Şcoala – valori şi devenire
Dimensiune font:
Liceul Teoretic „Al. I. Cuza”
Întreaga noastră existenţă este o aventură a cunoaşterii, dar spiritul iscoditor, impetuozitatea vârstei copilăriei sau adolescenţei, vegheate de dascăli cu har, convertesc anii de şcoală în cea mai captivantă călătorie spre sine. Aşadar, şcoala este spaţiul în care elevul descoperă şi se descoperă, este liantul dintre vârsta nedumeririlor naive şi cea a deciziilor majore. Misiunea acestei instituţii, pe cât de dificilă, pe atât de onorantă, este aceea de a construi caractere puternice, de a forma tineri apţi să facă faţă exigenţelor majore ale societăţii româneşti, în contextul integrării în Uniunea Europeană.
Este ceea ce îşi propune şi Liceul Teoretic „Al. I. Cuza” din Iaşi, înfiinţat în anul 1955, cu numele de Şcoala Medie Mixtă nr. 3. În 1959, şcoala, devenită nr. 7, primeşte numele de Liceul nr. 7 „Alexandru Ioan Cuza” (cu profil teoretic real-umanist), precum şi fonduri pentru construirea unui local propriu, în strada Ion Creangă, unde se instalează în 1961. În 1970, liceul rămâne doar cu clasele a IX-a/a XII-a, iar din 1968 funcţionează într-o nouă clădire, tot pe Strada Ion Creangă, în care se află şi astăzi. Altă schimbare intervine în 1977, când i se modifică profilul, prin transformarea în liceu industrial mecanic. Redevine liceu teoretic de tip real-umanist în 1990-1991, cu clase gimnaziale şi cu cifră de şcolarizare în creştere.
În dezvoltarea liceului tătărăşean se disting câteva etape condiţionate în special de ansamblul evoluţiei învăţământului românesc: primii ani, 1955-1960, au fost cei de extindere teritorială şi afluenţă şcolară datorită creşterii numerice a populaţiei. Deceniul 1960-1970, director fiind profesorul Dumitru Alexandrescu, devine o etapă importantă de ascensiune pe treptele înalte ale prestigiului liceelor cu renume. În cea de a treia etapă, între anii 1970-1980, cu directorii Virgil Petrescu, Dumitru Ioan, Ion Voicu şi Cornel Moţiu, prioritare rămân dotările interioare şi amenajările exterioare. Etapa a patra, cuprinzând anii 1980-1990, este caracterizată prin eforturile deosebite ale colectivului profesoral de realizare a cerinţelor profilului tehnic impus şi de păstrare a prestigiului anterior, în pofida realităţilor potrivnice. A cincea perioadă, ce vizează anii 1995-2012, este una de modernizare a liceului, laboratoarele de informatică, fizică, chimie fiind dotate cu echipament specific nou. Desfăşurarea activităţii într-un singur schimb a fost posibilă începând cu anul 2005, prin comasarea cu Şcoala nr. 5 „Calistrat Hogaş”.
În prezent, echipa managerială – profesori Alexandru Guţă şi Ariadna Maximiuc – este preocupată de dezvoltarea liceului, de îmbunătăţirea resurselor materiale, de crearea condiţiilor pentru implementarea noilor exigenţe în sistemul educaţional. Rezultatele deosebite ale elevilor la examene, olimpiade, concursuri reprezintă cel mai convingător răspuns la aceste preocupări. Curiozitatea discipolilor, completată de harul şi dăruirea cadrelor didactice, demonstrează profunda înţelegere a devizei liceului: „Unirea este putere”. Cu aceeaşi dorinţă de a progresa se va porni la drum, cu siguranţă, şi în anul şcolar 2013-2014, pentru care Liceul Teoretic „Al. I. Cuza” prezintă următoarea ofertă educaţională:
8 clase a IX-a:
3 clase de matematică – informatică
2 clase de filologie
2 clase de ştiinţe ale naturii
1 clasă de ştiinţe sociale
7 clase a X-a:
2 clase de matematică – informatică
2 clase de filologie
2 clase de ştiinţe ale naturii
1 clasă de ştiinţe sociale
7 clase a XI-a:
3 clase de matematică – informatică
2 clase de filologie
1 clasă de ştiinţe ale naturii
1 clasă de ştiinţe sociale
7 clase a XII-a
3 clase de matematică – informatică
2 clase de filologie
1 clasă de ştiinţe ale naturii
1 clasă de ştiinţe sociale
Ciclul gimnazial
1 clasă a V-a
1 clasă a VI-a
1 clasă a VII-a
Director,
prof. Alexandru Guţă
Şcoala Gimnazială „George Călinescu”
15 septembrie 1986 – se deschid porţile pentru cei peste 2 500 de elevi, populaţie şcolară constituită din colective compacte – clasele I - IV – provenite de la Şcolile nr. 3, 7, 13, 26, 38 însoţite de învăţătorii lor şi alte colective sau elevi din clasele de gimnaziu şi cadre didactice de la aceleaşi şcoli.
2007 este anul inaugurării sălii de sport a şcolii, construită la standarde competiţionale, care permite desfăşurarea în condiţii optime a orelor de educaţie fizică, a întrecerilor sportive interşcolare, a campionatelor judeţene sau a festivităţilor.
De-a lungul anilor, şcoala s-a implicat în viaţa comunităţii, urmărind formarea şi dezvoltarea personalităţii elevilor prin strategii şi tehnici moderne de instruire şi educaţie.
În acest scop s-a asigurat încadrarea unor echipe de cadre didactice competente, adaptabile la schimbările rapide ale societăţii, prin îndeplinirea standardelor educaţionale, în vederea obţinerii statutului de şcoală reprezentativă la nivel local.
Reforma din învăţământul românesc redenumeşte şcolile în semn de respect şi preţuire faţă de personalităţile marcante ale neamului. Şcoala nr. 39 Iaşi primeşte numele lui GEORGE CĂLINESCU în 1992.
Cu un nume nou, şcoala continuă tradiţia formării şi dezvoltării la elevi a competenţelor de comunicare, muncă în echipă şi a aptitudinilor, cultivă gândirea logică şi creativă în vederea formării unor abilităţi transcurriculare, a unor deprinderi de muncă intelectuală, încurajează elevii cu aptitudini deosebite în obţinerea performanţei, asigură accesul tuturor la tehnologie de calcul şi comunicare, colaborează cu Consiliul Municipal, comitetul reprezentativ al părinţilor şi partenerii educaţionali la nivel local, zonal, naţional, internaţional, identifică propriul sistem de valori în vederea autoevaluării şi a orientării corespunzătoare a absolvenţilor, pentru evoluţia ulterioară, în concordanţă cu cerinţele de pe piaţa muncii.
Programul SOCRATES desfăşurat în şcoală a implicat acţiuni comune cu parteneri din: Germania (Springe- Hanovra), Spania (şcoli din Valladolid şi Torquemada) şi Italia (şcoli din Verona şi Latronico).
Ca un răspuns la obiectivele urmărite şi îndeplinite, în replica strategiilor aplicate în cei 27 de ani de existenţă, absolvenţii Şcolii George Călinescu Iaşi care au urmat studii superioare s-au identificat cu toate domeniile importante la nivel local, naţional dar şi internaţional: informatică, drept, medicină, învăţământ, psihologie, economie sau finanţe, inginerie, administraţie publică, arte, poliţie, teologie sau chiar biofizică.
Considerăm emblematică pentru şcoala noastră afirmaţia:
Dacă OMUL (dascălii) sfinţeşte LOCUL (şcoala)
Şi LOCUL (şcoala) sfinţeşte OAMENII (absolvenţii)!
Ca urmare, în timp, foarte mulţi foşti elevi ai şcolii, deveniţi părinţi îşi înscriu copiii la Şcoala George Călinescu, asigurând astfel ştafeta încrederii în misiunea şi vocaţia şcolii.
Director,
prof. Ştefan Butnariu
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau