„Nu cred că regionalizarea este o prioritate pentru mediul economic”

default

Dimensiune font:

| 19-04-2013 21:00

* interviu cu preşedintele Asociaţiei Patronale a IMM-urilor Vaslui, Ovidiu Copacinschi

Regionalizarea, un pericol nu o salvare. Întreprinzătorii mici şi mijlocii nu cred că reorganizarea administrativ-teritorială va duce la o redresare economică. Preşedintele Asociaţiei Patronale a IMM-urilor Vaslui, Ovidiu Copacinschi, susţine că ţara are nevoie de o strategie clară de dezvoltare, nu de regionalizare. Am discutat cu domnia sa despre problemele economice ale momentului şi am încercat să găsim soluţii.


- În ultima perioadă se vorbeşte foarte mult despre regionalizare. Cum văd agenţii economici vasluieni acest proces?


- Din punct de vedere al agenţilor economici, nu de regionalizare este nevoie. Nu regionalizarea ar trebui să fie prioritatea ţării având în vedere procesul de dezindustrializare, numărul mare de şomeri, al celor forţaţi de împrejurări să plece din ţară. Nu cred că regionalizarea este o prioritate pentru mediul economic. Alte sunt problemele ce trebuie rezolvate.


- Unele voci susţin că, în contextul parteneriatelor public-private, regionalizarea ar fi un avantaj. Nu sunteţi de aceeaşi părere?


- Nu. Agenţii economici îşi pot uni forţele oricând şi oriunde. Activitatea economică se poate face pe orice întindere dacă sunt condiţii minime, indiferent de zonă. Legea parteneriatelor publice este una neagreată. Nu a dat nici un fel de rezultate şi nu poate fi luată în consideraţie.


- S-ar putea spune că fondurile europene ar putea fi accesate mai uşor?


- Nici pe departe. Accesarea fondurilor este o chestiune de voinţă a actului administrativ. Atunci când s-a voit să se acceseze fonduri uşor a fost posibil. Vă dau exemplul SAPARD. Mergeai cu proiectul dimineaţă, se verifica şi dacă era bine întocmit şi corect, era semnat până la sfârşitul zilei sau cel târziu a doua zi. Deci se putea. E o chestiune ce ţine pur şi simplu de voinţa a actului administrativ şi nu are legătură cu regionalizare.


- Să înţelegem că nu vedeţi avantaje la regionalizare?


- Nici unul. Deocamdată lucrurile sunt neclare. Nimeni nu spune nimic concret. Se vor crea unele planuri care să dispenseze energia şi nu văd avantaje pentru micii întreprinzători. Unii chiar ar putea să dispară.

„Atunci când vom şti pe ce direcţie merge ţara şi gândirile celor care ne guvernează, vom şti ce avem de făcut”

- Vorbeaţi de probleme în economie. Care ar fi domeniile de activitate pe care s-ar putea axa agenţii economici şi unde ar putea investi?


- Ca agenţii economici să poată răspunde la o asemenea întrebare ar trebui ca ţară să aibă o strategie de dezvoltare. O strategie de dezvoltare la nivel naţional pe sectoare, nivele de activitate care să fie mai apoi dezvoltate la nivel teritorial, judeţean în municipii, oraşe comune. Şi atunci când vom şti pe ce direcţie merge ţara, gândirile celor care ne guvernează vom şti ce avem de făcut. Atunci şi agenţii economici ar putea avea puncte de vedere. În situaţia actuală, nu putem gândi de la o zi la alta, nicidecum pe o perioadă mai mare. Nu sunt lămurite domeniile de dezvoltare actuală, darămite să ne mai gândim la cele viitoare.


- S-a spus că agricultura ar putea fi motorul relansării economice a judeţului Vaslui. Este adevărat? Ar fi rentabile investiţiile în acest domeniu?


- Dacă dam timpul înapoi, ne aducem aminte că în anii '90 eram cei mai mari exportatori de legume şi fructe. România era grânarul Europei şi cel mai mare exportator de carne. La noi pământul este un paradis al agriculturii, cum spun şi străinii. Dacă am şti, de exemplu, care sunt politicile agricole ale ţării am putea şi în teritoriu să mergem pe aceeaşi linie. E important să ştim câte hectare de teren arabil sunt şi ce vom cultiva pe ele - porumb, floare, soia, apoi vedem de ce bază materială avem nevoie.
În baza acestor analize ar trebui create părţile care să producă aceste utilaje, maşini, îngrăşăminte. Pe orizontală se revine la industrializare -- dacă s-a făcut producţie, trebuie depozite şi accesăm fonduri europene pentru depozite. Apoi derulăm proiecte pentru dezvoltarea zootehniei, iar această producţie trebuie prelucrată şi creăm rapid societăţi de profil, dăm drumul la industrie. Astfel s-ar crea mii de locuri de muncă, iar pe orizontală se dezvoltă industria complementară. Eu asta văd ca prioritate. Astea sunt lucrurile ce trebuie făcute pentru mediul de afaceri. Întreprinderile mici şi mijlocii ar fi primele care ar avea de câştigat.

„Lipsa oricăror măsuri anticriză propuse de patronat a dus la un declin accentuat”

- Revenind la Vaslui, care este starea mediului de afaceri local?


- Este în cădere continuă. Lipsa oricăror măsuri anticriză propuse de patronat a dus la un declin accentuat. Apoi, scăderea salariilor a dus automat la scăderea pieţei de consum şi la o micşorare a volumului activităţilor de prestări servicii. Dacă la toate acestea se mai adaugă şi datoriile statului, tabloul situaţiei jalnice din economia vasluiană este aproape complet.


- Rata şomajului este destul de ridicată. Ar exista posibilitatea ca mediul privat să absoarbă forţa de muncă disponibilă în judeţ?


- Agenţii economici vasluieni sunt în situaţii disperate din cauza recesiuni prelungite. În aceste condiţii, nici pe departe nu putem să angajăm şi alţi şomeri, indiferent de unde vin ei. Nu putem vorbi de absorbţia forţei de muncă disponibile. Cum măsuri de stimulare a mediului economic nu s-au luat nici acum, nu vom putea face angajări. Facem eforturi deosebite să nu mai disponibilizăm şi din angajaţii noştri.

„Agenţii economici nu au capacitatea de a ţine forţa de muncă”

- Ce măsuri ar trebui luate pentru resuscitarea economiei vasluiene?


- Una dintre soluţiile pe care statul le are la îndemână ar fi în continuare compensarea datoriilor. Nu ar fi nici un cost. Totul se poate face pe hârtie. Acolo unde statul are datorii către agenţii economici, ei să fie scutiţi de plata obligaţiilor către stat în contul acelor debite. Totul este corect şi foarte simplu. Noi, cei din mediul de afaceri, am propus de anul trecut aceste compensări, dar nu am fost luaţi în seamă

.
- În actualele condiţii, ce şansă le daţi absolvenţilor aflaţi în căutarea unui loc de muncă?


- În primul rând, mediul de afaceri privat nu are prea multe locuri de muncă vacante. Faptul că în ultimii ani nu s-au luat nici un fel de măsuri anticriză care să stimuleze agenţii economici a determinat foarte multe firme să-şi închidă porţile. În aceste condiţii este lesne de înţeles de ce nu se fac angajări. Ba mai mult, patronii se feresc de proaspeţii absolvenţi. Mulţi dintre ei nu sunt bine pregătiţi şi de aceea sunt reţineri. Sunt foarte multe situaţii în care se angajează un tânăr, îl pregăteşti, investeşti în el, iar anul viitor pleacă.
Privind lucrurile cu realism, ne aflăm încă într-o perioadă de criză economică, după un bacalaureat cu rezultate dezastruoase. Nici învăţământul superior nu mai este de calitate. Se prelungeşte această stare de nepregătire a viitorilor angajaţi şi nu este un lucru bun pentru piaţa muncii. Apoi, să nu uităm că mulţi români au plecat în străinătate, atraşi de lefurile mari. Agenţii economici nu au capacitatea de a ţine forţa de muncă, iar cea de care dispun este de subzistenţă.

„În lipsa sprijinului de la Guvern, proiectele locale au adus condus la o stabilizare economică în judeţ”

- De câţiva ani mediul de afaceri nu mai progresează. Care este cel mai mare „duşman” al creşterii economice?


- Lipsa de performanţă a economiei are drept cauză şi fiscalitatea ridicată. Una din deciziile capitale pentru deblocarea afacerilor ar fi reducerea cotei de contribuţii de asigurări sociale (CAS – n.r). Cu regret spun încă o dată că, din punct de vedere legislativ şi fiscal, pentru stimularea mediului economic nu a fost luată nicio măsură. În condiţiile în care pentru 100 de lei plătiţi unui salariat angajatorul cotizează la stat cu 50% taxe şi impozite, ar trebui diminuat cel puţin CAS-ul. Surplusul de bani ar putea fi utilizat în noi investiţii, care ar aduce alte oportunităţi pe piaţa muncii.


- Cine mai ţine totuşi pe picioare economia locală?


- Pentru moment, investiţiile ne salvează. În lipsa sprijinului de la Guvern, proiectele locale au adus condus la o stabilizare economică în judeţul Vaslui. Investiţiile în infrastructură demarate în municipii şi oraşe au adus bani în aceste zone, s-au făcut angajări, iar firmele de construcţii şi din alte activităţi conexe (transport, utilaje, materiale de construcţii) au de lucru. Important este ca aceste fonduri să continue să ajungă în judeţ, iar proiectele începute să aibă finanţarea asigurată până la finalizare. În paralel, este bine să fie implementate măsurile pe plan general, de stimulare economică şi creare de locuri de muncă.

- Credeţi că actuala guvernare ar trebui sa reducă fiscalitatea?


- Da. Să o aducă într-o stare de normalitate. Asta doar dacă se doreşte o clasă de mijloc şi dezvoltarea ei.

 

- În ultimii ani au apărut multe firme multinaţionale. Sunt de ajutor în economie?


- Multinaţionalele au distrus economia românească. Eu vreau să discut doar de economia românească şi de capacitatea inovativă a oamenilor de aici din ţara.

„Angajaţii nu părăsesc firmele că vor, sunt forţaţi să facă acest lucru. În afară sunt trataţi ca nişte străini. Locul lor e aici, acasă, şi asta trebuie să fie din nou o prioritate a actualului guvern. Să creeze locuri de muncă, să nu ne mai plece oamenii”

„Trebuie o legislaţie clară, care să nu mai blocheze mediul privat, ci să-i dea posibilitatea să se dezvolte. Suntem, din punct de vedere al impozitelor, ţara cu cel mai mare impozit pe forţa de muncă”


„Sunt fapte care ne demonstrează ca agricultura ar putea fi un super motor de dezvoltare. Dacă s-ar face o strategie de dezvoltare la nivel naţional, având în vedere că pământul arabil al ţării e unul dintre cele mai fertile teritorii din Europa, ar fi rezultate excepţionale”

Simona Pop


 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<<Click pe locatie pentru detalii>>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

00:00

CTP IASI- Totul pentru sanatatea ta!

„EuroBusiness LRJ” S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei ”FANYON”S.R.L., conform Hotărârii nr. 120/02.04.2018, pronunțată în dosarul nr. 2172/113/2017, de către Tribunalul Brăila, organizează în zilele de 20.08.2020, 10.09.2020, 24.09.2020, 08.10.2020, 22.10.2020, respectiv 05.11.2020, ora 14:00, la sediul ales al lichidatorului judiciar din Bucuresti, Bd. Magheru, nr. 31, et. 1, cam. 25, Sector, licitații în vederea valorificarii următoarelor bunuri imobil și mobile, proprietatea debitoarei: BUN IMOBIL, PREȚ DE PORNIRE LA LICITAȚIE (EUR, fără TVA). Proprietate imobiliară, teren, căsuțe de vacanță și anexe, situată în Sat Dragosloveni, Com. Soveja, Jud. Vrancea, înscrisă în CF nr. 50048 a Com. Soveja, compusă din: Teren intravilan în suprafață de 2.438,00 mp, amplasat în Sat Dragosloveni, Com. Soveja, Jud.Vrancea, CF nr. 50048 a Com. Soveja, nr. cad.50048, Construcția C1-magazie, nr. cad.50048-C1Sc=67,00 mp, Construcția C2-anexă, nr. cad.50048-C2, Sc=170,00 mp, Construcția C3-magazie, nr. cad50048-C3, Sc=12,00 mp, Construcția C4-grup sanitar, nr. cad.50048-C4, Sc=17,00 mp, Construcția C5-bucatarie, nr. cad.50048-C5, Sc=24,00 mp, Construcția C6-umbrar lemn, nr. cad.50048-C6, Sc=9,00 mp, Construcția C7-umbrar lemn, nr. cad.50048-C7, Sc=9,00 mp, Construcția C8-casă de vacanță, nr. cad.50048-C8, Sc=15,00 mp, Construcția C9-casă de vacanță, nr. cad.50048-C9, Sc=14,00 mp, Construcția C10-club, nr. cad.50048-C10, Sc=64,00 mp, Construcția C11-casă de vacanță, nr. cad.50048-C11, Sc=15,00 mp, Construcția C12-casă de vacanță, nr. cad.50048-C13, Sc=15,00 mp, Construcția C13-casă de vacanță, nr. cad.50048-C13, Sc=65,00 mp, Construcția C14-casă de vacanță, nr. cad.50048-C14, Sc=15,00 mp, Construcția C15-casă de vacanță, nr. cad.50048-C15, Sc=15,00 mp, Construcția C16-casă de vacanță, nr. cad.50048-C16, Sc=65,00 mp, Construcția C17-casă de vacanță, nr. cad.50048-C17, Sc=15,00 mp, Construcția C18-casă de vacanță, nr. cad.50048-C18, Sc=15,00 mp, Construcția C19-casă de vacanță, nr. cad.50048-C19, Sc=65,00 mp, Construcția C20-casă de vacanță, nr. cad.50048-C20, Sc=28,00 mp, Construcția C21-magazie, nr. cad.50048-C21, Sc=145,00 mp, Construcția C22-casă de vacanță, nr. cad.50048-C22, Sc=51,00 mp, Construcția C23-casă de vacanță, nr. cad.50048-C23, Sc=35,00 mp și Construcția C24 - wc, nr. cad.50048-C24, Sc=17,00 mp. 65.110,50 BUNURI MOBILE PREȚ DE PORNIRE LA LICITAȚIE (EUR, fără TVA) CARUCIOR + CUVA 7,27, MASINA GLAZURAT CIOCOLATA 3.236,26, Masina cernut faina 46,49, CARUCIOARE CU NIVELE pt cuptor 211,55, CUPTOR POLINI MOD.80100 211,55, CUPTOR POLINI MOD.8080190 211,55, CUPTOR ROTATIV ROTO 6080SR.200SC 2.531,01, CUPTOR WERNER REA 1280, 211,55, CUPTOR WERNER REA 1280, 211,55, MASINA ROTATIVA ROTOFORM, 4.489,66, Moara ptr. Preg. Probelor, 767,59, Balanta analitica, 412,62, Echip. Ptr. Determ. Aciditatii, 570,56, Etuva, 215,59, Balanta tehnica 176,30, Sist. Automat ptr. Determ. Azot 2.761,19, Sist. Autom. Ptr. Determ. Gras 2.563,97, Distilator apa 550,82, Aparat perf. Pt.Deter. Cant. De z 1.605,07, Incinta termostatare probe 471,85, Sistem aut. Amb. Prod. Gr.IP600 21.265,94, Aparat de realiz. Mixuri pt. Ret 3.026,27, Malaxor spiral cuva rabatabil 4.821,88, Linie pentru obtinere covrigi 57.418,17, Camera racire semifabricat 3.446,86, Cuptor rotativ, 7.048,60 Cuptor rotativ 7.048,60, Cuptor rotativ 7.048,60, Cuptoar rotativ 7.048,60, Cuptor rotativ 7.048,60, Cuptor rotativ 7.048,60, Cuptor rotativ 7.048,60, Masina de glazurat si uscat turta dulce 8.830,77, DEDURIZATOR FD-25, 418,00, LINIE PENTRU OBTINEREA CROCHETE 105.250,22, LINIE PENTRU OBTINERE COVRIGI 74.381,28, MALAXOR 7.023,99, Oala fierbere 233,69, DULAP FRIGORIFIC 381,22, AGENT FRIGORIFIC 77,01, ECHIPAMENT MIXER PLANETAR 8.207,35, MASINA PADO PT FURSEC SI TURTA 12.311,02, Masina taiat foi nap -Doina 263,51, Masina taiat nuga 441,19, Cuptor rotativ 2.078,25, CUPTOR FOI 12.232,98. Toate condiţiile de participare la licitaţie şi condiţiile de adjudecare se regăsesc în caietele de sarcini care pot fi procurate on-line de la lichidatorul judiciar, contravaloarea acestora fiind de 2.380,00 RON, TVA inclus, pentru bunuri mobile și 2.380,00 RON, TVA pentru bunul imobil/caiet de vanzare, dovada achiziţiei acestora fiind obligatorie pentru participarea la licitaţie, plata acestora efectuându-se în contul lichidatorului judiciar, nr.:RO93BUCU1031215949892 RON, deschis la Alpha Bank Iaşi. Persoanele care doresc să se înscrie la licitaţie au obligaţia de a depune garanţia de participare la licitaţie de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, plata acesteia efectuându-se în lei, la cursul BNR din data plății în contul de lichidare al ”FANYON”S.R.L., nr.: RO76BUCU1032235342465 RON, deschis în lei la Alpha Bank S.A. Înscrierile la licitație se pot face până în preziua licitaţiei (zilele de miercuri), ora 14:00, scrisoarea de participare la licitaţie, împreună cu toate documentele menţionate în caietele de sarcini, urmând a fi trimise on-line pe adresele de e-mail : vanzari@lrj.ro și stefania.nitu@insolvency.ro. Vizitarea şi prezentarea activelor se poate face doar în conformitate cu prevederile legale în vigoare, în fiecare zi de luni până vineri, cu acceptul lichidatorului judiciar, la locul în care acestea se află. Lichidatorul judiciar va permite accesul ofertanţilor care vor achiziţiona caietul de sarcini, doar în prezenţa unui reprezentant al acestuia şi la solicitarea scrisă prealabilă însoţită de o programare în acest sens. Reprezentanţii lichidatorului judiciar vor furniza toate informaţiile suplimentare disponibile către cei care au achiziţionat caietul de sarcini. Vizualizarea activului imobil, respectiv a bunurilor mobile, este o condiție obligatorie pentru participarea la licitații. Informaţii suplimentare se pot obţine de pe site-ul lichidatorului judiciar.: www.lrj.ro, telefon: 0733.683.702, e-mail: vanzari@lrj.ro, telefon: 0737.242.544, e-mail: stefania.nitu@insolvency.ro, telefon: 0747.012.820, e-mail: paula.stoian@fanyon.ro.
„EuroBusiness LRJ ”S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei ”FANYON”S.R.L., conform Hotărârii nr. 120/02.04.2018, pronunțată în dosarul nr. 2172/113/2017, de către Tribunalul Brăila, organizează în zilele de 20.08.2020 și 10.09.2020, ora 14:00, la sediul ales al lichidatorului judiciar din Bucuresti, Bd. Magheru, nr. 31 ,et. 1, cam. 25, Sector 1, licitații în vederea valorificarii următorului bun imobil, proprietatea debitoarei: BUN IMOBIL, PREȚ DE PORNIRE LA LICITAȚIE (EUR, fără TVA) ,,Fabrica de dulciuri FATA MOȘULUI”, proprietate compusă din teren și construcții cu destinație nerezidențială, împreună cu bunurile mobile integrate, mijloacele fixe, obiectele de inventar și activele necorporale, situată în Sat Baldovinești, Com. Vădeni, Jud. Brăila, CF nr. 70378 a Com. Vădeni, astfel: 962.727,20. 1. Teren și construcții cu destinație nerezidențială 727.711,20. a. Teren intravilan, în suprafață de 4.507,00 mp, amplasat în Sat Baldovinești, Com.Vădeni, Jud. Brăila, nr. cad.70378, CF nr. 70378 a Com. Vădeni 30.720,00. b. Construcția C1, cu destinație secție producție, nr. cad.70378-C1, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=278,30 mp, cu regim de înălțime P+1E 42.613,60. c. Construcția C2, cu destinație secție producție, nr. cad.70378-C2, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=278,45 mp, cu regim de înălțime P+1E 42.644,00. d. Construcția C3, cu destinație depozit ambalaje, nr. cad.70378-C3, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=501,10 mp, cu regim de înălțime P 17.497,60. e. Construcția C4, cu destinație pavilion administrativ, nr. cad.70378-C4, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=149,75 mp, cu regim de înălțime P+1E 39.305,60. f. Construcția C5, cu destinație depozit produse finite, cu nr. cad.70378-C5, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=130,75 mp, cu regim de înălțime P 5.312,80. g. Construcția C6, cu destinație anexă depozitare, nr. cad.70378-C6, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=294,00 mp, cu regim de înălțime P 5.279,20. h. Construcția C7, cu destinație de spații de producție și depozitare, nr. cad.70378-C7, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=449,00 mp, cu regim de înălțime P+1E 74.085,60. i. Construcția C11, cu destinație hală producție, nr. cad.70378-C11, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=530,00 mp și Sc desfășurată=2.120,00 mp, cu regim de înălțime D+P+1E+M 359.211,20. j.Construcția C12, cu destinație anexă tehnologică, nr. cad.70378-C12, CF nr. 70378, Com. Vădeni, cu Sc la sol=155,00 mp și Sc desfășurată=620,00 mp, cu regim de înălțime D+P+1E+M 111.041,60 2. Bunuri mobile integrate (lista completă poate fi vizualizată pe site-ul lichidatorului judiciar www.lrj.ro) 102.312,00. 3. Bunuri mobile constând în mijloace fixe și obiecte de inventar (lista completă poate fi vizualizată pe site-ul lichidatorului judiciar www.lrj.ro) 98.304,00. 4.Active necorporale: mărci, desene și modele 34.400,00. Activul imobil, ”Fabrica de dulciuri FATA MOȘULUI” se vinde doar în bloc, ca activ funcțional. Prețurile nu includ TVA. Urmează a fi făcută aplicabilitatea dispozițiilor art. 292, (alin.2), lit. F, din Codul Fiscal, în măsura aplicabilității. Toate condiţiile de participare la licitaţie şi condiţiile de adjudecare se regăsesc în caietul de sarcini care poate fi procurat on-line de la lichidatorul judiciar, contravaloarea acestuia fiind de 2.380,00 RON, TVA inclus, dovada achiziţiei acestuia fiind obligatorie pentru participarea la licitaţie, plata acestuia efectuându-se în contul lichidatorului judiciar, nr.:RO93BUCU1031215949892RON, deschis la Alpha Bank Iaşi. Persoanele care doresc să se înscrie la licitaţie au obligaţia de a depune garanţia de participare la licitaţie de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, plata acesteia efectuându-se în lei, la cursul BNR din data plății în contul de lichidare al ”FANYON”S.R.L., nr.:RO76BUCU1032235342465RON, deschis în lei la Alpha Bank S.A. Înscrierile la licitație se pot face până în preziua licitaţiei, ora 14:00, scrisoarea de participare la licitaţie, împreună cu toate documentele menţionate în caietul de sarcini, urmând a fi trimise on-line pe adresele de e-mail: vanzari@lrj.ro și stefania.nitu@insolvency.ro.Vizitarea şi prezentarea activului se poate face doar în conformitate cu prevederile legale în vigoare, în fiecare zi de luni până vineri, cu acceptul lichidatorului judiciar, la locul în care acestea se află. Lichidatorul judiciar va permite accesul ofertanţilor care vor achiziţiona caietul de sarcini, doar în prezenţa unui reprezentant al acestuia şi la solicitarea scrisă prealabilă însoţită de o programare în acest sens. Reprezentanţii lichidatorului judiciar vor furniza toate informaţiile suplimentare disponibile către cei care au achiziţionat caietul de sarcini.Vizualizarea activului imobil este o condiție obligatorie pentru participarea la licitații. Informaţii suplimentare se pot obţine de pe site-ul lichidatorului judiciar: www.lrj.ro, telefon: 0733.683.702,e mail: vanzari@lrj.ro, telefon: 0737.242.544, mail: stefania.nitu@insolvency.ro, telefon: 0747.012.820, mail: paula.stoian@fanyon.ro.
VIDEO - INTERVIU - Mihai Chirica: „ Am găsit profesori plângând în cancelaria unor școli, de mila copilașilor”
17/09/2020 13:37

  * dialog cu primarul municipiului Iasi, Mihai Chirica - Domnule primar, scoala a debutat, problemele mari incep să se stingă, dar apar mereu altele, mai mici. A fost debutul acesta de an scolar pe m ...

 INTERVIU - Maricel POPA: „Avem o mare problemă legată de deschiderea şcolilor”
26/08/2020 00:00

* dialog cu Maricel Popa, preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi - Domnule preşedinte, au mai rămas doar cateva zile pană la deschiderea unui nou an şcolar. Cat de mult s-au implicat unităţile adminis ...

INTERVIU/VIDEO - Mihai Chirica: „Dacă elevul trebuie ţinut în braţe pentru a sta în bancă şi a învăța, aşa vom face!”
24/08/2020 09:32

* dialog cu primarul municipiului Iasi, Mihai Chirica - Domnule primar, trei săptămani ne mai despart de inceperea unui nou an şcolar, poate cel mai dificil din istoria noastră recentă. A trecut vara, Guv ...

VIDEO - INTERVIU Mihai CHIRICA: „Mi-e teamă de valul trei al pandemiei, care va veni odată cu apariția bolilor de sezon”
31/07/2020 13:23

        * dialog cu Mihai Chirica, primarul municipiului Iasi   - Un oraş, importanţa sa, nu se măsoară prin lungimea şi lăţimea fizică, ci prin natura aspiraţ ...

Camelia Gavrilă: „Politica este pe voturi, pe notorietate...”
13/07/2020 00:00

  * dialog cu deputatul Camelia Gavrilă, candidat PSD la alegerile pentru funcţia de primar al municipiului Iaşi - Doamna deputat, poate avea Iaşul o femeie primar, pentru prima oară in istorie? Sau ...

„Ȋn instituţii, pe lângă cei din primul eşalon, există o mare masă de funcţionari care efectiv nu vor să muncească”
08/07/2020 21:12

  * dialog cu deputatul ieşean Petru Movilă (PMP), iniţiatorul Legii privind realizarea Autostrăzii Ungheni – Iaşi – Targu Mureş  - Domnule deputat, ce simte initiatorul unei le ...

„Trebuie să arătăm că trăim într-o economie de piață, nu într-o societate de piață”
01/07/2020 10:21

     * dialog cu Joaquín Turmo Garuz, profesor de Macroeconomie şi Economie Internaţională la Facultatea de Economie si Afaceri din cadrul Universităţii din Barcelona   ...

„Riscăm să nu mai începem școala!” Dialog cu primarul municipiului Iaşi, Mihai Chirica
19/06/2020 11:37

  - Domnule primar, numărul tot mai mare de noi cazuri COVID-19 nu prea mai lasă mult loc relaxărilor... Alegerile locale, stabilite pentru finalul lunii septembrie, pot incurca şi mai mult sensibil ...

Mihai CHIRICA: „Traversarea munților cu autostrada, în zona Ditrău, va dura șapte ani!” VIDEO
09/06/2020 06:31

* dialog cu primarul municipiului Iaşi, Mihai Chirica - Domnule primar, in urmă cu cateva zile, primarii din regiunea Moldovei au fost convocaţi la Ministerul Transporturilor, unde li s-a prezentat tema &bd ...

CTP IASI- Totul pentru sanatatea ta!

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei