„Riscăm să nu mai începem școala!” Dialog cu primarul municipiului Iaşi, Mihai Chirica

104201569_2074616572671277_3430961636244427728_o

Dimensiune font:

| 19-06-2020 11:37

Dialog cu primarul municipiului Iaşi, Mihai Chirica

 


- Domnule primar, numărul tot mai mare de noi cazuri COVID-19 nu prea mai lasă mult loc relaxărilor... Alegerile locale, stabilite pentru finalul lunii septembrie, pot încurca şi mai mult sensibila problemă a pandemiei?

- Da. Din punctul meu de vedere, relaxarea pe care a impus-o Parlamentul, la fel ca multe alte greșeli pe care le-au făcut până în prezent, arată foarte clar că nu s-au gândit deloc. Au urlat de fiecare dată că iau aceste măsuri suplimentare de relaxare pentru faptul că Guvernul nu reușește să le ofere unele informații științifice asupra situației în care se află România, dar acele informații sunt publice și pot fi consultate oricând. A fost, din punctul meu de vedere, o grabă nemeritată, deoarece, prin această relaxare, care a dus la creșterea nepermis de mare a numărului de cazuri de noi infecții, riscăm să nu mai începem școala pentru copii. Până la alegeri mai avem timp, este adevărat, acolo se pot găsi soluții, dar ce facem dacă amânăm din nou școala? Deja nivelul de educație din România este foarte jos. Au pierdut copiii, dar și studenții, un semestru complet, riscă să piardă şi un semestru din viitorul an școlar. După părerea mea s-a comis o mare greșeală că nu s-a abordat cu rațiune această problemă a relaxării.

 

Nu știm să folosim această oportunitate de a învăța la distanță. De fapt, rezultatele sunt cele pe care le știm – 47 la sută dintre români sunt analfabeți funcțional. Credeți că prin învățământul la distanță va scădea acest procent? Eu sunt convins că nu, din contră, va crește!”

 

- Totuși, ce putem face în condițiile în care viitorul an şcolar nu va putea începe în septembrie?

- Probabil vom fi nevoiți din nou să apelăm la învățământul la distanță. România nu este pregătită pentru învățământul la distanță, nu pentru că nu am avea tehnologie, căci tehnologie există pentru toată lumea, ci pentru faptul că nu avem această cultură, nu știm să folosim această oportunitate de a învăța la distanță. De fapt, rezultatele sunt cele pe care le știm – 47 la sută dintre români sunt, în momentul de față, analfabeți funcțional. Credeți că prin învățământul la distanță va scădea acest procent? Eu sunt convins că nu, din contră, va crește.

- Când aţi discutat ultima dată cu Ludovic Orban? Vă întreb deoarece sunt curios dacă premierul se interesează constant de necesităţile investiţionale ale celui mai mare oraş al României, după capitală...

- Vă spun cu sinceritate că astăzi de dimineață (miercuri, n.r.) am fost sunat de la cabinetul doamnei director general de la Compania Națională de Investiții și am trecut în revistă toate proiectele pe care Iașul le-a prezentat Companiei pentru a începe prioritizarea lor. Deci, este clar că toată lumea abordează cu seriozitate acest aspect.

- Foarte multă lume este interesată în a afla nouăţi despre investiţiile „protejate” de dumneavoastră, să le spunem aşa, în special de stadion şi de sala polivalentă. Se întâmplă lucruri notabile în această direcţie?

- Da, se întâmplă lucruri notabile pentru că săptămâna trecută am avut Comisia tehnică de recepție a studiilor propuse de către cele două echipe de proiectanți, iar în cursul acestei luni vom intra în Consiliul Local cu aprobarea indicatorilor tehnico-economici, documente obligatorii pentru a ne putea prezenta în vederea finanțării ulterioare. Deci, echipele muncesc în continuare și, sigur că da, pe măsură ce vedem că se concretizează bugetul anului 2021 vom insista din ce în ce mai mult pe lângă Guvernul României, pentru a prinde în buget stadionul, așa cum a promis.

 

 

Intersecțiile acestea sunt supraaglomerate și nici un sistem de trafic nu ar putea să le echilibreze, astfel încât autovehiculele să treacă în mod fluent”.

 

 

- Aveți un pachet de 300 proiecte pe care intenţionaţi să le depuneţi în viitorul exerciţiu financiar, POR 2021-2027. Putem creiona, aici, câteva priorităţi pe care le aveţi în vedere pentru municipiul Iaşi?

- În momentul de față am structurat tot pachetul de proiecte pe care Iașul îl deține, pe diferite categorii. Avem deja proiecte de infrastructură, avem terminate trei poduri, cu proiect tehnic de execuție - cele din Podu Roș, podurile care traversează dinspre bulevardul Sarmisegetuza către platforma Cicoare și podul care traversează dinspre bulevardul Dacia către platforma complexului comercial Era. Apoi, avem un pachet de peste 40 de străzi deja proiectate, aflate în modernizare, avem numeroase proiecte pe partea de reabilitări termice de clădiri publice și aici vorbim de câteva zeci de clădiri. Lucrăm la proiectul tehnic pentru modernizarea iluminatului public, în afara programului pe care deja l-am accesat, cu 4.800 puncte luminoase, mai avem în lucru 14.000 de puncte luminoase, inclusiv extinderea iluminatului public. Să nu uităm nici proiectele pe domeniul social, în sectorul locuințe sociale, dar și proiectele despre care am discutat până acum - proiectul Spitalul Regional de Urgență, proiectul pentru stadion, cel pentru sală polivalentă și variantele de ocolire ale municipiului. Pentru acestea din urmă, am și depus documentație la Ministerul Transporturilor, în vederea predării acestor obiective către noi, pentru a le gestiona împreună cu Ministerul Fondurilor Europene, iar noi să fim unitatea de implementare.

- În privința reabilitărilor termice de care ați amintit, ar trebui să luăm în calcul și rebranşările la vechea reţea de termoficare? Aţi afirmat că ieşenii vor face coadă la rebranşări. Ce le puteţi oferi acestora pentru a da năvală, să spunem, la acest serviciu al municipalităţii?

- Siguranță. Le putem oferi siguranță, în condițiile în care sistemele de termoficare centralizată sunt singura opțiune de încălzire validată de către Comisia Europeană pentru localitățile mari. Sigur, nu spune toată lumea că trebuie să existe un singur sistem, centralizat. Pot fi sisteme centralizate de cvartal, unice, cum sunt la noi, dar ele reprezintă unica soluție pentru a putea gestiona și condițiile de mediu. Se vor îngrămădi la branșare, de asta le-am și recomandat asociațiilor de proprietari să nu distrugă instalațiile, căci le va fi mult mai ușor pe viitor. De la 1 iulie se liberalizează prețul gazelor naturale, asta va fi prima măsură, nu știm ce se va întâmpla mai departe... Dar, între a utiliza o centrală termică care are deja câțiva zeci de ani de folosire și care nu-ți mai oferă siguranță pentru tine și familia ta și posibilitatea de a avea ceea ce-ți trebuie, apă caldă și căldură în condiții moderne, la timp și la un preț rezonabil, fără să te doară capul cum se gestionează o asemenea rețea, sigur că va avea câștig de cauză sistemul de termoficare.

- Managementul traficului a reprezentat o investiţie de câteva zeci de milioane de euro. Sunteţi mulţumit de felul în care a fost implementat acest proiect, ar putea fi reactualizat, să spunem? Vă întreb deoarece din ce în ce mai mulţi şoferi consideră că semafoarele nu sunt corelate pentru a asigura un trafic fluent...

- Sigur, șoferii au și ei dreptate, dar și noi avem dreptate. De ce? Pentru că monitorizăm cele mai importante intersecții din Iași în momentul de față și vă dau un singur exemplu: avem multe intersecții care au peste 275.000 de treceri pe săptămână. Acest lucru arată că intersecțiile acestea sunt supraaglomerate și nici un sistem de trafic nu ar putea să le echilibreze, astfel încât autovehiculele să treacă în mod fluent. De aceea apar blocaje la anumite ore din zi, datorită faptului că ele depășesc capacitate reală de preluare a intersecției. Dau un singur exemplu: 278.000 de mașini pe zi în intersecția de pe zona Cotnari; asta echivalează, la 7 zile pe săptămână, cu 32-33.000 de mașini pe zi. Este mai mare decât traficul care se măsoară pe o autostradă, care este dimensionată la un trafic zilnic de până în 30.000 de autoturisme. Prin urmare, credem că sistemul face față, poate fi îmbunătățit, este util și ori de câte ori va fi nevoie să-l actualizăm, o vom face.

 

Nu cred că există o problemă cu locurile de parcare, ci există o problemă cu numărul de mașini. O spun cu maximă responsabilitate că sunt enorm de multe maşini, la ceea ce poate primi Iașul în momentul de față.”

 

- Lipsa locurilor de parcare constituie o nouă mare problemă pentru oraş, în condiţiile în care numărul de autovehicule este într-o evidentă creştere. Varianta unor parcări subterane sau supraterane mai este de actualitate, în condiţiile în care cele propuse la UMF şi în strada Muşatini nu atrag interesul firmelor constructoare?

- Rămâne de actualitate și acest lucru. Pentru strada Mușatini, am luat decizia de a începe noi să construim parcarea supraterană și acum lucrăm la documentația tehnică finală, să putem da drumul la licitație. În privinţa parcării subterane din zona centrală, probabil că timpul va rezolva și această problemă de atractivitate. Dar, repet ceea ce spun de ani de zile, cunoscând orașul acesta cum îmi cunosc propria casă: nu cred că există o problemă cu locurile de parcare, ci există o problemă cu numărul de mașini. O spun cu maximă responsabilitate că sunt enorm de multe maşini, la ce capacitate poate primi Iașul în momentul de față.

- Și ce se poate face?

- Ele se vor elimina. Deja programul de ridicare a mașinilor abandonate pe străzi lucrează intensiv pentru că tot mai multă lume le abandonează și ușor-ușor măsurile de curățire a mediului, pe care le va impune și Comisia Europeană, măsuri fiscale suplimentare pe care le impune statul român, dezvoltarea rețelelor de transport public în care se investește foarte mult, pot determina renunțarea la acestea.

- Iaşul a devenit, în timp, un Big Brother enorm. Totuşi, cartierele mărginaşe, străzile periferice nu beneficiază în totalitate de un astfel de serviciu de monitorizare video, deşi se impune, luând în considerare numărul incidentelor petrecute acolo în ultimii ani...

- Avem monitorizare video aproape în fiecare colț din oraș. Dar străzile se monitorizează și în funcție de incidența zilnică privind prezența populației. Monitorizăm toate intrările, care sunt, în același timp, și ieșiri, avem fiecare intersecție monitorizată. Știți foarte bine că am descoperit crima comisă de un recent eliberat condiționat pe strada Cetățuia, undeva spre capăt CUG, tot cu ajutorul camerelor video. Sistemul va fi actualizat și pe zonele de locuri de joacă pentru copii, pe toate locațiile și mai are și Poliția Locală un program cu 320 de camere pe care le va instala, de asemenea, în puncte vulnerabile. La acestea se adaugă și cele 241 puncte gospodăreşti monitorizate de Salubris, unde licitația este în curs și până la final de an le vom avea instalate camere video, iar ele vor permite monitorizarea întregului areal.

- Toate acestea vor fi direcționate într-un unic centru de monitorizare?

- Vor fi trei dispecerate în care vom lucra: dispeceratul Poliției, dispeceratul pentru managementul traficului și dispeceratul Salubris, dar ele se pot interconecta, ca bază de date. Fiecare își va observa arealul său, iar când vor fi probleme se vor conecta între ele.

 

În creşe, prioritate vor avea cei care locuiesc în Iaşi, deoarece ei îşi plătesc aici taxele şi impozitele... Acolo unde ieşenii nu vor mai găsi loc în creşe, le vom plăti o parte din costurile cu bone”.

 

- Primăria Municipiului Iași redeschide, începând de vineri, cele trei baze de agrement ale municipalității: Ștrandul Municipal, Plaja Nicolina și Baza de agrement Ciric. Normele de distanţare socială obligă la asigurarea unei suprafețe de minim 12 metri pătrați pentru fiecare utilizator, atât la plajă (pe șezlonguri), cât și în bazine, precum și a unei suprafețe de minim 7 metri pătrați în celelalte spații comune. În aceste condiţii, capacitatea de primire se va reduce la mai puţin de jumătate...

- Ca și la creșe, dealtfel, căci aș aminti un lucru foarte important, că de luni vom deschide creșele. Noi avem în momentul de față 370 de copii care pot fi reînscriși, în sensul că vin din grupe mai mici. Toţi copiii care pot fi reînscrişi vor fi primiţi la creşe începând de luni, în cele 11 creşe pe care le avem în momentul de faţă şi cu această ocazie inaugurăm şi creşa numărul 10, care a fost finalizată. Asta înseamnă că pe lângă deschiderea bazelor de agrement, cu măsurile pe care le ştim – luarea temperaturii, înscrierea în tabele, nu primim copii mai mici de 10 ani, nu primim copii până în 14 ani neînsoţiţi, deoarece nu au carte de indentitate şi nu-i putem identifica, vom deschide şi creşele.

- În privinţa creşelor, vor rămâne şi în acest an foarte mulţi copii de pe dinafară. Când vom putea spune că avem suficiente locuri în creşele ieşene?

- Anul acesta avem cu 320 de locuri mai mult decât în urmă cu un an. Deocamdată, nu ştim dacă rămân sau nu copii pe dinafară. Noi am stabilit unele criterii care au intrat în dezbatere publică şi vrem să facem o selecţie între ieşeni şi cei care locuiesc în afara Iaşului. Prioritate vor avea cei care locuiesc în Iaşi, deoarece ei îşi plătesc aici taxele şi impozitele. Cred că vom putea compensa lipsa locurilor şi prin Hotărârea de Consiliu Local care reglementează activitatea bonelor, deoarece acolo unde ieşenii nu vor mai găsi loc în creşe, vom interveni cu această hotărâre, să le plătim o parte din costurile cu bone, să-şi poată ţine copilul acasă, aproape de familie.

A consemnat Dan M.BREZULEANU

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Sipote, cu sediul in comuna Sipote, Str. Alexandru Lapusneanu nr. 1, judetul Iasi, cod postal 707485, telefon 0232/238.333, fax 0232/238.320, e-mail: primariasipote@yahoo.ro, cod fiscal 4540291. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 loturi de teren, amplasate in intravilanul satului Iazu Nou, Str. Tineretului, F.N., ce apartin domeniului privat al Comunei Sipote, identificate astfel: Lotul 1 -suprafata de 2.020 mp, numar cadastral 61658, Cartea Funciara 61658; Lotul 2 -suprafata de 1.797 mp, numar cadastral 61655, Cartea Funciara 61655; Lotul 3 -suprafata de 1.364 mp, numar cadastral 61659, Cartea Funciara 61659; Lotul 4 -suprafata de 1.496 mp, numar cadastral 61714, Cartea Funciara 61714; 1 lot de teren, amplasat in intravilanul satului Mitoc, Str. Arhimandrit Nectarie, F.N., ce apartine domeniului privat al Comunei Sipote, identificate astfel: Lotul 5 -suprafata de 1.236 mp, numar cadastral 61754, Cartea Funciara 61754; 2 loturi de teren, amplasate in intravilanul satului Mitoc, Str. Scolii, F.N., ce apartin domeniului privat al Comunei Sipote, identificate astfel: Lotul 6 -suprafata de 1.342 mp, numar cadastral 61765, Cartea Funciara 61765; Lotul 7 -suprafata de 1.072 mp, numar cadastral 61747, Cartea Funciara 61747; conform caietului de sarcini, H.C.L. Sipote nr. 93/30.07.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Serviciul Administrare Patrimoniu, sau se poate consulta pe site-ul: www.primaria sipote.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Serviciul Administrare Patrimoniu, din cadrul Comunei Sipote, comuna Sipote, Str. Alexandru Lapusneanu nr. 1, judetul Iasi. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita in numerar la Casieria institutiei sau cu ordin de plata in contul Comunei Sipote, RO95TREZ24A70 5000200130X, deschis la Trezoreria Municipiului Iasi, cod fiscal 4540291. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 16.10.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 24.10.2024, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Sipote, cu sediul in comuna Sipote, Str. Alexandru Lapusneanu nr. 1, judetul Iasi, Registratura. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 24.10.2024, ora 12.00, Camin Cultural Sipote, cu sediul in comuna Sipote, Str. Luca Arbore nr. 151, judetul Iasi. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Judecatoria Harlau, cu sediul in oras Harlau, Str. Gheorghe Doja nr. 1, judetul Iasi, telefon 0232/722.344, fax 0232/722.622, e-mail: jud-hirlau- reg@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 01.10.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Orasul Negresti, cu sediul in orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235.457.679, e-mail: inforpnegresti@gmail.com, cod fiscal 13407333. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: Teren in suprafata de 222 mp, situat in intravilanul orasului Negresti, Str.Decebal, F.N., T 30, P 97, Punct Tarina, ce apartine domeniului privat al Orasului Negresti, judetul Vaslui, identificat prin C.F. nr. 73740 Negresti, nr.cadastral 73740, conform H.C.L. Orasul Negresti nr. 84/23.09.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019, privind Codul Administrativ. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: Se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, la sediul institutiei, Serviciul Juridic. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Serviciul Juridic din cadrul Orasului Negresti, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Serviciul Impozite si Taxe Locale din cadrul Orasului Negresti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 15.10.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 23.10.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Orasul Negresti, Compartimentul Registratura, orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 24.10.2024, ora 11.00, Orasul Negresti, orasul Negresti, Sala Mare, parter, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235.311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 01.10.2024.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Orasul Negresti, cu sediul in orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235.457.679, e-mail: inforpnegresti@gmail.com, cod fiscal 13407333. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Teren in suprafata de 100 mp, situat in intravilanul orasului Negresti, F.N., ce apartine domeniului privat al Orasului Negresti, judetul Vaslui, identificat prin Cartea Funciara nr. 73583 Negresti, nr. cadastral 73583, conform H.C.L. Orasul Negresti nr. 72/30.08.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019, privind Codul Administrativ, pentru realizarea unei constructii provizorii, in vederea desfasurarii de activitati comerciale. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, la sediul institutiei, Serviciul Juridic. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Serviciul Juridic din cadrul Orasului Negresti, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 50 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Serviciului Impozite si Taxe Locale din cadrul Orasului Negresti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 15.10.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 23.10.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Registratura, orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 24.10.2024, ora 10.00, Orasul Negresti, Sala Mare, parter, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235.311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 01.10.2024.
„Noi artiștii, avem nevoie de întâlniri cu oameni din toate mediile, altfel riscăm să avem o viziune extrem de îngustă asupra lumii în care trăim, să ne izolăm într-o bulă”
25/09/2024 18:48

Cand ne gandim la teatru, de multe ori ne limităm imaginar la scenele mari ale oraselor, la clădirile impozante ale scenelor nationale sau la publicul sofisticat care asistă la premiere. Dar teatrul, in esen ...

„Viitorul medicinii tradiționale chineze în România pare promițător, cu posibilități de integrare în sistemul de sănătate”
21/09/2024 10:04

- Cum a inceput călătoria dumneavoastră in domeniul medicinei traditionale chineze? Ce v-a atras initial către această formă de medicină? - Călătoria mea in medicina traditională chineză (MTC) a i ...

„Dacă spectatorii se recunosc în personajele pe care le jucăm și măcar pentru o secundă, cred că ne-am făcut treaba”
21/09/2024 09:44

Una dintre cele mai vechi forme de artă, teatrul are un impact profund asupra dezvoltării culturale si emotionale a oamenilor, in special asupra adolescentilor, care se află intr-o perioadă de formare a ide ...

„Un curs de cinematografie îi pregătește pe copii să devină oameni asumați”
21/09/2024 09:24

- Cum a apărut ideea de a organiza un curs de cinematografie dedicat copiilor? Ce v-a inspirat să creati acest program? - Încă de pe vremea cand fetita mea era mică si practica modellingul si avea di ...

  „Oamenii caută adesea să aibă experiențe inedite care să le ofere amintiri de neuitat”
21/09/2024 08:23

Romanii au avut o vară plină in acest an, date fiind cifrele companiilor de turism. Cele mai populare destinatii au fost Turcia, Grecia, Egipt, Bulgaria, dar si turismul intern, atat la mare, cat si la munte. ...

„E nevoie de crearea unei comunități care să mențină viu teatrul de animație și de păpuși”
21/09/2024 08:21

„V-ati intrebat vreodată cum se nasc marile capodopere ale literaturii, care ne fac să visăm, indiferent de varstă sau de istorie? 20K leghe sub mări este o aventură in laboratorul de creatie a ...

Top 8 tehnologii auto care vor revoluționa industria în viitorul apropiat
27/08/2024 10:34

Top 8 tehnologii auto care vor revolutiona industria in viitorul apropiat Industria auto se află intr-o perioadă de transformare rapidă, impulsionată de inovatii tehnologice care promit să schimbe radi ...

Scandal între frații Ionuț și Tudor Chirilă. Cei doi au avut relații tensionate în perioada copilăriei și a adolescenței
07/07/2024 18:47

Viata lui Tudor Chirilă (50 de ani) a fost una plină de aventuri si intamplări pe care clar nu le va uita niciodată. Prezent la podcast-ul lui Mihai Bobonete, artisul a povestit despre conflictele intre el ...

„Gastronomia românească nu este doar despre gusturi, ci și despre povești”
16/05/2024 20:09

Dar gastronomia traditională romanească nu este doar despre alimente si retete. Este un ambasador al valorilor noastre, o modalitate de a celebra comunitatea si de a ne conecta la rădăcinile noastre. Prin i ...

„Vinul este o artă complexă”
16/05/2024 12:20

Oenologia, stiinta si arta vinului, ocupă un loc special in cultura umană, fiind mai mult decat o simplă activitate de producere si consum a băuturilor. Este o lume complexă si fascinantă care impleteste ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei