Brambureală maximă după concursul pentru directorii de şcoli

default

Dimensiune font:

| 13-01-2017 05:15

 Concursul pentru directori/directori adjuncţi a intrat în prelungiri * în timp ce fostul ministru şi actualul ministru se întrec în declaraţii, cu doar câteva săptămâni înainte de încheierea situaţiei şcolare încă sunt şcoli în care nu se ştie cine va fi director * deşi decizia organizării acestui concurs era necesară, metodologia de organizare şi funcţionare a acestuia a lăsat de dorit

 

 Concursul pentru ocuparea funcţiilor de directori şi directori adjuncţi din unităţile de învăţământ preuniversitar rămâne o nebuloasă totală. În timp ce miniştrii vechi şi noi sunt prinşi într-un război politic, aruncându-şi unul altuia acuzaţii, singurul care are de suferit este sistemul de învăţământ românesc.

Citește și Primul ghid pentru educaţia specială, lansat la Iaşi

Decizie necesară, metodologie greşită

Potrivit celor implicaţi în sistemul de învăţământ românesc, decizia organizării concursului pentru ocuparea funcţiilor de conducere din şcoli şi grădiniţe era necesară, după opt ani de numiri politice, însă Metodologia privind organizarea şi desfăşurarea concursului a avut, încă de la început, mai multe inadvertenţe, care deşi au fost sesizate de mai multe sindicate din învăţământ, au rămas neschimbate. „Concursul acesta pentru directori are şi părţi bune şi mai puţin bune. El a fost organizat prost, pornind de la o dorinţă de schimbare. Sindicatul Spiru Haret a sesizat de mai multe ori Ministerul Educaţiei cu privire la neregulile din Metodologia de concurs, însă acestea nu au fost luate în seamă. şi drept dovadă au apărut probleme”, a declarat prof. Mirel Pristavu, preşedintele Sindicatului Învăţământ „Spiru Haret” din Iaşi.

De când a fost anunţat, concursul a prevăzut schimbări majore de personal în plină desfăşurare a anului şcolar. Chiar şi acum, cu doar câteva săptămâni înainte de încheierea situaţiei şcolare, a mediilor şi a semestrului, fluxul de profesori de pe o funcţie pe alta persistă, unii dintre cei numiţi pe funcţiile vacante de către inspectorii şcolari generali alegând să-şi dea demisia. „Unii directori numiţi de Inspectorat şi-au dat demisia, urmează să fie alese alte persoane pentru posturile acelea, s-au eliberat catedre, lucrurile nu sunt uşoare. Au fost vreo trei etape de dislocare a resursei umane din sistemul de învăţământ, iar acest lucru a cântărit foarte greu în educaţie. Se pot repara greşelile, dar este nevoie, în primul rând, ca metodologia să fie foarte bine pusă la punct”, a completat prof. Mirel Pristavu.

 

Citește și Mai multe locuri pentru internship, la Universitatea Tehnică

 

Soluţie de compromis

Decizia ministrului Educaţiei, Pavel Năstase, de a-i numi în funcţiile rămase vacante pe cei care au deţinut anterior funcţiile (şi care fie au participat la concurs şi nu l-au promovat, fie nu au participat) pare a fi una de compromis, menită să asigure buna funcţionare a sistemului de învăţământ, aflat în mijlocului anului şcolar. „Actuala conducere a Ministerului a încercat să repare o parte din greşelile fostului Ministru, însă nici schimbarea regulilor după ce jocul s-a terminat nu este chiar benefică. Concursul pentru directori a bulversat foarte multă lume, iar cel mai mult a avut de suferit sistemul de învăţământ. Decizia luată la începutul acestui an a fost una de compromis”, a concluzionat preşedintele Sindicatului „Spiru Haret” din Iaşi.

Potrivit reprezentanţilor Ministerului Educaţiei, cele 2.346 de posturi de director şi cele de 1.136 de director adjunct rămase vacante în urma concursului vor fi ocupate doar temporar de persoane detaşate în interesul învăţământului, urmând ca, în funcţie de calendarul activităţilor pentru învăţământul preuniversitar, până la data de 14 august, să fie organizat un nou concurs.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
Bancul Zilei

04:09

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Trei zile de foc pentru candidaţii la „examenul maturităţii”
11/06/2019 00:00

  * calendarul de Bacalaureat 2019 prevede că absolventii de liceu sustin pană astăzi, 11 iunie, competentele digitale, iar pe 12-13 iunie sunt examenele orale de limbă străină * probele scrise ince ...

„Dacă nu poți vedea punctele tari ale copilului, nu te atinge de slăbiciunile lui”
18/05/2019 00:00

  * in primăvara acestui an s-a organizat, pentru prima dată in Romania, un curs de formare in evaluarea dinamică a potentialului de invătare la copil - LPAD (Dispozitiv de evaluare a tendintei de inv ...

Fiecare şcolar va primi, din toamnă, câte o tabletă!
11/05/2019 00:25

  * Guvernul doreşte modernizarea sistemului de invăţămant cu ajutorul noilor tehnologii, urmand a investi cateva sute de milioane de lei pentru a instala sisteme wi-fi in 4.500 de şcoli * asta in co ...

Drama de la Buda l-a scandalizat pe şeful statului
16/04/2019 18:45

  * după ce luni, un copil de trei ani din satul Buda, comuna Brăeşti - Iaşi, a decedat, inecat in fosa septică din curtea şcolii, directorul respectivei unităţi de invăţămant a fost destituit ...

Elevii, educaţi în spiritul practicilor sustenabile de consum
11/04/2019 00:00

  În perioada 1- 6 aprilie 2019, un grup de elevi şi cadre didactice din Şcoala Gimnazială „Otilia Cazimir” Iaşi au participat la cea de-a patra activitate de predare- invăţare din ...

Înscrierea în clasa pregătitoare, etapa a doua
03/04/2019 00:00

  * a inceput cea de-a doua etapă rezervată completării/depunerii/validării cererilor de inscriere in invăţămantul primar pentru anul şcolar 2019-2020 * se adresează copiilor care nu au fost insc ...

Au rămas neocupate 954 locuri la „clasa zero”
27/03/2019 10:37

  * in judetul Iaşi au fost depuse 6.735 de cereri de inscriere pentru clasa pregătitoare * şcolile care au depăşit numărul stabilit prin planul de şcolarizare sunt Colegiul National „Garabet ...

„Sărbătorim oamenii, nu celebrăm zidurile care ne înconjoară”
17/11/2017 05:04

Gheorghe Asachi este promotorul infiinţării primei linii de educaţie in inginerie, care s-a concretizat in naşterea unei ,,clase de ingineri hoţarnici”, la data de 15 noiembrie 1813. Evenimentul care ...

Munţi de bani pentru angajaţii din învăţământ
10/11/2017 16:00

Luna trecută a fost marcată de apariţia in spaţiul public a unuia dintre cele mai aşteptate, dar şi controversate documente. Este vorba despre proiectul Legii salarizării unitare, proiect promis de alian ...

Cercetarea şi inovarea, susţinute prin Universitatea Tehnică
03/11/2017 04:06

La Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iaşi (UTI) invită doritorii la o Sesiune de informare privind oportunităţile de finanţare din cadrul acţiunilor „Marie Skłodowska-Curie&r ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei