„Offroad-ul este un balet pe patru roţi, prin hârtoape şi noroaie”

default

Dimensiune font:

| 02-11-2017 05:15

Căutătorii de senzaţii tari şi adrenalină pe patru roţi pot tura motoarele în cadrul Cupei de Offroad „ Adventure 4x4” Iaşi, ce va avea loc la final de săptămână pe colinele Iaşului, după cinci ani de aşteptare. Despre costurile offroad-ului practicat din pasiune şi provocările pe care acest sport le aduce cu sine ne-a povestit Raimond Chelhan, preşedintele Clubului Sportiv „Adventure 4x4”, din Iaşi

- După o perioadă în care offroad-ul sportiv a lipsit de pe colinele Iaşului, Asociaţia Club Sportiv „Adventure 4x4” reînvie acestă competiţie...
- Iaşul s-a numărat, în trecut, printre primele patru cluburi din ţară care au organizat competiţii de offroad, din anul 2004, la cârma lui Bogdan Pavlov. În anul 2010, din păcate, acesta a decedat, iar noi, cei care am rămas, am încercat să ducem mai departe acest concurs la Iaşi, dar echipa nu a mai fost la fel de unită. În anul 2013 am făcut însă clubul Club Sportiv „Adventure 4x4” Iaşi, unde am încercat să ne reorganizăm şi să strângem din nou membri, astfel încât să ne închegăm din nou ca o echipă şi să putem readuce în prim-plan acest sport. În prezent, suntem zece membri activi, însă numărul pasionaţilor de offroad, care aleg să vină alături de noi la unele evenimente, este mai mare.


- Offroad-ul este un sport costisitor, la fel şi organizarea unui eveniment sportiv. De unde a venit finanţarea pentru cupa care va debuta vineri, la Iaşi?

- Uşor, uşor, prin acţiunile umanitare pe care le-am desfăşurat de-a lungul anilor, am reuşit să aducem lângă noi mai multe firme care ne-au ajutat cu obiecte sau chiar cu bănuţi pentru cupa de anul acesta. Este adevărat că bugetul a fost restrâns, pentru că sponsorii au fost mai reticenţi în a-şi investi încrederea în noi, dat fiind că nu am avut un eveniment anterior care să le arate de ce suntem în stare, dar la anul sperăm că lucrurile vor merge mai rapid.


- Vorbiţi-ne, vă rog, despre diferenţa dintre offroad-ul sportiv şi cel făcut din pasiune...

- Sunt două categorii de sportivi. Primii, care vin o dată, de două ori pe an la o competiţie, ies cu familia într-o duminică la o plimbare prin pădure, fără a investi foarte mult. Cea de-a doua categorie îi vizează pe pasionaţii de offroad, cei care investesc mii de euro în echiparea maşinilor şi care participă la competiţii. De exemplu, noi în club avem două echipaje care au participat la toate etapele. Eu, unul, am început din 2007 să particip la competiţii şi să investesc în acest sport. Dacă eşti copilot, cheltuielile sunt mai mici, deoarece maşina este reparată după cursă de pilot, care de cele mai multe ori este proprietarul. În medie, eu am dat aproximativ 10.000 de euro anual pentru a practica acest sport.


- Să revenim la cupa de offroad pentru care se dă startul mâine. Care sunt traseele şi care sunt categoriile, în funcţie de dificultatea probelor, la care se pot înscrie doritorii?

- Noi, la Iaşi, vom avea două categorii: standard şi open-hard. Maşinile care vor intra în competiţie, la categoria standard, pot avea doar modificări la suspensie şi nişte cauciucuri mai mari, pentru suprafeţe noroioase (minim MT). De asemenea, este necesar să aibă troliu. Inclusiv anul acesta, maşinile care intră în competiţie pot să îşi monteze opţional roll cage, însă de la anul acesta va deveni obligatoriu chiar şi pentru categoria standard, pentru că se merge cu viteze foarte mari şi există riscul unor accidente, iar siguranţa trebuie să primeze în orice sport cu motor. La open- hard se poate face orice modificare pe maşină. Aceasta poate fi doar din ţeavă, fără să aibă şasiu, caroserie.

 


- Aţi spus că participaţi la competiţii de offroad de zece ani. Ce modificări aţi făcut la maşina proprie şi cât au costat acestea?
- De obicei, mărim puterea motorului, modificăm transmisia, rapoartele din cutia de transfer şi grupuri, punem planetare heavy-duty, roţi mai mari. Nu este exclus să mai tai din caroseria maşinii, să schimbi suspensia pentru a o ridica mai mult de la sol şi a o face mai profesională, astfel încât să poţi merge mai repede şi pe teren accidentat.
În ceea ce priveşte costurile maşinii, acestea pot varia în funcţie de marcă şi dotările cu care aceasta vine din fabrică. Pentru a putea face însă performanţă într-o competiţie de offroad, trebuie să investeşti în jur de 10.000 de euro în maşină, în banii aceştia intrând suspensia, transmisia, motorul modificat.


- Revenind la Cupă, spuneţi-ne care este traseul?
- Am încercat să evităm orice drum public şi am mers prin păduri, traversând deopotrivă islazuri comunale şi dealuri. În prima zi vom da startul tehnic de la releul din Bucium, iar finish-ul va fi tot acolo. Vom pleca prin pădurea Bârnova, spre Dobrovăţ, Mogoşeşti, Cioca-Boca. În ariile protejate vom merge numai pe drum forestier, iar acolo unde nu este cazul, cu acordul Direcţiei Silvice, am găsit păduri prin care am făcut traseul, astfel încât să avem dealuri, râpe, şanţuri, care să crească dificultatea traseului.
A doua zi, se va pleca din zona Trei Fântâni, vom urca pe lângă cariera de pământ, acolo unde avem o coamă de deal cu un grad de dificultate mult mai mare, fiind şi puţin periculoasă, după care vom merge prin pădure spre Păun. De acolo traversăm, pe drumul forestier, spre zona Hiliţa, unde avem o pădurice cu un grad de dificultate ridicat. Aici, piloţii şi copiloţii se vor putea „juca” mai mult şi îşi vor putea arăta îndemânarea, după care, sâmbătă, ne întoarcem înapoi la zona de trial.
Aici, în zona de trial, va fi o probă pentru public, dat fiind că de cele mai multe ori oamenii nu merg cu noi prin păduri să poată vedea ce presupune acest sport, motiv pentru care ne-am dorit să venim noi în întâmpinarea lor. În competiţii, traseele sunt foarte complexe, cu ravene adânci, iar accesul publicului se face mai greu. Totuşi, zona de trial de la Păun are un potenţial foarte mare de offroad, fiind loc şi pentru 500-1.000 de spectatori. Acolo vom face o zonă comună cu cei de la Land Rover Above & Beyond, care vor ridica maşinile sus, le vor bascula, moderatorul evenimentului fiind Roxana Ciuculescu. Trebuie precizat că vor fi premii şi pentru spectatorii noştri, iar pentru concurenţi vom avea premii specifice offroad-ului: trolii, fante, chingi etc.


- Se mai pot face înscrieri pentru cupa de la Iaşi?

- Înscrierile se mai pot face până în acestă seară, dar mulţi prieteni care practică offroad-ul m-au sunat şi mi-au zis că încearcă să-şi repare maşinile să poată intra în concursul de la Iaşi, dat fiind că abia s-au întors de la o competiţie din Croaţia.


- Cât de mari sunt riscurile de accidente în offroad?
- De obicei, piloţii merg destul de repede şi, neştiind dinainte traseul, pot apărea obstacole pe care ei să nu le vadă în timp util. Aceştia au roadbook-ul, însă acolo au doar nişte desene, fără a şti exact ce îi aşteaptă în teren.


- Unde şi cum pot fi învăţate tehnicile de pilotaj pentru offroad?
- Sunt tehnici destule pentru a învăţa cum să pilotezi o maşină de offroad. Poate la urcat nu este atât de greu, dar în momentul în care vezi că maşina nu urcă şi ai virat dreapta, să schimbă centrul de greutate şi te-ai răsturnat. Tehnicile de pilotaj se învaţă la volanul maşinii, mergând cu un alt pilot care are mai multă experienţă. Practic, trebuie să simţi fizica autovehiculului şi să „furi” modalitatea de a conduce!


- Dacă ar fi să definiţi offroadul, după zece ani de zile de practică, cum aţi face-o?

- Pentru mine, offroad-ul este balet pe patru roţi prin hârtoape şi mocirlă, iar cei care vor participa la Cupa „Adventure 4x4” Iaşi de asta vor avea parte!

A consemnat Anca BURNICHE

* * *
Cupa de offroad „Adventure 4x4” Iaşi va debuta mâine, startul oficial al acestei competiţii sportive urmând să fie dat la ora 09.00, de pe Pietonalul „Ştefan cel Mare”.

* * *
Startul superspecialei Trial, din sat Păun, comuna Bârnova, se va da la ora 14.00.

* * *
„Adventure 4x4” Iaşi este un club sportiv înfiinţat în anul 2013, membru al federaţiei romane de automobilism sportiv, certificat de Ministerului Suportului cu scopul de a aduna şi educa pasionaţii de offroad în vederea participării la competiţiile sportive de acest gen.

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<<Click pe locatie pentru detalii>>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

„EuroBusiness LRJ” S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei ”FANYON”S.R.L., conform Hotărârii nr. 120/02.04.2018, pronunțată în dosarul nr. 2172/113/2017, de către Tribunalul Brăila, organizează în zilele de 20.08.2020, 10.09.2020, 24.09.2020, 08.10.2020, 22.10.2020, respectiv 05.11.2020, ora 14:00, la sediul ales al lichidatorului judiciar din Bucuresti, Bd. Magheru, nr. 31, et. 1, cam. 25, Sector, licitații în vederea valorificarii următoarelor bunuri imobil și mobile, proprietatea debitoarei: BUN IMOBIL, PREȚ DE PORNIRE LA LICITAȚIE (EUR, fără TVA). Proprietate imobiliară, teren, căsuțe de vacanță și anexe, situată în Sat Dragosloveni, Com. Soveja, Jud. Vrancea, înscrisă în CF nr. 50048 a Com. Soveja, compusă din: Teren intravilan în suprafață de 2.438,00 mp, amplasat în Sat Dragosloveni, Com. Soveja, Jud.Vrancea, CF nr. 50048 a Com. Soveja, nr. cad.50048, Construcția C1-magazie, nr. cad.50048-C1Sc=67,00 mp, Construcția C2-anexă, nr. cad.50048-C2, Sc=170,00 mp, Construcția C3-magazie, nr. cad50048-C3, Sc=12,00 mp, Construcția C4-grup sanitar, nr. cad.50048-C4, Sc=17,00 mp, Construcția C5-bucatarie, nr. cad.50048-C5, Sc=24,00 mp, Construcția C6-umbrar lemn, nr. cad.50048-C6, Sc=9,00 mp, Construcția C7-umbrar lemn, nr. cad.50048-C7, Sc=9,00 mp, Construcția C8-casă de vacanță, nr. cad.50048-C8, Sc=15,00 mp, Construcția C9-casă de vacanță, nr. cad.50048-C9, Sc=14,00 mp, Construcția C10-club, nr. cad.50048-C10, Sc=64,00 mp, Construcția C11-casă de vacanță, nr. cad.50048-C11, Sc=15,00 mp, Construcția C12-casă de vacanță, nr. cad.50048-C13, Sc=15,00 mp, Construcția C13-casă de vacanță, nr. cad.50048-C13, Sc=65,00 mp, Construcția C14-casă de vacanță, nr. cad.50048-C14, Sc=15,00 mp, Construcția C15-casă de vacanță, nr. cad.50048-C15, Sc=15,00 mp, Construcția C16-casă de vacanță, nr. cad.50048-C16, Sc=65,00 mp, Construcția C17-casă de vacanță, nr. cad.50048-C17, Sc=15,00 mp, Construcția C18-casă de vacanță, nr. cad.50048-C18, Sc=15,00 mp, Construcția C19-casă de vacanță, nr. cad.50048-C19, Sc=65,00 mp, Construcția C20-casă de vacanță, nr. cad.50048-C20, Sc=28,00 mp, Construcția C21-magazie, nr. cad.50048-C21, Sc=145,00 mp, Construcția C22-casă de vacanță, nr. cad.50048-C22, Sc=51,00 mp, Construcția C23-casă de vacanță, nr. cad.50048-C23, Sc=35,00 mp și Construcția C24 - wc, nr. cad.50048-C24, Sc=17,00 mp. 65.110,50 BUNURI MOBILE PREȚ DE PORNIRE LA LICITAȚIE (EUR, fără TVA) CARUCIOR + CUVA 7,27, MASINA GLAZURAT CIOCOLATA 3.236,26, Masina cernut faina 46,49, CARUCIOARE CU NIVELE pt cuptor 211,55, CUPTOR POLINI MOD.80100 211,55, CUPTOR POLINI MOD.8080190 211,55, CUPTOR ROTATIV ROTO 6080SR.200SC 2.531,01, CUPTOR WERNER REA 1280, 211,55, CUPTOR WERNER REA 1280, 211,55, MASINA ROTATIVA ROTOFORM, 4.489,66, Moara ptr. Preg. Probelor, 767,59, Balanta analitica, 412,62, Echip. Ptr. Determ. Aciditatii, 570,56, Etuva, 215,59, Balanta tehnica 176,30, Sist. Automat ptr. Determ. Azot 2.761,19, Sist. Autom. Ptr. Determ. Gras 2.563,97, Distilator apa 550,82, Aparat perf. Pt.Deter. Cant. De z 1.605,07, Incinta termostatare probe 471,85, Sistem aut. Amb. Prod. Gr.IP600 21.265,94, Aparat de realiz. Mixuri pt. Ret 3.026,27, Malaxor spiral cuva rabatabil 4.821,88, Linie pentru obtinere covrigi 57.418,17, Camera racire semifabricat 3.446,86, Cuptor rotativ, 7.048,60 Cuptor rotativ 7.048,60, Cuptor rotativ 7.048,60, Cuptoar rotativ 7.048,60, Cuptor rotativ 7.048,60, Cuptor rotativ 7.048,60, Cuptor rotativ 7.048,60, Masina de glazurat si uscat turta dulce 8.830,77, DEDURIZATOR FD-25, 418,00, LINIE PENTRU OBTINEREA CROCHETE 105.250,22, LINIE PENTRU OBTINERE COVRIGI 74.381,28, MALAXOR 7.023,99, Oala fierbere 233,69, DULAP FRIGORIFIC 381,22, AGENT FRIGORIFIC 77,01, ECHIPAMENT MIXER PLANETAR 8.207,35, MASINA PADO PT FURSEC SI TURTA 12.311,02, Masina taiat foi nap -Doina 263,51, Masina taiat nuga 441,19, Cuptor rotativ 2.078,25, CUPTOR FOI 12.232,98. Toate condiţiile de participare la licitaţie şi condiţiile de adjudecare se regăsesc în caietele de sarcini care pot fi procurate on-line de la lichidatorul judiciar, contravaloarea acestora fiind de 2.380,00 RON, TVA inclus, pentru bunuri mobile și 2.380,00 RON, TVA pentru bunul imobil/caiet de vanzare, dovada achiziţiei acestora fiind obligatorie pentru participarea la licitaţie, plata acestora efectuându-se în contul lichidatorului judiciar, nr.:RO93BUCU1031215949892 RON, deschis la Alpha Bank Iaşi. Persoanele care doresc să se înscrie la licitaţie au obligaţia de a depune garanţia de participare la licitaţie de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, plata acesteia efectuându-se în lei, la cursul BNR din data plății în contul de lichidare al ”FANYON”S.R.L., nr.: RO76BUCU1032235342465 RON, deschis în lei la Alpha Bank S.A. Înscrierile la licitație se pot face până în preziua licitaţiei (zilele de miercuri), ora 14:00, scrisoarea de participare la licitaţie, împreună cu toate documentele menţionate în caietele de sarcini, urmând a fi trimise on-line pe adresele de e-mail : vanzari@lrj.ro și stefania.nitu@insolvency.ro. Vizitarea şi prezentarea activelor se poate face doar în conformitate cu prevederile legale în vigoare, în fiecare zi de luni până vineri, cu acceptul lichidatorului judiciar, la locul în care acestea se află. Lichidatorul judiciar va permite accesul ofertanţilor care vor achiziţiona caietul de sarcini, doar în prezenţa unui reprezentant al acestuia şi la solicitarea scrisă prealabilă însoţită de o programare în acest sens. Reprezentanţii lichidatorului judiciar vor furniza toate informaţiile suplimentare disponibile către cei care au achiziţionat caietul de sarcini. Vizualizarea activului imobil, respectiv a bunurilor mobile, este o condiție obligatorie pentru participarea la licitații. Informaţii suplimentare se pot obţine de pe site-ul lichidatorului judiciar.: www.lrj.ro, telefon: 0733.683.702, e-mail: vanzari@lrj.ro, telefon: 0737.242.544, e-mail: stefania.nitu@insolvency.ro, telefon: 0747.012.820, e-mail: paula.stoian@fanyon.ro.
VIDEO - INTERVIU - Mihai Chirica: „ Am găsit profesori plângând în cancelaria unor școli, de mila copilașilor”
17/09/2020 13:37

  * dialog cu primarul municipiului Iasi, Mihai Chirica - Domnule primar, scoala a debutat, problemele mari incep să se stingă, dar apar mereu altele, mai mici. A fost debutul acesta de an scolar pe m ...

 INTERVIU - Maricel POPA: „Avem o mare problemă legată de deschiderea şcolilor”
26/08/2020 00:00

* dialog cu Maricel Popa, preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi - Domnule preşedinte, au mai rămas doar cateva zile pană la deschiderea unui nou an şcolar. Cat de mult s-au implicat unităţile adminis ...

INTERVIU/VIDEO - Mihai Chirica: „Dacă elevul trebuie ţinut în braţe pentru a sta în bancă şi a învăța, aşa vom face!”
24/08/2020 09:32

* dialog cu primarul municipiului Iasi, Mihai Chirica - Domnule primar, trei săptămani ne mai despart de inceperea unui nou an şcolar, poate cel mai dificil din istoria noastră recentă. A trecut vara, Guv ...

VIDEO - INTERVIU Mihai CHIRICA: „Mi-e teamă de valul trei al pandemiei, care va veni odată cu apariția bolilor de sezon”
31/07/2020 13:23

        * dialog cu Mihai Chirica, primarul municipiului Iasi   - Un oraş, importanţa sa, nu se măsoară prin lungimea şi lăţimea fizică, ci prin natura aspiraţ ...

Camelia Gavrilă: „Politica este pe voturi, pe notorietate...”
13/07/2020 00:00

  * dialog cu deputatul Camelia Gavrilă, candidat PSD la alegerile pentru funcţia de primar al municipiului Iaşi - Doamna deputat, poate avea Iaşul o femeie primar, pentru prima oară in istorie? Sau ...

„Ȋn instituţii, pe lângă cei din primul eşalon, există o mare masă de funcţionari care efectiv nu vor să muncească”
08/07/2020 21:12

  * dialog cu deputatul ieşean Petru Movilă (PMP), iniţiatorul Legii privind realizarea Autostrăzii Ungheni – Iaşi – Targu Mureş  - Domnule deputat, ce simte initiatorul unei le ...

„Trebuie să arătăm că trăim într-o economie de piață, nu într-o societate de piață”
01/07/2020 10:21

     * dialog cu Joaquín Turmo Garuz, profesor de Macroeconomie şi Economie Internaţională la Facultatea de Economie si Afaceri din cadrul Universităţii din Barcelona   ...

„Riscăm să nu mai începem școala!” Dialog cu primarul municipiului Iaşi, Mihai Chirica
19/06/2020 11:37

  - Domnule primar, numărul tot mai mare de noi cazuri COVID-19 nu prea mai lasă mult loc relaxărilor... Alegerile locale, stabilite pentru finalul lunii septembrie, pot incurca şi mai mult sensibil ...

Mihai CHIRICA: „Traversarea munților cu autostrada, în zona Ditrău, va dura șapte ani!” VIDEO
09/06/2020 06:31

* dialog cu primarul municipiului Iaşi, Mihai Chirica - Domnule primar, in urmă cu cateva zile, primarii din regiunea Moldovei au fost convocaţi la Ministerul Transporturilor, unde li s-a prezentat tema &bd ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei