarcini, doar în prezența unui reprezentant al acestora și la solicitarea scrisă prealabilă însoțită de o programare în acest sens. Reprezentanții administratorilor judiciari vor furniza toate informațiile suplimentare disponibile către cei care au achiziționat caietul de sarcini. Detaliile privind documentația necesară în vederea participării la licitația publică și modul de organizare a licitației, precum și descrierea activului imobil supus procedurii de valorificare sunt expuse în Caietul de Sarcini care include Regulamentul de vânzare și de organizare a licitaţiei şi care poate fi achiziţionat de la sediul administratorului judiciar EuroBusiness LRJ S.P.R.L. Potenţialii ofertanţi au obligaţia achiziţionării caietului de sarcini, aceasta fiind condiţie obligatorie privind participarea la licitaţie. Preţul caietului de sarcini este de 5.950,00 lei, TVA inclus, plătibili în contul administratorului judiciar EuroBusiness LRJ S.P.R.L., nr.:RO93BUCU1031215949892RON, deschis la Alpha Bank Iaşi sau în numerar la sediul administratorului judiciar EuroBusiness LRJ S.P.R.L. Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul administratorului judiciar EuroBusiness LRJ S.P.R.L., pe site-ul www.lrj.ro, la tel. 0232/220777, 0733683702, 0744663190, mail: vanzari@lrj.ro sau lichidator.chirila@yahoo.com.
„E necesar ca aşa-numiţii conducători ai unui stat să ştie carte şi să stăpânească ştiinţele politice”
12/12/2019 09:26

* dialog cu scriitorul Cassian Maria Spiridon, unul dintre iniţiatorii mişcării revoluţionare conspirative de la Iaşi, din 14 decembrie 1989 Se implinesc, peste două zile, trei decenii de cand Cassian Ma ...

„Participarea marilor scriitori la FILIT este meritul personal şi rodul credibilităţii internaţionale a organizatorilor”
07/10/2019 11:02

  „Participarea marilor scriitori la FILIT este meritul personal şi rodul credibilităţii internaţionale a organizatorilor” * dialog cu scriitorul Dan Doboş, directorul Bibliotecii Judeţ ...

Mai mult de o treime dintre pacienţii internaţi zilnic la Socola suferă de alcoolism
16/08/2019 00:00

* de vorbă cu prof. univ. Vasile Chiriţă, unul dintre cei mai mari medici psihiatri din ţară, care profesează la Institutul de Psihiatrie „Socola” - Domnule profesor, au trecut aproape 30 de ...

„Iaşul va avea, pe termen mediu şi lung, o dezvoltare mai puternică decât are Clujul”
11/08/2019 23:57

  * dialog cu deputatul ieşean Costel Alexe, lider al liberalilor ieşeni, vicepreşedinte PNL la nivel naţional - Domnule deputat, aş dori să pornim discuţia noastră de astăzi de la declaraţia n ...

Mihai Chirica„Ideea interzicerii vehiculelor poluante rămâne de actualitate”
25/06/2019 11:15

- Domnule primar, Iaşul pare să respire din nou un aer mai curat, dar fericirea nu poate dura decat pană in toamnă, cand se reiau cursurile şcolare. Ce mai este nou pe frontul acesta al poluării? În ...

Dialog cu preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi, Maricel Popa: „La un profit de până la 15 la sută nu mai găsim firme care să liciteze”
21/06/2019 12:09

* dialog cu preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi, Maricel Popa - Domnule preşedinte, PSD a pierdut alegerile europarlamentare la Iaşi. E o aserţiune care provoacă ingrijorare in randul membrilor de pa ...

„Drumul Iaşi – Suceava va fi scos la licitaţie în această lună”
15/04/2019 08:49

* dialog cu Maricel Popa, preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi - Domnule preşedinte, după o aşteptare care părea că nu se mai termină, bugetul de stat a fost deblocat. Iaşul are, aşadar, posibilit ...

„Justiţia e plină de păcate!”
30/03/2019 07:30

* de vorbă cu Vasile Lupu, fost deputat, vicepreşedinte al Camerei Deputaţilor şi preşedinte al PNŢCD - Domnule Lupu, PNŢCD a semnat, joi, un protocol de colaborare cu PSD, pentru alegerile europarlam ...

VIDEO - Mihai Chirica: „Iaşul are, de la an la an, o provocare suplimentară”
03/03/2019 09:00

- Domnule primar, se pare că veţi miza, in acest an, pe un buget de 820 milioane de lei. E mult, e puţin? Ce se poate face cu banii aceştia la un oraş ca Iaşul? - Nu e puţin, dar nici nu e mult, a ...

„Sintagma apetit scăzut pentru lectură nu este corectă în relaţie cu tinerii de astăzi”
04/02/2019 00:00

 Gustul ieşenilor pentru lectură este dominat de cărţile de dezvoltare personală şi de istorie recentă, de cele din literatura şcolară, precum şi de cele care răspund nevoii de distracţie, de d ...