„Va fi dificil ca oraşul să se dezvolte cu voturi pe criterii politice în Consiliul Local”

radu botez 2
radu botez

Dimensiune font:

| 02-03-2020 00:00


- Domnule Botez, încheiaţi, în curând, un mandat de patru ani, care se adaugă celor 16 ani de activitate în slujba administraţiei ieşene. Dacă e să faceţi bilanţul acestor ultimi patru ani, cum i-aţi caracteriza?

- Cred a fost într-adevăr o perioadă cu suişuri şi coborâşuri din punct de vedere a posibilităţilor de a realiza proiecte pentru Iaşi. O perioadă pe care, la un moment dat, am apreciat-o ca fiind dificilă din perspectiva modului de desfăşurare a şedinţelor de Consiliu Local, a distribuirii voturilor pe proiecte, a înţelegerii problemelor oraşului în Consiliu. Au fost persoane care au votat pentru Iaşi, dar şi multe persoane care au votat politic, la indicaţiile şefilor de partid, lucru care nu ar trebui să se întâmple într-un Consiliu Local. Din acest punct de vedere, dacă în continuare vor fi date voturi pe criterii politice, va fi dificil ca oraşul să se dezvolte. Din păcate, lucrurile se vor acutiza întrucât în viitorul Consiliu Local raportul de forţe va fi mult mai echilibrat

- Totuşi, proiectele importante au trecut, iar dumneavoastră aţi spus că oraşul se dezvoltă. Întrebarea ar fi dacă se putea face mai mult?

- Cred că ar fi fost un entuziasm mai mare în a se realiza mai mult dacă toţi consilierii ar fi înţeles lucrul acesta. Vă dau un singur exemplu, cu un proiect criticat de unii: schimbul de terenuri prin care Primăria ar fi reuşit să aibă, în final, un teren de 12.000 de metri pătraţi în stânga Teatrului Naţional. Atenţie, vorbim şi de un context în care dispuneam de finanţare de la Ministerul Culturii pentru studiul de fezabilitate şi, ulterior, pentru proiectarea unei clădiri a Operei, în care să funcţioneze şi Filarmonica. Schimbul acela era unul cât se poate de oportun. Din păcate, unii au văzut altceva în el...

„Am observat că mulţi arhitecţi văd în realizarea unui proiect, în proporţie de 90 la sută, doar un interes al beneficiarului, fără a ţine cont de dezvoltarea oraşului”

- De ce credeţi că există tendinţa de a se eticheta orice schimb de terenuri drept „interes imobiliar”?

- Nu pot să dau un răspuns. Cert este că şi eu primesc la audienţe persoane care îmi spun că acolo se face un PUZ, că, ştii, ăla face cine ştie ce... Nu am dat importanţă niciodată beneficiarului unui PUZ. Şi chiar am avut surprize ca beneficiarul să fie unul dintre consilierii locali. Repet, nu dau importanţă acestor lucruri. Dacă, tehnic, se poate face un proiect pe un teren, nu văd care ar fi problema. Nu fac parte din comisia de urbanism, sunt în comisia de circulaţie. Acolo am încercat, pe cât posibil, să fim riguroşi din acest punct de vedere, întrucât am observat că mulţi arhitecţi văd în realizarea unui proiect, în proporţie de 90 la sută, doar un interes al beneficiarului, fără a ţine cont de dezvoltarea oraşului. De aceea, în comisia de circulaţie ne uităm şi de două ori la distanţele de întoarcere ale unei maşini în parcarea unui imobil pentru că de multe ori distanţa este de patru metri - o maşină nu poate întoarce -  dar e desenat în felul acesta. Sunt foarte multe elemente la care ar trebui să fim atenţi.

- Se afirmă că astfel de lucruri sunt posibile din cauza lipsei Planului Urbanistic General, zonă pe care „o păstoriţi”, cum se spune...

- Pentru noul PUG al Iaşului chiar am stat şi am elaborat hârtii, deşi nu ar fi trebui să fac lucrul acesta. Primăria este un beneficiar a unei documentaţii, ar fi trebui doar să luăm act de întocmirea ei şi să o prezentăm în CL, după care să o votăm. Lucrurile au trenat însă la obţinerea avizelor. Nu este doar cazul Iaşului, aşa stau lucrurile şi cu alte oraşe mari. În final le-am obţinut. Însă, revenind la întrebare, lipsa PUG-ului nu a influenţat cu absolut nimic dezvoltarea oraşului. Nici pozitiv, şi nici negativ. Chiar dacă ar fi existat un PUG reactualizat cu un alt regulament, tot s-ar face PUZ-uri, oraşul s-ar dezvolta tot pe baza unor planuri urbanistice zonale. Sunt foarte multe lacune legislativ, pe care nu puteam să le corectăm prin HCL-uri atât timp cât legea lasă loc la aceste posibilităţi, de a se realiza construcţii în locuri în care nu ar fi normale.

- Vom avea PUG anul asta?

- Suntem la ultimul aviz pentru că va mai urma un altul, de Ministerul Dezvoltării. Ca să avem PUG anul acesta, trebuie să beneficiez de sprijin din partea  Guvernului, mă refer la formalităţi de avizare. Nu sunt lucruri care depind de noi. Nu există un algoritm clar. Revin la exemplul cu cei din  Comisia de Monumente, care au dorit un studiu actualizat de circulaţie în tot oraşul deşi noi am prezentat planşe cum se va circula în jurul monumentelor. La fel au stat la Mediu, Apele Române... Lucrurile astea, nefiind reglementate, lasă loc la subiectivism. Avizul va veni luna aceasta, sau poate că nu, poate că ni se va spune că mai trebuie să faceţi asta şi altele...

„Vom ajunge să circulăm de-a lungul Bahluiului fără niciun semafor. Iar îmbunătăţirea circulaţiei se va produce şi odată cu schimbarea sensurilor de deplasare pe Splaiurile”

- Cu traficul din oraş ce facem? Acceptaţi că e o problemă?

- În mod sigur traficul din oraş poate fi îmbunătăţit. La ora actuală, trebuie să existe o modalitate prin care să restrângem numărul de maşini, întrucât nu avem posibilitatea de a face străzi noi. Nu avem unde, decât de-a lungul liniilor de cale ferată, deci acolo unde există 20 de linii nefolosite. Dacă am intra în posesia terenului, am putea să facem noi o stradă, să stabilim noi unde şi câte intersecţii să aibă. De asemenea, putem să îmbunătăţim traficul prin treceri subterane şi supraterane. A fost realizat podul din zona Cicoarei, urmează un altul, tot acolo, la care se adaugă pasajele din zona Podu Roş. Ele sunt bătute în cuie, se vor realiza... De altfel, am participat la discuţii referitoare la materiale, să nu fie o investiţie scumpă, să avem timpul necesar pentru a o realiza rapid, să aibă şi un anumit design. Le-am făcut în formă de X să nu îngreuneze circulaţia; dacă le făceam paralele cu splaiurile, lucrurile stăteau altfel. Aceste pasaje vor fi un pas de a crea în lungul Bahluluiui o axă de circulaţie. Vom ajunge să circulăm de-a lungul Bahluiului fără niciun semafor, iar îmbunătăţirea circulaţiei se va produce şi odată cu schimbarea sensurilor de deplasare pe Splaiurile. La ora actuală, sunt probleme reale la Podul Metalurgiei, cu virajul de pe un mal pe celălalt. Dacă se schimbă sensurile, maşinile nu ar mai trebui să treacă de axul drumului. Ar fi viraje de dreapta şi nu de stânga cum sunt la ora actuală. Sunt multe alte avantaje, pentru zone precum Podu Roş. Zona unde funcţionează Staţia de Salvare, intersecţia cu Şoseaua Naţională... Sensurile unice nu constituiau o soluţii, problema a fost studiată împreună cu persoane abilitate. Au avantajul că pot fi create locuri de parcare. În schimb, sensul unic îmi duce la o creştere a distanţe parcurse, la o creştere a poluării... Din păcate Iaşul nu se pretează decât pentru sensuri unice în cartiere.

- Aţi adus vorba de poluare. Care ar fi a doua mare problemă a oraşului, după trafic...

- Nu neg acest lucru. Însă mă aşteptam la implicarea Guvernului pentru rezolvarea ei. Altfel spus, la apariţia unei legi care să ducă la schimbarea sistemului de impozitare al maşinilor, care să nu favorizeze aducerea în ţară a maşinilor vechi. Putea fi stabilit un element de referinţă pentru România, să zicem norma de poluare Euro 4. Toţi cei cu Euro 2 şi 3 ar trebui să plătească impozit de 150% faţă de cei cu Euro 4, iar cei cu Euro 5 sau 6, 75%, 50% faţă de sistemul de referinţă. După care, evident, urma să se anunţe din timp că, în trei ani, acest sistem de referinţă se schimbă din Euro 4 în Euro 5. Al doilea element care contribuie la poluare este legat de imposibilitatea noastră de a renunţa la aşa-zisele aliniamente verzi de-a lungul şoselelor. Pe acestea nu le regăsim în Vest. Dar nu primim avizul pentru a le desfiinţa, întrucât ar fi zone verzi. Zona verde este un parc, nu o bucată de noroi de-a lungul străzii şi care cinci luni pe an este principalul producător de praf. Însă Iaşul stă bine, comparativ cu alte oraşe...

- Sunt inițiative în acest sens?

- Uite, acum avem un proiect - a şi fost prins în bugetul pe anul acesta - de a monta 100 de staţii de monitorizare a calităţii aerului. Dorim să ştim unde apare o valoare neconformă. Nu mi se pare corect să ne referim mereu la staţia din Podul de Piatră, amplasată într-o intersecţie tranzitată, în timp ce la Cluj este pusă într-un parc. Lucrurile sunt total denaturate din punct de vedere al măsurătorilor.

„Din păcate, nu am avut posibilitatea de a crea liste negre. Adică, cei care te-au păcălit o dată să nu mai fie acceptaţi la licitaţii”

- Sunteţi mulţumit cu ceea ce aţi făcut în acest mandat?

- Sunt doar viceprimar. Nu pot să mă implic direct în activitatea unei societăţi pe care o am în subordine, pot să văd doar că lucrurile merg într-un fel, pot să am discuţii cu ei, dar nu pot lua decizia finală. Uite, am mers cu primarul să vedem cum arată panourile din staţii. Putem să dăm orientări. La Salubris i-am încurajat să cumpere utilaje, dar nu putem să impunem acest lucru. Am participat activ la negocierile pentru aducerea de autobuze. Hibrid şi nu electrice. La noi nu se pretează cele electrice. Au o autonomie de 120 de kilometri, iar bateria ţine 3-4 ani. Cu alte cuvinte, peste 3 ani va trebui să dăm alţi 160.000 – 180.000 de euro pentru a lua un set de acumulatori în loc să mai cumpărăm un autobuz nou, Diesel. Dar vom avea tramvaie noi. Toate dorinţele de a îmbunătăţi lucrurile trebuie să aibă un echilibru între dorinţă şi putinţă. Dintr-un buget de 600 de milioane de euro nu se pot realiza investiţii majore, trebuie să accesăm fonduri europene pentru aşa ceva sau să împrumutăm bani, aşa cum am făcut şi la autobuze.

- În 2018 îmi spuneaţi că „în Primărie, inerţia este mult mai mare decât în mediul privat!”. V-aţi  schimbat părerea?

- Nu. Este foarte dificil de a promova ceva. Vă dau exemplul cu licitaţia de la Spitalul de Recuperare. Au venit, au lucrat unii 2-3 luni, după care au plecat. Şi iar trebuie să reluăm procedurile... Altfel spus, dacă eu stabilesc, astăzi, câteva lucruri cu dumneavoastră, în mediul privat, în 2-3 zile ne putem apuca de ele, iar în Primărie, din cauza birocraţiei, îţi mai trebuie nu ştiu câte hârtii, avize, mai vine şi Curtea de Conturi care îţi spune că nu ai făcut bine, trebuie să fii atent la latura juridică, să vezi dacă nu ai favorizat pe cineva. Iar la sfârşit, tot se găseşte cineva cu care să te cerţi... Din păcate, nu am avut posibilitatea de a crea liste negre. Adică, cei care te-au păcălit o dată să nu mai fie acceptaţi la licitaţii.

- Un neamţ la conducerea ţării, un viceprimar vorbitor de germană la Iaşi. A contat, în activitatea dvs de administrator al oraşului faptul că aveţi dublă cetăţenie?

- Nu cred că a contat, deşi am avut o relaţie foarte bună cu Camera de Comerţ şi Industrie Româno-Germană, dar şi cu Ambasada Germaniei. Am fost invitaţi la tot felul de forumuri, discuţii pe diferite teme, evident, pentru dezvoltarea oraşului. Pe partea de smart-city în special...

Aţi colaborat cu primarul Mihai Chirica, iar din vară îl veţi avea drept adversar la Primăria Iaşi, după ce ALDE v-a desemnat drept candidat al partidului. Cum vă vedeţi în noua ipostază, ce şanse vă daţi?

Am colaborat foarte bine, avem o relaţie tehnică foarte bună. Niciodată vreunul dintre noi nu şi-a pus problema că un lucru anume trebuie făcut pentru vreun partid. Totdeauna discuţiile s-au axat pe Iaşi. Vă dau exemplul cu Spitalul Regional de Urgență. Era normal ca spitalul să fie în Iaşi, nu în altă parte, cum ar fi vrut consilierii altui partid. Sunt ieşean, deciziile mele au fost mereu în folosul oraşului. Cât priveşte viitoarele alegerile, voi spune cum văd eu lucrurile. Speranţele mele sunt că ALDE va reuşi să aibă doi consilieri locali, tot aşa, ca un fel de echilibru, pentru că vor fi consilieri PNL, USR, PSD. Mai sunt trei luni, vom vedea...

- Totuşi ALDE este într-o situaţie dificilă...

- Sunt oameni care au venit în partid, dar sunt şi parlamentari care au plecat din partid, sperând că astfel vor rămâne în funcţii. Eu nu voi părăsi corabia. Am spus-o şi acum patru ani: este o diferenţă foarte mare între Tăriceanu - chiar dacă au mai trecut anii peste dânsul – şi Orban. La fel, Varujan Vosganian are această ţinută liberală, chiar dacă şi el este contestat că nu face parte din PNL. Cât priveşte candidatura mea, am spus la partid că trebuie să găsim o persoană mai puţin uzată politic şi care să dorească să candideze. Nu am găsit-o... Însă avem persoane de calitate care se vor regăsit pe listele de consilieri locali, iar intenţia mea este să-i sprijin pe cei care pot veni cu idei şi viziuni noi...

 

a consemnat Tudor DAMASCHIN

 

* * *

Radu Botez a absolvit Facultatea de Mecanică în 1988, iar în primii ani după Revoluţie a urmat diverse specializări în Germania (economie, construcţii de maşini). A administrat mai multe firme de-a lungul timpului (Alex-Sistem SRL, Coralimex, Construct Design sau CD-Total), fiind cunoscut în mediul de afaceri pentru proiectele din domeniul construcţiilor. A fost asistent universitar (1987 - 1990, catedra TCM) şi este coautor la 4 cărţi şi 6 lucrări ştiinţifice în domeniul prelucrărilor mecanice. În politică a debutat în 1998 la UFD, iar în perioada 2002 - 2016 a fost membru PNL, în 2018 fiind cooptat de ALDE. În intervalul 2004 - 2012 a fost consilier local municipal, timp în care s-a remarcat deseori prin luări de poziţie cu privire la proiecte derulate de Primărie.

În vârstă de 56 de ani, Radu Botez are dublă cetăţenie, română şi germană. Este căsătorit și are trei copii.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<<Click pe locatie pentru detalii>>

Comentarii

io

Mar 02, 2020

derbedeul asta a prins glas ?

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

01:23

CTP IASI- Totul pentru sanatatea ta!

„EuroBusiness LRJ” S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei ”FANYON”S.R.L., conform Hotărârii nr. 120/02.04.2018, pronunțată în dosarul nr. 2172/113/2017, de către Tribunalul Brăila, organizează în zilele de 20.08.2020, 10.09.2020, 24.09.2020, 08.10.2020, 22.10.2020, respectiv 05.11.2020, ora 14:00, la sediul ales al lichidatorului judiciar din Bucuresti, Bd. Magheru, nr. 31, et. 1, cam. 25, Sector, licitații în vederea valorificarii următoarelor bunuri imobil și mobile, proprietatea debitoarei: BUN IMOBIL, PREȚ DE PORNIRE LA LICITAȚIE (EUR, fără TVA). Proprietate imobiliară, teren, căsuțe de vacanță și anexe, situată în Sat Dragosloveni, Com. Soveja, Jud. Vrancea, înscrisă în CF nr. 50048 a Com. Soveja, compusă din: Teren intravilan în suprafață de 2.438,00 mp, amplasat în Sat Dragosloveni, Com. Soveja, Jud.Vrancea, CF nr. 50048 a Com. Soveja, nr. cad.50048, Construcția C1-magazie, nr. cad.50048-C1Sc=67,00 mp, Construcția C2-anexă, nr. cad.50048-C2, Sc=170,00 mp, Construcția C3-magazie, nr. cad50048-C3, Sc=12,00 mp, Construcția C4-grup sanitar, nr. cad.50048-C4, Sc=17,00 mp, Construcția C5-bucatarie, nr. cad.50048-C5, Sc=24,00 mp, Construcția C6-umbrar lemn, nr. cad.50048-C6, Sc=9,00 mp, Construcția C7-umbrar lemn, nr. cad.50048-C7, Sc=9,00 mp, Construcția C8-casă de vacanță, nr. cad.50048-C8, Sc=15,00 mp, Construcția C9-casă de vacanță, nr. cad.50048-C9, Sc=14,00 mp, Construcția C10-club, nr. cad.50048-C10, Sc=64,00 mp, Construcția C11-casă de vacanță, nr. cad.50048-C11, Sc=15,00 mp, Construcția C12-casă de vacanță, nr. cad.50048-C13, Sc=15,00 mp, Construcția C13-casă de vacanță, nr. cad.50048-C13, Sc=65,00 mp, Construcția C14-casă de vacanță, nr. cad.50048-C14, Sc=15,00 mp, Construcția C15-casă de vacanță, nr. cad.50048-C15, Sc=15,00 mp, Construcția C16-casă de vacanță, nr. cad.50048-C16, Sc=65,00 mp, Construcția C17-casă de vacanță, nr. cad.50048-C17, Sc=15,00 mp, Construcția C18-casă de vacanță, nr. cad.50048-C18, Sc=15,00 mp, Construcția C19-casă de vacanță, nr. cad.50048-C19, Sc=65,00 mp, Construcția C20-casă de vacanță, nr. cad.50048-C20, Sc=28,00 mp, Construcția C21-magazie, nr. cad.50048-C21, Sc=145,00 mp, Construcția C22-casă de vacanță, nr. cad.50048-C22, Sc=51,00 mp, Construcția C23-casă de vacanță, nr. cad.50048-C23, Sc=35,00 mp și Construcția C24 - wc, nr. cad.50048-C24, Sc=17,00 mp. 65.110,50 BUNURI MOBILE PREȚ DE PORNIRE LA LICITAȚIE (EUR, fără TVA) CARUCIOR + CUVA 7,27, MASINA GLAZURAT CIOCOLATA 3.236,26, Masina cernut faina 46,49, CARUCIOARE CU NIVELE pt cuptor 211,55, CUPTOR POLINI MOD.80100 211,55, CUPTOR POLINI MOD.8080190 211,55, CUPTOR ROTATIV ROTO 6080SR.200SC 2.531,01, CUPTOR WERNER REA 1280, 211,55, CUPTOR WERNER REA 1280, 211,55, MASINA ROTATIVA ROTOFORM, 4.489,66, Moara ptr. Preg. Probelor, 767,59, Balanta analitica, 412,62, Echip. Ptr. Determ. Aciditatii, 570,56, Etuva, 215,59, Balanta tehnica 176,30, Sist. Automat ptr. Determ. Azot 2.761,19, Sist. Autom. Ptr. Determ. Gras 2.563,97, Distilator apa 550,82, Aparat perf. Pt.Deter. Cant. De z 1.605,07, Incinta termostatare probe 471,85, Sistem aut. Amb. Prod. Gr.IP600 21.265,94, Aparat de realiz. Mixuri pt. Ret 3.026,27, Malaxor spiral cuva rabatabil 4.821,88, Linie pentru obtinere covrigi 57.418,17, Camera racire semifabricat 3.446,86, Cuptor rotativ, 7.048,60 Cuptor rotativ 7.048,60, Cuptor rotativ 7.048,60, Cuptoar rotativ 7.048,60, Cuptor rotativ 7.048,60, Cuptor rotativ 7.048,60, Cuptor rotativ 7.048,60, Masina de glazurat si uscat turta dulce 8.830,77, DEDURIZATOR FD-25, 418,00, LINIE PENTRU OBTINEREA CROCHETE 105.250,22, LINIE PENTRU OBTINERE COVRIGI 74.381,28, MALAXOR 7.023,99, Oala fierbere 233,69, DULAP FRIGORIFIC 381,22, AGENT FRIGORIFIC 77,01, ECHIPAMENT MIXER PLANETAR 8.207,35, MASINA PADO PT FURSEC SI TURTA 12.311,02, Masina taiat foi nap -Doina 263,51, Masina taiat nuga 441,19, Cuptor rotativ 2.078,25, CUPTOR FOI 12.232,98. Toate condiţiile de participare la licitaţie şi condiţiile de adjudecare se regăsesc în caietele de sarcini care pot fi procurate on-line de la lichidatorul judiciar, contravaloarea acestora fiind de 2.380,00 RON, TVA inclus, pentru bunuri mobile și 2.380,00 RON, TVA pentru bunul imobil/caiet de vanzare, dovada achiziţiei acestora fiind obligatorie pentru participarea la licitaţie, plata acestora efectuându-se în contul lichidatorului judiciar, nr.:RO93BUCU1031215949892 RON, deschis la Alpha Bank Iaşi. Persoanele care doresc să se înscrie la licitaţie au obligaţia de a depune garanţia de participare la licitaţie de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, plata acesteia efectuându-se în lei, la cursul BNR din data plății în contul de lichidare al ”FANYON”S.R.L., nr.: RO76BUCU1032235342465 RON, deschis în lei la Alpha Bank S.A. Înscrierile la licitație se pot face până în preziua licitaţiei (zilele de miercuri), ora 14:00, scrisoarea de participare la licitaţie, împreună cu toate documentele menţionate în caietele de sarcini, urmând a fi trimise on-line pe adresele de e-mail : vanzari@lrj.ro și stefania.nitu@insolvency.ro. Vizitarea şi prezentarea activelor se poate face doar în conformitate cu prevederile legale în vigoare, în fiecare zi de luni până vineri, cu acceptul lichidatorului judiciar, la locul în care acestea se află. Lichidatorul judiciar va permite accesul ofertanţilor care vor achiziţiona caietul de sarcini, doar în prezenţa unui reprezentant al acestuia şi la solicitarea scrisă prealabilă însoţită de o programare în acest sens. Reprezentanţii lichidatorului judiciar vor furniza toate informaţiile suplimentare disponibile către cei care au achiziţionat caietul de sarcini. Vizualizarea activului imobil, respectiv a bunurilor mobile, este o condiție obligatorie pentru participarea la licitații. Informaţii suplimentare se pot obţine de pe site-ul lichidatorului judiciar.: www.lrj.ro, telefon: 0733.683.702, e-mail: vanzari@lrj.ro, telefon: 0737.242.544, e-mail: stefania.nitu@insolvency.ro, telefon: 0747.012.820, e-mail: paula.stoian@fanyon.ro.
„EuroBusiness LRJ ”S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei ”FANYON”S.R.L., conform Hotărârii nr. 120/02.04.2018, pronunțată în dosarul nr. 2172/113/2017, de către Tribunalul Brăila, organizează în zilele de 20.08.2020 și 10.09.2020, ora 14:00, la sediul ales al lichidatorului judiciar din Bucuresti, Bd. Magheru, nr. 31 ,et. 1, cam. 25, Sector 1, licitații în vederea valorificarii următorului bun imobil, proprietatea debitoarei: BUN IMOBIL, PREȚ DE PORNIRE LA LICITAȚIE (EUR, fără TVA) ,,Fabrica de dulciuri FATA MOȘULUI”, proprietate compusă din teren și construcții cu destinație nerezidențială, împreună cu bunurile mobile integrate, mijloacele fixe, obiectele de inventar și activele necorporale, situată în Sat Baldovinești, Com. Vădeni, Jud. Brăila, CF nr. 70378 a Com. Vădeni, astfel: 962.727,20. 1. Teren și construcții cu destinație nerezidențială 727.711,20. a. Teren intravilan, în suprafață de 4.507,00 mp, amplasat în Sat Baldovinești, Com.Vădeni, Jud. Brăila, nr. cad.70378, CF nr. 70378 a Com. Vădeni 30.720,00. b. Construcția C1, cu destinație secție producție, nr. cad.70378-C1, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=278,30 mp, cu regim de înălțime P+1E 42.613,60. c. Construcția C2, cu destinație secție producție, nr. cad.70378-C2, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=278,45 mp, cu regim de înălțime P+1E 42.644,00. d. Construcția C3, cu destinație depozit ambalaje, nr. cad.70378-C3, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=501,10 mp, cu regim de înălțime P 17.497,60. e. Construcția C4, cu destinație pavilion administrativ, nr. cad.70378-C4, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=149,75 mp, cu regim de înălțime P+1E 39.305,60. f. Construcția C5, cu destinație depozit produse finite, cu nr. cad.70378-C5, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=130,75 mp, cu regim de înălțime P 5.312,80. g. Construcția C6, cu destinație anexă depozitare, nr. cad.70378-C6, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=294,00 mp, cu regim de înălțime P 5.279,20. h. Construcția C7, cu destinație de spații de producție și depozitare, nr. cad.70378-C7, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=449,00 mp, cu regim de înălțime P+1E 74.085,60. i. Construcția C11, cu destinație hală producție, nr. cad.70378-C11, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=530,00 mp și Sc desfășurată=2.120,00 mp, cu regim de înălțime D+P+1E+M 359.211,20. j.Construcția C12, cu destinație anexă tehnologică, nr. cad.70378-C12, CF nr. 70378, Com. Vădeni, cu Sc la sol=155,00 mp și Sc desfășurată=620,00 mp, cu regim de înălțime D+P+1E+M 111.041,60 2. Bunuri mobile integrate (lista completă poate fi vizualizată pe site-ul lichidatorului judiciar www.lrj.ro) 102.312,00. 3. Bunuri mobile constând în mijloace fixe și obiecte de inventar (lista completă poate fi vizualizată pe site-ul lichidatorului judiciar www.lrj.ro) 98.304,00. 4.Active necorporale: mărci, desene și modele 34.400,00. Activul imobil, ”Fabrica de dulciuri FATA MOȘULUI” se vinde doar în bloc, ca activ funcțional. Prețurile nu includ TVA. Urmează a fi făcută aplicabilitatea dispozițiilor art. 292, (alin.2), lit. F, din Codul Fiscal, în măsura aplicabilității. Toate condiţiile de participare la licitaţie şi condiţiile de adjudecare se regăsesc în caietul de sarcini care poate fi procurat on-line de la lichidatorul judiciar, contravaloarea acestuia fiind de 2.380,00 RON, TVA inclus, dovada achiziţiei acestuia fiind obligatorie pentru participarea la licitaţie, plata acestuia efectuându-se în contul lichidatorului judiciar, nr.:RO93BUCU1031215949892RON, deschis la Alpha Bank Iaşi. Persoanele care doresc să se înscrie la licitaţie au obligaţia de a depune garanţia de participare la licitaţie de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, plata acesteia efectuându-se în lei, la cursul BNR din data plății în contul de lichidare al ”FANYON”S.R.L., nr.:RO76BUCU1032235342465RON, deschis în lei la Alpha Bank S.A. Înscrierile la licitație se pot face până în preziua licitaţiei, ora 14:00, scrisoarea de participare la licitaţie, împreună cu toate documentele menţionate în caietul de sarcini, urmând a fi trimise on-line pe adresele de e-mail: vanzari@lrj.ro și stefania.nitu@insolvency.ro.Vizitarea şi prezentarea activului se poate face doar în conformitate cu prevederile legale în vigoare, în fiecare zi de luni până vineri, cu acceptul lichidatorului judiciar, la locul în care acestea se află. Lichidatorul judiciar va permite accesul ofertanţilor care vor achiziţiona caietul de sarcini, doar în prezenţa unui reprezentant al acestuia şi la solicitarea scrisă prealabilă însoţită de o programare în acest sens. Reprezentanţii lichidatorului judiciar vor furniza toate informaţiile suplimentare disponibile către cei care au achiziţionat caietul de sarcini.Vizualizarea activului imobil este o condiție obligatorie pentru participarea la licitații. Informaţii suplimentare se pot obţine de pe site-ul lichidatorului judiciar: www.lrj.ro, telefon: 0733.683.702,e mail: vanzari@lrj.ro, telefon: 0737.242.544, mail: stefania.nitu@insolvency.ro, telefon: 0747.012.820, mail: paula.stoian@fanyon.ro.
VIDEO - INTERVIU - Mihai Chirica: „ Am găsit profesori plângând în cancelaria unor școli, de mila copilașilor”
17/09/2020 13:37

  * dialog cu primarul municipiului Iasi, Mihai Chirica - Domnule primar, scoala a debutat, problemele mari incep să se stingă, dar apar mereu altele, mai mici. A fost debutul acesta de an scolar pe m ...

 INTERVIU - Maricel POPA: „Avem o mare problemă legată de deschiderea şcolilor”
26/08/2020 00:00

* dialog cu Maricel Popa, preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi - Domnule preşedinte, au mai rămas doar cateva zile pană la deschiderea unui nou an şcolar. Cat de mult s-au implicat unităţile adminis ...

INTERVIU/VIDEO - Mihai Chirica: „Dacă elevul trebuie ţinut în braţe pentru a sta în bancă şi a învăța, aşa vom face!”
24/08/2020 09:32

* dialog cu primarul municipiului Iasi, Mihai Chirica - Domnule primar, trei săptămani ne mai despart de inceperea unui nou an şcolar, poate cel mai dificil din istoria noastră recentă. A trecut vara, Guv ...

VIDEO - INTERVIU Mihai CHIRICA: „Mi-e teamă de valul trei al pandemiei, care va veni odată cu apariția bolilor de sezon”
31/07/2020 13:23

        * dialog cu Mihai Chirica, primarul municipiului Iasi   - Un oraş, importanţa sa, nu se măsoară prin lungimea şi lăţimea fizică, ci prin natura aspiraţ ...

Camelia Gavrilă: „Politica este pe voturi, pe notorietate...”
13/07/2020 00:00

  * dialog cu deputatul Camelia Gavrilă, candidat PSD la alegerile pentru funcţia de primar al municipiului Iaşi - Doamna deputat, poate avea Iaşul o femeie primar, pentru prima oară in istorie? Sau ...

„Ȋn instituţii, pe lângă cei din primul eşalon, există o mare masă de funcţionari care efectiv nu vor să muncească”
08/07/2020 21:12

  * dialog cu deputatul ieşean Petru Movilă (PMP), iniţiatorul Legii privind realizarea Autostrăzii Ungheni – Iaşi – Targu Mureş  - Domnule deputat, ce simte initiatorul unei le ...

„Trebuie să arătăm că trăim într-o economie de piață, nu într-o societate de piață”
01/07/2020 10:21

     * dialog cu Joaquín Turmo Garuz, profesor de Macroeconomie şi Economie Internaţională la Facultatea de Economie si Afaceri din cadrul Universităţii din Barcelona   ...

„Riscăm să nu mai începem școala!” Dialog cu primarul municipiului Iaşi, Mihai Chirica
19/06/2020 11:37

  - Domnule primar, numărul tot mai mare de noi cazuri COVID-19 nu prea mai lasă mult loc relaxărilor... Alegerile locale, stabilite pentru finalul lunii septembrie, pot incurca şi mai mult sensibil ...

Mihai CHIRICA: „Traversarea munților cu autostrada, în zona Ditrău, va dura șapte ani!” VIDEO
09/06/2020 06:31

* dialog cu primarul municipiului Iaşi, Mihai Chirica - Domnule primar, in urmă cu cateva zile, primarii din regiunea Moldovei au fost convocaţi la Ministerul Transporturilor, unde li s-a prezentat tema &bd ...

CTP IASI- Totul pentru sanatatea ta!

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei