default

Dimensiune font:

Arhetipurile violenţei domestice la români

| 04-12-2014 04:15

„Nu atât cifrele ne îngrijorează, ci mai degrabă toleranţa vizavi de aceste fapte” * interviu cu Gabriela Coman,  secretar de stat la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Copilului şi Adopţie (ANPCA)

Secretarul de stat Gabriela Coman, un expert în ceea ce înseamnă tranziţia asistenţei sociale de la reformarea postdecembristă şi până în prezent, este hotărâtă să reaşeze sistemul de protecţie a copilului şi să îmbunătăţească legislaţia, în sensul urgentării procesului de adopţie. Fiind prezentă în Iaşi, la Simpozionul Naţional „Violenţa domestică ne poate lovi pe toţi”, această autoritate în domeniu a relevat o altă faţetă a violenţei domestice, a adopţiei, toleranţei sau indiferenţei faţă de abuzatori, perpetuarea unor arhetipuri mai ales la nivelul comunităţilor mici, dar şi tulburările de comportament sau întârzierile în dezvoltare pe care le au mulţi dintre copiii instituţionalizaţi.

- Ne putem face o imagine asupra dimensiunilor fenomenului violenţei domestice în România?
- Eu mă refer la copii, în special. Faptul că violenţa domestică este un fenomen care, din păcate, ia amploare şi care ne îngrijorează pe toţi, a fost unul dintre motivele pentru care avem două abordări. Există Autoritatea Naţională pentru Protecţia Drepturilor Copilului, care vizează în mod special violenţa asupra copilului, oriunde, fie la şcoală, fie în comunitate, fie pe internet, şi mai există un departament de egalitate de şanse, care tratează în mod special violenţa domestică asupra femeilor şi violenţa în cadrul familiei, în mod special. Nu atât cifrele ne îngrijorează, ci mai degrabă toleranţa vizavi de aceste fapte şi abordarea acestor fenomen la genul „Da, ştim că se întâmplă, dar se întâmplă dintotdeauna” sau „Da, se întâmplă, dar nu mă priveşte pe mine”. Mă refer în special la violenţa asupra copilului, care poate avea uneori urmări iremediabile în evoluţia lui viitoare, iar aceasta se manifestă în diverse forme. Cu toţii ne-am gândi, atunci când vorbim de violenţa domestică asupra copilului, la o palmă sau chiar la o bătaie severă, însă există şi forme de abuz emoţional care îl afectează pe copil în mod special, există violenţă verbală care îl afectează la fel, există neglijare şi exploatare, care este tot o formă de violenţă. A-l neglija pe copil şi a nu te ocupa deloc de el este, în accepţiunea noastră, a celor care ne ocupăm de copii, un drept al copilului care nu este suficient protejat.

- Ce ar trebui să facă un legiuitor pentru a întări rolul asistentului social, al psihologului, al mediatorului dintre victimă şi abuzator?
- Să ştiţi că din punct de vedere al legilor, ca întotdeauna, stăm bine sau chiar suntem una dintre ţările care au documente şi instrumente speciale de abordare a fenomenului violenţei domestice. Nu neapărat legea şi legiuitorul mai au ceva de făcut, ci practicienii, plus atitudinea generală. Cred că este mult de lucrat din partea specialiştilor care lucrează cu cei care au suferit o formă de violenţă, dar mai ales e nevoie de o campanie puternică prin care lumea să înţeleagă, pe de o parte, că aceste fenomene ne privesc pe toţi, chiar dacă nu ne-au afectat direct şi, pe de altă parte, este un fenomen care trebuie eradicat absolut, imediat şi pentru totdeauna.


„Cred că mare nevoie de consiliere au şi abuzatorii, cei care bat...”

- Cum vă ajută justiţia pe dvs, specialiştii în asistenţă socială, în cazul acestui fenomen? Din practica în aceste cazuri, se ştie că Poliţia intervine, dar lasă la latitudinea părţilor reglarea acestei situaţii de criză în familie. Dacă situaţia escaladează, mama şi copilul, deci victimele, sunt cei care pleacă într-un centru, iar abuzatorul rămâne în acel mediu care, până nu demult, oferea securitate şi căldură şi doar în cazurile excepţionale se impune un ordin de restricţie pentru abuzator. Nu este o anomalie?
- Da, există acel ordin de restricţie care nu întotdeauna protejează cu adevărat victima. El există, se pune în aplicare, însă, din punctul meu de vedere, este, pe de-o parte, încercarea agresorului de a interveni din nou după ordin sau chiar în timpul acestuia, iar pe de altă parte este vorba de ce faci cu el, cu cel care a fost abuzat, care a fost violentat, pentru că numai a-l izola nu e totul. Sunt opinii care spun că ar trebui să dezvoltăm cât mai multe centre de acest gen. Da, se poate, ca să ai unde să-l duci imediat. Problema e, nu să fie găzduit în acel centru, ci cine lucrează cu el pe urmă, pentru că are nevoie de un psiholog, de o consiliere şi aşa mai departe, iar din punctul meu de vedere, cred că mare nevoie de consiliere au şi abuzatorii, cei care bat...

- Să se umble la cauze...
- Exact. În continuare trebuie să se umble la cauze, dar şi la atitudinea noastră, a tuturor, vizavi de toleranţa cu care acceptăm aceste lucruri. Am fost prin sate în care am întâlnit copii bătuţi crunt, care spuneau cu o seriozitate absolut devastatoare pentru noi, atunci când îi întrebam ce li s-a întâmplat: „M-a bătut tata cu vătriaul”, dar spuneau ca şi cum redau o poveste pe care au citit-o odată. În comunitate sunt boardurile comunitare, din care fac parte preoţi, profesori, diriginţi de şcoli... Uneori, ele au un cuvânt de spus şi au influenţă,, pentru că într-o comunitate mică vocea preotului, a învăţătorului sau a doctorului este încă respectată şi auzită. De multe ori însă, întâlnim şi din partea lor toleranţă faţă de aceste cazuri. Avem o tânără mamă cu doi copii, cu spitalizare de 29 de zile pentru că a fost bătută de soţ, iar preotul ne spune despre abuzator că „e un băiat cuminte, îl cunosc demult şi s-a întâmplat doar o dată”. Păi, dacă s-a întâmplat o dată şi femeia ajunge în spital... Din punctul lui de vedere, faptul că a greşit numai odată era ceva ce se putea trata prin sfaturi date la biserică, dar pentru noi nu e suficient asta. Din moment ce ai bătut-o o dată şi femeia a intrat în spital şi ai bătut-o în faţa copiilor, atunci toţi au fost victimele violenţelor: mama bătută şi copilul care a asistat.


„Românii vor să adopte copii cu vârste extrem de mici, perfect sănătoşi şi aproape de un copil ideal: blond, cu ochi albaştri”

- De regulă, mulţi dintre copiii care provin din familii în care se petrec abuzuri, ajung în sistemul de protecţie specială. Sistemul acesta de protecţie a copilului s-a dezvoltat sau a căpătat multe modificări din 1990 încoace, de la sistemul tradiţional de tip orfelinat s-au dezvoltat servicii alternative, de tip rezidenţial, şi s-a pus un mare accent pe sistemul de asistenţă maternală şi adopţie. Cu toate acestea, adopţia este şi acum un proces destul de greoi.
- Noi încercăm acum. Eu am revenit la conducerea autorităţii din luna aprilie şi încerc să îmbunătăţesc un pic legislaţia, în mod special prin reducerea unor termene şi prin nişte norme procedurale care nu au existat până acum, care să privească instanţa, tocmai pentru o celeritate şi o urgentare a procesului. Problema nu este numai asta. Pe de-o parte, nu toţi copiii care intră în sistem pot fi declaraţi adoptabili pentru că, din păcate, indiferent de cât de grea le este situaţia şi cât de rar merg acasă sau nu merg, mai sunt părinţi care-i vizitează. Pe aceştia nu-i poţi declara adoptabili. Pe de altă parte, dintre cei declaraţi adoptabili, cei mai mulţi au vârste de peste patru ani şi foarte mulţi dintre ei au, fie un handicap, fie o dizabilitate, fie o tulburare de comportament, fie o întârziere în dezvoltare, datorată instituţionalizării de lungă durată. În marea majoritate a cazurilor, românii care vor să adopte vor copii cu vârste extrem de mici, perfect sănătoşi şi aproape de un copil ideal: blond, cu ochi albaştri. Atunci, diferenţa dintre nevoile copiilor adoptabili din sistem şi aşteptările viitorilor părinţi este mare şi asta este iarăşi explicaţia pentru care acest proces decurge greoi.

„Avem 3.500 de copii adoptabili şi 1.500 de familii care doresc să adopte”

- La momentul de faţă, în cât timp se poate face o adopţie?
- Se poate ajunge de la câteva luni, până la un an. Au fost şi cazuri în care, din păcate, s-au aşteptat şi trei, patru ani, ceea ce în viaţa unui copil înseamnă enorm.

- Ce îngreunează acest proces?
- Îngreunează, pe de o parte, posibilitatea specialiştilor de a identifica cea mai bună familie pentru copil. De multe ori, familia se aşteaptă să vină să-şi aleagă un copil ca şi cum ai alege o jucărie din vitrină, însă nu asta este filozofia adopţiei, ci cu totul alta. Copilul are nevoie de familie şi atunci noi alegem ceia ce i se potriveşte cel mai bine. Această alegere este uneori greoaie pentru că, să vă dau un exemplu, avem 3.500 de copii adoptabili şi 1.500 de familii care doresc să adopte. Cum să alegi pentru fiecare copil cea mai bună familie dintre cele 1.500? Este un proces relativ greoi. Am încercat să-l uşurăm printr-o potrivire iniţială, cum ne spune şi Convenţia de la Haga, pe care noi o numim „potrivire teoretică”, adică pe baza unor criterii să facem o selecţie teoretică de dosare din numărul de 1.500 de familii, pe care apoi Direcţia de Protecţie a Copilului să le analizeze şi să încerce să facă prezentarea copilului către familia respectivă. Din această cauză, uneori, procesul este dificil. În plus, avem aşteptările părinţilor şi căutările prin acest număr mare de copii a unor familii care să li se potrivească. Chiar dacă ai găsit o familie care tu crezi că s-ar potrivi, familia, dacă vede că micuţul este mai mare de trei ani, de multe ori refuză să-l întâlnească.

Cine este Gabriela Coman
Gabriela Coman lucrează în domeniul protecţia copilului din 1992 şi a mai fost secretar de stat la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Copilului şi Adopţie (ANPCA) în perioada iunie 2001 - decembrie 2004, atunci când a fost elaborată şi aprobată Legea 272/2004 privind protecţia drepturilor copilului. Anterior, în perioada martie 1992 - martie 1993, a fost expert în Comitetul de Sprijinire a instituţiilor pentru Ocrotirea Copilului din cadrul Guvernului, din 1993 până în 1997 a fost expert şi coordonator de proiect în cadrul Comitetului Naţional pentru Protecţia Copilului, iar din 1997 până în 2000 a ocupat funcţia de şef Serviciu Strategii, Programe în cadrul Departamentului pentru Protecţia Copilului. Din ianuarie 2001 până în iunie 2001, când a fost numită secretar de stat al ANPCA, Gabriela Coman a ocupat funcţia de secretar general la aceeaşi instituţie.
Din 2004, după mandatul la ANPCA, a fost lucrat ca şi consultant internaţional pentru Unicef România, Unicef Serbia şi Unicef Moldova, a fost manager de proiect în cadrul proiectului "Îmbunătăţirea Eficacităţii organizaţionale a sistemului de protecţie a copilului în România", implementat de Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice în parteneriat cu Fundaţia SERA România.
De asemenea, din 2007 este director executiv al Centrului Român pentru Copii Dispăruţi şi Exploataţi Sexual, iar din 2013 preşedintele Federaţiei Organizaţiilor Neguvernamentale pentru Copil. În luna Aprilie a acestui an a revenit la conducerea Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Copilului şi Adopţie (ANPCA).

 

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

ANUNT LICITAȚIE ÎNCHIRIERE PRIMĂRIA MUNICIPIULUI ONEȘTI reorganizează licitație publică deschisă cu oferta în plic închis. 1) Informații privind locatorul: MUNICIPIUL ONEȘTI, reprezentat legal prin PRIMAR –Ing. Nicole Gnatiuc, cu sediul în B-dul Oituz, nr. 17, municipiul Onești, județul Bacău, Cod poștal 601032, Telefon: 0234/324.243, Fax: 0234/313.911, e-Mail: primarie@onesti.ro, www.onesti.ro având cont de virament nr. RO29TREZ06221A300530XXXX, deschis la Trezoreria Onești; 2) Informații privind obiectul închirierii: Informații privind obiectul închirierii conform HCL nr. 200/14.11.2019, anexa nr. 1: Nr. Crt.; Adresă amplasament; Suprafaţă mp; Preţ lei/mp/lună; Durata; Destinaţia. 1. B-dul Oituz nr. 12, 4,00 mp, 10,00 lei, 10, Amplasare totem; 2. Calea Bacăului (parte dreaptă a DN Oneşti -Bacău), 4,90 mp, 2,50 lei, 10, Amplasare panou publicitar; 3. Calea Bacăului (partea stângă a DN Oneşti -Bacău), 4,90 mp, 2,50 lei, 10, Amplasare panou publicitar; 3) Informații suplimentare si Documentația de atribuire pot fi obținute: -în format tipărit la Serviciul Patrimoniu și Pază din cadrul Primăriei Municipiului Onești, etaj VII, cam. 703, în urma achitării contravalorii de 20 lei/exemplar (în numerar la casierie sau în contul RO33TREZ0612118025XXXXX –CUI 4353250 beneficiar Municipiul Oneşti) -data limită pentru solicitarea clarificărilor: 17.02.2020, ora 16.00; 4) Informații privind ofertele: -Data limită de depunere a ofertelor: 25 februarie 2020, ora 12.00. -Ofertele se vor depune într-un număr de 1 (unu) exemplare la adresa: B-dul Oituz nr.17, municipiul Onești, județul Bacău, Cod poștal 601032; -Data licitaţiei: 26 februarie 2020, ora 12.00; 5) Locul desfăşurării şedinţei de licitaţie: la parterul Primăriei Municipiului Oneşti, la sala mică de şedinţe; 6) Denumirea, adresa, numărul de telefon, telefax și/sau adresa de e-mail a instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Bacău; Adresa: Bacău, Str. Ştefan cel Mare nr. 4 cod 600356, tel: 0234514419, fax 023452521; email: tr-bacau-reg2@just.ro; 7) Data transmiterii anunţului de licitaţie către instituţiile abilitate, în vederea publicării: 04.02.2020..
S.C. Remat S.A., cu sediul în mun. Iaşi, str. Aurel Vlaicu, nr. 88, jud. Iaşi, O.R.C. J22/286/1991, C.U.I. RO1977144, prin lichidator judiciar Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., potrivit Hotărârii nr. 1230/12.07.2016, pronunţată de Tribunalul Iaşi, Secția a II-a Civilă-Faliment, în dosarul nr. 9134/99/2014, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în data de 14.02.2020, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, a următoarelor active: Nr. activ Descrierea comercială a activelor - Valoare de evaluare (lei, fără T.V.A.) - Valoare de pornire (lei, fără T.V.A.). Activ 7 Teren intravilan construit în mun. Dej, str. Bistriţei, nr. 44, pe sensul către Cuzdrioara, jud. Cluj (zona industrială, la ieşire spre Bistriţa Năsăud, înainte de S.C. Someşul S.A.), St teren-7.149 m.p., curţi-construcţii, St construită-1.659,16 m.p., regim de înălţime: P+1parţial, împrejmuit, betonat (100%), învecinat cu S.C. Somtrans S.A., S.C. Samus Mex S.A., S.C. Com-Beton S.A., deschidere la stradă aprox. 53 m.l.; Identif. imobil: nr. cds. 837/2/1 în C.F. nr. 18837/N a localităţii Dej (nr. cds. nou 53437 al C.F. 53437/mun. Dej); - 2.732.400,00 lei; - 683.100,00 lei. Activ 16 PROPRIETATE IMOBILIARĂ, compusă din teren în suprafață totală de 3.914 m.p. și construcții în suprafață totală de 1.117 m.p., situată în oraş Mărăşeşti, str. Doinei, nr. 2, jud. Vrancea, la 6km de nodul rutier Tișița. Este alcătuită din: - Imobil situat în oraşul Mărăşeşti, str. Doinei, nr. 2, T25, P1735, jud. Vrancea, Imobilul a fost dobândit prin Contractul de vânzare-cumpărare autentificat sub nr. 1111/22.03.2001 de B.N.P. Tanase Rodica. - Împrejmuire depozit Mărăşeşti (degradat, nr. inv. 2088), platformă betonată 1.040 m.p. (degradat, nr. inv. 2092); Proprietatea are deschidere frontală la str. Doinei și este pretabilă pentru activități industriale având în vedere și caracterul zonei în care este amplasat imobilul. - 437.600,00 lei; - 80.000,00 lei. Activ 46 Construcție metalică demontată în mun. Iași, Șos. Iași – Tomești, nr. 6, jud. Iași. - 46.000,00 lei; - 7.000,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 13.02.2020, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, jud. Iaşi. Bunurile se vând libere de sarcini. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare, precum şi condiţiile de participare (inclusiv condiţia prezentării dovezii de depunere a garanţiei de participare în valoare de 10% din valoarea de pornire a licitaţiei), sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iaşi, în fiecare zi de luni până vineri, orele 09.00 – 16.00, până pe data de 13.02.2020, ora 13.00, în baza unei cereri prealabile (24 de ore). Relaţii suplimentare se pot obţine la e-mail vanzari@insolventa.ro, fax: 0232/212231, tel. 0232/243864, 0755132473..
Subscrisul Cabinet Individual de Insolvenţă Opriş Irina, în calitate de lichidator judiciar al debitorului S.C. SALIX FARM IMPEX S.R.L, conform Încheiere nr. 137 din data de 16.10.2018, emisă de Secţia a II a Civilă a Tribunalului Iaşi-Faliment, anunţă, scoaterea la vânzare, prin licitaţie publică cu strigare, în data de 09.03.2020, orele 14.00, a imobilului situat în localitatea Popeşti, parter, ap.1, judeţul Iaşi, la 9.037,50 euro fără TVA, reprezentand 75% din valoarea de piaţă stabilită prin Raportul de evaluare. Licitaţia se va desfăşura la sediul lichidatorului judiciar din Iaşi, str. Pictor Octav Băncilă, nr.1, jud. Iaşi în conformitate cu regulamentul de vânzare, ce va fi afişat la loc vizibil, cu cel puţin 5 zile înaintea ţinerii şedinţei de licitaţie. Preţul de la care începe licitaţia este echivalentul în Ron la cursul BNR din ziua licitaţiei a 75% din valoarea stabilită prin Raportul de evaluare a imobilului, la care se adaugă TVA. În cazul în care la licitaţia din data de 09.03.2020 nu se va reuşi valorificarea imobilului, se vor organiza noi licitaţii, în aceleaşi condiţii, pe 16.03.2020, respectiv 23.03.2020 orele 14,00. Toţi cei care posedă un drept real asupra imobilului scos la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, de a face lichitatorului dovada acestuia, până în preziua licitaţiei. Imobilul se va vinde liber de orice sarcini conform art. 91 alin. 1 din Legea 85/2014. Poate participa la licitatie orice persoană fizică sau juridică care depune cu cel puţin o zi înaintea ţinerii şedinţei de licitaţie, până la ora 12.00, la sediul lichidatorului documentele prevăzute în caietul de sarcini, care se poate procura de la sediul lichidatorului judiciar, în fiecare zi de luni până vineri, între orele 08.00-16.00. Garanţiei de participare este în procent de 20% din preţul de pornire la licitaţiei. Informaţii suplimentare se pot obţine la telefon 0751103771.
Tribunalul Iaşi, prin lichidatorul judiciar desemnat în dosarul nr. 4383/99/2017 (210/2017), în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2014, privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență, precum și a Codului de procedură civilă, anunță scoaterea la vânzare prin licitație publică cu strigare a bunurilor din patrimoniul debitoarei S.C. „Ago – Parus” S.R.L. Iaşi, cu sediul în municipiul Iaşi, str. Sf. Lazăr nr. 4, bl. Peneş Curcanu, tronson 5, biroul 9, în NH Bussiness Company, la sediul Cabinetului de Avocat Daniela Arhire, etj. 1, județul Iași, după cum urmează: Nr. crt. - DENUMIRE ACTIV – Componenţa – Valoare -lei- 1. Bunuri mobile - Aparate de joc electronice slot machine - 22.605,00. Preţul de pornire al licitației pentru bunurile scoase la vânzare este cel de mai sus, iar vânzarea se va face conform regulamentului de vânzare și hotărârea Adunării creditorilor din data de 10.03.2019. Vânzarea prin licitație publică va avea loc la data de 16.04.2020, ora 10.00 și se vor organiza 6 ședinţe la un interval de 7 zile, respectiv la data de 23.04.2020, 30.04.2020, 07.05.2020, 14.05.2020 și 21.05.2020, la sediul lichidatorului judiciar. Până la data și ora licitației, ofertanții vor depune la sediul lichidatorului judiciar dovada achitării taxei de participare de 10% din prețul de pornire al bunului licitat, a garanţiei de participare la licitaţie de 30% din preţul de pornire al bunului licitat și a caietului de sarcini, respectiv 100 lei, cât şi documentele de înfiinţare şi împuternicirea dată persoanei fizice de către persoana juridică pentru participare la licitație, iar pentru persoanele fizice buletinul de identitate. Neplata bunurilor la termenul stabilit prin procesul-verbal de licitație, duce la pierderea garanţiei de participare la licitație, cât și a celorlalte sume achitate în contul bunurilor, iar bunurile vor fi scoase din nou la vânzare în contul adjudecatarului. Toţi cei care pretind vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, au obligația să anunțe lichidatorul judiciar înainte de data stabilită pentru vânzare. Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul lichidatorului judiciar din Huşi, str. 1 Decembrie, nr. 32, localitatea Huşi, judeţul Vaslui sau la telefoanele 0335/566035 şi 0727/850575..
INTERVIU îSoţii nu mai pot conveni divorţul doar prin încheierea unui acord de mediere
03/03/2020 20:42

Cuplurile care doreau să divorţeze şi aveau puse la punct toate aspectele legale, puteau apela la un mediator pentru o procedură simplificată. Însă, decizia de săptămana trecută a Înaltei C ...

„Va fi dificil ca oraşul să se dezvolte cu voturi pe criterii politice în Consiliul Local”
02/03/2020 00:00

- Domnule Botez, incheiaţi, in curand, un mandat de patru ani, care se adaugă celor 16 ani de activitate in slujba administraţiei ieşene. Dacă e să faceţi bilanţul acestor ultimi patru ani, cum i-a ...

10 REGULI de urmat în caz de CORONAVIRUS
25/02/2020 11:11

Departamentul pentru Situatii de Urgentă (DGSU) a transmis atentionări cu privire la posibila aparitie a Coronavirusului in Romania. "În materialele informative de mai jos, vă prezentăm măsuril ...

„În Iaşi mai există cel mult 20 de arheologi, în instituţiile de cercetare ale statului”
01/02/2020 00:22

La Facultatea de Istorie din cadrul Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi, studenţii au posibilitatea de a opta intre a studia activităţile umane din trecut, aplicate prin recuperarea ...

MARICEL POPA: „La toţi investitorii le spun că nu avem bani, dar o să ne descurcăm...”
22/01/2020 08:09

    * dialog cu Maricel Popa, preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi     - Domnule preşedinte, ce a pierdut şi ce a caştigat Iaşul odată cu schimbarea guvernului? - A ...

MIHAI CHIRICA VIDEO-Poluarea a dublat, la Iaşi, numărul cazurilor de boli cronice respiratorii şi al celor de astm bronşic
20/01/2020 13:01

  * dialog cu primarul municipiului Iaşi, Mihai Chirica - Domnule primar, aţi reuşit să puneţi in dezbatere naţională – să-i spunem aşa, proiectul privind interzicerea inmatriculării a ...

„E necesar ca aşa-numiţii conducători ai unui stat să ştie carte şi să stăpânească ştiinţele politice”
12/12/2019 09:26

* dialog cu scriitorul Cassian Maria Spiridon, unul dintre iniţiatorii mişcării revoluţionare conspirative de la Iaşi, din 14 decembrie 1989 Se implinesc, peste două zile, trei decenii de cand Cassian Ma ...

„Participarea marilor scriitori la FILIT este meritul personal şi rodul credibilităţii internaţionale a organizatorilor”
07/10/2019 11:02

  „Participarea marilor scriitori la FILIT este meritul personal şi rodul credibilităţii internaţionale a organizatorilor” * dialog cu scriitorul Dan Doboş, directorul Bibliotecii Judeţ ...

„Părintele ideal este cel care reuşeşte să îmbine stilul democrat cu cel laissez-faire şi cu cel autoritar”
14/09/2019 12:05

  * dialog cu psihoterapeutul Anda Păcurar Anda Păcurar este psihoterapeut adlerian, formator, cu multiple stagii de pregătire efectuate in Irlanda, Germania, Olanda, Spania, Ungaria, Anglia, SUA. Est ...

Mai mult de o treime dintre pacienţii internaţi zilnic la Socola suferă de alcoolism
16/08/2019 00:00

* de vorbă cu prof. univ. Vasile Chiriţă, unul dintre cei mai mari medici psihiatri din ţară, care profesează la Institutul de Psihiatrie „Socola” - Domnule profesor, au trecut aproape 30 de ...