„Trebuie să arătăm că trăim într-o economie de piață, nu într-o societate de piață”

JTG-Picture

Dimensiune font:

| 01-07-2020 10:21

 

 

 * dialog cu Joaquín Turmo Garuz, profesor de Macroeconomie şi Economie Internaţională la Facultatea de Economie și Afaceri din cadrul Universităţii din Barcelona

 

 

- Domnule profesor, toată lumea se întreabă ce se va întâmpla cu economia europeană, oprită aproape în totalitate în urmă cu două luni, pentru a para ascensiunea noului coronavirus. Cum ne va afecta acest blocaj, pe termen scurt și mediu, dar mai ales cine ne poate spune unde suntem cu adevărat acum, ca punct zero?

- Într-adevăr, primul lucru care poate fi evidențiat este incertitudinea, care a crescut enorm. Toată lumea are mai multe dificultăți pentru a face prognoze viitoare și asta afectează guvernele, companiile și lucrătorii. Motivul este foarte clar: absența unui tratament eficient sau al unui vaccin. Datele privind gradul de contagiune în sine sunt diferite între țări: în timp ce, potrivit datelor oficiale, Grecia a înregistrat 2 decese la 100.000 de locuitori, România - 7, Germania – 11, iar Portugalia - 14, în Regatul Unit au fost 67, în Spania – 58, iar în  Italia - 56. Dar există chiar și îndoieli cu privire la aceste date și nu există încă nicio explicație pentru diferențele acumulate, cum nu există mici suficientă experiență acumulată cu privire la modul de a combate a noului coronavirus. Se pare că mobilitatea crescută a generat mai multe infecții. În ceea ce privește lupta împotriva COVID-19, există o singură certitudine: că rezistența sistemului de sănătate este crucială în răspunsul la o pandemie. În timpul stării de urgenţă, autorităţile au mers pe ascuţişul unui aparat de barbierit, încercând să concilieze capacitatea sistemului de sănătate și riscul asupra vieții umane cu încercarea de a evita paralizia economică. Au existat două interese concurente: pe de o parte, cererile pentru protecția muncitorilor, pe de altă parte, încercările de a limita paralizia activității economice a companiilor. Iar lucrul acesta s-a manifestat diferit în statele europene. De exemplu, în Uniunea Europeană, țările cu guverne mai sensibile la riscul de COVID-19 și mai conștiente de limitările sistemului lor de asistență medicală, în general cele ale guvernelor cu mai multă sensibilitate socială, au întreprins măsuri mai stricte. Dimpotrivă, țările mai liberale, de dreapta, au optat pentru mai puțin intervenționism. Cu toate acestea, timpul a schimbat atitudinea; poate cel mai clar exemplu este cel al premierului britanic Boris Johnson, a cărui atitudine inițială a stârnit o răspândire majoră a pandemiei în Marea Britanie. Rămâne, totuşi, incertitudinea cu privire la amploarea și momentul în care se va produce aproape sigurul recul al bolii.

- Cât va dura această perioadă a „paraliziei economiei mondiale” și cum credeţi că vor reacţiona piețele?

- Răspunsul este foarte greu de ghicit. Dacă am avea garanții că nu vor exista noi valuri ale pandemiei, atunci blocarea acestei paralizii economice ar înceta destul de repede, deși în mod inegal, în funcție de sector și țară, dar ar putea avea loc o recuperare relativ rapidă. De ce? Pentru câteva motive... În primul rând, nu este o criză financiară, ci o cădere sau paralizie simultană a ofertei și cererii economiei. În al doilea rând, din același motiv, în măsura în care resursele materiale sau umane ale companiilor au rămas intacte, oferta ar putea fi activată. În al treilea rând, în ceea ce privește cererea, avantajul este că s-au generat unele economii forțate în timpul staării de urgenţă (trei luni de consum redus în multe familii), care ar putea activa cererea cu o anumită viteză, în special în bunuri și servicii locale (de exemplu, turism local).

 

„Este esenţial să se restabilească conștientizarea societăților că statul trebuie să garanteze bunăstarea... Aceasta ar trebui să însemne o creștere a cheltuielilor sociale și o intervenție mai mare a statului direct în această direcţie, împotriva privatizării sănătății, a educației sau a sistemului de pensii. Desigur, asta înseamnă creșterea colectării impozitelor, în ciuda dorințelor „bancherilor”...

 

- Dar reacţia nu a fost una unitară la nivelul UE...   

- În cele din urmă, autoritățile economice (guvernele și băncile centrale) au reacționat foarte diferit față de acum zece ani. Revenind la cele spuse anterior, adevărul este că, atât timp cât nu există vaccinuri sau tratamente care să fie eficiente, vor exista incertitudini și, în consecință, o oarecare paralizie: limitarea contactelor, distanțarea socială etc., ceea ce va însemna că multe activități productive nu se vor recupera complet. Să ne gândim la turism (hoteluri, restaurante, baruri etc.), cinema, teatru și alte activități culturale și sportive și chiar multe activități productive care vor fi afectate de necesitatea distanţării sociale. Au apărut deja focare de infecție în unele activități productive, în special în cele mai precare...

- Nimic nu va mai fi ca înainte! Asta spun bancherii, antreprenorii, investitorii... Ce trebuie să înțeleagă muncitorii, în ce „cheie” trebuie să privească acest raționament?

- A spune că niciodată, este prea mult. În afară de incertitudinile menționate, fiecare criză implică schimbări. Dar, va fi important să profităm bine de lecțiile care pot fi învățate din această pandemie și, mai ales, care rămân în memoria colectivă, socială și politică. În această privință, nu știu dacă bancherii și alte grupuri economice și sociale ar fi de acord cu privire la posibila proiectare a viitorului postCOVID-19. Din multe alte motive, este esenţial să se restabilească conștientizarea societăților că statul trebuie să garanteze bunăstarea; adică să se recupereze statul de bunăstare, așa cum a fost conceput la originea sa. Aceasta ar trebui să însemne o creștere a cheltuielilor sociale și o intervenție mai mare a statului direct în această direcţie, împotriva privatizării sănătății, educației sau a sistemului de pensii. Desigur, asta înseamnă creșterea colectării impozitelor, în ciuda dorințelor „bancherilor”. Chiar și FMI, în cazul Spaniei, solicită creșterea resurselor în sănătatea publică.

- În perioadele de criză avem mai multă bogăție, mai multă sărăcie! Ar funcționa acest raționament?

- Mai multă sărăcie, da, în condiţiile în care nu există nicio intervenție decisivă a puterilor publice. Primul efect al crizei este creșterea șomajului, prin urmare, deteriorarea condițiilor de viață ale celor care au mai puțin, ceea ce înseamnă sărăcie și inegalitate. În majoritatea țărilor, numărul persoanelor care au trebuit să meargă în căutarea de alimente distribuite de ONG-uri și organizații oficiale a crescut. A crescut numărul persoanelor care au supraviețuit sub pragul sărăciei.

Dacă la asta se adaugă corupția, atât în ​​activitățile private, cât și, mai ales, în activitățile publice, rezultatul este exploziv: dezamăgirea socială și un teren fertil pentru propuneri din partea extremei dreaptă. Prin urmare, modul în care guvernele și băncile centrale răspund este crucial. Acestea trebuie să implementeze politici anticiclice, care să permită redresarea economică și socială. În sfera socială, luptând împotriva inegalității. La nivel economic, luând în considerare, de asemenea, posibila perspectivă de relocare a activităților care pot fi realizate pentru consolidarea autosuficienței industriale: este necesară pregătirea persoanelor care pot fi activate în fața acestei posibilități.

 

„Activitatea economică ar trebui să fie reorientată spre evaluarea conservării vieții umane și a mediului, astăzi și în viitor. Din punctul meu de vedere, această transformare trebuie să fie condusă de acțiuni guvernamentale și intervenție publică. Trebuie să arătăm că trăim într-o economie de piață, nu într-o societate de piață; prin urmare, nu totul ar trebui tranzacționat pe piață”.

 

- Datele disponibile reflectă o scădere brutală a activității. Putem aprecia că măsurile luate de aproape toate guvernele lumii - reduceri și ajutoare fiscale - au fost cele mai corecte pentru a minimiza impactul acestei crize asupra economiei mondiale?

- Da, potrivit previziunilor FMI, în 2020 PIB-ul mondial va scădea cu aproape 6%, cu o scădere de 8% din PIB în economiile avansate, cu 10% în UE și Regatul Unit sau 8% în SUA. Reduceri ale PIB-ului de 3% sunt, de asemenea, anticipate în economiile în curs de dezvoltare. Doar China prevede o creștere a economiei sale în jurul valorii de 1%. Aceasta este o imagine sumbră, niciodată văzută până acum. Este adevărat că FMI prevede recuperări puternice în 2021, dar incertitudinea este ridicată. Toate acestea creează o imagine sumbră, pentru că nu se anticipează nicio țară a cărei economie ar putea fi motorul recuperării.

- „Cu indicatori care anticipează cea mai mare recesiune globală din ultimii 150 de ani, sperăm că guvernele și băncile centrale vor trebui să continue să joace un rol fundamental pe termen scurt și mediu”, a declarat Saadia Zahidi, director general al Fondului Economic Mondial, instituție apărătoare a neoliberalismului și al economiei laissez-faire. Va fi suficient acest tip de protecționism, marile programe guvernamentale pentru a atenua impactul asupra economiei pe termen scurt?
- Într-adevăr, măsurile menționate anterior sunt esențiale pentru combaterea impactului crizei, dar unii se îndoiesc de eficiența lor pentru o refacere continuă. Mai presus de toate, deoarece în perioada premergătoare crizei, unele sectoare, cum ar fi sectorul auto, sufereau deja de o anumită stagnare. Măsurile de impact macroeconomic pe termen scurt sunt esențiale pentru a absorbi cel mai puternic impact, dar alte măsuri ar trebui întreprinse în Europa pentru a permite relansarea industriei. Aceste măsuri ar trebui să identifice activitățile de creștere viitoare și, bineînțeles, ar trebui să țină cont foarte mult de activitățile științifice și tehnologice, după cum am comentat anterior. Pe de altă parte, întrucât ieșirea din criză va depinde de capacitatea fiecărei țări și de voința guvernului său, recuperarea economică poate duce la înrăutățirea diferențelor tehnologice între țări.

- Care ar fi schimbările care trebuie aplicate pentru recalibrarea economiilor europene la dimensiuni juste? Ar fi momentul cel mai potrivit pentru luarea unor decizii politice istorice sau trebuie doar să ne concentrăm asupra problemelor economice?
- Totul este relaţionat; aspectele economice influențează aspectele sociale și politice. Adesea, problema trebuie să fie atentă la urgente și nu la importanță, pentru a atenua severitatea crizei. Dar tocmai criza poate fi o ocazie de a transforma modelul de creștere economică, pe bazele actuale. Dacă această criză a dezvăluit ceva, este fragilitatea ființelor umane și tocmai asta are o importanță economică și socială deosebită. Într-un sondaj recent realizat la Universitatea mea (Universitatea din Barcelona), profesorii au declarat că sunt de acord, copleșitor de acord cu următoarea afirmație: „Situația cauzată de pandemie și de starea de urgenţă a relevat faptul că cele mai esențiale locuri de muncă nu sunt cele mai bine plătite” . Într-adevăr, în Spania, lucrările de sănătate, inclusiv munca medicală, lucrările de cercetare și dezvoltare și lucrările de întreținere etc. sunt departe de a fi bine plătite. Cu toate acestea, ele au fost esențiale în timpul stării de urgenţă. Ceva similar se întâmplă și în alte țări. Acest lucru trebuie evaluat. Activitatea economică ar trebui să fie reorientată spre evaluarea conservării vieții umane și a mediului, astăzi și în viitor. Din punctul meu de vedere, această transformare trebuie să fie condusă de acțiuni guvernamentale și intervenție publică. Trebuie să arătăm că trăim într-o economie de piață, nu într-o societate de piață; prin urmare, nu totul ar trebui tranzacționat pe piață. În special, activitatea comercială în servicii precum asistența medicală ar trebui să fie limitată.

 

„Revenirea naționalismelor și populismelor împiedică acordurile în jurul politicilor comune, deoarece acestea se concentrează pe diferențe și nu pe interese comune. De exemplu, extrema-dreaptă olandeză, precum şi cea austriacă, au apreciat că în țările din sud există numai persoane care se gândesc doar la petrecere și nu lucrează, profitând de finanțarea europeană. Cu toate acestea, olandezii ignoră faptul că statutul de paradis cvasi-fiscal în Olanda aduce un prejudiciu restului Uniunii Europene de aproximativ 25 de miliarde de euro. Pe scurt, în situații de necesitate nimeni nu vrea să contribuie”.

 

- Uniunea Europeană va ieși mai puternică sau nu va ieși din această recesiune, spuneau, recent, analiștii politicii economice. Până la urmă, va fi o chestiune politică sau economică?

- Aceasta este o întrebare permanentă în Uniunea Europeană. Totul depinde de voința politică și de cum evoluează tendințele politice naționale. Revenirea naționalismelor și populismelor împiedică acordurile în jurul politicilor comune, deoarece acestea se concentrează pe diferențe și nu pe interese comune. De exemplu, extrema-dreaptă olandeză, precum şi cea austriacă, au apreciat că în țările din sud există numai persoane care se gândesc doar la petrecere și nu lucrează, profitând de finanțarea europeană. Cu toate acestea, olandezii ignoră faptul că statutul de paradis cvasi-fiscal în Olanda aduce un prejudiciu restului Uniunii Europene de aproximativ 25 de miliarde de euro. Pe scurt, în situații de necesitate nimeni nu vrea să contribuie. De la Jacques Delors nu a existat niciun adevărat lider în Comisia Europeană care să propună progrese în integrare și, iată, au trecut de atunci mai mult de 20 de ani. Uniunea Europeană depășește Brexit-ul și va continua să fie unită, deoarece nimeni nu este interesat să plece din UE, dar are nevoie de un nou impuls, de o nouă viziune. Acest nou impuls trebuie să aibă coeziunea ca element cheie.

A consemnat Dan M.BREZULEANU

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<<Click pe locatie pentru detalii>>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

„EuroBusiness LRJ” S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei ”FANYON”S.R.L., conform Hotărârii nr. 120/02.04.2018, pronunțată în dosarul nr. 2172/113/2017, de către Tribunalul Brăila, organizează în zilele de 20.08.2020, 10.09.2020, 24.09.2020, 08.10.2020, 22.10.2020, respectiv 05.11.2020, ora 14:00, la sediul ales al lichidatorului judiciar din Bucuresti, Bd. Magheru, nr. 31, et. 1, cam. 25, Sector, licitații în vederea valorificarii următoarelor bunuri imobil și mobile, proprietatea debitoarei: BUN IMOBIL, PREȚ DE PORNIRE LA LICITAȚIE (EUR, fără TVA). Proprietate imobiliară, teren, căsuțe de vacanță și anexe, situată în Sat Dragosloveni, Com. Soveja, Jud. Vrancea, înscrisă în CF nr. 50048 a Com. Soveja, compusă din: Teren intravilan în suprafață de 2.438,00 mp, amplasat în Sat Dragosloveni, Com. Soveja, Jud.Vrancea, CF nr. 50048 a Com. Soveja, nr. cad.50048, Construcția C1-magazie, nr. cad.50048-C1Sc=67,00 mp, Construcția C2-anexă, nr. cad.50048-C2, Sc=170,00 mp, Construcția C3-magazie, nr. cad50048-C3, Sc=12,00 mp, Construcția C4-grup sanitar, nr. cad.50048-C4, Sc=17,00 mp, Construcția C5-bucatarie, nr. cad.50048-C5, Sc=24,00 mp, Construcția C6-umbrar lemn, nr. cad.50048-C6, Sc=9,00 mp, Construcția C7-umbrar lemn, nr. cad.50048-C7, Sc=9,00 mp, Construcția C8-casă de vacanță, nr. cad.50048-C8, Sc=15,00 mp, Construcția C9-casă de vacanță, nr. cad.50048-C9, Sc=14,00 mp, Construcția C10-club, nr. cad.50048-C10, Sc=64,00 mp, Construcția C11-casă de vacanță, nr. cad.50048-C11, Sc=15,00 mp, Construcția C12-casă de vacanță, nr. cad.50048-C13, Sc=15,00 mp, Construcția C13-casă de vacanță, nr. cad.50048-C13, Sc=65,00 mp, Construcția C14-casă de vacanță, nr. cad.50048-C14, Sc=15,00 mp, Construcția C15-casă de vacanță, nr. cad.50048-C15, Sc=15,00 mp, Construcția C16-casă de vacanță, nr. cad.50048-C16, Sc=65,00 mp, Construcția C17-casă de vacanță, nr. cad.50048-C17, Sc=15,00 mp, Construcția C18-casă de vacanță, nr. cad.50048-C18, Sc=15,00 mp, Construcția C19-casă de vacanță, nr. cad.50048-C19, Sc=65,00 mp, Construcția C20-casă de vacanță, nr. cad.50048-C20, Sc=28,00 mp, Construcția C21-magazie, nr. cad.50048-C21, Sc=145,00 mp, Construcția C22-casă de vacanță, nr. cad.50048-C22, Sc=51,00 mp, Construcția C23-casă de vacanță, nr. cad.50048-C23, Sc=35,00 mp și Construcția C24 - wc, nr. cad.50048-C24, Sc=17,00 mp. 65.110,50 BUNURI MOBILE PREȚ DE PORNIRE LA LICITAȚIE (EUR, fără TVA) CARUCIOR + CUVA 7,27, MASINA GLAZURAT CIOCOLATA 3.236,26, Masina cernut faina 46,49, CARUCIOARE CU NIVELE pt cuptor 211,55, CUPTOR POLINI MOD.80100 211,55, CUPTOR POLINI MOD.8080190 211,55, CUPTOR ROTATIV ROTO 6080SR.200SC 2.531,01, CUPTOR WERNER REA 1280, 211,55, CUPTOR WERNER REA 1280, 211,55, MASINA ROTATIVA ROTOFORM, 4.489,66, Moara ptr. Preg. Probelor, 767,59, Balanta analitica, 412,62, Echip. Ptr. Determ. Aciditatii, 570,56, Etuva, 215,59, Balanta tehnica 176,30, Sist. Automat ptr. Determ. Azot 2.761,19, Sist. Autom. Ptr. Determ. Gras 2.563,97, Distilator apa 550,82, Aparat perf. Pt.Deter. Cant. De z 1.605,07, Incinta termostatare probe 471,85, Sistem aut. Amb. Prod. Gr.IP600 21.265,94, Aparat de realiz. Mixuri pt. Ret 3.026,27, Malaxor spiral cuva rabatabil 4.821,88, Linie pentru obtinere covrigi 57.418,17, Camera racire semifabricat 3.446,86, Cuptor rotativ, 7.048,60 Cuptor rotativ 7.048,60, Cuptor rotativ 7.048,60, Cuptoar rotativ 7.048,60, Cuptor rotativ 7.048,60, Cuptor rotativ 7.048,60, Cuptor rotativ 7.048,60, Masina de glazurat si uscat turta dulce 8.830,77, DEDURIZATOR FD-25, 418,00, LINIE PENTRU OBTINEREA CROCHETE 105.250,22, LINIE PENTRU OBTINERE COVRIGI 74.381,28, MALAXOR 7.023,99, Oala fierbere 233,69, DULAP FRIGORIFIC 381,22, AGENT FRIGORIFIC 77,01, ECHIPAMENT MIXER PLANETAR 8.207,35, MASINA PADO PT FURSEC SI TURTA 12.311,02, Masina taiat foi nap -Doina 263,51, Masina taiat nuga 441,19, Cuptor rotativ 2.078,25, CUPTOR FOI 12.232,98. Toate condiţiile de participare la licitaţie şi condiţiile de adjudecare se regăsesc în caietele de sarcini care pot fi procurate on-line de la lichidatorul judiciar, contravaloarea acestora fiind de 2.380,00 RON, TVA inclus, pentru bunuri mobile și 2.380,00 RON, TVA pentru bunul imobil/caiet de vanzare, dovada achiziţiei acestora fiind obligatorie pentru participarea la licitaţie, plata acestora efectuându-se în contul lichidatorului judiciar, nr.:RO93BUCU1031215949892 RON, deschis la Alpha Bank Iaşi. Persoanele care doresc să se înscrie la licitaţie au obligaţia de a depune garanţia de participare la licitaţie de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, plata acesteia efectuându-se în lei, la cursul BNR din data plății în contul de lichidare al ”FANYON”S.R.L., nr.: RO76BUCU1032235342465 RON, deschis în lei la Alpha Bank S.A. Înscrierile la licitație se pot face până în preziua licitaţiei (zilele de miercuri), ora 14:00, scrisoarea de participare la licitaţie, împreună cu toate documentele menţionate în caietele de sarcini, urmând a fi trimise on-line pe adresele de e-mail : vanzari@lrj.ro și stefania.nitu@insolvency.ro. Vizitarea şi prezentarea activelor se poate face doar în conformitate cu prevederile legale în vigoare, în fiecare zi de luni până vineri, cu acceptul lichidatorului judiciar, la locul în care acestea se află. Lichidatorul judiciar va permite accesul ofertanţilor care vor achiziţiona caietul de sarcini, doar în prezenţa unui reprezentant al acestuia şi la solicitarea scrisă prealabilă însoţită de o programare în acest sens. Reprezentanţii lichidatorului judiciar vor furniza toate informaţiile suplimentare disponibile către cei care au achiziţionat caietul de sarcini. Vizualizarea activului imobil, respectiv a bunurilor mobile, este o condiție obligatorie pentru participarea la licitații. Informaţii suplimentare se pot obţine de pe site-ul lichidatorului judiciar.: www.lrj.ro, telefon: 0733.683.702, e-mail: vanzari@lrj.ro, telefon: 0737.242.544, e-mail: stefania.nitu@insolvency.ro, telefon: 0747.012.820, e-mail: paula.stoian@fanyon.ro.
„EuroBusiness LRJ ”S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei ”FANYON”S.R.L., conform Hotărârii nr. 120/02.04.2018, pronunțată în dosarul nr. 2172/113/2017, de către Tribunalul Brăila, organizează în zilele de 20.08.2020 și 10.09.2020, ora 14:00, la sediul ales al lichidatorului judiciar din Bucuresti, Bd. Magheru, nr. 31 ,et. 1, cam. 25, Sector 1, licitații în vederea valorificarii următorului bun imobil, proprietatea debitoarei: BUN IMOBIL, PREȚ DE PORNIRE LA LICITAȚIE (EUR, fără TVA) ,,Fabrica de dulciuri FATA MOȘULUI”, proprietate compusă din teren și construcții cu destinație nerezidențială, împreună cu bunurile mobile integrate, mijloacele fixe, obiectele de inventar și activele necorporale, situată în Sat Baldovinești, Com. Vădeni, Jud. Brăila, CF nr. 70378 a Com. Vădeni, astfel: 962.727,20. 1. Teren și construcții cu destinație nerezidențială 727.711,20. a. Teren intravilan, în suprafață de 4.507,00 mp, amplasat în Sat Baldovinești, Com.Vădeni, Jud. Brăila, nr. cad.70378, CF nr. 70378 a Com. Vădeni 30.720,00. b. Construcția C1, cu destinație secție producție, nr. cad.70378-C1, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=278,30 mp, cu regim de înălțime P+1E 42.613,60. c. Construcția C2, cu destinație secție producție, nr. cad.70378-C2, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=278,45 mp, cu regim de înălțime P+1E 42.644,00. d. Construcția C3, cu destinație depozit ambalaje, nr. cad.70378-C3, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=501,10 mp, cu regim de înălțime P 17.497,60. e. Construcția C4, cu destinație pavilion administrativ, nr. cad.70378-C4, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=149,75 mp, cu regim de înălțime P+1E 39.305,60. f. Construcția C5, cu destinație depozit produse finite, cu nr. cad.70378-C5, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=130,75 mp, cu regim de înălțime P 5.312,80. g. Construcția C6, cu destinație anexă depozitare, nr. cad.70378-C6, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=294,00 mp, cu regim de înălțime P 5.279,20. h. Construcția C7, cu destinație de spații de producție și depozitare, nr. cad.70378-C7, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=449,00 mp, cu regim de înălțime P+1E 74.085,60. i. Construcția C11, cu destinație hală producție, nr. cad.70378-C11, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=530,00 mp și Sc desfășurată=2.120,00 mp, cu regim de înălțime D+P+1E+M 359.211,20. j.Construcția C12, cu destinație anexă tehnologică, nr. cad.70378-C12, CF nr. 70378, Com. Vădeni, cu Sc la sol=155,00 mp și Sc desfășurată=620,00 mp, cu regim de înălțime D+P+1E+M 111.041,60 2. Bunuri mobile integrate (lista completă poate fi vizualizată pe site-ul lichidatorului judiciar www.lrj.ro) 102.312,00. 3. Bunuri mobile constând în mijloace fixe și obiecte de inventar (lista completă poate fi vizualizată pe site-ul lichidatorului judiciar www.lrj.ro) 98.304,00. 4.Active necorporale: mărci, desene și modele 34.400,00. Activul imobil, ”Fabrica de dulciuri FATA MOȘULUI” se vinde doar în bloc, ca activ funcțional. Prețurile nu includ TVA. Urmează a fi făcută aplicabilitatea dispozițiilor art. 292, (alin.2), lit. F, din Codul Fiscal, în măsura aplicabilității. Toate condiţiile de participare la licitaţie şi condiţiile de adjudecare se regăsesc în caietul de sarcini care poate fi procurat on-line de la lichidatorul judiciar, contravaloarea acestuia fiind de 2.380,00 RON, TVA inclus, dovada achiziţiei acestuia fiind obligatorie pentru participarea la licitaţie, plata acestuia efectuându-se în contul lichidatorului judiciar, nr.:RO93BUCU1031215949892RON, deschis la Alpha Bank Iaşi. Persoanele care doresc să se înscrie la licitaţie au obligaţia de a depune garanţia de participare la licitaţie de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, plata acesteia efectuându-se în lei, la cursul BNR din data plății în contul de lichidare al ”FANYON”S.R.L., nr.:RO76BUCU1032235342465RON, deschis în lei la Alpha Bank S.A. Înscrierile la licitație se pot face până în preziua licitaţiei, ora 14:00, scrisoarea de participare la licitaţie, împreună cu toate documentele menţionate în caietul de sarcini, urmând a fi trimise on-line pe adresele de e-mail: vanzari@lrj.ro și stefania.nitu@insolvency.ro.Vizitarea şi prezentarea activului se poate face doar în conformitate cu prevederile legale în vigoare, în fiecare zi de luni până vineri, cu acceptul lichidatorului judiciar, la locul în care acestea se află. Lichidatorul judiciar va permite accesul ofertanţilor care vor achiziţiona caietul de sarcini, doar în prezenţa unui reprezentant al acestuia şi la solicitarea scrisă prealabilă însoţită de o programare în acest sens. Reprezentanţii lichidatorului judiciar vor furniza toate informaţiile suplimentare disponibile către cei care au achiziţionat caietul de sarcini.Vizualizarea activului imobil este o condiție obligatorie pentru participarea la licitații. Informaţii suplimentare se pot obţine de pe site-ul lichidatorului judiciar: www.lrj.ro, telefon: 0733.683.702,e mail: vanzari@lrj.ro, telefon: 0737.242.544, mail: stefania.nitu@insolvency.ro, telefon: 0747.012.820, mail: paula.stoian@fanyon.ro.
1. Informaţii generale privind locatorul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Oraşul Târgu Frumos, Strada Cuza Vodă, nr. 67, județul Iaşi, telefon: 0232/710.906, fax: 0232/710.330, e-mail: secretariat@primariatgfrumos.ro, cod fiscal: 4541068. 2. Informaţii generale privind obiectul închirierii, în special descrierea şi identificarea bunului care urmează să fie închiriat: -“Teren în str. Buznei nr. 34 (incintă obor) ” în suprafață de 835,40 mp, amplasat în Oraş Târgu Frumos, Județul Iaşi”, bun proprietate publică a oraşului Târgu Frumos. conform HCL 1354/2001, Anexa nr.1, poziţia 43 și temeiului legal: O.U.G. 57/03.07.2019. 3. Informaţii privind documentaţia de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalităţile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentaţiei de atribuire: prin solicitarea scrisă, de la sediul Primăriei Oraşului Târgu Frumos. 3.2. Denumirea şi adresa serviciului/compartimentului din cadrul locatorului, de la care se poate obţine un exemplar din documentaţia de atribuire: Compartimenul Administrarea patrimoniului din cadrul Primăriei Oraşului Târgu Frumos , Strada Cuza Vodă, nr. 67, județul Iaşi. 3.3. Costul şi condiţiile de plată pentru obţinerea acestui exemplar, unde este cazul: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentației de atribuire de 10 lei la casieria Primăriei Oraşului Târgu Frumos. 3.4. Data limită pentru solicitarea clarificărilor: 25/08 /2020, ora 15.00. 4. Informaţii privind ofertele: 4.1. Data limită de depunere a ofertelor: 31/08/2020, ora 15.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Oferta va fi depusă la Registratura Primăriei Oraşului Târgu Frumos , Strada Cuza Vodă, nr. 67, județul Iaşi 4.3. Numărul de exemplare în care trebuie depusă fiecare ofertă: 1 exemplar original . 5. Data şi locul la care se va desfăşura sedinţa publică de deschidere a ofertelor: 01/09/2020, ora 10.00, la sediul Primăriei Oraşului Târgu Frumos, Strada Cuza Vodă, nr. 67, județul Iaşi. 6. Denumirea, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail ale instanţei competente în soluţionarea litigiilor apărute şi termenele pentru sesizarea instanţei: Acțiunea în justiție se poate introduce la Secția a II-a civilă de de contencios administrativ şi fiscal a Tribunalului Iaşi, , str.Elena Doamna, nr.1A, județul Iaşi, telefon: 0332/403.647, fax: 0332/ 435.700, e-mail: tr-iasi-civ2@just.ro.
VIDEO - INTERVIU Mihai CHIRICA: „Mi-e teamă de valul trei al pandemiei, care va veni odată cu apariția bolilor de sezon”
31/07/2020 13:23

        * dialog cu Mihai Chirica, primarul municipiului Iasi   - Un oraş, importanţa sa, nu se măsoară prin lungimea şi lăţimea fizică, ci prin natura aspiraţ ...

Camelia Gavrilă: „Politica este pe voturi, pe notorietate...”
13/07/2020 00:00

  * dialog cu deputatul Camelia Gavrilă, candidat PSD la alegerile pentru funcţia de primar al municipiului Iaşi - Doamna deputat, poate avea Iaşul o femeie primar, pentru prima oară in istorie? Sau ...

„Ȋn instituţii, pe lângă cei din primul eşalon, există o mare masă de funcţionari care efectiv nu vor să muncească”
08/07/2020 21:12

  * dialog cu deputatul ieşean Petru Movilă (PMP), iniţiatorul Legii privind realizarea Autostrăzii Ungheni – Iaşi – Targu Mureş  - Domnule deputat, ce simte initiatorul unei le ...

„Riscăm să nu mai începem școala!” Dialog cu primarul municipiului Iaşi, Mihai Chirica
19/06/2020 11:37

  - Domnule primar, numărul tot mai mare de noi cazuri COVID-19 nu prea mai lasă mult loc relaxărilor... Alegerile locale, stabilite pentru finalul lunii septembrie, pot incurca şi mai mult sensibil ...

Mihai CHIRICA: „Traversarea munților cu autostrada, în zona Ditrău, va dura șapte ani!” VIDEO
09/06/2020 06:31

* dialog cu primarul municipiului Iaşi, Mihai Chirica - Domnule primar, in urmă cu cateva zile, primarii din regiunea Moldovei au fost convocaţi la Ministerul Transporturilor, unde li s-a prezentat tema &bd ...

VIDEO - MIHAI CHIRICA: „În competiția pentru ridicarea Spitalului Regional de Urgență vor veni 19 mari companii”
11/05/2020 14:32

  - Domnule primar, numărul persoanelor infectate este intr-o usoară crestere in regiunea Moldovei... Ce ne poate aduce această perspectivă deloc imbucurătoare, mă refer la anuntatele măsuri de rel ...

INTERVIU - „Este important ca imunizarea populaţiei să nu se facă prin trecerea prin boală, ci prin vaccinare”
07/04/2020 22:10

  * dialog cu prof. univ. dr. Doina Azoicăi, coordonatorul disciplinei de Epidemiologie din cadrul Universităţii de Medicină şi Farmacie „Gr.T.Popa” Iasi, presedinte al Societătii Rom ...

INTERVIU îSoţii nu mai pot conveni divorţul doar prin încheierea unui acord de mediere
03/03/2020 20:42

Cuplurile care doreau să divorţeze şi aveau puse la punct toate aspectele legale, puteau apela la un mediator pentru o procedură simplificată. Însă, decizia de săptămana trecută a Înaltei C ...

„Va fi dificil ca oraşul să se dezvolte cu voturi pe criterii politice în Consiliul Local”
02/03/2020 00:00

- Domnule Botez, incheiaţi, in curand, un mandat de patru ani, care se adaugă celor 16 ani de activitate in slujba administraţiei ieşene. Dacă e să faceţi bilanţul acestor ultimi patru ani, cum i-a ...

10 REGULI de urmat în caz de CORONAVIRUS
25/02/2020 11:11

Departamentul pentru Situatii de Urgentă (DGSU) a transmis atentionări cu privire la posibila aparitie a Coronavirusului in Romania. "În materialele informative de mai jos, vă prezentăm măsuril ...

CTP IASI- Totul pentru sanatatea ta!

CTP IASI- Totul pentru sanatatea ta!