„În trei ani, Spitalul Regional de Urgenţe ar putea fi predat la cheie”

default

Dimensiune font:

| 28-03-2013 05:03

* interviu cu dr. Vasile Cepoi, consilier de stat în Cancelaria primului-ministru , fost ministru al Sănătăţii

Prezent la Iaşi cu ocazia dezbaterilor privind managementul pacientului politraumatizat în spitalele din România, consilierul de stat Vasile Cepoi a avut amabilitatea să ne acorde un interviu pe marginea reformelor preconizate în sistemul sanitar. D-sa ne-a vorbit, în exclusivitate, despre ultimele demersuri pentru construirea Spitalului Regional de Urgenţe, dar şi pe marginea noilor măsuri propuse de actualul ministru al Sănătăţii privind regionalizarea.
- La Iaşi se discută de mulţi ani pe marginea pacienţilor plimbaţi între spitale. Care ar fi soluţia pentru rezolvarea acestei probleme?
- Pacientul politraumatizat este un pacient cu risc crescut, pentru că, pe lângă leziunile traumatice pe care le are, există riscul să aibă o serie de boli asociate care pot agrava evoluţia sa. De aceea, este necesar ca el să fie preluat într-o echipă complexă care, pe de o parte, să asigure funcţiile vitale ale pacientului, iar pe de altă parte, să rezolve leziunile. Un astfel de centru de politraumă nu poate funcţiona cu succes decât într-un Spital Regional de Urgenţe complet şi complex, care să permită această abordare. În acest moment, Spitalul „Sf. Spiridon”, împreună cu Spitalul de Neurochirurgie, Institutul de Boli Cardiovasculare „G. Georgescu” şi Spitalul „Cuza Vodă” constituie acea Unitate Funcţională Regională de Urgenţe, care până la înfiinţarea Spitalului Regional de Urgenţe încearcă să rezolve problema pacientului critic. Este un protocol de funcţionare integrat a acestor unităţi medicale, iar Ministerul Sănătăţii a avut iniţiativa de a finanţa în mod special aceste spitale.

„Vor fi construite două spitale regionale de urgenţă: la Iaşi şi la Cluj”

- În ce stadiu se mai află demersurile pentru construcţia viitorului Spital Regional de Urgenţe?
- Autorităţile locale au propus mai multe terenuri pentru construirea Spitalului Regional de Urgenţe, iar echipa de arhitecţi pe care eu am trimis-o la Iaşi a identificat că terenul de la Miroslava, de lângă şoseaua de centură, este cel mai potrivit pentru această construcţie. Zona este foarte bună, pentru că poate fi accesată din toate direcţiile şi permite o intervenţie rapidă. Studiul de fezabilitate pentru acest teren este făcut încă din 2007, din prima legislatură a ministrului Sănătăţii Eugen Nicolăescu. În momentul de faţă, proiectul a fost preluat de Ministerul Marilor Proiecte şi probabil că, în cel mult două săptămâni, Guvernul va decide asupra modului în care acest spital va putea fi realizat. De fapt, vor fi construite două spitale regionale de urgenţă unul la Iaşi şi unul la Cluj.
- Pentru realizarea acestei construcţii se discuta despre un parteneriat public-privat ca variantă de finanţare. Se mai menţine această variantă?
- Nu este vorba de un parteneriat public-privat propriu zis, dar este însă, într-adevăr, o soluţie în colaborare cu un Fond de Investiţie Internaţional. Până acum şi-au exprimat intenţia de a participa la o astfel activitate patru fonduri de investiţii: două din SUA, unul din Israel şi unul din Marea Britanie.
- Când estimaţi că ar putea începe lucrările de construcţie?
- Speranţa mea este că vom reuşi în acest an să demarăm această acţiune, pe care eu de anul trecut am iniţiat-o, împreună cu alţi factori de decizie. Dacă lucrările vor porni în acest an, în maxim trei ani Spitalul Regional de Urgenţe va putea fi predat la cheie.
- Ce impact va avea asupra pacienţilor reorganizarea Serviciului Judeţean de Ambulanţă, aşa cum este propusă în proiectul de reformă al Ministerului Sănătăţii?
- În acest sens a existat o iniţiativă din anul 2009, de colaborare între structurile medicale din judeţele din zona de Nord- Est şi s-a elaborat atunci un protocol de colaborare care, desigur, în prezent trebuie actualizat în condiţiile unei reorganizări de tip regional. Sunt o serie de bariere în funcţionalitatea acestui sistem, care trebuie ridicate. Trebuie făcute o analiză şi un studiu de impact corect, pentru a stabili atribuţiile fiecărei structuri. Va fi regionalizare funcţională şi nu o regionalizare de tip administrativ. În cazul serviciilor de ambulanţă, coordonarea va fi însă una strict pe partea administrativă. Se va păstra ce ţine de partea medicală, dispeceratele serviciilor de ambulanţă vor funcţiona ca şi până acum. În schimb, în cazul autosanitarelor nu vor mai exista limite teritoriale privind gestionarea cazurilor. La graniţele dintre judeţe va putea interveni cea mai apropiată ambulanţă, fără să mai existe acel criteriu teritorial. Astfel, timpul de aşteptare pentru pacient se va scurta. Serviciul Regional de Ambulanţă va coordona strict administrativ activitatea pe zona Moldovei, pentru că, în rest, activitatea se va desfăşura ca şi până acum.
- Această reorganizare a stârnit însă panică în rândul salariaţilor din sistemul sanitar...
- Ea sperie personalul pentru că toate aceste propuneri au un deficit de comunicare. Era de preferat să se specifice clar cum va funcţiona o astfel de structură şi abia apoi să fie anunţată. În aceste condiţii, teama de necunoscut provoacă îngrijorare în rândul celor care se simt vizaţi şi nu ştiu ce se va întâmpla cu ei. Eu pot să-i asigur însă că nu se va întâmpla nimic rău.

„Nu se va disponibiliza un număr foarte mare de angajaţi din sănătate”

- Vor fi disponibilizări în sistemul sanitar în următoarea perioadă?
- În prezent este o discuţie lansată de dl ministru Eugen Nicolăescu, nu am suficiente date ca să vă spun mai multe detalii pe seama acestui subiect. Părerea mea este că din cei 7.120 de angajaţi care funcţionează în structurile Ministerului Sănătăţii şi ai Casei Naţionale de Asigurări, nu cred că va putea fi disponibilizat un număr foarte mare. Eventual, va fi o reorganizare şi o redistribuire a posturilor, pentru că atribuţiile rămân aceleaşi, nu pot fi reduse şi atunci nu se va putea realiza o reducere importantă de personal.
- Reorganizarea anunţată de ministrul Sănătăţii implică şi casele judeţene de asigurări de sănătate. Mai are nevoie sistemul sanitar de aceste structuri administrative?
- Concepţia mea este că sistemul de asigurări de sănătate a fost o modalitate prin care s-a îmbunătăţit foarte mult reforma în sănătate. Continuarea şi perfecţionarea acestui sistem, după părerea mea, este o soluţie. A renunţa la sistemul de asigurări şi a trece la un sistem de sănătate bazat pe bugetul de stat nu ştiu cât de eficient ar fi. Ar trebui făcut un studiu de impact evaluat foarte bine înainte de a se lua o asemenea decizie.
- Ce s-a întâmplat însă cu proiectul legii sănătăţii iniţiat de dumneavoastră anul trecut şi cum vedeţi actualul proiect propus de noul ministru de resort?
- În acest moment nu există o nouă măsură legislativă privind reforma în domeniul sănătăţii. Măsurile pe care dl ministru Eugen Nicolăescu le-a iniţiat pot pregăti implementarea unei viitoare legi. Nu a avut loc încă o decizie politică la nivel naţional în privinţa evoluţiei pe mai departe a reformei în sănătate. Dar, măsurile pe care le preconizează dl ministru, dacă vor fi aplicate corect şi se va face o analiză pertinentă înainte de a fi implementate, pot pregăti terenul pentru dezvoltarea şi pentru perfecţionarea unui sistem de asigurări şi pentru a se ajunge la un sistem de echilibru financiar, care constituie principala problemă a sistemului sanitar.
- Ministrul Eugen Nicolăescu a anunţat totuşi că actuala Lege 95 a sănătăţii va fi republicată…
- Nu contează că se cheamă Legea 95 republicată sau se va numi altfel. Important este ca noua lege să aducă transformările pe care vrem să le facem şi soluţiile pe care le găsim la problemele pe care sistemul de sănătate le are. Asta înseamnă reformă în sănătate, nu schimbare de dragul schimbării, ci găsirea de soluţii la problemele nerezolvate ale sistemului.
- De la 1 aprilie se va introduce sistemul de coplată. Cum va influenţa această măsură evoluţia sistemului de sănătate?
- Coplata este o lege care a fost aprobată, iar dl ministru Nicolăescu a găsit această soluţie, care răspunde cel puţin cerinţelor exprimate de Fondul Monetar Internaţional. Coplata nu va rezolva însă problema sistemului de sănătate. Coplata va avea rolul de a permite un control mai strict al modului de accesare a serviciilor medicale şi de a reduce numărul de servicii medicale nenecesare. (a consemnat Cristina Mihăilă)

Dezbatere naţională privind situaţia bolnavului psihic


- Anul trecut, în luna septembrie, cotidianul „Evenimentul Regional al Moldovei”, în colaborare cu Instituţia Prefectului – Judeţul Iaşi, a organizat dezbaterea „Situaţia bolnavului psihic în România”. În ce stadiu se află demersurile privind reforma sistemului de psihiatrie?
- Sincer, nu cunosc în ce stadiu sunt demersurile în acest sens iniţiate pe vremea când ocupam funcţia de ministru, însă am să mă interesez. Proiectul dumneavoastră este însă unul foarte bun şi vă susţin. Organizarea unei viitoare dezbateri, ce îşi propune să fie un pas important pentru reformarea psihiatriei, ar trebui iniţiată însă la nivel naţional, unde impactul este mult mai puternic decât pe plan local.
 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<<Click pe locatie pentru detalii>>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

00:11

CTP IASI- Totul pentru sanatatea ta!

„EuroBusiness LRJ” S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei ”FANYON”S.R.L., conform Hotărârii nr. 120/02.04.2018, pronunțată în dosarul nr. 2172/113/2017, de către Tribunalul Brăila, organizează în zilele de 20.08.2020, 10.09.2020, 24.09.2020, 08.10.2020, 22.10.2020, respectiv 05.11.2020, ora 14:00, la sediul ales al lichidatorului judiciar din Bucuresti, Bd. Magheru, nr. 31, et. 1, cam. 25, Sector, licitații în vederea valorificarii următoarelor bunuri imobil și mobile, proprietatea debitoarei: BUN IMOBIL, PREȚ DE PORNIRE LA LICITAȚIE (EUR, fără TVA). Proprietate imobiliară, teren, căsuțe de vacanță și anexe, situată în Sat Dragosloveni, Com. Soveja, Jud. Vrancea, înscrisă în CF nr. 50048 a Com. Soveja, compusă din: Teren intravilan în suprafață de 2.438,00 mp, amplasat în Sat Dragosloveni, Com. Soveja, Jud.Vrancea, CF nr. 50048 a Com. Soveja, nr. cad.50048, Construcția C1-magazie, nr. cad.50048-C1Sc=67,00 mp, Construcția C2-anexă, nr. cad.50048-C2, Sc=170,00 mp, Construcția C3-magazie, nr. cad50048-C3, Sc=12,00 mp, Construcția C4-grup sanitar, nr. cad.50048-C4, Sc=17,00 mp, Construcția C5-bucatarie, nr. cad.50048-C5, Sc=24,00 mp, Construcția C6-umbrar lemn, nr. cad.50048-C6, Sc=9,00 mp, Construcția C7-umbrar lemn, nr. cad.50048-C7, Sc=9,00 mp, Construcția C8-casă de vacanță, nr. cad.50048-C8, Sc=15,00 mp, Construcția C9-casă de vacanță, nr. cad.50048-C9, Sc=14,00 mp, Construcția C10-club, nr. cad.50048-C10, Sc=64,00 mp, Construcția C11-casă de vacanță, nr. cad.50048-C11, Sc=15,00 mp, Construcția C12-casă de vacanță, nr. cad.50048-C13, Sc=15,00 mp, Construcția C13-casă de vacanță, nr. cad.50048-C13, Sc=65,00 mp, Construcția C14-casă de vacanță, nr. cad.50048-C14, Sc=15,00 mp, Construcția C15-casă de vacanță, nr. cad.50048-C15, Sc=15,00 mp, Construcția C16-casă de vacanță, nr. cad.50048-C16, Sc=65,00 mp, Construcția C17-casă de vacanță, nr. cad.50048-C17, Sc=15,00 mp, Construcția C18-casă de vacanță, nr. cad.50048-C18, Sc=15,00 mp, Construcția C19-casă de vacanță, nr. cad.50048-C19, Sc=65,00 mp, Construcția C20-casă de vacanță, nr. cad.50048-C20, Sc=28,00 mp, Construcția C21-magazie, nr. cad.50048-C21, Sc=145,00 mp, Construcția C22-casă de vacanță, nr. cad.50048-C22, Sc=51,00 mp, Construcția C23-casă de vacanță, nr. cad.50048-C23, Sc=35,00 mp și Construcția C24 - wc, nr. cad.50048-C24, Sc=17,00 mp. 65.110,50 BUNURI MOBILE PREȚ DE PORNIRE LA LICITAȚIE (EUR, fără TVA) CARUCIOR + CUVA 7,27, MASINA GLAZURAT CIOCOLATA 3.236,26, Masina cernut faina 46,49, CARUCIOARE CU NIVELE pt cuptor 211,55, CUPTOR POLINI MOD.80100 211,55, CUPTOR POLINI MOD.8080190 211,55, CUPTOR ROTATIV ROTO 6080SR.200SC 2.531,01, CUPTOR WERNER REA 1280, 211,55, CUPTOR WERNER REA 1280, 211,55, MASINA ROTATIVA ROTOFORM, 4.489,66, Moara ptr. Preg. Probelor, 767,59, Balanta analitica, 412,62, Echip. Ptr. Determ. Aciditatii, 570,56, Etuva, 215,59, Balanta tehnica 176,30, Sist. Automat ptr. Determ. Azot 2.761,19, Sist. Autom. Ptr. Determ. Gras 2.563,97, Distilator apa 550,82, Aparat perf. Pt.Deter. Cant. De z 1.605,07, Incinta termostatare probe 471,85, Sistem aut. Amb. Prod. Gr.IP600 21.265,94, Aparat de realiz. Mixuri pt. Ret 3.026,27, Malaxor spiral cuva rabatabil 4.821,88, Linie pentru obtinere covrigi 57.418,17, Camera racire semifabricat 3.446,86, Cuptor rotativ, 7.048,60 Cuptor rotativ 7.048,60, Cuptor rotativ 7.048,60, Cuptoar rotativ 7.048,60, Cuptor rotativ 7.048,60, Cuptor rotativ 7.048,60, Cuptor rotativ 7.048,60, Masina de glazurat si uscat turta dulce 8.830,77, DEDURIZATOR FD-25, 418,00, LINIE PENTRU OBTINEREA CROCHETE 105.250,22, LINIE PENTRU OBTINERE COVRIGI 74.381,28, MALAXOR 7.023,99, Oala fierbere 233,69, DULAP FRIGORIFIC 381,22, AGENT FRIGORIFIC 77,01, ECHIPAMENT MIXER PLANETAR 8.207,35, MASINA PADO PT FURSEC SI TURTA 12.311,02, Masina taiat foi nap -Doina 263,51, Masina taiat nuga 441,19, Cuptor rotativ 2.078,25, CUPTOR FOI 12.232,98. Toate condiţiile de participare la licitaţie şi condiţiile de adjudecare se regăsesc în caietele de sarcini care pot fi procurate on-line de la lichidatorul judiciar, contravaloarea acestora fiind de 2.380,00 RON, TVA inclus, pentru bunuri mobile și 2.380,00 RON, TVA pentru bunul imobil/caiet de vanzare, dovada achiziţiei acestora fiind obligatorie pentru participarea la licitaţie, plata acestora efectuându-se în contul lichidatorului judiciar, nr.:RO93BUCU1031215949892 RON, deschis la Alpha Bank Iaşi. Persoanele care doresc să se înscrie la licitaţie au obligaţia de a depune garanţia de participare la licitaţie de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, plata acesteia efectuându-se în lei, la cursul BNR din data plății în contul de lichidare al ”FANYON”S.R.L., nr.: RO76BUCU1032235342465 RON, deschis în lei la Alpha Bank S.A. Înscrierile la licitație se pot face până în preziua licitaţiei (zilele de miercuri), ora 14:00, scrisoarea de participare la licitaţie, împreună cu toate documentele menţionate în caietele de sarcini, urmând a fi trimise on-line pe adresele de e-mail : vanzari@lrj.ro și stefania.nitu@insolvency.ro. Vizitarea şi prezentarea activelor se poate face doar în conformitate cu prevederile legale în vigoare, în fiecare zi de luni până vineri, cu acceptul lichidatorului judiciar, la locul în care acestea se află. Lichidatorul judiciar va permite accesul ofertanţilor care vor achiziţiona caietul de sarcini, doar în prezenţa unui reprezentant al acestuia şi la solicitarea scrisă prealabilă însoţită de o programare în acest sens. Reprezentanţii lichidatorului judiciar vor furniza toate informaţiile suplimentare disponibile către cei care au achiziţionat caietul de sarcini. Vizualizarea activului imobil, respectiv a bunurilor mobile, este o condiție obligatorie pentru participarea la licitații. Informaţii suplimentare se pot obţine de pe site-ul lichidatorului judiciar.: www.lrj.ro, telefon: 0733.683.702, e-mail: vanzari@lrj.ro, telefon: 0737.242.544, e-mail: stefania.nitu@insolvency.ro, telefon: 0747.012.820, e-mail: paula.stoian@fanyon.ro.
„EuroBusiness LRJ ”S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei ”FANYON”S.R.L., conform Hotărârii nr. 120/02.04.2018, pronunțată în dosarul nr. 2172/113/2017, de către Tribunalul Brăila, organizează în zilele de 20.08.2020 și 10.09.2020, ora 14:00, la sediul ales al lichidatorului judiciar din Bucuresti, Bd. Magheru, nr. 31 ,et. 1, cam. 25, Sector 1, licitații în vederea valorificarii următorului bun imobil, proprietatea debitoarei: BUN IMOBIL, PREȚ DE PORNIRE LA LICITAȚIE (EUR, fără TVA) ,,Fabrica de dulciuri FATA MOȘULUI”, proprietate compusă din teren și construcții cu destinație nerezidențială, împreună cu bunurile mobile integrate, mijloacele fixe, obiectele de inventar și activele necorporale, situată în Sat Baldovinești, Com. Vădeni, Jud. Brăila, CF nr. 70378 a Com. Vădeni, astfel: 962.727,20. 1. Teren și construcții cu destinație nerezidențială 727.711,20. a. Teren intravilan, în suprafață de 4.507,00 mp, amplasat în Sat Baldovinești, Com.Vădeni, Jud. Brăila, nr. cad.70378, CF nr. 70378 a Com. Vădeni 30.720,00. b. Construcția C1, cu destinație secție producție, nr. cad.70378-C1, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=278,30 mp, cu regim de înălțime P+1E 42.613,60. c. Construcția C2, cu destinație secție producție, nr. cad.70378-C2, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=278,45 mp, cu regim de înălțime P+1E 42.644,00. d. Construcția C3, cu destinație depozit ambalaje, nr. cad.70378-C3, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=501,10 mp, cu regim de înălțime P 17.497,60. e. Construcția C4, cu destinație pavilion administrativ, nr. cad.70378-C4, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=149,75 mp, cu regim de înălțime P+1E 39.305,60. f. Construcția C5, cu destinație depozit produse finite, cu nr. cad.70378-C5, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=130,75 mp, cu regim de înălțime P 5.312,80. g. Construcția C6, cu destinație anexă depozitare, nr. cad.70378-C6, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=294,00 mp, cu regim de înălțime P 5.279,20. h. Construcția C7, cu destinație de spații de producție și depozitare, nr. cad.70378-C7, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=449,00 mp, cu regim de înălțime P+1E 74.085,60. i. Construcția C11, cu destinație hală producție, nr. cad.70378-C11, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=530,00 mp și Sc desfășurată=2.120,00 mp, cu regim de înălțime D+P+1E+M 359.211,20. j.Construcția C12, cu destinație anexă tehnologică, nr. cad.70378-C12, CF nr. 70378, Com. Vădeni, cu Sc la sol=155,00 mp și Sc desfășurată=620,00 mp, cu regim de înălțime D+P+1E+M 111.041,60 2. Bunuri mobile integrate (lista completă poate fi vizualizată pe site-ul lichidatorului judiciar www.lrj.ro) 102.312,00. 3. Bunuri mobile constând în mijloace fixe și obiecte de inventar (lista completă poate fi vizualizată pe site-ul lichidatorului judiciar www.lrj.ro) 98.304,00. 4.Active necorporale: mărci, desene și modele 34.400,00. Activul imobil, ”Fabrica de dulciuri FATA MOȘULUI” se vinde doar în bloc, ca activ funcțional. Prețurile nu includ TVA. Urmează a fi făcută aplicabilitatea dispozițiilor art. 292, (alin.2), lit. F, din Codul Fiscal, în măsura aplicabilității. Toate condiţiile de participare la licitaţie şi condiţiile de adjudecare se regăsesc în caietul de sarcini care poate fi procurat on-line de la lichidatorul judiciar, contravaloarea acestuia fiind de 2.380,00 RON, TVA inclus, dovada achiziţiei acestuia fiind obligatorie pentru participarea la licitaţie, plata acestuia efectuându-se în contul lichidatorului judiciar, nr.:RO93BUCU1031215949892RON, deschis la Alpha Bank Iaşi. Persoanele care doresc să se înscrie la licitaţie au obligaţia de a depune garanţia de participare la licitaţie de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, plata acesteia efectuându-se în lei, la cursul BNR din data plății în contul de lichidare al ”FANYON”S.R.L., nr.:RO76BUCU1032235342465RON, deschis în lei la Alpha Bank S.A. Înscrierile la licitație se pot face până în preziua licitaţiei, ora 14:00, scrisoarea de participare la licitaţie, împreună cu toate documentele menţionate în caietul de sarcini, urmând a fi trimise on-line pe adresele de e-mail: vanzari@lrj.ro și stefania.nitu@insolvency.ro.Vizitarea şi prezentarea activului se poate face doar în conformitate cu prevederile legale în vigoare, în fiecare zi de luni până vineri, cu acceptul lichidatorului judiciar, la locul în care acestea se află. Lichidatorul judiciar va permite accesul ofertanţilor care vor achiziţiona caietul de sarcini, doar în prezenţa unui reprezentant al acestuia şi la solicitarea scrisă prealabilă însoţită de o programare în acest sens. Reprezentanţii lichidatorului judiciar vor furniza toate informaţiile suplimentare disponibile către cei care au achiziţionat caietul de sarcini.Vizualizarea activului imobil este o condiție obligatorie pentru participarea la licitații. Informaţii suplimentare se pot obţine de pe site-ul lichidatorului judiciar: www.lrj.ro, telefon: 0733.683.702,e mail: vanzari@lrj.ro, telefon: 0737.242.544, mail: stefania.nitu@insolvency.ro, telefon: 0747.012.820, mail: paula.stoian@fanyon.ro.
VIDEO - INTERVIU - Mihai Chirica: „ Am găsit profesori plângând în cancelaria unor școli, de mila copilașilor”
17/09/2020 13:37

  * dialog cu primarul municipiului Iasi, Mihai Chirica - Domnule primar, scoala a debutat, problemele mari incep să se stingă, dar apar mereu altele, mai mici. A fost debutul acesta de an scolar pe m ...

 INTERVIU - Maricel POPA: „Avem o mare problemă legată de deschiderea şcolilor”
26/08/2020 00:00

* dialog cu Maricel Popa, preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi - Domnule preşedinte, au mai rămas doar cateva zile pană la deschiderea unui nou an şcolar. Cat de mult s-au implicat unităţile adminis ...

INTERVIU/VIDEO - Mihai Chirica: „Dacă elevul trebuie ţinut în braţe pentru a sta în bancă şi a învăța, aşa vom face!”
24/08/2020 09:32

* dialog cu primarul municipiului Iasi, Mihai Chirica - Domnule primar, trei săptămani ne mai despart de inceperea unui nou an şcolar, poate cel mai dificil din istoria noastră recentă. A trecut vara, Guv ...

VIDEO - INTERVIU Mihai CHIRICA: „Mi-e teamă de valul trei al pandemiei, care va veni odată cu apariția bolilor de sezon”
31/07/2020 13:23

        * dialog cu Mihai Chirica, primarul municipiului Iasi   - Un oraş, importanţa sa, nu se măsoară prin lungimea şi lăţimea fizică, ci prin natura aspiraţ ...

Camelia Gavrilă: „Politica este pe voturi, pe notorietate...”
13/07/2020 00:00

  * dialog cu deputatul Camelia Gavrilă, candidat PSD la alegerile pentru funcţia de primar al municipiului Iaşi - Doamna deputat, poate avea Iaşul o femeie primar, pentru prima oară in istorie? Sau ...

„Ȋn instituţii, pe lângă cei din primul eşalon, există o mare masă de funcţionari care efectiv nu vor să muncească”
08/07/2020 21:12

  * dialog cu deputatul ieşean Petru Movilă (PMP), iniţiatorul Legii privind realizarea Autostrăzii Ungheni – Iaşi – Targu Mureş  - Domnule deputat, ce simte initiatorul unei le ...

„Trebuie să arătăm că trăim într-o economie de piață, nu într-o societate de piață”
01/07/2020 10:21

     * dialog cu Joaquín Turmo Garuz, profesor de Macroeconomie şi Economie Internaţională la Facultatea de Economie si Afaceri din cadrul Universităţii din Barcelona   ...

„Riscăm să nu mai începem școala!” Dialog cu primarul municipiului Iaşi, Mihai Chirica
19/06/2020 11:37

  - Domnule primar, numărul tot mai mare de noi cazuri COVID-19 nu prea mai lasă mult loc relaxărilor... Alegerile locale, stabilite pentru finalul lunii septembrie, pot incurca şi mai mult sensibil ...

Mihai CHIRICA: „Traversarea munților cu autostrada, în zona Ditrău, va dura șapte ani!” VIDEO
09/06/2020 06:31

* dialog cu primarul municipiului Iaşi, Mihai Chirica - Domnule primar, in urmă cu cateva zile, primarii din regiunea Moldovei au fost convocaţi la Ministerul Transporturilor, unde li s-a prezentat tema &bd ...

CTP IASI- Totul pentru sanatatea ta!

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei