„Părintele ideal este cel care reuşeşte să îmbine stilul democrat cu cel laissez-faire şi cu cel autoritar”

70350812_810417769353563_8459509564935503872_n
1anda-pacurar-poza-buna

Dimensiune font:

| 14-09-2019 12:05

 

* dialog cu psihoterapeutul Anda Păcurar

Anda Păcurar este psihoterapeut adlerian, formator, cu multiple stagii de pregătire efectuate în Irlanda, Germania, Olanda, Spania, Ungaria, Anglia, SUA. Este suprevizor acreditat de Colegiul Psihologilor din România, Federaţia Română de Psihoterapie şi Asociaţia Europeană de Psihoterapie. Este instructor în cadrul Institutului de Psihologie şi Psihoterapie Adleriană. Membru în Nord American Society of Adlerian Psychology. Practică psihoterapia în cadru privat şi susţine cursuri de formare în Bucureşti şi în ţară adresate specialiştilor, părinţilor, oamenilor interesaţi să se dezvolte sau să înveţe noi metode de lucru cu copiii, adolescenţii sau adulţii. Face traininguri periodice cu părinţii pe teme legate de educaţia pozitivă, disciplină fără pedeapsă, încurajarea, ameliorarea dificultăţilor emoţionale şi de comportament. Ateliere de lucru cu adolescenţii în şcoli şi în cadru privat. Scrie articole de specialitate şi traduce cărţi adresate specialiştilor sau părinţilor. A terminat Psihologia la Iaşi şi se simte foarte ataşată de acest oraş.

 

- Eterna poveste, eterna întrebare: învăţământ privat sau de stat? Cum poate influenţa psihicul unui copil apartenenţa la un asemenea sistem de învăţământ?

- Aş zice că în primul rând este influenţat psihicul părintelui. Am remarcat că alegerea sistemului este făcută adesea de părinte pentru a-şi împlini propriile nevoi emoţionale, în special pentru a-şi calma anxietatea. Dincolo de considerente financiare sau altele de ordin pragmatic, unii dintre părinţii care aleg sistemul de stat se reîntorc emoţional la suferinţele de când erau ei elevi şi încearcă să compenseze. Cei mai mulţi aflaţi în această stare emoţională devin trişti, îngrijoraţi, revendicativi în relaţia cu cadrele didactice sau cu ceilalţi părinţi. Mai nou, se poartă adevărate „războaie” pe grupurile de Whatapp ale părinţilor sau ale cadrelor didactice... Un astfel de părinte e hotărât să nu-şi lase copilul să treacă prin ce a trecut el, doar că intenţia sa bună ajunge să îl afecteze pe copil, care se simte neputincios sau umilit exact în mediul în care ar fi trebuit să se integreze şi să se dezvolte. Părintele care alege sistemul privat alege în primul rând cu speranţa unui mediu protector şi încurajator faţă de copil. Aici, clasele sunt mai mici, condiţiile mai bune. Ideal ar fi ca alegerea să fie una academică şi părintele să vadă dacă şcoala private urmează o programă coerentă, dacă asta poate să îl ducă pe copil pe un anume drum, cum ar fi să studieze programa britanică de la începutul şcolii şi până la liceu sau facultate, inclusiv. Şcolile private oferă alternative educaţionale, cum ar fi faptul că au ore de educaţie psihologică şi dezvoltare personală pentru copii, părinţii de asemenea pot participa la workshop-uri sau prezentări pentru ei.

***

De multe ori, sistemul de învăţământ mi se pare un câmp de bătălie, aglomerat cu lupte de orgolii, care nu au nicio legătură cu procesul educaţional. E important să existe o filosofie, un set de principii morale, academice şi psihologice, care apoi să fie puse în practică”.

***

- Se simte diferenţa aceasta la copii, de la început, să spunem...?

- În cabinet, când lucrez cu copiii am remarcat că mulţi dintre cei care studiază în şcoli private au o dezinvoltură, o atitudine mai încrezătoare, dar exact aceleaşi caracteristici le-am observat şi la copiii care merg în sistemul privat şi ai căror părinţi le oferă şi alte activităţi: ateliere, sporturi, tabere tematice, şcoli de vară. Psihologic, pentru a creşte, pentru a-şi dezvolta personalitatea şi încrederea în el, copilul are nevoie de oportunităţi de învăţare, nu doar de un mediu protector. Copilul trebuie încurajat să fie activ, curios, iar interesele sale sunt cultivate într-o zonă utilă. În orice caz, învăţarea ar trebui făcută în grup, cu metode combinate, creative, să primeze ideea de ludic, de exprimare.

- Dacă ar fi să discutăm despre sistemul actual de învăţământ, cu ce ar trebui să începem?

- Ar trebui să fie întotdeauna un sistem incluziv şi dinamic care poate integra interesele actuale ale copiilor şi poate câştiga cooperarea lor şi a părinţilor. Un sistem care să ia lucrurile mai în uşor chiar şi când nu sunt uşoare. Învăţarea nu poate fi doar cu tablă şi cretă sau creion şi foaie, scris-citit... e nevoie de explorare, de experimentare, de încurajarea exprimării şi gândirii critice, cadrul didactic fiind cel care oferă reperele academic, cadrul şi fixează informaţiile. De multe ori, sistemul de învăţământ mi se pare un câmp de bătălie, aglomerat cu lupte de orgolii, care nu au nicio legătură cu procesul educaţional. E important să existe o filosofie, un set de principii morale, academic şi psihologice care apoi să fie puse în practică. De exemplu, cum s-a întâmplat în Olanda. Traduc acum şi urmează să publicăm cartea unui consilier şi consultant educaţional din Olanda, care a primit din partea regalităţii ordinal de cavaler pentru contribuţia adusă sistemului educaţional. El a introdus principii psihologice în şcoli, a scris ghiduri şi a instruit cadrele didactice. Beneficiare ale contribuţiilor sale au fost cel puţin 2.300 de şcoli primare.

***

Sistemul actual de învăţământ este un sistem ierarhic, nu colaborativ, în care cadrele didactice vor să li se recunoască autoritatea, iar elevii adesea se revoltă. De ambele părţi se folosesc aceleaşi metode, în special umilirea, batjocorirea publică. Dar nimeni nu are de câştigat...”

***

- Când ar trebui să ne îngrijoreze cu adevărat faptul că un copil refuză să meargă la şcoală? Când trebuie să solicităm sprijinul unui psiholog? Se poate transforma acest fapt într-o traumă insurmontabilă sau este ceva firesc, care nu va lăsa urme în dezvoltarea copiilor?

- Când copilul spune că nu vrea să meargă la şcoală trebuie ascultat, încurajat să se exprime, fără a fi judecat sau a i se ţine prelegeri. Pornim de la faptul că un părinte vede şcoala ca pe un demers academic, educaţional, iar copilul o vede ca pe un mediu social şi este mult mai afectat de cum face faţă relaţiilor cu colegii decât de faptul că nu se descurcă la o materie anume. De regulă, copilul care a mers la grădiniţă are deja antrenamentul social făcut şi nu mai e atât de copleşit de şcoală. Adesea, însă, părinţii au emoţii foarte mari şi transmit copilului anxietatea lor, aducând foarte des vorba despre şcoală, chiar dacă o fac într-un mod apreciativ. Când copilul are o problemă la şcoală cu colegul sau profesorul, trebuie mai întâi întrebat la ce soluţii s-a gândit. Ca părinte, când copilul are o problemă, tu ai şansa să îl educi, dar este foarte important ca scopul tău să nu fie să rezolvi imediat problema, ci să creezi mediul şi discuţia în care el găseşte soluţia şi o aplică. Doar aşa îi va creşte stima şi încrederea în sine. Dacă totuşi e blocat, îi oferi o sugestie, dacă e descurajat, dacă începe să somatizeze (acuză dureri de stomac, de cap etc.) când trebuie să meargă la şcoală, e recomandabil să meargă la un psihoterapeut. Adesea, copiii îşi protejează părinţii şi nu le spun lucruri, dar unui psihoterapeut îi pot spune, că nu au istoricul afectiv cu el. De asemenea, relaţia semnificativă, obiectivă, pozitivă, pe care o creează cu un astfel de specialist poate să-i fie de folos în diverse momente ale vieţii.

- Aţi parcurs, ca mamă, etapele sistemului actual de învăţământ. Ce pericole aţi identificat pentru dezvoltarea copilului, pericole pe care sistemul educaţional din România nu reuşeşte să le anihileze?

- Pericolul luptei de putere, în primul rând. Sistemul actual de învăţământ este un sistem ierarhic, nu colaborativ, în care cadrele didactice vor să li se recunoască autoritatea, iar elevii adesea se revoltă. De ambele părţi se folosesc aceleaşi metode, în special umilirea, batjocorirea publică. Dar nimeni nu are de câştigat... Fiul meu are acum 14 ani. A învăţat de timpuriu, încă de la grădinţă, apoi masiv în şcoală, că oamenii nu sunt corecţi şi accentul nu a fost pe justiţiarism, ci pe a găsi soluţii. Fiecare problemă pe care a avut-o l-a ajutat să fie mai încrezător în el şi neîncrâncenat. De exemplu, la grădiniţă s-au schimbat 7 educatoare şi fiecare ţipa. L-am întrebat atunci dacă ar vrea să schimbăm grădiniţa şi a spus că acolo sunt prietenii lui şi că ei sunt aceiaşi de la început (şi acum, după 8 ani de şcoală, sunt aceiaşi!) şi că educatoarele văd că nu merge cu ţipat şi după ce se acomodează sunt ok. La şcoală, o profesoară l-a tot umilit şi i-a arătat că nu ştie matematică pentru că refuza să se tundă. A continuat să poarte părul mai lung, a lucrat acasă, a cerut şi meditaţii pentru câteva ore şi a reuşit. Ca părinte, nu am intrat în lupta de orgolii sau de putere cu cadrele didactice, ci am încercat să ajut când s-a putut.

***

Orice copil poate fi îndopat artificial cu informaţii şi pare chiar geniu la un moment dat, dar asta se întoarce împotriva lui; capătă aversiune, se plictiseşte...”

***

- Ce ar trebui să ne îngrijoreze şi ce ar trebui să ne bucure din decizia statului de a solicita copiilor să parcurgă un an pregătitor înainte de clasa I şi după finalizarea grădiniţei?

- În mod normal, clasa pregătitoare face trecerea de la grădiniţă la şcoală acomodând copilul cu noul sistem. El continuă să se joace, ca la grădiniţă, doar că acum sunt şi bănci, în continuare nu sunt teme şi nu ar trebui să existe ambiţii academice din partea părinţilor sau a cadrelor didactice. Orice copil poate fi îndopat artificial cu informaţii şi pare chiar geniu la un moment dat, dar asta se întoarce împotriva lui; capătă aversiune, se plictiseşte... Faptul că se mută în şcoală, odată cu clasa pregătitoare, îl poate obişnui cu noul mediu, mai mulţi copii, vârste diferite, mai multe cadre didactice. Practic, a trecut de la comunitatea nucleu a familiei la cea mică a grădiniţei şi acum intră într-una mai mare - şcoala.

- Mulţi părinţi îşi înscriu copilul în clasa pregătitoare înainte chiar de a împlini şase ani, în baza unei evaluări psihosomatice. Este aceasta o chestiune de minoră importanţă pentru dezvoltarea ulterioară a copilului sau ţine doar de încăpăţânarea unor părinţi şi de lacunele, de toleranţa sistemului?

- Într-adevăr, într-o astfel de situaţie trebuie verificată pregătirea psihologică a copilului pentru noul pas. Şi dacă e pregătit, e bine. În prezent, copiii au nevoie să înveţe mai mult şi mai repede pentru a se adapta unei societăţi care se schimbă, se transformă, se tehnologizează constant. Astăzi, copiii încep grădiniţa mai degrabă la doi ani decât la trei ani. Au capacitatea de a învăţa, vor face faţă şcolii, totul e să fie şi pregătiţi psihologic. Iar evaluarea trebuie exact aspectele psihologice să le ia în calcul. Cu câţiva ani în urmă, un copil a cedat emoţional cu câteva săptămâni înainte de evaluare naţională. Psihologul şi psihiatrul care l-au consultat au liniştit părinţii spunând că e un copil inteligent şi va lua examenul fără probleme. Da, e un copil inteligent, dar emoţional era foarte afectat...

***

Un părinte care vrea, de exemplu, să fie recunoscut ca autoritate, să se impună, va creşte un copil supus, care probabil va fi victima bullyingului, pentru că se va supune oricărei autorităţi. Un părinte care este excesiv de liber, laissez-faire şi prieten, în sensul negativ, va creşte un copil care va avea probleme cu limitele, le va încălca mereu pentru că va tot încerca să vadă care sunt”.

***

- Studiază copiii din România prea mult, în comparaţie cu alţi copii, din statele europene? Este benefică această încăpăţânare de a ridica ştacheta cât mai sus?

- Tot timpul ne-am făcut un titlu de glorie din faptul că elevii români studiază mai mult şi când pleacă în străinătate sunt cu un an academic în faţă. De fapt, nu studiază mai mult, ci sunt îndopaţi cu informaţii. Ar fi tare util pentru pregătirea copiilor pentru viaţă să înveţe prin mai multe metode, să asocieze teoria cu practica, să asocieze matematica cu româna, adică să se depăşească graniţele clare ale fiecărui obiect de studiu. O fată care face liceul în Anglia şi se pregăteşte pentru medicină are ca materie de studiu, la liceu, Ştiinţa Cunoaşterii şi învaţă care sunt sursele de informare credibile, iar proiectele pe care trebuie să le scrie vizează relaţia medic - pacient şi cum, de exemplu, ar acţiona când la spital vine tatăl cu copilul său bolnav şi e furios că acum două zile l-au trimis acasă spunând că nu are nimic, iar acum e mai grav.

- Unde ne aflăm, astăzi, în privinţa războiului dintre generaţii? S-a acutizat sau s-au domolit disputele? Unde consideraţi că greşesc cel mai mult părinţii în relaţia cu copiii?

- În fiecare epocă au existat diferenţe generaţionale şi ele continua să existe. Odată cu tehnologizarea accelerată e suficient să existe o diferenţă de 10 ani ca fluxul informaţional să se inverseze. Adică, cei mici îi învaţă pe cei mari. În privinţa relaţiilor în familie, atâta timp cât părintele a tratat mereu cu respect copilul, în sensul că i-a respectat nevoile, i-a oferit opţiuni, a ascultat ce avea de zis, a avut o relaţie colaborativă - dă-mi să-ţi dau - nu se va confrunta cu vreun război. Copiii au nevoie ca şi adulţii să ştie că ei contează. Atâta timp cât un copil simte că aparţine familiei şi are un rol semnificativ, are tendinţa de a coopera. Pentru asta trebuie să-i fie împlinite patru nevoi psihologice de bază: a conta, a contribui, a fi conectat şi a avea curaj. Părinţii greşesc când nu văd copilul ca pe o fiinţă căreia ei îi oferă suport, aripi, oportunităţi de creştere. Un părinte care vrea, de exemplu, să fie recunoscut ca autoritate, să se impună, va creşte un copil supus, care probabil va fi victima bullyingului, pentru că se va supune oricărei autorităţi. Un părinte care este excesiv de liber, laissez-faire şi prieten, în sensul negativ, va creşte un copil care va avea probleme cu limitele, le va încălca mereu pentru că va tot încerca să vadă care sunt. Copilul are nevoie de un cadru de democraţie, în sensul de libertate cu limite. Ai de ales între trei opţiuni, nu ai alegeri infinite! Părintele ideal este cel care reuşeşte să îmbine stilul democrat, cu cel laissez-faire şi cu cel autoritar.

A consemnat Dan M.BREZULEANU

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<<Click pe locatie pentru detalii>>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

„EuroBusiness LRJ” S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei ”FANYON”S.R.L., conform Hotărârii nr. 120/02.04.2018, pronunțată în dosarul nr. 2172/113/2017, de către Tribunalul Brăila, organizează în zilele de 20.08.2020, 10.09.2020, 24.09.2020, 08.10.2020, 22.10.2020, respectiv 05.11.2020, ora 14:00, la sediul ales al lichidatorului judiciar din Bucuresti, Bd. Magheru, nr. 31, et. 1, cam. 25, Sector, licitații în vederea valorificarii următoarelor bunuri imobil și mobile, proprietatea debitoarei: BUN IMOBIL, PREȚ DE PORNIRE LA LICITAȚIE (EUR, fără TVA). Proprietate imobiliară, teren, căsuțe de vacanță și anexe, situată în Sat Dragosloveni, Com. Soveja, Jud. Vrancea, înscrisă în CF nr. 50048 a Com. Soveja, compusă din: Teren intravilan în suprafață de 2.438,00 mp, amplasat în Sat Dragosloveni, Com. Soveja, Jud.Vrancea, CF nr. 50048 a Com. Soveja, nr. cad.50048, Construcția C1-magazie, nr. cad.50048-C1Sc=67,00 mp, Construcția C2-anexă, nr. cad.50048-C2, Sc=170,00 mp, Construcția C3-magazie, nr. cad50048-C3, Sc=12,00 mp, Construcția C4-grup sanitar, nr. cad.50048-C4, Sc=17,00 mp, Construcția C5-bucatarie, nr. cad.50048-C5, Sc=24,00 mp, Construcția C6-umbrar lemn, nr. cad.50048-C6, Sc=9,00 mp, Construcția C7-umbrar lemn, nr. cad.50048-C7, Sc=9,00 mp, Construcția C8-casă de vacanță, nr. cad.50048-C8, Sc=15,00 mp, Construcția C9-casă de vacanță, nr. cad.50048-C9, Sc=14,00 mp, Construcția C10-club, nr. cad.50048-C10, Sc=64,00 mp, Construcția C11-casă de vacanță, nr. cad.50048-C11, Sc=15,00 mp, Construcția C12-casă de vacanță, nr. cad.50048-C13, Sc=15,00 mp, Construcția C13-casă de vacanță, nr. cad.50048-C13, Sc=65,00 mp, Construcția C14-casă de vacanță, nr. cad.50048-C14, Sc=15,00 mp, Construcția C15-casă de vacanță, nr. cad.50048-C15, Sc=15,00 mp, Construcția C16-casă de vacanță, nr. cad.50048-C16, Sc=65,00 mp, Construcția C17-casă de vacanță, nr. cad.50048-C17, Sc=15,00 mp, Construcția C18-casă de vacanță, nr. cad.50048-C18, Sc=15,00 mp, Construcția C19-casă de vacanță, nr. cad.50048-C19, Sc=65,00 mp, Construcția C20-casă de vacanță, nr. cad.50048-C20, Sc=28,00 mp, Construcția C21-magazie, nr. cad.50048-C21, Sc=145,00 mp, Construcția C22-casă de vacanță, nr. cad.50048-C22, Sc=51,00 mp, Construcția C23-casă de vacanță, nr. cad.50048-C23, Sc=35,00 mp și Construcția C24 - wc, nr. cad.50048-C24, Sc=17,00 mp. 65.110,50 BUNURI MOBILE PREȚ DE PORNIRE LA LICITAȚIE (EUR, fără TVA) CARUCIOR + CUVA 7,27, MASINA GLAZURAT CIOCOLATA 3.236,26, Masina cernut faina 46,49, CARUCIOARE CU NIVELE pt cuptor 211,55, CUPTOR POLINI MOD.80100 211,55, CUPTOR POLINI MOD.8080190 211,55, CUPTOR ROTATIV ROTO 6080SR.200SC 2.531,01, CUPTOR WERNER REA 1280, 211,55, CUPTOR WERNER REA 1280, 211,55, MASINA ROTATIVA ROTOFORM, 4.489,66, Moara ptr. Preg. Probelor, 767,59, Balanta analitica, 412,62, Echip. Ptr. Determ. Aciditatii, 570,56, Etuva, 215,59, Balanta tehnica 176,30, Sist. Automat ptr. Determ. Azot 2.761,19, Sist. Autom. Ptr. Determ. Gras 2.563,97, Distilator apa 550,82, Aparat perf. Pt.Deter. Cant. De z 1.605,07, Incinta termostatare probe 471,85, Sistem aut. Amb. Prod. Gr.IP600 21.265,94, Aparat de realiz. Mixuri pt. Ret 3.026,27, Malaxor spiral cuva rabatabil 4.821,88, Linie pentru obtinere covrigi 57.418,17, Camera racire semifabricat 3.446,86, Cuptor rotativ, 7.048,60 Cuptor rotativ 7.048,60, Cuptor rotativ 7.048,60, Cuptoar rotativ 7.048,60, Cuptor rotativ 7.048,60, Cuptor rotativ 7.048,60, Cuptor rotativ 7.048,60, Masina de glazurat si uscat turta dulce 8.830,77, DEDURIZATOR FD-25, 418,00, LINIE PENTRU OBTINEREA CROCHETE 105.250,22, LINIE PENTRU OBTINERE COVRIGI 74.381,28, MALAXOR 7.023,99, Oala fierbere 233,69, DULAP FRIGORIFIC 381,22, AGENT FRIGORIFIC 77,01, ECHIPAMENT MIXER PLANETAR 8.207,35, MASINA PADO PT FURSEC SI TURTA 12.311,02, Masina taiat foi nap -Doina 263,51, Masina taiat nuga 441,19, Cuptor rotativ 2.078,25, CUPTOR FOI 12.232,98. Toate condiţiile de participare la licitaţie şi condiţiile de adjudecare se regăsesc în caietele de sarcini care pot fi procurate on-line de la lichidatorul judiciar, contravaloarea acestora fiind de 2.380,00 RON, TVA inclus, pentru bunuri mobile și 2.380,00 RON, TVA pentru bunul imobil/caiet de vanzare, dovada achiziţiei acestora fiind obligatorie pentru participarea la licitaţie, plata acestora efectuându-se în contul lichidatorului judiciar, nr.:RO93BUCU1031215949892 RON, deschis la Alpha Bank Iaşi. Persoanele care doresc să se înscrie la licitaţie au obligaţia de a depune garanţia de participare la licitaţie de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, plata acesteia efectuându-se în lei, la cursul BNR din data plății în contul de lichidare al ”FANYON”S.R.L., nr.: RO76BUCU1032235342465 RON, deschis în lei la Alpha Bank S.A. Înscrierile la licitație se pot face până în preziua licitaţiei (zilele de miercuri), ora 14:00, scrisoarea de participare la licitaţie, împreună cu toate documentele menţionate în caietele de sarcini, urmând a fi trimise on-line pe adresele de e-mail : vanzari@lrj.ro și stefania.nitu@insolvency.ro. Vizitarea şi prezentarea activelor se poate face doar în conformitate cu prevederile legale în vigoare, în fiecare zi de luni până vineri, cu acceptul lichidatorului judiciar, la locul în care acestea se află. Lichidatorul judiciar va permite accesul ofertanţilor care vor achiziţiona caietul de sarcini, doar în prezenţa unui reprezentant al acestuia şi la solicitarea scrisă prealabilă însoţită de o programare în acest sens. Reprezentanţii lichidatorului judiciar vor furniza toate informaţiile suplimentare disponibile către cei care au achiziţionat caietul de sarcini. Vizualizarea activului imobil, respectiv a bunurilor mobile, este o condiție obligatorie pentru participarea la licitații. Informaţii suplimentare se pot obţine de pe site-ul lichidatorului judiciar.: www.lrj.ro, telefon: 0733.683.702, e-mail: vanzari@lrj.ro, telefon: 0737.242.544, e-mail: stefania.nitu@insolvency.ro, telefon: 0747.012.820, e-mail: paula.stoian@fanyon.ro.
„EuroBusiness LRJ ”S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei ”FANYON”S.R.L., conform Hotărârii nr. 120/02.04.2018, pronunțată în dosarul nr. 2172/113/2017, de către Tribunalul Brăila, organizează în zilele de 20.08.2020 și 10.09.2020, ora 14:00, la sediul ales al lichidatorului judiciar din Bucuresti, Bd. Magheru, nr. 31 ,et. 1, cam. 25, Sector 1, licitații în vederea valorificarii următorului bun imobil, proprietatea debitoarei: BUN IMOBIL, PREȚ DE PORNIRE LA LICITAȚIE (EUR, fără TVA) ,,Fabrica de dulciuri FATA MOȘULUI”, proprietate compusă din teren și construcții cu destinație nerezidențială, împreună cu bunurile mobile integrate, mijloacele fixe, obiectele de inventar și activele necorporale, situată în Sat Baldovinești, Com. Vădeni, Jud. Brăila, CF nr. 70378 a Com. Vădeni, astfel: 962.727,20. 1. Teren și construcții cu destinație nerezidențială 727.711,20. a. Teren intravilan, în suprafață de 4.507,00 mp, amplasat în Sat Baldovinești, Com.Vădeni, Jud. Brăila, nr. cad.70378, CF nr. 70378 a Com. Vădeni 30.720,00. b. Construcția C1, cu destinație secție producție, nr. cad.70378-C1, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=278,30 mp, cu regim de înălțime P+1E 42.613,60. c. Construcția C2, cu destinație secție producție, nr. cad.70378-C2, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=278,45 mp, cu regim de înălțime P+1E 42.644,00. d. Construcția C3, cu destinație depozit ambalaje, nr. cad.70378-C3, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=501,10 mp, cu regim de înălțime P 17.497,60. e. Construcția C4, cu destinație pavilion administrativ, nr. cad.70378-C4, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=149,75 mp, cu regim de înălțime P+1E 39.305,60. f. Construcția C5, cu destinație depozit produse finite, cu nr. cad.70378-C5, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=130,75 mp, cu regim de înălțime P 5.312,80. g. Construcția C6, cu destinație anexă depozitare, nr. cad.70378-C6, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=294,00 mp, cu regim de înălțime P 5.279,20. h. Construcția C7, cu destinație de spații de producție și depozitare, nr. cad.70378-C7, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=449,00 mp, cu regim de înălțime P+1E 74.085,60. i. Construcția C11, cu destinație hală producție, nr. cad.70378-C11, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=530,00 mp și Sc desfășurată=2.120,00 mp, cu regim de înălțime D+P+1E+M 359.211,20. j.Construcția C12, cu destinație anexă tehnologică, nr. cad.70378-C12, CF nr. 70378, Com. Vădeni, cu Sc la sol=155,00 mp și Sc desfășurată=620,00 mp, cu regim de înălțime D+P+1E+M 111.041,60 2. Bunuri mobile integrate (lista completă poate fi vizualizată pe site-ul lichidatorului judiciar www.lrj.ro) 102.312,00. 3. Bunuri mobile constând în mijloace fixe și obiecte de inventar (lista completă poate fi vizualizată pe site-ul lichidatorului judiciar www.lrj.ro) 98.304,00. 4.Active necorporale: mărci, desene și modele 34.400,00. Activul imobil, ”Fabrica de dulciuri FATA MOȘULUI” se vinde doar în bloc, ca activ funcțional. Prețurile nu includ TVA. Urmează a fi făcută aplicabilitatea dispozițiilor art. 292, (alin.2), lit. F, din Codul Fiscal, în măsura aplicabilității. Toate condiţiile de participare la licitaţie şi condiţiile de adjudecare se regăsesc în caietul de sarcini care poate fi procurat on-line de la lichidatorul judiciar, contravaloarea acestuia fiind de 2.380,00 RON, TVA inclus, dovada achiziţiei acestuia fiind obligatorie pentru participarea la licitaţie, plata acestuia efectuându-se în contul lichidatorului judiciar, nr.:RO93BUCU1031215949892RON, deschis la Alpha Bank Iaşi. Persoanele care doresc să se înscrie la licitaţie au obligaţia de a depune garanţia de participare la licitaţie de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, plata acesteia efectuându-se în lei, la cursul BNR din data plății în contul de lichidare al ”FANYON”S.R.L., nr.:RO76BUCU1032235342465RON, deschis în lei la Alpha Bank S.A. Înscrierile la licitație se pot face până în preziua licitaţiei, ora 14:00, scrisoarea de participare la licitaţie, împreună cu toate documentele menţionate în caietul de sarcini, urmând a fi trimise on-line pe adresele de e-mail: vanzari@lrj.ro și stefania.nitu@insolvency.ro.Vizitarea şi prezentarea activului se poate face doar în conformitate cu prevederile legale în vigoare, în fiecare zi de luni până vineri, cu acceptul lichidatorului judiciar, la locul în care acestea se află. Lichidatorul judiciar va permite accesul ofertanţilor care vor achiziţiona caietul de sarcini, doar în prezenţa unui reprezentant al acestuia şi la solicitarea scrisă prealabilă însoţită de o programare în acest sens. Reprezentanţii lichidatorului judiciar vor furniza toate informaţiile suplimentare disponibile către cei care au achiziţionat caietul de sarcini.Vizualizarea activului imobil este o condiție obligatorie pentru participarea la licitații. Informaţii suplimentare se pot obţine de pe site-ul lichidatorului judiciar: www.lrj.ro, telefon: 0733.683.702,e mail: vanzari@lrj.ro, telefon: 0737.242.544, mail: stefania.nitu@insolvency.ro, telefon: 0747.012.820, mail: paula.stoian@fanyon.ro.
VIDEO - INTERVIU Mihai CHIRICA: „Mi-e teamă de valul trei al pandemiei, care va veni odată cu apariția bolilor de sezon”
31/07/2020 13:23

        * dialog cu Mihai Chirica, primarul municipiului Iasi   - Un oraş, importanţa sa, nu se măsoară prin lungimea şi lăţimea fizică, ci prin natura aspiraţ ...

Camelia Gavrilă: „Politica este pe voturi, pe notorietate...”
13/07/2020 00:00

  * dialog cu deputatul Camelia Gavrilă, candidat PSD la alegerile pentru funcţia de primar al municipiului Iaşi - Doamna deputat, poate avea Iaşul o femeie primar, pentru prima oară in istorie? Sau ...

„Ȋn instituţii, pe lângă cei din primul eşalon, există o mare masă de funcţionari care efectiv nu vor să muncească”
08/07/2020 21:12

  * dialog cu deputatul ieşean Petru Movilă (PMP), iniţiatorul Legii privind realizarea Autostrăzii Ungheni – Iaşi – Targu Mureş  - Domnule deputat, ce simte initiatorul unei le ...

„Trebuie să arătăm că trăim într-o economie de piață, nu într-o societate de piață”
01/07/2020 10:21

     * dialog cu Joaquín Turmo Garuz, profesor de Macroeconomie şi Economie Internaţională la Facultatea de Economie si Afaceri din cadrul Universităţii din Barcelona   ...

„Riscăm să nu mai începem școala!” Dialog cu primarul municipiului Iaşi, Mihai Chirica
19/06/2020 11:37

  - Domnule primar, numărul tot mai mare de noi cazuri COVID-19 nu prea mai lasă mult loc relaxărilor... Alegerile locale, stabilite pentru finalul lunii septembrie, pot incurca şi mai mult sensibil ...

Mihai CHIRICA: „Traversarea munților cu autostrada, în zona Ditrău, va dura șapte ani!” VIDEO
09/06/2020 06:31

* dialog cu primarul municipiului Iaşi, Mihai Chirica - Domnule primar, in urmă cu cateva zile, primarii din regiunea Moldovei au fost convocaţi la Ministerul Transporturilor, unde li s-a prezentat tema &bd ...

VIDEO - MIHAI CHIRICA: „În competiția pentru ridicarea Spitalului Regional de Urgență vor veni 19 mari companii”
11/05/2020 14:32

  - Domnule primar, numărul persoanelor infectate este intr-o usoară crestere in regiunea Moldovei... Ce ne poate aduce această perspectivă deloc imbucurătoare, mă refer la anuntatele măsuri de rel ...

INTERVIU - „Este important ca imunizarea populaţiei să nu se facă prin trecerea prin boală, ci prin vaccinare”
07/04/2020 22:10

  * dialog cu prof. univ. dr. Doina Azoicăi, coordonatorul disciplinei de Epidemiologie din cadrul Universităţii de Medicină şi Farmacie „Gr.T.Popa” Iasi, presedinte al Societătii Rom ...

INTERVIU îSoţii nu mai pot conveni divorţul doar prin încheierea unui acord de mediere
03/03/2020 20:42

Cuplurile care doreau să divorţeze şi aveau puse la punct toate aspectele legale, puteau apela la un mediator pentru o procedură simplificată. Însă, decizia de săptămana trecută a Înaltei C ...

„Va fi dificil ca oraşul să se dezvolte cu voturi pe criterii politice în Consiliul Local”
02/03/2020 00:00

- Domnule Botez, incheiaţi, in curand, un mandat de patru ani, care se adaugă celor 16 ani de activitate in slujba administraţiei ieşene. Dacă e să faceţi bilanţul acestor ultimi patru ani, cum i-a ...

CTP IASI- Totul pentru sanatatea ta!

CTP IASI- Totul pentru sanatatea ta!