1interviu

Dimensiune font:

Mihai Chirica„Ideea interzicerii vehiculelor poluante rămâne de actualitate”

| 25-06-2019 11:15

* dialog cu primarul municipiului Iaşi, Mihai Chirica

- Domnule primar, Iaşul pare să respire din nou un aer mai curat, dar fericirea nu poate dura decât până în toamnă, când se reiau cursurile şcolare. Ce mai este nou pe frontul acesta al poluării? Întreb, deoarece, după ce aţi dat oarecum înapoi în privinţa variantei cu interzicerea maşinilor poluante, numărul înmatriculărilor second hand a început să crească din nou. Mai este de actualitate ideea aceasta?

- Este în continuare de actualitate şi fac apel public la toți cei care intenţionează să-şi achiziţioneze vehicule vechi să nu ia autoturisme care au un nivel de poluare sub euro 4, pentru că politica europeană privind protecţia aerului este una foarte clară şi fără echivoc. Se va interveni, prin putere de lege, asupra interzicerii utilizării vehiculelor poluante în toate aglomeraţiile urbane de pe teritoriul Europei. Nu va conta că vorbim de România, Bulgaria sau Ungaria, peste tot va fi dată cu aceeaşi putere de lege. Pe de altă parte, e adevărat, înmatriculările de vehicule vechi nu au încetat de tot, traficul nu a avut foarte mult de suferit nici în plus, nici în minus faţă de perioada anterioară, ci doar lipsa cursurilor şcolare în învăţământul gimnazial, în special, determină o scădere a indicatorilor de trafic. Asta se întâmplă, oarecum, pentru orele de dimineaţă, până la 8.30, şi pentru orele de după-amiază, până în jurul orei 18.00, în rest, pe parcursul zilei traficul a rămas, constant, cel anterior sfârşitului de an şcolar.

- În Podul de Piatră, una dintre cele mai poluate zone ale municipiului Iaşi, cetăţenii reclamă parc de joacă sau parcare. Cum va arăta zona aceea, după demolarea fostei pieţe?

- Va fi o zonă care va cuprinde, în principiu, ambele solicitări, pentru că nu ne referim doar la construcţia de beton şi metal pe care o vedem dinspre stradă, e un pachet întreg de fundaţii care au rămas abandonate pe tot arealul fostei pieţe Podul de Piatră. Nu-i mai puţin adevărat că nu a dispărut nici interesul pentru o piaţă agroalimentară volantă, în sensul că vor fi mărite suprafeţele de spaţiu verde şi zonele de odihnă pentru copii şi persoane adulte. Vom încerca să găsim un flux pentru vehiculele care ajung în zonă şi pentru parcarea acestora, dar fără a deveni o zonă sufocată de prezenţa vehiculelor şi pe o parcelă de teren să găsim posibilitatea ca, periodic, să facem o piaţă volantă necesară aprovizionării cu produse proaspete a celor care locuiesc în zonă.

„Victoria noastră cea mai mare este cu modernizarea circulaţiei de tramvai”

- Exista chiar un proiect, la un moment dat, referitor la pieţele volante în municipiul Iaşi...

- Există un proiect şi se află în atenţia noastră în momentul de faţă. Noi nu lucrăm singuri în această direcţie. Există o asociaţie a producătorilor tradiţionali, am discutat cu ei, le-am propus o colaborare pe diverse teme, la diverse momente din lună să-şi facă simţită prezenţa cu producătorii din judeţul Iaşi, în special, şi aşteptăm un feedback de la ei. Noi, în speţă, facem acest lucru şi-l vom facem în continuare în târgurile periodice pe care le facem pe Bulevardul Ştefan cel Mare - aducem şi producători cu diverse produse, în special cu produse tradiţionale, şi sperăm să vedem în Iaşi din ce în ce mai mulţi producători din lumea celor care chiar produc în cantităţi rezonabile, ca să poată sta pe piaţă un timp mai îndelungat. N-am scăpat din vedere nici posibilitate de a stimula şi atenţia producătorilor de peşte din judeţ, ştiut fiind faptul că Iaşul este cel mai mare producător de peşte de apă dulce din România. În momentul de faţă proiectăm nişte acvarii mobile pe care să le punem la dispoziţia producătorilor de peşte proaspăt, în diverse puncte din oraş, pentru a-şi putea vinde produsul în zonele de cartier.

- Este un proiect pe termen lung?

- Va funcţiona cât va exista cerere. Nu există în momentul de faţă o temporizare, dintr-un punct de vedere. Am încercat cu florarii... În principiu, ei n-au prea fost de acord să facă expuneri de produse cu vânzare pentru flori, pentru că mulţi dintre ei au deja contracte importante, semnificative cu reţele de supermarketuri, dar cred că spre produsul ţărănesc există o mai largă deschidere. O să încercăm să stimulăm prezenţa celor care produc într-o modalitate semnificativă.

- Va începe curând licitaţia pentru achiziţionarea autobuzelor electrice. Ce va aduce nou transportul electric la Iaşi? Cum credeţi că va fi influenţată aglomeraţia din momentul de faţă?

- Cred că, pentru început, va avea un efect de curiozitate, ceea ce şi pentru mine este o provocare, nu pentru că nu am circulat cu un autobuz electric, dar există această provocare să intri într-un mijloc de transport care nu miroase a motorină, nu miroase a benzină, nu miroase a uleiului, nu miroase a motor încins, în care, pur şi simplu ai o atmosferă foarte relaxantă şi liniştitoare, că e şi pe pneuri, spre deosebire de tramvai. Licitaţia vine să provoace un pic şi călătorii, în ceea ce priveşte utilizarea sistemului de transport în defavoarea vehiculului personal... Eu cred că este bine, pentru că suntem pe o traiectorie corectă, aşa cum se întâmplă în ţările nordice, de exemplu, unde Norvegia a declarat că peste 75% din parc este electric. Dar efectul a atins foarte tare şi celelalte ţări, mai ales din centrul Europei, Germania, Polonia, care încep, uşor-uşor, să schimbe parcul în parc electric, mă refer la autobuze. Sigur, victoria noastră cea mai mare este cea reprezentată de modernizarea circulaţiei de tramvai, pe şină, care este cea mai eficientă din toate punctele de vedere, la nivelul unei circulaţii pentru transport public urban.

- Salubris a pierdut definitiv procesul cu ieşeanul căruia i-a virat, din greşeală, peste 130 de mii de lei. Veţi adopta anumite măsuri vizavi de aceste fapte?

- Este un subiect pe care nu l-am abordat foarte direct, lăsând justiţia să-şi spună punctul de vedere. Dacă justiţia a considerat că aşa este corect, înseamnă că aşa a fost bine să se întâmple. Viramentul, dacă s-a petrecut din greşeala unui angajat, va trebui conducerea, consiliul de administraţie, să ia deciziile care se cuvin.

„În atenţia noastră există doar punerea în valoare a zonelor de divertisment existente”

- Multe străzi se află, în momentul de faţă, în lucru. Cele noi, modernizate, n-ar trebui prevăzute şi cu piste pentru biciclişti sau măcar cu parcări, acolo unde se pretează? Întreb deoarece sunt multe zone unde locatarii ocupă sute de metri pătraţi din domeniul public pentru a-şi înfiinţa grădini de legume...

- Toate străzile noi au prevăzute parcări. De exemplu, Şoseaua Naţională - din Podul de Piatră şi până-n Podu Roş, are tronsoane pe lungimi foarte mari cu parcări pentru autoturisme. De asemenea, splaiurile care au fost prevăzute chiar din modernizare cu parcare şi multe alte străzi, bineînţeles, acolo unde se pretează. În general, pe străzile pe care construim acum - Bucium, Păcurari, Crucea Roşie, nu vom da facilităţi de parcare la stradă, pentru că acolo e zonă de case şi se intenţionează utilizarea curţilor proprii, mai puţin a zonei de stradă. Strada trebuie să rămână liberă pentru circulaţia maşinilor în tranzit şi a pietonilor.

- Aleea Tudor Neculai va avea sens unic?

- Aleea Tudor Neculai are mai multe tronsoane, cu un profil total diferit, plecând dinspre CUG, unde intră pe două benzi şi cu posibilitatea de parcare pe o singură parte, apoi se lărgeşte, apoi iar se îngustează şi se termină pe două benzi din nou, la intersecţia cu Şoseaua Iaşi - Voineşti. Are tronsoane care se pretează pentru parcare longitudinală, are transoane în care nu se va putea parca. Nu am prevăzut-o cu circulaţie în sens unic pentru că nu avem circulaţia reversibilă, nu ştim exact cum vom veni în sensul celălalt... Nicolina rămâne cu circulaţie în ambele sensuri şi Aleea Tudor Neculai se poate preta la circulaţia în ambele sensuri.

- Sens unic modificat pe Splaiuri?

Sensurile unice modificate pe Splaiuri sunt în atenţia noastră, iar dezbaterea este în continuare la Poliţia Rutieră. Din punctul meu de vedere, sunt avantaje lesne de utilizat, mai ales în ceea ce priveşte virajele de stânga, care ar fi mult mai facile prin schimbarea sensului unic pe ambele maluri ale Bahluiului şi sperăm ca, după primirea avizului Poliţiei Rutiere, până încep studenţii cursurile, să-i dăm drumul.

- Ce veţi face în privinţa spaţiilor de divertisment, capitol la care Iaşul stă destul de modest. Aţi luat în calcul ceva în acest sens, aveţi vreun proiect?

- În momentul de faţă, în atenţia noastră există doar punerea în valoare a zonelor de divertisment existente. Şi avem, din punctul nostru de vedere, una dintre cele mai frumoase zone de acest tip din această parte a regiunii - zona Ciric, care deţine şi piscine, are şi zone de plimbare pentru biciclete, are şi parc de paintball, de căţărare, terenuri de sport, de sporturi combinate, sală de tenis de masă, parcări, absolut rezonabile ca suprafaţă pentru a putea primi mii de persoane care vor să ajungă acolo. Depinde doar de noi cum vom reuşi să le punem în valoare. În momentul în care vom descoperi că zona Ciric este supraaglomerată şi nu mai face faţă presiunii celor care vor să fie acolo, ne vom gândi să mai facem un parc de divertisment, în paralel cu cel existent. Până atunci, terminăm locurile de joacă pentru copii. Mai avem încă 40 de locuri de joacă în lucru, încă 14 terenuri de sport şcolare, care au fost deja scoase la licitaţie, ne facem celelalte programe astfel încât să nu suprapunem investiţiile.

„Am dat drumul la licitaţia pentru modernizarea sau construirea unui stadion nou”

- Trecând la sport, clubul de fotbal Politehnica Iaşi s-a înglodat din nou, se pare, în datorii. Când vom avea şi noi, la Iaşi, performanţă? Să fie oare condiţionată performanţa aceasta de construirea unui complex sportiv nou în Dealul Copoului?

- Eu cred că da. Nu ne referim neapărat la o lipsă de performanţă, pentru că, slavă Domnului, suntem în Liga I, n-am plecat chiar din pole position, dar n-am plecat nici de pe ultimul loc. Am reuşit să ne menţinem într-o stare de echilibru din acest punct de vedere. Eu cred - pentru că şi experienţa îmi spune acest lucru şi experienţa altor oraşe din România sau din lume, cred că fără o infrastructură sportivă de prim rang nu poţi cere rezultate de prim rang. Acum, bătălia nu se dă doar pe calităţile geniale ale unei echipe sau unui sportiv, ci se referă şi la posibilitatea de a-i pregăti intensiv şi posibilitatea de a oferi publicului condiţiile necesare. Am dat drumul la licitaţia pentru modernizarea sau construirea unui stadion nou şi construirea unei săli de sport.

- Ce aveţi în vedere?

- Proiectanţii vor trebui să ne prezinte, pentru stadion, trei soluţii - o soluţie care vizează modernizarea stadionului Copou cu număr de locuri cuprins între 20 şi 22 mii şi/sau construirea unui stadion nou în zona Moara de Vânt sau pe zona şes Bahlui. Iar pentru sală de sport am lăsat în lucru două variante - o sală de sport nou construită în locul garajului CTP din Tudor Vladimirescu sau pe o platformă liberă în momentul de faţă, din CET 1 Iaşi, cu acces dinspre Baza 3.

- Pentru ce aţi opta în primul rând: pentru un stadion nou sau pentru modernizarea arenei?

- În orice soluţie - modernizare sau nemodernizare, stadionul va fi nou, pentru că structura stadionului existent în Dealul Copoului nu permite, sub nicio formă, să-l poţi aduce la standarde UEFA. N-ai cum, pentru că inclusiv suprafaţa de joc trebuie desfăcută şi refăcută în totalitate, iar tribunele nu mai permit o aşezare spaţială încât să creştem numărul de locuri la 22.000. Bănuiesc că toate soluţiile propuse de proiectant vor duce spre demolare şi reconstruirea unui stadion nou.

Dan M.BREZULEANU

 

 

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

 

ULTIMA ORA

 

 

 

 

EURO-SIMCOS IMPEX S.R.L. Nr. de înreg. ORC: J33/1391/1994, CUI: 6180733, prin lichidator judiciar Management Reorganizare Lichidare Iași S.P.R.L. numit conform Sentinței nr. 163/24.02.2015 pronunțată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 9950/86/2013, în conformitate cu prevederile Legii nr.85/2006 și ale H.A.C./12.11.2018, anunță scoaterea la vânzare, prin licitație publică cu strigare, la data de 08.11.2019, ora 14.00, a activelor: Stație Peco amplasată în oraș Frasin, Calea Bucovinei, nr. 8, jud. Suceava ce include spațiu comercial, platforma betonată, pompă distribuție cu sistem managerial, distribuitor automat tip FBD 2036R pentru 3 produse cu 6 furtune, cuva cu 3 rezervoare oțel pentru depozitare combustibil, separator grăsimi și bazin vidanjabil pentru apă menajeră. Identificare cadastrală: - Teren cu suprafața de 1.515 mp, înscris în Cartea Funciară nr. 30399/Suceava, nr. top. 3526/2; - Teren cu suprafața de 1.000 mp, înscris în Cartea funciară veche nr. 30398/Suceava, nr. top. 3526/100, pe care se află edificat Corpul C1 – Stație PECO cu regim de înălțime P+M (mansardă nefinalizată) cu suprafața construită de 47 mp; Valoare de pornire a licitației (lei, fără T.V.A.) - 232.570,00. Poate participa la licitație orice persoană fizică sau juridică care depune până la data de 07.11.2019, orele 14.00 la sediul lichidatorului judiciar toate documentele prevăzute în caietele de sarcini care se pot procura din mun. Suceava, strada Mihai Eminescu, nr. 10, județ Suceava în fiecare zi de luni până vineri până la data de 07.11.2019. Relații suplimentare se pot obține: Management Reorganizare Lichidare Iași S.P.R.L. la telefoanele: 0232/243864, 0757545545, 0755132476.
Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., cu sediul în mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, în calitate de lichidator judiciar al debitorului S.C. BARNAR GRUP S.R.L., cu sediul în Sat Holda, oraș Broșteni, nr. 43, cătun Barnar, camera 2, jud. Suceava, C.U.I. RO 23279681, nr. de înregistrare în Registrul Comerțului J33/299/2008, numit potrivit Încheierii de ședință nr. 393/2017 din data de 30.06.2017, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 5528/86/2016, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, la data de 28.11.2019, ora 12.00, a următorelor active: Nr. Activ - Denumire şi descriere active - Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.) - Valoare de pornire licitație (lei, fără T.V.A.) Activ 1 Utilaje de lucru prelucrare lemn compuse din: Linie de debitat buşteni, Wood-Mizer, tip LT 300S, seria 012007 54 B1.02; Gater universal tip RP50, an fabricaţie 1992; Bandă tăiere (bandă transportoare), Doma; Maşină de calibrat (marca Maweg, tip SE 2, serie 202056 7879, an fabricaţie 1972); Maşină de ascuţit+accesorii (Wood Mizer); Maşină de rosturi în coadă, Leone; Motoferăstrău Sthil; Motoferăstrău Sthil; Circular radial; 144.200,00 lei, 72.100,00 lei. Pentru bunurile mobile se percepe T.V.A. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data 27.11.2019, ora 12.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iaşi. Bunurile se vând libere de sarcini. Componenţa şi descrierea activului scos la vânzare este cuprinsă în caietul de sarcini, care se poate procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iaşi, în fiecare zi de luni până vineri, orele 09.00 – 16.00, până pe data de 27.11.2019, ora 12.00, în baza unei cereri prealabile (24 de ore de la primirea dovezii de achitare). Relaţii suplimentare se pot obţine la telefoanele: # 0755132475; 0757545545; 0232/243864, fax: 0232/212231, e-mail: vanzari@insolventa.ro.
LEXINSOLV I.P.U.R.L. Suceava, lichidator judiciar desemnat în dosar nr. 4520/86/2014 al Tribunalului Suceava, scoate la vânzare prin licitaţie publică, individual, bunuri imobile și mobile aparţinând debitorului S.C. MICA INDUSTRIE ȘI PRESTĂRI SERVICII S.R.L., cu sediul în oraș Cajvana, nr. 1996, jud. Suceava, CUI 756668, aflat în procedura falimentului prevăzută de Legea nr. 85/2006, constând din: Activul format din teren curți-construcții în suprafață totală de 7.331 mp, din care 2.500 mp cu nr. cadastral 1557 înscris în cartea funciară nr. 30457, 4.831 mp cu nr. cadastral 30429 înscris în cartea funciară nr. 30429 a comunei cadastrale Cajvana, pe care sunt amplasate un număr de 10 construcții cu nr. cadastral 1557 – C1, 30429 – C1, C2, C3, C4, C5, C6, C7, C8, C9, situat în oraș Cajvana, nr. 1996, jud. Suceava, prețul de pornire al licitațiilor publice fiind de 1.417.550 lei, exclusiv TVA; Bunurile mobile proprietatea debitorului S.C. MICA INDUSTRIE ȘI PRESTĂRI SERVICII S.R.L. Cajvana, din care o parte sunt evaluate ca materiale refolosibile, Autoturism Skoda Fabia, nr. înmatriculare SV99MPS, preț de pornire al licitațiilor publice în sumă de 1.930 lei, exclusiv TVA; Autoutilitară Mercedes Benz Sprinter 208 D KA, nr. înmatriculare SV90MPS, preț de pornire al licitațiilor publice în sumă de 2.436 lei, exclusiv TVA; Autoutilitară Dacia furgon, nr. înmatriculare SV06SXI, preț de pornire al licitațiilor publice în sumă de 1.379 lei, exclusiv TVA; Autoutilitară Gaz Gazelle, nr. înmatriculare SV97MPS, preț de pornire al licitațiilor publice în sumă de 3.447 lei, exclusiv TVA; Autotractor DAF tip FT85CF 380, nr. înmatriculare SV94MPS, preț de pornire al licitațiilor publice în sumă de 7.170 lei, exclusiv TVA; Semiremorcă Schwartzmuller SPA 3E EURO, nr. înmatriculare SV80HXX, preț de pornire al licitațiilor publice în sumă de 5.170 lei, exclusiv TVA; Autotractor DAF tip FT85CF 380, nr. înmatriculare SV95MPS, preț de pornire al licitațiilor publice în sumă de 8.410 lei, exclusiv TVA; Semiremorcă Schwartzmuller SPA 3E EURO, nr. înmatriculare SV80HXU, preț de pornire al licitațiilor publice în sumă de 5.170 lei, exclusiv TVA; Autotractor DAF tip FT85CF 380, nr. înmatriculare SV98MPS, preț de pornire al licitațiilor publice în sumă de 9.582 lei, exclusiv TVA; Semiremorcă Schwartzmuller SPA 3E EURO, nr. înmatriculare SV88MPS, preț de pornire al licitațiilor publice în sumă de 5.170 lei, exclusiv TVA; Semiremorcă Kogel, tip SN 24P 100/1060, nr. înmatriculare SV83MPS, preț de pornire al licitațiilor publice în sumă de 6.848 lei, exclusiv TVA; Linie de panificație, preț de pornire al licitațiilor publice în sumă de 31.825 lei, exclusiv TVA; Autoutilitară Mercedes Benz Sprinter, nr. înmatriculare SV91MPS, preț de pornire al licitațiilor publice în sumă de 1.724 lei, exclusiv TVA; Autoutilitară MAN 19362, nr. înmatriculare SV02ZDC, preț de pornire al licitațiilor publice în sumă de 6.319 lei, exclusiv TVA; Autotractor DAF tip TE85XC/CF 85 380, nr. înmatriculare SV93MPS, preț de pornire al licitațiilor publice în sumă de 6.319 lei, exclusiv TVA; Autotractor DAF tip FT85.430 380/4X2, nr. înmatriculare SV07FGY, preț de pornire al licitațiilor publice în sumă de 6.319 lei, exclusiv TVA; Semiremorcă Schwartzmuller SPA 3E EURO, nr. înmatriculare SV88MPS, preț de pornire al licitațiilor publice în sumă de 5.170 lei, exclusiv TVA; IFRON D204, preț de pornire al licitațiilor publice în sumă de 5.285 lei, exclusiv TVA. Prețurile de pornire reprezintă 50% din valorile stabilite prin rapoartele de evaluare existente la dosarul cauzei. Licitaţia va avea loc la data de 27.11.2019, ora 11:00, la sediul LEXINSOLV I.P.U.R.L. din mun. Suceava, str. Zamcei, nr. 5, jud. Suceava. În vederea participării la licitaţie, licitatorii au obligaţia de a depune 10% din preţul de pornire al licitaţiei în contul de lichidare judiciară nr. RO42BTRLRONCRT00W6312002 deschis la Banca Transilvania pe numele debitorului S.C. MICA INDUSTRIE ȘI PRESTĂRI SERVICII S.R.L. Cajvana. În caz de neadjudecare licitaţia publică se va repeta în aceleaşi condiţii în data de 20.12.2019 ora 11:00. Prezenta publicaţie de vânzare constituie şi notificare către creditori, debitor şi orice persoană fizică sau juridică interesată în dosarul în cauză. Informaţii suplimentare la sediul lichidatorului judiciar sau la tel./fax 0230/551784, 0745635896, e-mail: lexinsolv@yahoo.com, www.lexinsolv.ro.
„Participarea marilor scriitori la FILIT este meritul personal şi rodul credibilităţii internaţionale a organizatorilor”
07/10/2019 11:02

  „Participarea marilor scriitori la FILIT este meritul personal şi rodul credibilităţii internaţionale a organizatorilor” * dialog cu scriitorul Dan Doboş, directorul Bibliotecii Judeţ ...

„Părintele ideal este cel care reuşeşte să îmbine stilul democrat cu cel laissez-faire şi cu cel autoritar”
14/09/2019 12:05

  * dialog cu psihoterapeutul Anda Păcurar Anda Păcurar este psihoterapeut adlerian, formator, cu multiple stagii de pregătire efectuate in Irlanda, Germania, Olanda, Spania, Ungaria, Anglia, SUA. Est ...

Mai mult de o treime dintre pacienţii internaţi zilnic la Socola suferă de alcoolism
16/08/2019 00:00

* de vorbă cu prof. univ. Vasile Chiriţă, unul dintre cei mai mari medici psihiatri din ţară, care profesează la Institutul de Psihiatrie „Socola” - Domnule profesor, au trecut aproape 30 de ...

„Iaşul va avea, pe termen mediu şi lung, o dezvoltare mai puternică decât are Clujul”
11/08/2019 23:57

  * dialog cu deputatul ieşean Costel Alexe, lider al liberalilor ieşeni, vicepreşedinte PNL la nivel naţional - Domnule deputat, aş dori să pornim discuţia noastră de astăzi de la declaraţia n ...

Dialog cu preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi, Maricel Popa: „La un profit de până la 15 la sută nu mai găsim firme care să liciteze”
21/06/2019 12:09

* dialog cu preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi, Maricel Popa - Domnule preşedinte, PSD a pierdut alegerile europarlamentare la Iaşi. E o aserţiune care provoacă ingrijorare in randul membrilor de pa ...

„Drumul Iaşi – Suceava va fi scos la licitaţie în această lună”
15/04/2019 08:49

* dialog cu Maricel Popa, preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi - Domnule preşedinte, după o aşteptare care părea că nu se mai termină, bugetul de stat a fost deblocat. Iaşul are, aşadar, posibilit ...

„Justiţia e plină de păcate!”
30/03/2019 07:30

* de vorbă cu Vasile Lupu, fost deputat, vicepreşedinte al Camerei Deputaţilor şi preşedinte al PNŢCD - Domnule Lupu, PNŢCD a semnat, joi, un protocol de colaborare cu PSD, pentru alegerile europarlam ...

VIDEO - Mihai Chirica: „Iaşul are, de la an la an, o provocare suplimentară”
03/03/2019 09:00

- Domnule primar, se pare că veţi miza, in acest an, pe un buget de 820 milioane de lei. E mult, e puţin? Ce se poate face cu banii aceştia la un oraş ca Iaşul? - Nu e puţin, dar nici nu e mult, a ...

„Sintagma apetit scăzut pentru lectură nu este corectă în relaţie cu tinerii de astăzi”
04/02/2019 00:00

 Gustul ieşenilor pentru lectură este dominat de cărţile de dezvoltare personală şi de istorie recentă, de cele din literatura şcolară, precum şi de cele care răspund nevoii de distracţie, de d ...

VIDEO - Ion Solcanu: „Sistemul de alegere a preşedintelui trebuie modificat, odată cu Constituţia”
07/01/2019 09:41

  * dialog cu prof. univ. dr. Ion Solcanu, fost senator social-democrat, vicepreşedinte PSD şi al Senatului Romaniei, astăzi preşedinte al Secţiei de Ştiinţe Istorice şi Arheologice a Academiei Oa ...