Brambureală maximă după concursul pentru directorii de şcoli
Dimensiune font:
Concursul pentru directori/directori adjuncţi a intrat în prelungiri * în timp ce fostul ministru şi actualul ministru se întrec în declaraţii, cu doar câteva săptămâni înainte de încheierea situaţiei şcolare încă sunt şcoli în care nu se ştie cine va fi director * deşi decizia organizării acestui concurs era necesară, metodologia de organizare şi funcţionare a acestuia a lăsat de dorit
Concursul pentru ocuparea funcţiilor de directori şi directori adjuncţi din unităţile de învăţământ preuniversitar rămâne o nebuloasă totală. În timp ce miniştrii vechi şi noi sunt prinşi într-un război politic, aruncându-şi unul altuia acuzaţii, singurul care are de suferit este sistemul de învăţământ românesc.
Citește și Primul ghid pentru educaţia specială, lansat la Iaşi
Decizie necesară, metodologie greşită
Potrivit celor implicaţi în sistemul de învăţământ românesc, decizia organizării concursului pentru ocuparea funcţiilor de conducere din şcoli şi grădiniţe era necesară, după opt ani de numiri politice, însă Metodologia privind organizarea şi desfăşurarea concursului a avut, încă de la început, mai multe inadvertenţe, care deşi au fost sesizate de mai multe sindicate din învăţământ, au rămas neschimbate. „Concursul acesta pentru directori are şi părţi bune şi mai puţin bune. El a fost organizat prost, pornind de la o dorinţă de schimbare. Sindicatul Spiru Haret a sesizat de mai multe ori Ministerul Educaţiei cu privire la neregulile din Metodologia de concurs, însă acestea nu au fost luate în seamă. şi drept dovadă au apărut probleme”, a declarat prof. Mirel Pristavu, preşedintele Sindicatului Învăţământ „Spiru Haret” din Iaşi.
De când a fost anunţat, concursul a prevăzut schimbări majore de personal în plină desfăşurare a anului şcolar. Chiar şi acum, cu doar câteva săptămâni înainte de încheierea situaţiei şcolare, a mediilor şi a semestrului, fluxul de profesori de pe o funcţie pe alta persistă, unii dintre cei numiţi pe funcţiile vacante de către inspectorii şcolari generali alegând să-şi dea demisia. „Unii directori numiţi de Inspectorat şi-au dat demisia, urmează să fie alese alte persoane pentru posturile acelea, s-au eliberat catedre, lucrurile nu sunt uşoare. Au fost vreo trei etape de dislocare a resursei umane din sistemul de învăţământ, iar acest lucru a cântărit foarte greu în educaţie. Se pot repara greşelile, dar este nevoie, în primul rând, ca metodologia să fie foarte bine pusă la punct”, a completat prof. Mirel Pristavu.
Citește și Mai multe locuri pentru internship, la Universitatea Tehnică
Soluţie de compromis
Decizia ministrului Educaţiei, Pavel Năstase, de a-i numi în funcţiile rămase vacante pe cei care au deţinut anterior funcţiile (şi care fie au participat la concurs şi nu l-au promovat, fie nu au participat) pare a fi una de compromis, menită să asigure buna funcţionare a sistemului de învăţământ, aflat în mijlocului anului şcolar. „Actuala conducere a Ministerului a încercat să repare o parte din greşelile fostului Ministru, însă nici schimbarea regulilor după ce jocul s-a terminat nu este chiar benefică. Concursul pentru directori a bulversat foarte multă lume, iar cel mai mult a avut de suferit sistemul de învăţământ. Decizia luată la începutul acestui an a fost una de compromis”, a concluzionat preşedintele Sindicatului „Spiru Haret” din Iaşi.
Potrivit reprezentanţilor Ministerului Educaţiei, cele 2.346 de posturi de director şi cele de 1.136 de director adjunct rămase vacante în urma concursului vor fi ocupate doar temporar de persoane detaşate în interesul învăţământului, urmând ca, în funcţie de calendarul activităţilor pentru învăţământul preuniversitar, până la data de 14 august, să fie organizat un nou concurs.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau