clasa elevi

Dimensiune font:

Schimbări majore la legea educației: ce se întâmplă cu numărul elevilor dintr-o clasă și transportul lor

| 11-02-2020 14:11

Legea Educației din România a suferit modificări majore în urmă cu scurt timp. Acestea vizează numărul elevilor dintr-o clasă, transportul lor la școală, dar și activitatea rectorilor din universități.

La ora actuală, în multe dintre clasele din școli se găsesc chiar și peste 30 de elevi. Acest număr este prea mare pentru o oră care să se desfășoare în condiții eficiente. Din acest motiv, se vor impune restricții pe acest subiect prin cele mai noi modificări aduse legii Educației Naționale. Schimbările au fost adoptate luni în Parlament.

Proiectul legislativ menționează că, într-o clasă din învățământul primar, media va fi de 17 elevi, nu mai puțin de 10 și nu mai mult de 22. În educație ante-preșcolară, la creșă, o grupă de copii va conține în medie 6 persoane, nu mai puțin de 3 și nu mai mult de 8. În învățământul preșcolar, numărul crește la o medie de 12, un minim de 6 și un maxim de 17.

Caz înfiorător la o școală din Brașov. Zeci de copii au ajuns la spital. Ce s-a întâmplat

În învățământul gimnazial, clasele 5-8, o clasă va avea în medie 22 de copii, cu un minim de 10 și un maxim de 26. În învăţământul de artă, clasa va cuprinde în medie 14 elevi, dar nu mai puţin de 8 şi nu mai mult de 25 şi poate fi constituită din maximum 4 grupe. Grupa cuprinde în medie 6 elevi, dar nu mai puţin de 4 şi nu mai mult de 10.

La licee și școli profesionale, vom vorbi de un număr mediu de 22 de elevi într-o clasă, nu mai puțin de 12 și nu mai mult de 26, la fel și în cazul învățământului dual sau postliceal. În învățământul special pentru elevii cu deficiențe grave, o grupă va cuprinde în medie 4 elevi, cu un minim de 3 și un maxim de 5.

Se vor face modificări și în privința libertății pe care o are profesorul în procesul de predare a materiei sale. În proiectul legii, se arată că pentru fiecare disciplină şi domeniu de studiu, programa şcolară acoperă 65% din orele de predare şi evaluare, lăsând la dispoziţia cadrului didactic 35% din timpul alocat disciplinei/domeniului de studiu respectiv. În prezent, profesorul are la dispoziție 25% din timpul alocat disciplinei.

O veste bună pentru elevi vizează gratuitatea pentru transport. ”Elevii din învăţământul obligatoriu, profesional şi liceal acreditat/autorizat beneficiază de gratuitate pentru transportul local în comun, de suprafaţă, naval şi subteran, precum şi pentru transportul rutier județean și interjudețean, feroviar şi naval, pe tot parcursul anului calendaristic. Consiliile județene și consiliile locale organizează transportul public în vederea asigurării transportului elevilor spre școli”, se arată în același document aprobat de parlament.

De asemenea, elevilor care nu pot fi şcolarizaţi în localitatea de domiciliu li se decontează cheltuielile de transport din bugetul Ministerului Educaţiei și Cercetării, prin unităţile de învăţământ la care sunt şcolarizaţi, pe bază de abonament sau li se asigură decontarea sumei ce reprezintă contravaloarea a 52 călătorii dus-întors pe an, dacă locuiesc la internat sau în gazdă, mai arată aceeași sursă.

În aceeași lege care va ajunge în următoarele zile pe biroul președintelui Klaus Iohannis pentru promulgare, se menționează eliminarea numărului maxim de mandate pentru un rector. În trecut, era vorba de două de patru ani, acum a rămas doar referința la 4 ani. 

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

ANUNT LICITAȚIE ÎNCHIRIERE PRIMĂRIA MUNICIPIULUI ONEȘTI reorganizează licitație publică deschisă cu oferta în plic închis. 1) Informații privind locatorul: MUNICIPIUL ONEȘTI, reprezentat legal prin PRIMAR –Ing. Nicole Gnatiuc, cu sediul în B-dul Oituz, nr. 17, municipiul Onești, județul Bacău, Cod poștal 601032, Telefon: 0234/324.243, Fax: 0234/313.911, e-Mail: primarie@onesti.ro, www.onesti.ro având cont de virament nr. RO29TREZ06221A300530XXXX, deschis la Trezoreria Onești; 2) Informații privind obiectul închirierii: Informații privind obiectul închirierii conform HCL nr. 200/14.11.2019, anexa nr. 1: Nr. Crt.; Adresă amplasament; Suprafaţă mp; Preţ lei/mp/lună; Durata; Destinaţia. 1. B-dul Oituz nr. 12, 4,00 mp, 10,00 lei, 10, Amplasare totem; 2. Calea Bacăului (parte dreaptă a DN Oneşti -Bacău), 4,90 mp, 2,50 lei, 10, Amplasare panou publicitar; 3. Calea Bacăului (partea stângă a DN Oneşti -Bacău), 4,90 mp, 2,50 lei, 10, Amplasare panou publicitar; 3) Informații suplimentare si Documentația de atribuire pot fi obținute: -în format tipărit la Serviciul Patrimoniu și Pază din cadrul Primăriei Municipiului Onești, etaj VII, cam. 703, în urma achitării contravalorii de 20 lei/exemplar (în numerar la casierie sau în contul RO33TREZ0612118025XXXXX –CUI 4353250 beneficiar Municipiul Oneşti) -data limită pentru solicitarea clarificărilor: 17.02.2020, ora 16.00; 4) Informații privind ofertele: -Data limită de depunere a ofertelor: 25 februarie 2020, ora 12.00. -Ofertele se vor depune într-un număr de 1 (unu) exemplare la adresa: B-dul Oituz nr.17, municipiul Onești, județul Bacău, Cod poștal 601032; -Data licitaţiei: 26 februarie 2020, ora 12.00; 5) Locul desfăşurării şedinţei de licitaţie: la parterul Primăriei Municipiului Oneşti, la sala mică de şedinţe; 6) Denumirea, adresa, numărul de telefon, telefax și/sau adresa de e-mail a instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Bacău; Adresa: Bacău, Str. Ştefan cel Mare nr. 4 cod 600356, tel: 0234514419, fax 023452521; email: tr-bacau-reg2@just.ro; 7) Data transmiterii anunţului de licitaţie către instituţiile abilitate, în vederea publicării: 04.02.2020..
S.C. Remat S.A., cu sediul în mun. Iaşi, str. Aurel Vlaicu, nr. 88, jud. Iaşi, O.R.C. J22/286/1991, C.U.I. RO1977144, prin lichidator judiciar Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., potrivit Hotărârii nr. 1230/12.07.2016, pronunţată de Tribunalul Iaşi, Secția a II-a Civilă-Faliment, în dosarul nr. 9134/99/2014, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în data de 14.02.2020, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, a următoarelor active: Nr. activ Descrierea comercială a activelor - Valoare de evaluare (lei, fără T.V.A.) - Valoare de pornire (lei, fără T.V.A.). Activ 7 Teren intravilan construit în mun. Dej, str. Bistriţei, nr. 44, pe sensul către Cuzdrioara, jud. Cluj (zona industrială, la ieşire spre Bistriţa Năsăud, înainte de S.C. Someşul S.A.), St teren-7.149 m.p., curţi-construcţii, St construită-1.659,16 m.p., regim de înălţime: P+1parţial, împrejmuit, betonat (100%), învecinat cu S.C. Somtrans S.A., S.C. Samus Mex S.A., S.C. Com-Beton S.A., deschidere la stradă aprox. 53 m.l.; Identif. imobil: nr. cds. 837/2/1 în C.F. nr. 18837/N a localităţii Dej (nr. cds. nou 53437 al C.F. 53437/mun. Dej); - 2.732.400,00 lei; - 683.100,00 lei. Activ 16 PROPRIETATE IMOBILIARĂ, compusă din teren în suprafață totală de 3.914 m.p. și construcții în suprafață totală de 1.117 m.p., situată în oraş Mărăşeşti, str. Doinei, nr. 2, jud. Vrancea, la 6km de nodul rutier Tișița. Este alcătuită din: - Imobil situat în oraşul Mărăşeşti, str. Doinei, nr. 2, T25, P1735, jud. Vrancea, Imobilul a fost dobândit prin Contractul de vânzare-cumpărare autentificat sub nr. 1111/22.03.2001 de B.N.P. Tanase Rodica. - Împrejmuire depozit Mărăşeşti (degradat, nr. inv. 2088), platformă betonată 1.040 m.p. (degradat, nr. inv. 2092); Proprietatea are deschidere frontală la str. Doinei și este pretabilă pentru activități industriale având în vedere și caracterul zonei în care este amplasat imobilul. - 437.600,00 lei; - 80.000,00 lei. Activ 46 Construcție metalică demontată în mun. Iași, Șos. Iași – Tomești, nr. 6, jud. Iași. - 46.000,00 lei; - 7.000,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 13.02.2020, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, jud. Iaşi. Bunurile se vând libere de sarcini. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare, precum şi condiţiile de participare (inclusiv condiţia prezentării dovezii de depunere a garanţiei de participare în valoare de 10% din valoarea de pornire a licitaţiei), sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iaşi, în fiecare zi de luni până vineri, orele 09.00 – 16.00, până pe data de 13.02.2020, ora 13.00, în baza unei cereri prealabile (24 de ore). Relaţii suplimentare se pot obţine la e-mail vanzari@insolventa.ro, fax: 0232/212231, tel. 0232/243864, 0755132473..
Subscrisul Cabinet Individual de Insolvenţă Opriş Irina, în calitate de lichidator judiciar al debitorului S.C. SALIX FARM IMPEX S.R.L, conform Încheiere nr. 137 din data de 16.10.2018, emisă de Secţia a II a Civilă a Tribunalului Iaşi-Faliment, anunţă, scoaterea la vânzare, prin licitaţie publică cu strigare, în data de 09.03.2020, orele 14.00, a imobilului situat în localitatea Popeşti, parter, ap.1, judeţul Iaşi, la 9.037,50 euro fără TVA, reprezentand 75% din valoarea de piaţă stabilită prin Raportul de evaluare. Licitaţia se va desfăşura la sediul lichidatorului judiciar din Iaşi, str. Pictor Octav Băncilă, nr.1, jud. Iaşi în conformitate cu regulamentul de vânzare, ce va fi afişat la loc vizibil, cu cel puţin 5 zile înaintea ţinerii şedinţei de licitaţie. Preţul de la care începe licitaţia este echivalentul în Ron la cursul BNR din ziua licitaţiei a 75% din valoarea stabilită prin Raportul de evaluare a imobilului, la care se adaugă TVA. În cazul în care la licitaţia din data de 09.03.2020 nu se va reuşi valorificarea imobilului, se vor organiza noi licitaţii, în aceleaşi condiţii, pe 16.03.2020, respectiv 23.03.2020 orele 14,00. Toţi cei care posedă un drept real asupra imobilului scos la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, de a face lichitatorului dovada acestuia, până în preziua licitaţiei. Imobilul se va vinde liber de orice sarcini conform art. 91 alin. 1 din Legea 85/2014. Poate participa la licitatie orice persoană fizică sau juridică care depune cu cel puţin o zi înaintea ţinerii şedinţei de licitaţie, până la ora 12.00, la sediul lichidatorului documentele prevăzute în caietul de sarcini, care se poate procura de la sediul lichidatorului judiciar, în fiecare zi de luni până vineri, între orele 08.00-16.00. Garanţiei de participare este în procent de 20% din preţul de pornire la licitaţiei. Informaţii suplimentare se pot obţine la telefon 0751103771.
Tribunalul Iaşi, prin lichidatorul judiciar desemnat în dosarul nr. 4383/99/2017 (210/2017), în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2014, privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență, precum și a Codului de procedură civilă, anunță scoaterea la vânzare prin licitație publică cu strigare a bunurilor din patrimoniul debitoarei S.C. „Ago – Parus” S.R.L. Iaşi, cu sediul în municipiul Iaşi, str. Sf. Lazăr nr. 4, bl. Peneş Curcanu, tronson 5, biroul 9, în NH Bussiness Company, la sediul Cabinetului de Avocat Daniela Arhire, etj. 1, județul Iași, după cum urmează: Nr. crt. - DENUMIRE ACTIV – Componenţa – Valoare -lei- 1. Bunuri mobile - Aparate de joc electronice slot machine - 22.605,00. Preţul de pornire al licitației pentru bunurile scoase la vânzare este cel de mai sus, iar vânzarea se va face conform regulamentului de vânzare și hotărârea Adunării creditorilor din data de 10.03.2019. Vânzarea prin licitație publică va avea loc la data de 16.04.2020, ora 10.00 și se vor organiza 6 ședinţe la un interval de 7 zile, respectiv la data de 23.04.2020, 30.04.2020, 07.05.2020, 14.05.2020 și 21.05.2020, la sediul lichidatorului judiciar. Până la data și ora licitației, ofertanții vor depune la sediul lichidatorului judiciar dovada achitării taxei de participare de 10% din prețul de pornire al bunului licitat, a garanţiei de participare la licitaţie de 30% din preţul de pornire al bunului licitat și a caietului de sarcini, respectiv 100 lei, cât şi documentele de înfiinţare şi împuternicirea dată persoanei fizice de către persoana juridică pentru participare la licitație, iar pentru persoanele fizice buletinul de identitate. Neplata bunurilor la termenul stabilit prin procesul-verbal de licitație, duce la pierderea garanţiei de participare la licitație, cât și a celorlalte sume achitate în contul bunurilor, iar bunurile vor fi scoase din nou la vânzare în contul adjudecatarului. Toţi cei care pretind vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, au obligația să anunțe lichidatorul judiciar înainte de data stabilită pentru vânzare. Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul lichidatorului judiciar din Huşi, str. 1 Decembrie, nr. 32, localitatea Huşi, judeţul Vaslui sau la telefoanele 0335/566035 şi 0727/850575..
Liceenii din comunitatile dezavantajate vor primi tablete cu internet, ca sa poata invata la distanta
27/03/2020 23:04

 Liceeni din comunitatile dezavantajate vor primi tablete conectate la internet, cu abonament inclus, dupa ce Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara din Bucuresti (USAMV), prin Fundatia ...

Monica Anisie: Școlile, închise până după Paște
16/03/2020 13:40

Ministrul Educatiei Monica Anisie a anuntat, duminică seară, că scolile răman inchise pană după Paste. Monica Anisie, ministrul Educatiei, a spus că ”in perioada de stare de urgentă, scolile or s ...

OMS, UNICEF şi Crucea Roşie: Menţinerea şcolilor DESCHISE ar putea contribui la lupta împotriva coronavirusului
11/03/2020 13:37

OMS, UNICEF şi Crucea Roşie au apreciat că menţinerea şcolilor deschise ar putea ajuta la combaterea propagării noului coronavirus prin educarea copiilor despre măsurile de prevenire, relatează miercuri ...

ȘCOLILE se ÎNCHID de MIERCURI. Ludovic Orban a anunțat PÂNĂ CÂND
10/03/2020 12:20

S-a luat decizia inchiderii scolilor. UPDATE: Ludovic Orban a confirmat oficial că vor fi suspendate cursurile timp de 11 zile, din 11 martie pană-n 22 martie. ” "Este o măsură cu caracter pre ...

Elevii solicită suspendarea cursurilor de teama noului coronavirus
09/03/2020 12:03

Infectia cu Coronavirus reprezintă o reală urgentă natională care trebuie gestionată cu responsabilitate de către Guvernul Romaniei, pentru a preveni instaurarea pandemiei pe teritoriul tării noastre, su ...

Ministrul Educației decide astăzi dacă se vor preda cursurile online, în cazul extinderii coronavirus
09/03/2020 11:46

Ministrul Educatiei, Monica Anisie, a declarat la B1, in această dimineată, că se ia in calcul varianta online de predare a cursurilor scolare, in cazul aparitiei mai multor cazuri de coronavirus. Decizia va ...

Consecințele epidemiei: sute de milioane de copii nu mai merg la școală în acest an
06/03/2020 15:11

Printre victimele colaterale ale coronavirus, la nivel global, se numără educatia copiilor. Din păcate, la ora actuală, aproximativ 300 de milioane de copii si tineri nu mai merg la scoală, liceu sau facul ...

Înscrieri în clasa pregătitoare. Până când se depun documentele și când se afișează rezultatele
04/03/2020 13:38

Astăzi, incepe prima etapă de inscriere in clasa pregătitoare. Părinţii care au copii care implinesc 6 ani pană la 31 august 2020 sunt obligaţi să işi inscrie in invăţămantul primar. De cealaltă p ...

Calendar simulare BAC 2020. Când vor avea loc examenele
02/03/2020 20:12

Calendar simulare BAC 2020. Ministerul Educatiei a aprobat metodologia desfăsurării simulării examenului de bacalaureat 2020, iar actul normativ a fost publicat in Monitorul Oficial. La simularea Bacalaureat ...

Coronavirus: Zece sfaturi pentru elevi și profesori - Ministerul Educației
26/02/2020 14:32

 Ministerul Educatiei si Cercetării lansează o campanie de informare pentru elevi si profesori pentru a se feri de infectia provocată de Covid-19 (coronavirus). Sfaturile sunt valabile pentru toti cetă ...