„Ȋn instituţii, pe lângă cei din primul eşalon, există o mare masă de funcţionari care efectiv nu vor să muncească”

1interviu petru movila1

Dimensiune font:

| 08-07-2020 21:12

 

* dialog cu deputatul ieşean Petru Movilă (PMP), iniţiatorul Legii privind realizarea Autostrăzii Ungheni – Iaşi – Târgu Mureş


 - Domnule deputat, ce simte inițiatorul unei legi privind realizarea unei autostrăzi în momentul în care conştientizează că, deși au trecut aproape doi ani de la aprobarea respectivului act legislativ, nu s-a mișcat aproape nimic pentru punerea în practică a acestui proiect fundamental pentru Moldova?

- Mi-am pus toate speranţele în acest proiect şi în schimbarea clasei politice. După doi ani de la promulgarea legii iniţiate de mine, am aceleaşi frustări care m-au determinat să iniţiez această propunere. Am făcut demersul pentru că, din 2012, nimeni nu a mişcat un deget. Sătul de plimbat prin ministere, fără un răspuns concret, am făcut acest pas, deşi este neobişnuit ca o autostradă să aibă o lege proprie. Însă, la doi ani de zile de la promulgare şi după doi ani în care am avut bani alocaţi pentru studii de fezabilitate, ca urmare a amendamentelor mele la legea bugetului de stat, pot să vă spun că suntem încă la un nivel incipient, în ciuda demersurilor consistente făcute în jurul investiţiei.

„Autostrada Iaşi – Târgu Mureş este singura care corespunde cerinţelor noastre şi nu cred că poate exista o alternativă. Să nu uităm că în masterplanul de transport (MPGT), Iaşi – Târgu Mureş era printre primele locuri ca necesitate, în timp ce Bacău – Braşov era în coada clasamentului, pe locul 11, coridor european secundar”.

- Pe 3 mai 2007 era publicat anunțul de participare pentru licitația „Elaborare Studiu de Prefezabilitate pentru AutostradaTârgu Mureș - Iași – Sculeni”. Astăzi, după 13 ani, suntem în același stadiu. Cine credeți că este marele vinovat pentru acest eșec ?

- Chiar dacă o astfel de investiţie majoră are nevoie de câţiva ani ca să se concretizeze, cred că, după aproape 13 ani de încercări, puteam circula deja pe această autostradă. Din punctul meu de vedere, principalul vinovat este Guvernul, indiferent de cine l-a condus din 2012 în prezent, pentru că, până la urmă, Parlamentul face legile, iar Guvernul se ocupă de implementarea proiectelor. Au fost şi premieri bine intenţionaţi, însă instabilitatea politică i-a scos din prima linie şi toate demersurile au fost sistate.

- S-a tot vorbit de restricții, despre imposibilitatea traversării Carpaților pe la Ditrău din cauza unor zone protejate, dar și a dificultăților în a construi, fiind necesari nu mai puțin de șapte ani de muncă pentru a trece munții. Pot constitui aceste argumente piedici în realizarea Autostrăzii Unirii?

- Aceste argumente au fost fix piedicile pentru care autostrada nu există. Să nu uităm că acestea au fost preferatele guvernului PSD, care în 2012 a blocat tot. Dacă atunci nu se oprea proiectul la APM, la avizare, acum am fi fost în alt stadiu. În România e mai uşor să spui nu. E mai simplu, nu te stresează nimeni, nu munceşti. Ȋn instituţii, pe lângă cei din primul eşalon, există o mare masă de funcţionari care efectiv nu vor să muncească.Eu cred că dacă exista voinţă, oameni determinaţi, care ştiu ce înseamnă să muncească, astăzi autostrada era gata.

- Aveți idee când va intra primul uilaj pe traseul autostrăzii A8?

- Dacă toate studiile îşi păstrează traseul normal, eu cred că, înspre finalul anului 2021 putem vedea primul utilaj pe autostrada Unirii.

- PSD a dat vina pe lipsa banilor, PNL... caută alternative. Poate fi autostrada Bacău – Brașov o asemenea alternativă, viabilă?

- Din punctul meu de vedere, una nu o exclude pe cealaltă, dar de la Bacău la Prut mai sunt încă 150 km. Orice autostradă este binevenită, mai ales în Regiunea de Nord-Est. Însă, Autostrada Iaşi – Târgu Mureş este singura care corespunde cerinţelor noastre şi nu cred că poate exista o alternativă. Să nu uităm că în masterplanul de transport (MPGT), Iaşi – Târgu Mureş era printre primele locuri ca necesitate, în timp ce Bacău – Braşov era în coada clasamentului, pe locul 11, coridor european secundar.

„Dacă avea un cuvânt de spus, cred că până acum Comisia Europeană se implica deja, pentru că Autostrada Iaşi – Tg. Mureş face parte din coridoarele principale paneuropene de transport... Singurul moment în care aceştia pot controla subiectul este după ce se depune proiectul la ei, pentru finanţare”.

- Tot PNL promite acum autostrăzi prin nordul țării, prin sud, prin multe alte zone. Este.credeți, doar o strategie electorală, sau există voință politică și resurse pentru a a pune în practică planul unei Moldove înțesate cu autostrăzi și drumuri expres?

- Într-o Românie normală, subiectul autostrăzilor nu ar trebui să fie subiect de campanie. Pentru o dezvoltare economică susţinută, acestea nu ar trebui să fie opţionale şi doar subiect de discutat din patru în patru ani. Din păcate, după atâţia ani, noi încă suntem la nivelul la care încă ne plângem de calitatea drumurilor, de lipsa toaletelor în şcoli, de apă şi canalizare la sate. Pe lângă acestea, noi, ieşenii, trebuie să ne luptăm pentru fiecare dram de atenţie financiară din partea guvernelor. Fără tam-tam se pare că Iaşul nu atrage atenţia guvernanţilor. Toţi au promis autostrăzi în campanie, în pliante şi în broşuri, uitate mai apoi prin diverse sertare. Am propus acum ceva timp un pact naţional pentru construcţia de autostrăzi pentru că până ce nu există un consens general pe acest subiect nu vom reuşi să urnim un pai în direcţia potrivită.

- Poate avea un cuvânt de spus Comisia Europeană în privința tranșării acestor dispute politicianiste privind A8?

- Dacă avea un cuvânt de spus, cred că până acum Comisia Europeană se implica deja, pentru că Autostrada Iaşi – Tg. Mureş face parte din coridoarele principale paneuropene de transport. De-a lungul timpului am fost într-un dialog şi cu ei pentru că am încercat toate variantele posibile şi am căutat soluţii peste tot. Singurul moment în care aceştia pot controla subiectul este după ce se depune proiectul la ei, pentru finanţare.

„Fără modestie, cred că sunt singurul parlamentar care se duce în ministere şi la instituţiile centrale pentru a bate monedă pe proiectele Iaşului. Însă, ştiţi cum se spune, cu o floare nu se face primăvară... Istoria clasei politice locale ne-a arătat un adevăr trist: trebuie să ai şi cu cine să faci parteneriat, nu doar să fie o mână în plus ridicată la vot”.

- Cât de mult va conta viitoarea configurație parlamentară în dezvoltarea infrastructurii rutiere în Moldova?

- În condiţii politice normale, cu o clasă politică locală unită, putem pune piciorul în prag. Însă, fără modestie, cred că sunt singurul parlamentar care se duce în ministere şi la instituţiile centrale pentru a bate monedă pe proiectele Iaşului. Însă, ştiţi cum se spune, cu o floare nu se face primăvară. Dar cu un grup de parlamentari, care să condiţioneze voturile din Parlament, s-ar putea ajunge la un compromis pe proiecte, într-o conjunctură politică potrivită. Totuşi, istoria clasei politice locale ne-a arătat un adevăr trist: trebuie să ai şi cu cine să faci parteneriat, nu doar să fie o mână în plus ridicată la vot. Aceeaşi teorie se aplică şi liderilor de partide locale care conduc instituţii. Cel mai potrivit exemplu este al lui Maricel Popa, preşedintele PSD Iaşi, care nu a mişcat un deget şi nu a avut nicio acţiune comună în susţinerea autostrăzii.

- Ce-i lipsește Iașului pentru a conta, din nou, cu adevărat, în politica românească?

- Oameni cărora într-adevăr le pasă de Iaşi şi care nu îşi urmăresc doar propriul interes. Oameni politici determinaţi, cu viziune pe termen mediu şi lung, îndreptaţi spre soluţionarea problemelor judeţului, nu care se tânguie de pe margine. Oameni politici care sunt capabili să ducă la bun sfârşit în cele mai bune condiţii o achiziţie cum este cea a spitalului mobil de la Leţcani.

- Veți candida la președinția Consiliului Județean din partea PMP?

- O foarte bună întrebare la care nu am încă răspuns oficial, dar care tinde să fie da.

Dan M.BREZULEANU

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

Tribunalul Iaşi, prin lichidatorul judiciar desemnat în dosarul nr. 12012/99/2013 (1022/2013), în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2006, privind procedura insolvenţei, precum şi a Codului de procedură civilă, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare a bunurilor imobile şi mobile din patrimoniul debitoarei S.C. „PRO CONSIM” S.R.L. Paşcani, cu sediul în loc. Paşcani, str. Camil Petrescu nr. 54, judeţul Iaşi, după cum urmează: Nr. crt. DENUMIRE ACTIV ADRESA Componenţa Valoare - lei - 1. Teren intravilan şi construcţii localitatea Paşcani, str. 1 Mai nr. 38, judeţul Iaşi Teren – 2.000 m.p. – C4 – magazie; Teren – 610 m.p. – C1 – hală, C2 – birouri, C3 – sticlărie 185.700,00 2. Centrală termică murală Ariston Meta 24 localitatea Paşcani, str. 1 Mai nr. 38, judeţul Iaşi -- 196,00 Total * * 185.896,00 Preţul de pornire al licitaţiei pentru bunurile scoase la vânzare sunt cele de mai sus, iar vânzarea se va face conform hotărârilor adunării creditorilor din data de 28.02.2022. Vânzarea prin licitaţie publică va avea loc la data de 07.07.2022, ora 1000 şi se vor organiza şedinţe la un interval de 7 zile, respectiv în fiecare zi de joi până la data de 22.09.2022, la sediul lichidatorului judiciar. Până la data şi ora licitaţiei, ofertanţii vor depune la sediul lichidatorului judiciar dovada achitării taxei de participare de 10% din preţul de pornire al licitaţiei pentru fiecare bun mobil, a garanţiei de participare la licitaţie de 30% din preţul de pornire al licitaţiei, a caietului de sarcini, cât şi documentele de înfiinţare şi împuternicirea dată persoanei fizice de către persoana juridică pentru participare la licitaţie, iar pentru persoanele fizice buletinul de identitate. Preţul caietului de sarcini este 1.000 lei şi este obligatoriu pentru participanţii la licitaţie. Neplata bunurilor la termenul stabilit prin procesul-verbal de licitaţie, duce la pierderea garanţiei de participare la licitaţie, cât şi a celorlalte sume achitate în contul bunurilor, iar bunurile vor fi scoase din nou la vânzare în contul adjudecatarului. Toţi cei care pretind vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, au obligaţia să anunţe lichidatorul judiciar înainte de data stabilită pentru vânzare. Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul lichidatorului judiciar din Huşi, str. 1 Decembrie, nr. 32, localitatea Huşi, judeţul Vaslui sau la telefoanele 0335/566.035 şi 0727/850.575.
ALFA & OMEGA INSOLV IPURL, lichidator judiciar al debitoarei GANESHA DREAM S.R.L. – societate în faliment, dosar nr. 4176/99/2017 aflat pe rolul Tribunalului Iași–Faliment, în temeiul dispozițiilor Legii nr.85/2014, vinde prin licitație publică competitivă cu strigare următoarele bunuri: 1. Bunuri mobile conform Raport de evaluare-Preț de pornire 50% din valoarea de piață stabilită prin raportul de evaluare, astfel: Nr crt Denumirea bunurilor Buc Preț de pornire Lei – fără TVA 1 Tractor DEUTZ-FAHR model AGROTON L720 DCR, fabricație 2012, nr. de identificare ZKDJ5904W0LD10250, serie motor 10999830 1 153.076 2 Vidanja TESTORE model C160, fabricație 2015 1 39.150 3 Semănătoare de plante prașitoare MA/AG PRECISA REALE D 6R, fabricație 2014, nr. de identificare 2141001 1 27.264 Licitațiile vor avea loc în zilele de 23.06.2022, 14,28.07.2022 respectiv 04.08.2022 ora 10.00, la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iași, Str. Maior Popescu Eremia nr. 1, Birou nr. 1, Jud. Iaşi, putând participa orice persoană fizică sau juridică care va depune o ofertă care va conţine:  cerere de participare la licitaţie;  dovada achitării taxei de participare de 2.000 lei, exclusiv TVA;  dovada achitării cauţiunii de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, sumă care se va achita în contul colector RO72PIRB2400741101002000 deschis pe numele debitoarei la First Bank;  actele de identificare a persoanei juridice/fizice, împuternicire pentru persoana care reprezintă societatea cu menţiunea că are mandat de a licita indiferent de sumă, ştampila. Taxa de participare se va achita în contul lichidatorului judiciar RO33PIRB2400738563001000 deschis la First Bank. Ofertele se vor depune la biroul lichidatorului judiciar cel târziu cu 1 zi lucrătoare înainte de ziua licitaţiei, până la ora 16.00. Ofertanţii care se înscriu la licitaţie, dar nu participă, pierd toate sumele avansate în vederea participării la licitaţie. Neplata preţului în termenul stabilit de 30 zile calendaristice de la data licitaţiei, duce la pierderea sumelor avansate pentru achiziţionarea bunurilor, care vor fi scoase din nou la vânzare în sarcina cumpărătorului. Oricine pretinde vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, sub sancţiunea decăderii, se va adresa lichidatorului judiciar şi va face dovada până în ziua licitaţei. Informaţii suplimentare la biroul lichidatorului judiciar sau tel: 0744520508,0744994490; fax:0332814773, e-mail: alfa.omega.insolv@gmail.com.
Tribunalul Vaslui, prin lichidator judiciar desemnat în dosarul nr. 1163/89/2012, în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2006, privind procedura insolvenţei, precum şi a Codului de procedură civilă, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare a bunurilor din patrimoniul debitoarei S.C. „DARSANIT” S.R.L. Huşi, cu sediul în municipiul Vaslui, str. Piaţa Vicoriei, bl. 2, sc. B, ap. 3, et. 4, judeţul Vaslui, după cum urmează: Nr. crt. DENUMIRE ACTIV ADRESA Valoare 1. Construcţii C 1 – locuinţa – 82,56 m.p. şi teren intravilan – 1.414,57 m.p. loc. Lunca Banului, judeţul Vaslui 45.100,00 lei Preţul de pornire al licitaţiei pentru activul scos la vânzare este cel de mai sus reprezentând 100% din valoarea de evaluare, iar vânzarea se va efectua la cel mai bun preţ oferit, imobilul fiind grevat de sarcina uzufructului viager. Vânzarea prin licitaţie publică pentru bunurile imobile ale debitoarei va avea loc la data de 07.07.2022, ora 1000 şi se vor organiza 10 şedinţe de licitaţie publică săptămânal, respectiv până la data de 08.09.2022 la sediul lichidatorului judiciar, conform regulamentului de vânzare şi a hotărârii Adunării creditorilor din data de 13.06.2022. Până la data şi ora licitaţiei, ofertanţii vor depune la sediul lichidatorului judiciar dovada achitării taxei de participare de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, a garanţiei de participare la licitaţie de 30% din preţul de pornire al licitaţiei şi a caietului de sarcini, cât şi documentele de înfiinţare şi împuternicirea dată persoanei fizice de către persoana juridică pentru participare la licitaţie, iar pentru persoanele fizice buletinul de identitate. Preţul caietului de sarcini este 500,00 lei şi este obligatoriu pentru participanţii la licitaţie. Neplata bunurilor la termenul stabilit prin procesul-verbal de licitaţie, duce la pierderea garanţiei de participare la licitaţie, cât şi a celorlalte sume achitate în contul bunurilor, iar bunurile vor fi scoase din nou la vânzare în contul adjudecatarului. Toţi cei care pretind vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, au obligaţia să anunţe lichidatorul judiciar înainte de data stabilită pentru vânzare. Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul lichidatorului judiciar din Huşi, str. 1 Decembrie nr. 32, judeţul Vaslui sau la tel. 0727/850.575, 033/566.035,fax 0335/814.103, e-mail estconsult@yahoo.com. Lichidator judiciar, Estconsult I.P.U.R.L. Huşi
„Cei mai mulţi dintre oameni sunt nişte bio-roboţi”
09/06/2022 09:45

„Tu eşti un 2, o cifră care arată legătura. Orice ai face şi cum ai face, mereu vei fi in mijlocul oamenilor. Îi vei lega şi vei strange firele unei comunităţi. Mă intrebi de unde iţi ş ...

„Nimic și nimeni nu e mai presus decât liberul nostru arbitru”
14/05/2022 18:16

„De ce ar trebui să-si antreneze creierul adultii aflati in plină maturitate?”, este una dintre intrebările pe care le auzim frecvent si la care am căutat răspunsuri alături de psihoterapeutul ...

FOTO/VIDEO - Departe de lume, în chilii pentru sfinţii urbani
17/03/2022 09:19

Lui Matius Ichim ii plac lucrurile frumoase, făcute cu suflet şi cu mult gust. Iubeşte natura, liniştea şi pe Eminescu. Pare ciudat, dar uite că şi chiliile pot fi urbane, aşa după cum afirmă Matius, ...

 „Femeile folosesc cuvântul, după caz, ca spadă sau ca floretă, într-o luptă deschisă cu mentalitățile, cu stereotipiile, cu discriminarea”
13/03/2022 14:23

  - Martie este, prin excelentă, o lună dedicată femeilor. Sunteti de acord cu această afirmatie? Pare cumva limitativ... - Dacă ne gandim la ziua de 8 martie care a devenit sărbătoare internatio ...

„Te naști cu frumosul și îl cultivi pe parcurs”
08/03/2022 18:31

De curand, pe piata Iasului a apărut o nouă afacere lansată de o tanără de succes, Diana Mihai, specialist in comunicare, care a decis că a venit si momentul si incerce un proiect antreprenorial, cel ...

Mintea este rezultatul interacţiunii Conştiinţei cu creierul
08/03/2022 16:30

Tot ceea ce ne inconjoară este rezultatul gandurilor noastre, al acţiunilor şi al emoţiilor. Fiecare dintre noi, conştient sau nu, creează. Uneori creăm lucruri bune, situaţii fericite, alteori naştem ...

 „Un tânăr artist țintuit departe de scenă și de public este ca și condamnat, riscul profesional la care este supus este imens!”
08/03/2022 15:45

  - Maria, cum ai decis să intri in competitia „Romanii au talent”? - După un an 2020 foarte trist, in care proiectele prin care trebuia să cant la Operă si la Ateneu, s-au anul ...

Top 3 al regretelor pacienților aflați pe patul de moarte
08/03/2022 14:43

  Orice om care primeste vestea unui diagnostic dur deja este asezat in fata unui esafod imaginar, in care doar boala decide. Oamenii, chiar si cei mai dragi, se retrag, unii se dau deoparte de-a dreptul, ...

 O ieșeancă folosește pictura pentru a personaliza haine
08/03/2022 13:38

Nelea Cosciuc este o tanără din Iasi si se pare că pandemia este cel mai bun lucru care i se putea intampla. De ce? Nelea lucra de ceva tip ca jurist la o companie, insă, din cauza lockdown-ului, a fost nev ...

  „Războiul de acum nu are nimic glorios în el. Și nimic măreț!
08/03/2022 13:11

  Amenintarea războiului dintre Rusia si Ucraina a adus o serie de intrebări firesti – suntem pregătiti, ca si populatie, pentru un conflict care ar putea avea loc nu departe de granitele Romanie ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei