1Maricel Popa_004

Dimensiune font:

Dialog cu preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi, Maricel Popa: „La un profit de până la 15 la sută nu mai găsim firme care să liciteze”

| 21-06-2019 12:09

* dialog cu preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi, Maricel Popa

- Domnule preşedinte, PSD a pierdut alegerile europarlamentare la Iaşi. E o aserţiune care provoacă îngrijorare în rândul membrilor de partid, sau e privită doar ca o înfrângere „de etapă”?

- Noi, în Iaşi, am avut 68.000 de votanţi în 2014 şi 67.000 în luna mai a acestui an. Sunt cifrele care rămân, care contează. Din nefericire, de la ultimele alegeri europarlamentare au rămas multe întrebări la care, deocamdată, nu avem răspunsuri. Foarte probabil că răspunsurile acestea vor veni în timp, sau poate... niciodată. Concret, sunt multe centre universitare unde există dubii. În Iaşi, nu spun că nu au fost corecte alegerile, dar s-ar părea că a existat o fluctuaţie foarte mare la capitolul turism electoral. Sunt localităţi cu sute de votanţi pe liste suplimentare. Unde sunt înscrise 400 de persoane în listele electorale permanente, 100 de votanţi pe liste suplimentare reprezintă o problemă, că nu avem noi zone turistice atât de mari. Plus cei aproape 3.000 de etnici maghiari... noi nu avem niciun etnic maghiar, de unde apar atâţia la Iaşi? Apoi, noi am crezut că totul este în regulă cu tabletele de la secţiile de votare, dar s-ar părea că nu a fost aşa.

- Ce s-a întâmplat cu tabletele?

- Acum se vorbeşte de nanoprogramatori, de altă clasă, altă ligă! N-aş vrea să vorbesc mai mult... Sunt dedesubturi pe care doar le bănuim. Acum, însă, la nivel de partid se face o altă numărătoare, o reverificare a proceselor verbale, o analiză. Vom vedea ce va fi.

Nu este nimic doctrinar în scorul obţinut de USR-Plus”

- Dar la nivelul municipiului Iaşi a existat, totuşi, o problemă, cu doar 23.000 de voturi...

- Într-adevăr, aici avem o problemă, căci avem 40.000 de votanţi pe liste suplimentare. Nu este Iaşul atât de turistic încât să vină atâţia oameni aici într-o singură zi! Or fi 10.000 de studenţi, or mai fi 5.000 de persoane care au venit la biserici, să se roage, dar restul, de unde au apărut? Din păcate, această listă suplimentară nu se poate gestiona, nu se poate verifica veridicitatea ei, corectitudinea, transparenţa...

- Cum vă explicaţi faptul că USR-Plus a reuşit să atragă peste 85.000 de voturi în judeţul Iaşi?

- Au reuşit şi nu găseşte nimeni explicaţia.

- Există o explicaţie doctrinară în aceste cifre?

- Nu este nimic doctrinar în scorul obţinut de USR-Plus. Ei s-au pregătit de foarte multă vreme cu mesaje subliminale, întrucât niciodată nu au spus că PSD a mărit pensiile sau salariile, ci au atacat mereu, pe principiul „Nu fac nimic! Nu fac nimic!” Vedeţi, eu am la Consiliul Judeţean în jur de 15 şantiere în lucru, peste 100 km de drum judeţean şi, cu toate acestea, opoziţia strigă mereu că n-am făcut nimic, zero... Este mai uşor să critici şi să nu-ţi asumi răspunderea... Minciunile din campanie şi de dinainte sunt parte a unui sistem foarte bine pus la punct, de a promova minciuna.

- Poate că a existat şi o problemă de comunicare, poate că problemele de natură penală ale unor lideri PSD au condus la acest scor... Aţi identificat anumite greşeli?

- Nu spun că PSD nu a făcut greşeli. Poate nu trebuia să insiste atât de mult pe tema justiţiei. De fapt, s-a insistat pe acele amendamente venite de la Comisia Europeană, de la Curtea Constituţională, care trebuiau puse în lege. Doamna Prună (Raluca Alexandra Prună, fost ministru al Justiţiei din 17 noiembrie 2015 până în decembrie 2016 – n.r.) a schimbat într-o noapte, prin Ordonanţă de Urgenţă, vreo 160 de puncte din Codul Penal şi nimeni nu a spus nimic!

- Dar insistenţa cu care au fost tratate anumite aspecte din justiţie a fost deranjantă....

- Repet, cred că s-a insistat foarte mult pe justiţie, dar pentru a aduce într-o matcă corectă deciziile unora. A deranjat şi faptul că s-a majorat salariul minim, că plătim 6, 7 sau 8 la sută dobândă, faţă de 1 sau 2 la sută în Europa... Probabil că lumea n-a interpretat că dorinţa aceasta de a face bine este în interesul ţării, al cetăţenilor. Plus erodarea pe care o aduce, invariabil, guvernarea...

- Aţi afirmat că aţi adus aproape un miliard de euro din diferite surse de finanţare pentru Iaşi... Cum se face, totuşi, că nu aţi reuşit să atrageţi votul popular?

- Eu nu merg pe ideea aceasta! Merg pe ideea de a aduce proiecte. În Iaşi s-a făcut, pentru sănătate, de exemplu, ceea ce nu s-a făcut de mai bine de trei decenii în niciun alt judeţ din ţară.

Constructorii de drumuri nu au primit lucrări şi s-au desfiinţat”

- Programul acesta consistent cu remodelarea drumurilor a fost o prioritate corect identificată între priorităţile judeţului?

- 60 la sută din populaţia Iaşului locuieşte în mediul rural. A fost argumentul pentru care mi-am propus să fac o prioritate din dezvoltarea acestei zone. Cu tot respectul, dar niciun preşedinte de Consiliu Judeţean nu a „atacat” până acum zona rurală, poate în afară de domnul Flaişer. Mă uit la alte judeţe, care nu mai au de asfaltat niciun kilometru de drum judeţean şi mă trezesc la realitatea că noi mai avem de modernizat 800 de km! Asta din totalul de 1.053 km, din care doar vreo 200 sunt asfaltaţi corespunzător. Avem în jur de 400 km drum judeţean abordat cu diferite surse de finanţare, cu proiecte, cu autorizaţii, scoase în procedură de licitaţie. La drumuri e dificil... în 2017 am semnat proiectele şi abia în 2019, primăvara, am reuşit să scoatem toate autorizaţiile. Un proiect durează doi, trei ani. Avem 14 şantiere în lucru numai în privinţa drumurilor, fapt nemaiîntâlnit în istoria acestui judeţ, şi opoziţia strigă că nu se face nimic în privinţa drumurilor. Minciuni!

- Încep, însă, să apară şi aici problemele legate de forţa de muncă, de firmele de construcţii din ce în ce mai puţine...

- Sunt deja probleme de acest gen. La întreţinerea de vară a drumurilor suntem la a doua licitaţie şi nu vine nimeni. La un profit de până la 15 la sută şi nu găsim firme care să liciteze. Iar asta pentru că la întreţinere trebuie mulţi oameni şi oamenii aceştia nu mai sunt, căci fie s-au pensionat, fie au plecat în alte părţi. Dar probabil că tot eu sunt vinovat că în ultimii zece ani nu au fost şantiere şi au dispărut firmele care lucrau în domeniul acesta al drumurilor.

- Aşadar, marele impediment este cel al lipsei forţei de muncă, al firmelor de construcţii în domeniu. Cum de s-a ajuns aici?

- Ani de zile, constructorii de drumuri nu au primit lucrări şi s-au desfiinţat. Costel Căşuneanu avea 5.000 de oameni, Grupul de construcţii al lui Dorinel Umbrărescu avea 3.000. Astăzi, doar Umbrărescu mai are 700 de oameni, restul s-au dus în zona de construcţii civile unde se câştigă mai bine, se rotesc mult mai uşor banii. Nu mai sunt firme, oameni... sunt doar câteva firme pe care le numeri pe degete.

Avem deschise 14 şantiere şi mai aşteptăm încă trei”

- Dar şi în zona civilă există problema aceasta a lipsei forţei de muncă....

- E o realitate asta... Dacă înainte erau oameni şi nu erau lucrări, astăzi sunt lucrări şi nu mai găseşti muncitori. Noi avem deschise 14 şantiere şi mai aşteptăm încă 3 în această săptămână, să se finalizeze licitaţia. Asta nu s-a întâmplat niciodată, să existe 14 tronsoane de drum, unele în faza de finalizare, la altele se lucrează la infrastructură...

- Ce soluţii ar trebui adoptate pentru deblocarea situaţiei?

- Legislaţia trebuie îmbunătăţită, pentru a putea aduce, la fel cum se întâmplă peste tot în Uniunea Europeană, forţă de muncă din afară. Deja sunt societăţi care aduc personal de prin Pakistan sau Vietnam, dar aduc forţa asta de muncă prin firme din Germania sau Austria, că nu o pot face direct. Legislaţia românească este foarte restrictivă în acest domeniu.

- De ce ar exista aceste oprelişti?

- Cred că este o altă politică şi n-aş vrea să intru pe aceste teritoriu. Nu sunt ministru de Externe să pot spune ceea ce se petrece!

- Totuşi, cineva ar trebui să facă ceva în direcţia aceasta, a modificărilor legislative...

- O parte au fost modificate, pentru o parte ne-am asumat răspunderea, iar restul... E o chestiune de transparenţă, la urma urmei. Eu am găsit pe cineva care fura din lucrări şi mi-au făcut dosar cu acuzaţii de abuz în serviciu. Nu poţi să depăşeşti unele faze, iar salariaţii sunt funcţionari publici, nu riscă. Noi plecăm de pe funcţiile publice, dar ei, ca funcţionari publici rămân şi nu-şi asumă răspunderea. Nici eu nu am forţat niciodată, că nu vreau să încalc legea.

Lumea, fiind minţită atâţia ani, a devenit circumspectă”

- Autostrada poate reprezenta un punct de plecare către câştigarea electoratului din judeţ?

- La începutul mandatului mi-am asumat două obiective: Spitalul Regional de Urgenţă şi autostrada. Cu Spitalul Regional am trecut de faza studiului de fezabilitate, iar acum se proiectează edificiul, urmând ca din 2021 să înceapă efectiv construcţia. În privinţa autostrăzii, s-a semnat refacerea studiului de fezabilitate la tronsonul Târgu Neamţ – Târgu Mureş, deoarece este o valoare mare şi nu dă nimeni bani dacă nu se reactualizează acest studiu... În mai s-a semnat contractul de finanţare pentru tronsonul Iaşi - Târgu Neamţ, iar pe 30 iunie se va ridica pe SEAP proiectarea şi execuţia tronsonului Iaşi – Ungheni. Deci, putem spune că şi cu autostrada intrăm în line dreaptă.

- Dar lumea are îndoieli în privinţa realizării acestor obiective...

- Este adevărat că lumea, fiind minţită atâţia ani, a devenit circumspectă. Eu sunt de profesie inginer, nu fac parte din categoria politicienilor care se agaţă de putere, cum fac unii sau alţii, care promit acelaşi drum la fiecare mandat... Din această cauză, lumea nu mai crede decât atunci când vede excavatorul la faţa locului.

- Şi când va veni excavatorul acolo?

- Este o procedură de urmat, nu se poate altfel, întrucât am încălca legea. Sunt nişte paşi de urmat. Autostrada şi Spitalul Regional de Urgenţă se vor face! Mai mult, şoseaua de centură a primit finanţare şi lipseşte doar o hotărâre a Consiliului Local Municipal Iaşi. Săptămâna trecută am fost la domnul Narcis Neagu, directorul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, care mi-a confirmat lucrul acesta. Mai mult nu pot să fac în acest moment.

N-am venit la Consiliul Judeţean pentru căpătuială”

- Multe voci reclamă faptul că ar trebui finalizate drumurile acum, să investim în această direcţie şi să terminăm odată pentru totdeauna cu această problemă...

- Dar bani de unde? Şi chiar dacă am avea finanţare pentru toate drumurile în acelaşi timp, n-am putea finaliza lucrările, căci nu avem constructori. N-am avea nici timp, deoarece procedurile durează un an sau doi. Actuala opoziţie a făcut în 2014 studiile acelea de fezabilitate, care sunt un dezastru, căci au pus preţuri din burtă la proiecte făcute din burtă. Ce se întâmplă acum? Nu poţi modifica decât 20 la sută din proiect, trebuie să faci două licitaţii, să demonstrezi că a fost greşit, să nu vină Curtea de Conturi să ai probleme. Noi avem la lucrări 1 la sută penalităţi, ne-am luat măsuri să nu se mai întâmple ca în trecut, ci să terminăm la timp ceea ce am început. N-am venit la Consiliul Judeţean pentru căpătuială, am venit să demostrez că se pot atrage fonduri şi am ajuns foarte aproape de miliardul de euro promis locuitorilor Iaşului ca investiţii.

- O ultimă întrebare, din sfera politicului: va avea PSD candidat la alegerile prezidenţiale?

- La Congresul extraordinar de la finalul acestei luni se va alege conducerea partidului. În luna iulie vom avea un nou Congres, unde se va anunţa numele candidatului pentru alegerile prezidenţiale din noiembrie. Avem trei candidaţi care sunt deja în măsurători, în sondaje şi vom vedea ce va fi. Este vorba de Gabriela Firea, Eugen Teodorovici şi Şerban Nicolae. Din cei trei, care sunt foarte buni, va fi desemnat cel care va ocupa cea mai bună poziţie în sondaje.

Dan M.BREZULEANU

 

 

 

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

 

ULTIMA ORA

 

 

 

 

EURO-SIMCOS IMPEX S.R.L. Nr. de înreg. ORC: J33/1391/1994, CUI: 6180733, prin lichidator judiciar Management Reorganizare Lichidare Iași S.P.R.L. numit conform Sentinței nr. 163/24.02.2015 pronunțată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 9950/86/2013, în conformitate cu prevederile Legii nr.85/2006 și ale H.A.C./12.11.2018, anunță scoaterea la vânzare, prin licitație publică cu strigare, la data de 08.11.2019, ora 14.00, a activelor: Stație Peco amplasată în oraș Frasin, Calea Bucovinei, nr. 8, jud. Suceava ce include spațiu comercial, platforma betonată, pompă distribuție cu sistem managerial, distribuitor automat tip FBD 2036R pentru 3 produse cu 6 furtune, cuva cu 3 rezervoare oțel pentru depozitare combustibil, separator grăsimi și bazin vidanjabil pentru apă menajeră. Identificare cadastrală: - Teren cu suprafața de 1.515 mp, înscris în Cartea Funciară nr. 30399/Suceava, nr. top. 3526/2; - Teren cu suprafața de 1.000 mp, înscris în Cartea funciară veche nr. 30398/Suceava, nr. top. 3526/100, pe care se află edificat Corpul C1 – Stație PECO cu regim de înălțime P+M (mansardă nefinalizată) cu suprafața construită de 47 mp; Valoare de pornire a licitației (lei, fără T.V.A.) - 232.570,00. Poate participa la licitație orice persoană fizică sau juridică care depune până la data de 07.11.2019, orele 14.00 la sediul lichidatorului judiciar toate documentele prevăzute în caietele de sarcini care se pot procura din mun. Suceava, strada Mihai Eminescu, nr. 10, județ Suceava în fiecare zi de luni până vineri până la data de 07.11.2019. Relații suplimentare se pot obține: Management Reorganizare Lichidare Iași S.P.R.L. la telefoanele: 0232/243864, 0757545545, 0755132476.
Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., cu sediul în mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, în calitate de lichidator judiciar al debitorului S.C. BARNAR GRUP S.R.L., cu sediul în Sat Holda, oraș Broșteni, nr. 43, cătun Barnar, camera 2, jud. Suceava, C.U.I. RO 23279681, nr. de înregistrare în Registrul Comerțului J33/299/2008, numit potrivit Încheierii de ședință nr. 393/2017 din data de 30.06.2017, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 5528/86/2016, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, la data de 28.11.2019, ora 12.00, a următorelor active: Nr. Activ - Denumire şi descriere active - Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.) - Valoare de pornire licitație (lei, fără T.V.A.) Activ 1 Utilaje de lucru prelucrare lemn compuse din: Linie de debitat buşteni, Wood-Mizer, tip LT 300S, seria 012007 54 B1.02; Gater universal tip RP50, an fabricaţie 1992; Bandă tăiere (bandă transportoare), Doma; Maşină de calibrat (marca Maweg, tip SE 2, serie 202056 7879, an fabricaţie 1972); Maşină de ascuţit+accesorii (Wood Mizer); Maşină de rosturi în coadă, Leone; Motoferăstrău Sthil; Motoferăstrău Sthil; Circular radial; 144.200,00 lei, 72.100,00 lei. Pentru bunurile mobile se percepe T.V.A. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data 27.11.2019, ora 12.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iaşi. Bunurile se vând libere de sarcini. Componenţa şi descrierea activului scos la vânzare este cuprinsă în caietul de sarcini, care se poate procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iaşi, în fiecare zi de luni până vineri, orele 09.00 – 16.00, până pe data de 27.11.2019, ora 12.00, în baza unei cereri prealabile (24 de ore de la primirea dovezii de achitare). Relaţii suplimentare se pot obţine la telefoanele: # 0755132475; 0757545545; 0232/243864, fax: 0232/212231, e-mail: vanzari@insolventa.ro.
LEXINSOLV I.P.U.R.L. Suceava, lichidator judiciar desemnat în dosar nr. 4520/86/2014 al Tribunalului Suceava, scoate la vânzare prin licitaţie publică, individual, bunuri imobile și mobile aparţinând debitorului S.C. MICA INDUSTRIE ȘI PRESTĂRI SERVICII S.R.L., cu sediul în oraș Cajvana, nr. 1996, jud. Suceava, CUI 756668, aflat în procedura falimentului prevăzută de Legea nr. 85/2006, constând din: Activul format din teren curți-construcții în suprafață totală de 7.331 mp, din care 2.500 mp cu nr. cadastral 1557 înscris în cartea funciară nr. 30457, 4.831 mp cu nr. cadastral 30429 înscris în cartea funciară nr. 30429 a comunei cadastrale Cajvana, pe care sunt amplasate un număr de 10 construcții cu nr. cadastral 1557 – C1, 30429 – C1, C2, C3, C4, C5, C6, C7, C8, C9, situat în oraș Cajvana, nr. 1996, jud. Suceava, prețul de pornire al licitațiilor publice fiind de 1.417.550 lei, exclusiv TVA; Bunurile mobile proprietatea debitorului S.C. MICA INDUSTRIE ȘI PRESTĂRI SERVICII S.R.L. Cajvana, din care o parte sunt evaluate ca materiale refolosibile, Autoturism Skoda Fabia, nr. înmatriculare SV99MPS, preț de pornire al licitațiilor publice în sumă de 1.930 lei, exclusiv TVA; Autoutilitară Mercedes Benz Sprinter 208 D KA, nr. înmatriculare SV90MPS, preț de pornire al licitațiilor publice în sumă de 2.436 lei, exclusiv TVA; Autoutilitară Dacia furgon, nr. înmatriculare SV06SXI, preț de pornire al licitațiilor publice în sumă de 1.379 lei, exclusiv TVA; Autoutilitară Gaz Gazelle, nr. înmatriculare SV97MPS, preț de pornire al licitațiilor publice în sumă de 3.447 lei, exclusiv TVA; Autotractor DAF tip FT85CF 380, nr. înmatriculare SV94MPS, preț de pornire al licitațiilor publice în sumă de 7.170 lei, exclusiv TVA; Semiremorcă Schwartzmuller SPA 3E EURO, nr. înmatriculare SV80HXX, preț de pornire al licitațiilor publice în sumă de 5.170 lei, exclusiv TVA; Autotractor DAF tip FT85CF 380, nr. înmatriculare SV95MPS, preț de pornire al licitațiilor publice în sumă de 8.410 lei, exclusiv TVA; Semiremorcă Schwartzmuller SPA 3E EURO, nr. înmatriculare SV80HXU, preț de pornire al licitațiilor publice în sumă de 5.170 lei, exclusiv TVA; Autotractor DAF tip FT85CF 380, nr. înmatriculare SV98MPS, preț de pornire al licitațiilor publice în sumă de 9.582 lei, exclusiv TVA; Semiremorcă Schwartzmuller SPA 3E EURO, nr. înmatriculare SV88MPS, preț de pornire al licitațiilor publice în sumă de 5.170 lei, exclusiv TVA; Semiremorcă Kogel, tip SN 24P 100/1060, nr. înmatriculare SV83MPS, preț de pornire al licitațiilor publice în sumă de 6.848 lei, exclusiv TVA; Linie de panificație, preț de pornire al licitațiilor publice în sumă de 31.825 lei, exclusiv TVA; Autoutilitară Mercedes Benz Sprinter, nr. înmatriculare SV91MPS, preț de pornire al licitațiilor publice în sumă de 1.724 lei, exclusiv TVA; Autoutilitară MAN 19362, nr. înmatriculare SV02ZDC, preț de pornire al licitațiilor publice în sumă de 6.319 lei, exclusiv TVA; Autotractor DAF tip TE85XC/CF 85 380, nr. înmatriculare SV93MPS, preț de pornire al licitațiilor publice în sumă de 6.319 lei, exclusiv TVA; Autotractor DAF tip FT85.430 380/4X2, nr. înmatriculare SV07FGY, preț de pornire al licitațiilor publice în sumă de 6.319 lei, exclusiv TVA; Semiremorcă Schwartzmuller SPA 3E EURO, nr. înmatriculare SV88MPS, preț de pornire al licitațiilor publice în sumă de 5.170 lei, exclusiv TVA; IFRON D204, preț de pornire al licitațiilor publice în sumă de 5.285 lei, exclusiv TVA. Prețurile de pornire reprezintă 50% din valorile stabilite prin rapoartele de evaluare existente la dosarul cauzei. Licitaţia va avea loc la data de 27.11.2019, ora 11:00, la sediul LEXINSOLV I.P.U.R.L. din mun. Suceava, str. Zamcei, nr. 5, jud. Suceava. În vederea participării la licitaţie, licitatorii au obligaţia de a depune 10% din preţul de pornire al licitaţiei în contul de lichidare judiciară nr. RO42BTRLRONCRT00W6312002 deschis la Banca Transilvania pe numele debitorului S.C. MICA INDUSTRIE ȘI PRESTĂRI SERVICII S.R.L. Cajvana. În caz de neadjudecare licitaţia publică se va repeta în aceleaşi condiţii în data de 20.12.2019 ora 11:00. Prezenta publicaţie de vânzare constituie şi notificare către creditori, debitor şi orice persoană fizică sau juridică interesată în dosarul în cauză. Informaţii suplimentare la sediul lichidatorului judiciar sau la tel./fax 0230/551784, 0745635896, e-mail: lexinsolv@yahoo.com, www.lexinsolv.ro.
„Participarea marilor scriitori la FILIT este meritul personal şi rodul credibilităţii internaţionale a organizatorilor”
07/10/2019 11:02

  „Participarea marilor scriitori la FILIT este meritul personal şi rodul credibilităţii internaţionale a organizatorilor” * dialog cu scriitorul Dan Doboş, directorul Bibliotecii Judeţ ...

„Părintele ideal este cel care reuşeşte să îmbine stilul democrat cu cel laissez-faire şi cu cel autoritar”
14/09/2019 12:05

  * dialog cu psihoterapeutul Anda Păcurar Anda Păcurar este psihoterapeut adlerian, formator, cu multiple stagii de pregătire efectuate in Irlanda, Germania, Olanda, Spania, Ungaria, Anglia, SUA. Est ...

Mai mult de o treime dintre pacienţii internaţi zilnic la Socola suferă de alcoolism
16/08/2019 00:00

* de vorbă cu prof. univ. Vasile Chiriţă, unul dintre cei mai mari medici psihiatri din ţară, care profesează la Institutul de Psihiatrie „Socola” - Domnule profesor, au trecut aproape 30 de ...

„Iaşul va avea, pe termen mediu şi lung, o dezvoltare mai puternică decât are Clujul”
11/08/2019 23:57

  * dialog cu deputatul ieşean Costel Alexe, lider al liberalilor ieşeni, vicepreşedinte PNL la nivel naţional - Domnule deputat, aş dori să pornim discuţia noastră de astăzi de la declaraţia n ...

Mihai Chirica„Ideea interzicerii vehiculelor poluante rămâne de actualitate”
25/06/2019 11:15

- Domnule primar, Iaşul pare să respire din nou un aer mai curat, dar fericirea nu poate dura decat pană in toamnă, cand se reiau cursurile şcolare. Ce mai este nou pe frontul acesta al poluării? În ...

„Drumul Iaşi – Suceava va fi scos la licitaţie în această lună”
15/04/2019 08:49

* dialog cu Maricel Popa, preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi - Domnule preşedinte, după o aşteptare care părea că nu se mai termină, bugetul de stat a fost deblocat. Iaşul are, aşadar, posibilit ...

„Justiţia e plină de păcate!”
30/03/2019 07:30

* de vorbă cu Vasile Lupu, fost deputat, vicepreşedinte al Camerei Deputaţilor şi preşedinte al PNŢCD - Domnule Lupu, PNŢCD a semnat, joi, un protocol de colaborare cu PSD, pentru alegerile europarlam ...

VIDEO - Mihai Chirica: „Iaşul are, de la an la an, o provocare suplimentară”
03/03/2019 09:00

- Domnule primar, se pare că veţi miza, in acest an, pe un buget de 820 milioane de lei. E mult, e puţin? Ce se poate face cu banii aceştia la un oraş ca Iaşul? - Nu e puţin, dar nici nu e mult, a ...

„Sintagma apetit scăzut pentru lectură nu este corectă în relaţie cu tinerii de astăzi”
04/02/2019 00:00

 Gustul ieşenilor pentru lectură este dominat de cărţile de dezvoltare personală şi de istorie recentă, de cele din literatura şcolară, precum şi de cele care răspund nevoii de distracţie, de d ...

VIDEO - Ion Solcanu: „Sistemul de alegere a preşedintelui trebuie modificat, odată cu Constituţia”
07/01/2019 09:41

  * dialog cu prof. univ. dr. Ion Solcanu, fost senator social-democrat, vicepreşedinte PSD şi al Senatului Romaniei, astăzi preşedinte al Secţiei de Ştiinţe Istorice şi Arheologice a Academiei Oa ...