„O să se constate, într-un final, că bunii manageri de aeroporturi nu stau pe toate drumurile”

Alexandru Anghel (9)

Dimensiune font:

| 25-10-2020 21:22

* dialog cu Alexandru Anghel, noul preşedinte al Consiliului de Administraţie al Aeroportului Internaţional Iaşi

- Domnule Anghel, ați revenit în fruntea Consiliului de Administrație al Aeroportului Iași după ce, în urmă cu doi ani, ați fost forțat să părăsiți această funcție. Care sunt planurile pe care le aveți pentru viitorul aerogării ieșene, aflată în dificultate din cauza pandemiei și nu numai?

- Lucrurile merg oarecum la pachet, în sensul în care Consiliul Județean hotărăște, prin scrisorea de așteptări, Consiliul de Administrație face planul de administrare, iar punerea în aplicare o face executivul. Primul pas a fost făcut prin schimbarea domnului Mitică Rebegea, care a stat trei ani acolo, degeaba, un om care nu are nu are nici o pregătire și nici nu avea ce să caute acolo, pentru ca nu are nici o competență care să îl recomande în funcția aceea, dar a făcut echipă cu domnul Cătălin Bulgariu, care iarăși nu avea ce să caute acolo, pentru că nu a administrat în viața lui nimic. Al doilea pas va fi acela de a vedea cu cine continuăm... Eu am cerut încă din februarie să se stopeze cheltuielile inutile, să refacem planul de administrare, planul de management, ca să putem gâni o politică tarifară adecvată față de companiile aeriene. Nu s-a făcut asta, deoarece directorul Bulgariu a considerat tot timpul că il șicanăm cu astfel de sugestii. De fapt, nici nu trebuia să îi spunem noi, trebuia să vină de la un bun administrator, care avea obligația să vadă când lucrurile nu merg bine și să ia măsuri, să le îndrepte. Acum va trebui să analizăm activitatea directorului, ce a făcut și ce nu a făcut, cum a răspuns la sarcinile trasate până acum de Consiliul de Administrație.

_ Care sunt, în viziunea dumneavoastră, cauzele care au condus la pierderea unor curse externe? 

_  În primul rând, unele companii au solicitat invesiții la aeroport, iar investiția solicitată în mod permanent a fost cea legată de terminal, de capacitate de a procesa pasagerii și nu s-a făcut nimic în sensul acesta. Deci, ei au așteptat să vadă că se mișcă ceva, dar nici măcar intenție nu a fost. A doua condiție - și sunt încă discuții - a fost legată de reducerile comerciale care ar trebui să le primească Blue Air... Eu am un punct de vedere, ceilalti au un alt punct de vedere, trebuie să gândim în interesul aeroportului și în interesul de a putea ține cursele aici.

_ A fost vorba și despre unele datorii ale companiilor...

_ Normal este ca respectivele companii aeriene să plătescă exact atât cât trebuie, însă ei vor, atunci când zboară de la Iași, să aibă tarife comparabile cu cele de la Bacău sau de la Suceava. Dacă vă uitați pe schema de tarifare o să vedeți că BlueAir și Wizz Air aveau - la un trafic anual atins de 400-500 de mii de pasageri - cu reducerile care li se acordau, aveau tarife mai mai jos decât la Bacău și Suceava. Problema era că cel puțin BlueAir nu și-a primit partea de reducere comercială, iar WizzAir a fost deranjată de  faptul că nu s-au făcut investiții la Iași și nu au avut dialog cu aeroportul.

_ Există șansa de a reîntoarce cursele pierdute?

_ Există această șansă, desigur! Eu știu asta, deoarece am mai avut discuții cu ei, la Brașov. Din punctul meu de vedere, atunci când am discutat nu am vrut să amestec lucrurile, însă tot ei deschideau discuția și spuneru că ar vrea să vină să zboare de la Iași dacă lucrurile ar reveni la normal și ar avea cu cine să poarte un dialog.

_ Care sunt planurile privind modernizarea aeroportului ieșean și – lucru esențial – de unde vor veni banii?

_ Am vorbit la Ministerul Transporturilor și este vorba să prelungească programul europene de finanțare pentru aeroporturi, care avea termen final luna decembrie 2020. Din cauza faptului că a fost înregistrată o absorție slabă, cumulată cu pandemia, s-a vorbit de prelungirea termenului cu încă doi ani. În condițiile acestea, am putea să aplicăm pentru construirea unui nou terminal cu finanțare europeană 85%. Lucrul acesta se putea face încă din ianuarie 2018, când a fost instalată noua conducere la Aeroport, dar nu s-a vrut. Din punctul meu de vedere, actuala conducere este culpabilă, iar acest aspect i se poate imputa. Se putea face un terminal până acum! Dar, știți cum este, se iau mai ușor banii pe desene, pe studii. Vă spun din experiența mea – deoarece în prezent mă ocup cu ridicarea unui nou aeroport, la Brașov - este foarte greu să duci un lucru la capăt. Numai extinderea asta de platformă de la Iași trebuia să fie gata din martie 2019, deci o depășire de termene. Cu cine să ne apucăm să facem lucruri mai serioase? Nu ai cu cine...

_ Cât de greu îi va fi Iașului să se impună ca aeroprt regional principal?

_ Vom reuși. Locul Iașului este acesta de aeroport regional. Dar, totul pornește de la oameni. Uitați-vă cât de mult se greșește și cât de mult avem de suferit... Nouă ni se pare că este o treabă minoră, toată lumea o tratează în cheia discuțiilor politice, că este o luptă pentru funcții. Dar hai să ne uităm și să vedem pe cine punem în funcțiile acestea, să avem oameni care au competențele necesare, deoarece, altfel, vor avea de suferit cei din zona IT, universitățile, turismul... Este un domeniu în care impactul nu se resimte doar asupra întreprinderii, că eu le tot spuneam că are de suferit și compania aeriană, au de suferit si agenții de handling, și ăia de la combustibil, dar și restaurantele, totul pentru că ai în fruntea instituției un om care habar nu are ce e cu el acolo și se gândește numai la interesul propriu, cum să își ia el salariu și prime. Orice sfaturi i-am dat noi a râs și nu le-a pus în aplicare, în tandem cu fostul peședinte al Consiliului de Administrație. Iașul are potențial. În primul rând, să fie niște oameni serioși și care să fie dedicați, să vină la muncă cu idea de a pune lucrurile pe făgașul normal și să dezvolte aeroportul.

_ Există măcar un nume, o variantă pentru funcția de director general al aeroportului?

_ Sincer, nu am un nume. O să se constate, într-un final, că bunii manageri de aeroporturi nu stau chiar pe toate drumurile, cei care să dețină competențele, cunoștințele necesare unui asemenea post. Sincer, la modul cel mai onest, este greu să gasim un om să ocupe funcția de conducere. Am avut o discuție cu factorii de conducere care au venit în județ, am dezbătut problema și le-am explicat cum majoritatea aeroporturilor din țară s-au chinuit enorm să își găsească manageri, unii încă nu și-au gasit, au dat anunțuri și nu le-a venit nimeni. Dacă luați toate aeroporturile din țară veți vedea că au pe acolo interimari, caută soluții și nu găsesc, pentru că nu sunt oameni. Din partea mea o să fie tot sprijinul, esențial ar fi să găsim pe cineva care măcar să vină cu gândul bun, în primă fază, să zică „hai să facem treabă bună acolo!” Cred că din momentul acela putem să începem să construim.

_ Cât de greu v-a fost să acceptați propunerea de a vă reîntoarce la Iași?

_ Eu sunt la Broașov și am făcut acolo un aeroport... Chiar nu aveam nevoie de asta, dar am venit să ajut. În 2017, când m-au dat afară de la Iași, aveam 2 milioane de euro profit. Tot traficul care s-a mai înregistrat în anul următor și încă un an după a fost de pe urma mea, că avem negociat cu Blue Air să deschidă cursele în acea perioadă. Acum se vede ce a făcut Bulgariu, că nu a făcut nimic și nimeni nu a comentat. Tuturor li s-a părut normal că am fost eu dat afară, dar acum hai să vedem pe cine aducem. Prima prioritate este să facem analiza domnului director și a aechipei sale, să vedem ce e de schimbat, ce e de păstrat, să facem o echipă. Nu avem nevoie de oameni care să piardă timpul, aici nu este o intreprindere de ajutor social, iar cine nu își face treaba poate să plece să facă loc altora.

_ Aveţi susţinerea necesară, simţiţi asta?

_ Avem cele două paliere de decizie - Consiliul de Administrație, partea de execuție - hai să facem o echipă bună! Cu noua conducere a județului și cu ce va mai fi pe la Guvern, cred că am avea sprijinul necesar și ne putem apuca de treabă. Acum, ce nu înţelege lumea, care spune mereu că atunci când te duci pe o funcție te umpli de bani, eu iau aceieași bani pe care îi luam și înainte, ca membru în Consiliul de Administrație, doar că vor fi responsabilități în plus. Eu mă puteam lipsi ușor de responsabilitatea asta, că am şi Autoritatea Aeronautică pe cap, am și Bașovul, dar am zis să vin, mi-am arătat disponibilitatea să vin să ajut și să facem lucrurile bine.

Dan M.BREZULEANU

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

%ANUNTSPECIAL%
Lichidatorul judiciar desemnat în dosarul nr. 200/89/2011, aflat pe rolul Tribunalului Vaslui şi C.E.C. Bank Sucursala Vaslui, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2006, privind procedura insolvenţei, precum şi a Codului de procedură civilă, a bunurilor din patrimoniul debitoarei S.C. „GENIALUL” S.R.L. Vaslui, cu sediul în mun. Vaslui, str. Alexandru cel Bun, bl. 187, sc. C, et. 2, ap. 12, judeţul Vaslui, cât şi terenul proprietatea lui Cordunianu Tudorel, după cum urmează: Nr. crt. DENUMIRE ACTIV, ADRESA, Componenţa/Observaţii, Valoare - lei- 1. Construcţia C2 – magazin, birou, spaţiu odihnă, Loc. Secuia, com. Muntenii de Jos, jud. Vaslui, suprafaţă construită 130,96 m.p., iar terenul pe care este amplasată construcţia nu aparţine debitoarei, 24.720,00 2. Bunuri mobile, Loc. Secuia, com. Muntenii de Jos, jud. Vaslui Vitrină frigorifică Mondial Elite, Rafturi PAL, Birou-masă PAL, Raft pâine lemn, Cântar electronic, Casă de marcat Datecs MP55A, 1.165,00. Preţul de pornire la licitaţie este cel de mai sus, iar vânzarea se va face conform hotărârii Adunării creditorilor din data de 23.03.2021. Vânzarea prin licitaţie publică pentru bunurile debitoarei va avea loc la data de 18.06.2021, ora 1000 şi se vor organiza 5 şedinţe săptămânale, respectiv la până la data de 16.07.2021. Până la data şi ora licitaţiei, ofertanţii vor depune la sediul lichidatorului judiciar dovada achitării taxei de participare de 5% din preţul de pornire al licitaţiei pentru bunurile mobile şi 2.000 lei din valoarea activului licitat, a garanţiei de participare la licitaţie de 30% din preţul de pornire al licitaţiei şi a caietului de sarcini, cât şi documentele de înfiinţare şi împuternicirea dată persoanei fizice de către persoana juridică pentru participare la licitaţie, iar pentru persoanele fizice buletinul de identitate. Preţul caietului de sarcini este 500,00 lei pentru bunurile imobile şi 50,00 lei pentru bunurile mobile şi este obligatoriu pentru participanţii la licitaţie. Neplata bunurilor la termenul stabilit prin procesul-verbal de licitaţie, duce la pierderea garanţiei de participare la licitaţie, cât şi a celorlalte sume achitate în contul bunurilor, iar bunurile vor fi scoase din nou la vânzare în contul adjudecatarului. Toţi cei care pretind vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, au obligaţia să anunţe lichidatorul judiciar înainte de data stabilită pentru vânzare. Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul lichidatorului judiciar din Huşi, str. 1 Decembrie nr. 32, localitatea Huşi, judeţul Vaslui sau la telefonul 0335/566.035, 0727/850.575, fax 0335/814.103. Lichidator judiciar, Estconsult I.P.U.R.L. Huşi
1. Informații generale privind autoritatea contractantă, în special denumirea, codul de identificare fiscală, adresa, numărul de telefon, fax și/sau adresa de e-mail, persoană de contact: Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Zemeș, str. Principală, nr. 200, Zemeș, judeţul Bacău, telefon 0234383037, fax 023438330, email adp@zemes.ro, persoană de contact Alupei Teofil. 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie închiriat: Spațiu nr. 1 (boxă), în suprafață de 16,03 m.p., ce face parte din imobilul Piață Zemeș, strada Principală nr.160, proprietate publică a Comunei Zemeș, pentru activități economice comerț sau servicii. Închirierea se face conform H.C.L. 82/17.05.2021, si O.U.G. nr. 57/2019. 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc in Caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: de pe site-ul www.zemes.ro sau de la sediul U.A.T. Comuna Zemeș. 3.2. Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul instituției de la care se poate obține un exemplar din documentația de atribuire: Compartimentul Administrare Domeniu Public si Privat, U.A.T. Comuna Zemeș, strada Principală nr. 200, de luni până vineri, între orele 08.00-13.00. 3.3. Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 10 lei, se poate achita numerar la casieria UAT Comuna Zemeș. 3.4. Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 14/06/2021, ora 13.00. 4. Informații privind ofertele: 4.1. Data-limită de depunere a ofertelor: 23/06/2021, ora 13.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura UAT Comuna Zemeș, strada Principală, nr. 200, județul Bacău. 4.3. Numărul de exemplare în care trebuie depusă fiecare ofertă: un exemplar. 5. Data și locul la care se va desfășura ședința publică de deschidere a ofertelor: 24/06/2020, ora 10.00, la sediul UAT Comuna Zemeș, str. Principală nr. 200, județul Bacău. 6. Denumirea, adresa, numărul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Bacău, Str. Ştefan cel Mare nr. 4, tel: 0234/514419, fax 0234/525211, email tr-bacau-info@just.ro. 7. Data transmiterii anunțului de licitație către instituțiile abilitate, în vederea publicării: 26/05/2021
 „Un tânăr artist țintuit departe de scenă și de public este ca și condamnat, riscul profesional la care este supus este imens!”
10/06/2021 09:45

  - Maria, cum ai decis să intri in competitia „Romanii au talent”? - După un an 2020 foarte trist, in care proiectele prin care trebuia să cant la Operă si la Ateneu, s-au anul ...

„În spatele unui personaj, poţi să oferi din tine unele trăiri de care ştii doar tu”
06/06/2021 15:26

  Nu ştiu cum o fi să canţi in duet pe scenă cu soprana Diana Bucur, ştiu doar cat de frumos umple sala de concerte şi cat de savuros poate fi un dialog cu ea. Ieşeanca pasionată de muzică nu est ...

„În Iaşi mai există cel mult 20 de arheologi, în instituţiile de cercetare ale statului”
06/06/2021 15:22

La Facultatea de Istorie din cadrul Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi, studenţii au posibilitatea de a opta intre a studia activităţile umane din trecut, aplicate prin recuperarea ...

„Creativitatea este o stare pe care nu o poți controla răsucind vreun comutator”
06/06/2021 14:00

  Pandemia de coronavirus a adus nu doar probleme mari in sănătate, ci si schimbări profunde in toate aspectele vietii si a redefinit multe domenii de activitate, inclusiv pe cel al afacerilor. Oamenii ...

 „Femeile folosesc cuvântul, după caz, ca spadă sau ca floretă, într-o luptă deschisă cu mentalitățile, cu stereotipiile, cu discriminarea”
04/06/2021 14:23

  - Martie este, prin excelentă, o lună dedicată femeilor. Sunteti de acord cu această afirmatie? Pare cumva limitativ... - Dacă ne gandim la ziua de 8 martie care a devenit sărbătoare internatio ...

 „Drumul deschis de pasiunea pentru fotografie este, de fapt, un drum către mine”
04/06/2021 11:44

Pe Oana Dăian o cunoastem de la Teatrul National „Vasile Alecsandri”, unde se ocupă de tot ceea ce inseamnă relatii publice. Are o meserie frumoasă, trăieste in lumea artei, aproape de scenă s ...

„Dintre toţi factorii perturbatori, cel mai toxic este gândul”
04/06/2021 09:45

 * interviu cu dr Valerica Volosan Ilieş, specialist in medicină tradiţională chineză Dr Valerica Volosan Ilieş a absolvit Universitatea de Medicină şi Farmacie „Gr. T. Popa” din ...

„Mediul în care îmi cresc copilul e mai important decât influenţa genelor”
03/06/2021 17:35

* interviu cu terapeutul Daniela Bercu, specialist in terapie cranio-sacrală Un şoc emoţional, un stres puternic sau pur simplu o supărare aparent minoră care nu e decat picătura care a umplut paharul ...

„Cei mai mulţi dintre oameni sunt nişte bio-roboţi”
03/06/2021 16:15

„Tu eşti un 2, o cifră care arată legătura. Orice ai face şi cum ai face, mereu vei fi in mijlocul oamenilor. Îi vei lega şi vei strange firele unei comunităţi. Mă intrebi de unde iţi ş ...

 „Peste 100 de kilometri de drumuri județene pe care i-am făcut la Iași sunt din furăciuni”
10/05/2021 15:13

* dialog cu senatorul Maricel Popa, presedintele PSD Iasi - Domnule senator, la Iasi, tensiunile dintre principalii actori politici ai momentului - PNL si USR, se accentuează si nu prea par a se domoli curand ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei