„Dacă nu poți vedea punctele tari ale copilului, nu te atinge de slăbiciunile lui”

4educatie CRINA CIHODARU

Dimensiune font:

| 18-05-2019 00:00

 

* în primăvara acestui an s-a organizat, pentru prima dată în România, un curs de formare în evaluarea dinamică a potențialului de învățare la copil - LPAD (Dispozitiv de evaluare a tendinței de învățare) * specific acestei metode este conceptul de mediere - de direcţionare, instrumentare şi călăuzire a copilului pentru a învăţa cât mai mult din experienţele noi

Metoda de evaluare îi aparține renumitului psiholog Reuven Feuerstein, de origine română și stabilit în Israel, unde a făcut cercetare alături de mari psihologi ai lumii. Spre deosebire de alte metode de învăţare, aceasta oferă materiale de lucru pentru copii, materiale ce sunt lipsite de conţinut, accentul punându-se pe procesul psihic pe care dorim să-l modificăm, şi nu pe produs, pe cunoştinţele înmagazinate.
LPAD este o metodă de evaluare dinamică ce urmăreşte să producă modificarea la nivelul calităţii proceselor psihice, capacităţii copilului de a învăţa concepte pe care să le transfere cu uşurinţă în diferite domenii
Într-o societate într-o permanentă schimbare nu trebuie să punem accentul pe cât de mult trebuie să ştii, ci pe cât de bine reuşeşti cu ceea ce ştii şi câtă capacitate de adaptare ai la domenii noi cu informaţii noi. Astfel, accentul este pe proces, şi nu pe produs, pe transfer de concept, şi nu pe înmagazinare de informaţii, pe deschidere de noi perspective, și nu pe închiderea într-un cerc. Specific acestei metode este conceptul de mediere, adică de direcţionare, instrumentare şi călăuzire a copilului pentru a învăţa cât mai mult din experienţele noi.
Specialiştii spun că evaluarea potenţialului de învăţare este o metodă cu succes folosită în multe şcoli din Israel, dar și în alte ţări din lume,
care presupune trei etape importante: evaluarea iniţială (pretest), medierea, şi evaluarea finală, prin care se măsoară ce a putut învăţa copilul prin oferirea de strategii eficiente de învățare.

Metoda Feuerstein - rezultate uimitoare

Crina Cihodaru, psiholog psihopedagogie specială şi psihologie clinică, spune că specializarea sa în stimulare cognitivă și dezvoltare emoțională prin metoda Feuerstein a început în urmă cu doi ani, și tot de atunci a utilizat-o în lucrul cu copiii tipici, dar și atipici, individual, dar și în grup, iar rezultatele sunt uimitoare. „Copiii capătă încredere în ei, își structurează un sistem de învățare, devin mai organizați și mai independenți. LPAD reprezintă coroana acestei regine numite Metoda Feuerstein, și sunt extrem de încântată că am reușit să parcurg acest program complex de formare ce presupune mai mult nivele. Începând din vara acestui an, în România se organizează tabere de intervizare prin care vom duce cu noi experiența aplicării metodei atât prin stimulare cognitivă și emoțională, cât și prin evaluare. Institutul din Israel, cel care ne acreditează, are astfel un feedback corect despre modul în care este aplicată și dezvoltată metoda în România”, a declarat Crina Cihodaru.
Așadar, în opinia sa, educația presupune o atitudine optimistă și pozitivă asupra învățării, dorința de a vedea ce poate elevul, nu ce nu poate. „Profesorul Reuven Feuerstein spunea: Dacă nu poți vedea punctele tari ale copilului, atunci nu te atinge de slăbiciunile lui!”, a menţionat Crina Cihodaru, psiholog psihopedagogie specială şi psihologie clinică.

Este foarte important ca evaluarea să nu fie folosită ca o etichetă, ci să fie urmată de un proces intens de dezvoltare cognitivă a copilului prin noi strategii de învăţare, asimilare şi integrare a cunoştinţelor, ceea ce-i conferă acestuia încredere în sine și îi întărește sentimentul de competență
LPAD are ca scop evaluarea abilităţilor individului de a se modifica drept urmare a învăţării; astfel se stabilește ce tip de intervenţie va avea loc, şi nu se merge mai departe cu procesul de învățare până ce copilul nu reuşeşte singur, devenind astfel independent în învăţare.
Şi cum învățarea fără suport afectiv și motivațional nu poate avea loc la cote maxime, LPAD se bazează și pe factorii non-cognitivi: nevoia de nou, satisfacția succesului, curiozitatea, nevoia de lucru independent. Putem vorbi de o evaluare de tip terapeutic, în acest sens, deoarece pe tot parcursul procesului, subiectului îi este stimulat în mod constant sentimentul de competență, i se oferă feedback, iar copilului i se creează ceea ce numim momentele lui de victorie. Examinatorul are permanent o atitudine entuziastă, este implicat activ în procesul de evaluare, susține și întreabă elevul dacă a înțeles, făcând tot posibilul ca acesta să reușescă.
Florentina SANDU

 



Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<<Click pe locatie pentru detalii>>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

35 de şcoli din judeţ, în scenariul roşu
27/10/2020 09:06

Cinci unităţi şcolare din judeţ au solicitat suspendarea cursurilor „faţă in faţă” la nivelul mai multor clase după ce trei elevi şi două cadre didactice au fost confirmate „pozitiv ...

Proiect european inedit la Liceul de Informatică
26/10/2020 21:03

Liceul Teoretic de Informatică „Grigore Moisil” isi diversifică din nou aria de preocupări educationale prin implicarea unuia dintre profesorii scolii intr-un proiect european care isi propune s ...

 2.200 de școli nu au conexiune la Internet
26/10/2020 12:34

  Aproximativ 2.200 de clădiri in care functionează unităti de invătămant din tară nu au conexiune la internet, a declarat luni ministrul Educatiei, Monica Anisie. Potrivit ministrului Educatie ...

 Peste 10.000 depersoane înscrise la RIUF. Elevi de liceu, studenți,  profesori sau părinți sunt interesați de educația peste hotare
26/10/2020 12:25

  Joi, 29 octombrie, intre 12:00 si 18:00, la editia online RIUF – The Romanian International University Fair, sunt asteptati peste 10.000 de elevi de liceu, studenti, dar si profesori sau părinti. ...

Veste bombă pentru elevi -  tezele ar putea dispărea în anul școlar 2020-2021
26/10/2020 11:34

  Ministrul Educatiei, Monica Anisie, spune că se ia in calcul varianta ca in acest an scolar să se renunte la teze, anuntă Digi24. În prezent, 2500 de scoli din Romania sunt acum in scenariul ro ...

 Academia de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza” din Bucureşti a rămas fără Școala doctorală
26/10/2020 11:04

  Ministrul Educaţiei şi Cercetării, Monica Anisie, a anunţat, luni, că a semnat un ordin prin care a retras acreditarea Şcolii doctorale de la Academia de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza&rdqu ...

 Cursuri online de limba română pentru copiii din Marea Britanie
23/10/2020 09:19

  Aveti un copil care intelege romaneste, dar ii este mai greu să vorbească, să scrie si să se exprime corect in limba romană? Ati dori ca el să cunoască si alti copii romani din Anglia cu care să ...

Soluția lui Cristian Diaconescu în privința educației pe timp de pandemie - Vacanța mare în această perioadă și reluarea cursurilor la vară
22/10/2020 17:04

  Prim-vicepreşedintele PMP, Cristian Diaconescu, pune in dezbatere publică o propunere venită din partea profesorilor şi a părinţilor – aceea de efectuare in această perioadă a vacanţei ma ...

 Rectorii vor avea mandate pe viață
22/10/2020 14:45

  Rectorii ar putea să-si păstreze mandatul pe viată, potrivit unor modificări aduse Legii Educatiei si aprobate de Senat in calitate de for decisiv. Mai exact, un amendament propus de deputatul PSD T ...

 Școlile grădinițele și piețele, obligate să aibă parcări pentru biciclete
20/10/2020 14:46

  Deputaţii au aprobat marţi, in calitate de for decizional, cu unanimitate de voturi, proiectul de lege privind adoptarea unor măsuri necesare facilitării parcării bicicletelor in spaţii publice. ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei