default

Dimensiune font:

”Pe vremea comuniştilor aveam personal medical, dar nu aveam aparatură. Astăzi, e invers!”

| 03-02-2018 04:30

 Peste doar câteva zile se vor împlini 40 de ani de când Spitalul Clinic de Recuperare Iaşi a fost deschis, în slujba celor cu probleme ce afectează capacitatea de muncă. Existenţa şi faima spitalului se leagă de numele unor iluştri medici ieşeni. Printre aceştia se află şi doctor Cătălin Bulău, de la Secţia Recuperare, Medicină fizică şi Balneoclimatologie, unul dintre cei 14 manageri pe care spitalul i-a avut în decursul acestor patru decenii.

-- Domnule doctor, se împlinesc patru decenii de când Spitalul de recuperare a apărut în viața ieșenilor. Sunteți singurul medic rămas în activitate din acele vremuri... Cum a apărut această idee?

- Totul a început în marie 1978, când s-a inaugurat spitalul acesta... Înfiinţarea unui Spital de recuperare a plecat de la profesorul Petru Balmuș, de numele căruia se leagă dezvoltarea balneologiei ieșene, organizarea Staţiunii balneare de la Strunga, punerea în valoare apele de la Nicolina şi Slănic Moldova. Pe atunci nu exista decât o Clinică balneologică la Spitalul Parhon, iar balneologia era, ca și astăzi, cuplată cu recuperarea.

- Exista, la vremea respectivă, o deschidere către genul acesta de investiții în folosul sănătății națiunii?

- A fost în acel moment o deschidere de a se face spitale în România. A fost un moment prielnic... Întâi s-a făcut Spitalul de pediatrie, apoi cel de neurochirurgie, Spitalul de pneumoftiziologie și apoi acesta. Din 1972, cînd a început să funcționeze Spitalul de pediatrie, până în 1978, când a intrat în funcțiune acest spital, s-a investit enorm în acest domeniu.

- Ați trecut de la Parhon, unde exista o mică secție, la un mastodont cu felurite secții... Existau specialiști în această ramură?

- La Parhon erau vreo 80 de paturi... Spitalul de recuperare a fost gândit să prindă toate secțiile de recuperare și așa s-a ajuns la un număr de 500 de paturi. Deși numărul a variat mereu, în funcție de legislație, ideea a fost să se facă secție de recuperare pe afecțiuni. Așa s-a pornit; întâi pe cardio-pulmonar, reumatologie, neurologie, ortopedie...

- Acestea au fost secțiile mari...

- Spitalul, însă, a început să funcționeze de la stadiul de cărămidă. Erau două saloane și două săli de electroterapie. Cu asta s-a început, apoi s-au terminat etajele 4 și 5 și au venit și cei de la Parhon. Pe mine m-au adus aici de la Parhon, căci lucram acolo, unde eram un fel de rezident - atunci se chema secundar, dar specialitatea era de recuperare.

- Și existau specialiști în domeniu la vremea aceea?

- Singurii specialiști în recuperare erau cei care au venit la balneologie-reumatologie, de la Parhon. Mai eram, ca medici tineri, eu și o colegă, care dădusem examen pe post. N-au avut de unde lua oameni cu specialitate, dar specialiștii s-au format aici.

- Exista o secție la Facultatea de medicină?

- Nu. Asta era doar ca specializare postuniversitară. Cei care erau deja specialiști în medicină internă, în neurologie, nu mai făceau rezidențiat, la vremea respectivă, s-au specializat muncind aici.

- Ce v-a atras către meseria aceasta?

- Știți cum e... am văzut foarte mulți oameni în jurul meu pe care îi durea câte ceva, o încheietură, spatele și care nu prea aveau un loc în care să fie tratați. La vremea respectivă abordarea generală era la genul „te dor șalele”, da, dar uite că nu poți munci, nu te poți întreține. Era o problemă pentru că nu erau secții nici în restul Moldovei ...

- Și s-a luat decizia să se ridice aici un spital. Au forat, au văzut că au dat de un izvor de apă sulfuroasă și...

- Da. Inițial era un izvor pe locul în care e azi Policlinica balneară, dar avea un debit mic, așa că au început forările. S-a forat atuci chiar și în curtea spitalului. De fapt, întreg Iașul stă pe o pungă de apă sulfuroasă. Au fost multe sonde în Iași care nu mai există azi... Era una vizavi, dincolo de calea ferată, în Cantemir, una la Țesătura în curte, alta la fabrica de mobilă, sonde pe care nu le-a mai îngrijit nimeni și s-au înfundat.

- Nu era apă de băut, ci doar pentru tratament...

- De fapt, n-au fost niciodată făcute studii să se vadă cum reacționează organismul dacă se bea apa sulfuroasă de la Iași. Apa aceasta n-a fost folosită niciodată în cura internă.

- S-a pornit de la două paturi, spitalul a evoluat, între timp și lumea și-a schimbat optica...

- Să fim cinstiți, la început nu se prea băga de seamă ce-i cu recuperarea asta... Acum se face recuperare cardiovasculară și se face de-adevăratelea, căci bolnavii operați la Parhon vin după câteva zile și intră aici la recuperare. S-a dezvoltat și ortopedia, care are nu doar compartiment de recuperare, ci și de protezare. Nu se gândea nimeni acum 40 de ani la poteze de genunchi sau de șold. Acum suntem printre cei mai căutați din țară în domeniul protezelor ortopedice. Chiar și partea de neurologie s-a schimbat radical.

- Există percepția că se vine „la băi”, dar că nu e întocmai ceea ce așteaptă oamenii...

- Aici nu se pue problema de vindecare, ci doar de ameliorare. Te păcălește cine-ți spune ca vii aici și după două săptămâni ieși ca nou! Multă vreme nu înțelegeau nici cei din jur, care aveau impresia că dacă ai băgat pacientul aici, acela pleacă, după câteva săptămâni, cât puteai să-l ții, ca nou-nouț la muncă. Pentru noi, rolul recuperării nu era să-l facem pe pacient ca nou, ci să reușim să-i asigurăm o independență, dacă se poate și materială, bine, dar măcar o independență socială. Adică omul să se poată îngriji singur, nu-i obligatoriu să-l trimiți la muncă când iese de aici, dar să poată fi util pentru sine, să nu mai blocheze pe altcineva.

- Și se reușește asta?

- Da. Bineînțeles, sunt niște limite pe care omenește nu le poți depăși, dar tratamentul a evoluat foart mult, alături de medicamentație.

- Fără chimicale nu se poate...

- Sunt afecțiunile acestea, așa-zis autoimune, care sunt și la noi, dar în general la neurologie și pe care doar medicamentația nou apărută îi menține. Nu se poate să spui că ai fost aici, că ai făcut gimnastică și gata! Asta se poate doar în afecțiuni cum sunt la noi, la medicina fizică și balneologie, cu masaj, cu gimnastică, electroperapie, hidroterapie. Și noi mai dăm unele medicamente, antiinflamatorii, însă sunt afecțiuni unde nu se poate fără tratament medicamentos.

- Care este cea mai gravă și mai des întâlnită afecțiune cu care se prezintă oamenii la dumneavoastră, la spital?

- Afecțiuni reumatismale inflamatorii - artrită reumatoidă, spondilită. Acestea sunt afecțiunile invalidante care necesită și un tratament medicamentos susținut.

- Numărul afecțiunilor este în creștere sau în regres?

- A scăzut numărul afecțiunilor coloanei lombare. Pe vremuri, când toată lumea muncea și o făcea din greu, prin fabrici, atunci hernia de disc, afecțiunile lombare erau frecvente și la noi, dar și la neurochirurgie, unde oprațiile erau foarte frecvente. Acum, nemaifiind așa multă muncă fizică solicitantă, a scăzut numărul cazurilor, în schimb a crescut foarte mult numărul afecțiunilor degenerative, de tip artroze. Mă refer la artrozele de șold, de genunchi,de umeri, pentru că sunt chestii de uzură.

- Ați văzut multe cazuri, dar putem vorbi despre miracole în acest domeniu?

Nu. Nici chiar așa...

- Există dorința absolvenților de medicină de a urma această specialitate, să vină aici, în spital?

- Există, doar că tendința lor e să plece. Pleacă după bani. A fost o serie acum vreo trei ani, în care toți cei care au terminat rezidențiatul au plecat din țară. Vreo 10 sau 12. Toți! Acum mai rămân, însă doar pentru că a început să se facă câte un mic compartiment de recuperare și în orășelele mai mici și mai găsesc locuri de muncă. În Iași există foarte multe cabinete de recuperare, iar ca să mai deschizi un cabinet... de unde pacienți?

- Și nu vom avea o problemă peste câțiva ani, dacă pleacă tinerii rezidenți?

- Nu, că nu sunt atât de multe posturi.

- Dar ei, văzând că sunt posturi, nu se vor îndrepta, oare, către alte specialități? Către pediatrie, chirurgie....

- La chirurgie nu vrea nimeni! Să știți că merg acolo doar cei care nu prind loc în altă parte, pentru că este foarte greu să ajungi să pui mâna pe bisturiu când ești rezident. Stau acolo și fac foi de observație, că nu-i lasă. Așa-i organizarea. Îi lasă în sală, într-un colț, să privească, iar copiii aceștia care termină medicina nu sunt prea atași de chirurgie

- Și care ar fi specialitatea atrăgătoare în ziua de astăzi?

- Medicina internă, cardiologia, unde sunt foarte mulți pacienți. Păi, după 50 de ani nu cred să exste cineva care să nu aibă o suferință cardiovasculară. Mulți nu ajung decât în ultimul moment la medic, când fac infarct sau accident vascular cerebral... Cardiologia atrage pentru că este o disciplină foarte frumoasă. Ca și psihiatria, care este deosebit de grea. Trebuie să te atragă să mergi acolo unde știi că vei avea de a face cu oameni cu astfel de probleme.

- Deci există o modă în domeniu...

- Acum e o altă modă. Cei dezamăgiți de ce au făcut și vin să facă o a doua specialitate, la recuperare. Asta arată că e o specialitate care place doctorilor. Faptul că a doua specialitate se plătește spune și mai multe despre dorința lor. Chiar dacă ei au găsit un loc de muncă, s-au convins că nu sunt făcuți pentru așa ceva și vor să schimbe. Aproape jumătate dintre cei care fac rezidențiat la Iași sunt la a doua specialitate.

- Vin studenți buni din urmă?

- Despre Universitatea de Medicină nu vreau să vorbesc!

- De ce pleacă rezidenții, medicii tineri afară?

- Sunt niște oportunități deosebite pentru un copil care termină facultatea... Când se duc și primesc trei sau patru mii de euro, plus cazare și masă, nu mai aleg. Când vii de la câteva sute de lei, de aici, cum să nu te tenteze?!

- Și la noi de ce nu s-ar putea? Există, totuși, o deschidere a guvernului către sectorul acesta. Chiar noul ministru al Sănătății spunea că va face din problema rezidenților o prioritate...

- Le-au mai rezolvat problemele salariale, cu acele burse suplimentare, că erau de râs. Păi, un rezident era la nivelul salarial al unor fete care mătură holurile prin spital! Era o bătaie e joc! Va fi, însă, foarte greu. Salariile vor fi, oricum, mici, pentru că nu este de unde. E ușor să spui că mărești salariile, dar de unde?

- Din bugetul de stat, domnule doctor, că Sănătatea e domeniu prioritar!

- Noi nu suntem bugetari. Suntem prestatori de servicii medicale. Raportăm serviciile făcute și Casa de Asigurări, pe baza unui contract, ne decontează acestea servicii. Când ei spun că-mi dau pe ziua de spitalizare 300 de lei, să spunem, atât primesc. Dacă vine cineva în iunie și îmi cere un salariu mai mare, de unde să-i dau?

- Da, dar este necesar să se găsească resurse financiare.

- Doar dacă se va mări cotribuția la sănătate...

- Păi, deja au mărit-o. Chiar au dublat-o, la cei fără venit...

- Pe aceștia i-au nenorocit! Vom vedea ce va fi. Unii spun că va dispărea contribuția, alții că se va mări... ca la noi. E ușor să spui că mărești salariile, dar de unde? Orice unitate nu are voie să depășească 80 la sută din buget pentru fondul de salarii. În condițiile în care bugetul rămâne același, în cel mai fericit caz, de unde să dai salarii mai mari?

- Am văzut că vă ajută Primăria destul de mult.

- Da, ne ajută foarte mult, dar ei nu pot finanța decât anumite lucruri, la reparații, modernizări... Primăria nu are voie să dea bani pentru medicamente sau salarii.

- Haideți să facem un exercițiu de imaginație: cum va arăta, peste câteva decenii, Spitalul de recuperare din Iași?

- Va evolua, pentru că vor apărea alte tehnici de intervenție chirurgicală la ortopedie, de exemplu, la secțiile cu profil medical tip neurologie, reumato, balneo, cardio, vor apărea alte medicamente. Spitalul doar trebuie să le combine și să creeze condiții cât de cât civilizate pentru pacienții internați.

- Și ca parte negativă?

- Rămâne problema asistenților medicali. Este foarte puțin față de ceea ce necesităm. Astăzi, asistentul, după noile norme, mai mult stă la calculator decât de vorbă cu bolnavul. Apare zilnic câte ceva care se face pe calculator, dar n-am auzit pe nimeni să spună desăre angajarea de operatori de date. Asistentul tot merge la computer, unde introduce și scoate date, toată ziua, și nici nu mai are timp să meargă la bolnav. Dacă nu ai un număr suficient de asistenți, nu poți fi performant. La noi, cel puțin, partea șubredă este numărul de asistenți medicali. Mai ales că a revenit iar perioada aia pe care am trăit-o prin 2010, când trebuia să scoți 7 ca să introduci un angajat. Acum, proporția de de 2 la 1, de la 1 ianuarie.

- Și care e logica? Să dai afară doi asistenți medicali ca să poți angaja unul nu are logică...

- Așa este, dar tragem speranța că, așa cum se schimbă guvernele, se vor schimba și legile... Degeaba am eu aparatură la electroterapie, că am adus aparatură de nu mai am unde să o pun, dacă nu am asistenta care să le manevreze. Pe vremea comuniștilor aveam personal, dar nu aveam aparatură. Astăzi avem aparatură, dar nu avem personal. Tot timpul există câte o restricție..

- E și o normare aici, că nu se poate angaja fără număr.

- La noi nici măcar normarea impusă de ministre nu este respectată.

- Pe patru decenii de activitate! Cum ați careacteriza cariera aceasta?

- A fost frumos! Chiar dacă au existat și momente foarte urâte, după 1990, când toată lumea încearca să rupă câte ceva, când s-a încercat să se facă borș din spitalul acesta. A venit fiecare și a vrut câte o parte din spital! Nu mai încăpeau prin Spitalul Sfântul Spiridon și încercau aici. Ne-am luptat mult să rămână Spital de recuperare, că au venit unii și au vrut câte o bucată din spitalul acesta. A fost o luptă grea...

- Și cum s-a reușit păstrarea unității?

La fiecare două săptămâni eram la ministru. Numai așa, că pe pan local nu s-a putut.

- Cine v-a ajutat?

- Ca să fiu cinstit, cel la care m-am așteptat cel mai puțin, acela m-a ajutat cel mai mult. Iar asta a fost pe vremea când UDMR a avut Ministrul Sănătății. Dacă nu ne băteam atunci, astăzi nu mai exista un Spital de recuperare la Iași.

- Sunteți foarte iubit aici, în spital... Am primit multe scrisori la redacție, de la asistentele medicale de aici, care solicită să vi se acorde o distincție pentru activitatea dumneavoastră în slujba sănătății populației...

- Eu sunt aici de la momentul zero al spitalului, singurul care a rămas în activitate... Am avut o colaborare bună cu ele. Cu mine au crescut, au învățat meserie, să se poarte cu pacienții...

 

A consemnat Dan M.BREZULEANU

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

 

 

 

ULTIMA ORA

 

 

 

 

 

 

PUBLICAŢIA DE VÂNZARE Tribunalul Iaşi, prin lichidatorul judiciar desemnat în dosarul nr. 4383/99/2017 (210/2017), în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2014, privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, precum şi a Codului de procedură civilă, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare a bunurilor din patrimoniul debitoarei S.C. Ago – Parus S.R.L. Iaşi, cu sediul în municipiul Iaşi, str. Sf. Lazăr nr. 4, bl. Peneş Curcanu, tronson 5, biroul 9, în NH Bussiness Company, la sediul Cabinetului de Avocat Daniela Arhire, et. 1, judeţul Iaşi, după cum urmează: Nr. crt. – Denumire Activ - Componenţa – Valoare -lei- 1. - Bunuri mobile - Aparate de joc electronice slot machine - 79.118,00 Preţul de pornire al licitaţiei pentru bunurile scoase la vânzare este cel de mai sus, iar vânzarea se va face conform regulamentului de vânzare şi hotărârea Adunării creditorilor din data de 14.02.2019. Vânzarea prin licitaţie publică va avea loc la data de 14.03.2019, ora 10.00 şi se vor organiza 9 şedinţe la un interval de 7 zile, respectiv la data de 21.03.2019, 28.03.2019, 04.04.2019, 11.04.2019, 18.04.2019, 25.04.2019, 02.05.2019 şi 09.05.2019, la sediul lichidatorului judiciar. Până la data şi ora licitaţiei, ofertanţii vor depune la sediul lichidatorului judiciar dovada achitării taxei de participare de 10% din preţul de pornire al bunului licitat, a garanţiei de participare la licitaţie de 30% din preţul de pornire al bunului licitat şi a caietului de sarcini, respectiv 100 lei, cât şi documentele de înfiinţare şi împuternicirea dată persoanei fizice de către persoana juridică pentru participare la licitaţie, iar pentru persoanele fizice buletinul de identitate. Neplata bunurilor la termenul stabilit prin procesul-verbal de licitaţie, duce la pierderea garanţiei de participare la licitaţie, cât şi a celorlalte sume achitate în contul bunurilor, iar bunurile vor fi scoase din nou la vânzare în contul adjudecatarului. Toţi cei care pretind vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, au obligaţia să anunţe lichidatorul judiciar înainte de data stabilită pentru vânzare. Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul lichidatorului judiciar din Huşi, str. 1 Decembrie, nr. 32, localitatea Huşi, judeţul Vaslui sau la telefoanele 0335/566035 şi 0727850575. Lichidator judiciar, Estconsult I.P.U.R.L. Huşi
ANUNŢ privind organizarea licitaţiei deschise în vederea atribuirii în folosinţă a PARCELELOR disponibile în perimetrul Parcului Industrial Miroslava. În conformitate cu legislaţia în vigoare şi în baza hotărârii Consiliului Local al comunei Miroslava, anexa 1 la HCL nr. 15 din 28.01.2016 privind aprobarea încheierii contractului de administrare al Parcului Industrial Miroslava între Comuna Miroslava şi SC Miroslava Industrial Parc SRL. SC MIROSLAVA INDUSTRIAL PARC SRL (societatea administrator a Parcului Industrial), cu sediul în judeţul Iaşi, comuna Miroslava, str. C. Langa, nr. 93, organizează în data de 01.03.2019, ora 11.00, licitaţie publică deschisă cu strigare în vederea atribuirii în folosinţă a mai multor parcele de teren cu următoarele suprafeţe: 2000mp (nr. cadastral 85828), 19.331mp (nr. cadastral 84016), 5051mp (nr. cadastral 85968), 8537mp (nr. cadastral 85898), 5000mp (nr. cadastral 85643), 2000mp (nr. cadastral 82152), 2700mp (nr. cadastral 85197) şi o suprafaţă de aproximativ 10000 mp rezultată din dezmembrarea terenului cu nr. cadastral 82618. Terenul este localizat în comuna Miroslava, sat Brătuleni, T14, şi face parte din Parcul Industrial Miroslava. Destinaţia parcelelor o reprezintă construcţia de hale/clădiri pentru activităţi de producţie şi/sau servicii. Durata maximă a contractului de folosinţă a parcelelor este de maxim 49 de ani de la data semnării contractului. Redevenţa minimă de pornire este de 0,9 euro/mp/an, preţ cu TVA inclus. Garanţia de participare la licitaţie este de 10.000 lei şi se depune/transferă în contul nr. RO03BRDE240SV10705792400 deschis în lei la BRD G.S.G. S.A. numele SC MIROSLAVA INDUSTRIAL PARC SRL. Documentaţia de licitaţie este disponibilă pe site-ul SC Miroslava Industrial Parc SRL, www.miroslavaindustrial.ro sau la sediul SC Miroslava Industrial Parc SRL situat în sat Bratuleni, strada Basarabia nr. 4 Centrul de Afaceri World Vision Center, comuna Miroslava, judeţul Iaşi. Depunerea ofertelor se va face în perioada 18.02-27.02.2019, între orele 10.00-15.00 la punctul de lucru SC Miroslava Industrial Parc SRL situat în sat Bratuleni, strada Basarabia nr. 4 Centrul de Afaceri World Vision Center, comuna Miroslava, judeţul Iaşi. Evaluarea dosarelor şi ofertele publice se vor face în prezenţa ofertanţilor şi a comisiei de evaluare şi selecţie a ofertelor în data de 01.03.2019, ora 11.00, la punctul de lucru SC Miroslava Industrial Parc SRL din sat Bratuleni, strada Basarabia nr. 4 Centrul de Afaceri World Vision Center, comuna Miroslava, judeţul Iaşi. Perioada pentru care ofertanţii rămân angajaţi cu privire la termenii ofertei lor: minim 60 de zile. Relaţii suplimentare şi alte informaţii pot fi obţinute la sediul SC Miroslava Industrial Parc SRL, la numărul de telefon 0748663344 sau la adresa de mail office@miroslavaindustrial.ro
PUBLICAŢIE DE VÂNZARE Subscrisa "EuroBusiness LRJ" S.P.R.L., cu sediul în Mun.Iaşi, Str. Zorilor, nr.11, Jud. Iaşi, în calitate de lichidator judiciar al societăţii debitoare TRANS MIRA COMPANY S.R.L., desemnat prin Încheierea nr.329/17.06.2015, pronunţată de Tribunalul Botoşani, Secţia a-II-a Civilă de Contencios Administrativ şi Fiscal, în dosarul nr. 4076/40/2013, în conformitate cu prevederile Legii nr.85/2006, privind procedura insolvenţei, cu modificările şi completările ulterioare, coroborat cu prevederile Codului de Procedură Civilă, în măsura compatibilităţii, organizează licitaţie publică competitivă, cu strigare, în data de 04.03.2019, ora 15.00, pentru valorificarea următoarelor active mobile: DENUMIRE ACTIV – PREŢ DE PORNIRE a LICITAŢIEI (RON, fără TVA) Autoutilitară DAF - 37.654,80 Autotractor Renault - 16.980,00 Autoutilitară Peugeot - 4.350,00 Semiremorcă Humbaur - 12.655,80 Semiremorcă KOGEL - 9.451,80 Semiremorcă Schmitz - 7.209,00 Autoturism Ford - 13.194,00 În cazul în care la licitaţia din 04.03.2019, nu se va reuşi valorificarea bunurilor mobile aparţinând debitoarei, se vor organiza noi licitaţii, în aceleaşi condiţii, pe 18.03.2019, respectiv 01.04.2019, ora 15.00, la sediul lichidatorului judiciar. Persoanele care pretind vreun drept asupra activelor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 03.03.2019, 17.03.2019, respectiv 31.03.2019, ora 12.00, la sediul lichidatorului judiciar. În conformitate cu prevederile art.53, din Legea nr.85/2006, bunurile înstrăinate de administratorul judiciar sau lichidator, în exerciţiul atribuţiilor sale, sunt dobândite libere de orice sarcini, precum ipoteci, garanţii reale mobiliare sau drepturi de retenţie, de orice fel, ori măsuri asiguratorii. Modalitatea de valorificare a activelor este licitaţie publică, cu strigare, competitivă, conform Regulamentului de valorificare aprobat în cadrul Adunării Creditorilor din data de 09.10.2018. Pasul de licitaţie stabilit este de 5% din preţul de pornire al licitaţiei, conform Regulamentului de valorificare aprobat în şedinţa Adunării Creditorilor din data de 09.10.2018. Garanţia de participare la licitaţie este în valoare de 10% din preţul de pornire a licitaţiei, pentru fiecare activ în parte, sumă ce va fi depusă în contul de lichidare al debitoarei, nr: RO93BTRLRONCRT00D8059304, deschis la Banca Transilvania, suc. Botoşani. În cazul câştigării licitaţiei garanţia se constituie avans, iar în caz contrar se va restitui licitantului. Dovada consemnării va fi ataşată ofertei de cumpărare, până la termenul stabilit pentru vânzarea la licitaţie publică. Detaliile privind documentaţia necesară în vederea participării la licitaţia publică şi modul de organizare a licitaţiei, precum şi descrierea bunurilor mobile supuse procedurii de valorificare sunt expuse în Caietul de Sarcini care include Regulamentul de vânzare şi de organizare a licitaţiei şi care poate fi achiziţionat de la sediul lichidatorului judiciar. Potenţialii ofertanţi au obligaţia achiziţionării caietului de sarcini, aceasta fiind condiţie obligatorie privind participarea la licitaţie. Preţul caietului de sarcini este de 595,00 lei, TVA inclus, plătibili în contul lichidatorului judiciar, nr.: RO93BUCU1031215949892RON, deschis la Alpha Bank Iaşi, sau în numerar la sediul lichidatorului judiciar. Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul lichidatorului judiciar, pe www.lrj.ro, la tel./fax: 0232/220777, mobil: 0733683702, mail: vanzari@lrj.ro
ANUNŢ DE VÂNZARE S.C. Remat S.A. Iaşi, cu sediul în mun. Iaşi, str. Aurel Vlaicu, nr. 88, jud. Iaşi, nr. de înreg. O.R.C. J22/286/1991, C.U.I. RO1977144, S.C. Nefero-Com S.R.L. Iasi, cu sediul social în mun. Iaşi, b-dul Chimiei, nr. 14, jud. Iaşi, CUI 14413970, nr. de înregistrare la O.R.C. J22/430/2003, prin lichidator judiciar Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în data de 07.03.2019, ora 12.00, a următoarelor active: Nr. activ - Descriere comercială - Valoare de evaluare (lei, fără T.V.A.) - Valoare de pornire (lei, fără T.V.A.) Activ nr. 33-3 - Proprietate imobiliară - Fost centru colectare Remat (punct de lucru Suceava) cu teren în suprafaţă totală de 30.122 mp, construcţii în suprafaţă de 2.300,24 mp. şi platformă betonată, situat în mun. Suceava, Calea Unirii, nr. 31A, jud. Suceava zona industrială, vizavi de Piaţa Agroalimentară şi în apropierea unora dintre cele mai importante lanţuri de magazine– Carrefour, Leroy Merlin, Dedeman, fiind pretabil la activităţi de producţie, depozitare, industriale, logistice, utilităţi. Proprietatea este formată din: Activ 33 aparţinând Remat S.A. - în următoarea componenţă: Teren intravilan construit la locul numit "După Gară", în mun. Suceava, Calea Unirii, nr. 31A, jud. Suceava, St teren-23.168 m.p., St construită-794,53 m.p., regim de înălţime: P, P+1, cu echipamente, linie CF industrială, platformă betonată (100%), împrejmuit, învecinat cu S.C. Muha S.R.L., zona CFR-S.C. Mobstrat S.A., propr. particulare, deschidere la Calea Unirii aprox. 200 m.l.; Identif. imobil: suprafaţă de 20.668 m.p., nr. cds. 1629/1 al C.F. nr. 826/Burdujeni (nr. C.F. nou 36481/mun. Suceava); suprafaţă de 700 m.p., nr. cds. 4950 al C.F. 37146 (provenită din conversia de pe hârtie a C.F. nr. 5758 Burdujeni); suprafaţa de 600 m.p., nr. cds. 4706/1 al C.F. 37367 (provenită din conversia de pe hârtie a C.F. nr. 5987 Burdujeni) a localităţii Suceava; suprafaţă de 1.200 m.p., nr. cds. 334 al C.F. 37375 (provenită din conversia de pe hârtie a C.F. nr. 559 Burdujeni) a localităţii Suceava; şi Activ 3 aparţinând Nefero-Com S.R.L. în următoarea componenţă - Teren intravilan, St. 6.954 mp şi Clădiri industriale, St. construită 1.505,71 mp, amplasate în mun. Suceava, Calea Unirii, nr. 31 A, jud. Suceava (Zona industrială "Valea Sucevei", în spatele MES, vis-a-vis de Piaţa Angro), dispune de utilităţi, proprietatea este învecinată la NE – drum acces, SE – proprietate particulară, accesul se face pe Calea Unirii, pretabilă pentru activităţi industriale, compusă din: C1 – Hală Atelier St. utilă 1.428,71 mp, parter, 10 încăperi; C2 – Centrală Termică, St. utilă 77 mp; Platformă betonată, St. 5.449 mp. (CF. ned. nr. 5776/Suceava, nr. cad. 1629/2) - 7.814.200,00 lei - 2.950.770,00 lei Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data 06.03.2019 ora 12.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, C.P. 700221, jud. Iaşi. Licitaţia va avea loc la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, c.p. 700221, jud. Iaşi, pe data de 07.03.2019, ora 12.00 şi se va desfăşura în conformitate cu prevederile legii nr. 85/2006 privind procedura insolvenţei şi ale regulamentului de vânzare aprobat de Adunarea Creditorilor. Bunurile se vând libere de sarcini. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare, precum şi condiţiile de participare (inclusiv condiţia prezentării dovezii de depunere a garanţiei de participare în valoare de 10% din valoarea de pornire a licitaţiei), sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, C.P. 700221, jud. Iaşi, în fiecare zi de luni până vineri, orele 09.00–16.00, până pe data de 06.03.2019, ora 12.00, în baza unei cereri prealabile (24 de ore). Relaţii suplimentare se pot obţine la telefoanele: Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L.: tel. 0232/243864, 0758049904, 0751083082, fax: 0232/212231 email: vanzari@insolventa.ro Lichidator judiciar, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L.
„Sintagma apetit scăzut pentru lectură nu este corectă în relaţie cu tinerii de astăzi”
04/02/2019 00:00

 Gustul ieşenilor pentru lectură este dominat de cărţile de dezvoltare personală şi de istorie recentă, de cele din literatura şcolară, precum şi de cele care răspund nevoii de distracţie, de d ...

VIDEO - Ion Solcanu: „Sistemul de alegere a preşedintelui trebuie modificat, odată cu Constituţia”
07/01/2019 09:41

  * dialog cu prof. univ. dr. Ion Solcanu, fost senator social-democrat, vicepreşedinte PSD şi al Senatului Romaniei, astăzi preşedinte al Secţiei de Ştiinţe Istorice şi Arheologice a Academiei Oa ...

„Masa de Crăciun este minunată cu oamenii dragi alături, nu cu platouri pline de grăsimi”
22/12/2018 00:00

Potrivit Institutului Naţional de Sănătate Publică (INSP), in Raportul Naţional al Stării de Sănătate a Populaţiei pe anul 2017 se arată că in Iaşi sunt inscrise in evidenţa medicilor 35.902 de per ...

INTERVIU - MIHAI CHIRICA: „Mai bine de jumătate din populaţia activă a marilor oraşe nu are încă o opţiune politică”
14/12/2018 07:55

* dialog cu Mihai Chirica, primarul municipiului Iaşi - Domnule primar, Clujul, Oradea, Aradul şi Timişoara au semnat, de cateva zile, Alianţa Vestului, un acord privind cooperarea in materie de mari pro ...

„În lumea aceasta a subiectivităţii au apărut prea mulţi vânzători de piei de cloşcă”
10/12/2018 00:00

    Sculptorul Liviu-Adrian Sandu este iniţiatorul şi fondatorul, in 2016, al Societăţii Artiştilor Figurativi din Romania şi, din 2013, Membru al Societăţii Sculptorilor Portretişti din ...

EXCLUSIV - Nicolae Dabija: „Trebuie să facem în aşa fel încât graniţa din capul basarabeanului să cadă”
30/11/2018 00:00

Nicolae Dabija este omul indrăgostit de cuvant, indrăgostit de limba romană, este cel care a luptat cu indarjire pentru ca generaţiile de astăzi din Republica Moldova să poată vorbi o limbă frumoasă, p ...

„Administraţia actuală nu vede Iaşul ca pe un actor regional relevant”
27/11/2018 08:22

  Cei 320 kilometri ai noii Autostrăzi Iaşi – Targu Mureş, care ar duce la realizarea unei mai bune legături intre localităţi urbane şi rurale din această zonă a ţării, au starnit nenumă ...

„Scriitorul trebuie să aibă o condiţie fizică foarte bună”
08/10/2018 00:00

„Scriitorul trebuie să aibă o condiţie fizică foarte bună” Catherine Lovey este o scriitoare de limbă franceză, născută in 1967 in Elveţia. A studiat relaţiile internaţionale şi mai ...

Silviu Gheţie: „Fotograful nu trebuie să aibă un ego foarte puternic”
06/10/2018 00:00

Festivalul Internaţional de Literatură şi Traducere Iaşi (FILIT) se află la cea de-a XI-a ediţie şi reuneşte la Iaşi, in perioada 3-7 octombrie 2018, profesionişti din domeniul cărţii, atat din ţ ...

„Se compromit doar cei pentru care politica este un simplu mijloc de a se realiza”
25/09/2018 00:00

Procesul de primenire a oamenilor politici este un fenomen firesc, rostul tineretului in politică fiind astăzi, dacă nu mai mare ca in trecut, cel puţin tot atat de mare cat a existat dorinţa de a face din ...