„O să se constate, într-un final, că bunii manageri de aeroporturi nu stau pe toate drumurile”

Alexandru Anghel (9)

Dimensiune font:

| 25-10-2020 21:22

* dialog cu Alexandru Anghel, noul preşedinte al Consiliului de Administraţie al Aeroportului Internaţional Iaşi

- Domnule Anghel, ați revenit în fruntea Consiliului de Administrație al Aeroportului Iași după ce, în urmă cu doi ani, ați fost forțat să părăsiți această funcție. Care sunt planurile pe care le aveți pentru viitorul aerogării ieșene, aflată în dificultate din cauza pandemiei și nu numai?

- Lucrurile merg oarecum la pachet, în sensul în care Consiliul Județean hotărăște, prin scrisorea de așteptări, Consiliul de Administrație face planul de administrare, iar punerea în aplicare o face executivul. Primul pas a fost făcut prin schimbarea domnului Mitică Rebegea, care a stat trei ani acolo, degeaba, un om care nu are nu are nici o pregătire și nici nu avea ce să caute acolo, pentru ca nu are nici o competență care să îl recomande în funcția aceea, dar a făcut echipă cu domnul Cătălin Bulgariu, care iarăși nu avea ce să caute acolo, pentru că nu a administrat în viața lui nimic. Al doilea pas va fi acela de a vedea cu cine continuăm... Eu am cerut încă din februarie să se stopeze cheltuielile inutile, să refacem planul de administrare, planul de management, ca să putem gâni o politică tarifară adecvată față de companiile aeriene. Nu s-a făcut asta, deoarece directorul Bulgariu a considerat tot timpul că il șicanăm cu astfel de sugestii. De fapt, nici nu trebuia să îi spunem noi, trebuia să vină de la un bun administrator, care avea obligația să vadă când lucrurile nu merg bine și să ia măsuri, să le îndrepte. Acum va trebui să analizăm activitatea directorului, ce a făcut și ce nu a făcut, cum a răspuns la sarcinile trasate până acum de Consiliul de Administrație.

_ Care sunt, în viziunea dumneavoastră, cauzele care au condus la pierderea unor curse externe? 

_  În primul rând, unele companii au solicitat invesiții la aeroport, iar investiția solicitată în mod permanent a fost cea legată de terminal, de capacitate de a procesa pasagerii și nu s-a făcut nimic în sensul acesta. Deci, ei au așteptat să vadă că se mișcă ceva, dar nici măcar intenție nu a fost. A doua condiție - și sunt încă discuții - a fost legată de reducerile comerciale care ar trebui să le primească Blue Air... Eu am un punct de vedere, ceilalti au un alt punct de vedere, trebuie să gândim în interesul aeroportului și în interesul de a putea ține cursele aici.

_ A fost vorba și despre unele datorii ale companiilor...

_ Normal este ca respectivele companii aeriene să plătescă exact atât cât trebuie, însă ei vor, atunci când zboară de la Iași, să aibă tarife comparabile cu cele de la Bacău sau de la Suceava. Dacă vă uitați pe schema de tarifare o să vedeți că BlueAir și Wizz Air aveau - la un trafic anual atins de 400-500 de mii de pasageri - cu reducerile care li se acordau, aveau tarife mai mai jos decât la Bacău și Suceava. Problema era că cel puțin BlueAir nu și-a primit partea de reducere comercială, iar WizzAir a fost deranjată de  faptul că nu s-au făcut investiții la Iași și nu au avut dialog cu aeroportul.

_ Există șansa de a reîntoarce cursele pierdute?

_ Există această șansă, desigur! Eu știu asta, deoarece am mai avut discuții cu ei, la Brașov. Din punctul meu de vedere, atunci când am discutat nu am vrut să amestec lucrurile, însă tot ei deschideau discuția și spuneru că ar vrea să vină să zboare de la Iași dacă lucrurile ar reveni la normal și ar avea cu cine să poarte un dialog.

_ Care sunt planurile privind modernizarea aeroportului ieșean și – lucru esențial – de unde vor veni banii?

_ Am vorbit la Ministerul Transporturilor și este vorba să prelungească programul europene de finanțare pentru aeroporturi, care avea termen final luna decembrie 2020. Din cauza faptului că a fost înregistrată o absorție slabă, cumulată cu pandemia, s-a vorbit de prelungirea termenului cu încă doi ani. În condițiile acestea, am putea să aplicăm pentru construirea unui nou terminal cu finanțare europeană 85%. Lucrul acesta se putea face încă din ianuarie 2018, când a fost instalată noua conducere la Aeroport, dar nu s-a vrut. Din punctul meu de vedere, actuala conducere este culpabilă, iar acest aspect i se poate imputa. Se putea face un terminal până acum! Dar, știți cum este, se iau mai ușor banii pe desene, pe studii. Vă spun din experiența mea – deoarece în prezent mă ocup cu ridicarea unui nou aeroport, la Brașov - este foarte greu să duci un lucru la capăt. Numai extinderea asta de platformă de la Iași trebuia să fie gata din martie 2019, deci o depășire de termene. Cu cine să ne apucăm să facem lucruri mai serioase? Nu ai cu cine...

_ Cât de greu îi va fi Iașului să se impună ca aeroprt regional principal?

_ Vom reuși. Locul Iașului este acesta de aeroport regional. Dar, totul pornește de la oameni. Uitați-vă cât de mult se greșește și cât de mult avem de suferit... Nouă ni se pare că este o treabă minoră, toată lumea o tratează în cheia discuțiilor politice, că este o luptă pentru funcții. Dar hai să ne uităm și să vedem pe cine punem în funcțiile acestea, să avem oameni care au competențele necesare, deoarece, altfel, vor avea de suferit cei din zona IT, universitățile, turismul... Este un domeniu în care impactul nu se resimte doar asupra întreprinderii, că eu le tot spuneam că are de suferit și compania aeriană, au de suferit si agenții de handling, și ăia de la combustibil, dar și restaurantele, totul pentru că ai în fruntea instituției un om care habar nu are ce e cu el acolo și se gândește numai la interesul propriu, cum să își ia el salariu și prime. Orice sfaturi i-am dat noi a râs și nu le-a pus în aplicare, în tandem cu fostul peședinte al Consiliului de Administrație. Iașul are potențial. În primul rând, să fie niște oameni serioși și care să fie dedicați, să vină la muncă cu idea de a pune lucrurile pe făgașul normal și să dezvolte aeroportul.

_ Există măcar un nume, o variantă pentru funcția de director general al aeroportului?

_ Sincer, nu am un nume. O să se constate, într-un final, că bunii manageri de aeroporturi nu stau chiar pe toate drumurile, cei care să dețină competențele, cunoștințele necesare unui asemenea post. Sincer, la modul cel mai onest, este greu să gasim un om să ocupe funcția de conducere. Am avut o discuție cu factorii de conducere care au venit în județ, am dezbătut problema și le-am explicat cum majoritatea aeroporturilor din țară s-au chinuit enorm să își găsească manageri, unii încă nu și-au gasit, au dat anunțuri și nu le-a venit nimeni. Dacă luați toate aeroporturile din țară veți vedea că au pe acolo interimari, caută soluții și nu găsesc, pentru că nu sunt oameni. Din partea mea o să fie tot sprijinul, esențial ar fi să găsim pe cineva care măcar să vină cu gândul bun, în primă fază, să zică „hai să facem treabă bună acolo!” Cred că din momentul acela putem să începem să construim.

_ Cât de greu v-a fost să acceptați propunerea de a vă reîntoarce la Iași?

_ Eu sunt la Broașov și am făcut acolo un aeroport... Chiar nu aveam nevoie de asta, dar am venit să ajut. În 2017, când m-au dat afară de la Iași, aveam 2 milioane de euro profit. Tot traficul care s-a mai înregistrat în anul următor și încă un an după a fost de pe urma mea, că avem negociat cu Blue Air să deschidă cursele în acea perioadă. Acum se vede ce a făcut Bulgariu, că nu a făcut nimic și nimeni nu a comentat. Tuturor li s-a părut normal că am fost eu dat afară, dar acum hai să vedem pe cine aducem. Prima prioritate este să facem analiza domnului director și a aechipei sale, să vedem ce e de schimbat, ce e de păstrat, să facem o echipă. Nu avem nevoie de oameni care să piardă timpul, aici nu este o intreprindere de ajutor social, iar cine nu își face treaba poate să plece să facă loc altora.

_ Aveţi susţinerea necesară, simţiţi asta?

_ Avem cele două paliere de decizie - Consiliul de Administrație, partea de execuție - hai să facem o echipă bună! Cu noua conducere a județului și cu ce va mai fi pe la Guvern, cred că am avea sprijinul necesar și ne putem apuca de treabă. Acum, ce nu înţelege lumea, care spune mereu că atunci când te duci pe o funcție te umpli de bani, eu iau aceieași bani pe care îi luam și înainte, ca membru în Consiliul de Administrație, doar că vor fi responsabilități în plus. Eu mă puteam lipsi ușor de responsabilitatea asta, că am şi Autoritatea Aeronautică pe cap, am și Bașovul, dar am zis să vin, mi-am arătat disponibilitatea să vin să ajut și să facem lucrurile bine.

Dan M.BREZULEANU

Vanzare teren IASI - 75.899 mp

PUBLICAŢIE DE VÂNZARE PRIN NEGOCIERE DIRECTĂ din averea debitoarei S.C. PHOENIX TREND S.R.L. Proprietatea imobiliară amplasată în locaţia din sat Lunca Cetăţuii, comuna Ciurea, jud. Iaşi având suprafaţa terenului de 75899 mp (7,5899 hectare) şi un număr de 16 clădiri, având preţul de vanzare de 3.281.300 euro. Informații suplimentare tel. 0771103209, -  lucicalcc@gmail.com 

Vanzare Teren IASI - 56.438 mp

PUBLICAŢIE DE VÂNZARE PRIN NEGOCIERE DIRECTĂ din averea debitoarei S.C. PHOENIX TREND S.R.L. Proprietatea imobiliară amplasată în municipiul Iaşi, str. Aurel Vlaicu nr.87, jud. Iaşi având suprafaţa terenului de 56.438 mp (5,6438 hectare) şi un număr de 19 clădiri cu absolut toate utilitatile, având preţul de vanzare 8.402.420 euro. Pentru terenul de 56438 mp este aprobat un PUZ pentru locuinte colective. Informații suplimentare tel. 0771103209, e-mail -  lucicalcc@gmail.com 

anunturi-->

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Ziua Crucii

18:06

1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Harmanesti, cu sediul in comuna Harmanesti, satul Harmanestii Vechi, judetul Iasi, telefon 0232.722.000, fax 0232.722.000, e-mail: harmanesti@is.e-adm.ro, cod fiscal 16570210. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: -teren in suprafata totala de 597 mp, Tarla 6, P 274/1, P 275-276, P 323/1, amplasat in intravilanul comunei Harmanesti, F.N., judetul Iasi, apartine domeniului privat al Comunei Harmanesti; -teren in suprafata totala de 123 mp, Tarla 34, P 1211, 1214, 1215, amplasat in intravilanul comunei Harmanesti, F.N., judetul Iasi, apartine domeniului public al Comunei Harmanesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Harmanesti nr. 36/25.07.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitarea scrisa, de la sediul Comunei Harmanesti. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Registratura Comunei Harmanesti, comuna Harmanesti, satul Harmanestii Vechi, judetul Iasi. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, care se achita la Casieria Comunei Harmanesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 25.09.2024, ora 15.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 03.10.2024, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura Comunei Harmanesti, comuna Harmanesti, satul Harmanestii Vechi, judetul Iasi. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original si 2 exemplare copii. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 03.10.2024, ora 11.00, la sediul Comunei Harmanesti, comuna Harmanesti, satul Harmanestii Vechi, judetul Iasi. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Iasi, Iasi, Str. Elena Doamna nr. 1A, judetul Iasi, telefon 0232.260.600, fax 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Todiresti, cu sediul administrativ in sat Todiresti, comuna Todiresti, nr. 174, judetul Suceava, telefon 0230.539.535, fax 0230.539.543, e-mail: primaria todiresti @yahoo.com, cod fiscal 4326922. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -3 parcele de teren, in suprafata totala de 2.000 mp, apartinand domeniului privat al Comunei Todiresti, situate in intravilanul comunei Todiresti: -Teren in suprafata de 500 mp, avand nr. cadastral 43156, sat Todiresti, F.N.; -Teren in suprafata de 500 mp, avand nr. cadastral 43157, sat Todiresti, F.N.; -Teren in suprafata de 1.000 mp, avand nr. cadastral 43503, sat Todiresti, F.N., conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Todiresti nr. 41/14.06.2022 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei sau se pot consulta pe site-ul: www.comuna todiresti.ro, la sectiunea Monitorul Oficial Local -Hotarari. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Secretariatul Comunei Todiresti, sat Todiresti, comuna Todiresti, nr. 174, judetul Suceava. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la casieria institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 25.09.2024, ora 10.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 03.10.2024, ora 10.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Secretariatul Comunei Todiresti, sat Todiresti, comuna Todiresti, nr. 174, judetul Suceava. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 04.10.2024, ora 10.30, Comuna Todiresti, sat Todiresti, comuna Todiresti, nr. 174, judetul Suceava. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Suceava, din municipiul Suceava, Str. Stefan cel Mare nr. 62, judetul Suceava, telefon 0230.214.948, fax 0230.522.296, e-mail: trsv-arhcont @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2024.
„Viitorul medicinii tradiționale chineze în România pare promițător, cu posibilități de integrare în sistemul de sănătate”
03/09/2024 20:04

- Cum a inceput călătoria dumneavoastră in domeniul medicinei traditionale chineze? Ce v-a atras initial către această formă de medicină? - Călătoria mea in medicina traditională chineză (MTC) a i ...

Top 8 tehnologii auto care vor revoluționa industria în viitorul apropiat
27/08/2024 10:34

Top 8 tehnologii auto care vor revolutiona industria in viitorul apropiat Industria auto se află intr-o perioadă de transformare rapidă, impulsionată de inovatii tehnologice care promit să schimbe radi ...

Scandal între frații Ionuț și Tudor Chirilă. Cei doi au avut relații tensionate în perioada copilăriei și a adolescenței
07/07/2024 18:47

Viata lui Tudor Chirilă (50 de ani) a fost una plină de aventuri si intamplări pe care clar nu le va uita niciodată. Prezent la podcast-ul lui Mihai Bobonete, artisul a povestit despre conflictele intre el ...

„Gastronomia românească nu este doar despre gusturi, ci și despre povești”
16/05/2024 20:09

Dar gastronomia traditională romanească nu este doar despre alimente si retete. Este un ambasador al valorilor noastre, o modalitate de a celebra comunitatea si de a ne conecta la rădăcinile noastre. Prin i ...

„Vinul este o artă complexă”
16/05/2024 12:20

Oenologia, stiinta si arta vinului, ocupă un loc special in cultura umană, fiind mai mult decat o simplă activitate de producere si consum a băuturilor. Este o lume complexă si fascinantă care impleteste ...

„Un proiect de suflet e cel al cărui spațiu sau siluetă îți declanșează emoția încă de la prima schiță”
15/05/2024 13:29

- Ce v-a inspirat să deveniti arhitect si cum a influentat acest lucru stilul dvs. arhitectural? - De-a lungul anilor si in special in copilărie, am avut parte de experiente senzoriale si interactiuni umane ...

„Când ajung să mă contacteze, oamenii sunt prizonierii unei singure povești pe care o mai pot spune despre viața lor, cea a neputinței”
14/05/2024 20:47

- Cum ai decis să urmezi cariera in psihologie? Au existat evenimente sau experiente particulare care te-au condus către această cale? - Am absolvit un liceu cu profil foarte real (matematică-fizică), chi ...

„Grăsimea îți face viața mizerabilă, ți-o otrăvește. E ca o molie care îți stă pe suflet și ți-l roade”
13/05/2024 09:15

- Doamnă doctor Mihaela Bilic, din perspectiva nutritionistului, care sunt cauzele principale ale obezitătii? Mancăm prea mult, alegem eronat alimentele, le combinăm  gresit, mancăm la intervale prost ...

„Genul nu dictează capacitățile intelectuale și nu ar trebui să fie o barieră de care femeile să se lovească în alegerea unei cariere”
26/04/2024 17:53

„Fiecare proiect este o experientă unică si m-a ajutat să cresc si să mă dezvolt atat profesional, cat si personal. În ceea ce priveste cel mai inspirat proiect, imi este aproape imposibil să ...

„Bucuria de a vedea cum un proiect își găsește loc în sufletul și în viețile oamenilor mă motivează să mă implic cu dăruire în ceea ce fac”
26/04/2024 16:29

„Fiecare proiect este o experientă unică si m-a ajutat să cresc si să mă dezvolt atat profesional, cat si personal. În ceea ce priveste cel mai inspirat proiect, imi este aproape imposibil să ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei