„TVR Iași a fost și rămâne un cronicar fidel al timpului și al regiunii”

interviu vasile arhire2
interviu vasile arhire1

Dimensiune font:

| 02-11-2021 22:46

Astăzi, TVR Iaşi împlineşte 30 de ani de existenţă

 „TVR Iași a fost și rămâne un cronicar fidel al timpului și al regiunii”

* de vorbă cu Vasile Arhire, producător executiv al Studioului Teritorial Iaşi al SRTV

 Vasile Arhire s-a născut pe 18 iulie 1959, la Huşi. A absolvit Facultatea de Construcţii a Institutului Politehnic Iași și un Master în Comunicare și Relații Publice la S.N.S.P.A. Bucureşti. În perioada 1981 –1983 a fost redactor şef adjunct al Revistei Opinia Studenţească”, iar între anii 1976 și 1990, redactor – colaborator şi  comentator sportiv la Radio Iaşi şi Radio Bucureşti. Din 1990 şi-a  desfăşurat activitatea în cadrul Studioului de Radio-Televiziune Iaşi şi Studioului Teritorial Iaşi al SRTV. A fost Şef al Secţíei Actualităţi (1994-1997), director al TVR Iaşi (2003-2013 și 2017–2018), iar din 2018 este producător executiv al Studioului. A realizat peste 4.500 de emisiuni de radio şi televiziune și a publicat peste 4.000 de articole în presa centrală şi locală. A obținut premii naționale și internaționale la Festivaluri de televiziune şi de film documentar, a publicat 5 cărți.

 La 3 noiembrie 1991 a avut loc prima emisiune a realizată de noua structură teritorială de la Iaşi a Televiziunii naţionale publice. „Începutul a fost destul de greu, dar entuziasmul a fost foarte mare! Pentru că echipamentele de la Studio nu erau suficiente, mergeam și montam la ei acasă. Se stătea noaptea, la rând. E o victorie, un succes, că am ajuns la cota 30 a existenţei noastre, 30 de ani bogaţi, frumoşi, dar şi zbuciumaţi”, mărturiseşte Vasile Arhire, unul dintre cei care a pus umărul la realizarea proiectului TVR Iași. 

 - Când se prefigura „Proiectul TVR Iaşi”, dumneavoastră acumulaserăţi deja o experienţă de radio. Eraţi una dintre vocile emisiunilor de actualităţi la Radio Iaşi, comentaţi diverse evenimente sportive în direct la Radio România. Cum aţi ajuns în televiziune?

- Radioul mă fermecase de la 18 ani.Am învăţat multe de la oamenii minunaţi pe care i-am întâlnit acolo, la Radio Iaşi. Fiecare era o voce distinctă şi o minte sclipitoare. Şi le mulţumesc, o dată în plus, pentru ceea ce sunt astăzi. Televiziunea a venit ca o mare provocare. Era un miraj. În 1991 se afla foarte aproape. Am vrut, am luptat şi am învăţat pe parcurs, cât într-o facultate. Am sacrificat chiar lucruri dragi, adâncit poate prea tare în pasiunea pentru profesie.

- Vă mai amintiți care a fost prima emisiune realizată la Iași și care au fost primele subiecte filmate în acea perioadă?

- Prima emisiune a fost cea din 3 noiembrie 1991, transmisă pe TVR1. Scriitorul Grigore Ilisei, director al Studioului Radio Iaşi, a coordonat întregul proces de înfiinţare a staţiei, susţinut de inginerul Mircea Bogdan. Am intrat atunci pe canalul național cu subiecte de la Iași într-un videomagazin duminical. La vremea respectivă, nu aveam spațiu pe emițător teritorial și făceam emisiuni difuzate pe canalele naționale. Emiteam câte o oră, de exemplu, în funcție de cum evalua Bucureștiul. Filmam subiecte legate de revoluție, de democrație, despre viața oamenilor, aspirațiile și așteptările lor. Cultura a avut de la început un loc aparte. Efervescența care exista în studio la vremea aceea s-a pliat pe posibilitatea ca TVR Iași să se cupleze forte repede la sistemul european Circom Regional, Asociația televiziunilor regionale publice, prin care  am avut parte de traininguri foarte utile. Oamenii făceau de toate, stăteau la montaj, filmau, s-a realizat o autoperfecționare și o perfecționare, în același timp. În plus, a existat și o selecție bună de personal. Atunci a apărut Andreea Marin, au fost selectaţi prin concurs Gabrilel Rotaru, Irina Radu, Irina Păcurariu...Alţii am venit din Radio Iaşi.

- Iașul este cunoscut la nivel național ca o importantă școală de reportaj, o școală care s-a consolidat în timp şi care sporit permanent presigiul echipei.  

- Poate ce am învăţat mai toţi, de la început, a fost plăcerea de a comunica cu oamenii din societate, de a le afla bucuriile și necazurile. Am învăţat să-i ascultăm şi să le spunem povestea, prin mijloacele specifice televiziunii.Aşa s-au format reporteri valoroşi, cunoscuţi şi apreciaţi astăzi la nivel naţional, precum Irina Păcurariu, Carla Tompea, Cristina Hermeziu, Marian Voicu, Gabriela Baiardi... dar şi prezentatori îndrăgiţi de public, Andreea Marin, Irina Radu.     

- V-aţi integrat în această echipă şi aţi urcat treptele profesionale în timp. Care dintre proiectele realizate v-a solicitat mai intens, căruia v-aţi dăruit mai mult?  

- Sportul a fost şi rămâne marea pasiune a vieţii mele. Spun a vieţii şi nu doar a profesiei, pentru că şi acum mă aflu permanent în exerciţiu. Sportul este un univers uman extraordinar. Prin sport, oamenii se descoperă sau se redescoperă, iar cei cu o forţă mentală şi fizică remarcabilă ajung la succesul maxim. Militez mereu pentru susţinerea şi promovarea valorilor autentice în diferite domenii, inspirându-mă din lumea sportului. Emisiunile sportive de la TVR Iaşi au prezentat multitudinea de factori care alcătuiesc acest termen – Sport – şi au adus în faţa publicului performerii şi ca exemple de viaţă. Din sport am învăţat să vreau să fiu mereu primul. Uneori am reuşit, alteori am fost al doilea, al treilea...

- De aici derivă şi pasiunea pentru călătorie? ,,Descriptio Moldaviae” este un proiect care „curge” pe canalele televiziunii publice de peste două decenii.

- Da. Pentru călătorie, pentru natura aceasta formidabilă în care ne ducem traiul, dar pe care unii n-o mai preţuiesc şi o distrug. În lumea aceasta grăbită şi ocupată până la refuz cu tot felul de activităţi, ce-i mai frumos decât să arăţi publicului de unde venim, în ce mediu trăim, cine ne sunt semenii? Mi-e tare drag să descopăr şi să comunic lucruri interesante şi mă bucur că alături de acest proiect, atunci când eu am avut misiuni administrative, au venit trei colege minunate, Laura Lucescu, Andreea Ştiliuc şi Raluca Aftene, care au înnobilat prin talentul lor emisiunea şi au dus mai departe, alături de mine.      

- Vorbeaţi de poveşti de viaţă, de performanţă şi aşa a apărut ,,Ghici cine vine la cină”.

- În spiritul relevării succesului şi prezentării drumului către acesta, am adus pe ecran, din 2012 încoace, oameni care ,,au spus ceva” în domeniul lor. Unii mai cunoscuţi în afara ţării, decât acasă. N-am inventat roata cu acest program, care înseamnă o convorbire între doi oameni, susţinută de o biografie şi de fotografii relevante din viaţa interlocutorului, dar am căutat să fie un dislog sincer, fără ,,fard”, cu oameni cât mai interesanţi,  care să ne dea direcţia unui parcurs profesional şi de viaţă de succes.      

 „Noi am reușit performanța de a aduna aproape 200 de premii, dar cea mai importantă distincţie rămâne aprecierea publicului”

  - Aţi condus în două rânduri, vreme de zece ani, TVR Iaşi. La începutul activităţii manageriale ce v-aţi propus ?

- Am avut câteva obiective clare: TVR Iaşi să devină mai cunoscut în comunitatea regională, programele noastre să fie vizionate la nivel naţional, să ne perfecţionăm şi să aducem oameni tineri şi talentaţi în echipă.

- Aţi reuşit?       

- Am reuşit să realizăm un program coeerent de marketing şi promovare în judeţele Moldovei. Am devenit parteneri de încredere a comunităţii staţiilor regionale publice CIRCOM REGIONAL şi a Premiilor CIRCOM REGIONAL, găzduind traninguri şi jurizarea unei ediţii a Premiilor internaţionale, jurii în care am avut în acei ani reprezentanţi. Am organizat numeroase selecţii de colaboratori, căutând tineri şi tinere cu chemare pentru televiziune. Veneau atunci mulţi candidaţi, am avut şi 200 într-o serie, exista un potenţial extraordinar în anii 2005-2010. Exigenţa era mare, ni-i doream pe cei mai buni, carismatici, creativi, cu o cultură generală bogată. Şi, iată, azi cine nu le admiră pe Roxana Costaş, Laura Lucescu, Raluca Aftene, Andreea Ştiliuc realizatoare TV redutabile. Au fost ani bogaţi, cu multe evenimente frumoase, cu bucurii, cu producţii diverse, spectaculoase, cu efort din partea tuturor, în care studioul s-a consolidat. Le mulţumesc tuturor pentru energia depusă. Menţionez aici numele a doar două colege care mi-au fost cele mai apropiate colaboratoare, cu care am trecut prin satisfacţii şi prin zbucium ani la rând. Vanda Condurache şi Viorica Olaru, care nu vor fi la aniversare. Au plecat la Ceruri. Şi absenţa lor doare.    

- Între timp a apărut un nou canal, TVR3. Cât de importantă a fost această bornă?

- Cred că a fost un lucru firesc. Studiourile teritoriale se maturizaseră, emisiunile erau de calitate. Noi aveam o grilă bogată, realizatorii erau şi sunt foarte creativi. Ideea cu TVR 3 a fost a regretatului Alexandru Sassu, preşedinte director general pe atunci, dar acţiunea s-a înfăptuit prin noi, prin forţa colectivelor de jurnalişti, cameramani, editori de montaj, igineri şi tehnicieni de la studiourile teritoriale. Chiar dacă a fost greu, am reuşit să producem pentru acest canal naţional programe de înaltă ţinută. Sunt bucuros că semnătura mea se află pe actul constitutiv prin care ne asumam răspunderea pentru funcţionarea canalului.        

   - Au fost, fără îndoială, și momente dificile, în care s-a mers pe sârmă fără plasă de siguranță, cum s-ar spune.

- Drumul a fost ascendent, însă au apărut, la un moment dat, niște sinusoide. Una dintre acestea e legată de faptul că, în 2005, autoritățile statului au retrocedat clădirea în care ne desfășuram activitatea. Atunci s-a produs o ușoară dezamăgire în colectiv, având în vedere că oamenii își făceau datoria, făceau la superlativ munca. Acest proces de retrocedare a durat, în cazul nostru, ani buni. Am rămas apoi o perioadă acolo, cu chirie, până în 2017, după care ne-am mutat în clădirea din strada Lăpușneanu, iar de anul acesta am transferat studioul într-un alt spaţiu.

- Totuși, suferința cea mai mare a venit în anul 2012, se pare, odată cu decimarea personalului instituției, o chestiune pur economică, fără legătură cu valoarea echipei de la Iași...  

- În anul 2012 s-a produs o restructurare în Televiziunea Română, iar Studioul TVR Iași a fost obligat să renunțe la cel mai mare număr de salariați dintre toate studiourile teritoriale, 50 la număr. Am fost obligați să generăm o organigramă cu doar 80 de posturi. Nici un factor politic nu a dorit să ne asculte și nu a dorit să dezlege acestă enigmă. Atunci colectivul a fost afectat din nou, din punct de vedere emoțional. Am trăit cu toţii un mare stres, iar procesul acesta a durat din septembrie până prin martie 2013. Chiar eu am plătit cu postul la momentul respectiv, fără nici o explicație. Pur şi simplu prin schimbarea organigramei şi a denumirii funcţiei, în care Directorul devenea Coordonator cu atribuţii de Director. O aberaţie. Probabil că felul meu de a fi - tranșant, direct - a deranjat la nivelul conducerii centrale și atunci s-a găsit această soluție. De fapt, nu am fost doar eu în această situație, ci și alți coordonatori de structuri din TVR.

- Şi premiile obţinute de TVR Iaşi de-a lungul timpului reprezintă un argument al calităţii programelor, nu ?

- Noi am reușit performanța de a aduna aproape 200 de premii la manifestări care au avut în evaluare producții de televiziune sau film documentar. Au fost apreciate documentare, reportaje, interviuri, ştiri etc., pentru genuri publicistice foarte variate, ceea ce este un lucru bun. La aceste succese au contribuit mulţi colegi, cameramani, editori de montaj, sunetişti, tehnicieni, pentru că televiziunea rămâne o muncă de echipă dacă doreşti să o faci profesionist.  

 „Profesia de jurnalist nu mai este tentantă nici măcar pentru absolvenţii facultăţilor de profil”

 - S-au scurs 30 de ani bogaţi pentru colectivul TVR Iaşi. Şi iată, aţi ajuns cel mai vechi salariat al studioului.

- Pare de necrezut pentru mine. În 1990, la Radio Iaşi, eram cel mai tânăr. reporter. Trece vremea... Important este că vin în continuare cu mare plăcere la studiou, cu multă energie şi determinare pe care încerc să le transmit şi colegilor mai tineri.

- Dacă ar fi să realizăm un exercițiu de imaginație, unde credeți că s-ar situa televiziunea publică ieșeană peste două sau trei decenii?

- Este foarte greu de spus. Consider că trebuie ca societatea să se stabilizeze, sistemul public, pe toate domeniile, să-şi recapete echilibrul şi credibilitatea. În interiorul Societății Române de Televiziune, ne trebuie o mai mare siguranță și o mai mare deschidere către creator. La ora actuală nu există instrumente de stimulare și de motivare a personalului. Majoritatea oamenilor fac lucruri de calitate pentru că aşa au fost educaţi, dar suferă că aspiraţiile lor nu sunt susţinute.

 În alt plan, trebuie accelerat procesul de creare a unor producţii TV specifice mediului online, care să răspundă interesului noilor generaţii.

- Cât despre viitorul profesiei de jurnalist...

- Doriţi să mă refer la viitor? De ce nu la prezent? Mediul nostru profesional este amalgamat. Fel de fel de persoane se intitulează ziarişti, deşi nu au vreo legătură cu misiunea, cu menirea unui ziarist. Societatea permite acest lucru. Vedeți dumneavoastră, facultățile de jurnalism produc absolvenţi cu inteligență extraordinară, cu capacitate de a lucra în online, cu calculatorul, dar problemele care cântăresc greu sunt lipsa abilităţilor specifice, a culturii generale şi profesionale, capacitatea  redusă de a comunica cu cei din jur. Mulţi dintre aspiranţi doresc să fie din prima zi Andreea Esca, pentru că au auzit că are un salariu uriaș! Dar află că în spatele ecranului, talentul trebuie dublat de multă muncă, de documentare, de comunicare și părăsesc profesia. Profesia de jurnalist nu mai este tentantă la ora aceasta. Nici măcar pentru absolvenţii de facultăţilor de specialitate.

- Să încheiem, totuşi, cu optimism la aniversarea a 30 de ani de la prima emisiune a Studioului TVR Iaşi.  

- E o victorie, un succes, că am ajuns la cota 30 a existenţei noastre, în care am deschis un nou sediu, după lucrări de amenajare constructivă şi tehnică care au durat un an şi pentru care colegii mei Horia Gumeni, directorul staţiei, Laurenţiu Bubuianu, şef serviciu tehnic-producţie şi Cristina Vicol, şef serviciu economic merită toată lauda. Şi vreau să mai transmit un gând bun tuturor colegilor care au lucrat şi lucrează la TVR Iaşi, un pios omagiu celor care nu mai sunt, dar au avut contribuţii consistente la istoria noastră, iar telespectatorilor mesajul cunoscut:,,O nouă zi, acelaşi prieten! TVR Iaşi!”

A consemnat Dan M.BREZULEANU     

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

06:00

Tribunalul Vaslui, prin lichidatorul judiciar desemnat în dosarul nr. 1518/89/2019, în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2014, privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, precum şi a Codului de procedură civilă, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare a bunurilor din patrimoniul debitoarei S.C. CLUB TOMA S.R.L. Huşi, cu sediul în mun. Huşi, judeţul Vaslui. Denumire activ Adresa Componenţa/ suprafaţa construită Valoare Constucţii şi teren Mun. Huşi, str. Dobrina, nr. 41 bis, judeţul Vaslui - C1 – pavilion producţie - 707,67 m.p., C 5 – anexă - 18,09 m.p. şi teren intravilan în suprafaţă totală de 1.034 m.p.; - C4 – hală de producţie - 470,52 m.p şi teren intravilan în suprafaţă totală de 499 m.p.; - C2 – atelier auto - 596,18 m.p. şi teren intravilan în suprafaţă totală de 1.178 m.p.; - Teren intravilan în suprafaţă totală de 134 m.p.; - Teren intravilan în suprafaţă totală de 202 m.p.; - Construcţia C1 – atelier – terenul pe care este situată construcţia nu este proprietatea debitoarei. 341.081,00 lei 173.012,00 lei 306.478,00 lei 9.886,00 lei 19.773,00 lei 59.318,00 lei Total * * 909.548,00 lei Preţul de pornire al licitaţie este cel de mai sus, vânzarea se va face conform regulamentului de vânzare şi hotărârea Adunării creditorilor din data de 23.11.2021. Vânzarea în bloc prin licitaţie publică pentru bunurile imobile va avea loc la data de 20.12.2021, ora 1000 şi se vor organiza 4 şedinţe săptămânal, respectiv până la data de 10.01.2022 la sediul lichidatorului judiciar. Până la data şi ora licitaţiei, ofertanţii vor depune dovada achitării taxei de participare de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, a garanţiei de participare la licitaţie de 30% din preţul de pornire al licitaţiei şi a caietului de sarcini – 2.000 lei, cât şi documentele de înfiinţare şi împuternicirea dată persoanei fizice de către persoana juridică pentru participare la licitaţie, iar pentru persoanele fizice buletinul de identitate. Neplata bunurilor la termenul stabilit prin procesul-verbal de licitaţie, duce la pierderea garanţiei de participare la licitaţie, cât şi a celorlalte sume achitate în contul bunurilor, iar bunurile vor fi scoase din nou la vânzare în contul adjudecatarului. Toţi cei care pretind vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, au obligaţia să anunţe lichidatorul judiciar înainte de data stabilită pentru vânzare. Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul lichidatorului judiciar din Huşi, str. 1 Decembrie nr. 32, localitatea Huşi, judeţul Vaslui sau la telefonul 0727/850.575, 0335/566.035, fax 0335/814.103.
PRIN NEGOCIERE DIRECTĂ - PENTRU ACTIVUL IMOBILIAR ŞI BUNURI MOBILE din averea debitoarei S.C. PHOENIX TREND S.R.L. - în faliment, in bancrupcy, en faillite, aflate la sediul din municipiul Iaşi, str. A Vlaicu nr.78, jud. Iaşi. Subscrisa ACORD S.P.R.L. Iasi, în calitate de lichidator judiciar al debitorului S.C. PHOENIX TREND S.R.L., CUI 1960690, cu număr de înregistrare la Registrul Comerţului J22/118/2012, cu sediul in Mun. Iasi, Str. Aurel Vlaicu, nr.87, Bl. Confectii Textile, Jud. Iasi, numit conform Sentinţei Civile nr. 998/2013 din data de 04.06.2013, pronunţată de către Tribunalul Iaşi/Judecător Sindic, în Dosarul nr. 2749/99/2012 (nr. vechi 169/2012), anunţă în conformitate cu prevederile Legii 85/2006 privind procedura insolvenţei, prevăzute în Secţiunea a 7-a, Falimentul şi ale Hotărârii adunării creditorilor din data de 18.05.2021, scoaterea la vânzare prin negociere directă la data de 03.12.2021, orele 1200, la sediul lichidatorului judiciar din Iaşi, str. Decebal nr.22A, bl.Z8, sc.A, et.1, ap.8, a următoarele active: Proprietatea imobiliară amplasată în municipiul Iaşi, str. Aurel Vlaicu nr.87, jud. Iaşi, aşa cum este cuprinsă în Cartea Funciară nr.128376, având suprafaţa terenului de 56.438,68 mp şi un număr de 19 clădiri, având preţul de evaluare de 8.401.000 euro, precum şi a bunurilor mobile evaluate pentru suma de 1.420 euro, în total bunuri patrimoniale în cuantum de 8.402.420 euro, în privinţa taxei pe valoarea adăugată fiind aplicabile prevederile legale conferite de Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal cu ultima actualizare. În caz de neadjudecare, procedura de vânzare se va relua la data de 21.01.2022 şi eventual, în situaţia neadjudecării şi la data de 25.02.2022 la aceeaşi oră şi locaţie, deja anunţate. Potenţialilor ofertanţi li se aduce la cunoştinţă prin prezenta publicaţie, că pe rolul instanţelor de judecată sunt încă în derulare dosare nesoluţionate privind terenul şi clădirile aparţinând Cărţii Funciare nr.128376 a debitoarei falite, respectiv: Dosarul nr.8880/245/2007*** aflat pe rolul Tribunalului Iaşi, Secţia I civilă, având ca obiect fond funciar, Dosarul nr.34507/245/2018 aflat pe rolul Tribunalului Iaşi, Secţia I civilă, având ca obiect apel - plângere împotriva încheierii de carte funciară, Dosarul nr.32841/245/2019 aflat pe rolul Tribunalului Iaşi, Secţia I civilă, având ca obiect plângere împotriva încheierii de carte funciară. Condiţii de înscriere şi participare la negociere a. La procedura de negociere pot participa persoanele fizice sau juridice care fac dovada depunerii în termen, la sediul lichidatorului judiciar a documentelor menţionate la punctele de mai jos, după cum urmează: i. Dovada constituirii garanţiei de participare 1. Persoanele interesate de achiziționarea bunurilor participă la procedura de negociere fie direct, fie prin intermediul unui reprezentant cu împuternicire. Pentru a participa la ședința de negociere, ofertanţii sunt obligaţi să depună la sediul lichidatorului judiciar, cel mai târziu cu 24 ore până în data ședinței următoarele înscrisuri: 2. Ofertă de cumpărare şi dovada consemnării cauţiunii de 10% din preţul de pornire a bunurilor, în contul de insolvenţă al SC PHOENIX TREND SRL – în faliment, in bankruptcy, en faillite deschis la Banca Alpha Bank SA, Cont lei IBAN RO77 BUCU 2672 2338 3002 3RON, ori Cont euro IBAN RO03 BUCU 2671 2159 6166 8EUR - până în preziua licitaţiei la ora 1200 3. Să depună contravaloarea caietului de sarcini în sumă de 9.000 euro la care se adaugă TVA consemnată în contul ACORD SPRL cod IBAN RO94 BUCU 2672 2353 3305 9RON, ori Cont euro IBAN RO84 BUCU 2671 2159 4328 1EUR deschise la banca Alpha Bank SA - până în preziua licitaţiei la ora 1200 înainte de începerea ședinței de negociere. Contravaloarea Caietului de sarcini nu se restituie ofertanţilor. ii. Garanţia de participare de 10% din valoarea în euro, din suma de 8.402.420 euro, respectiv suma de 840.242 euro se va constitui în euro, ori lei la cursul valutar comunicat de BNR valabil penru data plăţii, cu respectarea reglementărilor legale aplicabile regimului valutar. iii. În situaţia în care garanţia de participare se va impune a fi restituită, aceasta se va transfera în contul ofertantului neadjudecatar, spezele bancare nefiind în sarcina debitoarei iv. Constituitorul va suporta comisioanele de transfer bancar şi orice alte comisioane aplicate de bănci atât la constituirea garanţiei cât şi la restituirea acesteia. v. Garanţia de participare este considerată a fi constituită în termen, dacă până în maxim cu 24 ore înainte de ora stabilită pentru începerea procedurii de negociere, Ordinul de plată vizat de bancă, în original, este depus la sediul lichidatorului judiciar şi garanţia a fost încasată integral în contul de insolvență al debitoarei PHOENIX TREND SRL - în faliment,in bankruptcy,enfaillite, iar aceleaşi condiţii urmeaza a fi îndeplinite şi de dovada plăţii caietului de sarcini. vi. Anunţul de vânzare prin negociere directă publicat de lichidatorul judiciar privind condiţiile de participare conţine inclusiv data calendaristică şi ora limită a acestui termen de decădere. vii. În cazul adjudecării, garanţia depusă de adjudecatar, se va constitui ca avans la preţul de adjudecare, constituitorul nemaiavând dreptul de a solicita restituirea acesteia. viii. Pentru participanţii declaraţi neadjudecatari, garanţia se va restitui în termen de 7 zile de la finalizarea licitaţiei, sau, dacă este cazul, de la soluţionarea definitivă a eventualelor contestaţii. Contravaloarea Caietului de sarcini nu se va restitui. b. Documente care certifică identitatea şi calitatea participantului, astfel: i. Persoane fizice rezidente care participă la negociere în nume propriu: a) actul de identitate în original ii. Persoane fizice rezidente care participă la negociere în numele altor persoane fizice rezidente/nerezidente: 1. Buletin sau carte de identitate în original al reprezentantului şi buletin sau carte de identitate/pașaport în copie a persoanei reprezentate; 2. Procură în formă autentică în original care stipulează că mandatarul este autorizat să acţioneze în numele şi pe seama persoanei fizice rezidente/nerezidente; iii. Persoane fizice nerezidente care participă la negociere în nume propriu 1. Paşaport în original şi/sau legitimaţie de şedere în original şi/sau carte de identitate pentru cetăţeni ai EU/SEE; 2. Persoane fizice nerezidente care participă la negociere în numele altor persoane fizice rezidente/nerezidente : a. Paşaport sau carte de identitate, pentru cetăţeni ai UE/SEE (copie) a persoanei reprezentate b. Carte/buletin de identitate/pasaport al reprezentantului autorizat în original c. Procura în formă autentică care stipulează ca reprezentantul este autorizat să acţioneze în numele şi pe seama persoanei fizice rezidente/nerezidente, în original. iv. Persoane juridice rezidente care participa la negociere în nume propriu: 1. Certificat de înregistrare emis de Registrul Comerţului, copie conformă cu originalul certificată de reprezentantul legal al persoanei juridice; 2. Act constitutiv actualizat în copie conformă cu originalul certificată de reprezentantul legal al persoanei juridice 3. Certificat constatator privind situaţia actuală a persoanei juridice emis de Registrul Comerţului, în original. 4. Procura/mandat în formă autentică în original pentru persoana fizică care semnează declaraţiile și participă la licitaţie în numele persoanei juridice, acordată conform prevederilor Actului constitutiv, sau o dovadă că persoana respectivă reprezintă în mod legal entitatea care participă la licitaţie, cu drept individual de reprezentare, în cazul în care societatea este reprezentată în mod colectiv de două sau mai multe persoane, o astfel de dovadă va fi prezentată pentru toate aceste persoane, cât şi orice alte documente se certifică conform cu originalul de către reprezentantul legal al persoanei juridice; 5. Declaraţie pe proprie răspundere din partea reprezentantului legal al persoanei juridice rezidente din care să rezulte că aceasta nu se află în procedură de concordat/insolvenţă/faliment sau o altă procedură echivalentă, în original. 6. Buletin sau carte de identitate în original a persoanei fizice care reprezintă persoana juridică și participă la licitaţie în numele şi pe seama acesteia; v. Persoane juridice nerezidente care participă la negociere în nume propriu 1. Certificat de înregistrare al persoanei juridice nerezidente emis de Registrul Comerţului sau de orice instituţie echivalentă dacă aceasta există în copie conformă cu originalul certificată de reprezentaţii legali ai persoanei juridice nerezidente 2. Act constitutiv sau echivalent actualizat al persoanei juridice nerezidente in copie conformă cu originalul certificată de reprezentaţii legali ai persoanei juridice nerezidente 3. Certificat constatator privind situaţia actuală, în original, pentru persoana juridică nerezidentă care menţionează reprezentanţii legali ai persoanei juridice nerezidente respective, emis de Registrul Comerţului sau de o instituţie echivalentă, emis cu cel mult 30 de zile lucrătoare înainte de data negocierii. În cazul în care nu există nici o autoritate sau instituţie autorizată să emită un astfel de certificat, orice document corporativ care evidenţiază reprezentanţii legali ai persoanei juridice nerezidente, iar un astfel de document corporativ al persoanei juridice nerezidente va preciza în mod clar dacă reprezentanţii legali au dreptul să acţioneze separat sau împreună, ce se va depune în original. 4. Declaraţie pe proprie răspundere din partea reprezentantului legal al persoanei juridice nerezidente, din care sa rezulte ca aceasta nu se află în procedură de concordat/insolvenţă/faliment sau o altă procedură echivalentă, ce se va depune în original. 5. în cazul în care reprezentarea la negociere se face printr-o altă persoană decât reprezentantul/reprezentanţii legal al persoanei juridice nerezidente, procura/mandatul în formă autentică semnat de reprezentanţii legali ai persoanei juridice nerezidente împuternicind persoana respectiva să participe la negociere si sa liciteze pe seama persoanei juridice nerezidente, document ce se va prezenta în original 6. Buletin de identitate al persoanei care participă la negociere/licitează în calitate de reprezentant legal sau de mandatar al persoanei juridice nerezidente: paşaport, carte de identitate pentru cetăţeni ai UE/SEE, în original vi. Persoane juridice nerezidente care participa la negociere printr-o persoană juridică rezidentă 1. Certificat de înregistrare al persoanei juridice nerezidente emis de Registrul Comerţului sau de orice instituţie echivalentă dacă aceasta există în copie conformă cu originalul certificată de reprezentaţii legali ai persoanei juridice nerezidente 2. Act constitutiv, sau similar actualizat al persoanei juridice nerezidente în copie conformă cu originalul certificată de reprezentaţii legali ai persoanei juridice nerezidente) 3. Certificat constatator privind situaţia actuală, în original, pentru persoana juridică nerezidentă care menţionează reprezentanţii legali ai persoanei juridice nerezidente respective, emis de Registrul Comerţului sau de o instituţie echivalentă, iar în cazul în care nu există nicio autoritate sau instituţie autorizată să emită un astfel de certificat, orice document corporativ care evidenţiază reprezentanţii legali ai persoanei juridice nerezidente, iar un astfel de document corporativ va preciza în mod clar dacă reprezentanţii legali au dreptul să acţioneze separat sau împreună, emisă în original. 4. Certificat de înregistrare al reprezentantului persoana juridica rezidenta emis de Registrul Comerţului în copie conformă cu originalul certificată de reprezentaţii legali ai persoanei juridice nerezidente 5. Act constitutiv actualizat al reprezentantului persoană juridică rezidentă în copie conformă cu originalul cerificată de reprezentantul legal al persoanei juridice 6. Certificat constatator privind situaţia actuală, în original, pentru reprezentantul persoană juridică rezidentă emis de Registrul Comerţului, original. 7. Declaraţie pe proprie răspundere din partea reprezentantului legal al persoanei juridice nerezidente din care sa rezulte ca aceasta nu se află în procedură de concoordat/insolvenţă/faliment sau o altă procedură echivalentă în original. 8. Buletin sau carte de identitate în original al reprezentantului legal al persoanei juridice rezidente care subscrie în calitate de reprezentant pe seama persoanei juridice nerezidente; 9. Procura în formă autentică semnată de reprezentantul/reprezentanţii legali ai persoanei juridice nerezidente prin care se împuterniceşte persoana juridica rezidenta să participe la licitatie/liciteze si care stipulează ca persoana juridică rezidentă este autorizata să acţioneze în numele şi pe seama persoanei juridice nerezidente în original. In acest caz persoana juridica rezidenta va depune/prezenta mandatul in forma autentica a persoanei fizice care o reprezintă in prezenta procedura în original c. Participanţii la licitatie/adjudecatarul îşi asumă respectarea reglementărilor în vigoare, legislative sau statutare/contractuale proprii, privitoare la mandatarea persoanelor, a puterilor conferite de către organele decizionale interne, a concordanţei operaţiunii de achiziţionare a activului - obiect al negocierii cu obiectul lor de activitate, cu reglementările din domeniul concurenţei şi alte posibile restricţionări legislative sau statutare/contractuale proprii. Anularea negocierii sau a procesului verbal de adjudecare pe motivele metionate anterior, conduce la pierderea garanţiei de participare şi a oricăror sume achitate, participantii/adjudecatarul, nemaiavand dreptul sa solicite restituirea acestor sume. d. Toate procurile/mandatele prin care se împuterniceşte un reprezentant al persoanei juridice rezidente/nerezidente ori a persoanei fizice, trebuie sa acorde mandatarului capacitatea de a participa la negociere şi de a licita în numele şi pe seama mandantului e. Actele de identitate, precum şi orice alte documente prevăzute a fi depuse în copie, se certifica de către titularul de drept, ca fiind copii conforme cu originalul si se semnează de către acesta. f. Documentele depuse de către persoanele fizice sau juridice rezidente/nerezidente, în alta limba decât limba română, vor fi insotite în mod obligatoriu de traducerea legalizata în limba română. g. Dovada constituirii garanţiei de participare împreună cu toate documentele necesare înscrierii la negociere, se depun la sediul lichidatorului judiciar ACORD SPRL h. Termenul limită pentru constituirea garanţiei de participare și depunerea documentelor antemenționate în vederea înscrierii la negociere, cel mai târziu cu 24 ore înainte de începerea negocierii. Condiţii ale vânzării: i. Principiul vânzării bunului patrimoniale este “văzut-plăcut-cumpărat - aşa cum este şi unde este” neoferindu-se garanţii asupra bunurilor vândute şi asupra funcţionalităţii acestora, cu excepţia asigurării că vânzătorul PHOENIX TREND SRL - în faliment, in bankruptcy, en faillite, este proprietarul bunurilor, iar lichidatorul judiciar ACORD SPRL este reprezentantul legal al vânzătorului şi are dreptul de a vinde bunurile respective, odată în plus, cunoscând că pe rolul instanţelor de judecată mai sunt în derulare dosare încă nesoluţionate privind terenul şi clădirile aparţinând Cărţii Funciare nr.128376, aşa cum a fost prezentat. j. În conformitate cu prevederile art.53 din Legea nr. 85/2006, Bunurile înstrăinate de administratorul judiciar sau de lichidatorul judiciar, în exerciţiul atribuţiilor sale, prevăzute de lege, sunt dobândite libere de orice sarcini, precum ipoteci, garanţii reale mobiliare sau drepturi de retenţie, de orice fel, ori măsuri asigurătorii, inclusiv măsurile asigurătorii instituite în cursul procesului penal. k. În egală măsură potenţialul adjudecatar cunoaşte că se va subroga în toate drepturile şi obligaţiile ce vor decurge din soluţionarea dosarelor încă nefinalizate, privind terenul şi clădirile aparţinând Cărţii Funciare nr.128376. l. Cumpărătorul bunurilor patrimoniale îşi asumă prin cumpărare întreaga responsabilitate asupra stării tehnice a bunurilor patrimoniale cumpărate, inclusiv preluarea tuturor obligaţiilor de refacere a mediului, dacă este cazul, nefiind posibile deduceri din preţul de cumpărare pentru nici unul din motivele sus arătate. Prin manifestarea intenţiei de a participarea la negociere, ofertantul a luat la cunoştinţă de dispoziţiile privind condiţiile şi termenele stipulate în caietul de sarcini şi în regulamentul privind vânzarea prin negociere directă a activului patrimonial al SC PHOENIX TREND SRL, fiind de acord cu termenii şi condiţiile stabilite. Orice persoană fizică sau juridică care pretinde vreun drept de proprietate asupra bunurilor patrimoniale cuprinse în prezenta publicaţie de vânzare este chemată să facă dovada cu documente originale până cel târziu cu 3 zile înainte de data şedinţei de vânzare prin negociere directă. Pentru relaţii suplimentare se pot obţine informaţii de la tel/fax: 0232261732, 0742207571, email:office@acordinsol.ro
Povestea orfanului salvat din infern, într-un documentar de Morgan Freeman
26/09/2021 11:20

  Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului şi Memoria Exilului Romanesc (IICCMER) a inaintat Parchetului General o plangere penală care vizează moartea a 771 de copii in timpul regimului com ...

„Mediul în care îmi cresc copilul e mai important decât influenţa genelor”
25/09/2021 14:35

* interviu cu terapeutul Daniela Bercu, specialist in terapie cranio-sacrală Un şoc emoţional, un stres puternic sau pur simplu o supărare aparent minoră care nu e decat picătura care a umplut paharul ...

 „Un tânăr artist țintuit departe de scenă și de public este ca și condamnat, riscul profesional la care este supus este imens!”
25/09/2021 12:45

  - Maria, cum ai decis să intri in competitia „Romanii au talent”? - După un an 2020 foarte trist, in care proiectele prin care trebuia să cant la Operă si la Ateneu, s-au anul ...

Mintea este rezultatul interacţiunii Conştiinţei cu creierul
25/09/2021 12:09

Tot ceea ce ne inconjoară este rezultatul gandurilor noastre, al acţiunilor şi al emoţiilor. Fiecare dintre noi, conştient sau nu, creează. Uneori creăm lucruri bune, situaţii fericite, alteori naştem ...

„Uleiurile esenţiale vindecă şi trupul, şi mintea, şi sufletul
11/09/2021 17:45

Este pasionată de studiul mirosului, stăpaneşte secretele care transformă o aromă intr-un elixir de sănătate şi frumuseţe. Despre Cornelia Decu Chaumont s-ar putea spune că are o meserie de invidiat - ...

„În Iaşi mai există cel mult 20 de arheologi, în instituţiile de cercetare ale statului”
11/09/2021 15:22

La Facultatea de Istorie din cadrul Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi, studenţii au posibilitatea de a opta intre a studia activităţile umane din trecut, aplicate prin recuperarea ...

„Cei mai mulţi dintre oameni sunt nişte bio-roboţi”
11/09/2021 15:15

„Tu eşti un 2, o cifră care arată legătura. Orice ai face şi cum ai face, mereu vei fi in mijlocul oamenilor. Îi vei lega şi vei strange firele unei comunităţi. Mă intrebi de unde iţi ş ...

„Creativitatea este o stare pe care nu o poți controla răsucind vreun comutator”
11/09/2021 14:00

  Pandemia de coronavirus a adus nu doar probleme mari in sănătate, ci si schimbări profunde in toate aspectele vietii si a redefinit multe domenii de activitate, inclusiv pe cel al afacerilor. Oamenii ...

 „Drumul deschis de pasiunea pentru fotografie este, de fapt, un drum către mine”
11/09/2021 11:44

Pe Oana Dăian o cunoastem de la Teatrul National „Vasile Alecsandri”, unde se ocupă de tot ceea ce inseamnă relatii publice. Are o meserie frumoasă, trăieste in lumea artei, aproape de scenă s ...

„Dintre toţi factorii perturbatori, cel mai toxic este gândul”
10/09/2021 14:45

 * interviu cu dr Valerica Volosan Ilieş, specialist in medicină tradiţională chineză Dr Valerica Volosan Ilieş a absolvit Universitatea de Medicină şi Farmacie „Gr. T. Popa” din ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei