„Dacă nu poți vedea punctele tari ale copilului, nu te atinge de slăbiciunile lui”

4educatie CRINA CIHODARU

Dimensiune font:

| 18-05-2019 00:00

 

* în primăvara acestui an s-a organizat, pentru prima dată în România, un curs de formare în evaluarea dinamică a potențialului de învățare la copil - LPAD (Dispozitiv de evaluare a tendinței de învățare) * specific acestei metode este conceptul de mediere - de direcţionare, instrumentare şi călăuzire a copilului pentru a învăţa cât mai mult din experienţele noi

Metoda de evaluare îi aparține renumitului psiholog Reuven Feuerstein, de origine română și stabilit în Israel, unde a făcut cercetare alături de mari psihologi ai lumii. Spre deosebire de alte metode de învăţare, aceasta oferă materiale de lucru pentru copii, materiale ce sunt lipsite de conţinut, accentul punându-se pe procesul psihic pe care dorim să-l modificăm, şi nu pe produs, pe cunoştinţele înmagazinate.
LPAD este o metodă de evaluare dinamică ce urmăreşte să producă modificarea la nivelul calităţii proceselor psihice, capacităţii copilului de a învăţa concepte pe care să le transfere cu uşurinţă în diferite domenii
Într-o societate într-o permanentă schimbare nu trebuie să punem accentul pe cât de mult trebuie să ştii, ci pe cât de bine reuşeşti cu ceea ce ştii şi câtă capacitate de adaptare ai la domenii noi cu informaţii noi. Astfel, accentul este pe proces, şi nu pe produs, pe transfer de concept, şi nu pe înmagazinare de informaţii, pe deschidere de noi perspective, și nu pe închiderea într-un cerc. Specific acestei metode este conceptul de mediere, adică de direcţionare, instrumentare şi călăuzire a copilului pentru a învăţa cât mai mult din experienţele noi.
Specialiştii spun că evaluarea potenţialului de învăţare este o metodă cu succes folosită în multe şcoli din Israel, dar și în alte ţări din lume,
care presupune trei etape importante: evaluarea iniţială (pretest), medierea, şi evaluarea finală, prin care se măsoară ce a putut învăţa copilul prin oferirea de strategii eficiente de învățare.

Metoda Feuerstein - rezultate uimitoare

Crina Cihodaru, psiholog psihopedagogie specială şi psihologie clinică, spune că specializarea sa în stimulare cognitivă și dezvoltare emoțională prin metoda Feuerstein a început în urmă cu doi ani, și tot de atunci a utilizat-o în lucrul cu copiii tipici, dar și atipici, individual, dar și în grup, iar rezultatele sunt uimitoare. „Copiii capătă încredere în ei, își structurează un sistem de învățare, devin mai organizați și mai independenți. LPAD reprezintă coroana acestei regine numite Metoda Feuerstein, și sunt extrem de încântată că am reușit să parcurg acest program complex de formare ce presupune mai mult nivele. Începând din vara acestui an, în România se organizează tabere de intervizare prin care vom duce cu noi experiența aplicării metodei atât prin stimulare cognitivă și emoțională, cât și prin evaluare. Institutul din Israel, cel care ne acreditează, are astfel un feedback corect despre modul în care este aplicată și dezvoltată metoda în România”, a declarat Crina Cihodaru.
Așadar, în opinia sa, educația presupune o atitudine optimistă și pozitivă asupra învățării, dorința de a vedea ce poate elevul, nu ce nu poate. „Profesorul Reuven Feuerstein spunea: Dacă nu poți vedea punctele tari ale copilului, atunci nu te atinge de slăbiciunile lui!”, a menţionat Crina Cihodaru, psiholog psihopedagogie specială şi psihologie clinică.

Este foarte important ca evaluarea să nu fie folosită ca o etichetă, ci să fie urmată de un proces intens de dezvoltare cognitivă a copilului prin noi strategii de învăţare, asimilare şi integrare a cunoştinţelor, ceea ce-i conferă acestuia încredere în sine și îi întărește sentimentul de competență
LPAD are ca scop evaluarea abilităţilor individului de a se modifica drept urmare a învăţării; astfel se stabilește ce tip de intervenţie va avea loc, şi nu se merge mai departe cu procesul de învățare până ce copilul nu reuşeşte singur, devenind astfel independent în învăţare.
Şi cum învățarea fără suport afectiv și motivațional nu poate avea loc la cote maxime, LPAD se bazează și pe factorii non-cognitivi: nevoia de nou, satisfacția succesului, curiozitatea, nevoia de lucru independent. Putem vorbi de o evaluare de tip terapeutic, în acest sens, deoarece pe tot parcursul procesului, subiectului îi este stimulat în mod constant sentimentul de competență, i se oferă feedback, iar copilului i se creează ceea ce numim momentele lui de victorie. Examinatorul are permanent o atitudine entuziastă, este implicat activ în procesul de evaluare, susține și întreabă elevul dacă a înțeles, făcând tot posibilul ca acesta să reușescă.
Florentina SANDU

 



Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
Trei zile de foc pentru candidaţii la „examenul maturităţii”
11/06/2019 00:00

  * calendarul de Bacalaureat 2019 prevede că absolventii de liceu sustin pană astăzi, 11 iunie, competentele digitale, iar pe 12-13 iunie sunt examenele orale de limbă străină * probele scrise ince ...

Fiecare şcolar va primi, din toamnă, câte o tabletă!
11/05/2019 00:25

  * Guvernul doreşte modernizarea sistemului de invăţămant cu ajutorul noilor tehnologii, urmand a investi cateva sute de milioane de lei pentru a instala sisteme wi-fi in 4.500 de şcoli * asta in co ...

Drama de la Buda l-a scandalizat pe şeful statului
16/04/2019 18:45

  * după ce luni, un copil de trei ani din satul Buda, comuna Brăeşti - Iaşi, a decedat, inecat in fosa septică din curtea şcolii, directorul respectivei unităţi de invăţămant a fost destituit ...

Elevii, educaţi în spiritul practicilor sustenabile de consum
11/04/2019 00:00

  În perioada 1- 6 aprilie 2019, un grup de elevi şi cadre didactice din Şcoala Gimnazială „Otilia Cazimir” Iaşi au participat la cea de-a patra activitate de predare- invăţare din ...

Înscrierea în clasa pregătitoare, etapa a doua
03/04/2019 00:00

  * a inceput cea de-a doua etapă rezervată completării/depunerii/validării cererilor de inscriere in invăţămantul primar pentru anul şcolar 2019-2020 * se adresează copiilor care nu au fost insc ...

Au rămas neocupate 954 locuri la „clasa zero”
27/03/2019 10:37

  * in judetul Iaşi au fost depuse 6.735 de cereri de inscriere pentru clasa pregătitoare * şcolile care au depăşit numărul stabilit prin planul de şcolarizare sunt Colegiul National „Garabet ...

„Sărbătorim oamenii, nu celebrăm zidurile care ne înconjoară”
17/11/2017 05:04

Gheorghe Asachi este promotorul infiinţării primei linii de educaţie in inginerie, care s-a concretizat in naşterea unei ,,clase de ingineri hoţarnici”, la data de 15 noiembrie 1813. Evenimentul care ...

Munţi de bani pentru angajaţii din învăţământ
10/11/2017 16:00

Luna trecută a fost marcată de apariţia in spaţiul public a unuia dintre cele mai aşteptate, dar şi controversate documente. Este vorba despre proiectul Legii salarizării unitare, proiect promis de alian ...

Cercetarea şi inovarea, susţinute prin Universitatea Tehnică
03/11/2017 04:06

La Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iaşi (UTI) invită doritorii la o Sesiune de informare privind oportunităţile de finanţare din cadrul acţiunilor „Marie Skłodowska-Curie&r ...

Profesorii anunţă proteste
11/09/2017 15:30

 Se pare că la Iaşi prima acţiune de protest va avea loc pe 2 octombrie. Sindicaliştii se arată nemulţumiţi de faptul că bugetul educaţiei va fi redus cu 239 milioane de lei. „Reamintim domn ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei